صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیادر زنان خیری است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    85
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیادر زنان خیری است؟




    امام باقر (علیه السلام ) : اکثر الخیر فی النساء ( وسائل ج14ص 11 )



    نگاهي كوتاه به فرهنگ ازدواج در جزيرةالعرب در زمان پيامبر(ص): عرب‏هاي جاهلي نسبت به دختر، بلكه جنس زن بي علاقه بودند، چون در محيطي كه دائم مردم با هم به جنگ و خونريزي مشغول بودند و هر كس هر چه قدر كه مي‏توانست، به ديگران روا مي‏داشت، خوف داشتند كه در جنگ، دختران اسير شوند و باعث ننگ آن طايفه گردند، نيز به جهت وضع بد اقتصادي و اين كه دختران به فحشا رو آورند و... به دختر علاقه‏اي نداشتند، بلكه دخترداري را ضد ارزش مي‏شمردند و به زنده به گور كردن دختران رو آوردند.

    ویرایش توسط مطهر14 : ۱۳۸۸/۱۱/۲۸ در ساعت ۱۴:۲۶ دلیل: اضافه کردن مطلب


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



       
    ؟؟؟آیا نیست؟؟؟اگر هست چرا؟ اگر نیست پس چرا؟ بودن یا نبودن ؟؟؟خیر زنان در چیست؟؟؟

    الهی العفو...


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    212
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    37
    آپلود
    12
    گالری
    8



    خیلی زیاد چون اگر زن نبود انسانی مانند حضرت محمد پدید نمی آمد
    قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:
    أغْنَی النَّاسِ حَمَلَةُ القُرآنِ مَنْ جَعَلَهُ اللهُ تَعالی فی جوْفِهِ.

    بی نیازترین مردم حافظان قرآن هستند. همان كسانی
    كه خداوند متعال قرآن را در وجودشان جای داده است.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    100% یه خیری تو زن گرفتن هست ...چون هر کی منو میبینه میگه هنوز زن نگرفتی؟؟؟بابا 38 سالت شده زن بگیر...تا کی میخوای پشت کنکور بمونی؟؟؟((البته یه 15 سال دیگه رو آینده نگری کردم))
    البته از شوخی گذشته وقتی پیامبر (ص) میفرمایند که نصف دین و ایمان کامل میشه و....
    کاش یکی تاپیکو بازش میکرد چون الان خیلی خنده دار به نظر میاد و طنز ماننده
    درسته ما هر چی بدبختی داریم از دست این زناست ولی خوب اگه نباشن دلمون واسشون تنگ میشه...سازمان مردسالاران کانون...
    الهی العفو...


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    مام صادق علیه السلام فرمود: «اکثر الخیر فی النساء؛ بیشتر خیر در زن هاست.» روزی، یکی از آن خیرهاست و فرزند صالح، زندگی طیب و... از دیگر برکات ازدواج است.
    الهی العفو...


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    حفظ از گناه، مهم ترین حاصل ازدواج است؛ ازاین رو، قرآن زن و مرد را لباس نگه دارنده هم معرفی می کند:
    «هنّ لباس لکم و انتم لباس لَهُنَّ.» (بقره: 187) و حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام می فرماید: من یحب ان یلقی الله طاهرا مطهرا فلیقه بزوجه؛ هر که دوست دارد خدا را پاک و پاکیزه ملاقات کند، پس با همراهی همسرش به ملاقات او رود.» یعنی ازدواج کند تا پاک بماند و پاک، خدا را ملاقات کند.

    الهی العفو...


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    در سوره روم چنین فرمود:
    «و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکُم مودَّةً و رحمةً اِنَّ فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون»
    مطالبی که از این آیه کریمه، استنباط می‏شود، علاوه بر آنچه از آیه سوره اعراف، بیان شد عبارت است از:
    1ـ تمام زنها از نظر گوهر هستی و اصل مبدأ قابلی، همتای مردانند و خلقت هیچ زنی جدای از خلقت مرد نیست. بدون تردید مسأله «طینت» حکم جدایی دارد که طینت و سرنوشت اولیای الهی از دیگران ممتاز است و آن بحث، اختصاص به زن یا مرد ندارد، و در این همتایی بین نخستین انسان و انسانهای بعدی فرقی نیست، چنان که در این جهت، امتیازی بین اولیا و دیگران نیست.
    2ـ تمام زنها از لحاظ حقیقت، از سنخ گوهر مردانند، نظیر آنچه که در باره رسول اکرم(ص) تعبیر شده است که:
    «لقد مَنَّ اللّه‏ُ علی المؤمنین اذ بعث فیهم رسولاً من انفسهم»(2)
    «لقد جائکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عَنِتُّمْ»(3)
    البته، تفاوت فراوانی بین وجود نورانی نبی اکرم(ص) و دیگران وجود دارد، لیکن آنها باعث نمی‏شود که وجود مبارک رسول گرامی(ص) نوعی جدای از نوع متعارف انسان باشد، چنان که وجود نورانی فاطمه زهرا(س) نیز دارای امتیازهای فراوانی است که در غیر انبیا و ائمه(ع) یافت نمی‏شود، ولی این تمایزهای معنوی، مانع وحدت نوعی آن حضرت با زنان دیگر نخواهد بود.
    3ـ منشأ گرایش مرد به زن و آرمیدن مرد در سایه انسِ به زن، محبت و رحمتی است که خداوند بین آنها قرار داد و این دوستی الهی و رحمت خدایی غیر از گرایش غریزه نر و ماده است که در حیوانها نیز موجود است.
    در قرآن کریم از گرایش شهوی حیوانات به عنوان آیه الهی، یاد نشده است و آنچه در حدیث زراره از حضرت صادق(ع) رسیده همین معنا را تأیید می‏نماید که اصالت در گرایش مرد به زن، همان محبت الهی است؛ زیرا شهوت جنسی به استناد این حدیث، بعد از انس انسانی حضرت آدم به حوّا به او داده شد و در مرتبه قبلی که سخن از مهر قلبی بود، سخن از غریزه شهوی به هیچ وجه، مطرح نبوده و نیست و از این رهگذر، زن، محبوب رسول اکرم(ص) واقع شده است که فرمود:
    «حُبِّبَ اِلیَّ مِنْ دنیاکم النساءُ و الطیبُ و قُرَّةُ عینی فی الصلاة»(4)
    در پرتو همین نگرش است که امام محمدباقر(ع) از رسول اکرم(ص) نقل نموده است:
    «ما بُنِیَ بناءُ فی الاسلام اُحَبُّ الی اللّه‏ تعالی من التزویج»(5)
    «در اسلام هیچ بنایی محبوبتر در پیشگاه خداوند تعالی از ازدواج بنا نشد»
    امام صادق(ع) از پیامبر گرامی(ص) نقل می‏کند:
    «مَنْ تَزَوَّجَ اَحْرَزَ نِصْفَ دینه ...»(6)
    «کسی که ازدواج کند نصف دین خویش را حفظ کرده است ...» و حضرت صادق(ع) فرمود:
    «اکثر الخیر فی النساء»(7)
    «بیشترین خوبی در زنان است»
    زراره در حدیث مورد اشاره از امام جعفرصادق(ع) سؤال کرد:
    نزد ما مردمی هستند که می‏گویند: خداوند، حوّا را از بخش نهایی دنده چپ آدم آفرید.
    امام صادق(ع) فرمود:
    خدا، از چنین نسبتی، هم منزه است و هم برتر ... آیا کسی می‏گوید: خداوند توان آن را نداشت که همسر آدم را از غیر دنده او خلق کند، تا بهانه به دست شناعت‏کنندگان دهد که بگویند بعضی از اجزای آدم با بعضی دیگر نکاح نمود؟ ... سپس فرمود:
    خدا پس از آفرینش آدم، حوّا را به طور نوظهور پدید آورد ... آدم(ع) بعد از آگاهی از خلقت وی از پروردگارش پرسید این کیست که نزدیکی و نگاه او، مایه انس من شد؟
    خداوند فرمود:
    این حوّا است. آیا دوست داری که با تو باشد و مایه انس تو شده، با تو سخن بگوید و تابع تو باشد؟ آدم گفت: آری، پروردگارا! تا زنده‏ام سپاس تو بر من لازم است.
    آن گاه خداوند فرمود:
    از من ازدواج با او را بخواه، چون صلاحیت همسری تو را جهت تأمین شهوت دارد. سپس خدا شهوت جنسی را به او اعطا نمود ...
    سپس، آدم عرض کرد:
    من پیشنهاد ازدواج با وی را ارایه می‏دهم، رضای شما در چیست؟ خداوند فرمود: رضای من در آن است که معارف دین مرا به او بیاموزی
    http://forum.gigapars.com/showthread.php?t=42402


    الهی العفو...


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    85
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا علی (علیه السلام) فرمودند: همه وجود زن شرّ است ؟




    اميرمؤمنان (ع)در نهج البلاغه مى فرمايد: «المرأة شرّ كلّها و شرّ ما فيها أنّه لابدّ منها;(1) زن بد است و بدتر, اين است كه انسان او را لازم دارد». در ترجمه و شرح نهج البلاغه آمده است :
    اين گفتار اشاره به زنان بى بند و بار و فاقد تعهد و ايمان و اخلاق است وگرنه على (ع)در سخنانش بارها از زنان پاك و با ايمان مدح و تمجيد كرد.(2)
    آن حضرت در كلامى ديگر فرمود: «المرأة عقرب حلوة اللسبة;(3) زن كژدمى را ماند كه نيشش نيز نوش باشد».
    شكى نيست از ديدگاه مردان , آن هم على (ع)كه در معرفت الهى و تعقّلات در اوج كمال هستند, زن و فرزند و دنيا و اموال و زينت ها و تجملات , فتنه و آزمايش است , همان طور كه قرآن فرمود:«عشق به اميال نفسانى , مانند دوست داشتن زنان و فرزندان و طلا و نقره و اسبان و چهار پايان و زراعت , متاع زندگى دنيا است , در حالى كه بازگشت خوب و عاقبت به خيرى نزد خداست . اى پيامبر!بگو: آيا شما را به چيزهايى بهتر از اين آگاه كنم ؟ براى آنان كه با تقوا باشند, در نزد پروردگار بهشت هايى
    است كه نهرها در آن روان است . اينان با زنان پاكيزه , در عين خشنودى خدا, جاودانه در بهشت خواهند بود و خدا از حال بندگانش آگاه است ».(4)
    در آيهء ديگر مى فرمايد: «بدانيد اموال و فرزندانتان , فتنه (وسيلهء آزمايش )اند (مبادا) شما را از خدا و دين باز دارند. بدانيد اجر عظيم نزد خداست ».(5)
    زن داراى خصوصياتى است و بايد چنين باشد, زيرا كمال زن در اين ها است . زن كامل و خوب خلق شده است . اگر به غير اين صورت خلق مى شد, كامل نبود, مثلاً اگر روحيات زن مانند مردبود, موجودى ناقص بود; همين طور اگر مرد, خصوصيات زنان را داشت , ناقص بود. مرد و زن همين طور كه خلق شده اند, كامل و زيبا هستند. يكسرى خصوصيات را زن ها دارند كه مردان ندارند وبالعكس . حكما و فلاسفه و بزرگان در كلمات خود درباره زن چيزهايى گفته اند كه حمل بر نظرشان مى شود; يعنى از ديدگاه مردان و فلاسفه كه از بُعد آگاهى و كمال , اين مسئله را مورد نظر وكنكاش قرار مى دهند, زن و فرزند و زر و زيور دنيا, فتنه و بوته آزمايش است , كه غالباً مردها در اين فتنه ها هلاك مى شوند و نمى توانند سالم به در روند. چه بسيار مردانى كه به دام زنان افتاده واسير آنان شده اند, از جمله در سورهء يوسف , درباره كيد برخى زنان مى فرمايد: «انه من كيد كنّ انّ كيد كنّ عظيم ;(6) كيد و حيلهء برخى از زنان خطرناك است ».
    بعضى حكيمان گفته اند: چه كسى مى تواند مشكلات زنان را بشمارد. حيض و استحاضه و خون نفاس و غلبه احساسات و كمى نماز و روزه در بسيارى از ايام ! بر آنان جمعه و جماعت نيست .سلام بر آنان نبايد كرد و آنان نمى توانند امام , قاضى و امير بشوند و نبايد مسافرت كنند, مگر همراه با ولىّ خود.(7)
    البته اين مطالب دربارهء زنان از ديدگاه مردان و مخصوصاً از ديد عالمان و حكيمان و انسان هايى كه در ابعاد كمالا سير و سفر مى كنند, مى باشد و شايد از ديدگاه زنانِ شايسته , بعضى از مردان ,فتنه و باعث فساد و تباهى آنان باشند.
    اين قسم از روايات و كلمات از ديدگاه مردان و يك طرف قضيه است . از طرف زنان نيز ممكن است همين نظريات يا شبيه آن درباره مردان باشد.و اين ديدگاه اشكالى ندارد. مقدارى از آن مطابق با واقعيت است و گريزى از آن نيست . البته مرد و زن مكمل يكديگرند (هنّ لباس لكم و أنتم لباس لهن ّ)(8) و در روايات , از زن به <ريحانه > تعبير شده است و پيامبر(ص)فرمود: «من از دنيا سه چيز را دوست دارم : عطر و زن و نماز, كه نور چشم من است ».(9)
    بسيارى از روايات دربارهء زنان و تعريف و تمجيد از آنان است كه به جاى خود بايد از آن ها بحث شود, اما آن ها يك بُعد قضيه است و اين واقعيان بُعد ديگر, و هر دو صحيح است .
    حرف هايى را كه درباره زن در كلمات حكما و بزرگان هست , بسيارى از غربيان و غرب زده ها نمى توانند قبول كنند, اما نپذيرفتن آنان , واقعيت را عوض نمى كند.
    ديدگاه ها از دنيا و زخارف آن متفاوت است . ديدگاه غربيان يك جور است و ديدگاه مسلمانان و حكما و بزرگان ديندار و غير ديندار, طور ديگر. ديدگاه و نظريه يك چيز است و واقعيت هرچه است , چيز ديگر.
    اگر على (ع)مى فرمايد: زن شر است , اين شر, نسبى است , نه شر مطلق , همان طور كه بعضى مردان شرّند.
    در پايان كلامى از آيت اللّه جوادى آملى نقل مى كنيم كه راه گشاى حلّ اين مشكل است .
    ايشان مى گويد: گاهى حادثه و يا موضوعى در اثر يك سلسله عوامل تاريخى , زمان , مكان , افراد, اوضاع و علل و اسباب آن , ستايش يا نكوهش مى شود. معناى ستايش يا نكوهش بعضى حوادث و يا امور جنبىِ يك حادثه , اين نيست كه اصل طبيعت آن شىء, قابل ستايش يا مستحق نكوهش مى باشد, بلكه احتمال دارد زمينه خاصّى سبب اين ستايش يا نكوهش شده است . مثلاً اگراز قبيله اى ثنا و ستايش به عمل آمد, احتمال دارد به خاطر آن باشد كه مردان خوبى در آن عصر از اين قبيله برخاسته اند و شايد در فاصله اى كم , ورق برگردد و افرادى از آن قبيله برخيزند كه موردنكوهش واقع شوند و گاهى به عكس , در يك سرزمين افرادى مورد نكوهش قرار مى گيرند, بعد افراد شايان ستايشى از آن سرزمين بر مى خيزند.
    در ايران شهرهايى بود كه دربارهء آن ها مذمّت هايى وارد شده است , ليكن وقتى به بركت اهل بيت : شهروندان عوض شده اند, شهرها و بلاد نيز جزء بلاد نمونه و برجستهء كشور شده اند وافرادى از آن سرزمين برخاسته اند كه از نظر فضايل اخلاقى و علمى , ممتاز شده اند; در نتيجه , مذمّت ها و نكوهش ها تا ابد لازمهء آن آب و خاك نبوده , بلكه مقطعى است . دليلش آن است كه با تحوّل فكرى و اعتقادى , ممكن است نظر سابق برگردد.
    بخشى از نكوهش هاى نهج البلاغه راجع به زن , ظاهراً به جنگ جمل بر مى گردد, همان گونه كه از بصره و كوفه نكوهش شده است , با اين كه بصره , رجال علمى فراوانى تربيت كرده و كوفه مردان مبارز و كم نظيرى را تقديم اسلام نموده است و بسيارى از كسانى كه به خونخواهى سالار شهيدان برخاستند, از كوفه نشأت گرفتند و هم اكنون كوفه جايى است كه به انتظار ظهور حضرت مهدى (ع)در آن جا نماز مى خوانند و مسجدى دارد كه مقامات بسيارى از صالحان و صديقان در آن واقع شده است و نمى توان گفت : چون از كوفه يا بصره نكوهش شده است , آن دو شهر براى هميشه و ذاتاً بد و سزاوار نكوهش مى باشند! قضاياى تاريخى در يك مقطع حساس زمينهء ستايش يا نكوهش را فراهم مى كند وسپس با گذشت آن مقطع , زمينهء مدح و ذمّ منتفى مى شود...
    روايتى كه در نهج البلاغه وارد شده است , يك قضيهء حقيقيّة نيست و تقريباً نظير قضيهء شخصيه يا قضيهء خارجيه است . اصل قضيه اين است كه عايشه اين جنگ را به راه انداخت . اهل سنّت هم معتقدند جنگ جمل را او به پا نمود و سبب و محرّك جنگ بود, كما اين كه حضرت در مذمت اهل بصره مى فرمايد: «كنتم جندالمرأة و اتباع البهيمة; شما سپاه زنى بوديد و فرماندهى شما را عايشه به عهده داشت و دنباله رو حيوانى شديد; يعنى شترى كه عايشه را مى بُرد, شما به دنبال آن ناآگاهانه حركت مى كرديد». امام مى فرمايد: «شما ناآزموده اين كار را انجام داديد و به كار نپخته اى اقدام كرديد».(10)

    پي نوشت ها:
    1.نهج البلاغه , كلمات قصار, شمارهء 238.
    2.ناصر مكارم , ترجمه و شرح نهج البلاغة, ص 295.
    3.نهج البلاغه , كلمات قصار, شمارهء 61.
    4.انفال (8)، آيهء 28.
    5.آل عمران (3)،آيهء 14ـ 15.
    6.يوسف (12)، آيهء 28.
    7.شرح نهج البلاغه , ابن ابى الحديد, ج 18 ص 200.
    8.بقره (2)، آيهء 187.
    9.بحارالانوار, ج 73 ص 141.
    10.آيت اللّه جوادى آملى , زن در آيينه جلال و جمال , ص 368.



  10. تشکر


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    آیادر زنان خیری است؟
    براي پاسخ به اين پرسش ابتدا بايد وضعيت موجود در جامعه اسلامي فعلي را بررسي نمود .
    متاسفانه جامعه اسلامي فعلي ما ملقمه اي از جاهليت اولي و جاهليت نوين است كه به نام فرهنگ اصيل اسلامي عرضه شده است .
    و باز هم متاسفانه آنچه در روايات اسلامي در خصوص زن وارد شده غالبا قرنها بدون تبيين صحيح و شرح و بسط اصيل اسلامي ، در كتب روايي نگاشته شده و بعضا دستمايه سرزنش زنان در مجامع كوچك و بزرگ قرار گرفته است ؛ در حالي كه بيان روايات از زن و توانمنديها و ويژگي هاي او در اسلام دو بعد را دربر ميگيرد - درست به مانند مردان - يكي بعد طبيعت زن است و ديگري روح و فطرت وي . آنچه خداوند به طبيعت زن عنايت نموده اگر در راستاي تعاليم ديني قرار نگيرد ويرانگر و مخرب است ، اين طبيعت چيزي جز گرايش شهواني و تمايلات نفساني نسبت به جنس مخالف نيست لذا در بيانات مختلف پيشوايان ديني (ع) به گونه هاي مختلف هم از اين غريزه مخرب ياد شده است ، هم از اثرات ويرانگر آن ، هم از ارتباط غير قابل اجتناب با آن و هم از راههاي برخورد صحيح با آن تا تنها از رهگذر تعاليم حقه ديني زن و مرد بتوانند ارتباطي مناسب و سازنده كه تامين كننده نياز دنيوي و جسماني آنان است را بوجود آورند و از آثار شوم و مخرب ديگرش در امان باشند . تعابيري نظير : ان الامراة شر .... و نيز المراة عقرب حلوةاللسبة از همين دست هستند كه تماما ناظر به ارتباط دوطرفه مخرب زن و مرد در چارچوبه اي غير ديني است كه بسته به مورد ، بيان نوع تاثير ويرانگر آن را هم در اينگونه روايات شاهديم . اينگونه تبيين ها و بكارگيري تعابير اينچنيني در منقصت زن يا شرارت وجودي او نيست بلكه بدليل جاذبه قوي اين ارتباط دوطرفه كه _ بدون در نظر گرفتن ايمان و تقوا _ بيشترين تمايل را از طرف زن براي مرد ايجاد ميكند مركز اين تاثير ، عموما در وهله اول زن معرفي شده اما با دقت در نوع تعبيرات و تمثيلات به دو طرفه بودن آن و نهايتا با عنايت به عمق روايات، لبه تيز مذمت آن بر زن و مرد- هر دو -كاملا مشخص است .
    بعد ديگر بعد روح و فطرت زن است كه در روايات ديگر و با تعابير دقيق از آن ياد شده است تا جامعه را متوجه اين عنايت الهي بنمايد . تعابيري چون فان المرآة ريحانةو ليست بقهرمانة از نمونه هاي بارز آن است .
    استاد جوادي آملي در تعبير و تبيين اين روايت به نكات تربيتي نابي اشاره مي كنند :
    " دين زن را گل و ريحان مي داند كه مردها بايد با آن معطرباشند و شامه خود را به بوهاي متعفن بد عادت نكنند .... اسلام زن را در سايه حجاب و ساير فضايل به صحنه مي آورد تا معلم عاطفه ، رقت ، درمان ، لطف ، صفا ، وفا ،و مانند آن شود ..."1
    و در جاي ديگر در مورد تبيين چند روايت در خصوص زن و خانواده مي گويد :
    " مفاد حديث زراره از حضرت امام صادق (ع) نيز تاييد ميكند كه اصالت در گرايش مرد به زن ، محبت الهي است زيرا شهوت جنسي بعد از انس انساني حضرت آدم به حوا به او داده شده و در نخستين برخورد كه سخن از مهر قلبي است غريزه شهوي هيچ مطرح نبوده و نيست و از اين رهگذر ، زن محبوب رسول الله (ص) است ( حبب الي من دنياكم النساءو الطيب و جعل قرةعيني في الصلوة) و در پرتو همين نگرش حضرت امام باقر (ع) از رسول اكرم (ص) نقل نمود ما بني بنا ء في الاسلام احب الي الله تعالي من التزويج ) و نيز حضرت امام صادق (ع) فرمود اكثر الخير في النسا ء ) " 2
    بنابراين در برخورد با روايات بايد به اين دسته بندي ها و فضاي صدور آن و زاويه هاي تربيتي مطروحه در آن دقت و عنايت لازم را بكار گيريم تا در ورطه تفسير و تعبير هاي ناشايست و ناصحيح از اقوال معصومان (ع) قرار نگيريم .
    ___________________

    1- جوادي آملي ، زن در آينه جلال و جمال ، ص 289
    2- همان ، ص 48


    ویرایش توسط هدی : ۱۳۸۸/۱۱/۳۰ در ساعت ۱۴:۰۴


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    247
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 7 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    و حدیث معروف: «با زنان وصلت کنید که در آنان برکت است» و این اعتراف را باید از مردان متأهل شنیده باشید.


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود