صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: وحدت شیعه با شیعه مهمتر است یا شیعه با سنی؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2

    وحدت شیعه با شیعه مهمتر است یا شیعه با سنی؟




    بسم رب الحیدر

    با توجه به اینکه در هفته به اصطلاح وحدت قرار داریم و وحدت شیعه و سنی مطرح است قصد دارم بحثی را با عنوان مذکور شروع کنیم که آیا وحدت شیعه با شیعه مهمتر است یا وحدت شیعه با سنی و درصورت تعارض کدامیک بر دیگری ارجحیت دارد؟

    نکته بسیار مهم که امیدوارم دوستان رعایت کنند این است که لطفاً از قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام که تنها راه نجات بشریت است استفاده کنید. حتی الامکان نظرات شخصی را وارد بحث نکنید.
    برگرفته از نت
    ویرایش توسط jahangardkocholo : ۱۳۸۸/۱۲/۰۹ در ساعت ۰۱:۱۷ دلیل: شخصی
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    432
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    به نام خدا
    اسلام برای وحدت تمام بنی آدم برنامه دارد.
    وحدت محوریت دارد و محور وحدت مسلمانان توحید، ایمان به پیامبر و روز جزا است.

    وحدت پیروان یک مذهب از مذاهب اسلامی نه تنها منافاتی با محوریت وحدت اسلامی یعنی کلمه توحید ندارد بلکه مقوم آن است.

    اما باید توجه داشته باشیم که در طول تاریخ شیاطین و زورمداران در پی ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان بودند تا بتوانند به مطامع خود برسند.

    جریانات تاریخی هم که موجب تفرقه بین مسلمانان شده است در همین راستا بوده است اما در گذر زمان و با حاکمیت حکام جائر انحرافاتی ماندگار شد و به شکل مذهب در آمد.
    گرچه در بین مذاهب اسلامی تنها یک مذهب یعنی مذهب اهل بیت حق است و بقیه انحرافی است اما این نباید موجب بروز تنش و شکاف بین مسلمانان شود.
    باید با بررسی های دقیق و علمی نقاط ضعف و اختلاف مشخص و برطرف شود.

    منظور از وحدت با برادران اهل سنت این نیست که با آنان هم عقیده شویم یا آنان را مجبور به پذیرش عقیده خود کنیم.

    همانطور که بارها و بارها در این کانون و جاهای دیگر توضیح داده شده است منظور از وحدت، رفتار برادرانه و دوستانه با یکدیگر است. همانطور که دو برادر و دو دوست با همه اختلاف نظرهایی که با هم دارند در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

    بحث و گفتگوی علمی بر سر اختلافات اعتقادی یا تاریخی به جای خود لازم و مفید است و نباید پنداشت که منافاتی با وحدت و برادری دارد.

    بزرگ کردن اختلافات به بهانه وقایعی که در صدر اسلام از بعضی از مدعیان مسلمانی سر زنده است کار درستی نیست و نه تنها مرحمی بر قلب صدیقه ی طاهره و اهل بیت نیست بلکه درست برخلاف منش و روش امیرالمؤمنین است.

    زیرا آن حضرت به خاطر وحدت و حفظ اساس اسلام از حق خود گذشت. ما نیز باید به خاطر وحدت و نقش برآب کردن توطئه های صهیونیستی گناه حکام غاصب را به حساب بی خبران امروز ننویسیم و آن ها را از خود نرنجانیم.

    گرچه باید دانست که امروز در هیچ یک از مذاهب اسلامی مخالفتی با اهل بیت نیست و حتی بسیاری از اهل سنت به امامت دوازده امام معتقدند.
    امروز اهل سنت در استضعاف خبری هستند و دشمنان اسلام سعی دارند با زنده نگهداشتن اختلافات این استضعاف را حفظ کنند.

    پس عزیزان به هوش باشید و آب به آسیاب دشمنان نریزید.




  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    با سلام
    خوب پس راه حل در این زمینه چی میشه؟آیا راهی هست که این وحدت ایجاد بشه و به دشمنان اسلام اجازه نده که این وحدت را از بین ببرند؟
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    767
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    18 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    47



    برای من (بعنوان کسی که نه شیعه است و نه سنی!) عجیب است که شما از طرفی هفته ی وحدت را گرامی داشته و به ظاهر علاقه مند به وحدت شیعه و سنی هستید، اما در عمل خلاف آنرا عمل میکنید. مثلا چرا سعی نمیکنید که در گفتارتان به خلفا بی احترامی نکنید؟ در خود کانون بنده بسیار دیده ام که صراحتا خلفا را منافق و غیر مسلمان میخوانید که صرفا بدنبال جاه و مقام بوده اند و به ظاهر مسلمان و در دل مشکر بوده اند و آنان را لعن و نفرین میکنید و جهنم را برای آنان میخواهید. در میان عامه مردم هم ترویج شده که جشن عمر کشان برگذار نمایند و مداحان اهل بیت در این روز خلفا را نفرین نمایند و درجات دوزخ را برایشان بخواهند.

    آخر بنده مانده ام که اگر برای شما وحدت با اهل تسنن اهمیت دارد پس چرا سعی نمیکنید که لااقل در گفتارتان به نحوی عمل کنید که وقتی یک هموطن سنی به سایت شما آمده و مطالبتان را میخواند، ناگهان با لعن و سب ابوبکر و عمر روبرو نشود. شما خودتان را بگذارید جای یک فرد سنی مذهب ... وقتی خودتان با چنین مطالبی روبرو بشوید که صراحتا صحابه ی پیامبر را منافق و نامسلمان میخوانند چه فکری در مورد گوینده ی این سخنان میکنید؟ آیا با این طرز برخورد شما واقعا جایی برای وحدت باقی می ماند؟

    بنده در همین جا هم به مدیران کانون انتقاد میکنم که اجازه میدهند برخی کاربران و حتی برخی از کارشناسان کانون، سخنانی بر علیه اهل تسنن و خلفا میگویند که نتیجه ای بجز فتنه انگیزی میان شیعه و سنی در پی ندارد.


    خردبین سبز اندیش.

  8. تشکر


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66



    با او

    سلام

    توضیحی در مورد اینکه اساسا اتحاد به چه معنی است؟و چگونه صورت می پذیرد؟
    آیا به معنی دست برداشتن از اعتقاد خود است؟یا کتمان حقیقت در محافل علمی است؟
    یا لحاظ کردن اشتراکات در مناسبات اجتماعی است؟

    مشخصا افراد در خوذ مذهب تشیع در این مورد دو دسته هستند ، عده ای اساسا قائل به اتحاد شیعه و سنی نیستند.عده ای قائل به اتحاد شیعه و سنی هستند.و این اختلاف نظر از بین علما گرفته تا عامه ی مردم وجود دارد.

    اختلافات شیعه و سنی در چند حوزه مطرح است.یک دسته اختلافات ایدئولوژِیکی و کلامی است.بخشی اختلافات فقهی و تفسیری و .... .و بخشی هم علاوه بر اختلاف در افکار و عقاید،دلخوری از عملکرد بد بزرگان مکتب مقابل است.

    اما اتحاد به چه معنی است؟آیا اتحاد به معنی این است که طرفین دست از عقیده و افکار و ایدئولوژی خود بردارند و به افکار طرف مقابل معتقد شوند؟مسلما اینطور نیست.

    اتحاد به معنی این است که مذاهب اسلامی در تعاملات فردی و اجتماعی خود با هم ، وجوه اشتراک را ملاک قرار دهند و وجوه افتراق و اختلاف نظر ها را در سطح نظری در مناسبات و مکاتبات و تعاملات علمی لحاظ کنند.پس اینطور می شود که تعاملات فردی و اجتماعی بر اساس اشتراکات فکری که همان مولفه هایی است که همه ی مذاهب اسلامی را از غیر مسلمین جدا می کند.از جمله اعتقاد به نبوت رسول اکرم(ص) و اعتقاد و پایبندی به قرآن کریم و ... .اما جدای از تعاملات اجتماعی ، اختلاف نظر ها بین مذاهب در حوزه ی مکاتبات و تعاملات علمی همچنان باقی است.

    و در این میان اگر کسی به تبعیت از مرجع تقلید خود در عالم تشیع قائل به اتحاد باشد ولی در رفتار و گفتار و مناسبات و تعاملات اجتماعی اش چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی مولفه های اتحاد را لحاظ نکند و در رفتار و گفتار مشخصا با تاکید بر وجوه تمایز و طرح اختلاف نظر ها آن هم نه به صورت استدلالی بلکه در قالب اشعار و مجالسی مثل مجالس عیدالزهراء ، تاکید کند ، به نظر می رسد که نقض غرض کرده باشد.

    ولی باز تکرار می کنم که این اتحاد و توجه به اشتراکات در تعاملات اجتماعی به معنی دست برداشتن از تفکر و ایدئولوژی و ارزش های خود نیست و در جای خودش در تعاملات علمی و مناظرات و مباحثات علمی اختلافات هم طرح می شود و فرد معتقد به مذهب ، از اندیشه و تفکر و ارزش های خود به شکل استدلالی دفاع می کند.و ادله ی بطلان تفکرات و اندیشه های طرف مقابل را با استدلال و استناد های محکم ثابت می کند.


    الحمد لله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایه امیرالمومنین
    زیاده عرضی نیست.
    التماس دعا

    طارق

    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    432
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangardkocholo نمایش پست
    با سلام
    خوب پس راه حل در این زمینه چی میشه؟آیا راهی هست که این وحدت ایجاد بشه و به دشمنان اسلام اجازه نده که این وحدت را از بین ببرند؟
    به نام خدا
    سلام علیکم
    بله بزرگوار همانطور که همه می دانیم راه حل آن گسترش تعامل های دوستانه و برادرانه در سطوح مختلف و عمومی بدون توجه به اختلاف نظرها است. رفت و آمد، همنشینی و سایر روابط می تواند در رفع تفرقه و جلوگیری از اختلاف افکنی های دشمنان مؤثر باشد.
    علاوه بر اینکه نباید طرفین گرویدن اشخاص به مذهب خود را به رخ طرف مقابل بکشند و بحث ها و اختلاف نظرها را به محافل و نشست هایی آکادمیک و حوزوی واگذارند و از طرح عمومی آن ها بپرهیزند.

    و از همه مهمتر اینکه طی تحقیقات مشترک مسایلی را که قابل بررسی و نتیجه گیری است بررسی و حل و فصل کنیم و نتیجه را به صورت های مختلف تبلیغی به اطلاع عموم برسانیم تا دیگر مستمسک منافقان و دشمنان نشود.
    به خصوص مسایل تاریخی که تأثیری در اعتقادات ندارد و صرفاً بهانه ای برای اختلاف می شود.
    ....

    خلاصه اینکه اختلاف نظرها مانع اتحاد و برادری نیست.



  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    432
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    برای من (بعنوان کسی که نه شیعه است و نه سنی!) عجیب است که شما از طرفی هفته ی وحدت را گرامی داشته و به ظاهر علاقه مند به وحدت شیعه و سنی هستید، اما در عمل خلاف آنرا عمل میکنید. مثلا چرا سعی نمیکنید که در گفتارتان به خلفا بی احترامی نکنید؟ در خود کانون بنده بسیار دیده ام که صراحتا خلفا را منافق و غیر مسلمان میخوانید که صرفا بدنبال جاه و مقام بوده اند و به ظاهر مسلمان و در دل مشکر بوده اند و آنان را لعن و نفرین میکنید و جهنم را برای آنان میخواهید. در میان عامه مردم هم ترویج شده که جشن عمر کشان برگذار نمایند و مداحان اهل بیت در این روز خلفا را نفرین نمایند و درجات دوزخ را برایشان بخواهند.

    آخر بنده مانده ام که اگر برای شما وحدت با اهل تسنن اهمیت دارد پس چرا سعی نمیکنید که لااقل در گفتارتان به نحوی عمل کنید که وقتی یک هموطن سنی به سایت شما آمده و مطالبتان را میخواند، ناگهان با لعن و سب ابوبکر و عمر روبرو نشود. شما خودتان را بگذارید جای یک فرد سنی مذهب ... وقتی خودتان با چنین مطالبی روبرو بشوید که صراحتا صحابه ی پیامبر را منافق و نامسلمان میخوانند چه فکری در مورد گوینده ی این سخنان میکنید؟ آیا با این طرز برخورد شما واقعا جایی برای وحدت باقی می ماند؟

    بنده در همین جا هم به مدیران کانون انتقاد میکنم که اجازه میدهند برخی کاربران و حتی برخی از کارشناسان کانون، سخنانی بر علیه اهل تسنن و خلفا میگویند که نتیجه ای بجز فتنه انگیزی میان شیعه و سنی در پی ندارد.
    خردبین سبز اندیش.
    به نام خداوند بخشنده مهربان
    در این مورد کاملاً با شما موافقیم و ما نیز این رفتار را محکوم می کنیم.
    اما در باره نقد عملکرد خلفا بنده معتقدم باید همانطور که گفتم این مباحث فقط در مجامع علمی آن هم به طور مشترک بحث و گفتگو شود نه در سطح عموم و حتی اگر در نتیجه تحقیقات مشترک، تخلفی از جانب آنان به اثبات رسید نباید به برخورد احساسی و عاطفی کشیده شود.

    در مورد اعمال ناشایستی که عده ای از عوام و عوام زدگان انجام می دادند شکی نیست که بر خلاف مصالح اسلام و حرام و نه تنها موجب رضایت اهل بیت نیست بلکه دشمن شادکن و مطابق میل شیاطین است.
    دقیقاً همانطور که رفتار تکفیری وهابیان اینچنین است و چه بسا این دو شیوه دو سر یک کرباس و دو روی یک سکه باشد برای روشن نگهداشتن آتش فتنه و اختلاف و کشتار مسلمانان.




  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    85
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0

    به مناسبت هفته وحدت




    اختلاف شيعه و اهل سنت در اين مسائل به اختلاف در مباني استنباط احكام ديني بر مي گردد.

    هر يك از مذاهب فقهي اسلامي براي استنباط احكام دين، از يكسري اصول و مباني بهره مي گيرند. طبيعي است كه اگر در اصول، مباني و منابع استنباط با هم اختلاف داشته باشند، نتيجه و رهاورد استنباط ها متفاوت خواهد شد. بسياري از اختلافات فقهي شيعه و سني،‌ ريشه در تفاوت ديدگاه ها در اصول و مباني استنباط دارد، مثلا‍ً اهل سنت افزون بر قرآن و سنت پيامبر(ص) به سنت صحابه و گاهي به سنت تابعين صحابه ارزش مي دهندو سخنان آنها را حجت مي دانند،‌ ولي شيعه افزون بر قرآن و سنت پيامبر (ص)، به سنت اهل بيت پيامبر(ص) بها مي دهند و سنت صحابه را اگر مستند به سنّت پيامبر نباشد، به عنوان منبع احكام شرعي نمي پذيرند.
    برخي از اختلافات فقهي ريشه در همين نكته دارد. اختلاف در وضو هم از همين نوع است. شيعيان با تمسك به حديث ثقلين، به اهل بيت و امامان معصوم(ع) مراجعه مي كنند و احكام شرعي خويش را فرا مي گيرند، امّا اهل سنّت اين چنين نيستند.
    در زمان خلفا به ويژه خليفه دوم (عمر) سياست جلوگيري از نشر حديث رواج داشت و خلفاي بعدي تا زمان عمر بن عبدالعزيز، همين سياست را در پيش گرفتند كه سرانجام بسياري از روايت هاي پيامبر اسلام(ص) و حوادث صدر اسلام به فراموشي سپرده شد و نسل هاي بعدي نسبت به آن بيگانه شدند. زين پس شيعيان با مراجعه به امامان معصوم(ع) توانستند سنت فراموش شده پيامبر(ص) را دريابند و آن را سرمشق زندگي خويش قرار دهند؛ به عنوان مثال: امام باقر(ع) در اين راستا ظرف آبي برداشت و به وضو پرداخت و فرمود: پيامبر (ص) چنين وضو مي ساخت.(شيخ حرّ عاملي، وسايل الشيعه، ج 1، ص 274،‌ ج 7)
    كيفيت وضوي اهل سنت به جهت تفسيري است كه ايشان از آيه "فاغسلوا وجوهكم و ايديكم الي المرافق" (سوره مائده (5) آيه 6) دارند.
    ظاهر معناي آيه چنين است كه صورت و دست‏ها را تا آرنج بشوييد. اهل سنت از كلمه "الي" خيال مي‏كنند كه آيه مي‏گويد دست‏ها را از سرانگشتان به طرف آرنج بشوييد، ولي با اندكي دقّت روشن مي‏شود كه كلمه "الي" تنها براي بيان حدّ شستن است، نه كيفيّت شستن.
    توضيح: آيه درست به آن مي‏ماند كه انسان به كارگري سفارش مي‏كند ديوار اتاق را از كف تا يك متر رنگ كند. بديهي است منظور اين نيست كه ديوار از پايين به بالا رنگ شود، بلكه منظور اين است كه اين مقدار بايد رنگ شود، نه بيشتر و نه كمتر. بنابراين فقط مقداري از دست كه بايد شسته شود، در آيه ذكر شده اما كيفيت آن در سنت پيامبر (كه به وسيله اهل بيت به ما رسيده) آمده است و آن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان.(فسير نمونه، ج 4، ص 286)
    البته مذاهب چهارگانه اهل سنت، شستن دست هنگام وضو از سر انگشتان تا آرنج را واجب نمي‏دانند و مي‏گويند بهتر است كه بدين طريق وضو گرفته شود.
    اماميه(شيعه) گفته‏اند: از آرنج واجب است و عكس آن باطل است، هم چنان كه مقدّم داشتن دست راست بر چپ واجب است. باقي مذاهب گفته‏اند: شستن آن‏ها به هر طريقي كه باشد، واجب بوده و تقديم دست راست و شروع از انگشتان تا آرنج افضل است؛ (محمد جواد مغنيه، فقه تطبيقي ،ترجمه كاظم پورجوادي، ص 40) يعني ثواب بيشتري دارد.
    شستن پا به جاي مسح كه ميان اهل سنت رواج دارد، تفسير خاصي است كه از ادامه همان آيه ارائه داده‏اند. به نظر آنها كلمه "ارجلكم" (پاها) بر "وجوهكم" (صورتها) عطف شده و بايد مانند آن شسته شود، اما شيعه معتقد است اين كلمه بعد از كلمه رؤوس (سرها) ذكر شده و عطف به آن است و بايد پاها را مانند سر مسح كنيد.
    در هر حال اختلاف عمل در مذاهب اسلامي ناشي از اختلاف برداشت و فهم متفاوت از آيات بوده و سنت پيامبر را هر دو گروه طبق عقيده خود مي‏دانند، اما شيعه افتخار دارد كه پيرو ائمه اطهار بوده و پيشوايان معصوم(ع) از آيات الهي و روش و سنت و گفتار رسول خدا(ص) آگاه‏تر بوده و درست‏تر تفسير مي‏كنند.
    و همان گونه كه بيان شددر روايات ائمه(ع) بيان شده كه روش وضوي پيامبر(ص) به روش شيعه بوده است.
    در مسئله نماز دست بسته بودن (تكفير و يا تكتّف) در حال نمازكه اهل سنت انجام مي دهند، از زمان خليفهء دوم مرسوم شد و از بدعت هاي ايشان است . در زمان پيامبر و خليفهء اول (ابو بكر) اين طوركه شيعيان نماز مي خوانند ، آنها نيزنماز مي خواندند ، اما هنگامي كه اسيران جنگي ايراني بر عمر وارد شدند،براي احترام دست بسته (دست روي هم گذاشته) در مقابل او ايستادند . عمر از اين كار خوشش آمد و گفت : خوب است در نماز در برابر پروردگار همين كار را بكنيم . اما شيعه با توجه به روايات امامان معصوم آن را درست نمي داند.
    امام باقر(ع) فرمود: و عليك بالاقبال علي صلاتك ... قال : ولا تكفّر فانّما يصنع ذلك المجوس؛ بر تو باد به توجه قلبي بر نمازت ... و دست بر روي دست در حال نماز نگذار، زيرا اين كار مجوس است (وسائل الشيعه، ج 4 باب 15 از ابواب قواطع الصلاة.)


    بنابر اين به عقيده شيعه اين نحو نماز خواندن درست نيست وتكفير يكي از مبطلات نماز است، زيرا بدعت در دين محسوب مي شود.پيامبر(ص)فرمود: صلّوا كما رأتيموني أصلي؛ همانطور كه من نماز مي خوانم نماز بخوانيد. پيامبر و اصحاب دست بسته نمي خواندند.


  13. تشکر


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    با سلام
    خوب آیا در جامعه کنونی کدامیک از طرفین حاضر هستند از عقاید و یا نظراتی که جناب طارق دادند بگذرند تا این اتحاد انجام بشه؟
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری

  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    146
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangardkocholo نمایش پست
    بسم رب الحیدر

    با توجه به اینکه در هفته به اصطلاح وحدت قرار داریم و وحدت شیعه و سنی مطرح است قصد دارم بحثی را با عنوان مذکور شروع کنیم که آیا وحدت شیعه با شیعه مهمتر است یا وحدت شیعه با سنی و درصورت تعارض کدامیک بر دیگری ارجحیت دارد؟

    نکته بسیار مهم که امیدوارم دوستان رعایت کنند این است که لطفاً از قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام که تنها راه نجات بشریت است استفاده کنید. حتی الامکان نظرات شخصی را وارد بحث نکنید.
    برگرفته از نت
    وحدت انسان ها با خدا یا کلام خدا (قرآن) مهم هست


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. +++کوچولو،مامانتو با بستنی عوض میکنی؟+++
    توسط hamid66 در انجمن عرفان ناب
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۳, ۱۱:۵۹
  2. رجعت با جسم مثالی یا واقعی؟
    توسط پر سوال در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, ۱۶:۳۴
  3. دشمن و آخوند حکومتی؟
    توسط 5231 در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 32
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۲, ۲۲:۴۷
  4. پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۰۳, ۱۹:۳۲
  5. خلیج فارس یا خلیج ع/ر/ب/ی؟
    توسط لوتي در انجمن سایر موارد
    پاسخ: 35
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۴/۲۲, ۱۳:۵۹

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود