صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: وسيله قرار دادن امامان عليهم السلام و شرك

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    3
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    وسيله قرار دادن امامان عليهم السلام و شرك




    السلام عليكم

    خيلى متأسفم كه شرك حتى به سايت قرآنى هم رخنه كرده!

    من خيال كردم اين سايت بالاخره منظور قرآنى را تفهميم نموده و كسى از عبارات شرك آميز يا علي يا مهدى يا مش قلي !! سر نمى ده!

    ببينم روزانه اينآيات را تكرار نكرده ايد!؟

    " اياك نعبد و اياك نستعين


    فقط تو را عبادت مى كنيم و فقط از تو مدد مى جوييم

    شما را به وبلاگ خودم دعوت می کنم

    لينك پاك شد
    ویرایش توسط tabatabay : ۱۳۸۷/۰۲/۲۶ در ساعت ۱۸:۰۰ دلیل: استفاده از لينك براي تبليغ شبهه ممنوع

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    5,435
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    27



    نقل قول نوشته اصلی توسط أمة الله نمایش پست
    السلام عليكم

    خيلى متأسفم كه شرك حتى به سايت قرآنى هم رخنه كرده!

    من خيال كردم اين سايت بالاخره منظور قرآنى را تفهميم نموده و كسى از عبارات شرك آميز يا علي يا مهدى يا مش قلي !! سر نمى ده!

    ببينم روزانه اينآيات را تكرار نكرده ايد!؟

    " اياك نعبد و اياك نستعين


    فقط تو را عبادت مى كنيم و فقط از تو مدد مى جوييم

    شما را به وبلاگ ***د دعوت می کنم :

    احتمالا منظور ایشون ورود با ذکر یا مهدی بوده!
    بهتره بیشتر و بیشتر رو نوشتتون فکر کنید دوست من!
    موفق باشید...
    منتظر

    ویرایش توسط tabatabay : ۱۳۸۷/۰۲/۲۶ در ساعت ۱۸:۰۰ دلیل: حذف لينك ممنوعه


    دست به دست من بده
    پا به پای من بیا
    نگو امروز مال ما
    بگو فردا رو میخوام


    به لطف الهی فردا از آن ماست....




  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,188
    تشکر:
    1
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    کاربر عزیز امه الله
    شرک یعنی در پرستش کسی را با خداوند همراه قرار دادن
    ما در این تاپیک کجا و به چه صورتی کسی رو با خداوند در پرستش برابر قرار دادیم که احساسات شما رو جریحه دار کرده اگر چه ظاهر امر اینو نشون میده که شما از عزیزان اهل سنت باشید که با اذکار یا علی و یا مهدی بیگانه هستید و با اضافه کردن مش قلی به این اذکار به نیت ما و صاحب اصلی تاپیک (حضرت مهدی)بی احترامی میکنیداما این رو بدونید که ما هم مثل شما بارها و بارها میگیم خداوندا تنها تورا میپرستیم و تنها از تو یاری میجوییم اما به توصیه ی همین خدایی که میپرستیم روح وجانمون رو با محبت اهل بیت پیامبر و و اولیای خود پرورش میدیم که فقط عشقه و پرستش نیست
    هر کشوری یه قانونی داره و یه مجری قانون و مردم که مطیع قانونند بنابراین قران قانون الهی برای ماست ائمه اشنا به قانون خداوند و مجری اون وما هم مطیع محض قوانین الهی پس ما در عشق به ائمه مرتکب هیچ شرکی نمیشویم زیرا ما خدارو میپرستیم و از قران اطاعت میکنیم
    ما با عشق و یاد ائمه به زندگیمون برکت میدیم و از نورشون برای رسیدن به خداوند استفاده میکنیم و راهمون رو روشن میکنیم
    به هر حال ادب حکم میکنه که به عقاید همدیگه احترام بزاریم و با الفاظ بهتری مطالبمون رو مطرح کنیم
    ان شاءالله دیگه تکرار نمیشه
    به حق علی (ع) و ال علی پاینده باشید


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    513
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط أمة الله نمایش پست
    السلام عليكم

    خيلى متأسفم كه شرك حتى به سايت قرآنى هم رخنه كرده!

    من خيال كردم اين سايت بالاخره منظور قرآنى را تفهميم نموده و كسى از عبارات شرك آميز يا علي يا مهدى يا مش قلي !! سر نمى ده!

    ببينم روزانه اينآيات را تكرار نكرده ايد!؟

    " اياك نعبد و اياك نستعين


    فقط تو را عبادت مى كنيم و فقط از تو مدد مى جوييم
    به نام خدا
    با عرض سلام
    دوست عزیز یا علی یا یا مهدی گفتن ما شیعیان به معنی عبادت انها نیست که شما ایه ایاک نعبد و ایاک نستعین را آورده اید ما اهل بیت عصمت و طهارت را در عرض خداوند تبارک و تعالی نمی دانیم که دچار شرک شویم بلکه ائمه عصمت و طهارت (علیهم السلام ) در طول حضرت باری تعالی هستند و هر چه دارند از او دارند لکن به جهت تقربی که به خدا دارند از انها در کارها مدد می جوییم همانگونه که خداوند تبارك و تعالي به ما در قران در آيه 35 سوره مائده امر نموده است كه
    (يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و ابتغوا اليه الوسيله )يعني اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيله‏اى براى تقرب به او بجوئید
    یا حق


  7. تشکر


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۶
    نوشته
    3
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    السلام عليكم

    دوستان " وسيله "به معناى اين نيست كه يك شخصى واسطه بين ما و الله تعالى باشد و صدا و مناجات ما را به او رساند و الله را قانع كند تا حاجت ما را بدهد!؟

    وسيله اين نيست كه شخصى را نزديكتر و مهربانتر از الله تعالى شناسيم و بگوییم : " ماآبرو دار نیستیم پس می رویم نزد آبردواری تا حاجت ما را به خدا رسانده و از خدا برایمان درخواست و طلب حاجت کند!!

    این خرافات جز اوهام نیست.
    وسیله یعنی روش و عملی که بواسطه اش الله تعالی را از خود راضی کرده مانند نماز و روزه و صدقات که عوامل نزدیکی و قربت بسوی الله تعالی ست.

    اين آيه به خوبى نشان مى دهد كه وسيله همان جهاد و تلاش است و اجتهاد در راه كسب رضاى الله تعالى:

    يا ايها الذين امنوا اتقوا الله وابتغوا اليه الوسيلة وجاهدوا في سبيله لعلكم تفلحون
    سورة المائدة - آية 35
    اى کسانى که ايمان داريد، به هيبت و حرمت خدا ارج نهيد و در جستجوى راه و وسيله اى به سوى او باشيد و در راه او بکوشيد تا موفق شويد.

    اولئك الذين يدعون يبتغون الى ربهم الوسيلة ايهم اقرب ويرجون رحمته ويخافون عذابه ان عذاب ربك كان محذورا .
    سورة الإسراء - آية آية 57

    حتى معبودانى که از آنها در خواست مى کنند، خودشان در جستجوى راه و وسيله اى هستند بسوى پروردگارشان. آنها براى رحمت او دست به دعا بر مى دارند و از عذاب او مى ترسند. مطمئناً عذاب پروردگارت وحشتناک است.

    دوستان مى توانند به آرشيو وبلاگ " *** " مراجعه کنند که این امور مورد توجه ماست.

    در ضمن امیدوارم دوستان از کنایه ام دلخور نشوند که منظور اهانت نیست و امام علی خلیفه ی راشد ماست.

    ویرایش توسط tabatabay : ۱۳۸۷/۰۲/۲۶ در ساعت ۱۸:۰۲ دلیل: تبليغ وبلاگ ممنوع

  9. تشکرها 2


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    1,183
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [quote=أمة الله;11444]السلام عليكم

    دوستان " وسيله "به معناى اين نيست كه يك شخصى واسطه بين ما و الله تعالى باشد و صدا و مناجات ما را به او رساند و الله را قانع كند تا حاجت ما را بدهد!؟

    ما در مقابل ائمه اطهار ، اولیا ء و انبیا ، نزد خدا می شه گفت اصلا آبرو نداریم ، من همیشه وقتی چیزی از خدا می خوام دست به دامن یکی از اماما می شم ، برادر من خیلی وقت ها خدا بخاطر گناهانی که کردی حاجتت رو روا نمی کنه ولی اگه به یکی از اماما متوسل شی و ایشون از خدا بخوان ، و البته اگه مصلحت باشه ،خدا به خاطر آبرویی که اون امام پیشش داره حرفش رو زمین نمی ندازه
    ما توکلمون به خداست و توسلمون به ائمه

    وسيله اين نيست كه شخصى را نزديكتر و مهربانتر از الله تعالى شناسيم و بگوییم : " ماآبرو دار نیستیم پس می رویم نزد آبردواری تا حاجت ما را به خدا رسانده و از خدا برایمان درخواست و طلب حاجت کند!!

    این خرافات جز اوهام نیست.
    خیر ، هیچ احدالناسی این رو نگفت که از خداوند تبارک و تعالی کسی مهربانتر است ، ولی این رو هم می دونم که من آبرو نزد خدا ندارم
    و از ائمه مدد می گیرم (فکر هم نمی کنم این طرز فکر خرافات باشه )
    اگه شما این طور فکر می کنید روی اعتقاداتتون تجدید نظر بفرمایین:salavat:
    یا مهدی
    مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب

  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    513
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط أمة الله نمایش پست
    السلام عليكم

    دوستان " وسيله "به معناى اين نيست كه يك شخصى واسطه بين ما و الله تعالى باشد و صدا و مناجات ما را به او رساند و الله را قانع كند تا حاجت ما را بدهد!؟

    وسيله اين نيست كه شخصى را نزديكتر و مهربانتر از الله تعالى شناسيم و بگوییم : " ماآبرو دار نیستیم پس می رویم نزد آبردواری تا حاجت ما را به خدا رسانده و از خدا برایمان درخواست و طلب حاجت کند!!

    این خرافات جز اوهام نیست.
    وسیله یعنی روش و عملی که بواسطه اش الله تعالی را از خود راضی کرده مانند نماز و روزه و صدقات که عوامل نزدیکی و قربت بسوی الله تعالی ست.

    اين آيه به خوبى نشان مى دهد كه وسيله همان جهاد و تلاش است و اجتهاد در راه كسب رضاى الله تعالى:

    يا ايها الذين امنوا اتقوا الله وابتغوا اليه الوسيلة وجاهدوا في سبيله لعلكم تفلحون
    سورة المائدة - آية 35
    اى کسانى که ايمان داريد، به هيبت و حرمت خدا ارج نهيد و در جستجوى راه و وسيله اى به سوى او باشيد و در راه او بکوشيد تا موفق شويد.

    اولئك الذين يدعون يبتغون الى ربهم الوسيلة ايهم اقرب ويرجون رحمته ويخافون عذابه ان عذاب ربك كان محذورا .
    سورة الإسراء - آية آية 57

    حتى معبودانى که از آنها در خواست مى کنند، خودشان در جستجوى راه و وسيله اى هستند بسوى پروردگارشان. آنها براى رحمت او دست به دعا بر مى دارند و از عذاب او مى ترسند. مطمئناً عذاب پروردگارت وحشتناک است.

    دوستان مى توانند به آرشيو وبلاگ " معنای توحید " مراجعه کنند که این امور مورد توجه ماست.


    در ضمن امیدوارم دوستان از کنایه ام دلخور نشوند که منظور اهانت نیست و امام علی خلیفه ی راشد ماست.
    به نام خدا
    با عرض سلام
    متاسفانه شما بدون مطالعه دقیق مطالب ارائه شده و فقط با توجه به تصور نادرستی که از توسل دارید پاسخ خود را ارائه نموده اید لذا بنده با عرض معذرت از اینکه شاید این تایپست به علت لزوم ارائه مستندات طولانی شود پاسخ رو همراه باتوضیح در مورد اقسام توسل و معنی و مفهوم ان خدمتتون ارائه می کنم
    اقـسـام توسل را مى توان به سه قسم تقسيم نمود:
    1)توسل به اعمال صالح چنانكه جلال الدين سيوطى در ذيل آيه شريفه و ابتغوااليه الوسيله چنين روايت كرده : عن قتاده فى قوله تعالى ( وابتغوا اليه الوسيله ) قال : تقربوا الى اللّه بطاعته و العمل بما يرضيه
    2)تـوسـل بـه دعـاى بندگان شايسته ، چنانكه قرآن كريم , از زبان برادران يوسف چنين حكايت مى كند : قالوا يا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انا كنا خاطئين . قال ساستغفر لكم ربى انه هو الغفور الرحيم فـرزنـدان يعقوب به پدر خويش گفتند : اى پدر از خداى بزرگ بخشش گناهان ما را بخواه كه ما در اشتباه به سر مى برديم . ( يـعـقـوب ) گـفـت : به زودى ازپروردگار خود براى شما طلب بخشش مى نمايم كه او بسيار آمرزنده و مهربان است از آيه ياد شده به روشنى معلوم مى گردد كه فرزندان يعقوب به دعا و استغفار پدرخويش متوسل گـرديـدند و آن را وسيله بخشودگى خود دانستند و حضرت يعقوب پيامبرنيز نه تنها به توسل آنان اعتراض نكرد كه به آنها وعده دعا و استغفار هم داد
    3)تـوسـل به شخصيتهاى آبرومند معنوى كه در نزد خدا از مقام و حرمت خاصى برخوردارند
    اين نوع توسل نيز از صدر اسلام مورد پذيرش و رفتار صحابه پيامبر بوده است .

    مستندی برای قسم سوم
    1)احمد بن حنبل در مسند خود از عثمان بن حنيف , چنين روايت مى كند : ان رجـلا ضرير البصر اتى النبى صلى اللّه عليه [ و آله ] و سلم فقال ادع اللّه ان يعافينى قال : ان شئت دعوت لك و ان شئت اخرت ذاك فهو خير فقال : ادعه . فامره ان يتوضا فيحسن وضوئه فيصلى ركعتين و يدعو بهذا الدعاء . الـلـهـم انى اسئلك و اتوجه اليك بنبيك محمد نبى الرحمه يا محمد انى توجهت بك الى ربى فى حاجتى هذه , فتقضى لى اللهم شفعه مردى نابينا نزد پيامبر گرامى آمد و گفت از خدا بخواه تا مرا عافيت بخشد پيامبر فرمود : اگر مى خواهى دعا نمايم و اگر مايل هستى به تاخير مى اندازم و اين بهتر باشد . مرد نابينا عرض كرد : دعا بفرما پيامبر گرامى او را فرمان داد تاوضو بگيرد و در وضوى خود دقت نمايد و دو ركعت نماز بگزارد و ايـن چنين دعا كند :پروردگارا من از تو درخواست مى كنم و به وسيله محمد , پيامبر رحمت به تو روى مى آورم . اى مـحمد من در مورد نيازم به وسيله تو به پروردگار خويش متوجه مى شوم تا حجتم را برآورده فرمايى . خدايا او را شفيع من گردان درستى اين روايت ، مورد اتفاق محدثان است بطورى كه حاكم نيشابورى در مستدرك ,پس از نقل حـديث ياد شده , آن را به عنوان حديث صحيح توصيف مى كند و ابن ماجه نيزبه نقل از ابواسحاق مـى گـويـد : ايـن روايتى صحيح است و ترمذى در كتاب ابواب الادعيه صحت اين روايت را تاييد مى نمايد . و مـحـمد نسيب الرفاعى نيز دركتاب التوصل الى حقيقه التوسل مى گويد : لا شك ان هذا الـحـديث صحيح و مشهور 000 و قد ثبت فيه بلا شك و لا ريب ارتداد بصرالاعمى بدعاء رسول اللّه صلى الله عليه [ و آله ] و سلم له ترديدى نيست كه اين حديث ، صحيح و مشهور است 000 و در اين روايت، ثابت شده است كه با دعاى رسول خدا صلى اللّه عليه و آله بينايى آن مرد نابينا، به وى بازگشت از ايـن روايت به خوبى روشن مى شود كه توسل به پيامبر گرامى ، به منظور برآورده شدن نياز به وسيله وى ، جايز است ، بلكه رسول خدا آن مرد نابينا را فرمان دادتا آنگونه دعا كند و با وسيله قرار دادن پيامبر بين خود و خدا ، از پروردگارجهان درخواست نمايد و اين معنا همان توسل به اولياى الهى و عزيزان درگاه خداوند است.
    دوست عزیز حتي با کنکاش سخنان بزرگان اهل تسنن هم مي بينيم که انها هم توسل مي نموده اند که بنده برخي از سخنان بزرگان اهل تسنن را از کتابهاي خودشان مي اورم
    1) سمهودي از علماي اهل سنت، در فصلي از كتاب خود تحت عنوان توسّل زائر به رسول خدا و شفيع قرار دادن وي به پيشگاه خدا مي‏نويسد: بدان كه استغاثه از پيامبر اكرم و جاه و منزلت او را به درگاه خداوند شفيع قرار دادن، كار انبيا و مرسلين و سيره صالحان پيشين بوده است؛ قبل از خلقت آن حضرت و بعد از آن، چه در حال حيات و چه بعد از رحلت، چه در عالم برزخ و چه در عرصه قيامت...
    2)و عمر بن خطاب مي‏گويد: پس از اينكه آدم ابوالبشر مرتكب ترك اولي‏ شد، در مقام توبه به پيشگاه خداوند عرضه داشت: يا ربّ أسئلك بحق محمد(صلي الله عليه و اله ) لمّا غفرت لي يعني، پروردگارا به حق محمد(صلي الله عليه و اله ) از تو مي‏خواهم كه مرا بيامرزي... . (مستدرك صحيحين، ج 2، ص 615)
    3)در كتاب‏ها و مدارك معتبر اهل سنت آمده است: هرگاه قحطي و خشكسالي پيش مي‏آمد، عمر از طريق توسل به عباس عموي پيامبر، طلب باران مي‏كرد و مي‏گفت: هذا واللَّه الوسيلة الي اللَّه و المكان منه ؛به خدا سوگند! عباس وسيله به درگاه الهي و داراي قرب و منزلت نزد او است و اللهم! انا نتوسّل اليك بعم نبينا فاسقنا خدايا! ما به وسيله عموي پيغمبرمان به تو روي مي‏آوريم، پس سيرابمان كن اسدالغابة، ج 3، ص 165. و يا مي‏گفت: اللهم انّا نستسقيك بعمّ نبيّك و نستشفع اليك بشيبه شرح نهج‏البلاغه ابن ابي‏الحديد، ج 7، ص 274؛ صحيح بخاري، ج 2، ص 16 و ج 4، ص 209؛ صحيح ابن خزيمه، ج 2، ص 338؛ صحيح ابن جبان، ج 7، ص 11(خدايا! ما به وسيله عموي پيامبرت از تو باران مي‏خواهيم و موي سفيد او را به درگاه تو شفيع مي‏آوريم)
    عثمان بن حنيف مي‏گويد: روزي در محضر پيامبر اكرم(ص) بودم، حضرت به شخصي كه مشكل خود را به ايشان عرضه مي‏كرد، شيوه دعا و توسل را چنين تعليم فرمود: برو وضو بساز و دو ركعت نماز به جا آور و پس از آن خداوند را با اين جملات بخوان: اللهم اني اسألك و اتوجه اليك بنبيّك نبي الرحمة يا محمد اني اتوجّه بك الي ربي في حاجتي لتقضي‏، اللهم شفّعه في مسند احمد بن حنبل، ج 4، ص 138؛ حاكم نيشابوري، مستدرك صحيحين، ج 1، ص 313؛ سنن ابن ماجه، ج 1، ص 441، ح 1385؛ التاج الجامع (صحاح خمسه)، ج 1، ص 286؛ سمهودي، وفاء الوفاء، ج 4، ص 1373؛ سنن ترمذي، ج 5، ص 229، ح 3649. بارخدايا! از تو درخواست مي‏كنم و به تو روي مي‏آورم به پيامبرت، پيامبر رحمت. اي محمد! من به حق تو به سوي خدايم روي آورده‏ام تا حاجتم برآورده شود. خدايا! پيامبرت را در مورد من شفيع قرار ده

    حال خودتان قضاوت کنید آیا بزرگان اهل تسنن هم عمل کفر آمیز انجام می دادند یا شما منکر مساله پذیرفته شده و صحیحی هستید و ایه قرانی ابتغو الیه الوسیه را بگونه دلخواه خودتان ترجمه می کنید
    یا حق

  12. تشکرها 3


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    70
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    36 دقیقه
    دریافت
    120
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ما در تبرک و توسل جستنمان مشرک نیستیم




    نقل قول نوشته اصلی توسط أمة الله نمایش پست
    السلام عليكم

    دوستان " وسيله "به معناى اين نيست كه يك شخصى واسطه بين ما و الله تعالى باشد و صدا و مناجات ما را به او رساند و الله را قانع كند تا حاجت ما را بدهد!؟

    وسيله اين نيست كه شخصى را نزديكتر و مهربانتر از الله تعالى شناسيم و بگوییم : " ماآبرو دار نیستیم پس می رویم نزد آبردواری تا حاجت ما را به خدا رسانده و از خدا برایمان درخواست و طلب حاجت کند!!

    این خرافات جز اوهام نیست.
    وسیله یعنی روش و عملی که بواسطه اش الله تعالی را از خود راضی کرده مانند نماز و روزه و صدقات که عوامل نزدیکی و قربت بسوی الله تعالی ست.
    ما شیعیان وقتی به کسی توسل می جوییم و او را وسیله قرار می دهیم، اصلا معتقد به ربوبیت آن فرد نیستیم که عبادت او باشد و مشرک باشیم. بلکه ما در هنگام وسیله قرار دادن آن شخص، باز هم حاجتمان را از خدا می خواهیم نه آن شخص.
    ما در هنگام توسل به پیامبر، در واقع میگوییم: ای خدا ! به احترام پیامبرت مرا ببخش -
    یا وقتی خود پیامبر را خطاب می کنیم، می گوییم: ای پیامبر! از خدا بخواه که مرا ببخشد.
    در صحیح بخاری هم نقل شده است که صحابه، بعد از رحلت پیامبر، به اشیاء پیامبر تبرک می جستند. صحیح بخاری / باب اشیاء النبی
    روایات زیادی هم نقل شده که صحابه حتی به آب وضوی پیامبر تبرک می جستند.
    احمد بن حنبل در جواب پسرش، تبرک و توسل به قبر پیامبر را جایز می داند.
    اگر صحیح بخاری و مسند احمد بن حنبل را در دسترس ندارید، بگویید تا برایتان ارسال کنم!

    والسلام علی من اتبع الهدی
    علم خمینی بر زمین نمی ماند،مگر ما مرده ایم!


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۵
    نوشته
    1,799
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    18

    راهنما




    بنام خدا
    متوسل شدن به افراد در حقيقت توسل به مقام روحاني آنهاست كه روح خود را پرورش داده و به كمالاتي رسيدند. و روح براي بقاست نه براي فنا؛. لذا مي‌توان از افرادي كه در قيد حيات نيستند، متوسل شد، عالم اهل تسنن در كتاب «وفاء الوفا» مي‌نويسد: مدد گرفتن و شفاعت خواستن در پيشگاه خداوند از پيامبر و از مقام و شخصيت او، هم پيش از خلقت او مجاز است و هم بعد از تولد و هم بعد از رحلتش و هم در عالم برزخ و هم در روز رستاخيز، عمر بن خطاب مي‌گويد: حضرت آدم (ع)به پيشگاه خداوند چنين عرض كرد: يا رب اسئلك بحق محمد لما غفرت لي، خداوندا! به حق محمد از تو تقاضا مي كنم كه مرا ببخش!
    در زمان خليفه دوم سالي قحطي شد، بلال به همراه عده‌اي از صحابه بر سر قبر پيامبر آمد و چنين گفت: يا رسول الله! استسق لامتك... فاعفم قد هلكوا...» اي پيامبر! از خدايت براي امتت باران بفرست كه ممكن است همه هلاك شوند.[1]
    با وجود روايات زياد در كتابهاي اهل تسنن، باز هم گروهي از آنان به مسئله توسل و شفاعت خرده مي‌گيرند و آن را انكار مي‌كنند و آن را نوعي استقلال در مقابل خداوند تلقّي مي‌كنند، در حالي كه از اين جمله غافل هستند كه متوسل شدن به انبياء و ائمه (ع)در حقيقت متوسل شدن به خداست، و آنها عملي را جز با رضايت و اذن خداوند انجام نمي‌دهند.
    «قل لا اسئلك لنفسي ضرّاً و لا نفعاً الا ما شاء الله»[2] بگو! من براي خودم زيان و سودي را مالك نيستم، مگر آن چه خدا بخواهد.
    علاوه بر اين، توسل روح اميد را افزايش، روح يأس را كاهش، و ايجاد رابطه معنوي با خدا و اولياء الله و تحصيل رضايت خداوند و توجه به سلسله شافعان و... را به وجود مي‌آورد.

    پاورقی:
    [1] . به نقل از تفسير نمونه، ج 4، ص 369؛ وفاء الوفاء، ج 3، ص 371.
    [2] . يونس/ 49.

  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    487
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    1 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مطلب وسیله قرار دادن شرک نیست




    سلام.

    خانم امة الله، آیا تا به حال قرآن را خوانده اید؟

    قَالُواْ يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّيَ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (یوسف: 98 و 97)

    خب میبینید که برادران یوسف از بعقوب(ع) میخواهند که او برایشان استغفاذرکند و بدین واسطه او را وسیله قرار میدهند، جالب اینکه یعقوب(ع) هم قبول میکند و مثل شما نمیگوید وسیله و واسطه قرار دادن شرک است.

    گویا شما در توحید از یعقوب(ع) هم سبقت گرفته اید!!!

    به امید ظهور

  16. تشکرها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود