-
۱۳۸۷/۰۱/۰۳, ۲۱:۵۹ #1
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 1,032
- مورد تشکر
- 2,937 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
"""|""" هفته وحدت مبارک """|"""
ضمن تبریک و شاد باش میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تهنیت هفته وحدت ، بخشی از مقاله " وحدت گرایی در سیره اهل بیت " از فصلنامه اندیشه تقریب تقدیم می شود ::salavat:
وحدت در آینه کلام و سیره پیامبر (ص)
در زمان رسول اکرم (ص) بین امت اسلامی اختلاف و دوگانگی وجود نداشت و پیامبر (ص) همواره برای وحدت و یکپارچگی امت می کوشید . ایشان (ص) طبق دستور قران کریم همواره منادی وحدت بود و برای تحقق وحدت و عزت امت اسلامی ، سخت ترین مصائب را تحمل کرد و هرگز تفرقه و تشتت را تایید نفرمود
تاریخ اسلام شاهد است که پیامبر (ص) چگونه با ایجاد وحدت و جلوگیری از افتراق ، صفوف مسلمین را به بنیان مرصوص تبدیل کرد و چگونه از ثمرات شیرین وحدت به نفع اسلام و تحکیم مبانی سیاسی و اجتماعی و دفاعی امت اسلام بهره گرفت .
می توان گفت نقش راهبردی پیامبر (ص) در جهت وحدت امت اسلامی در سه جهت صورت گرفته است :
1 – تلاش در جهت تحقق امت واحد ، بر اساس معیارهای قرانی و الهی و با توجه به مقوله فرهنگ به عنوان پایه بنیادین ساختار اجتماعی که دارای نظام عقیدتی ، ایدئولوژی و فرهنگ و ارزش های خاص اخلاقی و معنوی است .
2 – تعلیم فرهنگ مشارکت پذیری و مسئولیت مداری و تاسیس و نهادینه کردن و به مرحله اجرا درآوردن راه کار ، مشورت و مشارکت در امور معنوی و الهی ، تعامل و تعاون و اخوت و جلوگیری از هر گونه اقدام و عملی که وحدت و برادری مسلمانان را خدشه دار می سازد .
3 – ریشه کن کردن زمینه های اختلاف در مرحله نظر و عمل . پیامبر اکرم (ص) تمام زمینه های فکری ، اجتماعی و تاریخی ، اختلاف و نفاق را با بهره گیری از تعالیم آسمانی اسلام از بین برد و با بی ارزش دانستن معیارهای عصر جاهلی ، تمایزات و اختلافات فکری و اجتماعی و اقتصادی جامعه را باطل ، و ارزشهای الهی را جایگزین آن کرد .
ایجاد حس مشترک دینی و پیوستگی مذهبی بین مومنان در سخنان حکیمانه و نصایح مشفقانه آن حضرت (ص) مشهود است . حضرت می فرماید : المومنون کنفس واحدة
پیامبر اکرم (ع) پیمان برادری را پیغامی الهی خواند و فرمود : " المومنون اخوة " هر که در سلک اهل ایمان در آید با سایر مومنان برادر و برابر است . و این پیمان ، پیمان صرف و صوری نبود ، بلکه بر آن آثار و کارکردهای اجتماعی و دینی و حقوقی و مسئولیت نیز مترتب بود و هر انسان مومنی نسبت به برادر دینی خود تکلیف و دین و تعهدی پیدا می کرد ، تا حق برادری را انجام دهد .
پیامبر (ص) نهایت عداوت را که از دوران جاهلیت مانده بود تبدیل به رحمت و مودت و الفت نمود :
" و الف بین قلوبهم " و این پیمان ، پیمانی نبود که با درهم و دینار و ارزشهای مادی بدست بیاید ، بلکه این پیمان اخوت و الفت رنگ الهی داشت ، آنگونه که قران کریم از آن پرده برداشته است : لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم ولکن الله الف بینهم انه عزیز حکیم انفال / 63 و در سوره آل عمران می فرماید : واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا آل عمران / 103.
در جامعه مورد نظر و آرمانی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) روح اخوت و برادری حاکم است و در آن کوچکترین غل و غش و تفرقه ای وجود ندارد . تا زمانی که پیامبر اسلام (ص) زنده بود اختلافات و دوگانگی فکری و اعتقادی بین مسلمان وجود نداشت و پیامبر اکرم (ص) خود اسوه و راهنما و بیان کننده حقیقت دین بود : لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة احزاب / 21.
اما پس از رحلت پیامبر مسلمانان به دو گروه تقسیم شدند و دو راه پیدا شد ، یکی راه اهل بیت (ع) که ما شیعیان پیرو آن هستیم و دیگری راهی که اهل سنت برگزیده اند . البته از دیدگاه گروه اول اهل بیت عصمت و طهارت بخاطر جایگاهی که در قران و در نزد رسول گرامی اسلام (ص) داشته اند در پیروی و الگو قرار گرفتن بر دیگران اولویت دارند .1
1- وحدت گرایی در سیره اهل بیت ، مهدی نکویی سامانی ، فصلنامه اندیشه تقریب ، سال سوم ، تابستان 86 ، شماره یازدهم ، ص 57
-
-
۱۳۸۷/۰۱/۰۴, ۲۳:۲۸ #2
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 5,435
- مورد تشکر
- 4,566 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
27
هفته وحدت نمایشگر قدرت بی بدیل مسلمانان عرصه گیتی در زندگی مسالمت آمیز کنار یکدیگر با وجود اختلاف عقیده است.
این هفته پر برکت و نورانی تبریک و تهنیت باد.
میلاد ریس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق و (علیه السلام) و رسول گرامی اسلا حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) تبریک و شادباش باد.
دست به دست من بده
پا به پای من بیا
نگو امروز مال ما
بگو فردا رو میخوام
به لطف الهی فردا از آن ماست....
-
-
۱۳۸۷/۰۱/۰۶, ۲۲:۲۵ #3
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 1,032
- مورد تشکر
- 2,937 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 1
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
وحدت گرایی در سیره اهل بیت
تشیع با پیروی از سیره امامان معصوم (ع) همواره گرایش بسوی وحدت اسلامی داشته و دعوت به وحدت را یک رهنمود و تعلیم الهی شمرده است . شیعه هم از نظر عقلی و هم به دلیل التزام به کتاب خدا و سنت نبوی (ص) و سیره پیشوایان معصوم (ع) خود ، همواره منادی وحدت و مدافع آن بوده و تفرقه افکنی و پراکندگی امت اسلامی و پیروان آیین محمد (ص) را عین مخالفت با کتاب خدا و سنت پیامبر (ص) و حرام شمرده است .از نظر تاریخی نیز ، شکی نیست که اهل بیت و پیروان ایشان ، بویژه عالمان و فقیهان شیعه همواره امت اسلامی را به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلافات فرقه ای و مذهبی دعوت نموده اند و هرگز اختلافات فقهی و مساله امامت و خلافت را دلیل و مجوزی بر خروج از مذهب و مخالفت با حکم الهی ( که همان دعوت به وحدت است ) ندانسته است و به تکفیر و تفسیق و مرتد انگاری پیروان اسلام نپرداخته اند .
برای تبیین دقیقتر نقش اهل بیت (ع) در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی می توان از منظری دیگر نیز به این موضوع پرداخت و آن توجه به فلسفه امامت و جایگاه آن در اسلام است .
اگر همه فرقه های اسلامی بلکه امت اسلام در مورد نقش و فلسفه وجودی اهل بیت (ع) و کارکرد تاریخی نظام امامت بدون پیش داوری و تعصب به تحقیق بپردازند در می یابند که امامت چه نقش عظیمی در حفظ اصل دین و اعتلا و نشر معارف اصیل و شامخ دین داشته است ؛ معارفی که جز از طریق اهل بیت (ع) قابل دسترسی نبوده و از جانب آنان در اختیار محدثان و متکلمان و مفسران و عارفان اسلامی و ... قرار گرفته است . 1
1- وحدت گرایی در سیره اهل بیت ، مهدی نکویی سامانی ، فصلنامه اندیشه تقریب ، سال سوم ، تابستان 86 ، شماره یازدهم ، ص 57
-
-
۱۳۸۷/۰۱/۰۶, ۲۲:۵۲ #4
بر چهره تابان پیمبر صلوات :salavat:
بر نور ششم ولی داور صلوات :salavat:
امسال که بهر ملت ماست سه عید:salavat:
سال صلوات است مکرر صلوات :salavat:
ولادت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق بر پیروانشان مبارکباد
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
-
۱۳۸۷/۰۱/۰۶, ۲۲:۵۶ #5
امشب سخن از جان جهان باید گفت
توصیف رسول انس و جان باید گفت
در روز ولادت دو قطب عالم
تبریک به صاحب الزمان باید گفت
ولادت پیامبر و امام جعفر صادق مبارک
مهدیا کعبه شد از تاب تو بی تاب بتاب
-
-
۱۳۸۷/۰۱/۰۷, ۰۲:۲۹ #6
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۵
- نوشته
- 1,799
- مورد تشکر
- 3,021 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
-
18
بيش از يك و نيم ميليارد مسلمان در دنياي كنوني ،با انبوهي از دشمنان قسم خورده كه تنها آرزوي آنها نابودي و دفن اسلام است و بس.دشمناني كه از هر حربه اي استفاده مي كنند تا كمر اين دين الهي را بشكنند و براي رسيدن به اين هدف ، از هيچ تلاشي دريغ نمي كند .
حمله به فرهنگ وآداب ورسوم مسلمين،كشتن انسانهاي بيگناه حتي طفلهاي شير خواره،خراب كردن خانه هاي مردم بر سر ساكنان بي دفاع.
شاهد مثال كه لازم نيست. چون خودمان هر روز شاهد هستيم .فلسطين ، افغانستان،عراق مظلوم ايران خودمان در جنگ تحميلي و قبل از انقلاب.
حال بايد ديد چه چيزي براي ما با اين هجمه دشمنان لازم است اتحاد يا تفرقه و دو دستگي ؟!!!
عيسي به دين خود وموسي به دين خود بودن يا همگي تحت لواي اسلام در آمدن ؟؟!!
حال كه در ايام ميلاد ختم رُسُل قرار داريم بهتر است از اين ديد هم نگاهي به اين موضوع داشته باشيم كه موضوع وحدت بين مسلمين تا چه اندازه براي آن حضرت مهم بود و راهكاري كه ايشان براي اين مسئله ارائه دادند چيست؟
بررسي سيره پيامبر گرامياين نكته را ثابت مي كند كه آن حضرت به موازات گسترش توحيد و يكتا پرستي در جامعه انساني، به «توحيد كلمه» يعني وحدت امت اسلامياهميت زيادي ميداد، و هيچ عاملي، را شكنندهتر از ايجاد شكاف در پيكر امت اسلامينميدانست.
نمونه براي اثبات اين ادعّا::
1ـ در جنگ با قبيلة «بني المصطلق» پس از پيروزي مسلمانان بر مشركان، ميان دو نفر از مسلمانان كه يكي از مهاجران و ديگري از انصار بود، درگيري لفظي رخ داد. اين دو نفر به شيوه عصر جاهلي، قبيله خود را به كمك خويش طلبيدند، نداي تفرقه افكني آنان، آن هم در سرزمين دشمن شكست خورده به گوش پيامبر (ص) رسيد، و فوق العاده او را متأثر ساخت. پيامبر فرمود: به اين نداهاي خبيثانه، اعتناء نكنيد، اينها شعار جاهلي است آنگاه براي زدودن انديشة تلخ گروه گرايي از مغز آنان، در همان لحظه كه نيمروز گرم بود، فرمان حركت داد و پس از طي مسافت طولاني كه كاملاً بيسابقه بود فرمان فرود صادر شد و از فرط خستگي، همه را خواب ربود، به گونهاي كه پس از بيداري، از آن حادثة تلخ، چيزي جز به صورت كمرنگ در خاطره ها وجود نداشت.پيامبر (ص) با اين تدبير بار ديگر به جامعه وحدت بخشيد. (سيره ابن هشام 3/303)
2ـ جوانان اوس و خزرج كه پيش از اسلام در مدينه، با هم در جنگ و ستيز بودند، پس از اسلام وحدت و اتحاد خود را باز يافته و برادرانه با هم زندگي ميكردند. روزي در بيرون مسجد پيامبر، دور هم حلقه زده بودند و گل ميگفتند و گل ميشنيدند، يكي از سران يهود ساكن مدينه به نام «شاس» از ديدن اين منظره سخت ناراحت شد، جواني يهودي را تحريك كرد كه وارد حلقه آنان شود و با تجديد خاطره هاي تلخ جنگهاي دو قبيله در عصر جاهليت، تخم نفاق در ميان آنان بيفشاند، آن جوان يهودي نقش خود را به خوبي ايفاء كرد، به گونهاي كه در پايان همان جلسه، كار به نزاع و درگيري كشيد، و جوانان هر دو گروه، دست به قبضة شمشير بردند و نزديك بود كه درگيري آغاز شود، وقتي پيامبر از ماجرا آگاه شد، خود را به ميان آنان رساند و با ندائي بلند گفت:
«الله! الله! أبِدعوي الْجاهليةِ وأَنا بَينَ أَظْهُركم بَعْد أنْ هَداكُم اللهُ بالأسلامِ و أكرمَكُم به و قَطَع به عنكُم أمرَ الجاهلية واستنقذكم من الكفر والّف بين قلوبكم»؟
[شما را به خدا! شما را به خدا! آيا با اين كه من در ميان شما هستم، ادعاهاي جاهليت را زنده ميكنيد در حالي كه خدا شما را به وسيلة اسلام هدايت كرد، و گراميداشت و روابط عصر جاهليت را بريد، و شما را از كفر نجات داد. و دلهايتان را به هم نزديك ساخت؟]
سخن پيامبر(ص)مانند آب سردي بود كه بر شعله هاي آتش ريخته شود، جوانان هر دو گروه فهميدند كه فريب فتنه گري جوان يهودي را خورده و وحدت را به نزاع تبديل كرده اند آنوقت برخاستند و دست يكديگر را به عنوان برادري فشار داده و به آغوش گرم وحدت پناه بردند. (سيره ابن هشام2/250)
حال بايد ببينيم كه چرا دشمنان از وحدت ما مي ترسند و دائما به دنبال ايجاد تفرقه هستند ؟
چرا فلسطين اين همه سال دارد از حق خودش دفاع مي كند اما .....؟
چرا عراق بي دفاع هنوز هم پوتين هاي سربازان آمريكايي را در خود تحمل مي كند ولي توان خارج كردنشون ...؟
چراافغانستان هنوز ذلت ميزباني استكبار را ساليان سال به دوش مي كشد؟؟؟
و چرا هاي ديگه
-
تشکرها 5
-
۱۳۹۳/۱۰/۱۴, ۰۴:۲۲ #7
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 4,908
- مورد تشکر
- 20,031 پست
- حضور
- 57 روز 19 ساعت 44 دقیقه
- دریافت
- 217
- آپلود
- 104
- گالری
-
16
اين الفاطميون
مدعي گويد كه با يك گل نميگردد بهار
من گلي دارم كه عالم را گلستان ميكند
مینوی من مینای من پیدا و ناپیدای من
ای منجی گیتی بیامهدی بیا مهدی بیا
-
تشکرها 3
-
۱۳۹۳/۱۰/۱۴, ۰۴:۵۴ #8
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 4,908
- مورد تشکر
- 20,031 پست
- حضور
- 57 روز 19 ساعت 44 دقیقه
- دریافت
- 217
- آپلود
- 104
- گالری
-
16
اين الفاطميون
مدعي گويد كه با يك گل نميگردد بهار
من گلي دارم كه عالم را گلستان ميكند
مینوی من مینای من پیدا و ناپیدای من
ای منجی گیتی بیامهدی بیا مهدی بیا
-
تشکرها 4
-
۱۳۹۳/۱۰/۱۴, ۰۵:۳۲ #9
- تاریخ عضویت
اسفند ۱۳۸۸
- نوشته
- 4,908
- مورد تشکر
- 20,031 پست
- حضور
- 57 روز 19 ساعت 44 دقیقه
- دریافت
- 217
- آپلود
- 104
- گالری
-
16
هفته وحدت چیست؟
فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالکَرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است ، از سوی امام خمینی ره ، به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است . ارکَانی رسمی هم با نام ( مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی ) رسما الان در حال فعالیت هست ( ابتدا زیر نظر سازمان فرهنکَـ و ارتباطات بود اما اکنون جند سالی است که به شکل مستقل کار می کند و از این سازمان جداشده است ، و هر ساله کنفرانسهایی برگزار می کند ، که کنفرانس بین المللی وحدت در هفته وحدت هر ساله در تهران برکَذار می شود و علمای بزرکَـ را از کشورهای مختلف دور هم جمع می کند . و همواره از شخص مقام معظم هبری تا همه مسولین این مملکت تأکید دارند که وحدت میان مسلمانان باید ایجاد شود و عوامل تفرقه خشکانده شود.
به امیدروزی که به این آرزوی دیرینه قرآن،اسلام،پیامبر،امام،ره بروهمه مسلمین جامه عمل پوشانده شود
پس به پیش بسوی وحدت واتحاد اسلامی دربرابرکفروشرک ونفاق واستکبارواستثمار
دلیل نام گذاری هفته وحدت چیست؟
۱-به دلیل این که دین اسلام دین کامل و تحریف نشده یکتاپرستی است.
۲-برای حفظ وحدت میان اهل سنت وشیعه که در زادروز رسول ا… اتفاق نظرندارند.
۳-برای این که قرآن کتابی است آسمانی و جامع که برای راهنمایی همه بشریت نازل شده.
۴-به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی که مدیون وحدت امت اسلامی است.
آیات و روایات متناسب هفته وحدت :
قرآن کریم:
وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِيعاً و لاتَفَرَّقُوا
همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده نشويد
آل عمران ، آيه ۱۰۳ .
پيامبرصلي الله عليه وآله :
أيُّهَا النّاسُ! عَلَيكُم بِالجَماعَةِ و إيّاكُم و الفُرقَةَ
اي مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهيزيد از جدايي
ميزان الحكمه ، ح ۲۴۳۴ .
پيامبرصلي الله عليه وآله :
الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ
وحدت مايه رحمت ، و تفرقه موجب عذاب است
كنزالعمّال ، ح ۲۰۲۴۲ .
پيامبرصلي الله عليه وآله :
يَدُاللَّهِ عَلَي الجَماعَةِ و الشَّيطانُ مَعَ مَن خالَفَ الجَماعَةَ يَركُضُ
دست خدا بر سر جماعت است و شيطان با كسي همراه است كه با جماعت ناسازگاري كند
كنزالعمّال ، ح ۱۰۳۱ .
پيامبرصلي الله عليه وآله :
عَلَيكَ بِالجَماعَةِ ؛ فَإنَّما يأكُلُ الذِّئبُ القاصِيَةَ
با جماعت همراه شو ؛ زيرا گرگ ، گوسفند دورمانده را ميخورد
مسند أحمد ، ج ۶ ، ص ۴۴۶ .
امام علي عليه السلام :
لَوسَكَتَ الجاهِلُ مَااختَلَفَ النّاسُ
اگر نادان خاموشي ميگزيد ، مردم دچار اختلاف نميشدند
بحار الأنوار ، ج ۷۸ ، ص ۸۱ .
امام علي عليه السلام :
عَلَيكُم بِالتَّواصُلِ وَالتَّباذُلِ و إيّاكُم و التَّدابُرَ والتَّقاطُعَ
بر شما باد به ارتباط و بخشش به يكديگر و دوري گزيدن از جدايي و پشت كردن به يكديگر
نهج البلاغه ، نامه ۴۷ .
ویرایش توسط Partofar : ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ در ساعت ۱۲:۴۳ دلیل: اصلاح جملات
اين الفاطميون
مدعي گويد كه با يك گل نميگردد بهار
من گلي دارم كه عالم را گلستان ميكند
مینوی من مینای من پیدا و ناپیدای من
ای منجی گیتی بیامهدی بیا مهدی بیا
-
تشکرها 4
-
۱۳۹۳/۱۰/۱۴, ۰۶:۵۵ #10
- تاریخ عضویت
خرداد ۱۳۹۳
- نوشته
- 2,069
- مورد تشکر
- 8,908 پست
- حضور
- 18 روز 14 ساعت 53 دقیقه
- دریافت
- 4
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
ای دوست بکوش مهرپرور باشی
دلبسته آیههای کوثر باشی
کی گفته که در طریق وحدت باید
با قنفذ و حرمله برادر باشی؟
دیدید چگونه دشمن تکفیری
از کشتن مسلمین ندارد سیری
در وقت مبارزه دگر بی معناست
در خطِّ خودی منازعه، درگیری!
در مصر ببین دوباره ناکامی را
سرکوبگری و بیسرانجامی را
با حربه اختلاف دشمن میخواست
خاموشیِ بیداری اسلامی را
در حق طلبی همیشه با عزت باش
همواره برای دین خود زینت باش
مانند امام صبر! مانند علی!
ای دوست بیا منادی وحدت باش
امام صادق عليه السلام :
عمل براى آخرت
« إِعْمَلِ الْيَوْمَ فِى الدُّنْيا بِما تَرْجُوا بِهِ الْفَوْزَ فِى الاْخِرَةِ ».
امروز در دنيا كارى كن كه به وسيله آن اميدِ كاميابى در آخرت را دارى.
-
تشکرها 4
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
موضوعات مشابه
-
""" به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
توسط nasim7 در انجمن اخلاقپاسخ: 19آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۱۹:۲۶ -
منظور از" أَصحَب الاَيْكَةِ" وَ "قَوْمُ تُبَّعٍ" درآیه14سوره ق چه کسانی هستند؟
توسط نتگرد در انجمن تفسیر موضوعیپاسخ: 1آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۲:۰۹ -
"""درسهايي از علامه طباطبائي""""
توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشینپاسخ: 16آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۲:۴۵ -
آرشیو---->>>> ::::""":::: خبر های قرآنی از سراسر ایران سال 1389 ::::"""::::
توسط جان بركف در انجمن اخبار قرآنیپاسخ: 804آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۲:۱۳ -
آیا "دین داری" با "تقلید ازمراجع" رابطه ای داره؟؟؟؟
توسط کهیعص در انجمن اجتهاد و تقلیدپاسخ: 8آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۰, ۰۲:۱۹
اشتراک گذاری