صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا خداوند به زن ها مهربان تر است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38

    آيا خداوند به زن ها مهربان تر است؟




    هو الباقی

    خداوند به زن ها مهربان تر است


    امام رضا(ع) مي فرمايند كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند:
    اِنّ الله تبارَكَ و تعالي علَي الاِناثِ اَرَقُّ منهُ علي الذُّكور و ما مِن رَجُلِ يُدخِلُ فَرحَه علي امراه بينها و بينه حرمه الا فرحه الله يوم القيامه۱

    يعني خداوند بر زنان مهربان تر است تا مردان و هر كسي كه زني را كه ميان او و آن زن، پيوند خويشاوندي وجود دارد خشنود كند، خداوند او را در روز قيامت خشنود مي گرداند.

    و نيز پيامبر اكرم (ص) به ياران خود فرمودند:

    هر يك از شما براي خريدن چيزي كه در خانه لازم است به بازار برود و آن را بخرد و به خانه بياورد خداوند به او ثواب كسي را مي دهد كه صدقه اي براي رفع احتياج نيازمندان به خانه آن ها برده است و هنگامي كه چيزي را خريداري كرديد و به خانه آورديد.، اول به دختران خود بدهيد و بعد از آن به پسران بدهيد كه خشنود كردن دختران و دل جوئي از آن ها ثواب بيشتري دارد.۲

    حضرت كاظم(ع) فرمودند:

    غضب خداوند براي هيچ گناهي مانند غضبي كه در رابطه با رعايت نكردن حق زنان و كودكان مي كند نيست.۳

    و نيز حضرت رسول اكرم (ص) فرمودند:

    به هر خانه اي كه در آن دختران سكونت دارند در هر روز ۱۲ بركت و رحمت از جانب خداوند نازل مي شود.۴

    امام صادق(ع) فرمودند:

    اَكثَرُ الخَيرِ في النِّساء۵ يعني خير و بركت بيشتر بر محور وجود زن ها مي چرخد.
    و همچنين فرمودند:

    فاِنَّ فيهِنَّ اليُمنَ۶-يعني بركت و ميمنت در وجود زن ها است.

    پيامبر اكرم(ص) فرمودند:

    يكي از نشانه هاي يمن و بركت عروس، آن است كه نخستين نوزادي كه به دنيا مي آورد دختر باشد.۷

    پي نوشت ها:
    ۱-وسائل الشيعه،ج۱۵،ص۱۱۶. ۲-وسائل الشيعه،ج ۱۵ ص ۲۲۷ و سفينه البحار،ج۲،۶۸۵.
    ۳-وسائل الشيعه،ج۱۵،ص۲۰۲ ۴-مستدرك الوسائل،ج۲،ص۶۱۵. ۵-مستدرك الشيعه،ج۱۴،ص۱۱
    ۶-كافي،ج۵،ص۳۳۵ ۷-سفينه البحار،ج۲،ص۶۸۴ و مستدرك الوسائل،ج۲،ص۵۶۱.
    برگرفته از كتاب جايگاه بانوان در اسلام بقلم آيت الله نوري همداني

    منبع:http://rasekhoon.wordpress.com/2009/09/19/rasekhoon-39/
    نوشته: MaSoOmI



  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    5
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حضرت كاظم(ع) فرمودند:

    غضب خداوند براي هيچ گناهي مانند غضبي كه در رابطه با رعايت نكردن حق زنان و كودكان مي كند نيست.۳
    چه جالب! قانون عجیب مورد غضب خداوند است!


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    2,350
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    28 روز 16 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    14



    بزرگترین افتخار زن این است که مسئول مستقیم تربیت مخلوقات خداوند است پس زن بودن افتخار است خصوصا" با رعایت شئونات ،زیرا در این صورت توجه به او به خاطر ارزش گذاری های سطحی و بی پایه نیست.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۸
    نوشته
    9
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چقدر جای تاسف داره که عرف جامعه ی ما انقدر با اعتقاد ودیدگاه اسلام متفاوته...!
    به بهشت نمی روم اگرمادرم انجا نباشد!


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    26
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر خدا به زنان اینقدر مهربان است پس چرا در قران مدام زنان را نهی می کند و به مردان وعده بهشت وحوری می دهد ؟

  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    نقل قول نوشته اصلی توسط felahat نمایش پست
    اگر خدا به زنان اینقدر مهربان است
    نقل قول نوشته اصلی توسط felahat نمایش پست
    پس چرا در قران مدام زنان را نهی می کند

    مثلا در كجا ؟ لطفا مثال بزنيد تا قابل بحث باشد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط felahat نمایش پست
    و به مردان وعده بهشت وحوری می دهد ؟
    اولا در هيچ كجاي قران نداريم كه فلان نعمت بهشت مخصوص مردان است يا اختصاص به زنان دارد بلكه همه نعم بهشتي به مومنين - اعم از زن و مرد - وعده داده شده است .
    خداوند حق هيچ زن و مرد مومن و نيكوكاري را ضايع نمي فرمايد : "اني لا اضيع عمل عامل منكم من ذكر او انثي"
    در ثاني زماني كه مخاطب اعم از مذكر و مونث باشد در زبان عربي از فعل مذكر استفاده مي شود بنابراين استفاده از افعال و ضماير مذكر نبايد تداعي كننده انحصار نعم بهشتي در مردان باشد .
    ثالثا آياتي در قران كريم وجوددارند كه همانندي پذيرش اعمال و جزا و پاداش براي زنان و مردان را بوضوح بيان مي دارند : " ان المسلمين والمسلمات والمومنين والمومنات والقانتين والقانتات والصادقين والصادقات والصابرين والصابرات والخاشعين والخاشعات والمتصدقين والمتصدقات والصايمين والصايمات والحافظين فروجهم والحافظات والذاكرين الله كثيرا والذاكرات اعد الله لهم مغفره واجرا عظيما "





  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    خدا با زنان مشکلی ندارد این آدمها هستند که از جانب خداقضاوت می کنند !

    ------------------------

    آخر مگر نمی دانید ؛ بعضیها فکر کرده اند که خدا نماینده آنها در آسمانهاست !!

    ویرایش توسط خالد بن ولید : ۱۳۸۹/۰۲/۰۴ در ساعت ۱۷:۲۶


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    2,578
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    5 روز 11 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    140
    آپلود
    0
    گالری
    99



    نقل قول نوشته اصلی توسط felahat نمایش پست
    اگر خدا به زنان اینقدر مهربان است پس چرا در قران مدام زنان را نهی می کند و به مردان وعده بهشت وحوری می دهد ؟


    زبان قرآن عربي است و زبان عربي برخلاف زبان فارسي از دو نوع ضماير مذكر و مؤنت برخوردار است.
    عرب‏ها در اموري كه مخصوص زنان باشد، با واژگان مؤنت و در امور مخصوص مردان با واژگان مذكر بيان مي‏دارند. به جز اين دو مورد، در دو مورد ديگر، يكي در اموري كه بين زنان و مردان مشترك باشد و ديگري در اموري كه جنسيت در مورد آنها اصلاً مطرح نيست، مانند خدا و فرشتگان، از ضماير و واژگان مذكر بهره مي‏ گيرند؛ يعني در چهار حالت مذكور از الفاظ مذكر و تنها در يك حالت لفظ مؤنت بهره مي‏گيرند. در عين حال در بعضي از موارد به لفظ نظر كرده و با توجه به لفظ، مؤنث يا مذكر آورده مي‏شود، در حالي كه از نظر جنس متفاوت با لفظ مي‏باشند.
    طبيعي است كه هر كتابي بخواهد با اين زبان نوشته شود، اگر چه كتاب الهي باشد، بايد از قواعد آن زبان پيروي كرده و بر آن ساختار باشد.
    بنابراين، قرآن به مقتضاي اين كه به زبان عربي نازل شده است، با همين گفتمان سخن مي‏گويد. همگام با قواعد عربي در سه حالت از ضماير و واژگان مذكر و در يك حالت از واژگان مؤنث بهره مي‏گيرد.
    با اين توضيح روشن مي‏گردد كه قرآن براي خويش گفتمان ويژه مردانه يا زنانه ابداع نكرده است تا در پي پاسخ به چرايي آن باشيم، بلكه زبان قرآن، زبان محاوره عربي است و قواعد و ادبيات و دستور زبان عربي در آن به كار رفته است.
    جالب است بدانيد در همين مورد قرآن به جهت خاصي كه اشاره مي‏ شود، برخلاف سيره متداول و محاورات عربي كه در امور مشترك بين زنان و مردان تنها به آوردن ضمير و واژگان مذكر بسنده مي‏شود، در سوره احزاب، آيه 35، از هر دو واژگان مؤنث و مذكر، آن هم به طور مكرر بهره گرفته است. مفسران در توضيح آن نوشته‏اند:
    "اسماء بنت عميس" به پيامبر اسلام(ص) عرض كرد: چرا فضايلي كه در قرآن به صورت جمع مذكر بيان شده است، در مورد زنان مطرح نيست، كه به دنبال آن آيه مذكور نازل شد و در مورد يكايك صفات و فضايل اخلاقي با تعهد و تأكيد به صورت دو جمع مذكر و مؤنث بيان گرديد،(1) تا بدين طريق شبهه مذكور مرتفع گردد و كسي گمان نكند اگر به مقتضاي ادبيات عرب در امور مشترك، از گفتمان مردانه بهره گرفته مي‏شود، آن را از امور اختصاصي به مردان برداشت نكنند.
    در اين باره برخي از مفسران نوشته ‏اند: اين آيه به يك حقيقت مهمي اشاره مي‏كند و آن اين است كه آن چه در قرآن به صيغه مذكر آمده است، به مردان اختصاص ندارد، بلكه شامل هر دو جنس مرد و زن مي‏شود. (2)



    اما در مورد توصيف نعمت‏ هاي بهشتي و ازدواج‏هاي بهشتي و حورالعين: همين سخن كه در سطور فوق بيان شد، در توصيفات نعمت‏هاي بهشتي و حورالعين جاري است؛ يعني آن‏ها شامل مردان و زنان مي‏گردد، نه اين كه به مردان اختصاص داشته باشد.



    توضيح: در قرآن از دو نوع نعمت‏هاي بهشتي ياد شده است:

    يكي نعمت‏هاي جسماني مانند باغ‏هاي بهشتي، سايه‏هاي بهشتي، خادمان بهشتي، غذاها و نوشيدني‏هاي بهشتي، قصرها، فرش‏ها، ظرف‏ها، لباس‏ها و زينت‏هاي بهشتي، كه همه شامل مردان و زنان مي‏گردد. در اين نوع نعمت‏ها از حورالعين و همسران بهشتي ياد شده است كه اين هم شامل مردان مي‏شود و هم شامل زنان. حورالعين مختص زنان و تنها لذتي براي مردان نيست.(3)
    ديگري نعمت‏ها و لذت‏هاي معنوي و روحاني است، مانند خشنودي خدا، احترام ويژه، محيط صلح و صفا، امنيت و زوال خوف، دوستان همراه و رفيقان با وفا، نشاط فوق العاده دروني و نعمت هايي كه در تصور نمي‏گنجد. همه اين نعمت‏ها بين زنان و مردان مشترك است.


    در قرآن برخي از توصيفات بهشتي با خواسته‏ هاي مردانه سازگار است، مانند "فجعلناهن ابكاراً" (4) اما متناسب با خواسته‏هاي زنانه بيان نشده است. علت اين امر شايد اين باشد كه خداوند حكيم امور جنسي مربوط به زنان را در پرده عفاف و ادب زايدالوصفي قرار داده است. لفظ حورالعين كه ظاهر آن اختصاص به مردان دارد، مي‏تواند از اين موارد باشد.
    علاوه بر قرآن، در روايات پيامبر(ص) و امامان(ع) درباره خواسته‏ هاي زنانه توصيفي نرسيده است كه مي‏تواند به علت رعايت عفت و حيا براي زنان باشد.(5) يا شايد اين امور و چيزها آن گونه كه براي مردان جذاب بوده و داراي اهميت است، براي زنان نبوده و مسئله جنسي و زيبايي مردان براي زنان كم اهميت تر از مسئله جاذبه زيبايي زنان براي مردان باشد؛ اما امور ديگري از مردان يا اوصاف ديگر بهشت براي زنان جذاب‏تر باشد.
    -------------------------------------------------

    پي‏نوشت‏ها:
    1 . تفسير نمونه، ج 17، ص 308.
    2 . سيد محمد تقي مدرسي، تفسير هدايت، ج 10، ص 267.
    3 . ناصر مكارم، پيام قرآن، ج 6، ص 261.
    4 . واقعه (56) آيه 37.
    5 . براي اطلاع بيشتر رجوع كنيد به فصلنامه پژوهش‏هاي قرآني، شماره 25 - 26، ص 112 تا 131، نيز شماره 27 - 28، ص 394 تا 399.





  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    26
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی معارف دینی نمایش پست



    اما در مورد توصيف نعمت‏ هاي بهشتي و ازدواج‏هاي بهشتي و حورالعين: همين سخن كه در سطور فوق بيان شد، در توصيفات نعمت‏هاي بهشتي و حورالعين جاري است؛ يعني آن‏ها شامل مردان و زنان مي‏گردد، نه اين كه به مردان اختصاص داشته باشد.



    توضيح: در قرآن از دو نوع نعمت‏هاي بهشتي ياد شده است:

    يكي نعمت‏هاي جسماني مانند باغ‏هاي بهشتي، سايه‏هاي بهشتي، خادمان بهشتي، غذاها و نوشيدني‏هاي بهشتي، قصرها، فرش‏ها، ظرف‏ها، لباس‏ها و زينت‏هاي بهشتي، كه همه شامل مردان و زنان مي‏گردد. در اين نوع نعمت‏ها از حورالعين و همسران بهشتي ياد شده است كه اين هم شامل مردان مي‏شود و هم شامل زنان. حورالعين مختص زنان و تنها لذتي براي مردان نيست.(3)

    یعنی زنان هم در بهشت چندین حور العین از جنس مذکر دارند؟

  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    247
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 روز 7 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط نوریه نمایش پست
    چقدر جای تاسف داره که عرف جامعه ی ما انقدر با اعتقاد ودیدگاه اسلام متفاوته...!
    منظورتان دقیقاً چیست؟

صفحه 1 از 25 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود