-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۱۴:۵۸ #1
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 41
- مورد تشکر
- 16 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
انسان در حقوق بشر و اسلام
آنچه در زير مي بينيد جدول مقايسه برخي مفاد حقوق بشر (سطر بالا) و احكام برده و كنيز (سطر پايين) است. اين جدول برگرفته از مقاله بلند دكتر محسن كديور پيرامون مسئله برده داري در اسلام است. اميد كه با خواندن آن دست كم لحظه اي به فكر فرو برويم.
رديف
اسناد بينالمللي حقوق بشر
احكام اسلام معاصر (قرائت مشهور)
1
تمام افراد بشر آزاد به دنيا ميآيند.
از والدين برده، برده متولد ميشود.
2
تمام افراد بشر از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند.
بردهها با احرار در بسياري از حيثيات، حقوق و احكام تفاوت دارند.
3
انسان را نميتوان به هيچ طريقي برده كرد.
به هفت طريق افراد آزاد برده ميشوند.
4
هيچكس را نميتوان در بردگي نگاه داشت.
تا زماني كه يكي از اسباب رفع بردگي حاصل نشده باشد، بردگي فرد تداوم خواهد داشت.
5
داد و ستد بردگان به هر شكلي ممنوع است.
داد و ستد بردگان با رعايت موازين شرعي آزاد است.
6
اسراي جنگي از حقوق ويژهاي برخوردارند و قطعاً برده محسوب نميشوند.
تمامي ساكنان دارالحرب كه به استيلاي سپاه اسلام درآمده است، اعم از نظامي و غيرنظامي، مرد و زن و كودك برده محسوب ميشوند و بين سربازان، والي و دولت تقسيم ميشوند.
7
همة افراد بشر از حق مالكيت برخوردارند و اجرت كارشنان به خودشان تعلق ميگيرد.
برده تنها با اذن مولي مالك چيزي ميشود و اجرت كار او متعلق به مالكش است.
8
هر كس حق دارد سبك زندگي، مسكن و كار خود را آزادانه انتخاب كند و ديگران حق ندارند چيزي را به او تحميل كنند.
رضايت برده در سبك زندگي، مسكن و كار او لازم نيست. او در تمامي موارد تابع مولي است و مجبور است نظر او را در حيطة شرع تأمين كند.
9
هيچكس حق ندارد كانون خانوادة ديگري را متلاشي كند، فرزند را از والدينش جدا كند و زن و شوهر را بدون رضايت آنها از يكديگر جدا نمايد.
مولي حق دارد كودك را پس از هفت سالگي از مادرش جدا كرده به فروش رساند. مولي حق دارد ازدواج غلام و كنيز خود را بدون طلاق و بدون رضايت آنان فسخ نمايد. ازدواج افراد متأهل پس از برده شدن خود به خود فسخ ميشود.
10
هيچكس را نميتوان به زور از ازدواج منع كرد يا به ازدواج با فرد خاصي مجبور كرد. ازدواج بدون رضايت طرفين مجاز نيست.
ازدواج برده كلاً به دست مولي است. او ميتواند آنها را به زوجيت هر كه بخواهد درآورد يا از ازدواج با فرد مورد نظر برده جلوگيري كند يا اصولاً نگذارد آنها ازدواج كنند.
11
استمتاع جنسي از دختران و زنان بدون رضايت آنان ممنوع است. هيچكس حق ندارد زن يا دختري را براي استمتاع جنسي در اختيار مرد ديگري بگذارد.
در اختيار گرفتن يك بردة مؤنث در حكم ازدواج با وي است. مالك بردة مؤنث حتي بدون رضايت وي حق هرگونه استمتاع جنسي از او را دارد. مولي ميتواند كنيز خود را بدون ازدواج و براي استمتاع جنسي به مرد ديگر تحليل كند.
12
هيچكس حق ندارد به جاي قاضي و دادگاه، ديگري را مجازات كند.
مولي (ولو غيرمجتهد و غيرعادل) حق دارد برده خود را تعزير نمايد و حدود شرعي را در صورت لزوم بر او جاري نمايد.
13
مردم در مقابل قانون مساوياند و با ارتكاب جرم مشابه، از مجازات يكساني برخوردارند.
مجازات برده فيالجمله نصف مجازات افراد آزاد است. افراد آزاد به خاطر كشتن عمدي بردگان قصاص نميشوند، اما بردگان به واسطه قتل عمدي افراد آزاد، قصاص ميشوند.
14
هر كس حق استراحت، فراغت، تفريح، زندگي خصوصي و آموزش و پرورش دارد.
برده بدون اجازة مولي از حق استراحت، فراغت، تفريح، زندگي خصوصي و آموزش و پرورش برخوردار نيست.
15
هر كس حق دارد در ادارة حوزة عمومي جامعة خود شركت كند.
هرگونه دخالت برده در حوزة عمومي بدون اذن مولي ممنوع است.
ویرایش توسط ابو محمد : ۱۳۸۸/۰۸/۲۰ در ساعت ۲۰:۴۹ دلیل: اصلاح فونت
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۱۶:۰۲ #2
به نام آن که جان را فکرت آموختیک خبر :
جناب آرش وقتی در پست http://www.askquran.ir/showpost.php?...&postcount=245 به جناب حسین تبار اشکال کرد من جوابش رو دادم گفت : ازسایت های معتبر غربی و یا دانشگاه محل تدریس این استاد و یا سایت شخصی ایشان بیاورید." حالا نمی دونم اینو یادش رفته یا مطلب دیگری پیش اومده که ایشون مطالب دروغ رو از سایت هایی مثل کلوب کپی پیس می کنه و هیچ کسی حق نداره بگه چرا. هر کی بگه چرا دودمانش برباده
و این است معنی دموکراسی و مردم فریبی ببخشید مردم سالاری اصلا هر چی استاد آرش بگه مهم اینه که ایشون حق دارند هر کاری کنند ولی ما باید دکترکیت مور dr.Keith Moore رو بیاریمش که اگر ایشون صلاح دیدند قبول کنندو گر نه نه!!!
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۱۶:۴۱ #3
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 41
- مورد تشکر
- 16 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
جناب اميد
چرا يك هو بهم ريختي. من اگر مي گويم اعتراف نامه جناب دكتر مور را از يك سايت معتبر غربي و يا سايت دانشگاه محل تدريس وي و يا سايت شخصي ايشان بياوريد حرف اشتباهي مي زنم؟ عرض كردم به اين سايت ها اسلامي در اين قبيل موارد هيچ اعتمادي نكن. به هر حال اگر چنان اعترافي كرده باشد نبايد چند سايت معتبر آن را نقل كرده باشند؟ و مهمتر آن كه در سايت شخصي ايشان درج شده باشد؟. اگر دوست داري حداقل ده سايت اسلامي را كه حرف جناب حسيني تبار را زده اند برايت رديف مي كنم. من كي گفتم جناب دكتر مور را حاضر كنيد.؟! آخر جرم من چيست كه نمي توانم هر رطب و يابسي را باور كنم مادامي كه سند قطعي و بدون خدشه مبني بر حقانيت آن در دست باشد؟
اين كه مي گويم از سايت اسلامي نقل نكن چون اين سايت ها از يك كاه كوه مي سازند و هر چه را در تاييد گفته هايشان بيابند ولو با تاويل هاي دور و دراز علم مي كنند و در آن اغراق مي كنند. از اين سايت ها فراوانند. اصلاً كافي است نام دكتر Kieth Moore را با نام Embryo سرج كنيد بعد آدرسها را دقيق شويد ببينيد حرف آقاي حسيني تبار را بجز سايت هاي اسلامي جايي ديگر هم گفته اند؟
اما در مورد مقايسه برخي مفاد حقوق بشر با حقوق برده و كنيز در اسلام كه با صراحت اعلام كردم از مقاله مفصل جناب دكتر محسن كديور آورده ام:
سايت كلوب ديگر كجاست كه مرا به دزدي از آن جا متهم مي كنيد؟ اين مقاله در سايت شخصي دكتر كديور موجود است با اين آدرس:
http://www.askquran.ir/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=12622
برويد و بخوانيد. آن هم با تامل و دقت. بجاي اين كه بگوييد من از كجا آورده ام و تو از كجا دزديده اي ببين در قرن بيست و يكم و در اسلام با فرزند انسان چسان رفتار مي شود.
براي نمونه از بخش روايي مقاله ارزشمند مذكور (كه در نوع خود بي نظير است) به حديث ذيل توجه كنيد:
جواز استرقاق غيرنظاميان خارج از جنگ. معتبرة رفاعة بردة فروش از امام كاظم(ع): قلت له ان القوم يغيرون علي الصقالبه و الروم (النوبه) فيسرقون اولادهم من الجواري و الغلمان فيعمدون الي الغلمان فيخصونهم ثم يبعثون الي بغداد الي التجار، فماتري في شرائهم و نحن نعلم انهم مسروقون انما اغار عليهم من غير حرب كانت بينهم؟ فقال: لابأس بشرائهم، انما اخرجوهم من دار الشرك الي دارالاسلام. (كافي 5 / 210 حديث 9، تهذيب 6 / 162 حديث 297، وسايل 15 / 131 حديث 20145 و 18 / 244 حديث 23596) «گروهي به اسلاوها و روميها (زنگباريها) شبيخون زده، فرزندانشان را از دختر و پسر ميربايند، پسران را اخته ميكنند، سپس آنها را (به عنوان برده) به سوي تاجران بغداد ميفرستند. دربارة خريداري اينها چه نظر ميدهيد، در حالي كه ما ميدانيم كه اين غلامها و كنيزها از قومشان دزديده شدهاند و بدون اينكه جنگي در گرفته باشد، غارت شدهاند؟ فرمود: در خريداري آنها اشكالي نيست (و با خريداري، آنها به عنوان برده مملوك شما ميشوند) اين است و جز اين نيست كه آنان را از دارالشرك به دارالاسلام درآوردهاند.»
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۱۶:۵۶ #4
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 41
- مورد تشکر
- 16 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
فكر كنم در لينك داده شده اشتباهي شده است. براي خواندن مقاله مذكور مي توانيد به نشاني زير مراجعه فرماييد:
www.kadivar.com
ضمناً حديث فوق چون با فونت ريز درج شد در اين جا آن را با فونت درشت تر مي آورم:
جواز استرقاق غيرنظاميان خارج از جنگ. معتبرة رفاعة بردة فروش از امام كاظم(ع): قلت له ان القوم يغيرون علي الصقالبه و الروم (النوبه) فيسرقون اولادهم من الجواري و الغلمان فيعمدون الي الغلمان فيخصونهم ثم يبعثون الي بغداد الي التجار، فماتري في شرائهم و نحن نعلم انهم مسروقون انما اغار عليهم من غير حرب كانت بينهم؟ فقال: لابأس بشرائهم، انما اخرجوهم من دار الشرك الي دارالاسلام. (كافي 5 / 210 حديث 9، تهذيب 6 / 162 حديث 297، وسايل 15 / 131 حديث 20145 و 18 / 244 حديث 23596) «گروهي به اسلاوها و روميها (زنگباريها) شبيخون زده، فرزندانشان را از دختر و پسر ميربايند، پسران را اخته ميكنند، سپس آنها را (به عنوان برده) به سوي تاجران بغداد ميفرستند. دربارة خريداري اينها چه نظر ميدهيد، در حالي كه ما ميدانيم كه اين غلامها و كنيزها از قومشان دزديده شدهاند و بدون اينكه جنگي در گرفته باشد، غارت شدهاند؟ فرمود: در خريداري آنها اشكالي نيست (و با خريداري، آنها به عنوان برده مملوك شما ميشوند) اين است و جز اين نيست كه آنان را از دارالشرك به دارالاسلام درآوردهاند.»
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۲۲:۳۵ #5
از لینک ها تشکر می کنم
دیدم و باور کردم هر دو لینک درست بود. اصلا تو سایت کدیور همین مطلب تو صفحه اولش بود .
فقط از دوستان می خواهم نبینند
چون هر چی استاد آرش فرمود درسته همه باید بگویند درسته دیگه تمام
حرف هم نباشه
آخه ایشون آزادی خواه و اهل تفکره !
تنها مشکلی که وجود داره متاسفانه کدیور زنده است و سایتش هم فعال !
ویرایش توسط اميد : ۱۳۸۷/۰۱/۱۴ در ساعت ۲۲:۵۱
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۲۳:۰۸ #6
به نام خدا
یه مطلب کوتاه عجالتاً عرض کنم و اونم اینه که نه آقای کدیور و نه این آرش خان هیچکدوم فکر نکردن که اون احکام مال چه دورانی و چه شرایطی بوده و علل و عوامل چی بوده؟ و تازه چی رو با چی دارن مقایسه می کنن.
واقعاً عجب کشفیاتی!
و چه انصافی!
خوب بود لا اقل یه سری به این جاها می زدین:
http://paasokh.blogfa.com/post-14.aspx
http://masih555.parsiblog.com/Archive50460.htm
http://naslejavan.parsiblog.com/381658.htm
http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/795
http://www.iranclubs.net/forums/showthread.php?t=1929
همینطور در همین کانون:
http://www.askquran.ir/showthread.php?p=11804#post11804
ویرایش توسط khoshnazar : ۱۳۸۷/۰۱/۱۴ در ساعت ۲۳:۵۴
نظر شما در باره این پیشنهاد چیه؟
(جلسات مناظره)
موضوع مهم : کربلایی کاظم ساروقی، حجتی غیر قابل انکار
چگونه؟؟؟ راه های جلوگیری از مرگ تدریجی جامعه
کم گوی و گزیده گوی چون دُرّ :Sokhan: !!! تا از سُخَنت جهان شود پُر !!!
الحذر الحذر! فَوَ الله لَقَد سَتَر، حتّی کأنَّه قد غَفَر
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۴, ۲۳:۰۸ #7
به نام آن که جان را فکرت آموخت
گفتاری کوتاه در باره بندگی در اسلام
1-آيين اسلام ، آيين آزادى و آزادگى است . آيين رحم و مروت است و قوانين و شيوه هاى برخورد اسلام ، با مسأله برده دارى نيز يكى از مصاديق همين آزادى و آزادى خواهى است . چون در عصر ظهور اسلام ، برده دارى در سراسر جهان معمول بوده است ، لذا مناسب است ابتداء به تاريخ برده دارى نگاهى كوتاه بكنيم ريشه و اساس برده گيرى يكى از سه چيز است : 1 . زور و قلدرى : مثلاً رئيس قبيله به زور مى توانست ديگران را به بردگى بگيرد ; 2 . داشتن ولايت ارث و شوهرى ، و غيره ; به عنوان مثال : پدر مى توانست فرزند خود را بفروشد ; 3 . جنگ كه از همه بيشتر برده گيرى در جنگ معمول بوده است و حتى در بين ملل داراى تمدن ، نظير روم ، هند ، يونان ، ايران ; نيز معمول بوده است ; زيرا ابتدا اين گونه بود كه قبيله پيروز در جنگ ، تا آخرين نفر از طرف مغلوب را مى كشت ; امّا در طول زمان ، و نيز از باب نوع دوستى ، و به خاطر این که امکان به کار گیری اسیران وجود داشت ، بنا را بر اين گذاشتند كه اسيران جنگى را به عنوان غنيمت تملك كنند.
2-دين اسلام قانونى به نام برده دارى تأسيس نكرد ; بلكه از سه روش ; دو روش را ردّ و يك روش را تحت شرايطى امضا كرد تا به مرور زمان و با شرايطى كه قرار داده است ، زمينه هاى آن نوع برده دارى را هم از بين ببرد .
بر اثر اين تمهيدات اسلام بود كه به مرور زمان و چند صد سال قبل از مغرب زمین در کشورهای اسلامی ، برده داری از بین رفت در حالی که در مغر ب ، در صد سال پيش ، نظام برده دارى آن هم فقط در يك بخش ، يعنى بخش «زور و قلدرى » ملغا اعلام گرديد ; زيرا تمام مبارزات ضد برده دارى ، مربوط به بردگان آفريقايى بود و بيشتر بردگان جهان هم آفريقايى بودند ، و در آفريقا هم كه جنگ نشده بود ; بلكه بوسيله قهر و غلبه مردم را دستگير مى كردند مى فروختند ; پس دنيا چيزى را الغا كرد كه اسلام از قرن ها پيش آن را ملغا اعلام كرده بود .
3-اما اين كه چرا اسلام راه سوم برده گيرى را مردود ندانست ; بلكه تضييقاتى در آن ايجاد كرد ؟
بدان خاطر بود كه 1 . اصلاح عادات غلط به زمان نيازمند است ; 2 . در آن زمان بردگان فراوانى وجود داشته اند و گاهى بخش عظيمى از جامعه را بردگان تشكيل مى دادند ، و اگر از ابتدا بردگى به طور كلّى ملغا مى شد ، خود رهايى بردگان باعث نابودى آنان و خانواده هايشان مى شد ; زيرا بردگان در آن زمان نه كسب و كار مستقلى داشتند و نه زندگى مستقلى .حداقل اثر سوء آزاد كردن اين جمعيت انبوه ، مختل كردن امنيت جامعه بود .
4-برده گيرى كه اسلام معتبر دانسته حقى است كه با فطرت بشر مطابقت دارد كه همان برده گيرى دشمنان اساس دين و مجتمع اسلامى است ، و جذب آنان به جامعه و تربیت آنان .
5- این بردگان تا زمانی که تربيت بودند هستند ، آزادى آنان به شکل محدود سلب مى شد تا اين كه در آينده به طور كامل صلاحيت آزاد شدن پيدا كنند ; همانند مريضى كه طبيب آزادى عمل او را تحت كنترل در مى آورد .
6- وبالاخره این که جهان متمدن هر چند بظاهر ، نظام برده دارى را آن هم فقط در «زور و قلدرى » ملغا اعلام كرد ، امّا هنوز هم همان نظام به شكلى ديگر در جهان معمول است . كه با نگاهى كوتاه به جنگ جهانى دوم و قيموميت بر ملل محروم و مغلوب خواهى ديد كه چه فجايعى به بار آوردند . و هنوز هم محرومان ملل ، گرفتار آن نظام قيموميتى غلط هستند .
7- در باره حدیث مذکور هم چنانکه از دست خود نویسنده در رفته ، حدیث صحیح نیست .و برای استدلال به چنین حدیثی نمی توان متمسک شد.
-
تشکرها 2
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۵, ۰۵:۱۶ #8
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 41
- مورد تشکر
- 16 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
من كه بكلي از اين كانون ناميد شدم. آخر چرا ظلم به اين واضحي را نمي بينيد؟ كي گفته است اين حرفها مال گذشته است نه اكنون؟ تازه اگر اسلام نتوانست آزادي انسان را تامين كند به چه درد ديگري مي خورد؟
اين كه مي گويم اين درد امروز است چون هنوز احكام برده داري در حوزه هاي علميه تدريس مي شود و آخوندكهايي مانند مصباح يزدي(...) علناً و ... مي گويند:
" در اسلام چارهها و تدبيرها انديشيده شده تا نظام بردگي برچيده شود، ولي اين به آن معنا نيست كه بردگي مطلقاً در اسلام محكوم است. اگر در جنگ مشروع مسلمانها بر كفار مسلط بشوند و آنها را اسير بگيرند، اسير كافر در دست مسلمانان پيروز، حكم برده را دارد و احكام بردگي بر او ثابت است. امروز هم اگر چنين جنگي اتفاق بيفتد، حكم همين است. اينگونه نيست كه بردگي به طور كلي برچيده شده باشد و لازم باشد كه كتاب عتق شسته شود. البته بردگي آن روز بر اساس تبعيض نژادي بود. سياهان و مردم ضعيف را به دام ميانداختند و ميفروختند. اما اگر امر دائر شود بين اينكه دشمن شكست خورده را بكشند يا اسيرش كنند، كدام انسانيتر است؟ دشمني كه اسير شده اگر او را آزاد بگذارند باز همان فتنه را به پا خواهند كرد (اما) اگر وي را بكشند ادامة حيات و بازگشت به رويش بسته ميشود، ولي اگر برده باشد ممكن است تدريجاً در دارالاسلام تربيت شود و به صورت انسان شايستهاي درآيد. به هر حال مسئله بردگي فيالجمله در اسلام پذيرفته شده است و ما از آن دفاع ميكنيم.» (مصباحيزدي، روزنامة اطلاعات، 10/7/1372)
من همين امروز مي توانم برده و كنيزي را بخرم و تمام شرايط ذكر شده درباره آنها را بر آنان پياده كنم. و از نظر شرعي نيز هيچ منعي نيست. اين درد ماست. درد اين است كه هنوز احكام برده داري در اسلام لغو نشده است. تا كي مي خواهيد چشمتان را بر واقعيتهاي تلخ اسلام ببنديد و به لالايي هاي فريبنده آخوندها گوش دهيد؟
ویرایش توسط saeed623 : ۱۳۸۷/۰۱/۱۵ در ساعت ۰۸:۱۵ دلیل: بدليل هتاكي
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۵, ۰۹:۳۹ #9
جواب آرش
[quote=آرش;12684]من كه بكلي از اين كانون ناميد شدم
حق داري كه نااميد بشي
چون افراد اين كانون خيلي دقيق هستند و بدجوري مچ آدم هايي رو كه مي خواهند چاخان كنند مي گيرند
بحث حرفهاي كديور و آدرس سايت كديور و آدرس سايت كانون گفتمان قرآن و بحث دكتر مور و صدها نمونه اون شاهد خوبي بر مدعاست.
كي گفته است اين حرفها مال گذشته است نه اكنون؟ تازه اگر اسلام نتوانست آزادي انسان را تامين كند به چه درد ديگري مي خورد؟
اين كه مي گويم اين درد امروز است چون هنوز احكام برده داري در حوزه هاي علميه تدريس مي شود و آخوندكهايي مانند مصباح يزدي(بخوانيد تمساح يزدي) علناً و بي شرمانه مي گويند:
" در اسلام چارهها و تدبيرها انديشيده شده تا نظام بردگي برچيده شود، ولي اين به آن معنا نيست كه بردگي مطلقاً در اسلام محكوم است. اگر در جنگ مشروع مسلمانها بر كفار مسلط بشوند و آنها را اسير بگيرند، اسير كافر در دست مسلمانان پيروز، حكم برده را دارد و احكام بردگي بر او ثابت است. امروز هم اگر چنين جنگي اتفاق بيفتد، حكم همين است. اينگونه نيست كه بردگي به طور كلي برچيده شده باشد و لازم باشد كه كتاب عتق شسته شود. البته بردگي آن روز بر اساس تبعيض نژادي بود. سياهان و مردم ضعيف را به دام ميانداختند و ميفروختند. اما اگر امر دائر شود بين اينكه دشمن شكست خورده را بكشند يا اسيرش كنند، كدام انسانيتر است؟ دشمني كه اسير شده اگر او را آزاد بگذارند باز همان فتنه را به پا خواهند كرد (اما) اگر وي را بكشند ادامة حيات و بازگشت به رويش بسته ميشود، ولي اگر برده باشد ممكن است تدريجاً در دارالاسلام تربيت شود و به صورت انسان شايستهاي درآيد. به هر حال مسئله بردگي فيالجمله در اسلام پذيرفته شده است و ما از آن دفاع ميكنيم.» (مصباحيزدي، روزنامة اطلاعات،
2- اما در باره برده داري به اين چند نكته توجه كناميدوارم از افرادي نباشي كه به فرموده قرآن لهم قلوب لا يفقهون بها ...)
از نظر اسلام، تنها راه به وجود آمدن برده (زن يا مرد) اسارت در جنگ است و در زمان جنگ همه اسيران بايد زنداني شوند.
ب: پس از پايان جنگ ، اسلام در برخورد با اسير سه راه را پيشنهاد كرده است: 1. آزاد كردن بى قيد و شرط. 2. آزاد كردن مشروط به پرداخت فديه و غرامت 3. به بردگى گرفتن او.(آيا راه حل معقول تري وجود دارد؟)
ج:پس بعد از اتمام جنگ اسيران يا بدون دريافت غرامت آزاد مي شوند"اما منا" يا مدتي در زندان مي مانند تاغرامت بپردازند و آزاد شوند"و اما فداءا" .ولي اگر راه اول و دوم امكان پذير نبود و، آزادى با شرط يا بى شرط اسيران، خطرى براى مسلمانان به وجود آورد و امكان زندانى شدن طولاني مدت اسيران كافر هم وجود نداشت،بيش از دو راه باقي نمي ماند يا بايد همه را كشت يا بايد آزادي آنان را محدود كرد و آنها را وارد جامعه اسلامي كرد تا كم كم تربيت شده و مقدمات آزادي آنان فراهم شود.دراين صورت امام به عنوان آخرين راه به بندگي آن ها حكم مى كند.
3- بردگي كه حدود صد سال قبل در غرب ممنوع شد اصولا در اسلام وجود نداشته و ندارد .
من همين امروز مي توانم برده و كنيزي را بخرم و تمام شرايط ذكر شده درباره آنها را بر آنان پياده كنم. و از نظر شرعي نيز هيچ منعي نيست. اين درد ماست. درد اين است كه هنوز احكام برده داري در اسلام لغو نشده است. تا كي مي خواهيد چشمتان را بر واقعيتهاي تلخ اسلام ببنديد و به لالايي هاي فريبنده آخوندها گوش دهيد؟
- تا راه اول دوم وجود داشته باشد نوبت به راه ديگري نمي رسد چنانكه گذشت
-در صورتي كه هيچ راهي براي نگهداري زندانيان جنگي باقي نماند باز هم نام برده بر اينان نهادن نيازمند حكم امام است .
-مشهور فقها معتقدند اصولا در زمان غيبت جهاد ابتدايي جايز نيست .
-ديدي كه هزار نكته باريكتر ز مو اينجاست .
-
تشکر
-
۱۳۸۷/۰۱/۱۵, ۱۲:۱۴ #10
- تاریخ عضویت
فروردين ۱۳۸۷
- نوشته
- 41
- مورد تشکر
- 16 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
جناب سعيدِ ويرايشگر بهتر است به جاي حذف من و يا تغيير نام كاربري من بدليل هتاكي، اسلام را به دليل هتاكي و تحقير انسانيت حذف كنيد. اين كار بسيار خردمندانه تر است. اسلامي كه با برده چون حيوانات رفتار مي كند و آنها را جز آدميزاد به حساب نمي آورد همان بهتر كه حذف شود. دليل حذف: توهين به انسان و چپاندن مشتي اراجيف و خرافات در مخيله انسان.
هر چه دوست داريد مرا بناميد ولي لحظه اي هم كه شده برويد منصفانه واقعه تصرف قلعه بني قريظه را مطالعه كنيد. ببينيد محمد بن عبدالله و علي بن ابي طالب چگونه مردان و پسران آن قلعه را از دم تيغ گذراندند و صدها تن را بي سر كردند. گيرم كه مردان آنجا محارب بودند زنان و دختركان آن قلعه چه گناهي مرتكب شده بودند كه مانند گوسفند بين سپاه اسلام تقسيم شدند.
تف بر اين مذهب وحشي و سراپا خرافات.
-
تشکر
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری