صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۸
    نوشته
    80
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟




    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟ آیا مطابق حکم در جنگ سخت می باشد؟

    دوستان ایراد نگیرند این چه سئوالیه
    این امر درست برطبق آیات قرآن می باشد ودستور صریح الهی است.
    این هم آیات مربوطه

    1) سوره: 33 , آیه: 50 : اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و كنيزانى را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و ........

    2) سوره: 4 , آیه:3 : ..... به آنچه از كنيزان مالك شده‏ايد [اكتفا كنيد] ........

    3) سوره: 23 , آیه: 6 : مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست .

    4)سوره: 4 , آیه: 24 : و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏ايد
    Dear Mother , Dear Father

    مادر عزیزم ، پدر عزیزم

    What Is This Hell You Have Put Me Through ?

    این چه جهنمی است که مرا به آن دچار کرده اید ؟

    Believer , Deceiver

    این جهنم فریبنده و قابل باور

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    139
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط شیرفرهاد نمایش پست
    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟ آیا مطابق حکم در جنگ سخت می باشد؟

    دوستان ایراد نگیرند این چه سئوالیه
    این امر درست برطبق آیات قرآن می باشد ودستور صریح الهی است.
    این هم آیات مربوطه

    1) سوره: 33 , آیه: 50 : اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و كنيزانى را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و ........

    2) سوره: 4 , آیه:3 : ..... به آنچه از كنيزان مالك شده‏ايد [اكتفا كنيد] ........

    3) سوره: 23 , آیه: 6 : مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست .

    4)سوره: 4 , آیه: 24 : و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏ايد
    سلام
    در قرآن، اصطلاحي به نام جنگ نرم و سخت وجود ندارد اما چيزي که به نام جنگ نرم يا انقلاب مخملي اين روز ها مطرح است، چيز جديدي نمي باشد، بلكه همان تهاجم فرهنگي است که قبلا مطرح شده بود و آن هم يک موضوع کاملا طبيعي است که بايد انتظار آن را کشيد و براي مقابله با آن آمادگي داشت.


    البته تهاجم فرهنگي در شرايط مختلف از سوي جبهه هاي مختلف است. وقتي پيامبر يا وارثان پيامبرمبعوث مي شوند يا براي انقلاب عليه نظام حاکم به پا مي خيزند، ابتدا تهاجم فرهنگي عليه فرهنگ جاهلي و طاغوتي را شروع مي کنند . فرهنگي انقلابي به عنوان جايگزين، عرضه مي کنند تا افراد حاضر از عمق پوچي و بي محتوايي و تعفن آور فرهنگ حاکم آگاه شوند. با فرهنگ متين و معقول انقلاب آشنا گردند . نيز براي حاکميت بخشيدن به فرهنگ انقلاب و به زير کشيدن فرهنگ جاهلي و سردمداران آن از اريکه قدرت قيام کنند . بدين صورت انقلاب به پيروزي مي رسد و حاکميت مي يابد.

    اما جنگ سخت در ميدان حرب و مبازه فيزيکي است که از سلاح هاي مختلف استفاده مي شود .

    تمام اين آيات ناظر به جنگ سخت و ميدان مبارزه است . و احکام جنگ سخت بر جنگ نرم نمي آيد.



  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط شیرفرهاد نمایش پست
    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟ آیا مطابق حکم در جنگ سخت می باشد؟



    شما بجنگ و در جنگ نرم اگر تونستی کنیز بگیری همش مال

    خودت ... درست بر طبق فرمان خدا ....

    اما مواظب باش اسیرنشی ... اون هم یک حکم دیگه داره درست بر

    طبق حکم خدا....


    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    55
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از سئوال شما کامل روشن است که هدف پاسخ و بحث منطقی را ندارید.
    1."سپاه اسلام"؟!؟! اون سپاههایی که من میشناسم هر پسوندی میتوان به آن داد چز اسلام.
    2.آری اسلام ازدواج با کنیزان(یا بهتر یتیمان برای سرپرستی آنان) را جایز دانسته کنیز هم در جنگ بعنوان اسیر گرفته میشود.
    این هیچ ربطی به تجاوز ندارد و قرآن فقط حکم طلاق آنان را در صورت اسیر گرفته شدن قرار داده. روایات معتبر اهل تسنن(احمد بن حنبل - مسند)وجود دارد که پیامبر برای ازدواجی که زن رضایت آن را نداده بوده و به مجبور به آن شده مشروعیتی قائل نبوده.

    ''Ibni `Abbaas reported that a girl came to the Messenger of God, Muhammad (sws), and she reported that her father had forced her to marry without her consent. The Messenger of God gave her the choice [between accepting the marriage or invalidating it]." Musnad Ahmad ibn Hanbal 2469. "...the girl said: "Actually I accept this marriage but I wanted to let women know that parents have no right [to force a husband on them]". Sunan Ibn Maja 1873.''
    ویرایش توسط Haghighat1 : ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ در ساعت ۲۲:۰۴


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    94
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط haghighat1 نمایش پست
    این هیچ ربطی به تجاوز ندارد و قرآن فقط حکم طلاق آنان را در صورت اسیر گرفته شدن قرار داده. روایات معتبر اهل تسنن(احمد بن حنبل - مسند)وجود دارد که پیامبر برای ازدواجی که زن رضایت آن را نداده بوده و به مجبور به آن شده مشروعیتی قائل نبوده.

    ( مالكيت مرد نسبت به بردة مؤنث در حكم ازدواج با وي است. بنابراين هرگونه استمتاع جنسي مرد از كنيزانش جايز است. (منهاج 2 / 275، العروه الوثقي 2 / 803) در اين روابط جنسي اولاً رضايت زن مطلقاً لازم نيست، ثانياً لازم نيست كنيز مسلمان يا از اهل كتاب باشد، حتي اگر كنيز كافر و مشرك هم باشد، اين روابط مجاز است. ثالثاً: در استمتاع از كنيز برخلاف نكاح دائم در زمان واحد سقف عددي چهار لازم الرعايه نيست. اما هرگونه ارتباط جنسي زن با غلامانش بدون ازدواج ممنوع است و بردگان مذكر نسبت به مالك مؤنث نامحرم محسوب مي‌شوند. (العروه الوثقي 2 / 804) مولي علاوه بر اينكه حق دارد كنيزش را – حتي بدون رضايت وي – به زوجيت غلام خود يا غلام غير (با اذن مالك وي) يا حري درآورد (العروه الوثقي 2 / 841)، مجاز است مملوك مؤنث خود را بدون ازدواج و حتي بدون رضايت وي در اختيار مرد ديگري ولو يكي از غلامانش قرار دهد. در اين عمل كه به آن «تحليل» گفته مي‌شود، تعيين مدت و ذكر مهريه لازم نيست و تنها اذن در انتفاع است. با تحليل كلية استمتاعات جنسي مجاز است مگر اينكه موردي از سوي مولي استثنا شده باشد. (جواهر 30 / 307، العروه الوثقي 2 / 848، منهاج الصالحين[10] 2 / 277))
    ویرایش توسط ANONYME : ۱۳۸۹/۰۲/۰۲ در ساعت ۰۳:۵۵
    تمام حقایق در ابتدا توهین به مقدسات تلقی می شوند ! "


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟نقلاگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟ نوشته اصلی توسط : شیرفرهاداگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟ آیا مطابق حکم در جنگ سخت می باشد؟


    اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟اگر سپاه اسلام در جنگ نرم کنیز گرفت ،چه حکمی دارد؟





    نقل قول نوشته اصلی توسط king81 نمایش پست
    شما بجنگ و در جنگ نرم اگر تونستی کنیز بگیری همش مال

    خودت ... درست بر طبق فرمان خدا ....

    اما مواظب باش اسیرنشی ... اون هم یک حکم دیگه داره درست بر

    طبق حکم خدا....
    ای خدا
    چقدر خندیدم...
    جناب کینگ هر چی از خدا میخواین بهتون بده
    چقدر جوابتون هنرمندانه بود
    تشکر...
    الهی العفو...


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    55
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ( مالكيت مرد نسبت به بردة مؤنث در حكم ازدواج با وي است. بنابراين هرگونه استمتاع جنسي مرد از كنيزانش جايز است. (منهاج 2 / 275، العروه الوثقي 2 / 803) در اين روابط جنسي اولاً رضايت زن مطلقاً لازم نيست، ثانياً لازم نيست كنيز مسلمان يا از اهل كتاب باشد، حتي اگر كنيز كافر و مشرك هم باشد، اين روابط مجاز است. ثالثاً: در استمتاع از كنيز برخلاف نكاح دائم در زمان واحد سقف عددي چهار لازم الرعايه نيست. اما هرگونه ارتباط جنسي زن با غلامانش بدون ازدواج ممنوع است و بردگان مذكر نسبت به مالك مؤنث نامحرم محسوب مي‌شوند. (العروه الوثقي 2 / 804) مولي علاوه بر اينكه حق دارد كنيزش را – حتي بدون رضايت وي – به زوجيت غلام خود يا غلام غير (با اذن مالك وي) يا حري درآورد (العروه الوثقي 2 / 841)، مجاز است مملوك مؤنث خود را بدون ازدواج و حتي بدون رضايت وي در اختيار مرد ديگري ولو يكي از غلامانش قرار دهد. در اين عمل كه به آن «تحليل» گفته مي‌شود، تعيين مدت و ذكر مهريه لازم نيست و تنها اذن در انتفاع است. با تحليل كلية استمتاعات جنسي مجاز است مگر اينكه موردي از سوي مولي استثنا شده باشد. (جواهر 30 / 307، العروه الوثقي 2 / 848، منهاج الصالحين[10] 2 / 277))
    1.این منابع برای من آشنا نیستند خوب بود اسم نویسنده را میدادید و کمی توضیح میدادید.
    2.اسلام در درجه اول قرآن است که هیچ گونه از این سخنان با آن سازگاری ندارد، و در درجه دوم احادیث و روایات(معتبر) از پیامبر که بنده ذکر کردم و در آنجا به صراحت آمده که پیامبر ازدواج اجباری را مشروع نمیدانسته. این مطالبی که شما ذکر کردید حتی معلوم نیست سخن نویسنه است یا از کسی نقل قول میکند.

    همچنین در قرآن آمده که با زنان به طور شایسته رفتار شود:
    و با آنان(زنان)، بطور شايسته رفتار كنيد! و اگر از آنها، (بجهتى) كراهت داشتيد، (فورا تصميم به جدايى نگيريد!) چه بسا چيزى خوشايند شما نباشد، و خداوند خير فراوانى در آن قرار مى‏دهد! (19)

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    94
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط king81 نمایش پست
    شما بجنگ و در جنگ نرم اگر تونستی کنیز بگیری همش مال
    خودت ... درست بر طبق فرمان خدا ....
    اما مواظب باش اسیرنشی ... اون هم یک حکم دیگه داره درست بر
    طبق حکم خدا....
    جواز استرقاق غيرنظاميان خارج از جنگ. معتبرة رفاعة بردة فروش از امام كاظم(ع): قلت له ان القوم يغيرون علي الصقالبه و الروم (النوبه) فيسرقون اولادهم من الجواري و الغلمان فيعمدون الي الغلمان فيخصونهم ثم يبعثون الي بغداد الي التجار، فماتري في شرائهم و نحن نعلم انهم مسروقون انما اغار عليهم من غير حرب كانت بينهم؟ فقال: لابأس بشرائهم، انما اخرجوهم من دار الشرك الي دارالاسلام. (كافي 5 / 210 حديث 9، تهذيب 6 / 162 حديث 297، وسايل 15 / 131 حديث 20145 و 18 / 244 حديث 23596) «گروهي به اسلاوها و رومي‌ها (زنگباري‌ها) شبيخون زده، فرزندانشان را از دختر و پسر مي‌ربايند، پسران را اخته مي‌كنند، سپس آنها را (به عنوان برده) به سوي تاجران بغداد مي‌فرستند. دربارة خريداري اينها چه نظر مي‌دهيد، در حالي كه ما مي‌دانيم كه اين غلام‌ها و كنيزها از قومشان دزديده شده‌اند و بدون اينكه جنگي در گرفته باشد، غارت شده‌اند؟ فرمود: در خريداري آنها اشكالي نيست (و با خريداري، آنها به عنوان برده مملوك شما مي‌شوند) اين است و جز اين نيست كه آنان را از دارالشرك به دارالاسلام درآورده‌اند.»


    نقل قول نوشته اصلی توسط anonyme نمایش پست
    (منهاج 2 / 275،
    سيدابوالقاسم موسوي‌خويي، منهاج الصالحين، قم، 1410 ه‍ . ق، 2 جلد، مدينه العلم.
    سيدابوالقاسم موسوي‌خويي، تكمله منهاج الصالحين، قم، 1410 ه‍ . ق، مدينه العلم.
    نقل قول نوشته اصلی توسط anonyme نمایش پست
    العروه الوثقي 2
    شيخ مرتضي بروجردي، مستند العروه الوثقي، كتاب الخمس، تقرير ابحاث سيد ابوالقاسم موسوي‌خويي، قم، 1364 ش.
    سيدمحمدكاظم طباطبايي‌يزدي، العروه الوثقي، 2 جلد، تهران، 1399 ه‍ . ق.
    نقل قول نوشته اصلی توسط anonyme نمایش پست
    جواهر 30 / 307،
    شيخ محمد حسن نجفي، جواهر الكلام في شرح شرائع الاسلام، 43 جلد، تهران، 1400 ه‍ ق.
    نقل قول نوشته اصلی توسط haghighat1 نمایش پست
    1.این منابع برای من آشنا نیستند خوب بود اسم نویسنده را میدادید و کمی توضیح میدادید.
    نقلی بود از یک مقاله طویل! در مورد اسلا م و برده داری(.ممکن است من نام این منابع را از مقاله اشتباه نوشته باشم.)البته بهتره پاسخگوییان در این موارد توضیح بدهند.

    در پست قبل گفته اید:
    نقل قول نوشته اصلی توسط haghighat1 نمایش پست
    این هیچ ربطی به تجاوز ندارد و قرآن فقط حکم طلاق آنان را در صورت اسیر گرفته شدن قرار داده.
    نسا 24:و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‏ايد؛(زيرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛)
    احزاب50:ى پيامبر! ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته‏اى براى تو حلال کرديم، و همچنين کنيزانى که از طريق غنايمى که خدا به تو بخشيده است مالک شده‏اى


    بزرگوار اینکه در این ایات امده است . کنیزانی که مالک شده ای بر تو حلال است.و تاکید میکند که دیگر زنان شوهردار بر تو حرام است ولی ان زنان شوهر دار اسیر در دست مسلمانان برای تو حلال میباشند.منظور از حلال بودن ان زن چیست در نسا 24 صحبت از پاکدامنی و خودداری از زناست. امیزش جنسی با کنیز شوهر دار را حلال اعلام میکند؟.!حال اسمش را بزارید تربیت اسلامی یا تجاوز جنسی.


    به گفته واقدی حضرت محمد ابی حدردرابا ابسوفتاده به این سفر فرستاد و شانزده کس بودند و هر یک شانزده سهم گرفتند وهر شتر برابر با ده گوسفند بود , و چهار زن گرفته بودند که یکیشان دختری زیبا بودبه ابوفتاد رسید. ان را بخشیدند به حضرت محمد و ایشان هم او را به زییدی داد.
    { تاریخ طبری جلد سوم ص 1167}

    در این حمله مسلمانان که به فرمان حضرت محمد صورت گرفته,چهار زن را اسیر کرده اند, چرا در این حمله مسلمانان این زنان را اسیر کردند و به نزد حضرت محمد اوردند که ایشان هم این دختر را به زییدی بخشید. ایا این حکم انسانیست که زنان را از قومشان بربایند و انها را بیارند بدهند به دست مسلمانان حتی زنانی که شوهر دارند امیزش جنسی با انها را حلال اعلام کند. میگویید تربیت اسلامی میکنند پس چرا حکم حلال بودن امیزش با انها در ایه امده و چرا باید به انها تجاوز جنسی شود.!
    ویرایش توسط ANONYME : ۱۳۸۹/۰۲/۰۲ در ساعت ۰۵:۲۹
    تمام حقایق در ابتدا توهین به مقدسات تلقی می شوند ! "


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    55
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نسا 24:و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‏ايد؛(زيرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛)
    احزاب50:ى پيامبر! ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته‏اى براى تو حلال کرديم، و همچنين کنيزانى که از طريق غنايمى که خدا به تو بخشيده است مالک شده‏اى
    خب سئوالم را یک طور دیگر عنوان میکنم:
    چرا ازدواج با زنی که در جنگ اسیر گرفته شده به عقیده شما اشکال دارد،؟
    همچنین مسئله این است که آیا میتوان زن را مجبور به اجبار کرد که مشروع نیست و پیامبر نیز این را مشروع نداشنسته.
    و تاکید میکند که دیگر زنان شوهردار بر تو حرام است ولی ان زنان شوهر دار اسیر در دست مسلمانان برای تو حلال میباشند.
    بله وقتی آن زن شوهردار اسیر میشود این مانند این است که طلاق گرفته و ازدواج با وی حرام نیست.
    این یک مسئله است که او میتواند ازدواج کند، و یک مسئله دیگر این است که آیا میتوان او را به ازدواج مجبور کرد...
    اینها دو مسئله متفاوت هستند، شما متاسفانه با پیش فرض غلط وارد مقوله شدید دوست گرامی.

  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    دوستان ایراد نگیرند این چه سئوالیه
    این امر درست برطبق آیات قرآن می باشد ودستور صریح الهی است.
    این هم آیات مربوطه

    1) سوره: 33 , آیه: 50 : اى پيامبر ما براى تو آن همسرانى را كه مهرشان را داده‏اى حلال كرديم و كنيزانى را كه خدا از غنيمت جنگى در اختيار تو قرار داده و ........

    2) سوره: 4 , آیه:3 : ..... به آنچه از كنيزان مالك شده‏ايد [اكتفا كنيد] ........

    3) سوره: 23 , آیه: 6 : مگر در مورد همسرانشان يا كنيزانى كه به دست آورده‏اند كه در اين صورت بر آنان نكوهشى نيست .

    4)سوره: 4 , آیه: 24 : و زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏ايد
    دراینباره یعنی ازدواج با کنیز باید گفت که رابطۀ حلال زناشویی یک رابطۀ اعتباری است و نه یک امر حقیقی در اسلام یکی از راههای برقراری این رابطه، خواندن «صیغۀ عقد» است. یکی دیگر از سببهای برقراری این رابطه مالکیت است ولی دارای شروطی است که عبارتند از :

    ۱. مالك، كنيزش را به ازدواج شخص ديگر درنياورده باشد.
    ۲. مالك،كنيز را به ديگرى نبخشيده باشد.
    ۳.اگر كنيز با شخصِ ديگرى ازدواج كرده باشد يا اورا به ديگرى بخشيده باشند، پس از سپرى شدن مدّت زمان عده‏ى طلاق با شوهرش يا تمامشدنِ زمان بخشش، مجدداً كنيز بر مالكش حلال مى‏شود.
    ۴. كنيز در حالِ گذراندن ايّامعدّه (عدّه‏ى طلاق از شوهر قبلى‏اش) يا ايام استبراء (در آنجا كه محلّل واقع شده)،نباشد.
    ۵. قبلًا پدر مالك كنيز با كنيز، نزديكى نكرده باشد.
    ۶. كنيز، بين چند صاحبمشترك نباشد.
    ۷. قبلًا فرزند مالك كنيز با او نزديكى نكرده باشد.
    ۸. كنيز بامولايش قرارداد نبسته باشد كه پول خود را بدهد تا آزاد شود (در اصطلاح مُكاتَبه نباشد).
    ۹. كنيز، كاملًا تحت تصرّف مالك باشد.

    برای مثال در شیخ صدوق (من لایحضرفقیه5/300) روایاتی اورده است :
    «ازعبيد اللَّه حلبى از امام صادق عليه السّلام آمده كه آن حضرت در مورد مرديكه با كنيز مكاتبش همبسترى كرده بود، فرمود: اگر يك چهارم از وجه مبلغ مكاتبه پرداخته باشد، مرد را حدّ بايد زد..» یعنی همبسترشدن با کنیزی که قرادادی باوی بسته شده و طبق قانون مکاتبه باید ازاد شودو پرداختی باشد، حرام است !

    در اسلام ، راههای بسیاری برای ازادی اسیران جنگی که به بردگی گرفته شده اند وجود دارد یکی از راه های ان که بین عموم مسلمانان اعم از شیعه و سنی اتفاق نظر وجود دارد قانون مکاتبه است که طبق ان برده یا کنیز میتواند با مالک خود قردادی منعقد کند در این صورت این برده یا کنیز اجازه دارد کار کند و درامدش را به مالکش بدهد و بتدریج خود را ازاد سازد .
    مدرک این قانون قران مجید است چنانکه می فرماید : «و كسانى از بردگانتان كه درخواست نوشتن قرارداد [براى فعاليت اقتصادى ‏] دارند، اگر در آنان [براى عقد اين قرارداد] شايستگى سراغ داريد با آنان قرارداد ببنديد، و چيزى از مال خدا را كه به شما عطا كرده است به آنان بدهيد[ به عنوان زكات و صدقات در وجه مال المكاتبه‏]» نور33
    بدیهی است که اگر کنیز خواستار قانون مکاتبه باشد نشانی بر عدم رضایت وی برای ازدواج خواهد بود و اگر قرادادی بسته شد مالک در صورت اینکار زناکار شناخته میشود.

    بنابراین مورادیکه دوستمون کاربر anonyme از کتب فقهی نقل کردند مبنی براینکه رضایت کنیز لازم نیست فقط با این پیش شرط خواهد بود که وی درخواست مکاتبه نداشته باشد چه اینکه اگر داشته باشد بمعنای عدم رضایت وی خواهد بود.

    باز شیخ صدوق اورده اند که ابن محبوب از علاء بن رزين از محمّد بن مسلم از امام باقرع روايت كرده است كه فرمود: «بر كسى كه با كنيز همسرش بدون إذن او[همسر] همبستر شده است همان كيفر است كه بر زانى است و آن يك صد تازيانه باشد»


    اما این حدیث :
    جواز استرقاق غيرنظاميان خارج از جنگ. معتبرة رفاعة بردة فروش از امام كاظم(ع): قلت له ان القوم يغيرون علي الصقالبه و الروم (النوبه) فيسرقون اولادهم من الجواري و الغلمان فيعمدون الي الغلمان فيخصونهم ثم يبعثون الي بغداد الي التجار، فماتري في شرائهم و نحن نعلم انهم مسروقون انما اغار عليهم من غير حرب كانت بينهم؟ فقال: لابأس بشرائهم، انما اخرجوهم من دار الشرك الي دارالاسلام. (كافي 5 / 210 حديث 9، تهذيب 6 / 162 حديث 297، وسايل 15 / 131 حديث 20145 و 18 / 244 حديث 23596) «گروهي به اسلاوها و رومي‌ها (زنگباري‌ها) شبيخون زده، فرزندانشان را از دختر و پسر مي‌ربايند، پسران را اخته مي‌كنند، سپس آنها را (به عنوان برده) به سوي تاجران بغداد مي‌فرستند. دربارة خريداري اينها چه نظر مي‌دهيد، در حالي كه ما مي‌دانيم كه اين غلام‌ها و كنيزها از قومشان دزديده شده‌اند و بدون اينكه جنگي در گرفته باشد، غارت شده‌اند؟ فرمود: در خريداري آنها اشكالي نيست (و با خريداري، آنها به عنوان برده مملوك شما مي‌شوند) اين است و جز اين نيست كه آنان را از دارالشرك به دارالاسلام درآورده‌اند.»
    این حدیث هرگز جواز استرقاق و دزدیدن افراد برای بردگی نیست . این حدیث فقط بیان میکند که کسانی که از راه دزدیده شدن به برده فروشان داده شده اند ، مسلمانان میتوانند انها را خریداری کنند[از انجا که اسلام این گونه افراد را برده نمیشمرد و کسا می بایست قادر به اثبات این مساله باشند و حاکم اسلامی باید باان برخورد کند وگرنه از دید قران و احادیث قطعا چنین امری مردود است] چراکه اسلام ا چرا که اگر مسلمانان اقدام به خرید این بردگان نکنند بهرحال غیر مسلمانان انها را خواهند خرید ! بنابراین از این حدیث فقط بر می اید که میتوان چنین بردگانی خریداری کرد. هرچند اسلام افرادی اینچنین را برده نمی شناسد ولی این امر باید ثابت شود.

    اسلام همه راه های بردگی انسانها را بسته است و تنها کسی را برده میشناسد که در جنگ و منطقه جنگی اسیر شده باشد واین امر مورد اتفاق شیعه و سنی است .
    چنانکه در قران میخوانیم :
    « شما مؤمنان چون (در ميدان جنگ) با كافران رو به رو شويد بايد (شجاعانه) آنها را گردن زنيد تا آن گاه كه از خونريزى بسيار دشمن را از پا در آورديد پس از آن، اسيران جنگ را محكم به بند كشيد كه بعدا يا بر آنها منّت نهيد (و آنها را آزاد گردانيد) يا فدیه گيريد تا در نتيجه جنگ سختيهاى خود را فروگذارد»محمد4

    « هيچ پيغمبرى را روا نباشد كه اسيران جنگى بگيرد (تا از آنان فدا گرفته و آنان را رها كند) مگر تا زمانى كه خون (ناپاكان را) در زمين بسيار بريزد. [یعنی جنگی رخ دهد] شما متاع دنيا را مى‏خواهيد و خدا آخرت را مى‏خواهد، و خدا مقتدر و كارش همه از روى حكمت است. »انفال 67

    همچنین پیامبر فرمود :
    «خدای تعالی فرموده است من در روز رستاخیز با سه کس دشمنم ، مردی که به نام من ببخشاید سپس پیمان شکنی کند. و مردی که انسان ازادی را بفروشد و از بهای ان روزی خورد و مردیکه کارگری را به کار گمارد و او ان کار را تمام کند ولی ان مرد مزدش را ندهد.» صحیح البخاری کتاب البیع حدیث 106 + تاج الجامع الاصول 2/201----» بردگی از دیدگاه اسلام


    به گفته واقدی حضرت محمد ابی حدردرابا ابسوفتاده به این سفر فرستاد و شانزده کس بودند و هر یک شانزده سهم گرفتند وهر شتر برابر با ده گوسفند بود , و چهار زن گرفته بودند که یکیشان دختری زیبا بودبه ابوفتاد رسید. ان را بخشیدند به حضرت محمد و ایشان هم او را به زییدی داد.{ تاریخ طبری جلد سوم ص 1167}

    در این حمله مسلمانان که به فرمان حضرت محمد صورت گرفته,چهار زن را اسیر کرده اند, چرا در این حمله مسلمانان این زنان را اسیر کردند و به نزد حضرت محمد اوردند که ایشان هم این دختر را به زییدی بخشید. ایا این حکم انسانیست که زنان را از قومشان بربایند و انها را بیارند بدهند به دست مسلمانان حتی زنانی که شوهر دارند امیزش جنسی با انها را حلال اعلام کند. میگویید تربیت اسلامی میکنند پس چرا حکم حلال بودن امیزش با انها در ایه امده و چرا باید به انها تجاوز جنسی شود.!
    در اینجا هم دوستمون رو به نقل قول ناقص اورده اند واز مقدمه ناقص نتیجه گرفته اند که پیامبر بیجهت دستور حمله بقوم و قبیله ای داده است

    شرح ماجرا درتاریخ طبری 1166-1167 :
    [عبد الله بن ابى حدرد اسلمى گويد: زنى از قوم خويش گرفتم و دويست درم مهر او كردم و پيش پيمبر رفتم كه در كار زن گرفتن خويش از او كمك گيرم. گفت:
    «چقدر مهر كرده‏اى؟.» گفتم: «دويست درم.» گفت: «سبحان الله، اگر درهمها را از كف دره مى‏گرفتيد، بيش از اين نمى‏كرديد. بخدا چيزى ندارم كه به تو دهم.»
    گويد: چند روز بعد يكى از بنى جشم بن معاويه به نام رفاعة بن قيس يا قيس بن رفاعه با گروهى بسيار از قوم جشم بيامد و در بيشه فرود آمد و مى‏خواست طايفه قيس را نيز براى جنگ پيمبر فراهم آرد.
    گويد: و او در طايفه جشم نام آور و بزرگ بود. و پيمبر مرا با دو تن از مسلمانان خواست و گفت: «سوى اين مرد رويد و او را سوى من آريد يا خبرى از او بياريد.» و شترى لاغر به ما داد و كه يكى از ما بر آن نشست و از ضعف برخاستن نتوانست و كسان از پشت كمك كردند تا به زحمت برخاست و پيمبر گفت: «نوبت به نوبت سوار شويد.» گويد: برفتيم و شمشير و تير همراه داشتيم و نزديك غروب به عشيشيه رسيديم و من در گوشه‏اى كمين كردم و به دو رفيقم گفتم كه در گوشه ديگر كمين كنند و به آنهاگفتم وقتى شنيديد كه تكبير گفتم و به سپاه حمله بردم تكبير گوييد و حمله كنيد.
    گويد: در آن حال بوديم و انتظار داشتيم غافلگيرشان كنيم يا خبرى از آنها به دست آريم، و شب گذشت و چوپان قوم كه در آنجا به چرا رفته بود دير كرد و بر او بيمناك شدند و سالارشان رفاعة بن قيس برخاست و شمشير به گردن آويخت و گفت:
    «به دنبال چوپان مى‏روم، گويا حادثه‏اى براى او رخ داده.» و كسانى از همراهان وى گفتند: «نرو، ما مى‏رويم.» رفاعه گفت: «بخدا كسى جز من نرود.» گفتند: «پس ما نيز با تو مى‏آييم.» گفت: «بخدا هيچكس از شما همراه من نيايد.» گويد: روان شد و نزديك من رسيد و من تيرى بينداختم كه در قلب وى جاى گرفت و صدايش در نيامد و من برجستم و سر او را بريدم. آنگاه از يك طرف سپاه حمله بردم و تكبير گفتم و دو رفيقم نيز حمله كردند و تكبير گفتند و قوم فرارى شدند و زن و فرزند و سبك وزن هر چه توانستند همراه بردند و ما شتر بسيار و گوسفند فراوان برانديم و پيش پيمبر آورديم و من سر رفاعه را همراه داشتم. سيزده شتر به من داد كه زنم را به خانه آوردم.
    [اما] به گفته واقدى پيمبر ابى حدرد را با ابو قتاده به اين سفر جنگى فرستاد و شانزده كس بودند و پانزده روز در سفر بودند و هر يك شانزده سهم گرفتند و هر شتر برابر ده گوسفند بود، و چهار زن گرفته بودند كه يكيشان دخترى زيبا بود و به ابو قتاده رسيد و محمية بن جزء درباره او با پيمبر سخن كرد و پيمبر از ابو قتاده پرسيد و گفت او را از غنيمت خريده‏ام.پيمبر گفت: «او را به من ببخش.» ابو قتاده دختر را به پيمبر بخشيد كه او را به محمية بن جزء زبيدى داد.]




    همچنین دوستان میتوانند نکات بیشتر رو در کتاب «بردگی از دیدگاه اسلام» نوشته استاد مصطفی حسینی طباطبایی مطالعه فرمایند :

    لینک دانلود
    http://www.4shared.com/file/89160784/9960a282/Bardegi_Az_didgahe_Eslam.html?dirPwdVerified=3e8ac81d
    شامل :
    بردگی در اقوام و ادیان کهن . بردگی در یونان باستان . بردگی در رم باستان. بردگی در ایران باستان. بردگی در امریکا و اروپا. بردگی در عرب پیش از اسلام . قران و ازادی بردگان. اسلام ُ راههای برده گرفتن را می بندد . جکم اسیران جنگ . اسلام و رفتار با اسرای جنگی. راههایی که به ازادی اسیران می انجامد . قانون مکاتبه . قانون صدقیات . قانون استیلاد. قانون سرایت . قانون کفاره . قانون تملک ارحام . قانون ضرب و تنکیل . قانون جذام و کوری . بخشی از حقوق اسیران و قوانین انها . فقهای اسلام و ازادی بردگان . نقد ارا خاورشناسان. نتیجه مباحث . ماخد کتاب.
    ویرایش توسط mmj : ۱۳۸۹/۰۲/۰۳ در ساعت ۱۲:۴۸
    بارخدایا! به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه ، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش ،فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور،عشق بی هوس ،تنهایی در انبوه جمعیت،دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند،روزی کن

  13. تشکرها 4


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود