صفحه 1 از 21 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: پرسمان قرآنی معاد

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38

    پرسمان قرآنی معاد




    هو الباقی

    نام کتاب : مرگــــــــــــــــــــــ ــــــــــــ و برزخ ...

    با ما همراه شوید ...






  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38




    فهرست

    پيش گفتار …9

    فصل اول: كليات
    چيستى معاد …15
    آثار تربيتى اعتقاد به معاد …16
    امكان معاد …21
    ضرورت معاد …23
    دلايل معاد …26
    شبهات معاد …31

    فصل دوم: مرگ
    چيستى و چگونگى مرگ …43
    احتضار و قبض روح …51
    ياد مرگ …60
    عوامل كوتاهى و طول عمر …66
    تناسخ …74

    فصل سوم: برزخ
    چيستى برزخ …79
    هستى برزخ …79
    حيات برزخى …81
    رخ دادهاى برزخ …85
    بهشت و جهنم برزخى …101
    ارتباط با مردگان …102
    هديه براى مردگان …106

    فصل چهارم: قيامت
    الف) اسامى قيامت …109
    ب) مقدمات و نشانه هاى قيامت …110
    نفخ صور …111
    ج) رخدادهاى قيامت …113
    1. زنده شدن انسان ها …115
    2. حساب رسى …118
    نامه اعمال …130
    تجسم اعمال …132
    گواهان …134
    ميزان …135
    احباط و تكفير …136
    گذر از پل صراط …139
    برخورد اصحاب اعراف …142
    رستاخيز حيوانات …143
    د) شفاعت …155
    چيستى شفاعت …155
    اقسام شفاعت …158
    شفاعت كنندگان …160
    زمان شفاعت …169
    شبهات شفاعت …170

    فصل پنجم: بهشت و جهنم
    تبيين بهشت و جهنم …179
    ويژگى ها و نام هاى جهنم …186
    عوامل ورود به جهنم …190
    كيفرهاى جهنم …191
    خلود در بهشت و جهنم …195
    ويژگى ها و نام هاى بهشت …207
    درجات و نعمت هاى بهشت …210

    كتاب نامه …237



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    پيش گفتار


    قرآن، تنها كتاب آسمانى است كه از تحريف مصون مانده و كلامى است كه بر بلنداى قله فصاحت و بلاغت، هدايت و رستگارى را نويد مى دهد[1] و رمز و راز مكتوم عالم را باز مى گويد.[2]

    قرآن، عالى ترين معارف گنجينه غيب را همراه با آهنگى روح نواز به عالميان هديه مى كند.[3]

    قرآن، سرشار از حقايقى است كه آدمى جز در پرتو وحى، از آن نصيبى نخواهد داشت. نعمت بزرگى كه پروردگار هستى، عطاى آن را بر زمينيان منّتى بزرگ مى داند.[4]

    قرآن، چشمه سار بى پايان و فوران آب حيات است.[5] اكسير سعادت و شراب جاودانگى است. شعاع پرفروغش، روشنى بخش ظلمت كده عالم ملك است.[6]

    قرآن، شورانگيزترين نغمه اى است كه جان هاى مشتاق را به خويش مى خواند. آواى آسمانى اش در اعماق وجود حق پويان طنين انداز است و نقبى به سوى نور و آگاهى مى گشايد. مرواريد اشك، اين مستوره مقدس دل هاى پاك را هم چون لطافت شبنمى با طراوت بر گونه ها جارى مى سازد[7] و سرود وجد و ابتهاج را در دل ها مى سرايد.[8] انذارهايش تن و جان خاشعان را به لرزش و اضطراب مى آورد و بشارت هايش، اميد و شوق به رحمت و فضل الهى را بارور مى سازد.

    قرآن حزن، شادى، بيم و اميد را در هم مى آميزد و فروغ بى پايان و شور و شتاب را در دل ها مى تاباند و در پرتو اين تحوّل شگرف، جان ها از هدايت و ايمان سرشار مى شوند.[9]

    قرآن از زندان تاريك ملك تا اوج تابناك و طربناك ملكوت، راه رستگارى و صراط مستقيم را در آيينه آيه هاى نور، تصوير مى كند و حق پويان پاك نهاد را به ضيافت خويش فرا مى خواند.

    چون به جان در رفت جان ديگر شود *** جان كه ديگر شد جهان ديگر شود
    همچو حق پنهان و هم پيداست اين *** زنده و پاينده و گوياست اين[10]


    جهان شمولى و جاودانگى آيات الهى قرآن، اقتضا مى كند كه در همه دوران ها، محور حل مشكلات و زداينده تاريكى و نادانى و حيرت گمراهى باشد. پيشرفت و تكامل دانش ها از طراوت و تازگى آن نكاهد و محوريت پيام آسمانى را مخدوش نسازد.

    در جهان كنونى، با تراكم دانش و انفجار اطلاعات، شاهد شبهه ها و پرسش هاى فراوان و موضوعات گوناگونى هستيم كه جهان پرالتهاب، به ويژه جامعه هاى اسلامى را به چالش فرا خوانده و دل مشغولان حقيقت و دين مداران دردمند را به چاره جويى از قرآن دعوت مى كند.

    حوزه هاى علميه، سنگربانان شريعت نبوى و پاسداران انديشه علوى، پاسخ گويى به سؤال ها و شبهه هاى اعتقادى را اصلى ترين رسالت خود دانسته و همواره اين نقش خطير را به زيبايى ايفا كرده اند.

    «واحد پاسخ به پرسش هاى قرآنى» در «گروه پژوهش هاى نوآمد» وابسته به «مركز فرهنگ و معارف قرآن» از زير مجموعه هاى دفتر تبليغات اسلامى، يكى از واحدهاى برخاسته از حوزه علميه، در سال 1377 با هدف پاسخ گويى به سؤال هاى عقيدتى كار خود را آغاز كرد.

    حاصل تلاش اين واحد، پاسخ گويى به بيش چهل هزار پرسش در زمانى كمتر از شش سال بود. تنوع و گستردگى پرسش ها، كه از حدود دويست شهر از سراسر كشور ارسال شده است، رابطه مطلوب اين مركز با قشرهاى مختلف جامعه اسلامى را نويد مى دهد.

    اين تلاش صادقانه كه به گسترش و تداوم ارتباطى صميمى و پرثمر، ميان حوزويان و آحاد مردم انجاميد، حاصل سفارش هاى مؤكد مقام معظم رهبرى، مراجع تقليد و مسئولان بلند پايه نظام جمهورى اسلامى ايران است.

    از آن جا كه اين پرسش ها از متن جامعه برخاسته و مى تواند نمايانگر شبهه ها و سؤال هاى اعتقادى رايج عصر ما باشد، گروه پژوهش هاى نوآمد قرآنى تصميم گرفت، تا اين سؤال ها را در مجموعه هاى موضوعى و صنفى[11] مستقل چاپ و منتشر نمايد و در دسترس جويندگان حقايق دينى قرار دهد. اين وظيفه به عهده واحد پژوهش هاى نوين در گروه واگذار شد. در گام اول دوازده پروژه مستقل با عنوان مشترك «پرسمان قرآنى» در دستور كار واحد قرار گرفت و بعد از تدوين آيين نامه اجرايى پروژه ها و شناسايى محققان شايسته، كار آغاز شد.

    [1] . (إِنَّ هَـذَا الْقُرْءَانَ يَهْدِى لِلَّتِى هِىَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِين) (اسراء، آيه 9).

    [2] . (وَ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَـبَ تِبْيَـنًا لِّكُلِّ شَىْء) (نحل، آيه 89)

    [3] . (وَ اتَّبِعُواْ أَحْسَنَ مَآ أُنزِلَ إِلَيْكُم) (زمر، آيه 55)

    [4] . (لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُواْ عَلَيْهِمْ ءَايَـتِهِى وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَـبَ وَالْحِكْمَة)(آل عمران، آيه 164)

    [5] . (يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُم) (انفال، آيه 24)

    [6] . (وَأَنزَلْنَآ إِلَيْكُمْ نُورًا مُّبِينًا) (نساء، آيه 174); (كِتَـبٌ أَنزَلْنَـهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّـلُمَـتِ إِلَى النُّورِ) (ابراهيم، آيه 1)

    [7] .(وَإِذَا سَمِعُواْ مَآ أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَى أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُواْ مِنَ الْحَقِّ) (مائده، آيه 83)

    [8] .(اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَـبًا مُّتَشَـبِهًا مَّثَانِىَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُم) (زمر، آيه 23)

    [9] .(ذَ لِكَ هُدَى اللَّه) (زمر، آيه 23)

    [10] . اقبال لاهورى.

    [11] . مقصود از پروژه هاى موضوعى، مجموعه هايى است كه با عناوينى هم چون: علوم قرآنى، قرائت قرآن، اخلاق در قرآن و... تنظيم و ساماندهى مى شود و منظور از پروژه هاى صنفى، آن دست از پرسمان هايى است كه با توجه به مقاطع مختلف صنفى و تحصيلى و يا اصناف و مشاغل اجتماعى تنظيم مى شود.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    قابل توجه است كه:


    1. اختلاف سطح علمى، تفاوت هاى سنى و تنوع فرهنگى پرسش گران، محققان را وا مى داشت كه پاسخ ها را با توجه به ويژگى هاى پرسش گر، سامان دهند; گاه با زبانى ساده و بيانى عاميانه، پاسخ را فهم پذير مى ساخت و زمانى با بيان علمى تخصصى، بلاغت و مطلوبيت پاسخ فراهم مى شد، با اين حال در تدوين اين مجموعه سعى بر اين شد، پاسخ ها تا حد امكان يك دست شود.

    2. رسيدن به نظمى كاملا منطقى و تدوينى آرمانى با توجه به اهداف اين مجموعه، كارى بس دشوار مى نمود كه اين مهم با حساسيت فراوان و جلسه هاى متعدد كارشناسى از سوى اين مركز پى گيرى شد و تا حد امكان تأمين گرديد.

    3. علاوه بر پاسخ گويى به شبهات و پرسش هاى گسترده، از اهداف ديگر تدوين اين مجموعه، ارائه گزارشى از تلاش محققان براى راه يابى به پاسخى گويا و منطبق با سطح علمى، ويژگى هاى سنى، فضاى روحى و نيازهاى عاطفى پرسش گر است.

    4. ممكن است مستند، يا متن ارجاعى برخى از پاسخ ها در نگاه فرزانگان و استادان با كاستى هايى همراه باشد. اين ملاحظات غالباً از نگاه ناظران علمى واحد ياد شده نيز دور نمانده، امّا با توجه به سطح مخاطبان و اصولى كه مى بايست در پاسخ دهى رعايت شود، اين پاسخ ها براى ارسال به پرسش گر و نيز انتشار آن براى عموم، مناسب ارزيابى شده است.

    5. عطوفت، شيوايى، اتقان، سادگى، اختصار، استناد و نيز ارجاع پرسش گر به نوشته هاى قابل فهم و در دسترس، اصول مورد توجه اين واحد در مسير شكل گيرى اين پاسخ هاست.

    6. مجموعه اى كه هم اكنون پيش روى شماست، پاسخ به پرسش هايى است كه در موضوع معاد در قرآن به اين مركز رسيده است.

    بر خود لازم مى دانيم از كليه افرادى كه در تهيه اين مجموعه، مركز را يارى كرده اند، به ويژه آقاى سيد على هاشمى كه عهده دار بازنگارى و تكميل شدند و آقاى احمد نظرى كه در كار گردآورى و تنظيم ابتدايى اهتمام داشتند، و آقايان رضا محمدى و سيد على اكبر حسينى كه پروژه را نظارت كردند تشكر كنيم.


    على خراسانى
    مسئول مركز فرهنگ و معارف قرآن

    ویرایش توسط حکمتی فرد : ۱۳۸۹/۰۱/۲۸ در ساعت ۱۴:۰۸

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    فصل اول:



    كليات


    چيستى معاد

    با توجه به آيات قرآن «معاد» را تعريف كنيد؟


    «معاد» به معناى بازگشتن و بازگشت است و يكى از اصول دين مقدس اسلام به شمار مى رود.


    انسان بعد از مرگ، زنده مى شود و در واقع بعد از مدتى، از اين جهان مسافرت كرده و به جهانى ديگر مى شتابد.

    اين برگشتن را در اصطلاح «معاد» مى گويند. تمام انسان ها در جهان آخرت حاضر مى شوند، تا به اعمال آنها رسيدگى شود. انسان آن چه را در اين جهان كاشته است

    در قيامت برداشت مى كند. نعمت هاى جهان آخرت نصيب كسانى خواهد شد كه

    از نعمت هاى اين جهان به درستى استفاده نمايند و از ياد خدا و اطاعت او
    غفلت نكنند. اين جهان، مزرعه آخرت است و انسان، ثمره تلاش خود را
    به طور كامل در جهان آخرت برداشت مى كند و نتيجه زحمت ها، خدمت ها و عبادت هاى تمام سال هاى عمر خود را مى بيند و خشنودى خدا و بهشت به او بخشيده مى شود.

    خداوند مهربان مى فرمايد: هر نفسى طعم مرگ را مى چشد و آن گاه به سوى ما بازگشت داده مى شويد...[1]

    چون آفرينش انسان و جهان بى هدف و بيهوده نيست تا به بيهودگى و نيستى پايان پذيرد. از طرفى انسان موجودى جاودانه و هميشگى است كه از اين جهان به دنياى باقى و آخرت مى رود و در آن جا به كارهاى خوب و بد او رسيدگى مى شود.[2]

    قرآن كريم، توجه ويژه اى نيز به «معاد» دارد; تا آن جا كه در بيش از 1500 آيه درباره معاد سخن گفته است و همواره به مناسبت هاى مختلف، اين اصل از اصول دين را به انسان ها تذكر مى دهد كه مبادا آن را فراموش كنند; آياتى مثل: 41 ابراهيم; 12 روم; 7 حج; 25 حجر; 1 ـ 27 قيامت و ... درباره «معاد» و روز قيامت بحث مى كند.


    [1]. عنكبوت، آيه 57.

    [2]. ر.ك: محسن قرائتى، معاد; شهيد عبدالحسين دستغيب، معاد.

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    آثار تربيتى اعتقاد به معاد

    ´ اگر اعتقاد به «معاد» انسان را از انحراف و گناه باز مى دارد; پس چرا در جوامع مذهبى اين همه انحراف ديده مى شود؟


    بى ترديد اعتقاد به معاد، انسان را از گناه باز مى دارد. خداوند فراموشى معاد و روز حساب را از عوامل گمراهى مى داند.

    (...اِنَّ الَّذينَ يَضِلّونَ عَن سَبيلِ اللّهِ لَهُم عَذابٌ شَديدٌ بِما نَسوا يَومَ الحِساب)

    [1];... در حقيقت كسانى كه از راه خدا گمراه مى شوند چون روز حساب را از ياد برده اند عذاب سختى دارند.

    جامعه اى كه تنها علم و آگاهى به معاد داشته باشد، ولى آن را باور نكرده و به مرحله يقين نرسيده باشد، از انحراف، ستم و تعدّى مصون نخواهد بود.

    هنگامى كه انسان به چيزى يقين پيدا كرد و باور نمود، ديگر آن را فراموش نمى كند و يقين به معاد است كه از انحرافات جلوگيرى مى كند.

    داشتن عنوان مذهبى به تنهايى دليل نمى شود كه در جامعه انحرافى نباشد.

    در جامعه اى كه اكثر مردم معاد را باور كنند، انحرافات كاهش مى يابد. نمونه آن ماه رمضان در جوامع اسلامى است، چون در اين ماه مردم بيش از ماه هاى ديگر به ياد معاد هستند، ميزان بزه كارهاى اجتماعى كاهش مى يابد.

    [1]. ص، آيه 26.

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    كدام آيه به تأثير معاد در رهبرى و كنترل غرايز اشاره دارد؟


    اعتقاد به معاد و كيفرهاى الهى، غرايز را مهار كرده و انسان را به گونه اى تربيت مى كند كه در اتاق خلوت، در برابر زن جوان و زيبا كه او را به گناه دعوت مى كند، سرسختانه مقاومت كرده و زن متجاوز را، پند و اندرز مى دهد و مى گويد: به خدا پناه مى برم:

    (وَ رَ وَدَتْهُ الَّتِى هُوَ فِى بَيْتِهَا عَن نَّفْسِهِى وَ غَلَّقَتِ الاَْبْوَ بَ وَ قَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُو رَبِّى أَحْسَنَ مَثْوَاىَ إِنَّهُو لاَ يُفْلِحُ الظَّــلِمُونَ)

    [1]; و آن ]بانو[ كه وى ]يوسف[ درخانه اش بود خواست از او كام گيرد و درها را ]پياپى [چفت كرد و گفت: بيا كه از آنِ توام.
    ]يوسف [گفت: پناه بر خدا، او آقاى من است. به من جاى نيكو داده است. قطعاً ستمكاران رستگارنمى شوند.

    هنگام سركشى هر يك از غرايز حيوانى، جز ترس از انتقام الهى و دوزخ، چيزى نمى تواند آتش خشم و غرايز انسان ها را خاموش سازد. قرآن بى اعتنايى و بى رحمى در برابر يتيمان و مستمندان را از صفات كسانى مى داند كه به قيامت اعتقاد ندارند و اين، گوياى آن است كه «انسان معتقد به معاد» اين گونه نيست:

    (أَرَءَيْتَ الَّذِى يُكَذِّبُ بِالدِّين * فَذَ لِكَ الَّذِى يَدُعُّ الْيَتِيم * وَ لاَ يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ)

    [2]; آيا ديدى كسى را كه روز جزا را انكار مى كند؟، او همان كسى است كه ]با كمال بى رحمى[ يتيم را به سختى مى راند و افراد را به اطعام بينوايان ترغيب نمى كند.

    بارها پيامبر(صلى الله عليه وآله) براى ترس مردم از گناه و دورى از اطاعت هواى نفس و غرايز حيوانى، آنان را از عذاب روز قيامت مى ترسانيد. حتّى ترس خود را از عذاب الهى در روز قيامت به مردم بيان مى كرد و مى فرمود:

    (إِنِّى أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّى عَذَابَ يَوْم عَظِيم)[3]; من اگر پروردگارم را نافرمانى كنم، از مجازات روز بزرگ ]قيامت[ مى ترسم.

    (وَ إِن تَوَلَّوْاْ فَإِنِّى أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْم كَبِير)[4]; و اگر از ]اين فرمان خدا[ روى گردان شويد; من بر شما، از عذاب روز بزرگ، بيم ناك هستم.

    (أَن لاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ اللَّهَ إِنِّى أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْم أَلِيم)[5]; جز «اللّه» را نپرستيد، زيرا به شما از عذاب روز دردناكى مى ترسم!

    [1]. يوسف، آيه 23.

    [2]. ماعون، آيه 1ـ3.

    [3]. يونس، آيه 15.

    [4]. هود، آيه 3.

    [5]. هود، آيه 26.

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    l آثار تربيتى ايمان به معاد چيست؟



    n برخى از آثار و نتايج تربيتى اعتقاد به معاد عبارت است از:

    1. باريابى به مقام ابرار (نيكان)

    (لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لَـكِنَّ الْبِرَّ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَْخِر...)

    [1]; نيكى ]تنها[ اين نيست صورت خود را به سوى مشرق و ]يا[ مغرب كنيد، بلكه نيكى آن است كه به خدا و روز رستاخيز و... ايمان آورند.

    [1]. بقره، آيه 177



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    2. پيش گيرى از غرور علمى و انحراف انديشه

    راسخان در علم مى گويند:

    (رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّاب * رَبَّنَآ إِنَّكَ جَامِعُ النَّاسِ لِيَوْم لاَّ رَيْبَ فِيهِ إِنَّ اللَّهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ)

    [1]; پروردگارا! دل هاى ما را ـ بعد از آن كه ما را هدايت كردى ـ ]از راه حق [منحرف مگردان و از سوى خود رحمتى بر ما ببخش، زيرا تو بخشنده اى. پروردگارا! تو مردم را در روزى كه ترديدى در آن نيست جمع خواهى كرد، قطعاً خداوند از وعده ]خود[ سرپيچى نمى كند.

    [1]. آل عمران، آيه 8ـ9.

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    4,648
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    38



    3. رهايى از بى خبرى و گريز از آتش جهنم

    (إِنَّ الَّذِينَ لاَ يَرْجُونَ لِقَآءَنَا وَ رَضُوا بِالْحَيَوةِ الدُّنْيَا وَ اطْمَأَنُّوا بِهَا وَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ ءَايَـتِنَا غَـفِلُون * أُولَـئِكَ مَأْوَهُمُ النَّارُ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ)

    [1]; كسانى كه اميد به ديدار ما ندارند و به زندگى دنيا خشنود شدند و بر آن تكيه كردند و كسانى كه از آيات ما غافلند; ]همه [آنها جايگاهشان آتش است، به ]كيفر[ آن چه به دست مى آورند.

    [1]. يونس، آيه 7ـ8.

صفحه 1 از 21 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود