صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عتراف ابن ابی دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    121
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0

    عتراف ابن ابی دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع






    در این مقاله ، فقط از منابع سنی نقل قول شده است




    علامه شمس الدین ذهبى در سیر اعلام النبلاء و میزان الإعتدال و حافظ ابن حجر عسقلانى در لسان المیزان به نقل از ابن أبی دارم مى‌نویسند :
    إنّ عمر رفس فاطمة حتّى أسقطت بمحسن.
    عمر به فاطمه لگد زد که سبب سقط محسن گردید.
    الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ) میزان الاعتدال فی نقد الرجال، ج 1، ص 283، تحقیق: الشیخ علی محمد معوض والشیخ عادل أحمد عبدالموجود، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1995م؛
    الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج 15، ص 578، تحقیق: شعیب الأرناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ؛
    العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل (متوفای852 هـ) لسان المیزان، ج 1، ص 268، تحقیق: دائرة المعرف النظامیة - الهند، ناشر: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات - بیروت، الطبعة: الثالثة، 1406هـ – 1986م.
    البته همانگونه كه در متن شبهه آمده است، ذهبى و ابن حجر، این روایت را به دلیل وجود ابن أبی دارم در سند آن و به بهانه رافضى بودن وى رد كرده و مى‌نویسد:
    احمد بن محمد بن السرى بن یحیى بن أبی دارم المحدث أبو بكر الكوفی الرافضی الكذاب... ثم فی آخر أیامه كان أكثر ما یقرأ علیه المثالب حضرته ورجل یقرأ علیه ان عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن.
    در واپسین روزهاى عمرش آنچه كه بیشتر براى وى خوانده مى‌شد مثالب خلفا بود، من خودم نزد وى بودم كه دیدم مردى بر وى اینچنین مى‌خواند: عمر به پهلوى فاطمه لگد زد كه باعث سقط فرزندش محسن شد.
    با بررسى دقیق شخصیت ابن أبی دارم و اعتبار و وثاقتى كه او در طول زندگی‌اش نزد اهل سنت داشته، به این واقعیت مى‌رسیم كه سبب تضعیف ابن أبی دارم در اواخر عمر، تنها و تنها نقل همین روایت است و ایراد دیگرى در او دیده نشده است؛ چرا كه به اعتراف بزرگان اهل سنت او در تمام عمرش بر مذهب اهل سنت استوار بوده و از پیشوایان، حافظان و دانشمندان اهل سنت به شمار مى‌آمده است؛ اما نقل برخى از حقایق تاریخى سبب شده است كه نیش تند قلم عالمان اهل سنت، متوجه او شده و سبب تضعیفش شود.
    شمس الدین ذهبى در سیر اعلام النبلاء، وى را «امام و پیشوا، حافظ و دانشمند» معرفى مى‌كند:
    ابن أبی دارم. الامام الحافظ الفاضل، أبو بكر أحمد بن محمد السری بن یحیى بن السری بن أبی دارم....
    ودر ادامه مى‌نویسد:
    ابن أبی دارم به حفظ ومعرفت متصف بود ولى گرایش به شیعه داشت.
    كان موصوفا بالحفظ والمعرفة إلا أنه یترفض.
    و نیز مى‌نویسد:
    وقال محمد بن حماد الحافظ، كان مستقیم الامر عامة دهره.
    الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج 15، ص 577 ـ 579، تحقیق: شعیب الأرناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ.
    محمد بن حماد مى‌گوید: در دوران عمرش در عقیده ومذهبش استوار بود.
    و همچنین در روایتى كه ابن أبی دارم در سند آن قرار دارد، رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله فرموده‌اند:
    الحلال بین، والحرام بین، وبین ذلك مشتبهات لا یعلمها كثیر من الناس. من ترك الشبهات استبرأ لدینه وعرضه، ومن وقع فی الشبهات، وقع فی الحرام كالراعی إلى جنب الحمى، یوشك أن یواقعه.
    مرز حلال وحرام مشخص است؛ ولى بین این دو مشتبهاتى است كه بیشتر مردم آن را نمى‌دانند، كسى كه شبهات را ترك كند دین و آبرویش را حفظ كرده است و كسى كه گرفتار شبهات شود، مرتكب حرام شده است؛ مانند كسى كه همنشین بیمار است.
    ذهبى پس از نقل این روایت مى‌گوید:
    الحدیث. متفق علیه.
    این حدیث مورد قبول واتفاق بر آن است.
    الذهبی، شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفای748هـ)، سیر أعلام النبلاء، ج 15، ص 577، تحقیق: شعیب الأرناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر: مؤسسة الرسالة - بیروت، الطبعة: التاسعة، 1413هـ؛
    اما نكته شگفت‌آور این كه ذهبى در ادامه به وى این چنین فحاشى مى‌كند:
    شیخ ضال معثر.
    پیرمردى گمراه و خطا کار!!!.
    چگونه مى‌توان باور داشت كه شخصى امام، حافظ و فاضل لقب بگیرد، در تمام عمرش ثابت قدم باشد، داراى حافظه قوى و معرفت دینى باشد، و روایتش در مرتبه‌اى باشد كه تمام علما بر آن اتفاق دارند؛ ولى در عین حال به همین شخص، گمراه و خطا كار نیز گفته شود؟!
    آیا تعریف‌ها و وصف‌هایى همچون: امام، حافظ، فاضل، موصوفا بالحفظ والمعرفة، با كلماتى همانند: «شیخ ضال معثر» قابل جمع است؟
    آری، تعصب بیش از حد و دفاع نامعقول از مكتب خلفا و تلاش یراى حفظ آ‌بروى آن‌ها، شخصیت عظیمى همچون ذهبى را كه به جرأت مى‌توان او را از اعجوبه‌هاى تاریخ اسلام نامید، به جایى رسانده است كه در یك صفحه از كتابش این گونه دچار دوگانه‌گویى مى‌شود.






  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    223
    تشکر:
    1
    حضور
    11 دقیقه
    دریافت
    49
    آپلود
    0
    گالری
    6



    السلام علیک یا بنت رسول الله
    الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    واحفظ سیدنا و قائدنا سید علی خامنه ای


  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    قبلاً در جایی دیگر در رابطه با این موضوع مقاله ای را آوردم ، اما این داستان ظاهراًهمچنان ادامه دارد !

    لذا جهت کسانی که آنرا نخوانده اند امکان عقلی و نقلی این قبیل حدیثها رابار دیگر بررسی می کنیم :

    1- امام علی در زمان این حادثه چند ساله بوده اند ؟
    2- تعدادجمعیت بنی هاشم در زمان رحلت پیامبر چند نفر بوده اند ؟
    3-رابطه امام علی با عمر بن الخطاب چگونه بوده است ؟
    4- آیا غیرت ما از امام علی بیشتر است ؟نعوذ بالله !
    ---------------------------------
    1- و 2- در هنگام وقوع حادثه مشکوک سقط جنین فاطمه زهراء (س) در سال یازده هجری ، امام علی حدود 34 سال سن داشته اند . یعنی در اوج جوانی و قدرت بدنی یک فرد . آن هم شخصیتی مثل ایشان که به اذعان دوست و دشمن از دلاوران وشمشیر زنان بنام عرب بوده اند. حال چگونه است که در حضور یک چنین فردی با این خصوصیات ، تنها همسرشما و نیز دختر پیامبر تازه در گذشته را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و سبب سقط جنین وی شوند و شما هم نظاره گر این صحنه با شید و هیچ نگوئید ! و جوانان و بزرگان بنی هاشم هم دست روی دست بگذارند و شاهد هتک حرمت حریم نبوی باشند . عقل من که قد نمی دهد !
    --------------
    3- توجه تمامی شیعیان عزیز را به این نکته جلب می کنم :
    3-1- امام علی از لیلی بنت مسعود بن خالد دو فرزند بنامهای عبیدالله و ابوبکر داشت که هر دو در طف با حسین کشته شدند.(تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    3-2- امام علی از از صهبا(ام حبیب) دختر ربیعه بن بجیر بن عبد ، که از اسیران اهدائی خالد بن ولید در حمله به عین التمر بود ، یک دختر بنام رقیه و یک پسر بنام عمر داشت. که عمر بن علی چندان بزیست که به سن هشتاد و پنج سالگی رسید و یک نیمه میراث علی (ع) از آن وی شد و به ینبع در گذشت. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    3-3- امام علی از ام البنین بنت حزام چهار پسر داشت بنامهای عباس، جعفر ، عبدالله و عثمان که همگی در کربلا کشته شدند. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    سوال: آیا ممکن است کسانی را غاصبان خلافت بدانید(ابوبکر) و آن دیگر ضارب همسر خود و دختر پیامبر باشد وسبب سقط محسن باشد(عمر) و دیگری(عثمان) را قبول نداشته باشید و بعد شما نام پسرانتان را ابوبکر و عمر و عثمان بگذارید .
    بنظر شما معقولانه است ؟

    ----------------------
    و بالاخره قضیه سقط محسن! شما از رفرانسی از قرن هشتم نام بردید ، در تاریخ طبریمکتوب در قرن چهارم ذکری در این مورد رفته است که با هم می خوانیم :
    در تاریخ طبری جلد 6 صفحه 2695 امده است : " نخستین زنی که (امام علی) گرفت فاطمه دختر پیامبر خدا (ص) بود که جز او زنی نگرفت تا درگذشت .از فاطمه حسن و حسین را داشت. گویند فرزند دیگری از او داشت بنام محسن که در خرد سالی در گذشت".
    مشاهده می کنید که گفته است در خردسالی در گذشته و نه در چهار ماهگی سقط شده است ! و حرف و حدیثی از عمر بن الخطاب هم در میان نیست . دوستان روایت ساز به این نکته توجه نکرده اند که آنموقع دستگاه سونو گرافی اختراع نشده بود تا جنسیت جنین چهار ماهه را تشخیص بدهند تا قبل از تولد نام او را محسن بنامند ! پس محسن فرزندی متولد شده بوده است و طبق گفته این کتاب معتبردر خردسالی در گذشته است .

    ---------------
    · عمر داماد فاطمه زهراء (س) است !!!:
    1- امام علی ، ام کلثوم یکی از دختران خود را در حالیکه خرد سال بود ( 12 ساله) به عمر بن الخطاب ، تزویج کرد .! (تاریخ یعقوبی ج 2 ص 35) .
    .... و نیز ام کلثوم دختر علی بن ابیطالب را که مادرش فاطمه دختر پیمبر خدا بود به زنی گرفت و چنانکه گفته اند چهل هزار مهر او کرد و زید و رقیه را ازو آورد . ( ترجمه تاریخ طبری جلد5 ص 2034).
    یعنی امام علی و فاطمه زهرا از عمر بن خطاب ، نوه داشته اند .!
    پذیرش یا رد این قبیل داستانها بعهده شما دانشمندان و فضلاء !


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    پیشاپیش من بگویم که من سنی نیستم و از عمر خطاب هم بی نهایت متنفرم !

    ولی نه بخاطر حرفهائی که در باره رابطه اش با خاندان پیامبر در بین شیعیان مطرح است ! بلکه بخاطر جنایتهایش !

    البته به احترام 90 % مسلمانان هم که شده رقص ابو لوء لوء هم برگزار نمی کنم !!


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    676
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    15 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    76
    آپلود
    0
    گالری
    27



    یا الله
    سلام علیکم
    برای بررسی بیشتر ،بهتر است در هر مورد به لینکی که بنده ارایه کرده ام رجوع نمایید.ابتدا باید بگم که تمام استناد های شما به تاریخ طبری است و تواریخ جزو خبر واحده حساب میشوند مگر اینکه سند دیگری هم برای ان مطلب دست و پا نمایید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    · عمر داماد فاطمه زهراء (س) است !!!: 1- امام علی ، ام کلثوم یکی از دختران خود را در حالیکه خرد سال بود ( 12 ساله) به عمر بن الخطاب ، تزویج کرد .! (تاریخ یعقوبی ج 2 ص 35) . .... و نیز ام کلثوم دختر علی بن ابیطالب را که مادرش فاطمه دختر پیمبر خدا بود به زنی گرفت و چنانکه گفته اند چهل هزار مهر او کرد و زید و رقیه را ازو آورد . ( ترجمه تاریخ طبری جلد5 ص 2034). یعنی امام علی و فاطمه زهرا از عمر بن خطاب ، نوه داشته اند .!
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...maghalat&id=83
    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    4- آیا غیرت ما از امام علی بیشتر است ؟نعوذ بالله !
    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    - و 2- در هنگام وقوع حادثه مشکوک سقط جنین فاطمه زهراء (س) در سال یازده هجری ، امام علی حدود 34 سال سن داشته اند . یعنی در اوج جوانی و قدرت بدنی یک فرد . آن هم شخصیتی مثل ایشان که به اذعان دوست و دشمن از دلاوران وشمشیر زنان بنام عرب بوده اند. حال چگونه است که در حضور یک چنین فردی با این خصوصیات ، تنها همسرشما و نیز دختر پیامبر تازه در گذشته را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و سبب سقط جنین وی شوند و شما هم نظاره گر این صحنه با شید و هیچ نگوئید ! و جوانان و بزرگان بنی هاشم هم دست روی دست بگذارند و شاهد هتک حرمت حریم نبوی باشند . عقل من که قد نمی دهد !
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...aghalat&id=146

    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    بالاخره قضیه سقط محسن! شما از رفرانسی از قرن هشتم نام بردید ، در تاریخ طبریمکتوب در قرن چهارم ذکری در این مورد رفته است که با هم می خوانیم : در تاریخ طبری جلد 6 صفحه 2695 امده است : " نخستین زنی که (امام علی) گرفت فاطمه دختر پیامبر خدا (ص) بود که جز او زنی نگرفت تا درگذشت .از فاطمه حسن و حسین را داشت. گویند فرزند دیگری از او داشت بنام محسن که در خرد سالی در گذشت". مشاهده می کنید که گفته است در خردسالی در گذشته و نه در چهار ماهگی سقط شده است ! و حرف و حدیثی از عمر بن الخطاب هم در میان نیست . دوستان روایت ساز به این نکته توجه نکرده اند که آنموقع دستگاه سونو گرافی اختراع نشده بود تا جنسیت جنین چهار ماهه را تشخیص بدهند تا قبل از تولد نام او را محسن بنامند ! پس محسن فرزندی متولد شده بوده است و طبق گفته این کتاب معتبردر خردسالی در گذشته است
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...aghalat&id=141
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...aghalat&id=107
    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    3- توجه تمامی شیعیان عزیز را به این نکته جلب می کنم : 3-1- امام علی از لیلی بنت مسعود بن خالد دو فرزند بنامهای عبیدالله و ابوبکر داشت که هر دو در طف با حسین کشته شدند.(تاریخ طبری جلد 6 ص 2696) 3-2- امام علی از از صهبا(ام حبیب) دختر ربیعه بن بجیر بن عبد ، که از اسیران اهدائی خالد بن ولید در حمله به عین التمر بود ، یک دختر بنام رقیه و یک پسر بنام عمر داشت. که عمر بن علی چندان بزیست که به سن هشتاد و پنج سالگی رسید و یک نیمه میراث علی (ع) از آن وی شد و به ینبع در گذشت. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696) 3-3- امام علی از ام البنین بنت حزام چهار پسر داشت بنامهای عباس، جعفر ، عبدالله و عثمان که همگی در کربلا کشته شدند. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696) سوال: آیا ممکن است کسانی را غاصبان خلافت بدانید(ابوبکر) و آن دیگر ضارب همسر خود و دختر پیامبر باشد وسبب سقط محسن باشد(عمر) و دیگری(عثمان) را قبول نداشته باشید و بعد شما نام پسرانتان را ابوبکر و عمر و عثمان بگذارید .
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...uestion&id=437

    و در اخر اسناد هجوم به خانه وحی:
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...aghalat&id=105

    قال الصادق علیه الصلاه و السلام :
    ان الفاطمه صدیقه الشهیده

    یاعلی
    ویرایش توسط mahdi : ۱۳۸۹/۰۲/۰۸ در ساعت ۰۰:۱۶
    الهی و سیدی و مولای و ربی صبرت علی عذابک فکیف اصبر علی فراقک

    صبرت علی حر نارک فکیف اصبر عن النظر الی کرامتک

    ام کیف اسکن فی النار و رجائی عفوک


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    121
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست


    1- و 2- در هنگام وقوع حادثه مشکوک ( ؟ !!!) سقط جنین فاطمه زهراء (س) در سال یازده هجری ، امام علی حدود 34 سال سن داشته اند . یعنی در اوج جوانی و قدرت بدنی یک فرد . آن هم شخصیتی مثل ایشان که به اذعان دوست و دشمن از دلاوران وشمشیر زنان بنام عرب بوده اند. حال چگونه است که در حضور یک چنین فردی با این خصوصیات ، تنها همسرشما و نیز دختر پیامبر تازه در گذشته را مورد ضرب و شتم قرار بدهند و سبب سقط جنین وی شوند و شما هم نظاره گر این صحنه با شید و هیچ نگوئید ! و جوانان و بزرگان بنی هاشم هم دست روی دست بگذارند و شاهد هتک حرمت حریم نبوی باشند . عقل من که قد نمی دهد !




    جناب سیف الاسلام ،

    حضرت علی نه تنها در 34 سالگی قدرت بدنی داشتند ، بلکه در شصت سالگی هم این طور بودند و جنگ های سه گانه با طلحه و زبیر و عایشه ، معاویه ، و خوارج در این محدوده ی سنی از عمر حضرت علی علیه السلام بوده . که همگان از دلیری و شجاعت آن امام همام شنیده ایم .

    اما دلیل دست به شمشیر نبردن حضرت علی علیه السلام ، خدای نکرده ضعف یا ترس نبوده ، بلکه این از خود گذشتگی ها و مظلومیت ، به خاطر اسلام و حفظ شریعت محمدی بوده است .

    این مطلب را دقیقا در داستان موسی و هارون هم مشاهده می کنیم ، آنجا که هارون علیه السلام می فرماید « انی خشیت ان تقول فرقّت بین بنی اسرائیل و لم ترقب قولی » طه 94 . ترسیدم که بگویی بین بنی اسراییل تفرقه انداختی و حرف مرا گوش نکردی .

    این روح بزرگ علی علیه السلام را می نمایاند که در عین توانمندی ، از حق خود بگذرد برای یک حق بزرگ تر که دین باشد .

    اما در مورد ضرب و شتم حضرت زهرای مرضیه ،

    خوب اگر با هماهنگی قبلی بود ، و اعلام می شد که ما می خواهیم فاطمه ی کبری را بزنیم ، بله حرف شما درست است . ولی وقتی ناجوانمردانه ، کاری راکه به ذهن احدی خطور نمی کند را انجام دهند چه ؟

    در مورد بنی هاشم ،

    اولا مگر بنی هاشم چقدر بودند ؟ در ثانی خود عمر هم از قریش بود وطایفه و فامیل داشت ، ثالثا باز همان حرف هماهنگی پیش می آید . بنی هاشم از کجا باید می دانست که قرار است چه اتفاقی بیافتد که بیاید کنار خانه ی علی بست بنشیند ؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    3- توجه تمامی شیعیان عزیز را به این نکته جلب می کنم :
    3-1- امام علی از لیلی بنت مسعود بن خالد دو فرزند بنامهای عبیدالله و ابوبکر داشت که هر دو در طف با حسین کشته شدند.(تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    3-2- امام علی از از صهبا(ام حبیب) دختر ربیعه بن بجیر بن عبد ، یک دختر بنام رقیه و یک پسر بنام عمر داشت. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    3-3- امام علی از ام البنین بنت حزام چهار پسر داشت بنامهای عباس، جعفر ، عبدالله و عثمان که همگی در کربلا کشته شدند. (تاریخ طبری جلد 6 ص 2696)
    سوال: آیا ممکن است کسانی را غاصبان خلافت بدانید(ابوبکر) و آن دیگر ضارب همسر خود و دختر پیامبر باشد وسبب سقط محسن باشد(عمر) و دیگری(عثمان) را قبول نداشته باشید و بعد شما نام پسرانتان را ابوبکر و عمر و عثمان بگذارید .
    بنظر شما معقولانه است ؟




    اینکه امام علی علیه السلام چرا نام فرزندان خود را اینچنین نامید ، حکایتی است که میتوان دلایلی همچون سیاسی ، عدم ارتباط این نام ها با نام های عمر و ابوبکر را برای آن آورد .

    یعنی مثلا حضرت ، نام فرزند خود را عمر گذاشت تا اگر وقتی مجبور شد بگوید خدا عمر را بیامرزد ، منظورش ، پسرش باشد .

    و یااینکه اصلا این اسم ها قبل از اینکه برای این اشخاص علم شوند ، بر کسانی دیگری نام گذاری شدند و اصلاارتباطی بین این اسم ها و نام های فرزندان امیر نبوده است .

    حضرت که با اسم مشکل نداشته ، عمر یک معنایی دارد و حضرت علی هم فرزند زیاد داشته و نمی خواسته اسم فرزندانش تکراری باشد .

    خوب پس باید یک اسمی با یک معنای خوبی انتخاب شود .

    اما این چه ربطی به کار خلفا داشته را بایدخودتان توضیح دهید .

    در ضمن ، وقایع تاریخی را نمی توان با دو دوتا چهارتا حل کرد . چرا که زوایای بسیاری از تاریخ برای ما نامعلوم است .

    الان اگر از کسی چیزی را ببینیم ، می گوییم نمی شود به ظاهر این کار استناد کرد ومی رویم از خود او می پرسیم ، پس چگونه است که با وجود این همه اسناد تاریخی می خواهیم با یک استدلالی که از لحاظ ماده ( محتوای معلوم یا معلومات استدلال ) ناقص است می خواهیم یک واقعیت مسلم را نفی کنیم ؟ !!! ( که لینک بخشی از آن که از اهل سنت نقل شده هم در مطلب اصلی در اول سطر آورده شده )

    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست
    ----------------------
    در تاریخ طبریمکتوب در قرن چهارم ذکری در این مورد رفته است که با هم می خوانیم :
    در تاریخ طبری جلد 6 صفحه 2695 امده است : " نخستین زنی که (امام علی) گرفت فاطمه دختر پیامبر خدا (ص) بود که جز او زنی نگرفت تا درگذشت .از فاطمه حسن و حسین را داشت. گویند فرزند دیگری از او داشت بنام محسن که در خرد سالی در گذشت".
    مشاهده می کنید که گفته است در خردسالی در گذشته و نه در چهار ماهگی سقط شده است ! و حرف و حدیثی از عمر بن الخطاب هم در میان نیست . دوستان روایت ساز به این نکته توجه نکرده اند که آنموقع دستگاه سونو گرافی اختراع نشده بود تا جنسیت جنین چهار ماهه را تشخیص بدهند تا قبل از تولد نام او را محسن بنامند ! پس محسن فرزندی متولد شده بوده است و طبق گفته این کتاب معتبردر خردسالی در گذشته است .


    سبحان الله !

    این چه حرفی است ؟

    اولا اینکه ما اگر از منابع اهل سنت بهقول شما رفرنس می آوریم ، نه به خاطر این است که این کتب مورد قبول ما هستند . بلکه اگر در منطق مشاهده کرده باشید ، در اصطلاح می گوییم ، از مسلمات استفاده می شود .

    یعنی ما این کتب را قبول نداریم ، ولی برای اثبات حرفی که در منابع ما هست ولی شما قبول نمی کنید ، از کتاب های خودتان حرف می آوریم ، آنها راکه قبول دارید !!!

    خوب اگر در این موضوع مشکلی نیست برویم سر اصل مطلب .

    خوب پس حرف طبری برای ما اعتباری ندارد و حرف او را مردود می دانیم و شمانمی توانید از آن برای ما نقل کنید .

    اما در باره ی دستگاه سونوگراف ،

    عزیز دل برادر !!! خوب این فرزندی که از مادر ، سقط می شود ، بلاخره به دنیا می آدید و جنسیتش مشخص می شود . و نیازی به دستگاه سونو نمی باشد .


    نقل قول نوشته اصلی توسط سیف الاسلام نمایش پست

    عمر داماد فاطمه زهراء (س) است !!!:

    1- امام علی ، ام کلثوم یکی از دختران خود را در حالیکه خرد سال بود ( 12 ساله) به عمر بن الخطاب ، تزویج کرد .! (تاریخ یعقوبی ج 2 ص 35) .
    .... و نیز ام کلثوم دختر علی بن ابیطالب را که مادرش فاطمه دختر پیمبر خدا بود به زنی گرفت و چنانکه گفته اند چهل هزار مهر او کرد و زید و رقیه را ازو آورد . ( ترجمه تاریخ طبری جلد5 ص 2034).
    یعنی امام علی و فاطمه زهرا از عمر بن خطاب ، نوه داشته اند .!
    پذیرش یا رد این قبیل داستانها بعهده شما دانشمندان و فضلاء !

    این بحث مفصلا در جاهای دیگر مطرح و پاسخ داده شد .

    امابرای آگاهی دوستان ، مختصری از آن را بیان می کنم .

    1 - این ازدواج به هیچ وجه صورت نگرفته و گفته های بعضی از تاریخ نویسان ، جز کذب چیز دیگری نیست .

    2 - این ازدواج از روی مصلحت بوده و به خاطر تهدیداتی بود که از سوی عمر اعمال شده بود .

    اما به هر حال ، یعنی هرکدام از این حرف ها درست باشد ، تاثیری در یک واقعیت تاریخی نمی گذارد و باز هم عرض می کنم که وقایع تاریخی که ذوایای پنهان زیادی دارند را نمی شود با یک حساب سر انگشتی تفسیر و فکر مردم گذشته را خواند .

    بلکه آنچه که به نقل صحیح از تاریخ به دست ما می رسد حجیت دارد .


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    598
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک


    پروردگارا تو لعنت فرست بر اول ظالمی که در حق محمد ص و آل پاکش ظلم کرد و آخرین ظالمی که از آن ظالم تبعیت کرد


    عتراف ابن ابی دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع



    ویرایش توسط طهورا فروزان : ۱۳۸۹/۰۲/۰۸ در ساعت ۱۴:۴۱
    سید ما مولای ما دعا کن برای ما.....

  10. تشکرها 3


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط ehteda نمایش پست
    [/center]


    جناب سیف الاسلام ،

    حضرت علی نه تنها در 34 سالگی قدرت بدنی داشتند ، بلکه در شصت سالگی هم این طور بودند و جنگ های سه گانه با طلحه و زبیر و عایشه ، معاویه ، و خوارج در این محدوده ی سنی از عمر حضرت علی علیه السلام بوده . که همگان از دلیری و شجاعت آن امام همام شنیده ایم .

    اما دلیل دست به شمشیر نبردن حضرت علی علیه السلام ، خدای نکرده ضعف یا ترس نبوده ، بلکه این از خود گذشتگی ها و مظلومیت ، به خاطر اسلام و حفظ شریعت محمدی بوده است .



    .

    اینجانب اگر بخواهد یک نفر را در تاریخ حال و گذشته اسلام بعنوان اصولگرا معرفی کند ، قطعا

    اولین نام امام علی خواهد بود !
    امام علی هر که باشند ، مصلحت گرا و مصلحت اندیش به آن تصوری که شما دارید نبودند و تا

    یک چیز را قبول نداشتند ، تظاهر به دفاع از آن نمی کردند !

    -----------------------

    تنها یک سوال از شما دارم که لطفاً یا جوابش را بدهید یا روی آن فکر کنید :

    1- وسعت بلاد اسلام درسال یازده هجری (با مساحت مکه و مدینه و حومه ) بیشتر بود یا سال

    41 هجری( با حداقل 4میلیون کیلومتر مربع )؟

    2- دشمنان اسلام در سال یازده بیشتر بود (باظهورچند نفر مدعی پیامبری درب و داغون ) یا در

    سال 41 با میلیونها نفر تازه مسلمان و جزیه بده و کافر حربی ؟

    شما بعنوان یک انسان در کدام مرحله به مصلحت حکومتتان بیشتر توجه می کنید ؟

    امام علی در سال یازدهم و در جوانی می آیند به کسی که سرزده به خانه ایشان حمله می کند و

    فرزندش را سقط می کند و درب خانه شان را آتش می زند ، مماشات می کند و مصلحت اندیشی

    می کنند ! بعد که 25 سال پیر تر شدند و زمانیکه حکومت را در دست گرفتند و سنگینی حکومت

    و ولایت بر بلاد اسلام با این وسعت و مشکلات را حس کردند ، ناگهان مصلحت جهان اسلام را

    فراموش می کنند و تیغ در مسلمانان می گذارند و قاسطین و مارقین و ناکثین را قلع و قمع می

    کنند !!! ( تعدادکشته شدگان جنگهای زمان خلافت امام علی را ازبخش احصاء کانون بپرسید )

    لطفاً یک لحظه روی این موضوع فکر کنید ؟ روی شخصیت امام علی و سایر خلفاء تفکر و

    مداقه کنید ؟ آیا یک چنین وصله های محترمانه ای (مصلحت اندیشی) به ایشان می چسبد یا نه ؟


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط ehteda نمایش پست
    [/center]



    [/center]


    اینکه امام علی علیه السلام چرا نام فرزندان خود را اینچنین نامید ، حکایتی است که میتوان دلایلی همچون سیاسی ، عدم ارتباط این نام ها با نام های عمر و ابوبکر را برای آن آورد .

    یعنی مثلا حضرت ، نام فرزند خود را عمر گذاشت تا اگر وقتی مجبور شد بگوید خدا عمر را بیامرزد ، منظورش ، پسرش باشد .

    و یااینکه اصلا این اسم ها قبل از اینکه برای این اشخاص علم شوند ، بر کسانی دیگری نام گذاری شدند و اصلاارتباطی بین این اسم ها و نام های فرزندان امیر نبوده است .

    حضرت که با اسم مشکل نداشته ، عمر یک معنایی دارد و حضرت علی هم فرزند زیاد داشته و نمی خواسته اسم فرزندانش تکراری باشد .

    خوب پس باید یک اسمی با یک معنای خوبی انتخاب شود .

    .
    اگراز نظر شما در نامگذاری فرزندان صرفاًباید به معنای توجه شود پس چراشما نام فرزندانتان

    را عمر و عثمان نمی گذارید ؟عمر که معنی بدی نمی دهد ؟

    صدام حسین هم پیشنهاد بدی نیست !






  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,054
    تشکر:
    1
    حضور
    8 روز 19 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط ehteda نمایش پست
    [/center]



    سبحان الله !

    این چه حرفی است ؟

    اولا اینکه ما اگر از منابع اهل سنت بهقول شما رفرنس می آوریم ، نه به خاطر این است که این کتب مورد قبول ما هستند . بلکه اگر در منطق مشاهده کرده باشید ، در اصطلاح می گوییم ، از مسلمات استفاده می شود .

    یعنی ما این کتب را قبول نداریم ، ولی برای اثبات حرفی که در منابع ما هست ولی شما قبول نمی کنید ، از کتاب های خودتان حرف می آوریم ، آنها راکه قبول دارید !!!

    خوب اگر در این موضوع مشکلی نیست برویم سر اصل مطلب .

    خوب پس حرف طبری برای ما اعتباری ندارد و حرف او را مردود می دانیم و شمانمی توانید از آن برای ما نقل کنید .

    .
    سبحان الله :


    این چه حرفیست !


    من از قرن سوم هجری مرجع می آورم و شما نمی پذیرید اما مرجع خود را که از قرن


    هشتم است را معتبر می دانید و چون منطبق بر پذیرفته های قبلی تان است از مسلمات می


    دانید !

    تاریخ طبری از نظر شما در اینجا اعتبار ندارد بعد در جائی دیگر از آن مصادره به مطلوب می کنید !

    واقعاً سبحان الله !

    ویرایش توسط خالد بن ولید : ۱۳۸۹/۰۲/۰۸ در ساعت ۲۱:۰۰


صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود