جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: راز افرينش جهان

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,130
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راز افرينش جهان




    خداوند خلقت را آغاز کرد و موجودات را بیافرید بدون نیاز به فکر و اندیشه ای یا استفاده از تجربه ای بی آنکه حرکتی ایجاد کند و یا تصمیمی مضطرب در او راه داشته باشد . برای پدید آوردن موجودات وقت مناسبی قرار داد و موجودات گوناگون را هماهنگ کرد و در هر کدام غریزه خاص خودش را قرار داد و غرائز را همراه آنان گردانید خدا پیش از آنکه موجودات را بیافریند از تمام جزئیات و جوانب انها آکاهی داشت و حدود و پایان آنها را میدانست و از اسرار بیرون و درون پدیده ها آشنا بود . سپس خدای سبحان طبقات فضا را شکافت و اطراف آن را باز کرد وئ هوای به آسمان و زمین راه یافته را آفرید . و در آن آبی روان ساخت آبی که امواج متلاطم آن شکننده بود .که یکی بر دیگری می نشست آب را بر بادی طوفانی و شکننده نهاد و باد را به بازگرداندن آن فرمان دادو به نگهداری آب مسلط ساخت و حد و مرز آن را به خوبی تعیین نمود . فضا در زیر تند باد و آب بر بالای آ در حرکت بود .سپس خدای سبحان طوفانی برانگیخت که آب را متلاطم ساخت و امواج آ را پی در پی در هم کوبید . طوفان به شدت وزید و از نقطه ای دور دوباره آغاز شد . سپس به طوفان امر کرد تا امواج دریاها را بر هر سو روان کند و بر هم کوبد و با همان شدت که در فضا وزیدن داشت بر امواج آبها حمله ور گردد از اول آن بر می داشت و به آخرش میریخت و آب های ساکن را به امواج سرکش برگرداند . تا آنجا که آبها روی هم قرار گرفتند و چون قله های بلند کوه بالا آمدند .امواج تند کف های بر آمده از آبها را در هوای باز و فضای گسترده بالا برد که از آن هفت آسمان را پدید آورد .آسمان پایین را چون موج مهار شده و آسمانهای بالا را مانند سقفی استوار و بلند قرار داد بی آنکه نیازمند به ستونی باشد یا میخ هایی که آنها را استوار کند . آنگاه فضای آسمان پایین را به وسیله نور ستارگان درخشنده زینت بخشید و در آن چراغی روشنایی بخش (خورشید)و ماهی درخشان به حرکت در آورد که همواره در مدار فلکی گردنده و برقرار و سقفی متحرک و صفحه ای بیقرار به گردش خود ادامه دهند .
    سپس آسمانهای بالا از را از هم گشود و از فرشتگان گوناگون پر نمود گروهی از فرشتگان همواره بر سجده اند و رکوع ندارند و گروهی در رکوعند و یارای ایستادن ندارند و گروهی در صف هایی ایستاده اند که پراکنده نمیشوند و گروهی همواره تسبیح گویند و خسته نمیشوند و هیچ گاه خواب به چشمشان را نمی یابد و عقل های آنان دچار اشتباه نمیشود بدنهای آنان دچار سستی نشده و آنان دچار بی خبری برخاسته از فراموشی نمی شود برخی از فرشتگان امینان وحی الهی و زبان گویای وحی برای پیامبران می باشند که پیوسته برای رساندن حکم و فرمان خدا در رفت و آمدند . جمعی از فرشتگان حافظان بندگان و جمعی دیگر دربانان بهشت خداوندند . سپس خداوند بزرگ خاکی از قسمتهای گوناگون زمین از قسمت های سخت و نرم شور و شیرین گرد آورد آب بر آن افزود تا گلی خالص و آماده شد و با افزودن رطوبت چسبناک گردید که از آن اندامی شایسته و عضوهایی خدا و به یکدیگر پیوسته آفرید آن را خشکانید تا محکم شود خشکاندن را ادامه داد تا سخت شد تا زمانی معین و سر انجامی مشخص اندام انسان کامل گردید. آنگاه از روحی که آفرید بر او دمید تا به صورت انسانی زنده در آمد دارای نیروی اندیشه که وی را به تلاش اندازد و دارای افکاری که در دیگر موجودات تصرف نماید . به انسان اعضاء و جوارحی بخشید که در خدمت او باشند و ابزاری عطا فرمود که آنها را در زندگی به کار گیرد . قدرت تشخیص به او داد تا حق و باطل را بشناسد و حواس چشایی بویایی و وسیله تشخیص رنگ ها و اجناس مختلف در اختار او قرار داد . انسان را مخلوطی از رنگهای گونا گون و چیزهایی همانند و سازگار و نیروهای متضاد و مزاج های گوناگون گرمی سردی تری و خشکی قرار داد . "نهج البلاغه" خطبه 1 آفرینش جهان
    آنگاه پروردگار به فرشتگان گفت:من بشری از گل آفریدم پس از آنکه اورا با خلقت کامل آراستم و از روح خود در او دمیدم بر او سجده کنید – پس تمام فرشتگان بر او سجده کردند جز شیطان که خود را برتر داشت و از کافران شد – خدا فرمود:ای ابلیس تو را چه شده که از چیزی که به دستان قدرت خود ساخته ام سجده نمیکنی؟آیا خود را برتر داشته ای و یا از گردن کشانی ؟شیطان پاسخ داد : من از او بهترم – مرا از آتش آفریدی و او را از گل پدید آوردی . خدا فرمود :پس از آن مقام بیرون شو که تو از درگاه ما رانده شده ای و تا روز جزا لعنت بر تو باد- شیطان گفت : ای خدای من پس مرا تا آن روز که خلایق بر انگیخته میشوند درنگ ده وم خدا فرمود: تو تا آن روز معلوم و دانسته از مهلت یافتگانی – شیطان هم گفت به عزتت سوگند که ایشان را به جز بندگان پاک دلت همگی را از راه به در خواهم کرد – و خدا فرمود حق از من است و من حق را میگویم و هر اینه جهنم را از جنس تو و پیروانت پر خواهم کرد.

    "قرآن" سوره ص ایه 71 تا85
    هر جا که سفرکردم ، تو همسفرم بودي
    وز هر طرفي رفتم ، تو راهبرم بودي
    با هر که سخن گفتم ، پاسخ زتو بشنيدم
    بر هر که نظر کردم ، تو درنظرم بودي
    هرگز دل من بر تو ، يار دگري نگزيد
    گر خواست که بگزيند ، يار دگرم بودي


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    95
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    این داستان رو من توی تورات خوندم
    قبل از قران تورات این داستان رو گفته
    خیلی هم با علم این داستان رو گفتن...!!!
    مسلمان ها همه ی ادیان و آیین ها را خرافه میداند اما خرافه ی آشکاری که در اسلام است را نمیبینند.

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط kherad_gera نمایش پست
    سلام

    این داستان رو من توی تورات خوندم
    قبل از قران تورات این داستان رو گفته
    خیلی هم با علم این داستان رو گفتن...!!!
    سلام دوست عزیز
    شما مشکلی با نقل داستان های مشابه در کتب اسمانی دارید؟ اگر بله میتونم دلیلش رو بدونم؟


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۰
    نوشته
    95
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    شما مشکلی با نقل داستان های مشابه در کتب اسمانی دارید؟ اگر بله میتونم دلیلش رو بدونم؟
    من مشکلی ندارم اما کاش این داستان رو از تورات کپی میکردید چون حتی خود قران هم این داستان رو از تورات گرفته نه فقط این داستان بلکه همه ی داستان هاش رو ...اونهایی که مربوط به پیامبران ابراهیمی میشه.
    اساس 50% قران برگرفته از تورات هستش چون به هر حال تورات ادعا داره کلامش کلام خداست.
    مسلمان ها همه ی ادیان و آیین ها را خرافه میداند اما خرافه ی آشکاری که در اسلام است را نمیبینند.

  7. تشکر


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط kherad_gera نمایش پست
    من مشکلی ندارم اما کاش این داستان رو از تورات کپی میکردید چون حتی خود قران هم این داستان رو از تورات گرفته نه فقط این داستان بلکه همه ی داستان هاش رو ...اونهایی که مربوط به پیامبران ابراهیمی میشه.
    اساس 50% قران برگرفته از تورات هستش چون به هر حال تورات ادعا داره کلامش کلام خداست.
    باسلام
    من از جناب اقای خرد گرا که بر اساس ای دی هم باشه باید منطقی ومستدل یک مطلب رو بیان کنه سوالم اینه که بر مبنای کدام دلیل شما دقیقا به عدد 50درصد رسیده اید ضمن اینکه ما نیز معتقدیم که تورات کتاب اسمانیست وکلام خداست اما با این توضیح که تورات دستخوش تحریف شده است که این خود دلایل زیادی دارد.از جمله خود متن تورات امروزی دربرخی موارد این مسئله رو بیان میکنه
    ویرایش توسط belher2 : ۱۳۹۰/۰۸/۱۱ در ساعت ۱۶:۱۳
    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  9. تشکرها 2


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط kherad_gera نمایش پست
    چون به هر حال تورات ادعا داره کلامش کلام خداست.
    دقیقا .و قران هم ادعا داره کلامش کلام همان خداست . به همین دلیل از نظر تشابه داستانها ایرادی درش وارد نیست .
    ویرایش توسط az4deh : ۱۳۹۰/۰۸/۱۳ در ساعت ۱۴:۰۳


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ



  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۰
    نوشته
    4
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    قرآن و تورات




    با سلام خدمت شما دوستان گرامی

    اگرچه قرآن کریم و تورات شباهت هایی به هم دارند و گاهی حتی اطلاع از تورات موجب می شود تا منظور قرآن بهتر مشخص بشود . اما باید به این نکته هم توجه داشت که تورات کتابی است که در آن تحریف های زیادی صورت گرفته و مطالبی در آن نقل شده که با عقل منافات دارد (مانند کشتی گرفتن یعقوب و خدا -رجوع کنید به سفر پیدایش باب 32-) . همچنین در داستان های مشترک نیز تفاوت هایی وجود دارد که باید به آن توجه کرد . به طور مثال داستانی که قرآن از حضرت ابراهیم و قربانی کردن فرزندش (در سوره ی صافات) نقل می کند تفاوت های مهمی با داستانی که در تورات (دز سفر پیدایش)نقل شده است دارد . به طوری که در قرآن آن فرزند اسماعیل و در تورات اسحاق معرفی می شود . (البته در قرآن نامی از فرزند برده نمی شود ولی طبق روایات می توان گفت حضرت اسماعیل بوده است .) از آن گذشته در این دو نقل متفاوت نکات قابل توجهی وجود دارد که خارج از بحث ماست .

    اگر ابهامی بود بفرمایید .
    موفق باشید

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود