جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قاتل شیطان کیست؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    2,954
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    611

    قاتل شیطان کیست؟؟




    یارب
    سلام خدمت سروران گرام
    در سایت ملی پاسخگویی
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=3126این مطلب راخوندم گفتم بد نیست اینجا هم قرار بدم تا کسی اگرمایل بود بخونه..

    نقل قول نوشته اصلی توسط islamiciran نمایش پست
    شیطان به مرگ طبیعی از دنیا نمی رود ، بلکه او را می کشند و در آخرالزمان کشته می شود.حال چه کسی او را
    می کشد؟؟؟؟

    روایت اول:
    بعضی روایت کرده اند وقتی که امام زمان (ع) ظهور کند آن ملعون را می کشد.

    امام صادق (ع) در این باره می فرماید : وقتی قائم ما قیام کند ، می آید در مسجد کوفه ، شیطان هم می آید و به زانو در مقابل آن حضرت قرار می گیرد و می گوید:وای از این روز سختی که در کمین من است.در این موقع امام زمان(عج) موهای جلوی پیشانی او را می گیرد و آن ملعون را گردن می زند.

    روایت ثانی:
    در بعضی روایات آمده که رسول الله (ص) کشنده ی شیطان است.
    امام صادق (ع) : شیطان در زمان رجعت روی صخره ی بیت المقدس به دست حضرت رسول(ص) کشته و ذبح
    می شود.

    روایت ثالث:
    عید الکریم خثعمی می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: وقتی شیطان گفت خدایا مرا تا روز قیامت مهلت ده،خداوند قبول نکرد و در جواب آن ملعون گفت:تو را مهلت می دهم تا وقت معلوم و مراد از آن وقت هنگام رجعت امیرالمومنین علی (ع) به دنیا است.

    عبد الکریم می گوید:
    از حضرت پرسیدم آیا برای آن حضرت رجعتی هست؟ فرمود: بله ، هیچ امامی نیست ، مگر در وقت رجعت آن امام ، مومن و کافر اهل زمانش با او برمی گردند تا مومنان را بر کافران غالب و پیروز گردانند.

    در جایی نیز آمده که پس از رجعت علی (ع) لشکر وی و لشکر ابلیس در سرزمینی به نام "روحا" که در نزدیکی کوفه است می جنگند.

    امام صادق (ع) می فرماید: لشکر علی (ع) را میبینم که از سختی جنگ صد گام به عقب رفته اند و پاهای بعضی از آنها در فرات رفته است.

    در این هنگام ملائکه ی خشم الهی از پشت آبها فرو می آیند و جنگ به حضرت رسول واگذار می شود.

    چون شیطان آن حضرت را می بیند پشت کرده و فرار می کند و در جواب یارانش می گوید : من میبینم آنچه را که شما نمی بینید و من از خداوند عالمیان می ترسم.(انفال 60)

    در هنگام رسول اکرم ضربت سختی به او وارد کرده و او را می کشد.

    بعد از آن خداوند عالمیان پرستش می شود و عمرها طولانی می گردد به طوری که علی (ع) چهل و چهار هزار سال بر زمین حکم فرمایی می کند و از هر انسان هزار اولاد به وجود می آید.(1)

    1-خزینة الجواهر ، صفحه ی 1 ، نقل از بحار جلد 13 و تفسیر برهان (جلد 2 ، ص 343)
    یاعلی
    موفق باشید

    ویرایش توسط Moamma : ۱۳۸۹/۰۲/۲۳ در ساعت ۱۵:۰۷ دلیل: چرا من اینقدر علاقه پیدا کردم شیطون را بفهمم ؟

    یارب

    يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من

    اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى




  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    سلام بر معمای گرامی
    شما چی فکر میکنید ؟
    مفهوم مرده و زنده چیست ؟
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    2,954
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    611



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست
    سلام بر معمای گرامی
    شما چی فکر میکنید ؟
    مفهوم مرده و زنده چیست ؟
    یارب
    علیک سلام جناب
    ببخشید متوجه سوالتون نشدم!!از چه نظر میپرسید؟

    یا علی

    یارب

    يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من

    اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى




  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت برادر گرامی.
    منظور اینست که مردن (کشته شدن ) در عالم معنی و برای موجودی معنوی(شیطان) چطور رخ می دهد.
    زنده بودن در عالم معنی به چه صورت است ؟
    آیا می توان سر یک موجود معنوی را با شمشیر برید ؟
    با بمب اتمی چطور

    من بخش تفسیر سوره یس را که می خواندم دیدم خدا را شکر شما آشنائی خوبی با آیات الهی داید.
    حال نظر شما را در ارتباط با مطالبی که در بالا عرض کردم میخوا جویا بشم.
    که اخوی معمای گرامی
    مردن و زنده بودن در عالم معنی چگونه است.
    آیا شیطان را یک شخص می تواند با شمشیر یا ... مادی بکشد ؟

    و من الله التوفیق
    یـــــــــــــــا حق

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    2,954
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    611



    نقل قول نوشته اصلی توسط bina88 نمایش پست
    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام خدمت برادر گرامی.
    منظور اینست که مردن (کشته شدن ) در عالم معنی و برای موجودی معنوی(شیطان) چطور رخ می دهد.
    زنده بودن در عالم معنی به چه صورت است ؟
    آیا می توان سر یک موجود معنوی را با شمشیر برید ؟
    با بمب اتمی چطور

    من بخش تفسیر سوره یس را که می خواندم دیدم خدا را شکر شما آشنائی خوبی با آیات الهی داید.
    حال نظر شما را در ارتباط با مطالبی که در بالا عرض کردم میخوا جویا بشم.
    که اخوی معمای گرامی
    مردن و زنده بودن در عالم معنی چگونه است.
    آیا شیطان را یک شخص می تواند با شمشیر یا ... مادی بکشد ؟

    و من الله التوفیق
    یـــــــــــــــا حق
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام جناب
    ببخشید دیر شد و اما جواب من...دو قسمت است:1- ازقرآن و روایات..2- نظر خودم


    اول یک مطلب را بگویم فقط خواهشانه تصور نشه دارم با تعصب به این قضیه نگاه میکنم و جواب میدهم فقط لازم دیدم بگویم:
    درکتابی خوندم : عارف هنگامی که از خود گذشت وبه حق پیوست ,می بیند هرقدرت در قدرتش مستغرق است قدرتی که متعلق به جمیع مقدرات است؛و هر علم درعلمش مستغرق است علمی که هیچ چیز از اوپنهان نیست؛ و هر اراده در اراده ی وی مستغرق است اراده ی که هیچ ممکن از او سرباز نمی زند.بلکه هر وجود و کمال وجود ازاو صادر است و از جانب وی فائض است . پس در این هنگام حق تعالی بصرش می گردد که بدان می بیند,وسمعش میگردد که بدان می شنود, وقدرتش میگردد که بدان فاعل فعل است, و علمش میگردد که بدان میداند, و وجودش میگردد که بدان موجود است.پس عارف دراین هنگام به حقیقت متخلق به اخلاق الله میشود..عارف در مقام کن مقیم است
    حالا با این توصیفات که گفته شد آیا غیر ممکن است حضرت علی علیه السلام و رسول اکرم صلی علیه و آله کارهای انجام دهندکه به نظر ما غیرممکن و تعجب آور است؟
    این مطالب راگفتم که بدونیم غیرممکن در ائمه علیه السلام وجود ندارد


    قسمت اول: در تفسیرالمیزان خوندم اگر درست یادم باشه وقتی صحبت از چیزی به میان می آید اولین موردی که به ذهن ما خطور میکند مادی بودن آن است..مثلا وقتی میگویم در آتش جهنم می سوزیم بلافاصله کوله ای از هیزم به ذهنمان می آیدکه شعله ور شده و ما را در آن می اندازند و می سوزیم..
    از نظر قرآن مجيد معاد هم جنبه جسماني و مادّي دارد و هم جنبه معنوي و روحاني زيرا انسان در قيامت (مانند دنيا) با جسم و روح حاضر مي‌شود، و طبعاً بايد از هر دو جنبه غرق مواهب و بركات الهي گردد.
    نعمت‌هاي جسماني بهشت مانند نعمت‌ها و لذت‌هاي معنوي آن بسيار متنوع‌، گسترده و دل‌انگيز است كه قرآن مجيد به برخي از آن‌ها اشاره كرده است‌; مانند: باغ‌هاي زيبا و انواع مختلف ميوه‌ها، قصرهاي مخصوص‌، همسران پاك و پاكيزه‌، غذاها و نوشيدني‌هاي خوشمزه و لذت‌بخش‌، لباس‌هاي زيبا و فاخر و...
    از آن‌جا كه طبيعت محدود اين جهان به ما اجازه نمي‌دهد كه تصوّر همه جانبه‌اي از نعمت‌هاي مادّي و معنوي بهشت داشته باشيم‌، قرآن كريم با تعبيري جامع دربارة مواهب و نعمت‌هاي بهشت مي‌فرمايد:
    "لَهُم‌ْ فِيهَا مَا يَشَآءُون‌َ كَذَ َلِكَ يَجْزِي اللَّه‌ُ الْمُتَّقِين‌َ; (نحل‌، 31) در آن‌جا هر چه بخواهند براي آنان (فراهم‌) است‌.
    خدا اين‌گونه پرهيزگاران را پاداش مي‌دهد"; "وَ لَكُم‌ْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي‌َّ أَنفُسُكُم‌ْ وَ لَكُم‌ْ فِيهَا مَا تَدَّعُون‌َ # نُزُلاً مِّن‌ْ غَفُورٍ رَّحِيم‌ٍ; (فصلت‌، 31 ـ 32) و هرچه دلهايتان بخواهد در ]بهشت‌[ براي شماست‌، و هرچه خواستار باشيد در آن‌جا خواهيد داشت‌; روزي آماده‌اي از سوي آمرزندة مهربان است‌."; بنابراين براي نعمت‌هاي بهشتي هيچ‌گونه محدوديتي (از جهت مقدار، نوع‌، كيفيت‌، زمان‌، مكان و...) وجود ندارد.( ر.ك‌: پيام قرآن‌، آيت‌الله مكارم شيرازي و ديگران‌، ج 6، ص 227 ـ 305، مدرسة‌الامام اميرالمؤمنين‌. )

    قرآن كريم مي‌فرمايد: "فَـءَاتَئَهُم‌ْ اللَّه‌ُ ثَوَاب‌َ الدُّنْيَا وَحُسْن‌َ ثَوَاب‌ِ الاْ ?َخِرَة‌ِ وَاللَّه‌ُ يُحِب‌ُّ الْمُحْسِنِين‌َ; (آل عمران‌، 148) پس خداوند، پاداش اين جهان و پاداش نيك آن جهان را به آن‌ها داد و خداوند نيكوكاران را دوست مي‌دارد".

    در اين آيه‌، از پاداش دنيا به "ثواب الدنيا" تعبير شده‌; ولي از پاداش آخرت به "حسن ثواب الآخرة‌" ياد شده است‌; اين اشاره به اين پاداش آخرت با پاداش دنيا بسيار فرق دارد; زيرا پاداش دنيا هر چه باشد، بالاخره آميخته با فنا و پاره‌اي از ناملايمات است ـ كه طبيعت زندگي اين دنياست‌; در حالي كه پاداش آخرت سراسر حسن بوده‌، از هر نظر خالص و به دور از ناراحتي‌ها و گرفتاري‌هاي دنياست‌.( ر.ك‌: تفسير نمونه‌، همان‌، ج 3، ص 122 ـ 123 . )

    **در قرآن به صراحت بيان شده، شيطان از جنس جنّ است. جنيان نيز مانند انسان ولادت و مرگ دارند. از اين رو كشته شدن شيطان غير ممكن نيست..**

    قسمت دوم:حالا نظر من :زندگی در آخرت مثل عالم خواب هست..در عالم خواب ما روح داریم..جسم هم داریم ولی جسمهایمان مادی نیست.میخوریم.میخوابیم.می خندیم.گریه میکنیم.شاید خیلی کارهای عجیب وغریبی که در عالم واقعیت ممکن نباشه هم انجام میدهیم..چطور با انجام اینگونه اعمال در خواب بعد از بیداری هنوز آثارش در روحمان باقیست؟ و گاهی به جسم نیز سرایت میکنه!!چطور انسان در خواب این کارها را انجام میدهد ,در آخرت هم به همین صورت است..فکر کنم منظور از اینکه در آخرت جسم داریم ولی مادی نیست همینه..تقریبا میشه گفت عالم خواب, آینه آخرت است...مصداق عینی و تقریبا قابل لمس..
    همانطور که آفریده شدیم دوباره خلق میشیم..همانطور که زندگی کردیم دوباره زندگی میکنیم..در این دنیا نوع زندگیمان دست خودمان است..ولی در آن دنیا نه..
    این دنیا محل کاشت است..آخرت محل برداشت
    الدنیا المزرعة آخرة

    جواب من این بود..حال چقدر پاسخ به جواب شما بود..نمیدونم!!!
    یاعلی
    موفق باشید


    ویرایش توسط Moamma : ۱۳۸۹/۰۲/۲۵ در ساعت ۲۳:۴۵

    یارب

    يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من

    اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى




  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    با عرض سلام خدمت معمای گرامی.
    دقیقا صحیح است این مطلب که خداوند برای درک بهتر عالم معنا - قوائد و قوانین - موقعیتها و مکانها و شرایط احوال بندگان چه جن و چه انس در قرآن کریم از استعاره و متشابهات استفاده نموده و فی المثل شیطان را به آتش چراکه گناهان روح را می آزارند همانند اینکه انگار در آتش می سوزد شخص گناهکار پس شیطا را از جنش آتش و چون انسان را از راه نور و خداوند که نور است منحرف می سازد او را به آتش شناسانده و همچنین می فرماید او آتشیست که نور ندارد یعنی هدایت در او نیست و انسان فریب آتش را بواسطه شباهت به نور می خورد.
    ولی در ارتباط با مرگ و زندگی شیطان در قرآنکریم آمده که شیطان به حضرت آدم می گوید که اگر تو از این میوه بخوری خداوند بدینواسطه که تورا دوست می دارد تورا نخواهد کشت ولی مارا می کشدو بدین طریق حضرت آدم را می فریبد.
    از تمام مخلوقات معنوی هرکسی که در حریم قرب الهی قرار بگیرد زنده است و هرآنکه رانده شود مرده.
    چنانکه هنگامیکه خداوند شیطان را از بهشت بیرون میسازد شیطان از خداوند امان می خواهد و امانش پذیرفته می گردد.
    در حقیقت خداوند بدلیل فریب دادن انسان حکم مرگ شیطان را اجرا فرموده.
    او مرده است از آن همان لحظه اخراج چراکه روح الوهیت دیگر در او حضور ندارد لذا هر آنکسکه بدنبال او رود خواهد مرد و هر آنکس که نور را بپذیرد جاودانه خواهد ماند.
    پس هرکس که در دلش نور الهی بنشیند زنده است و غیر آن مرده هرچند که روی زمین راه می رود صحبت می کند و حشر و نشر دارد.
    در شعر
    مرده بدم زنده شدم / گریه بدم خنده شدم
    دولت عشق آمد و من / دولت پاینده شدم
    اشاره به همین مطلب دارد.

    هرگز نمیرد آنکس که دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما
    یــــــــــــــــــاحق
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  10. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
    توسط taslim در انجمن قیامت
    پاسخ: 41
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود