جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تزکیه نفس- تقوی و راز هرس درختان میوه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0

    تزکیه نفس- تقوی و راز هرس درختان میوه




    در آسمانها و زمین آیات و نشانه هائیست برای آنانکه اهل تفکر و تعقلند.


    درختان بعد از هر بار هرس بعد از مدتی شاخ و برگ اضافی دارند. این شاخ و برگ به دید ما
    که کشاورز نیستیم و همینطور از احوال درختان میوه بی خبریم بخشی از درخت است.
    ولی اینطور نیست
    تزکیه نفس- تقوی و راز هرس درختان میوه
    این شاخ و برگ اضافی عامل ایجاد آفت میشوند و باید قبل از شکوفه کردن درختان هرس گردند.
    واگر این کار را نکنیم آفت خواهند زد.
    درختان و میوه هایشان .
    تبدیل می شوند به درختان آفت زده و میوهای آفت زده .

    برای اطلاعات بیشتر به اینجا سر بزنید و در تفکراتتان من را هم شریک کنید

    http://agriculture-group.persianblog.ir/post/128/

    احوال معنوی ما و شجره صفات معنوی ما نیز مانند درختان میوه است و میوه های این شجره و ذات معنوی اعمال ما هستند.برخی صفاتمان را میپنداریم که بخشی از ذات ما هستند درصورتیکه اینطور نیست.
    این صفات اکتسابیست و از ما نیست.
    و برای اینکه این صفات را بشناسیم باید به دستورات آنکه ما را می پرورد عمل کنیم. او میداند و دانای واقعی و مطلق اوست.

    باید برای حذف این صفات(صفات پلید)" خودمان را هرس کنیم.
    البته هرس برای درختان میوه است و ما باید تزکیه کنیم. تزکیه.
    و با تقوی درونمان را پاک نگاه داریم.


    تا شجره این ذات پاک بواسطه وجود شاخه و برگهای صفات نامطلوب آفت نزند.
    و میوه هایمان که پندار کردار و گفتار ما هستند کرم خورده و شته زده نشود.
    سیاهی کپک ریا و دروغ بر آن ننشیند و رنگ و بو و طعم و مزه آنرا پلید نگرداند.
    حتما تا بحال پیش آمده که عمل نیکی را انجام داده اید ولی پایان خوشی نداشته .
    این مواقع بسیار شنیده می شود که می گویند در حق کسی خوبی نباید کرد و ......

    آیا باید نقصها ایرادها را فقط در دیگران جستجو کرد.


    چند وقت است که از احوال خود بی خبریم؟
    چند سال است که به ذاتمان سر نمی زنیم و درونمان را در برابر آئینه حقیقت نمی نگریم؟
    و در تمام این اوقات تنها فکر کرده ایم که انسان خوب و شایسته ای هستیم و هر جا که ما
    باشیم و هرآنچه را که ما بگوئیم درست و حق است.



    یک سال در طبیعت رازی را با در میان می گذارد که جای تامل دارد.
    بهار - تابستان - پائیز و زمستان زمانی است برابر با یک سال
    کودکی - جوانی - میانسالی و کهولت زمانی است برابر با یک عمر

    البته یادمان باشد که :
    تنها زمان هرس قبل از اولین شکوفه بهاریست.
    ولی بعد از آن هر شاخه اضافه ای را که هرس می کنیم شکوفه های فرصت عمرمان را با
    آن بدور می ریزیم.


    درجوانی پاک بودن سیرت پیغمبریست
    ورنه هر گبری به پیری میشود پرهیزگار

    قرآن و دیگر کتب آسمانی که کلام خداوند است بهمراه خلقت آسمانها و زمین و
    هرآنچه در آنها است بشکلی مبین و مصور و کاملا واضح نازل گردید. ولی چون
    بشر اساسا نابینا و بدور از تعقل است نیازش ایجاب می کند که رسولان و اولوالالباب
    همواره آنها را در بهتر دیدن و تفکر و تعقل راهنمائی کنند.
    و چه بسا انسانهائیکه حتی با وجود تلاشهای این بزرگان هنوز در چاه منیت مستغرقند
    و توان ادراک این معانی را از خود بواسطه جهالت سلسله وار سلب می کنند.

    بیاموزید و آموزش دهید که ذکات علم آموزش آن است.
    و بدانید که آنگاه که آموزش می دهید مورد آمرزش قرار گرفته اید.

    والله خیر حافظ و معین ولا حول ولا قوه الا بالله العلی اعظیم جل جلاله اعلی
    bina88 باسپاس
    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۳/۰۱ در ساعت ۱۷:۱۵
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  2.  

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود