صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بحث شيعه و سني چرا و چگونه؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7

    بحث شيعه و سني چرا و چگونه؟




    بسم الله الرحمن الرحیم




    بحث شيعه و سني چرا و چگونه؟
    یکی از پیش‏نیازهای مباحث شیعه و سنی اثبات ضروت این مباحث است، اگر برای کسی سؤال باشد که:
    بعد از این همه سال چرا تاریخ را شخم می‏زنید؟
    چه خاصیت؟
    یکی میگوید:
    مگر می‏خواهید مردم را شیعه کنید که صحبت از شهادت فاطمه زهراء می‏کنید؟
    یا دیگری بگوید:
    کو ابوبکر که حکومت را از او بگیرم بدهم به علی؟
    و...
    چنین کسی، هر وقت مباحث شیعه و سنی و دلائل حقانیتشان بررسی شود، ناگهان وسط بحث می‏آید که: آقا چه فایده از این بحثها؟!

    در حالی که حق اظهار نظر فقط برای مخالفین و موافقین إدعای طرح شده، آنهم در قالب تأیید یا رد مستندات است، نه إظهار نظر کسانیکه طرح سؤال را بیهوده یا مُضرّ بدانند، بنابراین لازم دیدیم سؤالاتی از این قبیل را در این تاپیک مطرح کنیم.

    چند مطلب بعنوان یادآوری لازم است:
    اول: دوستان سعی کنید به هیچ وجه سراغ سائر مستندات و دلائل حقانیت شیعه و سنی نروید، چراکه تاپیکهای متعددی و هر کدام با اشاره به زاویه‏ای، مباحث را پوشش داده‏اند.
    دوم: بحث را به حاشیه نبرید، سعی کنید فقط جواب استدلال را بدهید.
    سوم: از توهین به مقدسات یکدیگر و تمسخر پرهیز کنید تا شرمنده شما نشویم.
    چهارم: شاید لازم به ذکر نباشد که اصل این بحث بر پایه قرآن کریم می‏باشد، صحت و سقم حوادث تاریخی را با قرآن محک می‏زنیم، و الا اگر بخواهیم دربرابر آیات قرآن، توجیهات و تأویلات سخیف نمائیم، بحث شروع نشود بهتر است.
    ویرایش توسط صالح : ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ در ساعت ۱۹:۴۵
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    اما ابتدا

    چرائی بحث شیعه و سنی؟
    صدها آیه و اصل دینی مبنی بر شناخت و تبعیت از حق وجود دارد، و اینکه گذشته‏ها گذشته منطقی ضد قرآنی است.
    در این مقال، بررسی موارد فوق را به جائی دیگر موکول می‏کنیم، تا به قرار خودمان در این تاپیک عمل کرده باشیم، و ببینیم در حال حاضر تفکر أهل‏بیت علیهم السلام یا خلفاء اگر حاکم شود چه تفاوتی می‏کند؟
    وحدت اسلامی در گرو چیست؟
    شالوده دشمن از چه چیزی به هم می‏ریزد؟

    پس فقط و فقط در همین زمینه مستندات را ذکر کنید.
    ما به دنبال اثبات حقانیت تشیع و تبعیت از آن نیستیم فقط و فقط تفاوت این دو تفکر در عزت جامعه اسلامی همان عزتی که خداوند برای مؤمنین خواسته است:
    َ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنين‏، منافقون/8

    هدف بحث ما شیعه شدن اهل سنت نیست، هدف بحث ما بیان ضرورتها و نیازهای جامعه اسلامی است، و اینکه اگر به توصیه‏های پیامبر توجه شود عزت اسلامی بازخواهد گشت.

    در اینجا تقویت وحدت جامعه اسلامی را ضرورت بحث شیعه و سنی می‏دانیم.

    دشمن به عامل اتحاد ما حساس است و بس و عامل اتحاد ریشه‏یابی ظلم است، وقتی ظلم ریشه‏یابی شود، دشمن فعلی خودش را مصداق ظلم می‏بیند، این مطلب یک ادعای صِرف نیست در خاطراتی که از زندانیان سیاسی منتشر شده بارها به این نکته اشاره شده است که:
    ساواک دستور داده به خطباء گفته شود در منابر، اینقدر از یزید بد نگویند چراکه مردم یزید را بر محمدرضاشاه تطبیق می‏کنند.

    قطعا ساواک شاه، مرید یزید نبوده و دلش برای او نسوخته که چنین دستوری می‏دهد، او می‏داند ظلم‏ستیزی إسلام، عامل إتحاد مسلمانان و سرنگونی ظالم است.

    همچنین، در گزارشات کارشناسان (سیاسی-امنیتی) آمریکائی در مورد سرمایه‏گذاری بر ناآرامی‏های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به نکاتی درباره بحث ما نیز اشاره شده است، آنها یکی از دلائل شکست پروژه‏هایشان را چنین بیان می‏کنند:
    برگزاری مجالس عزاداری
    آنها می‏گویند:
    تمام سعی و تلاش ما برای کشاندن جوانان به سمت خودمان، با برگزاری چنین جلساتی از بین می‏رود زیرا روحیه حق طلبی و ظلم ستیزی در آنها تقویت می‏شود، آنها چنین می‏پندارند که در برابر باطل به زیادی تعداد طرف مقابل و کمی تعداد خودشان نگاه نکنند.

    جملات فوق مربوط به کسانی نیست که مرید عمر و یزید باشند، دشمن عامل وحدت در برابر ظلم را نشانه رفتند.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    در نظر دشمن خیلی تفاوت می‏کند تفکر شیعه حاکم باشد یا سنی، زیرا همانها که می‏گویند: چون دشمن مشترک داریم بحث نکنیم از یک نکته اساسی غافلند و آن اینکه:
    دشمنان اسلام، گرچه دشمن کلیه مسلمین (شیعه و سنی ندارد) هستند و طمع به آب و خاک آنها دارند، ولی حکومتهائی که بر پایه تفکرات خلفاء پایه‏ریزی شده است را دشمن خود نمی‏دانند، چرا؟ چون منطق فکری ترویج شده توسط خلفاء، کنار آمدن با ظالم است، شما برای نمونه یک حکومت سنی (نه فقط یک نفر در یک حکومت) را یافت نمی‏کنید که دشمنان اسلام از او بترسند، در حالی که ده‏ها آیه در قرآن داریم که دشمنی کفار را یک اصل و میزان مسلمانی قرار داده است.

    چرا دشمنان اسلام با آنها دشمن نیستند؟
    اسلام آنها چه ندارد که کفار از آنها واهمه‏ای ندارند؟
    اسلامی که پیامبر در مکه بیان داشت، چه داشت که گرفتار محاصره اقتصادی توسط کفار قریش شد؟
    چرا اسلام مکه کنونی، محاصره اقتصادی همان کفار را به همراه ندارد؟
    نه تنها محاصره نیست، بلکه کفار همه‏جوره حاضرند در توسعه و ترویج چنین اسلام و مساجدی کمک کنند.

    ما به دنبال همین تفاوت هستیم.
    تفاوت اسلام دیروز و امروز.

    در هیچ کتابی از اهل سنت روایتی یافت نمی‏کنید که مبارزه با سلطان ظالم جائز باشد، بلکه برعکس کمک کردن و اطاعت از حاکم جائر توصیه شده است، یعنی دستگاه تبلیغاتی خلفاء طوری این تفکر را به جامعه اهل سنت تزریق کردند که تا قیام قیامت جامعه اسلامی را از حیات و پویائی تهی سازند، بزودی مستندات ترویج این تفکر بیان خواهد شد.

    لازم نیست جای دوری بریم، همین الآن دشمن مسلمین کیست؟
    کیست که بیشترین بهره را از وجود کشتار در میان مسلمین می‏برد؟
    غیر از آمریکا و إسرائیل و غالب کشورهای غربی؟
    آنها چه می‏کنند؟
    آیا مسلمانان خوشحال می‏شوند بشنوند هم‏کیشانشان کشته شدند؟
    حُکّامشان چطور؟
    چرا آن حُکّام به خود اجازه می‏دهند برای رضایت اربابان غربی هرکاری بکنند؟

    دیروز هشدار نوری مالکی به عربستان را می‏خواندم که:
    در کشور ما دخالت نکن.

    حتما می‏دانید منطق ترویج شده توسط خلفاء، اطاعت از هر اولی الامریست، و مردم سنی حجاز نیز پادشاهشان را اولی الامر می‏دانند.
    حتما می‏دانید که دستگاه خلفاء، شرط عدالت را برای هر نوع تصدی دینی و اجتماعی برداشته است، از امام جماعت گرفته تا قاضی و حاکم همه و همه، هیچگونه عدالتی در آنها شرط نیست.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    اهل سنت روایتی را از طریق ابوهریره نقل می‏کنند:
    صلوا خلف كل بر وفاجر و جاهدوا مع كل بر و فاجر، پشت سر هر خوب و بدی نماز بخوانید و با هر خوب و بدی جهاد کنید، (لطفا به اعتبار روایت گیر ندهید، چون خود ما نیز این روایت را معتبر ندانسته و آن را 100% جعلی می‏دانیم، ولی سیره عملی خلفاء 100% همین است)
    هیتلر و صدام با پیامبر و صحابه پاک در اطاعت کردن یکی هستند؟!
    نتیجه‏اش چیست؟
    جز خمودی و تسلیم در برابر ظلم؟
    اگر عدالت طلبی و ظلم ستیزی را از اسلام بگیرید چه چیزی از آن می‏ماند؟

    ما معتقدیم خشتی که در سقیفه کج چیده شده باید روزی راست شود و تا راست نشود وعده‏های قرآنی (در برپائی عدالتی جهانی) محقق نخواهد شد و اگر محقق نشود قرآن متهم به کذب خواهد شد.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    چرائی بحث شیعه و سنی از زاویه‏ای دیگر:
    به نظر شما راز دشمنی کفار با جمهوری اسلامی در چیست؟
    تاریخِ تمدنش به هزاران سال قبل از میلاد بر می‏گردد، تاریخِ اسلامش به 14 قرن قبل بر میگردد، تاریخِ تشیعش به صدها سال قبل برمی‏گردد، اما ریشه دشمنی همه‏جانبه کفار با ما به 30 سال قبل برمی‏گردد، براستی چرا؟
    از میان دو جواب زیر کدام عقلائی است؟
    جواب اول:
    بخاطر اینکه قدمت تمدن ما هزاران ساله است؟
    بخاطر اینکه قرآن را مقدس می‏دانیم؟
    بخاطر اینکه سنتهای اسلامی را زنده می‏داریم؟
    بخاطر اینکه در نماز مُهر می‏گذاریم؟
    بخاطر اینکه برخی از صحابه را منافق می‏دانیم؟
    متعه را جائز می‏دانیم؟

    چرا جواب سؤالات فوق منفی است؟
    اصلا تا به حال سابقه داشته که دشمن به مناسک دینی ما کاری داشته باشد؟
    دشمن به اینها کاری ندارد، نه به دین ما کاری دارد نه به رعایت حقوق شهروندی، حقوق بشر دکّانی بیش نیست، به حیات خلوت آمریکا در خلیج فارس نگاه کنید، ببینید زنان عربستانی شناسنامه ندارند، یک انتخابات (ولو فرمایشی) برگذار نشده است، اما ارباب، لام تا کام حرفی علیه این رعیت سراپا تسلیم حرفی نمی‏زند.
    ما معتقدیم اگر فرهنگ خلفاء حاکم نبود عربستان و سائر کشورهای اسلامی اینقدر اسیر نبودند.

    جواب دوم:
    اما جواب دقیق برای دشمنی کفار با ما این است:
    بخاطر اینکه ظلم ستیزی قرآن، در رأس قانون ما قرار گرفته است.
    سلطه خارجی به هر شکلی ممنوع است.
    هیچ کشور خارجی حق ایجاد پایگاه نظامی ندارد.
    هیچ قراردادی که استقلال و امنیت را خدشه وارد کند مشروع نیست.
    آنها با انتخاب مذهب تشیع بعنوان دین مشکلی ندارند.
    آنها با انتخاب حکومتی به شکل جمهوری نیز مشکلی ندارند.
    تمام سوز و درد آنان شیعی بودن حکومت است، براستی چرا؟
    چرا از میان اینهمه شیوه‏های متعدد حکومتی در دنیا به حکومت شیعی گیر داده‏اند؟
    جز به خاطر استبداد ستیزی دین تشیع است؟
    ما دلیل دیگری نمی‏شناسیم.

    کافی است عبارت ولایت فقیه یا ولی فقیه را سرچ کنید، ببینید دشمن دقیقا به چه چیزی حساس شده است؟
    عباراتی که درباره آن به کار برده است چیست؟
    رأس هِرم حساسیت دشمن ولایت فقیه است، دشمنی بالاتر از او برای خودش نمی‏شناسد.
    دشمنی او با ولایت فقیه بخاطر این نیست که دلش برای آزادی و حقوق بشر سوخته باشد، چون حیاط خلوتش را (عربستان) مثال زدیم.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    پس ریشه دشمنی‏ها با ما بخاطر به حکومت رساندن تفکر علوی است، چراکه ایشان می‏فرماید:
    کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا.
    بخشی از استدلالها (ی این رنگی) عینا از سخنرانی‏های استاد قزوینی از سایت ولی‏عصر (بخش سخنرانی‏ها و پرسش و پاسخها) به این آدرس:
    http://www.valiasr-aj.com/fa/list.php?bank=sokhan
    درج شده‏اند.
    اين افتخار شيعه است كه رهبرش حسين بن علي (عليه السلام) در روز عاشوراء فرياد مي‌زند:
    فإني لا أرى الموت إلا شهادة و لا الحياة مع الظالمين إلا برما.
    زندگي با ظالمان و زير پرچم ستم، ننگ است و مبارزه و شهادت در راه نفي استبداد، افتخار است.
    ولي شما رهبران آنها را ببينيد. از قول خليفه دوم آورده‌اند:
    فأطع الإمام و إن كان عبدا حبشيا، إن ضربك فاصبر و إن أمرك بأمر فاصبر و إن حرمك فاصبر و إن ظلمك فاصبر و إن أمرك بأمر ينقص دينك، فقل: سمع و طاعة، دمي دون ديني.
    از امام و حاكم اطاعت كن، اگر چه عبد حبشي باشد، ... ، اگر تو را از تمام حقوقت محروم كرد، صبر كن و اگر به تو ظلم كرد، صبر كن و اگر به تو دستور ضد ديني داد، بگو چشم و اطاعت، دينم فداي جانم باد.السنن الكبرى للبيهقي، ج8، ص159 - المصنف لإبن أبي شيبة، ج7، ص737 - كنز العمال للمتقي الهندي، ج5، ص778 - الدر المنثور للسيوطي، ج2، ص177
    يعني اگر بيگانه‌اي هم آمد رئيس جمهور و حاكم شما شد، او أولي الأمر شماست. اطاعت اين حاكم در حد اطاعت خدا و پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله و سلم) است و مخالفت با او، مخالفت با خدا و پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله و سلم) است.
    شما اين جمله نقل شده از خليفه دوم را كنار جمله امام حسين (عليه السلام) بگذاريد. مشخص است كسي با مكتبي كه توجيه‌گر استبداد حاكمان است، كاري ندارد و تمام امكانات موفقيت و پيشرفت آنها را هم فراهم مي‌كنند. روزي سفير بريتانيا در كوچه‌هاي بغداد راه مي‌رفت و صداي اذان را شنيد و كسي براي او ترجمه كرد. سوال كرد:
    اين اذاني كه اين‌گونه گفته مي‌شود، آيا براي سياست انگليس ضرر دارد؟ گفت: خير. گفت: از طرف من بگو هر چقدر مي‌تواني فرياد بزن.
    اين مذهبي كه توجيه‌گر استبداد باشد و حجاج بن يوسف ثقفي آنها ـ كه عمر بن عبد العزيز مي‌گويد:
    اگر فرداي قيامت، تمام قبائل، جنايت‌كارترين افرادشان را در يك كفه قرار بدهند و ما هم حجاج را در كفه ديگر، كفه ما سنگين‌تر است.
    ـ مي‌گويد:
    ما أعمل إلا بوحي.
    هر كاري مي‌كنم، مطابق وحي است.
    تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج12، ص160
    وقتي كنار قبر پيامبر اکرم (صلى الله عليه و آله و سلم) مي‌آيد و مي‌بيند كه مردمْ پروانه‌وار اطراف قبر مطهر نبي مکرم (صلى الله عليه و آله و سلم) مي‌چرخند، مي‌گويد:
    تباً لهم! إنما يطوفون بأعواد و رمة بالية! هلا طافوا بقصر أمير المؤمنين عبد الملك! ألا يعلمون أن خليفة المرء خير من رسوله!
    خاك بر سر آنها؛ اگر دنبال طواف مي‌گردند، به شام بروند و كنار قصر عبد الملك طواف كنند ... .
    شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد، ج15، ص242
    راوي مي‌گويد:
    ديدم شمر بن ذي الجوشن بعد از قضيه كربلاء، مشرف به مكه شده است و مي‌گويد:
    أللهم اغفر لي، فإني شريف
    رفتم جلو و گفتم: چه مي‌گويي؟! تو شريفي؟! تو قاتل امام حسين (عليه السلام) شريفي؟!
    گفت: دستور بزرگان ما بود و اگر مخالفت مي‌كرديم، شريف نبوديم و لئيم بوديم.
    اين مكتب، اينها را تحويل مي‌دهد. ولي مكتب شيعه، ابوذرها، بلال‌ها، سليمان بن سُرَد خزاعي و زيدها تحويل مي‌دهد كه بشر بعد از 14 قرن به وجود آنها افتخار مي‌كند.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    آیا تا به حال از خود پرسیده‏اید چرا از پیروزی انقلاب تاکنون اینهمه هجمه علیه شیعه وجود دارد؟
    آماری را عرض کنم:
    يکي از مراکز پژوهشي حوزه علميه قم به نام مرکز الأبحاث العقائدية كتاب‌هايي را که عليه شيعه نوشته شده بود را از قرن دوم و سوم هجري ـ اولين كتاب به نام العثمانية در قرن سوم هجري توسط جاحظ نوشته شده و برخي بزرگان شيعه و حتي اهل سنت هم به اين كتاب پاسخ داده‌اند ـ تا کتاب‌هاي عصر حاضر جمع‌آوري کرده‌اند و مجموعا 5 هزار كتاب مستقلي که عليه شيعه نوشته شده را آمار داده‌اند و حدود 70٪ اين کتاب‌ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نوشته شده است. يعني در اين 30 سال، 5/2 برابر 14 قرن گذشته، عليه شيعه کار کرده‌اند. اينها غير از شبکه‌هاي ماهواره‌اي است که در شرق و غرب عالم، شبانه‌روز عليه شيعه کار مي‌کنند و غير از سايت‌هاي مختلفي است که عليه شيعه کار مي‌کنند و غير از نشرياتي است که منتشر مي‌کنند.
    دشمنی إسرائیل و هم‏پیمانان منطقه‏ای‏اش با ایران بر کسی پوشیده نیست، دلیل این دشمنی‏ها چیست؟
    اين افتخار در پرونده حكومت اسلامي ايران ثبت است كه روز 22 بهمن سال 1357 پيروز شد و روز 23 بهمن، سفارت اسرائيل را در تهران براي هميشه بست و به جاي آن سفارت فلسطين گشوده شد.
    امروز هم خود سران صهيونيسم اعلام مي‌کنند:
    دشمن اصلي و شماره يک ما، ايران است.
    در اين جنگ 33 روزه اسرائيل با حزب الله لبنان، مشخص شد که دست چه کساني در دست يهود است و چه کساني با يهود و صهيونيسم مبارزه مي‌کنند. دکتر عبد الله بن جبرين ـ از شخصيت‌هاي شماره دو عربستان سعودي ـ رسما در سايت خود فتوا داد:
    هر گونه کمک به حزب الله در برابر اسرائيل حرام است. حتي دعا براي پيروزي حزب الله، خلاف شرع و حرام است.
    با کمال تأسف، اواخر سال 1387، وزير خارجه اسرائيل اعلام کرد:
    با نشستي که با وزير خارجه عربستان سعودي داشتيم، به ما گفت: شما به لبنان حمله کنيد و هزينه اين حمله را عربستان سعودي قبول و تأمين مي‌کند.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    تبلیغ علیه شیعه چرا؟
    دکتر عبد الله محمد غريب ـ از دانشمندان مصري ـ در كتاب و جاء دور المجوس ص357 مي‌گويد:
    إنّ الثورة الخمينيّة مجوسيّة و ليست إسلاميّة، أعجميّة و ليست عربيّة، كسرويّة و ليست محمّديّة.
    نهضت [امام] خمينى [در ايران]، يك نهضت مجوسى، عجمى و كسروى است، نه اسلامى، عربى و محمّدى.
    ايشان در ص374 از همين كتاب مي‌گويد:
    نعلم أنّ حكّام طهران أشدّ خطرا على الإسلام من اليهود.
    مى‏دانيم كه خطر حاكمان تهران بر اسلام از خطر يهود بر اسلام، سخت‏تر است.

    مخالفین طرح مباحث شیعه و سن جواب دهند، چرا اینهمه هجمه علیه ما وجود دارد؟ چرا همه این هجمه‏ها بعد از انقلاب صورت گرفته است؟
    براستی چگونه از عقائدمان دفاع کنیم؟
    دست روی کدام مسئله اصولی بگذاریم که ردپای خلفاء نباشد؟
    علماء و مراجع بزرگوار شیعه ضمن توصیه به برخورد مناسب با اهل سنت، مجدانه به دنبال تثبیت و تبیین عقائد شیعه إثنی‏عشری و عامل اصلی وحدت هستند.
    بنده بارها به دوستان، اساتيد حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها توصيه مي‌کنم که اگر بخواهيم امروز موفق شويم و مخاطبين‌مان را در يک مرحله آگاه‌سازي زيبا و ارزشمند قرار دهيم، بهترين راه، کار مقايسه‌اي است. ما در اين بازار پر سر و صداي کالاهاي فرهنگي، فرهنگ شيعه و اهل بيت (عليهم السلام) را در معرض عموم قرار دهيم و حق انتخاب و اختيار را به مخاطب محوّل کنيم.
    اگر بنا است که سخن ما به عنوان سخن ارزشمند و ايده‌آل و بالنده باشد، بنده با توجه به تجربه 27 ساله خود، بهترين راه را راه مقايسه‌اي مي‌دانم و مقارَن را اساسي‌ترين روش براي جذب افراد به فرهنگ شيعه مي‌دانيم. يعني توحيد و خداشناسي در مکتب اهل بيت (عليهم السلام) را در يک کفّه ترازو قرار دهيم و توحيد و خداشناسي اهل سنت را در يک کفّه ديگر.
    مباني اعتقادي توحيدي و اسماء و صفات خداوند از نظر شيعه را در يک طرف ميز و آنچه که عزيزان اهل سنت در صحيح‌ترين کتاب‌هاي خود آورده‌اند را در طرف ديگر ميز قرار دهيم و حق انتخاب و گزينش را به مخاطب واگذار کنيم.
    در بحث نبوت، شاخصه‌هاي يک پيامبر و ويژگي‌هاي نبي مکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) را در يک طرف قرار دهيم و شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي انبياء (عليهم السلام) و نبي مکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) از منظر عزيزان اهل سنت را در طرف ديگر قرار دهيم و مخاطب بيايد آنچه را که تشخيص مي‌دهد، انتخاب مي‌کند. آنچه را که شيعه در حوزه امامت بيان کرده در يک طرف و آنچه که عزيزان اهل سنت يا وهابيت در حوزه امامت دارند را از منابع معتبر خودشان در کفّه ديگر قرار دهيم و حق انتخاب را به مخاطب شيعه و سني بدهيم و آنان را دعوت کنيم به اين سخن خداوند که مي‌فرمايد:
    فبشر عباد * الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه، زمر/18-17، بشارت باد بر کساني که از ميان سخنان مختلف، بهترين را انتخاب مي‌کنند.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    خلاصه چرائی بحث میان شیعه و سنی:
    دفاع از مظلوم و ریشه‏یابی ظلم و مباحث شیعه و سنی در این مسیر، تماما به نیت اصلی منحرف کنندگان خلافت برمی‏گردد، مثلا:
    اگر بخواهیم دربرابر حکام فاسد قد علم کنیم، آموزه‏های دینی مکتب خلفاء مانع است، چراکه انقلاب و شورش بر خلیفه فاسد گناه نابخشودنی است، اگر بخواهیم از مظلومیت امام حسین بگوئیم طاغوت بودن دشمنش ثابت می‏شود، طاغوت بودن یزید، طاغوت بودن کس یا کسانی که او را به سلطنت رساندند مشخص می‏شود، معاویه اولین کسی بود که خلافت را موروثی-پادشاهی و ولیعهدی یزید را تثبیت کرد، حال چه کسی به معاویه چنین قدرتی داد؟ نام عمر و عثمان جزو کسانی است که دست او را در همه چیز باز گذاشتند... پس ما درباره ظلم ستیزی و اجرای عدالت هرگوشه‏ای از تاریخ را بگیریم، سر از سقیفه و خلیفه‏تراشی در می‏آوریم، به آنجا که می‏رسیم می‏بینیم که عدالت‏طلبی پیامبر که با شمشیر امیرالمؤمنین محقق شده، مانع به خلافت رسیدن ایشان است خود حضرت چنین می‏فرماید:
    كل حقد حقدته قريش على رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم أظهرته في وستظهره في ولدي من بعدي ، مالي والقريش؟! إنما وترتهم بأمر الله وأمر رسوله أفهذا جزاء من أطاع الله ورسوله إن كانوا مسلمين . من و اولادم هدف تمام کینه و حسدی که قریش بر پیامبر داشتند قرار گرفتم، من آنها را به امر خدا و رسول کشتم، آیا این است جزای کسی که اطاعت خدا و رسولش نماید، البته اگر مسلمانند!!، شرح نهج البلاغة ج 20 ص 328، ینابیع الموده ج 1 ص 407.

    پس از منظر ایشان اساس انحراف خلافت نا مسلمانی و عدالت ناپذیری اصحاب سقیفه است.

    73 سه فرقه شدن امت اسلامی بعد از پیامبر از روایات متواتر در منابع شیعه و سنی است، ایشان فقط یک فرقه را ناجیه می‏دانند، و ما بقی را اهل آتشیکه به قاضی نمی‏رویم، مشخصات چنین فرقه‏ای توسط خود ایشان بیان شده است، محتوای بحث ما یکی از مشخصات آن فرقه ناجیه است، و آن ظلم ستیزی است، دفاع یک‏تنه در برابر ظالم به قیمت از دست رفتن همه چیز، مشخه‏ایست که در هیچ کدام از آن 72 فرقه دیگر وجود ندارد.

    یکی از عوامل چرائی بحث شیعه و سنی مطرح شد، چگونگی بحث و آسیب‏شناسی آن نیز به زودی طرح خواهد شد، لطف کرده فعلا دراین باره (چگونگی) چیزی ن‏ن‏ن‏ن‏ن‏نویسید.

    نظر دوستان (موافق و مخالف) به غنای بحث خواهد افزود.

    موفق باشید.
    ویرایش توسط صالح : ۱۳۸۹/۰۳/۰۴ در ساعت ۱۹:۱۸
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    2,350
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    28 روز 16 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    14



    با تشکر از پاسخگوی محترم ،حق را باید گفت .زبان گویش مهم است ،هر چیزی که در آن تعصب اعمال شود باعث حرکتهای کور و نهایتا" نفاق میشود پس همه حرکتهای ما باید در جهت وحدت باشد .

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود