جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نامه خدا و راز درخت میوه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0

    نامه خدا و راز درخت میوه






    صبح یک روز جمعه تابستانی روی تنه درخت سیب این عبارات نمایان شد.


    نامه خدا و راز درخت میوه


    به کسی که از نعمت خداوند- میوه این درخت - استفاده می کند.
    بدان که خداوند از خاک زیر پاهایت این میوه را به این شکل خلق کرده و به تو بعنوان نعمت هدیه داده است.

    (این یک هدیه است چراکه تو هرگز نخواهی توانست بهای آنرا بپردازی)

    ماده مغذی آنرا در پوستی قرار داده ام که آن پوست آنرا از هرگونه میکروب و عوامل بیماری زا نگاهداری می کنند . پاک و مطهر است و تو آن هنگام که پوست میوه را جدا نمائی نیازی نیست آنرا پاک گردانی.

    اگر این میوه را بچینی و مدتی از آن استفاده ننمائی و میوه از طراوت بیفتد آنرا داخل آب بگذار تا به همان طراوت اول باز گردد.

    نامه خدا و راز درخت میوه

    داخل آنرا اگر استفاده نمائی خاصیت های زیر را برایت دارد
    1- به تو شادابی و طراوت می بخشد چراکه دستگاه گوارشت را منظم کرده و خونت را پاک می گرداند
    2 - ....
    3-
    .
    .

    دریافت کتاب خواص میوه ها نامه خدا و راز درخت میوه

    حال که خاصیت آنرا فهمیدی نیازی نیست برای بدست آوردن آن دستت را برای غیر خدا دراز نمائی کافیست هسته درونش را در زمین بکاری هر جائی که خواستی و در دسترست بود حتی حیاط خانه ات.
    نامه خدا و راز درخت میوه
    آنرا بکار تا پروردگار بخشنده و مهربان از همین میوه ها هرساله به تو هدیه دهد.
    این را باید بدانی که اینها نعمت خداوند است از نعمتهای خداوند به دیگران هدیه بده و ذکر و یاد خداوند را نزدشان بگو
    واذکر اسم ربک الاعلی


    ****

    فقه و اخلاق
    نامه خدا و راز درخت میوه
    با خودم گفتم که یک هدیه با ارزش حتما باید مانند این باشد
    و
    او نیز همین را گفت :

    1- هدیه بده به کسانیکه عاشقشان هستی و یا آنها را دوست می داری و حتی آنانکه دشمن تو هستند.

    2-هدیه ات پاک و مطهر و مفید باشد.


    3 - ارزشمند باشد و به گیرنده هدیه شادی و نشاط ببخشد.

    4 - هرگز هدیه ای که می دهی بیشتر از حد نوانت نباشد چنانکه مینینی که اگر میوه این درخت بر روی شاخه نازک باشد و بیش از حد سنگینی کند شاخه را می شکند و میوه از بین میرود.
    این حکایت هدیه دادنی است که برای هدیه دهنده سنگین است و به دل گیرنده هدیه نمی نشیند.


    5- ماندگار باشدچنانکه میوه این درخت با کاشتن هسته آن دوباره در دسترس قرار می گیرد.
    و هرگز اصراف نکن.
    از تمامی نعمات و هدایا متنعم شویدو لذت ببرید و انفاق کنید ولی هرگز اصراف ننمائید چنانکه اگر هدیه ای را کسی از بین ببرد ناسپاسی کرده است.

    6- هرگز منت نگذار.
    چراکه خالق هر دو جهان من هستم و من هرگز منت بر بنده ام نمی گذارم چنانکه هیچ عاشقی منتی بر معشوق ندارد.


    در دل گفتم این تو نیستی که بر بنده ات منت می نهی . این بنده است که منتت را باید بکشد.
    این بنده است که منتت را باید بکشد.


    یا ذالمن و الرحمان

    صنما ذکر تو گویم که تو پاکی و خدائی نروم جز به هوایت که توام راهنمائی

    یا حق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ در ساعت ۱۹:۲۱
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    خمس و زکات چیست ؟

    در هفت چیز خمس واجب مى شود:

    1 منفعت کسب ; یعنى مالى که انسان از طریق تجارت یا صنعت و یاکسب هاى دیگر به دست مى آورد, ازمخارج سال او و عیالش زیاد بیاید.
    خمس دو نصف مى شود: نیمى به عنوان سهم سادات که با اجازهء فقیه مى توان به سادات فقیر داد و نیم دیگر به عنوان سهم امام 7که فقیه جامع الشرایط طبق صلاحدید براى ارتقاى حوزهء علمیه و امور خیریهء دیگر مصرف مى نماید.(1). 2 گنج ; مالى است که در زمین یا درخت یا کوه و یا دیوار پنهان باشد کسى آن را پیدا کند. 3 معدن ; اگر از معدن طلا یا نقره یا مس یا سرب یا آهن یا نفت یا زغال یا سنگ یا فیرزه یا عقیق یانمک و یامعدن هاى دیگر چیزى به دست آورد و به مقدار نصاب باشد. 4 مال حلالى که مخلوط به حرام باشد. اگر مال حلال به گونه اى با مال حرام مخلوط شود که انسان نتواند آن هارا از یکدیگر تشخیص دهد, باید خمس تمام مال را بدهد. 5 جواهرى که به واسطهء فرورفتن در دریا به دست مى آید. 6 غنیمت ; اگر مسلمانان به امر امام 7با کفّار جنگ کنند و غنایمى در جنگ به دست آورند. 7 زمینى که کافر ذمّى از مسلمان بخرد. کافر ذمّى به کافرى گفته مى شود که به صورت اقلیت در کنار مسلمانان زندگى مى کند و شرایط ذمّه را پذیرفته است . 8 خمس (یک پنجم ) چیزهایى که ذکر شد, مال امام 7است که باید تحویل او گردد. در عصر غیبت تحویل فقیه جامع الشرایط مى شود.

    زکات بر نُه چیز واجب است :

    گندم , جو, خرما, کشمش , طلا, نقره , شتر, گاو و گوسفند.
    اگر کسى مالک یکى از این نُه چیز باشد, با شرایطى باید مقدارى را که در اسلام معیّن شده , به یکى ازمصرف هایى که دستور داده اند برساند.(2) براى اطلاع بیشتر به رساله هاى عملیه مراجعه شود.

    پاورقی:
    1- توضیح المسائل مراجع , ج 2 ص 13ـ 59
    2- همان , ص 113 مسئله

    فلسفه زکات
    زکات در ابتدا به معنای «نمو و رشد» و سپس به معنای «تطهیر و پاک کردن» به کار رفت. شاید به خاطر این که پاک سازی از آلودگی ها موجب رشد و نمو می شود. چنان که در قرآن مجید می خوانیم: «خذ من اموالهم صدقة تطهرهم و تزکیهم بها» (توبه /۱۰۳): از اموال آن ها صدقه ای (به عنوان زکات) بگیر تا به وسیله آن، آن ها را پاک سازی و رشدشان دهی.امام رضا(ع) نیز در حدیثی که در کتاب ارزشمند عیون اخبارالرضا(ع) نقل شده حکمت ها و مصالح وجوب زکات را چنین برشمرده اند: «ان علة الزکاة من اجل قوت الفقراء و تحصین اموال الاغنیاء لان الله کلف اهل الصحة بشان اهل الزمانة و البلوی کما قال الله تبارک و تعالی ((لتبلون فی اموالکم و انفسکم)) فی اموالکم اخراج الزکاة و فی انفسکم توطین الانفس علی الصبر مع ما فی ذلک من اداء شکر نعم الله عزوجل و الطمع فی الزیادة مع ما فیه الزیادة و الرافة و الرحمة لاهل الضعف و العطف علی اهل المسکنة و الحث لهم علی المواساة و تقویة الفقراء و المعونة علی امرالدین و هو عظة لاهل الغنی و عبرة لهم لیستدلو علی فقر الاخرة بهم و مالهم من الحث فی ذلک علی الشکرالله تبارک و تعالی ...» (عیون اخبار الرضا(ع)،ج ۲، ص ۸۸) پاره ای از این حکمت ها عبارتند از:
    ۱) زکات عامل مهم معاش مستمندان است. (قوت الفقراء)
    شکی نیست که هرجامعه دارای افرادی از کارافتاده، بیمار، یتیمان بی سرپرست و معلولین و امثال آن ها می باشد که باید مورد حمایت قرارگیرند. بنابراین مسئله زکات در اسلام دارای اهمیت بسیار است تا آن جا که در ردیف مهم ترین عبادات یعنی نماز قرار گرفته است. امام موسی بن جعفر(ع) می فرمایند: «انما وضعت الزکاة قوتا للفقراء» علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۶۸ «زکات به منظور معاش مستمندان تشریع شده است.»
    ۲) زکات موجب بیمه ثروت انسان و برکت آن است. (و تحصین اموال الاغنیاء)
    در قرآن کریم لفظ زکات ۳۲بار آمده است و به همین مقدار لفظ برکات با مشتقاتش ذکر شده است و امام کاظم(ع) می فرماید: «حصنوا اموالکم بالزکاة» (وسائل الشیعه، ج ۶، ص۶، ح۱) «دارایی هایتان را به وسیله زکات نگهداری (بیمه)کنید.»
    ۳) تقویت احساس مسئولیت و تعهد نسبت به گرفتاران (لان الله کلف اهل الصحة بشان اهل الزمانة و البلوی)
    انسان ها مانند اعضای یک پیکرند و نسبت به هم مسئول و متعهدند و هرگاه برای یکی از اعضای این پیکر گرفتاری و دردی حاصل شد، مومنان طاقت دیدن آن را ندارند.
    ۴) زکات یکی از مهم ترین امتحانات الهی برای بشر است. (لتبلون فی اموالکم و انفسکم)
    ۵) زکات شکر منعم است که به حکم عقل و نقل واجب است. (مع ما فی ذلک من اداء شکر نعم الله)
    یعنی زکات که از جمله عبادات مالی حساب می شود، شکر نعمت مالی است که خداوند به ما عطا کرده است.
    ۶) زکات دربرگیرنده برخی از صفات برجسته انسانی همچون ایثار، سخاوت، عطوفت، مهربانی و ... است.( من الزیادة و الرافة و الرحمة لاهل الضعف)
    ۷) زکات، یاری کننده امور دینی می باشد. (المعونة علی امرالدین) حکومت اسلامی، قضات، وسائل تبلیغاتی و مراکز دینی، هرکدام نیازمند صرف هزینه هایی است که بدون یک پشتوانه مالی منظم و مطمئن، سامان نمی پذیرد و زکات ازجمله واجباتی است که این امر مهم را به عهده می گیرد.

    نامه خدا و راز درخت میوه







    نامه خدا و راز درخت میوه
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    انواع زکات
    زکات به دو نوع (زکات مال) و (زکات فطره) تقسیم می شود. بحث ما در این جا فقط زکات مال است. موارد وجوب زکات مال عبارت است از:
    ۱) غلات چهارگانه (گندم، جو، خرما و کشمش)
    ۲) حیوانات سه گانه (شتر، گاو و گوسفند).
    ۳) نقدین (طلا و نقره).
    ● زکات غلات
    ۱) شرایط زکات غلات:
    الف) رسیدن به حد نصاب (۲۰۷/۸۴۷ کیلوگرم).
    ب) تملک؛ مثل این که خود انسان، درخت را کاشته باشد، یا این که زراعت قبل از انعقاد دانه و درخت قبل از میوه دادن به واسطه خریدن به او منتقل شود.
    ۲) زمان وجوب زکات غلات:
    الف) زکات گندم و جو وقتی واجب می شود که به آن ها گندم و جو گفته شود.
    ب) زکات کشمش بنابر احتیاط وقتی واجب می شود که (غوره) است.
    ج) وجوب زکات خرما موقعی است که به قدری خشک شود که به آن (تمر) گفته شود.
    ۳) زمان پرداخت زکات غلات:
    الف) گندم و جو موقع خرمن شدن و جداکردن کاه آنها.
    ب) خرما و کشمش وقتی که خشک شده باشند.
    بر این اساس، کسی که از طرف حاکم شرع، مامور جمع آوری زکات است، موقع خرمن که گندم و جو را از کاه جدا می کنند و بعد از خشک شدن خرما و انگور می تواند زکات را مطالبه کند و اگر مالک خودداری کرد و چیزی که زکات آن واجب شده، از بین رفت باید عوض آن را بدهد.
    ۴) مقدار زکات غلات در دیمی یک دهم محصول و در آبی یک بیستم آن است. توضیح بیشتر: اگر آبیاری آن با باران یا آب رودخانه بدون استفاده از پمپ و امثال آن بوده یک دهم و اگر با استفاده از وسایل بوده یک بیستم. (سایت آیت ا... سیستانی)
    ● زکات دام
    شرایط زکات دام های سه گانه:
    ۱) رسیدن به حد نصاب
    ۲) گذشتن یک سال
    ۳) بیکار بودن حیوان در تمام سال
    ۴) چریدن از علف بیابان در تمام سال
    اینک توضیح شرایط یاد شده:
    ▪ شرط اول؛ رسیدن به حد نصاب: نصاب دام های سه گانه به قرار زیر است:
    الف) نصاب شتر: شتر دارای ۱۲ نصاب است:
    ۱) ۵ نفر شتر، زکات آن ۱ راس گوسفند.
    ۲) ۱۰ نفر شتر، زکات آن ۲ راس گوسفند.
    ۳) ۱۵ نفر شتر، زکات آن ۳ راس گوسفند.
    ۴) ۲۰ نفر شتر، زکات آن ۴ راس گوسفند.
    ۵) ۲۵ نفر شتر، زکات آن ۵ راس گوسفند.
    ۶) ۲۶ نفر شتر، زکات آن ۱ نفر شتر که داخل سال دوم شده باشد.
    ۷) ۳۶ نفر شتر، زکات آن ۱ نفر شتر که داخل سال سوم شده باشد.
    ۸) ۴۶ نفر شتر، زکات آن ۱ نفر شتر که داخل سال چهارم شده باشد.
    ۹) ۶۱ نفر شتر، زکات آن ۱ نفر شتر که داخل سال پنجم شده باشد.
    ۱۰) ۷۶ نفر شتر، زکات آن ۲ نفر شتر که داخل سال سوم شده باشد.
    ۱۱) ۹۱ نفر شتر، زکات آن ۲ نفر شتر که داخل سال چهارم شده باشد.
    ۱۲) ۱۲۱ نفر شتر و بالاتر از آن، در زکات آن یا باید ۴۰ تا ۴۰ تا حساب کرد و برای هر چهل تا یک شتر داد که داخل سال سوم شده باشد، یا پنجاه تا پنجاه تا و برای هر پنجاه تا یک شتر که داخل سال چهارم شده باشد و یا با چهل و پنجاه حساب کند.
    ب) نصاب گاو: برای گاو ۲ نصاب است:
    ۱) ۳۰ راس گاو، زکات آن ۱ راس گوساله که داخل سال دوم شده باشد.
    ۲) ۴۰ راس گاو، زکات آن ۱ راس گوساله ماده که داخل سال سوم شده باشد.
    ج) نصاب گوسفند: گوسفند نیز دارای ۵ نصاب است:
    ۱) ۴۰ راس گوسفند، زکات آن ۱ راس گوسفند.
    ۲) ۱۲۱ راس گوسفند، زکات آن ۲ راس گوسفند.
    ۳) ۲۰۱ راس گوسفند، زکات آن ۳ راس گوسفند.
    ۴) ۳۰۱ راس گوسفند، زکات آن بنا بر احتیاط واجب ۴ راس گوسفند.
    ۵) ۴۲۱ راس گوسفند و بالاتر از آن، باید آن ها را ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا حساب کند و برای هر صدتای آن یک گوسفند بدهد.
    ▪ شرط دوم؛ گذشتن یک سال: بعد از آن که انسان ۱۲ ماه مالک گاو، گوسفند و شتر بوده، باید زکات آن را بدهد، و از اول ماه دوازدهم نمی تواند طوری در آن تصرف کند که از بین برود و اگر تصرف کند ضامن است و چنانچه در ماه دوازدهم بدون اختیار او بعضی از شرط های زکات از بین برود، زکات بر او واجب نیست.
    ▪ شرط سوم؛ بیکار بودن دام در تمام سال: حیوان (باید) در تمام سال بیکار باشد؛ یعنی برای سوار شدن، شخم زدن و بار بردن از آن استفاده نشود و اگر در تمام سال یکی دو روز کار کرده باشد، زکات آن واجب است.
    ▪ شرط چهارم؛ چریدن از علف بیابان در تمام سال: حیوان باید در تمام سال از علف بیابان بچرد، پس اگر تمام سال یا مقداری از آن را از علف چیده شده، یا از زراعتی که ملک مالک یا کس دیگر است بچرد زکات ندارد. ولی اگر در تمام سال یک یا دو روز از علف مالک بخورد بنا بر احتیاط زکات آن واجب می باشد.
    ـ یک نکته: اگر انسان برای دام خود چراگاهی را که کسی نکاشته، بخرد یا اجاره کند یا برای چراندن در آن باج بدهد، باید زکات آن دام را بدهد.
    ● زکات طلا و نقره
    شرایط زکات طلا و نقره عبارت است از: رسیدن به حد نصاب، مسکوک بودن، رواج معامله با آن و مالکیت آن به مدت یک سال.
    طلا دو نصاب دارد: نصاب اول آن بیست مثقال شرعی (معادل پانزده مثقال معمولی) و نصاب دوم آن چهار مثقال شرعی (معادل سه مثقال معمولی) است.
    نقره نیز دو نصاب دارد. نصاب اول آن ۱۰۵ مثقال معمولی و نصاب دوم آن ۲۱ مثقال است.
    مقدار زکات طلا و نقره چهل یک وزن آن است. بنابراین، وقتی طلا به نصاب اول رسید ۱۴۰ آن زکات داده می شود و وقتی هم که سه مثقال به پانزده مثقال افزوده شود، باید زکات ۱۸ مثقال را از قرار چهل یک بدهد و اگر کمتر از سه مثقال اضافه شود فقط زکات ۱۵ مثقال آن را بدهد و زیادی آن زکات ندارد و همچنین است هر چه بالاتر رود؛ یعنی اگر سه مثقال اضافه شود، باید زکات تمام آن ها را بدهد و اگر کمتر اضافه شود، مقداری که اضافه شده زکات ندارد.
    نقره نیز وقتی به نصاب اول رسید ۱۴۰ آن زکات داده می شود و اگر ۲۱ مثقال به ۱۰۵ مثقال اضافه شود باید زکات تمام ۱۲۶ مثقال را بدهد و چنانچه کمتر از ۲۱ مثقال افزوده شود، فقط باید زکات ۱۰۵ مثقال آن را بدهد و زیادی آن زکات ندارد و همچنین است هر چه بالا برود.
    ● مصارف زکات
    اسلام، مصرف زکات را در ۸ مورد مجاز شمرده است:
    ۱) فقیر
    ۲) مسکین
    ۳) حقوق مامورینی که در جمع آوری، نگهداری، حسابرسی، ارسال و تقسیم زکات، کار می کنند.
    ۴) پرداخت به کفار برای متمایل ساختن آنان به اسلام یا حمایت از مسلمانان
    ۵) آزاد کردن بردگان
    ۶) تامین بدهکاری کسی که نمی تواند بدهی خود را بدهد.
    ۷) هزینه در سبیل ا...؛ هر کاری که مانند ساختن مسجد، پل، اصلاح راه ها و... دارای منفعت عمومی دینی است.
    ۸) ابن السبیل؛ مسافر در راه مانده که هزینه ادامه سفر ندارد.
    -------------------------------------------------------------------------------
    احکام زکات

    ۱) انسان باید زکات را به قصد قربت (برای انجام فرمان خداوند عالم) بدهد و در نیت معین کند که آن چه را می دهد زکات مال است یا زکات فطره. ولی اگر مثلا زکات گندم و جو بر او واجب باشد، لازم نیست معین کند چیزی را که می دهد زکات گندم است یا زکات جو. ۲) اگر زکات را از مال خود کنار بگذارد، می تواند در بقیه آن تصرف کند و اگر از مال دیگرش کنار بگذارد، می تواند در تمام مال تصرف نماید.

    پرسش و پاسخ در باره زکات

    آیا زکات منحصر در اشیاء نه گانه است یا آن که با توجه به فلسفه تشریع آن، در صورت نیاز جامعه، قابل توسعه به اشیاء دیگر نیز هست؟ درست است که فلسفه تشریع آن تعمیم می دارد؛ ولی روایاتی داریم که صریحا زکات را منحصر به ۹ چیز می کند و غیر آن را نفی می کند. (استفتائات ج۲ آیت ا... مکارم شیرازی، ص ۱۹۰) اما برخی دیگر از فقها قائلند: هر چند در محدوده فقه اسلامی، زکات منحصر در اشیاء نه گانه است اما ولی امر حق دارد در صورت نیاز جامعه، آن را به اشیاء دیگر نیز توسعه دهد. چنانچه در روایتی از امیرالمومنین (ع) آمده است که بر بعضی از اقسام اسب، زکات وضع کرد. (ر.ک: فقه اهل بیت، شماره ۱۲-۱۱)
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الحسیب
    با عرض سلام خدمت تمام بزرگواران و عزیزان
    من در این پست ابتدا مبحثی در ارتباط با نحوه هدیه دادن و نوع هدیه را ذکر کردم در بخش بعد مطالبی از احکام خمس و ذکات به نقل از فقها

    و در اینجا عرض می کنم که کجا می توان هدیه ای نفیس داد که ماندگار و با کیفیت باشد حتی اگر ارزش مادی آن 1000 تا یک تومانی باشد عظمت آن غیر قابل وصف گردد.
    و من الله التوفیق

    بخش نخست

    نامه خدا و راز درخت میوه
    موسسه خیریه محک
    حمایت از کودکان بیمار

    آدرس سایت : http://www.mahak-charity.org/main.php

    نامه خدا و راز درخت میوه
    در حال حاضر دفتر مرکزي بخش حمايتي محک در مجتمع بيمارستاني رفاهي محک واقع در دارآباد، مستقر است. با اين حال دفتر ميدان چيذر هنوز براي مراجعه بيماران و خانواده هاي آنها جهت اهداي کمکهاي غير نقدي فعال است .
    دامنه فعاليت اين بخش به 45 بيمارستان دولتي - دانشگاهي در سطح کشور گسترش يافته است .
    در اين 45 بيمارستان دفتري به منظور مراجعه بيماران و خانواده شان جهت دريافت حمايت هاي مادي ومعنوي اختصاص يافته است، که شامل:

    1.حضرت علي اصغر
    2.کودکان مفيد
    3.شهداي تجريش
    4.امام خميني
    5.بهرامي
    6.انسيتو کانسر
    7.شريعتي
    8.نيروي دريائي
    9.مرکز طبي کودکان
    10.کرمان- افضلي پور
    11.کاشان- شهيد بهشتي
    12.کرمانشاه- رازي
    13.همدان- بعثت
    14.نيروي دريايي- گلستان
    15.لرستان- شهداي عشاير
    16.مشهد- شيخ مشهد
    17.کودکان مفيد- تهران
    18.اهواز- شنا
    19.ايلام- امام
    20.اروميه- مطهري
    21.اراک - اميرکبير
    22.اردبيل- بوعلي
    23.اصفهان- الزهرا
    24.کودکان بهرامي- تهران
    25.بابل- اميرکلا
    26.بوعلي - ساري
    27.بابلسر- شهيد رجايي
    28.تبريز- کودکان
    29.بقيه الله- تهران
    30.ياسوج- شهيد بهشتي
    31.يزد- شهيد صدوقي
    32.گرگان- طالقاني
    33.رازي - تهران
    34.رسول اکرم- تهران
    35.رشت- 17 شهريور
    36.سمنان- اميرالمومنين
    37.سنندج- بعثت
    38.شهداي تجريش- تهران
    39.زنجان- وليعصر
    40.شهرکرد- هاجر
    41.سانترال- تهران
    42.زاهدان- علي بن ابي طالب
    43.مرکز طبي- تهران
    44.شيراز- تهران
    45.قزوين- قدس


    همچنين در حال حاضر با اطلاع بيمارستانها و مراکز درماني سراسر کشور ( بخصوص بخش مددکاري) تمامي بيمارستانهاي دولتي دانشگاهي ايران که داراي بخش خون (هماتولوژي – انکولوژي) هستند با اين موسسه در ارتباط مستقيم بوده و کودکان بيمار را به محک معرفي مي نمايند و پس از تشکيل پرونده و ارائه راهنمائي هاي لازم ، هزينه هاي درماني از طرف خانواده بيماران پست و مبلغ هزينه شده به حساب والدين بيمار واريز مي گردد.

    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    تمام این کودکان بندگان پاک خدا و کودکان سرزمین من هستند

    نامه خدا و راز درخت میوه
    اين مرکز با 4 نيروي موظف و 4 نيروي داوطلب به عنوان يک دفتر جذب کمک نيز فعاليت نموده و با جمع آوري کمک هاي نقدي و غير نقدي و همچنين جمع آوري قلک نيز مي پردازد.



    نامه خدا و راز درخت میوه

    نمونه از کودکان بهبودیافته

    نامه خدا و راز درخت میوه


    داستان موفقيت ميثم متولد 1371
    ميثم که امروز نوجواني 16 ساله و سرشار از شادابي است در سال 1381 زمانيکه که فقط 10 سال داشت .دچار سرطان خون شد . پس از ماه ها نگراني و اضطراب و طي مسير درمان در سال 1382مورد پيوند مغز استخوان قرار گرفت و خوشبختانه بهبودي کامل پيدا کرد. او هم اکنون چهار سال است که قطع درمان شده است و روزهاي خوشي را به دور از بيماري سپري مي کند . ميثم مي گويد: مي خواهم حسابي درس بخوانم و مهندس کامپيوتر شوم .محک به ميثم و روحيه مقاوم و اميد بخش اودر مقابله با بيماري افتخار مي کند و از همه نيکوکاراني که با کمک به محک حمايت از ميثم و ديگر کودکان مبتلا به سرطان را ممکن ساخته و وسيله ساز درمان او شدند سپاسگذاري مي نمايد .

    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۳/۰۷ در ساعت ۰۳:۴۱
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    درباره عضويت در محک بيشتر بدانيد:
    بخش عضويت زير مجموعه جلب مشارکت هاي مردمي و يکي از بخشهاي مهم در تأمين عايدات مؤسسه محسوب مي شود که با جذب و نگهداري اعضاء با سرعت در مسير گسترش کيفي و کمي حرکت مي نمايد.
    در بخش عضويت افراد مبالغي را به صورت ماهيانه، منظم و مستمر پرداخت مي کنند تا پاسخي به يکي از دغدغه هاي محک که ايجاد عايدات پايدار جهت استمرار و افزايش سطح سرويس دهي فعلي به کودکان تحت پوشش است، داده باشند.

    انواع عضويت:
    عضويت حقيقي: ياوران با پرداخت حداقل ماهيانه 10.000 ريال به خانواده بزرگ محک مي پيوندند و ما را در تامين نيازهاي ضروري و روزمره موسسه محک ياري مي نمايند.
    هزينه يک دوره شيمي درماني هر کودک به صورت آزاد بين 30 تا 40 هزار تومان است که با عضو شدن حداقل 3 نفر و پرداخت منظم حق عضويت (حداقل 120.000 ريال سالانه) اين هزينه تامين مي شود.
    عضويت گروهي: پرسنل بخش عضويت آمادگي خود را جهت جذب اعضاي جديد در شرکت ها و سازمان اعلام مي دارند. در اين روش پس از برگزاري جلسه معارفه توسط نماينده محک، پرسنل شرکت يا سازمان فرم عضويت را تکميل و مبلغ حق عضويت تعهد شده، ماهيانه از حقوق نيکوکاران کسر و به حساب محک واريز مي شود.
    سازمانها و شرکتها و نهادها نيز مي توانند به عنوان اشخاص حقوقي با پراخت ماهيانه حداقل 500.000 ريال به جمع ياوران محک وارد شده و به مسئوليت اجتماعي خود جامه عمل بپوشانند.

    طرح جديد عضو گيري:
    عضو گيري زنجيره اي در محک راهي است براي معرفي حاميان جديد توسط ياوران قديمي که عضو خانواده محک هستند. تمام ياوران مي توانند ضمن معرفي مؤسسه و روش هاي عضويت به دوستان، آشنايان و همکاران خود، محک را در جهت گسترش تعداد اعضاء ياري نمايند.
    عضويت گروهي و عضويت زنجيره اي با توجه به پتانسيل بسيار بالايي که جهت گسترش تعداد اعضاء دارد از برنامه هاي اصلي بخش عضويت در سال 88 مي باشد که جهت اجراي آن به کمک شما ياوران هميشگي محک نيازمنديم.

    یاوران گرامی می توانند با دريافت فرم عضويت ( نسخه pdf ، نسخه word ) ، تکميل و ارسال آن به شماره فاکس 22445454 و يا ارسال فرم تکميل شده به آدرس پست الکترونيک
    membership@mahak-charity.org
    و يا با تکميل فرم مشارکت بصورت آنلاين جهت برقراري تماس از طرف پرسنل محک و تکميل مراحل عضويت به جمع اعضاي محک بپيوندند.

    و من اله التوفیق


    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۳/۰۷ در ساعت ۱۱:۳۳
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    نامه خدا و راز درخت میوه



    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود