صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه کودک آزاری در اسلام

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    598
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0

    شبهه کودک آزاری در اسلام




    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    تحرير الوسيله / جلد چهار / كتاب نكاح مساءله 12 - كسيكه زوجه اى كمتر از نه سال دارد وطى او براى وى جايز نيست چه اينكه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع ، و اما ساير كام گيريها از قبيل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخيذ( با ران او شهوترانى كردن) اشكال ندارد هر چند شيرخواره باشد، و اگر قبل از نه سال او را وطى كند اگر افضاء نكرده باشد بغير از گناه چيزى بر او نيست ....

    نقل قول نوشته اصلی توسط خردبین نمایش پست
    اين چگونه خدايي است كه نميداند اينگونه روابط عير انساني و بشدت غير اخلاقي، روان كودك را تخريب كرده و بدن او را آزار ميدهد؟
    در مورد فتوایی که از حضرت امام رحمةالله علیه در این بخش اورده شده جناب ای دیه محترم خردبین کلا دو سوال یا دو شبهه در ذهنشون هست:

    اول اینکه چرا اسلام اجازه تجاوز به دختر زیر نه سال رو میده و دوم اینکه چرا این اجازه رو به پدر ها داده که بتونن دخترهاشون رو به ازدواج مردان در بیارن تا سرانجام اون ها با تمتع از این دختر بچه ها روان اون ها رو ازرده کنن


    جواب شبهه یا سوال اول این هست :وقتی اسلام برای یک موضوع حکمی رو صادر کرده دلیل بر تایید اون موضوع نیست . مثلا وقتی برای قتل حکمی رو صادر کرده دلیل بر تایید قتل و ادم کشی نیست.


    اینگونه که اگر کسی قتل انجام داد و اسلام حکمی در مورد او صادر کرد دلیل بر این نیست که اسلام این کار ایشون رو قبول داره ، بلکه به این معنیست که اسلام در همین زمینه نظر داره ویکی از دلایلی که ما این دین رو کامل میدونیم اینه که در همه زمینه ها حکم و نظر و برنامه داره. پس اگر حکمی صادر شد تایید اون موضوع نیست همونطور که اگه در بهاییت حکمی صادرشد راجع به ازدواج محارم دلیل بر تایید ان نخواهد بود.


    و جواب دوم اینکه: اگر صرف ازدواج کردن وتمتع از اونا روان دخترا رو بهم میریزه و اونا رو روانی میکنه پس باید تا اخر عمرشون خانمها ازدواج نکنن و اجازه تمتع ندن چون ممکنه بعدا روانشون بهم بریزه .البته اسلام اجازه ازدواج داده و نه سوء استفاده جنسی (سوء استفاده جنسی به این معنی که بدون عقد و شرایط ازدواج، تمتع حاصل بشه ).
    البته ما ها که در جای خودش برامون ثابت شده که خدا خالق ماست و در ضمن ثابت هم شده که دین اسلام دین حقه از این رو و با این دو مقدمه میدونیم که اگه خداوند متعال اجازه ازدواج دختر نه ساله رو داده قطعا میدونسته که براش مشکلات روانی پیش نمیاد .( البته نه اینکه براش اصلا مشکلی پیش نمیاد . شاید یوقت مشکل روانی هم براش پیش بیاد اما بخاطر یک قضیه دیگه و نه این مساله). و بهتره که ما کاسه داغ تر از اش نباشیم که دلمون برا خلق خدا بسوزه و نگرانش باشیم . زیرا خالق بهتر از هر کسی نگران مخلوق هست . ( البته این موضوع برا کسی که اصلا هیچ خدایی رو قبول نداره کمی گنگ خواهد بود ).





    در ضمن ذکر یک مساله اینجا بد نیست و اون اینکه اگر روان دختری در اینده بهم میریزه بدلیل صرف ازدواج نیست بلکه بدلیل فشاریست که از جامعه دریافت میکنه و در جامعه ما هم اگر ازدواجی با اذن پدر و طبق اسلام و عرف باشه به هیچ وجه روان کسی رو بهم نمیریزه ،
    و اگر روان کسی بهم بریزه اون فرد کسی نیست جز کسی که بهش برخلاف قانون جامعه و عرف و شریعت تجاوز شده ، و اون هم نیست مگر فشاری که از طریق جامعه دریافت میکنه . این هم پاسخ مساله روانی قضیه .


    در اخر هم اینکه اگر مردی دختر کوچکی رو وطی کرد این رو نمیشه به پای اسلام گذاشت . همونطوری که این قضیه در بهاییت و مسیحیت نیز وجود داره و انسانهایی پیدا میشن که طبق دینشون عمل نمیکنن و طبق شهوت و هوی و هوس عمل میکنن
    ویرایش توسط طهورا فروزان : ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ در ساعت ۱۹:۱۴
    سید ما مولای ما دعا کن برای ما.....


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [quote=طهورا فروزان;288642]جواب شبهه یا سوال اول این هست :وقتی اسلام برای یک موضوع حکمی رو صادر کرده دلیل بر تایید اون حکم نیست --- که باید بجای تایید اون حکم نیست نوشته بشه تایید اون موضوع نیست
    ویرایش توسط shadman : ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ در ساعت ۱۹:۲۰


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    598
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [QUOTE=shadman;288704]
    جواب شبهه یا سوال اول این هست :وقتی اسلام برای یک موضوع حکمی رو صادر کرده دلیل بر تایید اون حکم نیست --- که باید بجای تایید اون حکم نیست نوشته بشه تایید اون موضوع نیست

    ممنونم از توضیح شما
    متن رو ویرایش کردم

    باز اگه کم و کاستی بود خوشحال میشم یاد آوری کنید
    ویرایش توسط طهورا فروزان : ۱۳۸۹/۰۳/۰۵ در ساعت ۱۹:۲۷
    سید ما مولای ما دعا کن برای ما.....


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    537
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    1187
    آپلود
    0
    گالری
    206



    با اجازه بزرگان

    واقعا ممنونم که پیگیر شدید و جوابی قانع کننده دادید . دستتون درد نکنه شبهات رو برای همه برطرف می کنید


    اگر این اجازه رو از طرف سرکار طهورا داشته باشم می تونم در خواست کنم همه اساتید و همه بزرگان سایت مهر های تایید خودشون رو بزنند و اگر حرف یا سخنی مونده کاملش کنن تا دیگر حرفی بر نوشته های سرکار طهورا نباشه که دیگران ایراد نگیرند ؟



    بازهم از سرکار طهورا تشکر میکنم از نظر من سخنان مفیدی و قابل قبولی زدید تفکر دیگران پای خودشان


    به امید سربلندی شما
    ویرایش توسط مولودحسین : ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ در ساعت ۰۲:۱۲


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    307
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام

    در مورد ازدواج و در مورد کلیه مسائل ابتدا باید تعقل کرد بعد کلام خدا را بررسی کرد و بعد کلام رسول خدا و بعد کلام 12 امام را باید بررسی کرد


    ما بعد از بررسی در انتها نیز باید تعقل کنیم

    از پیامبر و امامانمان روایت شده که ما نباید به صاحب کلام توجه کنیم بلکه به خود کلام باید توجه کنیم و در صورت منطقی بودن آنرا بپذیریم

    اگر دختری بدون والدین را در نظر بگیریم تکلیف چیست؟
    اگر پدری اجازه داد با دختر صغیرش ازدواج کنیم تکلیف چیست؟

    مسلم است اگر به دختر خردسالی به هر شکلی ارتباط بگیریم (جنسی) آن دختر از بعد روانی دچار مشکلات عدیده ای می شود و مسلما به انحطاط می افتد

    همانطور که قبلا متذکر شدم اینگونه از سوالات را دو دسته از آدمها می پرسند
    1. کسانی که به دنبال جواب هستند
    2. کسانی که به دنبال هوای نفس خود هستند

    این سوال ها را هم دو دسته جواب می دهند
    1. کسانی که به دنبال هوای نفس هستند
    2.کسانی که ذاکر اسم الله و به دنبال حقیقت هستند

    مسلم است که شرایط محیطی بر تکامل جسمی افراد تاثیر دارد
    یک پسر در قطب شمال در سن 25 و حتی در سن 30 سالگی به بلوغ می رسد پس واضح است برای یک دختر در آن محیط چه اتفاقی می افتد

    مسئله ای که مهم است کسانی که دچار بیماری جنسی هستند همیشه به دنبال دختران کم سن و سال هستند

    از نظر اسلام واقعی دو قضیه برای ازدواج با دختران مهم است
    1. تکامل جسمی
    2.تکامل عقلی

    کمتر دختری در ایران به این تکامل در زیر سن 18 سال می رسد

    :اگر کسی بگوید می توان با دختر 10 ساله ازدواج کرد براستی که از هوای نفس پیروی می کند

    این قضیه برای تمام انسانها واضح است
    :salavat10:

    آگاه باشیم

    حسین(علیه السلام) را سهل انگاری منتظرانش به شهادت رساند که لعنت خدا بر آنان

    قال رسول الله (صلی علی محمد و آل محمد):
    زمانیکه در امتم بدعتها هویدا شد بر عالم است که علمش را آشکار کند ، هرکه نکند لعنت خدا بر او باد


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    14
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    علیکم السلام جناب اهورا
    شما فرمودید که در اسلام دو شرط برای ازدواج هست : تکامل جسمی و تکامل عقلی . لطفا بفرمایید این رو کجای اسلام گفتن؟ کتاب ، سنت ... ؟
    مساله دیگه اینکه شما فرمودید : ما بعد از بررسی در انتها نیز باید تعقل کنیم
    نظر شما اینه که اگه ما یک روایتی دیدیم که صحیح السند بود ، باز هم باید در اخر اگه اون روایت با عقل جور در نیومد ، روایت رو بذاریم کنار؟ اگه نظرتون اینه سند این نظر رو هم لطف کنید
    مساله بعد اینکه هر سوالی رو ، ونه تنها این سوالات رو ، فقط دو دسته میپرسن که شما اشاره کردید ، پس منحصر در این سوالات نکنید
    مساله بعد اینکه شما فرمودید : مسلم است اگر به دختر خردسالی به هر شکلی ارتباط بگیریم (جنسی) آن دختر از بعد روانی دچار مشکلات عدیده ای می شود و مسلما به انحطاط می افتد
    این مسلم رو از کجا اوردید؟ فکر نمیکنید دارید مغلطه میکنید؟
    مساله بعد اینکه شما فرمودید : اگر کسی بگوید می توان با دختر 10 ساله ازدواج کرد براستی که از هوای نفس پیروی می کند

    این قضیه برای تمام انسانها واضح است
    این فتوا از روی روایت معتبر داده شده ، یعنی این سخن ، سخن معصوم هست ، آیا شما نظرتون اینه که معصوم علیه السلام نعوذ بالله از هوای نفس پیروی کرده؟
    و دیگه اینکه فرمودید این قضیه برای تمام انسانها واضح است ، این وضوح رو از کجا در اوردید؟ فکر نمیکنید این همون مغالطه هر بچه دبستانی باشه؟
    و در اخر اینکه شما فرمودید: مسئله ای که مهم است کسانی که دچار بیماری جنسی هستند همیشه به دنبال دختران کم سن و سال هستند
    امیدوارم منظورتون از این جمله این نباشه که هر کسی با دختر خردسال ازدواج کرد بیماری جنسی داره ، که اگه این منظورتونه، اونایی که با دختران زیر نه سال ازدواج میکنن صرفا بخاطر محرمیت با مادر دختر واقعا اونا هم بیماری جنسی دارن؟
    والسلام علی من اتبع الهدی
    ویرایش توسط shadman : ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ در ساعت ۱۵:۳۶


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    در ازدواج دختر نابالغ به نظر همه فقها اجازه ولی او، شرط است.
    این اجازه پدر هم باید به مصلحت دختر باشد و هیچ پدری نمی تواند بدون در نظر گرفتن مصلحت او، اجازه ازدواج او را بدهد.

    و همانطور که می دانیم هیچ پدر سلیم النفسی هم در روال معمول زندگی، چنین ازدواجی را به مصلحت فرزند دلبندش که نابالغ است، نمی داند فلذا چنین اجازه ای هم (که شرع در اختیار او قرار داده) نمی دهد.

    دو شرط «اذن ولی» و «وجوب رعایت مصلحت دختر» کاملا جلوی سوء استفاده از این حکم را می گیرد، ضمن اینکه «عدم مفسده» یک شرط غالب و قطعی بر بسیاری از احکام اسلام است از جمله همین مسأله.
    و به خاطر وجود همین شروط اطمینان بخش است که چنین مسأله ای در میان شیعیان عملا وجود ندارد و در حد یک نوشته و فرض مسأله باقی مانده است.



    هیچ آیه و روایتی دال بر سوء استفاده جنسی از کودکان و کودک آزاری در اسلام وجود ندارد بلکه هم از نظر احکام اسلامی و هم از نظر قوانین کشور، چنین کاری جرم بوده و مجازات کیفری دارد.

    حکمی هم که از فتاوای حضرت امام نقل شده، یک حکم فقهی نظری است یعنی نظر ایشان چنین است ولی ممکن است فقهای دیگر این نظر را قبول نداشته باشند؛ چه اینکه بعضی فقها عقد شیرخواره و دختربچه تا زمانیکه قابلیت استمتاع نداشته باشد را صحیح نمی دانند.

    لازم به توضیح است که فقها و مجتهدین با سالها تلاش و زحمت و بحث علمی یک سری مبانی در فقه و اصول بدست می آورند و ممکن است مبانی هر فقیهی با مبانی فقیه دیگر فرق داشته باشد. نتیجه تفاوت مبنای فقهی و اصولی، برداشتهای متفاوت از برخی آیات و روایات است که در نهایت به یک سری اختلافات حکمی منجر می شود. اختلافات موجود در رساله ها هم نوعا به همین جهت است.

    در دروس خارج فقه و اصول حوزه هم این مبانی و فتاوا به چالش علمی کشیده شده تا اینکه در نهایت هر یک از فقها و مجتهدین نهایتا برداشت خود از مدلول آیات و روایات را ابراز می نماید و حتی گاه یک شاگرد طبق ادله خود، نظری خلاف نظر استادش را برمی گزیند.

    نتیجه اینکه نمی توان با قاطعیت گفت: الا و لابد نظر امام در این مسأله حکم قطعی اسلام است. خود فقها هم در بسیاری از احکام نظری چنین ادعایی نمی کنند. اصلا احکام نظری (=احکامی که ادله اش از نظر سند و دلالت، یقینی نیست)، همیشه و
    در طول تاریخ معرکه آراء فقها و مجتهدین بوده است و راز فقه پویای شیعه همین است که زمینه تفکر و اظهار نظر عالمانه در کتاب و سنت (به عنوان دو منبع شناخت احکام دین)، همیشه وجود داشته و دارد و فقها دائما در دروس خود به نقادی ادله و آراء فقهای دیگر می پردازند و تمام این تلاشها در راه کشف احکام حقیقی اسلام است.
    با چنین بیانی اگر در مواردی یک فقیه بعد از بحث و جستجوی کامل علمی، باز هم حکمی داد که در واقع و نفس الامر خلاف حکم الهی باشد، چنین کسی به دلایل عقلی و نقلی معذور است (همچنانکه فرموده اند: للمصیب اجران و للمخطئ اجر واحد).





    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۳/۰۶ در ساعت ۱۸:۳۲
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    با عرض سلام خدمت تمام دوستان و عزیزان و سپاس بابت درج این مطالب از پاسخگوی محترم و همه دوستان

    فقط یک نکته ای که از قلم افتاده و آن اینست که
    پدر و مادر والد و والده - ولی و سرپرست فرزندان خود هستند و مالک نیستند و حق تملک از آنان ساقط است.
    در اسلام در عین حالیکه حق والد به گردن فرزند را گذاشته حق فرزند بر گردن والد را هم تعئین فرموده و با این شکل مشخص است که رابطه مالک و مملوکی نیست بلکه سرپرستی و تحت سرپرستی است که کاملا با مالک مملوکی متفاوت است.

    یــــــــاحق
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    منظور اینست که خداوند در ارتباط با حقوق فرزند بر گردن پدر و مادر کاملا با حقوق مملوک و مالک متفاوت است.
    مانند حق اسن نیکو حق تحصیل حق نگاهداری و تامین مایحتاج مورد نیاز فرزند برای معاش در حد توان و تامین مایحتاج مورد نیاز فرزند برای ازدواج که با حقوق مملوک متفاوت است.
    یاحق
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    537
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    1187
    آپلود
    0
    گالری
    206



    با اجازه بزرگان


    اساتید و دوستان مسلمون خودمون خوبه خیلی خوب دارید پیش میرید .

    لطفا هرچه در این باره میدانید بگید و جملات سرکار طهورا را کامل کنید و نا گفته ها رو هم بگید و بیشتر کنید .

    نگذارید شبهات یا سوالات برای کسی پیش بیاد .
    پیش خودتون فکر کنید اون جمله چه سوالاتی می تونه داشته باشه و همون چیزی که در جواب خودتون میدید اینجا نگارش کنید تا بقیه دوستان هم فیض ببرند



    با تشکر
    ویرایش توسط مولودحسین : ۱۳۸۹/۰۳/۰۷ در ساعت ۰۱:۴۶


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود