صفحه 1 از 11 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: گفتار معصومين عليهم السلام 1 (مديريت : .: تسنیم:.)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۷
    نوشته
    26,365
    مورد تشکر
    24 پست
    حضور
    22 روز 14 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    26
    آپلود
    0
    گالری
    8953

    گفتار معصومين عليهم السلام 1 (مديريت : .: تسنیم:.)




    با نام و ياد خداي سبحان

    سلام و عرض ادب و اجترام


    در این تاپیک متن کتاب گفتار معصومين عليهم السلام (1) نوشته مي شود. به این صورت که در هر پست بخشي از کتاب به ترتیب صفحات قرار می گیرد .

    ازسرکار خانم .: تسنیم:. که مديريت اين موضوع را پذیرفتند تقدير و تشکر مي کنم و براشون آرزوي توفيق روز افزون دارم

    استدعا دارم که کاربران گرامي در اين تاپيک پستي نزنند چرا که نظم کتاب بهم مي خورد و ناچار به حذف آن پست خواهيم شد . لطفا سوالات خود را در خصوص اين کتاب اينجا مطرح بفرمائيد


    التماس دعا

    ویرایش توسط ║★║فاطمی║★║ : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۶:۵۰


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    کتاب گفتار معصومين(عليهم السلام) جلد1

    درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله



    مجموعه ی حاضر احادیث کوتاه اخلاقی است که توسط حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی – مدّ ظلّه العالی – روزهای چهارشنبه قبل از شروع درس خارج فقه، با بیان ساده و جذاب شرح داده اند.



    تدوین: سیدمحمد عبدالله زاده
    زبان: فارسى
    تعداد صفحه : 207 صفحه
    قطع: وزیری
    نوع جلد: شوميز
    نوبت چاپ: اول(سال 1387)
    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    ویرایش توسط ║★║فاطمی║★║ : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۶:۵۱


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)







    2 . تـقـوا (2)

    3 . مشكل گشايى

    4 . ارزش و ضدّ ارزش

    5 . فقر و غنا
    ريشه هاى فقر معنوى

    6 . بدترين امّت

    7 . دو نشانه از آخر الزمان

    8 . دروغ و خيانت

    9 . زهد و آثار آن

    10 . راه نفوذ در ديگران

    11. زبان (غيبت)
    علاج غيبت و توبه آن

    12 . مقام حضرت زهرا(عليها السلام)

    13 . رضايت خدا يا خلق

    14 . نقد و نسيه وايمان به غيب

    15. استفاده از موقعيّت «وحدت»
    الف) تعريف وحدت
    ب) انگيزه ها و اهداف وحدت
    ج) اسباب و عوامل وحدت


    16 . شكر نعمت
    17 . آثار گناه
    نتايج گناه در زندگى انسان


    18 . نظافت و آراستگى
    زيبايى و آراستگى ظاهر از ديدگاه قرآن
    آراستگى ظاهرى در زندگى پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و امامان(عليهم السلام)
    19 . صله رَحِم
    آثار و بركات صله رحم در زندگى


    20 . تعادل در كسب دنيا

    21 .مالك نفس شدن

    22 .حكمت
    23 .خوف از خدا و قناعت
    الف) خوف از خدا
    ب) قناعت
    آثار مادّى و معنوى قناعت
    الف) قناعت باعث عزّت و سربلندى
    ب) قناعت، مالى است تمام نشدنى و بى نيازى واقعى است
    ج) قناعت باعث آسايش خاطر و آرامش روان
    آثار سوء عدم قناعت
    الف) طمع عامل ذلت و خوارى
    ب) طمع عامل آلودگى به گناه
    ج) طمع عامل فقر و احتياج
    طمع پسنديده
    24 .حيا

    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    ویرایش توسط .:تسنیم:. : ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ در ساعت ۲۲:۱۸


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    25 .قرآن، پيامبر و انفاق
    اوّل: تلاوت قرآن
    آداب تلاوت قرآن
    الف) پاكيزگى
    ب) طهارت دهان
    ج) پناه بردن به خدا
    د) تلاوت به صورت ترتيل
    ه) «تدبّر و تفكّر» در آيات قرآن
    آثار تلاوت قرآن
    الف) نورانيّت قلب
    ب) ايجاد معنويّت در اهل منزل
    ج) توسعه روزى و حضور ملائكه در منزل
    شاكيان در قيامت
    دوم: نگاه به چهره رسول خدا
    سوم: انفاق
    چند نكته در باره انفاق




    27 . عفّت
    پيامدهاى بى عفّتى(شهوت رانى)
    الف) فرجام سياه
    ب) اندوه فراوان
    ج) بردگى روح


    28 .ياد خدا بودن
    ج) ناشكرترين عضو
    ج)قساوت قلب

    29 .آزمايش الهى
    فلسفه امتحان
    انواع آزمايش

    30 . بهاى بدن انسان

    31 .گوشه گيرى

    32 .همنشينى

    33 .مرگ و حيات قلب
    ب) طهارت قلب

    34 .كار و بى كارى

    35 .عطاء به اندازه ظرفيّت

    36 .دنياى مؤمن و كافر
    فلسفه پيدايش زندان

    37 . حسن عاقبت
    خواهى رفت
    امورى كه موجب خوشبختى مى گردد
    نشانه هاى خوشبختى

    38 .فضيلت علم و عالم

    39 . نشانه مؤمن

    40 . ياران امام زمان(عليه السلام)


    منابع
    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    ویرایش توسط .:تسنیم:. : ۱۳۸۹/۰۳/۰۷ در ساعت ۲۰:۱۶


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    مقدمه

    مسائل اخلاقى در هر زمان از اهميّت فوق العاده اى برخوردار است، و در زمان ما اهميّت ويژه اى پيدا كرده دارد، چرا كه عوامل فساد و انحراف در اين عصر بيشتر از هر زمان نمايان شده است.
    با پيشرفت علوم و صنايع، ابزار فساد در دسترس همگان قرار گرفته، و شيوه هاى دسترسى به مسايل غيراخلاقى گسترش پيدا كرده است. لذا بحث درباره مسايل اخلاقى ضرورى تر به نظر مى رسد، و بر عالمان آگاه و دلسوز است كه براى گسترش اخلاق دست به دست هم دهند و جامعه را با اخلاق زنده بدارند زيرا زندگى بدون اخلاق، پوچ و بى معناست.
    اقوام روزگار به اخلاق زنده اند *** قومى كه گشت فاقد اخلاق مردنى است
    خوشبختانه در سالهاى اخير مباحث اخلاقى در حوزه زياد شده است و اساتيد حوزه مقدارى از وقت خود را به اين مهم اختصاص داده اند. از جمله اين اساتيد حضرت آية الله العظمى مكارم شيرازى ـ مدّظلّه العالى ـ مى باشد كه روزهاى چهارشنبه قبل از شروع درس خارج فقه، حديث كوتاهى را با بيان ساده و جذّاب شرح مى دهند و بنده چون توفيق حضور در اين جلسات را داشتم برخود لازم ديدم اين احاديث را جمع آورى كنم تا همه از كلمات نورانى ائمّه(عليهم السلام) بهره مند شوند و إن شاءالله از مصاديق اين حديث شريف پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) قرار گيريم كه مى فرمايد: «مَنْ حَفِظَ عَلى أُمَّتى أَرْبَعينَ حَديثاً يَنْتَفِعُونَ بِها بَعَثَهُ اللهُ يَوْمَ القيامةِ فَقيهاً عالِماً; هركه براى نفع امّت من چهل حديث را در حافظه خود داشته باشد، خداوند او را روز قيامت فقيهى دانشمند برانگيزد».(1)
    نكته قابل ذكر اين است كه دسته بندى اوّليه احاديث از معظّم له مى باشد و شرح و بسط اضافى از بنده است و سعى شده است كه توضيحات بيشتر از تأليفات حضرت استاد مانند تفسير نمونه و اخلاق در قرآن باشد.
    در پايان از بذل عنايت حضرت استاد صميمانه تشكّر و قدردانى نموده و توفيقات حضرتش را در تمام مراحل زندگى از خداوند متعال خواستارم.
    سيّد محمّد عبدالله زاده
    20/6/1384
    1. خصال، ج 2، باب الاربعين، حديثهاى 15،16،17،18 و 19.



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0




    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    1. تقوا
    الف) زاد وتوشه

    قال رسولُ اللهِ(صلى الله عليه وآله): «خَصْلَةٌ مَنْ لَزِمَها أطاعَتْهُ الدُّنْيا وَالآخِرَةُ، وَرَبِحَ الْفَوْزَ في الْجَنَّةِ قيلَ: وَما هيَ يا رَسُولَ اللهِ؟ قالَ: التَّقْوى، مَنْ أرادَ أنْ يَكونَ اَعزَّ النّاسِ فَلْيَتَّقِ اللهَ عَزَّوَجَلَّ، ثُمَّ تَلا: (مَنْ يَتَّقِ اللهَ...)».(1)
    رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: «صفتى هست كه اگر در كسى باشد، دنيا و آخرت مطيع او مى شوند و از بهشت بهره مند مى شود. عرض كردند اين خصلت چيست؟ فرمود: تقوا; كسى كه بخواهد نزد مردم عزّت داشته باشد تقواى الهى پيشه كند،» سپس اين آيه را تلاوت فرمود:
    «(وَمَنْ يَتَّقِ اللهَ يَجْعَلْ لَّهُ مَخْرَجاً * وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ); هر كس تقواى الهى پيشه كند، خداوند راه نجاتى براى او فراهم مى كند، و او را از جايى كه گمان ندارد، روزى مى دهد».(2)
    تقوا در قرآن به شكل هاى مختلفى بيان شده است:
    1. بحارالانوار، ج 77، ص 169، ح 7.
    2. طلاق، آيه 2 و 3 .





    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    ب) لباس

    قرآن مى فرمايد: «(وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى); و زاد و توشه توشه تهيّه كنيد كه بهترين زاد و توشه پرهيزكارى است».(1)
    زاد و توشه چيزى است كه انسان را از مرگ و هلاكت نجات مى دهد. سفرهاى سابق غير از سفرهاى امروزى بود; امروز بدون زاد و توشه مى شود سفر كرد چون در راه وسايل مورد نياز هست; امّا درگذشته چنين نبود.
    حضرت امام على(عليه السلام) مى فرمايد: «اَهْلُ الدُّنيا كَرَكْب يُسارُ بِهِمْ وَهُم نِيامٌ; اهل دنيا همچون سوارانى هستند كه آنها را مى برند در حالى كه در خوابند».(2)
    اگرچه خيال مى كنند كه ايستاده اند ولى مسافر دنيا به آخرت هستند، بنابراين زاد و توشه لازم است و بهترين زاد و توشه آنها تقواست.
    1. بقره، آيه 197 .
    2. نهج البلاغه، كلمات قصار، 64 .



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    ج) کلید بهشت


    قرآن مى فرمايد: (وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ).(1)
    اين تشبيه بسيار رسا و گوياست، زيرا همان طور كه لباس بدن انسان را از سرما و گرما حفظ مى كند، و محافظى است در برابر بسيارى از خطرها، و عيوب جسمانى را پوشانده و زينتى براى انسان است، روح تقوا و پرهيزكارى نيز علاوه بر پوشاندن بشر از زشتى گناهان و حفظ از بسيارى انحرافات فردى و اجتماعى، زينت بسيار بزرگى براى او محسوب مى شود، و بر شخصيّت او مى افزايد.
    منظور از لباس تقوا چيست؟ بعضى آن را به معناى «عمل صالح» و بعضى «حيا» و بعضى به معناى «لباس عبادت» گرفته اند، تمام اين معانى را مى توان از آيه استفاده كرد.(2)
    در ادامه حديث مورد بحث مى فرمايد: اگر مى خواهيد عزيزترين مردم باشيد، سراغ تقوا برويد. در اينجا فقط عزّت آخرت مراد نيست بلكه عزّت دنيا هم هست، چرا كه انسان خائن، دروغگو و ظالم، منفور است، ولى انسان با تقوا عزيز است، حتّى آدم بى تقوا هم از انسان باتقوا خوشش مى آيد.
    1. اعراف، آيه 26 .
    2. تفسير نمونه، ج 6، ص132.



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0




    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)

    2. تقوا

    قرآن مى فرمايد: ما بهشت را مخصوص باتقوايان قرار داديم:
    (تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِى نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ كَانَ تَقِيّاً).(1)
    خداوند در آيات قبل نعمتهاى مادّى و معنوى بهشت را برشمرده و مى فرمايد: كليد درِ بهشت با تمام آن نعمتها كه گذشت چيزى جز تقوا نيست.
    در اين آيه به كلمه «ارث» بر مى خوريم كه معمولا به اموالى گفته مى شود كه بعد از مرگ از كسى به ديگرى انتقال مى يابد، در حالى كه بهشت مال كسى نبوده وظاهراً انتقالى در كار نيست.
    به دو شيوه مى توان اين مسأله را توضيح و تفسير كرد:
    1. «ارث» از نظر لغت به معناى تمليك هم آمده است و منحصر به انتقال مالى از ميّت به بازماندگانش نمى باشد.
    2. در حديثى از پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «مَا مِنْ أحَد إلاّ وَلَهُ مَنْزِلٌ فِي الجَنَّةِ وَمَنْزِلٌ فِي النّارِ، فَأمّا الكافِرُ فَيَرِثُ الْمُؤْمِنَ مَنْزِلَهُ مِنَ النّارِ، وَالْمُؤْمِنُ يَرِثُ الْكافِرَ مَنْزِلَهُ مِنَ الْجَنَّةِ; هر كس منزلگاهى در بهشت و منزلگاهى دردوزخ دارد، كافران منزلگاه دوزخى مؤمنان را به ارث مى برند و مؤمنان جايگاه بهشتى كافران را».(2)
    راه تحصيل تقوا قبل از هر چيز، معرفة الله و سپس ايمان به معاد است. بسيارى از بى تقوايى ها به خاطر اين است كه خدا را خوب نشناخته ايم; كسى كه معتقد باشد خدا روزى مى دهد، چرا دزدى كند; كسى كه معتقد باشد عزّت و ذلّت به دست خداست، چرا از كس ديگرى عزّت بخواهد؟!
    1. مريم، آيه 63 .
    2. تفسير نورالثقلين، ج2، ص31.



    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    964
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0




    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)


    چندنکته

    قال عليٌّ(عليه السلام): «لا يَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ التَّقْوى، وَ كَيْفَ يَقِلُّ ما يُتَقَبَّلُ؟».(1)
    حضرت على(عليه السلام) مى فرمايد: «عملى كه همراه با تقوا باشد كم نمى شود (هرچند به نظر ناچيز آيد); چگونه كم خواهد بود عملى كه مقبول درگاه خداست؟».
    با تقوا كسى است كه به واجبات اهميّت بدهد و از محرّمات دورى كند، و تمام اعضاى او كليد داشته باشد; امّا نزد خواص، او كسى است كه بتواند همه كردارش را به ديگران عرضه كند.
    بدون شك هر انسانى فطرتاً خواهان اين است كه با ارزش و پرافتخار باشد، و به همين دليل با تمام وجود براى كسب ارزشها تلاش مى كند، ولى معيار ارزش نزد فرهنگ هاى مختلف كاملاً متفاوت است و گاه ارزشهاى كاذب جاى ارزشهاى راستين را مى گيرد.
    گروهى ارزش واقعى خويش را در انتساب به قبيله معروف و معتبرى مى دانند، به همين جهت براى تجليل مقام قبيله و طايفه خود تلاش زيادى مى كنند، تا خود را به وسيله انتساب به آن بزرگ جلوه دهند.
    گروه ديگرى مال و ثروت، كاخ و قصر، خدم و حشم و مانند اين امور را نشانه ارزش مى دانند و براى به دست آوردنش تلاش مى كنند، در حالى كه عده ديگرى مقامات اجتماعى و سياسى را معيار ارزش مى دانند.
    و به همين ترتيب هر گروهى در مسيرى گام برمى دارد و به برداشت شخصى خود دل مى بندد و آن را ارزش مى شمرد.
    امّا از آنجا كه اين موارد ذكر شده براى ارزش متزلزل، مادّى و زودگذر است، يك آيين آسمانى همچون اسلام هرگز نمى تواند با آن موافقت كند; لذا خط بطلان روى همه آنها مى كشد و ارزش واقعى انسان را در صفات ذاتى او به خصوص تقوا و پرهيزكارى و تعهّد و پاكى او مى شمرد و حتّى براى موضوعات مهمّى، همچون علم و دانش، اگر در مسير ايمان و تقوا و ارزشهاى اخلاقى قرار نگيرد، اهميّت قائل نيست. ملاك كرامت و ارزشمندى در پيشگاه خدا، تقواست كه هيچ بديل و جانشينى ندارد.
    در آيات فراوانى از قرآن كريم، به صورت مختلف لفظ تقوا و يا مشتقّات آن وارد شده است. يكى از بزرگ ترين ارزشها در نظام ارزشى اسلام، بلكه محور همه ارزش ها تقواست.
    تقوا اطلاقات متعدّد و معانى مختلفى دارد; در بعضى از موارد به معناى اجتناب از گناهان و در موارد ديگر، رعايت همه احكام شرعى، اعمّ از واجبات و محرّمات است.
    اگر روحيّه تقوا و خداترسى در نهاد آدمى وجود نداشته باشد و مواظب نباشد كه احكام الهى يعنى انجام واجبات و ترك محرّمات را رعايت كند، انسان بى بند وبار، بى مبالات، بى تفاوت و سر در گم بوده و راه به جايى نمى برد.
    بنابراين اوّلين شرط در مسير تكامل آن است كه آدمى، براى اعمال و رفتار خود معيار و ضابطه اى در اختيار داشته باشد و هواهاى نفسانى خود را تحت كنترل بگيرد در غير اين صورت هرگز به سعادت دست پيدا نخواهد كرد.
    خداوند اهميّت تقوا را در آيات متّعددى بيان كرده كه به چند آيه اشاره مى كنيم:
    «(يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِّنْ ذَكَر وَأُنثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوباً وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ); اى مردم ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد; (اينها ملاك امتياز نيست بلكه) گرامى ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست، به درستى كه خداوند دانا و آگاه است».(2)
    در اين آيه خداوند معيار واقعى ارزشهاى انسانى را در برابر ارزشهاى دروغين مشخص مى سازد. با توجّه به شأن نزولى كه براى اين آيه ذكر شده، مى توان به عمق اين ارزش انسانى پى برد. بعد از فتح مكّه پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) دستور داد بلال بر پشت بام كعبه اذان بگويد، عتّاب بن اُسَيد كه از آزاد شدگان بود گفت: خدا را شكر مى كنم كه پدرم از دنيا رفت و چنين روزى را نديد! و حارِث بن هِشام نيز گفت: آيا رسول الله(صلى الله عليه وآله) غير از اين كلاغ سياه كسى را پيدا نكرد؟ اينجا بود كه آيه فوق نازل شد و معيار ارزش واقعى را بيان كرد.(3)
    و در آيه ديگر مى فرمايد: «(يَا بَنِى آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاساً يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشاً وَلِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِكَ خَيْرٌ ذَلِكَ مِنْ آيَاتِ اللهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ); اى فرزندان آدم! لباسى براى شما فرستاديم كه اندام شما را مى پوشاند و مايه زينت شماست، امّا لباس پرهيزكارى بهتر است اينها (همه) از آيات خداست تا متذكّر (نعمتهاى او) شوند».(4)
    1. نهج البلاغه، كلمات قصار، 95.
    2. حجرات، آيه 13.
    3. تفسير روح البيان، ج 9، ص 90 ; تفسير قرطبى، ج 9، ص 6160 .
    4. اعراف، آيه 26





    گفتار معصومين عليهم السلام  1 (مديريت :  .: تسنیم:.)



صفحه 1 از 11 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود