جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع) « ••ostad•• »

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع) « ••ostad•• »




    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    باسلام
    امام زین العابدین و سید الساجدین ، سیدنا ومولانا علی ابن الحسین این مطالب را انشا فرمودند و فرزندشان امام محمد باقر (ع)نوشته اند وامام برحق ناطق جعفر ابن محمد صادق(ع)شنیده

    این کتاب دارای پنجاه و چهار دعا است که هر کس از روی اخلاص و با نیت پاک یکی از انها را بخواند و در فهم معانی ان اندیشه کند نور الهی در دلش تابیده شده و دیدگانش و دلش منور بر انوار الهی میگردد

    این کتاب در میان علماء به انجیل اهل بیت و زبور ال محمد (ص)ملقب گردیده .و همانطور ان دو کتاب اسمانی حاوی علوم و صحیفه نیز علوم وحکمی دارد که نیکبختی و سعادت را بر طالبانش هدیه میکند در بسیاری از اجازات علماء امامیه (مستدرک الوسایل -- محدث نوری)

    بیان کرده این کتاب را به اخت القران و نهج البلاغه را به اخ القران وصف نموده اند


    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »


    ....................................... حق یارتان ................................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۰۷:۴۰


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    دعاء الاول : التمحید لله عزّ وجلّ _ستایش نمودن خدای عزوجل
    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »

    (1)الحمدلله الاول بلا اولٍکان قبله ؛ والآخر بلاآخر یکون بعده
    معنی
    سپاس خدای را که اول است و پیش ازاو اولی نبوده و اخر است و پس از او آخری نبوده

    تحلیل

    عالم را مبداء است و وانچه موجود میشود وجود ازاو دارد وعالم را مرجع است انچنان که هرچه تمام میشود در او تمامیت پیدا میکند


    (2)الذی قصرت عن رؤیته ابصارا لناظرین ؛ و عجزت عن نعته اوهام الواصفین

    معنی
    خداییکه دیده های بینندگان از دیدنش ناتوانند و اندیشه های وصف کنندگان از عهده ی وصفش بر نیایند

    تحلیل

    محال است دیدنش ! به چند دلیل : اول انکه او نه جسم است که دیدگان ان را در یابند ونه مکان دارد که ان را باز یابد . و دوم انکه او عظیم است وصاحبان دیدگان باتمامی وجود در برارش حقیرند وهرگز این عظمت معنا در این وجودهای حقیر نمی کنجد

    واندیشه ای که هر چه میکوشد در حد محدود خود اورا وصف میکند
    ونمی تواند جز از اثارش وصف کند وانچه در ذات خداست بر جان واندیشه ی صاحبان ان اندیشه ها قابل تصور و وصف نیست چنانکه
    حضرت سید المرسلین فرمودند لا احصی ثناء" علیک، انت کما اثنیت علی نفسک یعنی مرا توانایی مدح و ثنای تو نیست وفقط تو خود باید ثنا گوی ذات خود باشی
    و امیر المؤمنین فرمود:
    هو فوق ما یصفه الواصفون یعنی او برتر و والا تر است از انچه وصف کنندگان بخواهند او را بستایند

    ( 3)ابتدع بقدرته الخلق ابتداعا"؛ و اخترعهم علی مشیّتةاختراعا"
    معنی
    به قدرت و توانایی خود افریدگان را افرید؛ وانان را با اراده وخواست خودبوجود اورد بدون انکه از روی مثال و نمو نه ای باشد

    تحلیل
    زیرا همیشه او اول بوده و هم او اخر بوده ونمونه ومثالی نبوده تا مورداستفاده باشد .

    ........................................حق یارتان .............................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۰۷:۵۱


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    با سلام ادامه ی دعاء اول

    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »

    (4)ثم سلک بهم طریق ارادته ؛ وبعثهم فی سبیل محبته ؛ لا یملکون

    تاخیرا" عمّا قدّمهم الیه ؛ و لا یستطیعون تقدّما" الی ما اَخرهم عنه

    معنی

    ان گاه ایشان را در راه اراده و خواست خویشتن روان گردانید و در راه محبت و دوستی خود بر انگیخت ؛ در حالی که توانایی تاخیر ندارنددر انجه که ایشان را به جلو انداخته ؛ ونمی توانند پیش اندازند انچه را که برایشان از اعقاب خواسته

    تحلیل

    اینکه هر موجودی در راه محبت و دوستی خدا قرار داردبه عنوان یک غریزه در موجودات واقع است بلکه بالا تر از ان یعنی به صورت فطری در انسان وجود دارد وعلی رغم اندیشه ها و ظاهر گفتار و پندار ادمی در درون خود تمایلی عظیم برای محبت و دوستی با خدا دارد .چنانکه در ایات قران کریم ( سوره اسراء - ایه ی44 فرموده :

    و ان من شیء" الّا یسبح بحمده ولکن لا تفقهون تسبیحهم

    یعنی موجودی نیست جز انکه ذکرش تسبیح وستایش خداست ولی شما ایشانرا در نمی یابید

    این موجودات از انچه برای انان تعیین نموذده تجاوز نمیتوانند داشته باشند این با استطاعت و توانا بودن در انجام نیک وبد اعمال منافاتی ندارد زیرا فرمایش امام در ظاهر ان است که خدای تعالی درکلیت امر جهان را تدبیر نموده وهر گاه چیزی را اراده کند غیر ان واقع نمی شود.
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۰۷:۵۵


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش .................

    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• » گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »
    سلام علیکم
    5 -و جعل لکل روح ٍ منهم قوتا" معلوما" مقسوما" من رزقه ؛ لا ینقض
    من زاده ناقص ؛ و لا یزید من نقص منهم زائد

    معنی
    و از رزقی که عطا فرموده هر جانداری را روزی معلومی قرار داده است و به هر کس از ان فراوانی داده ؛ هیچ کاهنده ای ازان نمیکاهد؛ و هر که را کاسته افزاینده ای نمی افزاید
    تحلیل
    در قران کریم فرموده : که نحن قسمنا بینهم معیشتهم فی الحیوة الدنیا سوره ی الزخرف ایه ی 32

    معنی
    ما روزی ایشان را در زندگانی دنیا بین شان تقسیم و پخش نمودیم

    و در این بین جز خداوند سبحان کسی نیست که ان را کم و زیاد کند ؛ البته این مطلب میتواند هشدار باشد برای انسان که هرگز جایز نیست برای به دست اوردن روزی از صراط پرهیز کاری بیرون برود واز راه نادرست به کسب روزی پپردازد ونباید برای رزق بیشتر در حرام گام نهدکه انجه قسمت وبهره است برای ما همان تقسیمی است که از راه حلال و از جانب خداوند سبحان مقرر و مقدر شده. وباید دانست که خدای الرحم الراحمین هرگز روزی حرام بر کسی مقدر نمیکند . پس انکه عادت به حرام خوردن کرده از روزی مقسوم خود چشم پوشیده وخداوند نیز ان روزی را حبس میکند که اگر شکیبایی میکرد و گرد حرام نمی گشت حتما" ان چه را در خور احوال اوبود را از خدا دریافت میکرد. وبدان انچه نام روزی بران می نهند بیشتر از رزق شکم میدانند و شامل بسیاری از امور انسان از جمله همسر - فرزند - دوست - درایت - سلامتی - کسب علم - کسب درامد حلال - توفیق عبادت و...... می باشد.


    .............................................. حق یارتان ..........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۸ در ساعت ۰۱:۵۵


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش .................

    .............. گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »
    .............6 -ثم ضرب له فی الحیوة اجلا" موقتا" ؛ ونصب له امدادا" محدودا"؛
    یتخطّاء الیه بایام عمره ؛ ویرهقه باعوام دهر ه ؛ حتی اذا بلغ اقصی
    اثره ؛ واستوعب حساب عمره ؛ قبضه الی ما ندبه الیه من موفور ثوابه ؛ او محذور عقابه؛ لیجزی الذین اساءا بما عملوا و یجزی الذین احسنوابالحسنی .
    معنی
    پس از ان برای او در زندگی مدتی معلوم تعین و پایانی معین قرار داد که با روز های زندگی اش به سوی ان پایان گام بر میدارد ؛ و با سالهای روز گارش
    به ان نزدیک می شود وجون به پایان نزدیک شود؛ وحساب عمر و زندگی اش را تمام بستاند؛ او را به انچه خوانده از پاداش سرشار یا کیفر ترسناک خود فرا گیرد .

    تحلیل

    خداوند حکیم این رزق دنیایی را در مهلتی معلوم در اختیار انسان قرار میدهد تا که اسباب سفردنیایی را برایش از هر جهت فراهم کرده باشد .وظرف عمر هر انسانی که در زمین زندگی میکند ظرفیتی محدود است .و بالاخره روزی رحیل کوی اخرت خواهد بود.
    هر روز وهر قدمش در لحظه ها اورا به این پایان نزدیک تر میکند .
    وتا به ان انتخاب خود از بهشت یا دوزخ برسد؛
    وهمچنین اشاره بر این ایه دارد که :
    لیجزی الذین اسآؤبما عملوا و یجزی الذین احسنوا بالحسنی
    یعنی
    تا کسانی را که با کردارشان بدی کرده ان و انان را که با رفتارشان نیکویی نموده اند جزا دهیم .

    واین جزا چونان لباسی که بر تن ادمی نشیند بر جانش خواهد نشست گویا عالمی ترا با ان لباس خود دوخته محک خواهد زد .

    کما اینکه در ایهات قران امده که در قیامت عده ای از گناه کاران شیطان را مقصر دانسته و گناهان خود را بر او و وسوسه هایش نسبت میدهند که در این مبان شیطان میگوید:

    ای بنی ادم من تورا دعوت کردم (به بدی ) وخداوند هم ترا دعوت کرد (به خوبی و نیکویی) واما تو خود دعوت مرا پذیرفتی!! و دعوت خداوند را ردکردی اکنون نیز تو خود مسئول اعمال خودت هستی . و اکنون خودت را ملامت کن.
    سوره ابراهیم ایه ی 22


    ............................... گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »

    ............................................... حق یارتان ........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ در ساعت ۱۰:۴۹


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش ..

    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »

    7777

    77
    7 -عدلا" منه تقدّست ء اسماؤه؛وتظاهرت ءالاؤه؛ لایسئل عمّایفعل
    وهم یسئلون

    معنی
    واین جزابا درستی و عدالت از جانب اوست ؛ منزه و پاک است نامهای او
    ونعمتها وبخشایشش پی در پی است و هر انچه را کند بر اساس و مطابق
    حکمت و مصلحت است ؛از انچه انجام میدهد وبجامیاورد باز خواست نمیشود واز دیکران باز پرسی وباز خواست میشود.

    تحلیل

    عالم در ید قدرت لا یزال اوست و عدالت صفت ذات اوست وان چه صفت ذات است ؛پس او سرچشمه ومنبع است در ان صفت .
    وعدالت خداوند در تطبیق پاداش ها و مجازاتها با اعمال و نیات جلوه میکند .
    واو از هر عیب و نقصی پاک ومنزه است زیرا منبع و سرچشمه ی تمام پاکی ها و خوبی ها هم صفات و اسماء اوست که از ذات مقدسش میباشد .
    نعمتهایش برای همه ی مخلوقات پی در پی و روان و جاری است انچنان که صفت الرحمن او متجلی بر عالم است یعنی چون مخلوق اوییم گر چه گنهکار یم اما از خوان نعمتش ما را بی بهره نکندو این حق مخلوق بر خدای خویش است که با اعلی درجه از جانب خداوند در جهان جاری است.
    انچه از کم و کاست و زیادتی مقدرات برای مخلوقات قرار داده بی شک از حکمت اوست چنانکه در قران کریم فرموده:
    لا یسئل عما یفعل و هم یسئلون
    یعنی
    ازاو باز خواست نمیشوددر انچه انجام میدهدو از دیگران باز خواست میشود
    سوره انبیاء ایه ی23

    .............................گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »
    ............................................. حق یارتان ........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ در ساعت ۱۰:۵۰


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

    وبا تشکر از برادر ارجمند جناب کریمان که زحمت تایپ مطالب را تا پست قبل متقبل شدند اجرشان با صاحب صحیفه

    ..............................گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »

    8 -والحمدالله الذی لو حبس عن عباده معرفةحمده علی ما ابلاهم من مننه المتتابعة ؛و اسبغ علیهم من نعمهالمتظاهرة؛ لتصرّفوافی مننه فلم یحمدوه؛ و توسّعوا فی رزقه فلم یشکروه

    معنی

    و سپاس خدای را که اگر بندگانش رااز شناختن سپاسگزاری خود بر نعمتهای پی در پی که به ایشان داده و بخششهای پیوسته که برا ی انها تمام گردانیده باز می داشت هر اینه نعمتهایش را صرف نموده اورا سپاس نمی گزاردند و در روزیی که عطا فرموده فراخی می یافتند و شکرش را به جا نمی اوردند


    تحلیل
    امام(ع) در این فراز از دعا به یکی از خصوصیات فطری انسان اشاره نموده (شناخت) وان را باب ارتباط اولیه با خداوند(شکر گزاری و سپاسگزاری) قرار داده و همچنین در برابر این خصوصیت فطری انسانی به یکی از صفات فعل خداوند(منعم بودن) اشاره نموده که منشاء لطف خداست که ان هم نتیجه ی محبت خداوندی است و
    این محبت با (تقدیر روزی)برای مخلوقات از جمله انسان تجلی کرده.و این تجلی به زیبا ترین شکل صورت گرفته که منعم امر نکرده که انسان باید شکر نعمتهایش را به جا اورد . بلکه این تجلی را ارزانی خلق نموده تا در قالب عکس العمل شکر گزاری ظهور گوهر انسانیت را در پرتو این شناخت ( و درک محبت الهی) بر سایر مخلوقات بنمایاند و انسان را به این وسیله ( شناخت و درک وظیفه ی شکر کزاری) از سایر موجودات متمایز نماید

    .................................گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »
    ........................................ حق یارتان ............................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ در ساعت ۱۰:۵۱


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

    گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »
    9- و لو کانوا کذالک لخرجوا من حدودالانسانیّة الی حدّالبهیمیةفکانوا
    کما وصف فی محکم کتابه :ان هم الّاکالانعامبل هم اضلّ سبیلا"

    معنی :
    و اگر چنین می بوداز حدود انسانیت به مرز بهمیّت(چهار پایان)روی میاوردندو چنان بودند که در کتاب محکم و استوار خود(قران) که وصف فرموده: ایشان(ناسپاسان)جز مانند چهار پایان نیستند ؛ بلکه گمراه ترند

    تحلیل :

    سخن امام(ع) دراین قسمت از دعا در دنباله ی مبحث شکر گزاری نعمات خداوند میباشد . ودر ابتدا ی فراز نهم میفرماید اگر چنین نبود که (شکر گزار ی نمیکردند) در بی خردی و بی تدبیری در حدود چهار پایان قرار میگرفتند و مستند گفتار خود را ایه ی44 سوره ی الفر قان را قرار میدهند که ترجمه ی
    ان در معنی اورده شد . مرحوم فیض الاسلام در این قسمت اینگونه مطلب را تحلیل میفرمایند که « زیرا چهار پایان هیچ یک از قوای را تعطیل و بی کار ننموده اند واز تمام قوای خدادادی استفاده می برند پس اگر گمراه باشند در طلب کمال خود کوتاهی نکرده اند و به خلاف انسان که اگر قوه ی عقلیه را که به معرفت ذحق راهنماست وامتیاز او نیز از چهار پایان در همین قوه ی عقلیه است تعطیل نموده ویا کمتر از ان بهره برداری کننداز چهار پایان گمراه ترند و سزاوار کیفر هستند» امام(ع) در این فراز تاکید قران بر بهره برداری از خردوتمایز انسان از چهار پایان را در به جا اوردن شکر نعمتهای ولی نعمت میداند و این را تذکر میدهند که اگر ناسپاسی کنید از مرز انسانیت خروج یافته . و ارزش انسانی خود را ازدست خواهید داد . و اگر انسانی ارزش واقعی خود را ازدست بدهد نباید از ولی نعمت خود انتظار بیهوده داشته باشد مثلا" بسیاری شکوه و گلایه دارند از اینکه خداوند دعایشان را استجابت نمیکند وبه تعریفی خود را محق همه گونه محبت بی دریغ خداوند میدانند
    غافل از اینکه همین مرحله ی ناسپاسی در نعمتهای خداوندی که ایشان را به درجه ی دون حیوانیت منتقل نموده یکی از اسباب مانع استجابت دعا خواهد بود زیرا دون مایه را به درگاه کبریایی راهی نیست

    .............گزیده هایی ازکتاب تحلیل عرفان از دیدگاه امام سجاد (ع)  « ••ostad•• »


    .......................................... حق یارتان ........................................

    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ در ساعت ۱۱:۵۷


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ۞❀۞❀۞آشنایی با شهید فرانسوی دفاع مقدس۞❀۞❀۞
    توسط seyed yasin در انجمن برگی از دفتر زندگی ( زندگی نامه و خاطرات شهدا)
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴, ۰۸:۵۶
  2. ▐★♥★ ▐داستان هایی از سیرت حضرت امام رضا (ع)▐★♥★ ▐
    توسط ║★║فاطمی║★║ در انجمن اهل بیت و ائمه در قرآن
    پاسخ: 24
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۷, ۱۸:۳۸
  3. نامه ی زن آمریکایی به زنان ودختران مسلمان
    توسط خادمة المهدی در انجمن حجاب و پوشش اسلامي
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۲۸, ۱۵:۴۷
  4. جمع بندی برادر و خواهر قرآن چه کتاب هایی هستند ؟
    توسط roshan_del در انجمن دیدگاههای مختلف در باره اعجاز
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۷, ۱۸:۵۹

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود