صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: یک سوال ؟ یک جواب

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3

    یک سوال ؟ یک جواب مرکز مجازی پاسخ به سوالات و شبهات بهائیت




    با سلام و خیر مقدم حضور همراهان کانون گفتمان قرآنی و تشکر از مدیران محترم سایت و دست اندرکاران سایت
    خدای را شاکریم از اینکه محیطی آرام بدور از تعصب و بر پایه علم و عقل ایجاد گردید تا بتوانیم دگر بار چهره ای از دین سازان دغل باز رونمائی کنیم
    و این موضوع توسط مرکز مجازی پاسخگویی به سوالات بهائی پژوهی ایجاد می گردد جهت سوالات شما و پاسخ های آنی از طرف خادمان بخش بهائی پژوهی تا دوستان و همراهان عزیز بتوانند به دور از هیاهوی تالار های گفتگو پاسخ سوال خود را دریافت نمایند .
    ضمن آنکه لازم به یادآوری است در صورتی که دوستان ایراد و شبهه ای در پاسخ سوالات مزبور دارند می توانند با ایجاد موضوعی در آن زمینه خاص (البته اگر قبلا ایجاد نشده باشد ) نه این تاپیک به ایراد نظر خود بپردازند .
    منتظر سوالات شما داوطلبان حق و حقیقت در موضوعات بهائی پژوهی هستیم .
    نام این تاپیک را یک سوال یک جواب می گذاریم تا بدینوسیله از پراکنده شدن بحث ها جلوگیری شود .

    درود خداوند بر رهروان پاک حق و حقیقت باد

    ویرایش توسط homamehr : ۱۳۸۹/۰۳/۰۸ در ساعت ۲۳:۱۸


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    3,203
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    3
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    96 روز 16 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام.این درست که بهائیان میگویند هرکس چند شیعه(نمیدونم چند تا)به قتل برساند به بهشت میرود؟
    شبی مجنون به لیلی گفت کِی معشوق بی همتا
    تو را عاشق شود پیدا ولی......


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3

    در پاسخ برادر عزیز روسفید




    نقل قول نوشته اصلی توسط رو سیاه نمایش پست
    سلام.این درست که بهائیان میگویند هرکس چند شیعه(نمیدونم چند تا)به قتل برساند به بهشت میرود؟
    با سلام خدمت شما دوست عزیز ،
    خیر این صحیح نمی باشد . در اعتقادات بهائیان چنین چیزی تاکنون وجود نداشته است و ما چیزی شبیه این اعتقادا را در فرقه وهابیت شاهد هستیم .
    دوست عزیز وهابیت با بهائیت دو فرقه متفاوت هستند که کاملا با همدیگر تفاوت دارند .
    ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــ
    لطفا هر یک از دوستان اگر انتقادی به این جواب دارید آن را در پست مجزا مطرح نمائید .


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    انگور عسکری




    سلام بر استاد عزیز هما مهر و کارشناس بحث بهائی پژوهی
    شما در مورد انگور عسکری و جریان آن با بهائیت چیزی شنیده اید .
    آخه در سایت بهائی ..... در یکی از مجلاتشون نوشته بود بررسی انگور عسگری ولی هر کاری کردم نتونستم دانلودش کنم .
    اگه ممکنه بفرمائید جریان چیه ؟ وآیا ارتباط به بحث دارد یا خیر ؟

    ضمنا ممکنه بفرمائید شما چند نفرید ؟


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط mshahr نمایش پست
    سلام بر استاد عزیز هما مهر و کارشناس بحث بهائی پژوهی
    شما در مورد انگور عسکری و جریان آن با بهائیت چیزی شنیده اید .
    آخه در سایت بهائی ..... در یکی از مجلاتشون نوشته بود بررسی انگور عسگری ولی هر کاری کردم نتونستم دانلودش کنم .
    اگه ممکنه بفرمائید جریان چیه ؟ وآیا ارتباط به بحث دارد یا خیر ؟

    ضمنا ممکنه بفرمائید شما چند نفرید ؟ :gig:
    با سلام
    این مطلبی که فرمودید نقریبا جزء آبکی ترین شبهات مطروحه از ناحیه بهائیت می باشد و البته به جهت سرگرمی برای خوانندگان تالار بد نیست که به آن بپردازیم .
    بهائیت می گوید ما انگوری داریم به نام انگور عسگری و به این خاطر به آن انگور می گویند عسگری چون دانه ندارد و به امام یازدهم هم امام حسن عسگری می می گویند چون فرزند نداشته است .
    پاسخ :
    اولا که ما تحقیق کردیم و انگور عسگری دانه دارد .
    ثانیا : ما امامی به نام امام حسن عسگری نداریم بلکه لقب آن امام همام امام حسن عسکری می باشد و دلیل نام گذاری آن امام به این لقب هم بخاطر زندگانی وی در محله عسکر در سامراء می باشد .
    ثالثا ما دو امام داریم که به امامین عسکریین مشهورند امام دهم و امام یازدهم اگر این درست بود پس امام دهم هم نباید فرزندی داشته باشد در حالی که شما قائل به این مطلب نیستید .
    رابعا و یک عالمه دلیل دیگر .


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    با سلام خدمت همکار محترم
    در مورد سنگ قبر بهایی ها میشه توضیح بدید؟
    با تشکر

    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام و تشکر از تاپیک مفیدتون
    ایا ازدواج با محارم در بها ئیت وجود درارد؟
    شنیدم که کعبه اونها جایی در شیراز است تا چه حد این موضوع صحت دارد؟

    این بنده نداند که چه میباید خواست
    داننده توئی هر انچه خواهی ان ده


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangardkocholo نمایش پست
    با سلام خدمت همکار محترم
    در مورد سنگ قبر بهایی ها میشه توضیح بدید؟
    با تشکر
    با سلام و عرض ادب
    دوست عزیز بهائیان برای اموات خود قبر تهیه می کنند اما جنازه را بر روی خاک نمی گذارند بلکه جنازه را داخل تابوتی از بلور چوب و یا سنگ قرار می دهند . و روی قبر که به اصطلاح سنگ قبر می گویند عمدتا بهائیان چیزی به نام سنگ قبر نداشته بلکه روی قبر آنها معمولی می باشد و فقط یک گلدان در بالای قبر قرار می دهند گرچه مشاهده می شود در بعضی جاها آنها هم سنگ قبر ساخته اند ولی همانطور که عرض کردم این عمومیت ندارد . در زیر نمونه ای از چند قبر بهائی را برای شما ارسال می نمایم تا متوجه امر گردید

    یک سوال ؟ یک جواب
    یک سوال ؟ یک جواب



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط سارااا نمایش پست
    سلام و تشکر از تاپیک مفیدتون
    ایا ازدواج با محارم در بها ئیت وجود درارد؟
    در بهائیت فقط ازدواج با مادر ( زن پدر ) حرام اعلام شده است و هیچ حکمی در منابع بهائی که به طور صریح حرمت ازدواج با دیگر محارم را عنوان کرده باشد وجود ندارد و این را با قطع یقین می گویم . .

    اما این دینی که بنا بوده بیاید و اسلام را کامل کند در موارد زیادی احکامی ناقص و بعضا مخالف با هر عقل سلیمی دارد که بعد از مرگ بهاء( حسین علی نوری ) جانشین او یعنی عبدالبهاء فقط اجازه تبیین را داشت و حق تاویل و تفسیر احکام را نداشت که این مطلب در وصیت نامه بهاء موجود می باشد . شوقی هم اوضاعش بهتر از پدربزرگش نبود لذا بعد از مرگ مشکوک شوقی افندی در لندن اوضاع بهائیان در جنبه های مختلف به طور وحشتناکی به هم ریخت و یک سردرگمی بین بهائیان مشاهده گردید که البته در پی آن تعدادی از سرشناسان بهائی نیز از این فرقه روی گردان و به آغوش اسلام بازگشتند .

    در چنین شرایطی بود که بیت العدل به کمک احکام ناقص بهائی آمد و وظایفی را برای بهائیان تعریف نمود که بعضا تبیین آن وظایف را به سران خود نسبت دادند الله اعلم .
    اما در شرح وظایف بیت العدل چنین آمده است

    در جایی که نص موجود نیست بیت العدل می تواند حکم تعیین کند . کتاب نظم نوین اداری ـ بخش وظایف بیت العدل )
    با این تفسیر بیت العدل بهائیان ، می تواند احکامی را که حسینعلی روسی ببخشید نوری فراموش کرده ذکر کند را وضع نموده و در یک کلام جایگاه بیت العدل همان جایگاه خدائی می باشد . یعنی شارع احکام می باشد .:doaa:

    حال یکی از آن احکامی که از زیر قلم بهاء الله جا مانده است مسئله ازدواج با محارم بوده که در خوشبینانه ترین وضعیت می توان گفت حتما فراموش کرده حکم آن را ذکر کند و یا شاید مثل حکم لواط خجالت می کشیده آن را بیان نماید . ( انا نستحیی ان نذکر حکم الغلمان )
    در مسئله ازدواج با محارم بیت العدل پاسخ تمام سوالات و شبهات را در این زمینه داده است که فقط گوش شنوا و عقل سلیم می خواهد و بس .
    وقتی معضل عدم وجود یک حکم مشخص در مورد ازدواج با محارم در بیت العدل مطرح گردید آنها به صراحت عنوان کرده اند که:
    آن معهد اعلی موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب مقتضی نمی داند بنابر این تصمیم گیری در این رابطه به عهده خود نفوس مومنه محول شده .
    منبع : کتاب انوار هدایت ( مجموعه اطلاعاتی که جدیدترین احکام بهائیت در آن آمده است ) صفحه 488
    به گوشه های این نوشته دوباره تامل می کنیم .
    1 ــ به تصریح بیت العدل ، بهاء یا بیت العدل موقعیت را برای صدور حکم ازدواج با محارم مناسب نمی دیده است .
    حال این سوال باقی است که:
    ــ چرا موقعیت اقتضا نمی کرده ؟؟
    ــ مگر بهاء الله از صدور حکم الهی هراس داشته است ؟
    ــ و یا شاید حکمش کمی بو دار بوده است ؟؟؟
    ــ اگر تکمیل حکم ازدواج با محارم به معنی صدور حرمت این ازدواج بوده است که این در اسلام هم وجود داشته و اقتضای زمان هم که مشکلی با طرح این موضوع نداشته و ندارد .

    نتیجه گیری با خودتان
    2 ــ تصمیم گیری به عهده خود نفوس مومنه محول شده !
    حال این سوال باقی است که :
    ــ اگر من بهائی خواستم با محارم خود البته غیر از مادر ازدواج کنم تکلیف چیست بیت العدل اعظم بهائیان که حکم آن را به خود من واگذار کرده و تصمیم در این رابطه را به خود من واگذار نموده است

    لازم بذکر است در بحث نظر شما در مورد بهائیت به تفصیل به این حکم در بهائیت پرداخته شده است
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=20534&page=17


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    143
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3



    نقل قول نوشته اصلی توسط سارااا نمایش پست
    سلام و تشکر از تاپیک مفیدتون

    شنیدم که کعبه اونها جایی در شیراز است تا چه حد این موضوع صحت دارد؟
    و اما کعبه بهائیت در دو مکان می باشد

    1 ـ خانه علی محمد باب در شیراز

    2 ـ باغ بهجی ( منزل حسینعلی نوری ) در بغداد .

    و زنان در بهائیت شایسته بجا آورن حج بهائی نیستند .


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود