صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: عرفان (دروغین )حلقه تهديدي جدي براي بهداشت معنوي جامعه

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    عرفان (دروغین )حلقه تهديدي جدي براي بهداشت معنوي جامعه




    باسلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش
    حجة الاسلام حمید رضا مظهری سیف
    قسمت اول
    مقدمه
    سلامت زندگي انسان هميشه از سوي عوامل مخربي تهديد مي‌شود، گاهي اين عوامل به بدن و سلامت جسماني آسيب مي‌رسانند، که در اين صورت بهداشت جسمي و مباحث علوم پزشکي مطرح مي‌شود. گاه ديگر عوامل آسيب‌زاي رواني هستند که موضوع بهداشت رواني را پيش مي‌کشند و دانش روانشناسي به آن رسيدگي مي‌کند. اما نوع ديگري از عوامل آسيب‌زا هستند که انديشه‌هاي معنوي، باورها، اخلاق و ارزش‌هاي انساني را تهديد مي‌کنند،‌ در اين جاست که بهداشت معنوي به ميان مي‌ايد و علماي علوم ديني، انسان‌‌شناسان متأله و اساتيد اخلاق و عرفان مسئول رسيدگي به آن هستند.
    با افزايش خرافات و آسيب‌هاي معنوي صاحب اين قلم به تازگي نظرية بهداشت معنوي را در مجامع علمي مطرح کرده و اميدوار است که با استقبال محققان و دانشمندان، راه حل‌هايي براي بخشي از مسائل و مشکلات امروز مردم پيدا شود.


    بسمه تعالي
    عرفان حلقه تهديدي جدي براي بهداشت معنوي جامعه
    مقدمه
    سلامت زندگي انسان هميشه از سوي عوامل مخربي تهديد مي‌شود، گاهي اين عوامل به بدن و سلامت جسماني آسيب مي‌رسانند، که در اين صورت بهداشت جسمي و مباحث علوم پزشکي مطرح مي‌شود. گاه ديگر عوامل آسيب‌زاي رواني هستند که موضوع بهداشت رواني را پيش مي‌کشند و دانش روانشناسي به آن رسيدگي مي‌کند. اما نوع ديگري از عوامل آسيب‌زا هستند که انديشه‌هاي معنوي، باورها، اخلاق و ارزش‌هاي انساني را تهديد مي‌کنند،‌ در اين جاست که بهداشت معنوي به ميان مي‌ايد و علماي علوم ديني، انسان‌‌شناسان متأله و اساتيد اخلاق و عرفان مسئول رسيدگي به آن هستند.
    با افزايش خرافات و آسيب‌هاي معنوي صاحب اين قلم به تازگي نظرية بهداشت معنوي را در مجامع علمي مطرح کرده و اميدوار است که با استقبال محققان و دانشمندان، راه حل‌هايي براي بخشي از مسائل و مشکلات امروز مردم پيدا شود.


    يکي از بستر پيدايش آسيب‌هاي معنوي
    هميشه نيازهاي انساني موجب مي‌شود که عده‌اي آگاهانه به قصد سوء‌استفاده يا ناآگاهانه جايگزيني بدلي براي پاسخ به نياز مردم ارائه دهند. نياز به معنويت در روزگار ما از يک سو و افزايش بيماري‌هاي نا‌‌شناختة جسمي و روحي از سوي ديگر باعث شده است که مدعيان دروغين و عرفان فروشان درون‌تهي بازاري براي ترويج خرافات و بازي‌گري‌هاي خود پيدا کنند. در اين بين عده‌اي که هوشمندتر هستند و با تشکيلات و کارگروهي وارد عمل مي‌‌شوند، موفق‌تر بوده و گروهي از مردم گرفتار را به سوي خود جذب مي‌کنند.
    وقتي کسي دچار مشکلات باشد بيش از اينکه به اشکلات مدعي حل مشکل فکر کند، در جستجوي نتيجه است و نسبت به تناقض‌ها، دروغ‌ها و کجروي‌هاي طرف مقابل چشم فرومي‌بندد و تجربه را بر تحقيق مقدم مي‌کند. حتي ممکن است خطاهاي آشکاري را به عنوان اينکه شايد من نمي‌فهمم، فروبگذارد، تا روزنة اميدي را براي درمان دردها و پايان رنج‌هاي خود از دست ندهد. و صد البته آميخته شدن موضوع خطير درمان با اسرار پيچيدة عرفان، کار انديشه‌ورزي و تحقيق را دشوار مي‌سازد و براي کساني که شتاب‌زده در انتظار نتيجه هستند، زمينه‌ساز سست گرفتن رشتة خرد و تحقيق مي‌شود.
    عرفان حلقه اما چند سالي در کشور ما تاخت و تحليل‌هاي نقادان و هشدارهاي دلسوزان کمتر اثري مي‌گذاشت. اشتياق و ساده‌دلي عده‌اي از يک سو و اشتباه و سهل‌انگاري مسئولين از سوي ديگر بستر گسترش سرطاني اين جريان فريبنده و پرتناقض را در کشور فراهم کرد. تا جايي که شبکة هرمي آموزش عرفان حلقه در تمام کشور گسترده شد و شايد امروز ديگر نتوان از پيشرفت آن جلوگيري کرد، مگر با ايجاد يک نهضت روشنگري و هوشياري گروهي از مردم که مخاطب اين جريان بوده‌اند. در اين مقالة کوتاه به جايگاه معنوي عرفان حلقه و سپس نمونه‌هايي از تناقض‌گويي‌هاي آنها اشاره مي‌شود.
    عرفان حلقه در جغرافياي معنوي
    از ديدگاه عرفاني سراسر عالم هستي رحمت عام الاهي است. مؤمنان و کافران، خوبان و بدان، حقيقت‌طلبان و حقيقت‌ستيزان و حتا شياطين و فرشتگان غرق در رحمت عام يا رحمت رحماني هستند. رحمانيت خداوند هيچ مقابل و متضادي ندارد. اما رحمت خاصه يا رحيمي خدا مخصوص خوبان و حقيقت‌جويان و دوستان خداست، و در مقابل آن قهر و غصب الاهي است.
    خداوند به رحمانيتش به شيطان فرصت داد و به بدکاران زندگي و نعمت مي‌دهد تا يا خود را تغيير دهند و به رحيميت خداوند راه‌يابند و يا در قهر او غوطه‌ور شوند. بنابراين رحمانيت او هيچ خصوصيتي ندارد و همه را در برگرفته است. از يک جهت هم شامل رحيميت خدا و هم شامل قهر غضب اوست و نتيجة برخورداري از رحمانيت هم هدايت است و هم گمراهي و اضلال.
    در عرفان حلقه ادعا اين است که پيروان به حلقه‌هاي رحمانيت خداوند متصل مي‌شوند. و حقيقت رحمانيت هم فرصتي براي هم‌نشینی با شياطين و شرارت کردن است و هم مقدمه‌اي براي هم‌سخني با فرشتگان و سير به سوي معبود. که البته هر کدام از اين‌ها نشانه‌هايي دارد. اگر در فرصتي که رحمانيت خداوند به انسان داده به رحيميت او بيانديشد و آن را بجويد به راستي اهل رحمت ‌است و به زودي در آغوش عشق و رحمت خاصة خداوند آرام خواهند گرفت و از او خواهند شنيد که «اي جان به آرامش رسيده به سوي پروردگارت بازگرد در حاليکه شادمان و راضي هستي و او نيز از تو خشنود و راضي است.» (فجر/27و28)
    اما کساني که به رحمانيت تکيه کرده و در آن فرومانده‌اند، مثل شيطان و بلکه شياطني انسان‌نما خواهند بود که از فرصت‌ها و نعمت‌هاي الاهي براي دور شدن و دشمني با خدا استفاده مي‌کنند، و مورد قهر و ناخشنودي او قرار مي‌گيرند. عرفان حلقه به اعتراف پايه‌گذاران آن براي اتصال به حلقه‌هاي رحماني است (انسان‌از منظري ديگر ص 15تا18) و در طول اين سال‌ها نه در دوره‌هاي آموزشي و نه در کتاب‌هاي‌شان براي حلقه‌هاي رحيميت تعريف و برنامه‌اي ارائه نداده است.
    بنابراين با صرف نظر از شواهد عيني که تسليم شدن در برابر شيطان و وسوسه‌هاي نفساني را در عرفان حلقه نشان مي‌دهد، با تحليل مدعاي آنها بر اساس چارچوب نظري برآمده از عرفان، اين جنبش شبه معنوي به روشني در فضاي شيطاني قرار مي‌گيرد. در اين باره نمونه‌هايي از تناقض‌گويي و خودپرستي‌ که در اساس‌نامة اين فرقه موجود است، موضوع را کاملاً روشن مي‌نمايد.
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۱۸:۴۱


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قسمت دوم

    واسطه ی فيض!ْ
    پايه‌گذاران عرفان حلقه معتقدند که: «رحمت عام شامل همة انسان‌ها مي‌شود وانسان در اين مورد،‌ حق انتخاب داشته و مي‌تواند از آن استفاده نموده و يااجتناب نمايد و براي برخوردار شدن از آن هيچ اجباري ندارد؛ سفره‌اي است که هر روز گسترده است، تا چه کسي به سوي آن دست برده، لقمه‌اي را بردارد.
    هر سحرگه کيمياي سرخ رويي، مي‌زندآفتاب رحمت عام تو بر ديوارها (صائب تبريزي)
    به طور کلي، همة انسان‌ها صرف نظر از نژاد، مليت، جنسيت،‌ سن و سال، سوداو معلومات، استعداد و لياقت‌هاي فردي،‌ دين و مذهب، گناه‌کاري و بي‌گناهي،پاکي و ناپاکي و... مي‌توانند از رحمت عام الهي برخوردار شوند.
    خار وگل، در پله‌ي تردستان يکي است چون کنم قطع اميد، از رحمت عام بهار (صائب تبريزي)
    فيض و رحمت الهي در انحصار هيچ گروه خاصي نيست. افراد و گروه‌ها فقط مي‌توانند معرف باشند، تا اشخاصي که خود را از پرتو اين نور نجات بخش مخفي کرده‌اند، در معرض آن قرار بگيرند.» (انسان از منظري ديگر .ص15)
    اين سخن اشکالاتي دارد و بر کساني که تا حدودي با عرفان آشنا هستند پوشيده نيست، ولي به هر صورت در اساس نامه عرفان حلقه تبيين بيشتر موضوع آمدهاست. البته در اساس‌ نامه، حلقه‌هاي رحمانيت با نام شعور الهي مورد اشاره قرار گرفته و اين طور معرفي شده است:‌ »نظر به اينکه شعور الهي نياز به هيچ مکملي ندارد، ‌لذا چيزي تحت هر نام و عنوان، قابل اضافه کردن به آن نبوده و اين موضوع به راحتي قابل اثبات مي‌باشد؛ چرا که با حذف عامل اضافه شده، مشاهده مي‌شود که حلقه‌ي وحدت همچنان عمل مي‌نمايد و اين خود رسواکننده‌ي بدعت گذاران و متقلبان خواهد بود، که در دل اين رابطه براي تشخيص حق از باطل وجود دارد. در اين رابطه، هيچ گونه بدعتي پذيرفته نيست وفقط نشان دهنده‌ي ميل فرد به خودنمايي و مطرح نمودن خود مي‌باشد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص103)
    با اين عقيده در دوره‌هاي آموزشي عرفان حلقه موضوع توسل به معصومين وز يارت و دعاهاي مربوطه مورد نفي و نکوهش قرار مي‌گيرد. و اين دقيقاً شبيه موضع‌گيري وهابيان است، که کشتن شيعيان را موجب ورود به بهشت مي‌دانند. زيارت از نظر آنها مکان‌پرستي و توسل شخص‌ پرستي و روح ‌پرستي و مرده ‌پرستي است؛ حتی تکريم قران کريم را کتاب‌پرستي مي‌پندارند و از خواندن آن که شفا و رحمت است، بر بالين بيماران جلوگيري مي‌کنند. چنانکه در اصل ديگري از اساس نامه آمده است:
    «نام خداوند در رأس همه‌ي نام‌ها قرار دارد و خواندن و استعانت فقط سزاوار اوست و نقض آن شرک است. (اصل اجتناب از من دون الله) مهم‌ترين مصاديق بارز شرک عبارتند از: شخص ‌پرستي، روح ‌پرستي، مرده ‌پرستي، مکان‌‌ پرستي،کتاب ‌پرستي، خود‌ پرستي، دنيا پرستي، ظاهر پرستي. بين انسان و خدا، تنهاواسطه‌اي که وجود دارد، هوشمندي و شعور الهي (يدالله) است، که به صورت‌هاي مختلف نقش يداللهي خود را ايفا نموده، پل ارتباط عالم پايين و عالم بالامي‌باشد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص119و120)
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۲۲:۳۸


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اينبار كي شروع كرد؟

    خدا قوت !

    واقعا خسته نباشيد بس كه متون ديگران رو copy paste كرديد !
    سلسله موي دوســــت حلقـــــه دام بلاســـــــت
    هر كه در اين حلقه نيست فارغ ازين ماجراست

    -------------------------------------------------
    رسول گرامی (ص) به ابوذر فرمودند:
    حق را بگو اگر چه تلخ باشد، چون خدا راضی است بر این امر.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    قسمت سوم
    نکته جالب در اين اصل اينکه روح‌ پرستي و کتاب ‌پرستي و مکان‌ پرستي حتا قبل از خود پرستي و دنيا پرستي ذکر شده است. حالا بر فرض صحت اين حرف‌ها که پاکان و ناپاکان اگر بخواهند از رحمانيت برخوردارند و هيچ افزوده‌اي به شعور کيهاني و حلقه‌هاي رحماني لازم نيست و همه بدعت گذاري و تقلب است؛ درجايي از مانيفست عرفان حلقه اين طور مي‌خوانيم:
    «براي بهره‌برداري از عرفان عملي عرفان کيهاني (حلقه)، نياز به ايجاداتصال به حلقه‌هاي متعدد شبکه شعور کيهاني مي‌باشد و اين اتصالات،‌ اصل لاينفک اين شاخه‌ي عرفاني است. جهت تحقق بخشيدن به هر مبحث در عرفان عملي،نياز به حلقه‌ي خاص و حفاظ‌هاي خاص آن حلقه مي‌باشد. اتصال به دو دسته کاربران و مربيان ارايه مي‌شود، که تفويضي بوده، در قبال مکتوب نمودن سوگندن امه‌هاي مربوط، به آنان تفويض مي‌گردد. تفويض‌ها، توسط مرکزيت که کنترل و هدايت‌کننده‌ي جريان عرفان کيهاني (حلقه) مي‌باشد، انجام مي‌گيرد.» (عرفان کيهاني (حلقه).ص80)
    به اين ترتيب مربيان عرفان حلقه که اتصال را از مرکز مديريت عرفان حلقه دريافت کرده‌اند مي‌توانند آن را به ديگران انتقال دهند يعني اتصال به رحمت عام الاهي با وساطت فيض در سلسله مراتب عرفان حلقه امکان پذير است! با اين وصف يک مربي عرفان حلقه اگر چه دروغ گو باشد و يا به ناپاکي‌هاي ديگر آلوده باشد، چون اتصال به رحمت عام الاهي فراتر از اين قيدهاست، چون او اتصال را از مرکزيت و سلسله مراتب عرفان حلقه و شعور کيهاني دريافت کرده و اجازه تفويض را هم گرفته است، مي‌تواند آن را به ديگران منتقل کند،اگرچه گيرندة اتصال از مربي‌خود پرهيزکارتر باشد، در غير اين صورت شايد،بلکه قطعاً به رحمت عام الاهي نمي‌رسد!
    بنابراين رحمت عام الاهي با اجازه مرکزيت عرفان حلقه در دسترس بندگان خدا قرار مي‌گيرد. توسل و توجه به انبياء و اولياء و واسطة فيض بودن آنهامردود است و تنها مرکزيت عرفان حلقه و سلسله مراتب مربيان آن واسطه فيض شعور الاهي و اتصال به رحمت عام حق تعالي هستند.
    براي نقش واسطه فيض بودن مرکزيت و سلسله مراتب عرفان حلقه توصيف‌هاي زيبايي بيان شده است از جمله اينکه «از آن چه را که روزي آسماني دارند،مانند روزي زميني خود،‌ به ديگران انفاق کنند «مما رزقناهم ينفقون» و از اتصال خود براي آن‌ها نيز ايجاد اتصال کنند.» (انسان از منظري ديگر.ص15و16) اما اين توصيفات زيبا و استفاده تأويلي از آيات قرآن مشکل تناقض گويي را پيچيده‌تر مي‌کند. چون از ديدگاه قرآن رحمت عام الاهي دردسترس همه است و هيچ اختياري براي استفاده از آن وجود ندارد، نعمت‌ها ومهلت‌هايي که بين مؤمنان و کافران مشترک است از رحمت عام سرچشمه مي‌گيرد وکساني که از آن درست استفاده کنند و به راه ايمان و شکرگذاري و عشق بهخداوند قدم بردارند در حقيقت به حلقه‌ها يا مراتب رحمت خاصه و رحيميت اومتصل شده‌اند. «و کان بالمؤمنين رحيماً» (سورة مبارکة احزاب/آية 43)
    بنابراين تناقض بزرگ عرفان حلقه را مي‌توانيم اين طور عنوان گذاري کنيم: رحمت عام خدا فقط در دست ماست. اگر سازندگان اين فرقه دست به ابتکارمي‌زدند و نوع ديگري از رحمت الاهي را تعريف مي‌کردند، به نام رحمتحلقه‌اي بهتر بود، البته باز هم دروغ مي‌شد، ولي دست کم تناقضي ديگرتناقضي وجود نداشت.
    طراحان عرفان حلقه مي‌توانستند بگويند اين يک کشف جديد عرفاني است، حتی مي‌توانستند بگويند اين رحمت جديد و تازه کشف شده، اساساً به تازگي از سوي خداوند در جهان جريان يافته است، و اگر پيامبران گذشته از آن سخن نگفته‌اند به اين علت است که در زمانه آنها اين نوع رحمت وجود نداشته است. خداوند مهربان در روزگاري که پليدي همه دنيا را فراگرفته است و بشر راه نجات و سعادت را در غوغاي زندگي مدرن و تکنولوژي گم کرده ، رحمت حلقه‌اي را اعمال فرمود تا راهي براي بندگانش بگشايد.
    به اين ترتيب عرفاني کاملاً جديد و مناسب با شرايط زمانه طراحي مي‌شد که پيوند زدن آن با نظريات فيزيک کوآنتوم و نسبيت و نيز منشور حقوق بشر وانديشه صلح جهاني و ساير پديده‌ها و مفاهيم امروزي خيلي ساده‌تر انجام مي‌گرفت. در اين صورت با سرعت مدخل‌ها و سرفصل‌هايي در دانشنامه‌هاي اديان جديد (New Religious Movements) به نام عرفان حلقه نوشته مي‌شد و با چنداقدام ديگر حتي مي‌توانستند جايزه پل‌کروس يا جايزه‌ صلح نبل را به خود اختصاص دهند.
    آنچه گفته شد پيشنهاد نيست، بلکه پيش‌بيني‌هايي است که براي بازار پررونق معنويت‌هاي آسيب‌زا قابل تصور است و افرادي که بهداشت معنوي جامعه رامسأله خود مي‌دانند، بايد به آنها فکر کنند و براي جامعه نسبت به اين آسيب‌ها «ايمني معنوي» ايجاد کنند.
    تا اينجا معلوم شد که عرفان حلقه رحمت عام الاهي را در اختيار خود مي‌داند و اتصال بندگان خدا با آن بايد از طريق مرکزيت و سلسله مراتب مربيان اين فرقه انجام شود. اگر بخواهيم با ادبيات عرفان حلقه سخن بگوييم، بايد گفت که خود پرستي‌ها و خودنمايي‌هاي عرفان حلقه به اين اندازه پايان نيافته و دامنه آن بسيار گسترده شده است. در واقع اين فرقه نه تنها عقايد و تصورات خود را يگانه راه حقيقت مي‌پندارد بلکه هيچ نام ديگري را غير از نام خودم جاز نمي‌شمارد.
    «هيچ کس حق معرفي اين اتصال را با نام ديگري غير از شبکه‌ي شعور کيهاني و يا شعور الهي نداشته، اين کار فريب ديگران محسوب شده و باعث سوق آن‌ها به سمت غير از خدا (اصل اجتناب از من دون الله) و انحراف همگان خواهد شد وهمچنين هر عاملي که فرد اتخاذ نموده تا بدان وسيله خود را مطرح نمايد و يامنجر به منيت و ادعاي رجحان و برتري نسبت به ديگران شود ، از انحرافات بارز هستند. (اصل اجتناب از اَنا خير منه).» (عرفان کيهاني (حلقه).ص90و91)
    معلوم نيست که اگر حقيقت ماجرا فرقي نداشته باشد تغيير نام چگونه موجب سوق به سمت غير خدا و فريب ديگران خواهد شد؟ و جالب اينجاست که ادعاي رجحان وبرتري ‌طلبي براي همه از انحرافات بارز است اما در خصوص سازندگان عرفان حلقه انحراف بارز نيست ؛ اگر چه در حد پرستيدن نام خود باشد. اگر عرفان حلقه درست است، چه اشکالي دارد که گروهي به جاي شعور کيهاني بگويند، شعورجهاني، يا روح کيهاني، يا آگاهي الهي،‌ يا شعور هستي، يا هوشياري خلاق، يانيروي بي‌کران، يا نيروي الهي، يا هر نام ديگر؟
    اين در حالي است که درباره خداوند معتقدند، اگر چه با نام‌هاي گوناگون يادشود، چون منظور و مقصود يکي است، خواندن او به نام‌هاي گوناگون در اديان مختلف اشکالي ندارد.
    ادامه دارد ..

    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۰ در ساعت ۲۳:۱۳


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    12
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    استاد عزيز، منبع مطالب رو هم بگيد كه همه بتونن ببينن فقط شما و دوستان نقد نكرديد

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط فاطمه_ نمایش پست
    استاد عزيز، منبع مطالب رو هم بگيد كه همه بتونن ببينن فقط شما و دوستان نقد نكرديد

    سلالم بر بقیةالله الاعظم و منتظرشان

    در پست اول منبع اصلی مطالب که از نتیجه ی تحقیقات حجةالاسلام حمید رضا مظهری سیف مباشد ذکر شده

    در ضمن بنده در سایت اسک دین نیز با دوستان کارشناس و مدیران محترم این سایت در حال انجام وظیفه ی پاسخگویی به اپن فرقه هستیم واین مطالب موجود را یکی از کارشناسان محترم بر ای تکمیل و مستند پاسخها ارایه فرمودند کا کاملا" با نتایج تحقیقات و پاسخهای بنده در تاپیک نقد عرفان حلقه مطابقت دارد و بنده با توجه به تلاش مدعیان این عرفان دروغین برای مظلوم نمایی با مشورت مدیران محترم سایت مطالب را به دوستان این کانون قرانی هم عرضه کردم


    ............................................ حق یارتان ...........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۱ در ساعت ۲۳:۲۰


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سركار خانم **ostad** خداي ناکرده قصدجسارت به شما رو ندارم و سابقه فعاليتهاي شما در اين سايت هست. منظورم این به اصطلاح محقق هایی هست که فرمودید و همگي تازه پا به عرصه وجود گذاشتن.‎‎

    جالبه كه وقتي اواخر فروردين استاد بازداشت شد، همه يهو همينجوري يادشون افتاد تحقيق كنن و به اين نتيجه رسيدن كه اين عرفان، انحرافي تشريف دارن !!


    خيلي برام جالبه كه قبل از دستگيري اين محققان ارجمند كجا تشريف داشتن يا اگه بودن و تحقيق ميكردن، چرا بعد از دستگيري جسارت پيدا كردن و نتيجه گيري هاي نادرست شون رو انتشار دادن !

    نمونه بارزش روزنامه جوان كه تا ديروز چپ و راست مقالات استاد رو چاپ ميكرد، اما بعد از دستگيري شد مصداق گربه دستش به گوشت نميرسه و شروع كرد به پيف و پوف كردن و انتشار مقالات جديد در رد عرفان حلقه كه مبادا تعداد خوانندگانش كم بشه !


    در ضمن تحقيق خيلي فرق داره با نشر اكاذيب و انتشار توهمات و برداشتهاي شخصي و عدم داشتن گوش شنوا در برابر توضيحات و رفع ابهامات. شرط اصگی محقق بودن بیطرف بودنه.
    اين ميشع ديكتاتوري و يه پا داشتن مرغ !


    اما از همه جالب تر اينه كه اين محققان و كاشفان در كل به تعداد انگشتهاي دو دست هم نميرسن و فقط مطالب دو سه نفره كه داره دست به دست اونهم در چندين وبلاگ ميچرخه كه همگي بعد از دستگيري استاد بوجود اومدن.

    آب که گل آلود میشه، یک عده فرصت طلب عرصه رو که خالی میبینن و عرض اندام میکنن بلکه اسمی در کنن. وگرنه تا قبلش كجا بودن و چه ميكردن... الله اعلم.

    ویرایش توسط مهدي س. : ۱۳۸۹/۰۳/۱۱ در ساعت ۱۶:۲۴
    سلسله موي دوســــت حلقـــــه دام بلاســـــــت
    هر كه در اين حلقه نيست فارغ ازين ماجراست

    -------------------------------------------------
    رسول گرامی (ص) به ابوذر فرمودند:
    حق را بگو اگر چه تلخ باشد، چون خدا راضی است بر این امر.

  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0




    درمان‌گري شيطاني
    در عبارات بالا خوانديم که اساس‌نامه عرفان حلقه همه کساني که بر رحمت الاهي چيزي مي‌افزايند متقلب اعلام مي‌کند و اثبات اين تقلب و بدعت گذاري به اين است که با حذف آن عامل حلقة وحدت که همان حلقه‌هاي شعور کيهاني يا رحمانيت است همچنان عمل مي‌کند. (عرفان کيهاني (حلقه).ص103) به طور مصداقي و روشن توسل به اهل بيت و قرآن کريم در تعاليم عرفان حلقه افزوده‌هاي متقلبانه است و طلب اتصال از طريق تشکيلات عرفان حلقه درست و صادقانه چون با حذف دعاها و قرآن و توسل به اهل بيت شعور کيهاني عمل مي‌کند، ولي بدون اتصال از طريق تشکيلات حلقه عمل نمي‌کند. پس مي‌بينيم که درمان‌گري در تشکيلات عرفان حلقه فقط درمان نيست بلکه يک متدلوژي معرفت‌شناختي است و براي اثبات عرفان راستين و عرفان تقلبي ارائه مي‌شود و نتيجة آن هم اين است که نفي رسول الله و خاندان او و کتاب خدا به عنوان واسطه‌هاي اتصال به رحمت الاهي است، در حالي که خداوند پيامبر را رحمةٌ للعالمين معرفي کرده و قرآن را با وصف شفا و رحمت مي‌شناساند. به همين علت لازم است که با دقت موضوع درمان‌گري در عرفان حلقه را بررسي کنيم.
    مهمترين مسأله مطرح دربارة عرفان حلقه، توانايي ظاهري آنها براي درمان‌گري است. توضيح اينکه افراد تحت تعليم در اين فرقه با چند لحظه تسليم شدن و گشودن وجود خود، به شعور کيهاني متصل مي‌شوند و از آن پس نيروي درمان‌گري پيدا مي‌کنند. بدون اينکه تغييري در خود ايجاد کنند يا براي جلب رضاي خدا عملي انجام دهند، در يک لحظه تسليم شدن به نيروي درمان‌گري دست پيدا مي‌کنند.
    راز ماجرا اين است که شيطان براي سرگردان کردن انسان در حلقه‌هاي رحمانيت و باز داشتن او از رحمت خاصه و به تباهي کشيدن فرصت‌ها و نعمت‌هاي رحماني، دست به شيطنت‌هاي شگفت‌انگيزي مي‌زند که يکي از آنها بهبود نمايي است. به اين معنا که شياطين که از جن‌ و جنس آتش هستند، از نيروهايي برخوردار بوده و در شرايطي مي‌توانند از نيروي خود استفاده کنند. همچنانکه در قرآن مجيد و در ماجراهاي حضرت سليمان آمده است که آن پيامبر بزرگ خدا به اطرافيان خود گفت چه کسي مي‌تواند تخت بلقيس را حاضر کند، يکي از جنيان گفت: پيش از آنکه از جاي خود برخيزي تخت را به اينجا مي‌آورم. (سورة مبارکه نمل/38و39)
    جن‌ها مي‌توانند در عالم مادي کارهايي انجام دهند اما تا انسان سراغ آنها نرود و پاي آنها را در زندگي خود باز نکند توان دخالت ندارند. اما اگر به هر طريق و با هر نامي به نيروي آنها پناه ببرد و تسليم‌شان شود، آنگاه مي‌توانند کارهايي انجام دهند. چنانکه قرآن کريم در اين باره مي‌فرمايد: «بعضي از انسان‌ها به گروهي از جن‌ها پناه مي‌برند و بر ذلت‌شان افزودند.» (سورة مبارکة جن/6) جن‌ها ممکن است به کساني که به آنها پناه برده‌اند، کمک‌هايي بکنند از جمله ‌اينکه امور پنهان را براي‌شان آشکار کنند، يا اشيائي را جابجا کنند و يا از نيروي خود براي جبران ضعف‌ها و بيماري‌ها استفاده کنند بدون اينکه درمان و بهبودي اتفاق افتاده باشد. مثل اينکه به يک فلج کمک کنند تا روي پا بايستد. اين مورد بهبود نمايي يا شفا نمايي است که در واقع درماني صورت نگرفته، فقط با تسليم شدن فرد نيروهاي شيطاني وارد زندگي او شده و بدون شک دردسرها و تبعاتي خواهد داشت.
    در عرفان حلقه نيروهاي شيطاني با نام شبکه شعور منفي (عرفان کيهاني (حلقه).ص93) يا موجودات غير ارگانيک ناميده شده‌اند و ادعا مي‌شود که با آنها ارتباطي ندارند. اما گذشته از معيارهاي روشن اخلاقي و ديني در درمان‌گر و درمان‌جو که نفوذ نيروهاي شيطاني را نشان مي‌دهد، شاخص‌هاي ديگري براي تشخيص درمان‌هاي شيطاني وجود دارد، از جمله تدريجي بودن و زمان‌بري درمان‌هاي شيطاني؛ زيرا نيروهاي شيطاني محدود است و براي حصول نتيجه نياز به زمان دارد. اما نيروي الاهي در لحظه‌اي با «کن فيکون» اوضاع را دگرگون مي‌کند. همانطور که در ماجراي حضرت سليمان آمده افريت جني براي آوردن تخت بلقيس نياز به زمان داشت و گفت پيش از آنکه از جاي خود برخيزي آن را مي‌آورم،‌ و حضرت سليمان به او و نيرويش هيچ اعتنايي نمي‌کند. در مقابل وقتي که آن انسان مؤمن به نام «عاصف بن برخيا» با نيروي الاهي خواستة جناب سليمان را پاسخ مي‌دهد، در چشم به هم زدني تخت حاضر مي‌شود و حضرت سليمان به خاطر توفيق تربيت چنين انسان‌هايي خدا را شکر مي‌کند. (سوره مبارکة نمل/ آيه40)
    نشانة ديگر درمان‌هاي شيطاني و تفاوت آن با درمان‌هاي الاهي با مقايسة درمان‌جويان عرفان حلقه با شفا يافتگان در زيارتگا‌ه‌ها و توسل به معصومين معلوم مي‌شود. درمان يافتگان از طريق الاهي و معنوي تمام امراض‌شان و به طور کامل برطرف مي‌شود. يعني اگر کسي فلج باشد و کور هم باشد، وقتي شفاي الاهي مي‌آيد، همة مرض‌ها کاملاً از بين مي‌رود؛ اما با درمان‌هاي شيطاني همة مشکلات برطرف نمي‌شود و در بسياري از موارد مرض اصلي و مورد نظر هم به طور کامل درمان نمي‌پذيرد.
    راه نفوذ نيروهاي شيطاني در وجود فرد و زندگي او، تسليم شدن است. تسليم شدن دو صورت دارد: يا تسليم شدن به خواسته‌هاي مشخص و روشن خداوند است که در شريعت آمده و در هر ديني احکام آن معلوم است. در اين صورت ظاهر و باطن شخص شهادت مي‌دهد که تسليم و دلباخته خداوند است. صورت دوم تسليم برابر دربرابر اموري ناشناخته‌ است که به شکلي مبهم و ذهن فرد انجام مي‌گيرد؛ در اين صورت راه نفوذ شياطين کاملاً باز مي‌شود؛ به خصوص اگر پاي استفاده از نيروهاي آنها در ميان باشد و فردي که به طور مبهم خود را در وضعيت تسليم قرار داده و وجود خود را کاملاً گشوده، انتظار رويدادي مثل درمان شدن يا جابجايي اجسام را داشته باشد.
    پايه و اساس عرفان حلقه دست‌ درازي به سوي نيروهاي شيطاني است که آثار و نشانه‌هاي آن به صورت علمي و تجربي در زندگي و اطراف درمان ‌گران و درمان‌ جويان کاملاً قابل بررسي است. ديگر روزگاري که گروهي با تنگ نظري اين پديده‌ها را خرافات مي‌پنداشتند گذشته است. جن مي‌تواند در شرايط خاصي به زندگي انسان وارد شود که ساده‌ترين راه ورودشان به تعبير قرآن کريم پناه بردن به آنهاست. عرفان حلقه اين در را مي‌گشايد و نيروهاي شيطاني را به نام شعور کيهاني و حلقه‌هاي رحماني معرفي مي‌کند. به همين علت کنار گذاشتن قرآن و اهل بيت خللي در حلقه‌هاي آنها ايجاد نمي‌کند، بلکه واسطه اين نفوذ شيطاني مرکزيت عرفان حلقه و سلسله مراتب مسترهاست.
    ادامه دارد ...



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدي س. نمایش پست
    سركار خانم **ostad** خداي ناکرده قصدجسارت به شما رو ندارم و سابقه فعاليتهاي شما در اين سايت هست. منظورم این به اصطلاح محقق هایی هست که فرمودید و همگي تازه پا به عرصه وجود گذاشتن.‎‎

    وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم........
    .که در طریقت ماکافری است رنجیدن

    جالبه كه وقتي اواخر فروردين استاد بازداشت شد، همه يهو همينجوري يادشون افتاد تحقيق كنن و به اين نتيجه رسيدن كه اين عرفان، انحرافي تشريف دارن !!

    اتش زهد و ریا خرمن دین خواهد سوخت
    حافظ این خرقه ی پشمینه بینداز و برو


    خيلي برام جالبه كه قبل از دستگيري اين محققان ارجمند كجا تشريف داشتن يا اگه بودن و تحقيق ميكردن، چرا بعد از دستگيري جسارت پيدا كردن و نتيجه گيري هاي نادرست شون رو انتشار دادن !

    ای صوفی شراب انگه شود صاف
    که در شیشه بماند اربعینی

    نمونه بارزش روزنامه جوان كه تا ديروز چپ و راست مقالات استاد رو چاپ ميكرد، اما بعد از دستگيري شد مصداق گربه دستش به گوشت نميرسه و شروع كرد به پيف و پوف كردن و انتشار مقالات جديد در رد عرفان حلقه كه مبادا تعداد خوانندگانش كم بشه !

    خاک چهل صباح سرشتی به دست صنع
    خود بر زبان لطف بر اندازی ثنای خاک

    در ضمن تحقيق خيلي فرق داره با نشر اكاذيب و انتشار توهمات و برداشتهاي شخصي و عدم داشتن گوش شنوا در برابر توضيحات و رفع ابهامات. شرط اصگی محقق بودن بیطرف بودنه.
    اين ميشع ديكتاتوري و يه پا داشتن مرغ !

    مدعی امدو خواست که اید به تماشاگه راز
    دست غیب امد وبر سینه ینامحرم زد

    اما از همه جالب تر اينه كه اين محققان و كاشفان در كل به تعداد انگشتهاي دو دست هم نميرسن و فقط مطالب دو سه نفره كه داره دست به دست اونهم در چندين وبلاگ ميچرخه كه همگي بعد از دستگيري استاد بوجود اومدن.

    دلا تا کی در این زندان ؛ فریب این و ان بینی
    یکی زین چاه ظلمانی برون شو؛ تا جهان بینی

    آب که گل آلود میشه، یک عده فرصت طلب عرصه رو که خالی میبینن و عرض اندام میکنن بلکه اسمی در کنن. وگرنه تا قبلش كجا بودن و چه ميكردن... الله اعلم.

    خود قلم اندر نوشتن می شتافت
    چون به عشق امد زهیبت بر شکافت

    ........................................... حق یارتان .............................................


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    7
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    درمان‌گري شيطاني
    جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
    چون نديدند حقيقت ره افسانه زد
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۳/۱۱ در ساعت ۲۳:۲۴
    سلسله موي دوســــت حلقـــــه دام بلاســـــــت
    هر كه در اين حلقه نيست فارغ ازين ماجراست

    -------------------------------------------------
    رسول گرامی (ص) به ابوذر فرمودند:
    حق را بگو اگر چه تلخ باشد، چون خدا راضی است بر این امر.

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود