صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دلایل حقانیت حضرت علی‌(سلام الله علیه)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    101
    مورد تشکر
    98 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0

    دلایل حقانیت حضرت علی‌(سلام الله علیه)




    از قبل باید اشاره کنم که دلایل بسیار است و این قطره ای است از اقیانوس :


    دلایل حقانیت حضرت علی‌(سلام الله علیه)

    مقصود از «ولیّ» در این آیه شریفه نیز به معنای یاور است و بعد از خداوند و جبرئیل امین، برترین یار و یاور پیغمبر اسلام‌(ص) در تمام طول عمر، حضرت علی‌‌(سلام الله علیه) بود بنابراین چه کسی جز او می‌تواند شایسته خلافت و جانشینی پیامبر‌(ص) باشد؟
    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حوزه، فصلنامه تخصصی مذاهب و فرق اسلامی «طلوع» در شماره اخیر خود به بررسی آیه «صالح‌المومنین» (تحریم:4) از دیدگاه فریقین و دلالت آن بر حقانیت حضرت علی‌(سلام الله علیه) پرداخته است.
    بدون شک «صالح‌المومنین» به حسب ظاهر معنای وسیعی دارد و همه مومنان صالح و با تقوا و کامل‌الایمان را شامل می‌شود، چون معنای جنسی دارد از آن عمومیت استفاده می‌شود. اما بی تردید «صالح‌المومنین» مصداق اتم و اکمل نیز دارد. در بررسی و تحقیق روایات به آسانی در می‌یابیم که علاوه بر روایات خاصه، روایات متعددی از طریق علمای عامه نیز وارد گردیده که مقصود از «صالح‌المومنین» در آیه مورد بحث، وجود مقدس امیر مومنان علی‌بن ابی‌طالب‌‌(سلام الله علیه) است.
    محدثان و مفسران اتفاق نظر دارند که مقصود از «صالح‌المومنین» علی‌(سلام الله علیه) است. از جمله مفسر بزرگ اهل‌سنت، ملا عبدالرحمن سیوطی، در تفسیر آیه مذکور از قول اسماء بنت عمیس چنین آورده است، سمعت رسول‌الله‌‌(صلی الله علیه واله) یقول فی قول تعالی «صالح‌المومنین» قال‌(صلی الله علیه واله): علی‌بن‌ابی‌طالب‌(سلام الله علیه)، شنیدم از پیغمبر اکرم‌‌(صلی الله علیه واله) که درباره سخن خدای تعالی می‌فرمود: مقصود از«صالح‌المومنین»، علی‌ابن‌ابی‌طالب است. (الدر المنثور، ج6، ص244)
    ابن مردویه به نقل از ابن عباس آورده است که مراد از این آیه علی‌بن‌ابی‌طالب است.(مناقب علی‌بن ابی‌طالب، تحقیق عبدالرزاق محمد حسینی حرزالدین، قم، دارالحدیث، 1422ق)
    ابن عباس درباره این سخن خداوند می‌گوید؛ منظور از آیه «وَ اِنّ تَظاهَرا علیه فانَّ‌الله هو مَولاه و جِبریل و صالح المومنین»؛«اگر شما دو نفر بر ضد پیامبر اکرم‌‌(صلی الله علیه واله) دست به دست هم دهید، همانا خداوند، جبرئیل و صالح‌المومنین یاور او می‌باشند» مقصود از«و ان تظاهرا علیه...» عایشه و حفصه می‌باشند و «فَاِنّ اللهَ عزو جل هو مولاه و جِبرئیل»، در خصوص رسول‌الله نازل شده و صالح‌المومنین نیز در خصوص علی‌(سلام الله علیه) نازل شده است(شواهد التنزیل؛ ج2،ص 262)
    از عمار یاسر چنین روایت شده است، از علی‌بن‌ابیطالب‌‌(سلام الله علیه) شنیدم که می‌گفت: رسول خدا‌(صلی الله علیه واله) مرا خواند و گفت: آیا مژده‌ای به تو بدهم؟ گفتم: آری یا رسول‌الله گفت: خداوند درباره تو آیه قرآنی فرستاده است گفتم: آن چیست یا رسول‌الله؟ فرمود: با جبرئیل هم ردیف شده‌ای آنگاه این آیه شریفه را قرائت کرد و فرمود: تو و فرزندانت همان صالحان هستند.(شواهد النتزیل،ج2،ص 259)
    مقصود از «ولیّ» در این آیه شریفه نیز به معنای یاور است و بعد از خداوند و جبرئیل امین، برترین یار و یاور پیغمبر اسلام‌‌(صلی الله علیه واله) در تمام طول عمر، حضرت علی‌(سلام الله علیه) بود بنابراین چه کسی جز او می‌تواند شایسته خلافت و جانشینی پیامبر‌‌(صلی الله علیه واله) باشد؟
    آیا این روایات دلیل بر این نیست که آن حضرت افضل امت و برترین خلق بعد از پیغمبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است؟ و اگر خداوند بخواهد شخصی را به عنوان جانشین پیغمبر‌‌‌(صلی الله علیه واله) نصب کند، آیا حکمت او اجازه می‌دهد که با وجود حضرت علی‌‌(سلام الله علیه) شخص دیگری مننصوب شود؟ اگر مردم و عقلا بخواهند شخصی را برای این منظور مهم انتخاب کنند، آیا عقل و خرد آنها اجازه می‌دهد با وجود شخصی که بعد از خداوند و جبرئیل برترین یار و ناصر پیامبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است، به سراغ فرد دیگری بروند او را برگزینند؟

    هزار و اندی سال است که مردی در انتظار 313 مرد است آااااه که چقدر طول می کشد آدم ، مرد شود



  2. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    1,077 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب Lastsoldier
    1. فرموده اید که " آیا این روایات دلیل بر این نیست که آن حضرت افضل امت و برترین خلق بعد از پیغمبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است؟ و اگر خداوند بخواهد شخصی را به عنوان جانشین پیغمبر‌‌‌(صلی الله علیه واله) نصب کند، آیا حکمت او اجازه می‌دهد که با وجود حضرت علی‌‌(سلام الله علیه) شخص دیگری منصوب شود؟ "
    جنابعالی با آوردن واژه های نصب و منصوب در این متن تلویحا به الله توهین نموده اید. بهتر است این واژه ها حذف و به جای آنها از واژه انتخاب استفاده نمایید که متن شما به صورت زیر در می آید:
    و اگر خداوند بخواهد شخصی را به عنوان جانشین پیغمبر‌‌‌(صلی الله علیه واله) انتخاب فرمایند، آیا حکمت او اجازه می‌دهد که با وجود حضرت علی‌‌(سلام الله علیه) شخص دیگری انتخاب شود؟
    پس الله حضرت علی را به عنوان جانشین پیامبر انتخاب فرموده اند ولی اکثریت مردم اطاعت نکرده اند ولی اگر الله کسی را نصب فرمایند مگر می شود که کسی با وی مخالفت نماید؟

    2. فرموده اید که " اگر مردم و عقلا بخواهند شخصی را برای این منظور مهم انتخاب کنند، آیا عقل و خرد آنها اجازه می‌دهد با وجود شخصی که بعد از خداوند و جبرئیل برترین یار و ناصر پیامبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است، به سراغ فرد دیگری بروند او را برگزینند؟ "
    بر اساس شواهد تاریخی و با بهره گیری از فرمایشات جنابعالی می توان نتیجه گیری کرد که مردم و عقلا پس از رحلت حضرت پیامبر احتمالا به علت شوک وارده بر آنها بر اثر رحلت پیامبر عقل و خرد خود را از دست داده بودند که فرد دیگری را انتخاب نمودند و به همین علت است که 1400 سال است مسلمین همدیگر را تکه پاره می کنند و گرنه اگر اسلاف ما عقل و خرد داشتند که اینگونه نمی شد.

  3. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,783
    مورد تشکر
    9,028 پست
    حضور
    44 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    پس الله حضرت علی را به عنوان جانشین پیامبر انتخاب فرموده اند ولی اکثریت مردم اطاعت نکرده اند ولی اگر الله کسی را نصب فرمایند مگر می شود که کسی با وی مخالفت نماید؟

    .

    با سلام و درود

    از اختلاف لغوی بین انتخاب و انتصاب بیرون بیاییم.

    نکته مهمی که این جا است و در هر دو واژه (انتخاب و انتصاب) مشترک است، آن است که رضایت و میل الهی بر خلافت و وصایت حضرت علی علیه السلام پس از پیامبر اکرم صلوات الله علیه بوده است؛ و کسانی که غیر از آن عمل کردند، با خواست و میل الهی مخالفت نموده و برخلاف رضای الهی اقدام کردند.






    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  4. تشکر


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,783
    مورد تشکر
    9,028 پست
    حضور
    44 روز 15 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    بر اساس شواهد تاریخی و با بهره گیری از فرمایشات جنابعالی می توان نتیجه گیری کرد که مردم و عقلا پس از رحلت حضرت پیامبر احتمالا به علت شوک وارده بر آنها بر اثر رحلت پیامبر عقل و خرد خود را از دست داده بودند که فرد دیگری را انتخاب نمودند و به همین علت است که 1400 سال است مسلمین همدیگر را تکه پاره می کنند و گرنه اگر اسلاف ما عقل و خرد داشتند که اینگونه نمی شد.


    با سلام و درود


    عقل و خرد خود را از دست نداده بودند بلکه افراد باهوش و زیرکی بودند ولی برای رسیدن به مقام، و برای این که نگذارند مانند رسالت، مقام وصایت و خلافت هم به بنی هاشم برسد، از عقل و خرد خویش برای دنیای خویش استفاده کردند و از آخرت گذشتند.


    واقعیت آن است كه رسول گرامی اسلام با جریان نیرومندی به نام قریش، در میان اصحاب خود، روبرو بوده است. بسیاری از حوادث دوران حیات مبارك حضرتش در درگیری با این گروه گذشته است.


    قریش در دو جبهه با پیامبر اكرم(ص) و منویات او مبارزه می كرده است: عده ای در صف مبارزه علنی بودند، و عده ای هم در میان مسلمانان خود را جای دادند.


    آیا جای تأمل نیست اگر بدانیم در آیات مكی قرآن از سه گروه مؤمنان، مشركان و كسانی تحت عنوان «فى قلوبهم مرض»(مدثر،31)، یادمی شود.

    این گروه اخیر چه كسانی هستند كه اسما مسلمانند، ولی واقعا نه؟
    آیا این گروه عده ای از قریش نیستند كه به طمع دستیابی به ثمرات پیروزی احتمالی اسلام خود را در جمع مسلمانان جای دادند؟!


    البته طبیعی است كه همه قریش منافق نبوده اند، و در میان آنان ـ به خصوص در میان توده عوام آن ـ بوده اند بسیاری كه به راستی ایمان داشته اند، ولی این گروه رهبری قریش را در دست نداشته اند.


    این جریان را عمر در مذاكره خود با ابن عباس برملا می كند؛ آن جا كه می گوید: ای ابن عباس! علی شایسته ترین فرد برای احراز خلافت بود، ولی قریش نمی توانست هم پیامبری و هم خلافت را در دست بنی هاشم ببیند. لذا قریش خلافت را برای خود برگزید و كاری درست و موفق بود! (الكامل فى التاریخ3/24 ـ شرح ابن ابی الحدید3/107 ـ تاریخ بغداد2/97)







    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.



  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    1,077 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب پاسخگوی قرانی
    1. فرموده اید که " نکته مهمی که این جا است و در هر دو واژه (انتخاب و انتصاب) مشترک است، آن است که رضایت و میل الهی بر خلافت و وصایت حضرت علی علیه السلام پس از پیامبر اکرم صلوات الله علیه بوده است؛ و کسانی که غیر از آن عمل کردند، با خواست و میل الهی مخالفت نموده و برخلاف رضای الهی اقدام کردند."
    پس رضایت و میل الله بر خلافت و وصایت حضرت علی بوده است و الله این میل خود را در چندین آیه قران البته به صورت سرپوشیده (نعوذ بالله ) به علت ترس از عملی نشدن قولی که در خصوص حفظ قران داده بودند و همچنین چندین بار از زبان رسول خود به مردم اعلام فرموده بودند ولی این مردم ناسپاس و البته زعمایشان به این میل الله لبیک نگفته اند پس در این صورت گناه ما چیست که . . . وَ لا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ فيهِ تَخْتَلِفُونَ .
    آیا الله پیش از رحلت پیامبر دین خود را تکمیل نکرد ؟ و یا قرار بود که حضرت علی دین را کامل کنند؟ مگر دین اسلام چه می گوید؟ نماز و زکات و جهاد و کمک به نیازمندان و احترام به همسایه و پدر و مادر و . . . . که در ادیان دیگر نیز این دستورات است و خود حضرت پیامبر پیرو دین ابراهیم بوده است. در بدو پیدایش انسان بر روی زمین قابیل هابیل را می کشد. از آن زمان به بعد مردم دو دسته شده اند : هابیلیان و قابیلیان و همدیگر را تکه پاره می کنند.ایا بر فرض صحت ، این موضوع عقلایی است؟ آیا فلسفه دین این است که بر سر خلافت و یا امامت این و آن با هم درگیر شویم؟ آیا این توطئه شیطان که توسط صهیونیستها اول در میان مسیحیان و سپس در میان مسلمانان بذر افشانی شده نیست؟ کی می خواهیم از شر این صهیونیستها خلاص شویم؟ البته وعده الهی نزدیک است.
    اگر مردم به میل الله لبیک می گفتند و قبیله بنی هاشم به قدرت می رسیدند چه می شد؟ همه مردم کره زمین مسلمان می شدند و امت واحدی بوجود می آمد. الله که در قران می فرمایند که اگر الله می خواست شما را امت واحدی قرار می داد.



  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    116
    مورد تشکر
    61 پست
    حضور
    4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام علیکم
    به نظز من جای این بحث های بی فایده بروید حق کامل که خدا هست را بشناسید حق در هر زمان به طرف کسی بوده است تمام شده و رفته است حالا دعوا بر سر چه بکنیم
    این 86 آیه که با دعوا می خواهند بگویند در مورد فلان است همش ساخته و پرداخته عالم نما های جاهل و فاسد می باشد و فقط دعوا و کینه رابین مسلمین راه انداخته اند و فرقه ها ساخته اند!!!
    بگذار چند آیه راجع به صحابه پیغمبر که برخی از آنان را لعن می کنند برای تو بیاورم:
    إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿40﴾
    اگر او [پيامبر] را يارى نكنيد قطعا خدا او را يارى كرد هنگامى كه كسانى كه كفر ورزيدند او را [از مكه] بيرون كردند و او نفر دوم از دو تن بود آنگاه كه در غار [ثور] بودند وقتى به همراه خود مى‏گفت اندوه مدار كه خدا با ماست پس خدا آرامش خود را بر او فرو فرستاد و او را با سپاهيانى كه آنها را نمى‏ديديد تاييد كرد و كلمه كسانى را كه كفر ورزيدند پست‏تر گردانيد و كلمه خداست كه برتر است و خدا شكست‏ناپذير حكيم است (40)
    این آیه 40 توبه برای ابو بکر صدیق رضی الله عنه و این آیات هم برای سایر انصار مانند عمر و علی و عثمان رضی الله عنهما:
    وَالَّذِينَ تَبَوَّؤُوا الدَّارَ وَالْإِيمَانَ مِن قَبْلِهِمْ يُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَيْهِمْ وَلَا يَجِدُونَ فِي صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِّمَّا أُوتُوا وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿9﴾
    [نيز] كسانى كه قبل از [مهاجران] در [مدينه] جاى گرفته و ايمان آورده‏اند هر كس را كه به سوى آنان كوچ كرده دوست دارند و نسبت به آنچه به ايشان داده شده است در دلهايشان حسدى نمى‏يابند و هر چند در خودشان احتياجى [مبرم] باشد آنها را بر خودشان مقدم مى‏دارند و هر كس از خست نفس خود مصون ماند ايشانند كه رستگارانند (9)
    قبل و بعد آیه بالا را حتما بخوانید و
    لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا ﴿18﴾
    به راستى خدا هنگامى كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت مى‏كردند از آنان خشنود شد و آنچه در دلهايشان بود بازشناخت و بر آنان آرامش فرو فرستاد و پيروزى نزديكى به آنها پاداش داد (18)
    باز هم اگر کسی خواست آیه هست
    لطفا دیگر صحابه پیغمبر را لعن نکنید زیرا طبق حدیثی از پیغمبر که گفت هر کسی که به صحابه توهین کرد او را لعن کنید
    یا الله

    ویرایش توسط فرید 1 : ۱۳۸۹/۰۶/۲۰ در ساعت ۲۳:۲۸

  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6,856 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    سلام بر جناب lastsoldier
    1. فرموده اید که " آیا این روایات دلیل بر این نیست که آن حضرت افضل امت و برترین خلق بعد از پیغمبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است؟ و اگر خداوند بخواهد شخصی را به عنوان جانشین پیغمبر‌‌‌(صلی الله علیه واله) نصب کند، آیا حکمت او اجازه می‌دهد که با وجود حضرت علی‌‌(سلام الله علیه) شخص دیگری منصوب شود؟ "
    جنابعالی با آوردن واژه های نصب و منصوب در این متن تلویحا به الله توهین نموده اید. بهتر است این واژه ها حذف و به جای آنها از واژه انتخاب استفاده نمایید که متن شما به صورت زیر در می آید:
    جناب لاچینی، شما که استفاده از کلمه «نصب» را اهانت به خداوند می دانید، این آیه کریمه را چگونه معنا می کنید که صریحا از نصب الهی طالوت خبر می دهد:

    وَ قالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً قالُوا أَنَّى يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنا وَ نَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَ لَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِنَ الْمالِ قالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَيْكُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ وَ اللَّهُ يُؤْتي‏ مُلْكَهُ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ (بقره/247)

    و پيامبرشان به آنها گفت: «خداوند (طالوت) را براى زمامدارى شما مبعوث (و انتخاب) كرده است.» گفتند: «چگونه او بر ما حكومت كند، با اينكه ما از او شايسته ‏تريم، و او ثروت زيادى ندارد؟!» گفت: «خدا او را بر شما برگزيده، و او را در علم و (قدرت) جسم، وسعت بخشيده است. خداوند، ملكش را به هر كس بخواهد، مى‏ بخشد و احسان خداوند، وسيع است و (از لياقت افراد براى منصب‏ها) آگاه است.»
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  11. تشکر


  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6,856 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    فرموده اید که " اگر مردم و عقلا بخواهند شخصی را برای این منظور مهم انتخاب کنند، آیا عقل و خرد آنها اجازه می‌دهد با وجود شخصی که بعد از خداوند و جبرئیل برترین یار و ناصر پیامبر‌(صلی الله علیه واله) بوده است، به سراغ فرد دیگری بروند او را برگزینند؟ "
    بر اساس شواهد تاریخی و با بهره گیری از فرمایشات جنابعالی می توان نتیجه گیری کرد که مردم و عقلا پس از رحلت حضرت پیامبر احتمالا به علت شوک وارده بر آنها بر اثر رحلت پیامبر عقل و خرد خود را از دست داده بودند که فرد دیگری را انتخاب نمودند و به همین علت است که 1400 سال است مسلمین همدیگر را تکه پاره می کنند و گرنه اگر اسلاف ما عقل و خرد داشتند که اینگونه نمی شد.
    اینکه مردم در برابر امر پروردگار (و فرمان پیامبر که آن هم طبق صریح آیات قرآن فرمان خداست) اجازه ندارند اجتهاد کنند، یک دستور قرآنی است:

    وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبيناً (احزاب/36)
    هيچ مرد و زن با ايمانى حق ندارد هنگامى كه خدا و پيامبرش امرى را لازم بدانند، اختيارى (در برابر فرمان خدا) داشته باشد و هر كس نافرمانى خدا و رسولش را كند، به گمراهى آشكارى گرفتار شده است!
    -----------------------------
    انحراف امت اسلام بعد از رفتن پیامبر، نمونه ای در قرآن دارد و آن انحراف قوم موسی از خداپرستی به بت پرستی بود، آن هم بعد از اینکه موسای کلیم 40 روز در میان آنها نبود:
    قالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَكَ مِنْ بَعْدِكَ وَ أَضَلَّهُمُ السَّامِرِيُّ (طه 85)
    فرمود: «ما قوم تو را بعد از تو، آزموديم و سامرى آنها را گمراه ساخت»
    .
    .
    .
    فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلاً جَسَداً لَهُ خُوارٌ فَقالُوا هذا إِلهُكُمْ وَ إِلهُ مُوسى‏ فَنَسِيَ (طه 88)
    و براى آنان مجسّمه گوساله ‏اى كه صدايى همچون صداى گوساله (واقعى) داشت پديد آورد و (به يكديگر) گفتند: «اين خداى شما، و خداى موسى است!» و او فراموش كرد (پيمانى را كه با خدا بسته بود)


    جالب اینکه این انحراف بزرگ بعد از دیدن آنهمه معجزات بزرگ موسای کلیم (مثل ید بیضا و مار شدن عصا و گذر از دریا) بود، لذا خداوند هم برای این انحراف بزرگ، عقاب سختی قرار داد:


    وَ إِذْ قالَ مُوسى‏ لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلى‏ بارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ عِنْدَ بارِئِكُمْ فَتابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ (بقره /54)
    آيا مردم را به نيكى (و ايمان به پيامبرى كه صفات او آشكارا در تورات آمده) دعوت مى ‏كنيد، اما خودتان را فراموش مى‏نماييد با اينكه شما كتاب (آسمانى) را مى‏خوانيد! آيا نمى‏انديشيد؟!
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۶/۲۱ در ساعت ۰۱:۰۱
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  13. تشکرها 2


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6,856 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    1




    نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
    سلام علیکم
    به نظز من جای این بحث های بی فایده بروید حق کامل که خدا هست را بشناسید حق در هر زمان به طرف کسی بوده است تمام شده و رفته است حالا دعوا بر سر چه بکنیم
    این 86 آیه که با دعوا می خواهند بگویند در مورد فلان است همش ساخته و پرداخته عالم نما های جاهل و فاسد می باشد و فقط دعوا و کینه رابین مسلمین راه انداخته اند و فرقه ها ساخته اند!!!
    بگذار چند آیه راجع به صحابه پیغمبر که برخی از آنان را لعن می کنند برای تو بیاورم:
    إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿40﴾
    اگر او [پيامبر] را يارى نكنيد قطعا خدا او را يارى كرد هنگامى كه كسانى كه كفر ورزيدند او را [از مكه] بيرون كردند و او نفر دوم از دو تن بود آنگاه كه در غار [ثور] بودند وقتى به همراه خود مى‏گفت اندوه مدار كه خدا با ماست پس خدا آرامش خود را بر او فرو فرستاد و او را با سپاهيانى كه آنها را نمى‏ديديد تاييد كرد و كلمه كسانى را كه كفر ورزيدند پست‏تر گردانيد و كلمه خداست كه برتر است و خدا شكست‏ناپذير حكيم است (40)
    این آیه 40 توبه برای ابو بکر صدیق رضی الله عنه
    جناب فرید، تمایل دارم که در مورد آیاتی که نقل کرده اید، با شما مباحثه ای داشته باشم. پس لطف کنید و از نوشتار خود دفاع نمایید و به سؤالات بنده (که در این پست و پست بعدی مطرح شده) به صورت شفاف پاسخ دهید.

    شما که از برادران اهل تسنن هستید و قائلید که خداوند برای ابوبکر این آیه را فرستاده، بفرمایید که از کجا دانستید که این آیه درباره ابوبکر است؟ و این آیه درباره ایشان چه مدحی کرده؟ لطفا به صورت روشن و شفاف پاسخ دهید.

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۶/۲۱ در ساعت ۰۱:۰۳
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6,856 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    2




    نقل قول نوشته اصلی توسط فرید 1 نمایش پست
    این آیات هم برای سایر انصار مانند عمر و علی و عثمان رضی الله عنهما:
    وَالَّذِينَ تَبَوَّؤُوا الدَّارَ وَالْإِيمَانَ مِن قَبْلِهِمْ يُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَيْهِمْ وَلَا يَجِدُونَ فِي صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِّمَّا أُوتُوا وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ وَمَن يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿9﴾
    [نيز] كسانى كه قبل از [مهاجران] در [مدينه] جاى گرفته و ايمان آورده‏اند هر كس را كه به سوى آنان كوچ كرده دوست دارند و نسبت به آنچه به ايشان داده شده است در دلهايشان حسدى نمى‏يابند و هر چند در خودشان احتياجى [مبرم] باشد آنها را بر خودشان مقدم مى‏دارند و هر كس از خست نفس خود مصون ماند ايشانند كه رستگارانند (9)
    قبل و بعد آیه بالا را حتما بخوانید و
    لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا ﴿18﴾
    به راستى خدا هنگامى كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت مى‏كردند از آنان خشنود شد و آنچه در دلهايشان بود بازشناخت و بر آنان آرامش فرو فرستاد و پيروزى نزديكى به آنها پاداش داد (18)
    جناب فرید، در مورد این آیات هم لطف کنید بفرمایید که از کجای آیه نام امام علی (ع) و عمر و عثمان را برداشت نمودید؟ آیا شما احادیث را هم قبول دارید یا نه؟ دلیلی که ادعایتان را ثابت کند، بنویسید.
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۰۶/۲۱ در ساعت ۰۰:۵۸
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  16. تشکر


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود