صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اخر و زمان ... انتظار واقعی ... منتظران حقیقی ... شیعیان راستین ...

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    اخر و زمان ... انتظار واقعی ... منتظران حقیقی ... شیعیان راستین ...




    به نام خداوند یکتا
    سلام خدا بر امام مهدی عج و منتظران حقیقی ایشان
    این تایپیک اتمام حجتیست برای مردمی که می خواهند از شیعیان راستین و منتظران حقیقی باشند نه از شیعیان اسمی و شیعه زاده های ...
    اين آرزوي بسيار خوبي است و ممکن مي باشد، فقط کافي است کمي همت کنيد و در جهت رضايت آقايمان گام برداريد. پس بايد امام زمان عليه السلام و وظايف خود نسبت به حضرت را بشناسيم و عمل کنيم، و مهمتر از همه تقوا و عمل به واجبات و پرهيز از گناه است که آن چه انسان را زودتر از هر چيز به مولايمان مي رساند مراقبه و توجه به اين که امام او را نظاره مي کند و عمل بر اساس اين معرفت مي باشد. مهم آن است كه بدانيم امام زمان ما را مي بيند. حال اگر اين توفيق دست دهد كه به حضور امام(ع) برسيم، نور علي نور است؛ و زهي سعادت و خوشبختي. اگر كسي به كمالات لازم اخلاقي دست يابد، و از آلودگي روح نجات يابد هر گاه لازم باشد خود امام اين توفيق را فراهم مي كنند. كما اين كه اين سعادت براي خيلي از انسان هاي معمولي بدون آن كه به دستورالعمل خاصي عمل كرده باشند، يا حتي ظاهراً انسان هاي شاخصي باشند، حاصل شده است. به هر حال، ما بايد به تكاليف شرعي خود، از جمله دعا براي ظهور عمل كنيم و به فضل خدا در دنيا اميدوار باشيم؛ چرا که امام زمان عجل الله فرجه الشريف گوهري از گنجينه سرّ الهي است، كه جز محرمان سراي قرب حق را رخصت ديدارش ناممكن است.
    در رابطه با وظايف منتظران ظهور حضرت ولي عصر عج الله تعالي فرجه بايد عرض شود که يکي از مهم
    ترين کارها ايجاد حالت انتظار واقعي مي باشد، به طوري که اين حالت در رفتار و کردار تاثير گذاشته، هميشه خود را در محضر حضرت بدانيم چرا که اعمال و کارهاي ما را به ايشان عرضه مي دارند و اين اعمال ماست که در صورت نيک و پسنديده بودن باعث مي گردد که مورد توجه و عنايت حضرت قرار بگيريم چنانچه خود ايشان در نامه اي به شيخ مفيد رحمه الله عليه فرمودند اگر شيعيان همگي در وفا به عهد اجتماع مي کردند ديدار ما از ايشان به تاخير نمي افتاد و سعادت آن به سرعت براي ايشان فراهم مي شد؛ پس محجوب شدن ما از شيعيان به سبب اعمال ايشان است که ما نمي پسنديم و از آن کراهت داريم. با اين گفتار روشن مي گردد که اعمال و کارهاي نيک نقش اساسي براي جلب توجه و عنايت حضرت ايفا مي کند تا آنجا که در نهايت به ديدار ايشان مي انجامد.
    بهترين کار براي اين آرزو، خودسازي و انجام واجبات و ترک محرمات مي باشد و دعا نمودن براي تعجيل در فرج مولاي غريب امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف مي باشد. چه کسي گفته بايد تا زمان ظهور صبر کنيم بلکه بزرگان مي گويند بايد اقدام کنيد زيرا خواست خداوند به درخواست ما تعلق مي گيرد پس با احساس نياز و دعا براي تعجيل در فرج و ... مي توانيم ظهور مولايمان را تسريع بخشيم. وظيفه شيعه درعصر غيبت اين است كه برآنچه از حق و هدايت كه به او رسيده، ثبات قدم داشته و چنگ بزند تا محفوظ بماند و پيداست كه منبع شناخت اين مطالب حقّه و هدايت يافتن به آن، مطابق حديث متواتر ثقلين، قرآن مجيد و سنت نبوي و عترت طاهره است، كه در عصر غيبت روايات و سنت ايشان در كتب موجود است.

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۳۰ در ساعت ۱۳:۳۳
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    عالم بزرگوار سید علی بن طاوس علیه الرحمه در کتاب کشف المهجه (به نوعی این کتاب وصیت نامه ایشان محسوب می کردد.)
    پس از آن که سفارشاتی به فرزند کوچکش آقا سیدمحمد می نماید،می فرمایند: پسرم محمد، من تو را غلام مولایمان حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دادم، آگاه باش که غلام حوائج خود را بر حوائج مولایش مقدم نمی دارد، و چون نماز حاجت می خوانی، اول حاجت آن جناب را از خدا طلب کن و چون صدقه می دهی، اول برای آن حضرت صدقه بده........ پسرم، غلام هر چه نیاز داشته باشد از مولا و صاحب خویش طلب مینماید و او را واسطه دریافت حوائج خود قرار می دهد، بنابر اين تو نيز مولايمان حضرت صاحب‌الامر (عج) را واسطه دريافت حوائج خويش از خداوند تبارك و تعالي قرار بده( وَابتَغُوا اِلیهِ الوَسِیلَه......).
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۲۹ در ساعت ۱۵:۲۸
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    1 ـ پرهيز از شك:
    از امام صادق، عليه السلام، نقل شده كه ضمن حديثي درباره عصر غيبت فرمودند:
    ... فإيّاكم والشّك والاءرتياب أنفو عن أنفسكم الشكوك و قد حذّرتم فاحذروا من الله...

    پس بپرهيزيد از شك و دودلي و ترديد، شكها را از خودتان برانيد و به تحقيق كه شما برحذر داشته شديد، پس از خدا پروا كنيد......
    اين حديث نشان ميدهد كه يكي از وظايف شيعه در عصر غيبت، احراز درجة رفيع يقين و تلاش براي حفظ عقايد حقّه است. زيرا طولاني شدن دوره غيبتِ حجّتِ خدا، باعث ترديد و بي‌اعتقادي بسياري ميشود و سيطره مادّيت (مادي گرايي) و فضل‌فروشي عالم نماياني كه علم و تخصص آنها ربطي به عقايد ندارد و درعين حال در آن دخالت و تخريب ميكنند، مزيد بر علت است.
    نگارنده معتقد است كه در حال حاضر توجه طلاب علوم ديني به دروس و آموزه هائي كه مبناء ديني ندارد و در مؤسسات وابسته به بعضي از علماء تدريس ميشود، و با توجيه آشنائي با علوم جديد، آموختن كتاب مكاسب را بي فايده و هدر دادن وقت ميدانند ...

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۲۹ در ساعت ۱۵:۳۴
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    2 ـ چنگ زدن به امرِ اول تا وصول به امرِ آخر:
    ما مجموعه بزرگ و والايي از احاديث عقيدتي و اخلاقي و فقهي و غير آن داريم كه از جهتي مايه فخر و مباهات ما بر ساير مذاهب و ملل است و از جهت ديگر باعث هدايت و ثبات قدم ماست. ميتوان گفت مراد از امر اول، همين دوره دويست و هفتاد و سه ساله از آغاز بعثت تا آغاز غيبت و يا دوره امامان يازدهگانه شيعه باشد كه آن ميراث را به يادگار گذاشته‌اند و حاملان و مبلّغان و مجريان آن، فقها و علماي صالح شيعه‌اند. البته توقيعات شريفه ناحيه مقدسه را نيز ميتوان جزءِ امرِ اول دانست. امّا امرِ آخر ظاهراً مربوط به عصر ظهور است كه تكاليف همه توسط شخص امام زمان عليه السلام روشن ميشود و هيچ بلاتكليفي باقي نميماند. شيعه موظّف است كه در عصر غيبت، كمال تحفّظ را نسبت به آن ميراث گرانبها داشته و به ثقلين چنگ بزند و اگر چيزي را نفهميد، آن را انكار و رد نكند كه ممكن است گرفتار كفر بشود.
    در روايتي از امام صادق، عليه السلام، نقل شده كه درباره وظيفه شيعه در عصر فترت فرمودند:
    فتمسّكوا بالامر الاوّل حتّي يبّين لكم الا´خَر بنا به نقل ديگري فرموده‌اند: تمسّكوا بالامر الاوّل الّذي أنتم عليه حتي يبّين لكم يعني به امر نخستيني كه برآن ايمان داريد، چنگ بزنيد تا براي شما آشكار شود.
    همچنين از آن حضرت دراين باره نقل شده كه فرمودند:
    كونوا علي ما أنتم عليه حتّي يُطلع الله لكم نجمكم
    بر آنچه كه برآنيد، باشيد تا خداوند ستاره شما را برايتان طالع گرداند.
    و نيز نقل شده كه فرمودند: فتمسّكوا بما في أيديكم حتي يصحّ لكم الامر.

    پس چنگ زنيد به آنچه كه در دستهايتان است تا امر براي شما راست واستوار آيد.
    و در روايت ديگري هم به اين شكل تكليف شيعه را در سَبطَه(يك مرحله پايينتر از فَترَت) مشخص فرمودند كه: إلي ما أنتم عليه حتّي يأتيكم الله بصاحبها.
    به آنچه كه شما برآنيد عمل كنيد تا خداوند صاحبش را براي شما بياورد.
    مفهوم همة اين روايات يكي است و آن محافظت و عمل كردن به قرآن و ميراث موجود اهل بيت در عصر غيبت است تا ظهور فرا رسد و هيچ ابهامي نماند

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۲۹ در ساعت ۱۵:۳۵
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    3 ـ رعايت معيارهاي عصر ائمه عليهم السلام، در تولي و تبري و پيروي كردن و سرپرست گزيدن:
    اين مفهومي بسيار دقيق و مهم است، زيرا آنچه كه ما را با اسلاف شيعه كه اصحاب ائمه هُدي، عليهم‌السلام بودند و در راه ولايت آنها كوشيدند و سختيها و رنجهاي فراوان كشيدند و شهداي زيادي دادند، پيوند ميدهد، همين موضوع است. حالات روحي ما ميتواند(بنابر بعضي از روايات)، ما را در عمل ياران پيامبر صلّي الله عليه وآله در جنگهاي ايشان و امام علي عليه السلام و ساير امامانِ گذشته شريك كند و همچنين آرزوهاي ما درباره ياري امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف ميتواند باعث پاداش ياري آن حضرت و جنگ و شهادت در ركاب ايشان شود، هرچند آن دوره را درك نكنيم. درواقع همين حبّ و بُغض و ولايت مشترك است كه افراد يك زمان و يا زمانهاي مختلف را به هم متصّل ميكند، زيرا اين همدلي و هم رأيي در ايمان باعث حفظِ ميراثِ گذشتگان و تحقّق اميدِ آينده ميشود. مرحوم علامه محمد باقر مجلسي رحمه الله عليه در جلد سيزده كتاب شريف بحارالانوار سرگذشت يك مرد شيعه را بيان كرده است كه اگر چه در جنگ صفين حضور فيزيكي نداشته است، ولي به خاطر شدت علاقه‌ائي كه به حضرت اميرالؤمنين علي عليه السلام داشته است با همراه و همسفر خود كه از دوستداران معاويه ملعون بوده است در حين سفر و در هنگام حضور در منطقه صفين، به مخاصمه برميخيزد و آن دشمن خدا كه از دوستداران و پيروان خاندان اموي بود، به مرد شيعه ميگويد: سالها از ماجراي صفين ميگذرد و امروز من تو در اين جا و در صفين هستيم. اگر من در ايام جنگ حضور داشتم، شمشيرم را از خون علي(عليه السلام) پرخون ميكردم. مرد شيعه ميگويد: اگر من هم در ايام آن جنگ حضور داشتم، شمشيرم را از خون معاويه و يارانش سيراب ميكردم. ادامه اين مخاصمه به درگيري و جنگ آن دو نفر منتهي شد كه در پايان مرد شيعه به شدت از ناحيه فرق سر به دست همراه سني مذهب خود مجروح شد، به شكلي كه از ادامه زندگي نا‌اميد و به شهادت اميدوار شد. در ادامه خود آن مرد شيعه بيان داشته است كه همسفرم بار و اموال و مركب مرا به عنوان غنيمت برداشت و به راه خود ادامه داد. ولي من كه در نهايت ناتواني و جراحت بودم متوجه شدم فردي سرم را بر روي زانو گرفت و نوازشم نمود( ايكاش در غروب روز عاشورا نيز كسي پيدا ميشد و سر مبارك امام حسين عليه السلام را بر روي زانو ميگذاشت.) و پس از آرام نمودن من، شمشير مرا برداشت و از همان مسيري كه همسفرم رفته بود، به دنبال او روان شد. لحظاتي بعد در حالي كه با يك دست سر بريده او و در دست ديگر مهار مركب‌هايمان را كه بر روي آنها بار و اموالمان قرار داشت، گرفته بود، به نزد من مراجعت نمود و فرمود: من به نيابت از تو اين دشمن خدا را كشتم. بعد از اين هر كس از اين زخم سرت از تو سئوال كرد، در جواب بگو اين زخم از جنگ صفين است. در زيارت شهداء كه در فراز پاياني زيارت وارث آمده است، خطاب به آن بزرگواران عرض ميكنيم:
    فَيَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَاَفُوْزُ فَوْضُ عَظِيم. اينك با مقدمه مذكور، حديث منصور صيقل را بخوانيم:
    إذا أمسيت يوماً لاتري فيه اماماً من آل محمد، فأحبّ من كنت تحبّ و أبغض من كنت تُبغض و وال من كنت تُوالي و انتظرالفرج صباحاً و مساءً.

    چون به روزي گرفتار شدي كه در آن امامي از آل محمد(صلّي الله عليه وآله ) را نديديد، پس دوست بدار هر كه را دوست ميداشتي(حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و خاندان پاكش عليهم السلام) و دشمن بدار هر كه را دشمن ميداشتي(
    اللهمالعن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و اخر تابع له علي ذالك) و به ولايت هر كه سر ميسپردي، گردن گذار و امر فرج را صبح و عصر منتظر باش. پيداست كه تولّي و تبرّي، مقدمه و شرط لازم اين انتظار صحيح است و كسي كه آن را نداشته باشد، نميتواند منتظرِ راستين باشد. همانگونه كه پيامبر اكرم، حضرت محمد( اللهم صلي علي محمد و آل محمد) فرمودند: دستگيره ايمان، دوستي براي خدا و دشمني براي خدا ميباشد. در متون ديني شيعه آمده است كه جناب سيد عيدالعظيم حسني عليهالسلام كه در شهر ري دفن است و مزار پاكش زيارتگاه گروه زيادي از محبان و دوست داران اهل بيت عليهم السلام مي‌باشد، به محضر مقدس حضرت امام هادي عليه السلام شرفياب گرديد و عرض كردند: يابن رسول الله( صلي الله عليه و آله) ميخواهم دينم را به شما عرضه نمايم تا اگر در آن ايرادي وجود دارد برطرف نمايم و بعد شروع به بيان اعتقادات حقّه و مباني امان نمود تا جائي كه عرض كرد ..... و من اعتقاد دارم كه فروع دين بعد از تولي، نماز و....... و در انتها تبري و برائت جستن از دشمنان خدا و دشمنان شما خانواده قرار دارد. آقا امام هادي عليه السلام لبخندي زدند و فرمودند: اين دين من و دين پدران من است. نگارنده معتقد است با توجه به اين حديث شريف بايد با خود بيانديشيم كه منتظرانِ واقعي بسيار اندك هستند و بايد گفت: خدا در روز قيامت به داد مناديان دوستي و وحدت شيعه و سني برسد

    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    خدا در روز قيامت به داد مناديان دوستي و وحدت شيعه و سني برسد
    بدعت

    إنَ اللهَ وَ مَلَئِكَتَهُ يُصَلوُنَ عَلَي نَبِي يَا اَيُهَا الَذِينَ اَمَنُوا صَلُوا عَلِيهِ وَ سَلَمُوا تَسلِيمَا
    همانا خداوند و فرشتگانش بر پيامبر درود مي‌فرستند. اي كساني كه ايمان آورده‌ايد، بر او درود بفرستيد
    يكي از موضوعاتي كه دين مبين اسلام به شدت با آن مخالف مي‌باشد و پيوسته مؤمنين را به پرهيز از آن فرا خوانده است، بدعت و نوآوري در دين و اعتقادات مي‌باشد.
    با توجه به امر قرآن مجيد كه مؤمنان را به پيروي از خداوند متعال در درود فرستادن به رسول اكرم صلوات الله عليه فرا مي‌خواند، صلوات فرستادن هنگام شنيدن نام هيچ احدي جزء رسول الله صلي الله و عليه و آله جائز نمي‌باسد و اگر در متون ديني چند دهه قبل دقت شود، متوجه خواهيم شد كه حتي هنگام شنيده شدن نام مبارك ائمه عليهم السلام هم فقط به ذكر عليه‌السلام اكتفا ميشد.
    در دهه‌هاي اخير متاسفانه بدعتي در جامعه ديني به وقوع پيوسته و حتي بعضي از مؤمنين آن را يك وظيفه ديني تلقي نموده و احدي هم به عواقب خطرناك آن توجهي نمي‌ كند و حتي نظام سياسي حاكم هم آن را ترويج مي نمايد.
    متاسفانه طي دو،سه دهه اخير مشاهده شده است كه هنگام بيان شدن نام يكي از شخصيت‌هاي ديني كه عنوان حكومتي نيز داشته است، سه مرتبه صلوات فرستاده مي‌شود و حتي بعد از مرگ و از دنيا رفتن ايشان هم اين بدعت ادامه دارد و بدتر از آن اين است كه براي جانشين ايشان هم يك بار صلوات فرستاده مي‌شود(نگارنده در صبحگاه هفتگي يكي از واحدهاي نيروهاي مسلح كشور كه به صورت تصادفي در آن شركت نموده بود، شاهد اين مسئله بوده است).

    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    نگارنده معتقد است با توجه به اين حديث شريف بايد با خود بيانديشيم كه منتظرانِ واقعي بسيار اندك هستند و بايد گفت: خدا در روز قيامت به داد مناديان دوستي و وحدت شيعه و سني برسد
    ارائه تئوري وحدت اسلامي در غالب اتحاد شيعه و سني با شعار " در جمهوري اسلامي شيعه و سني با هم برابر و برادر هستند" و گراميداشت آن تحت عنوان هفته وحدت در فاصله زماني دوازدهم تا هفدهم ربيع‌الاول هر سال قمري و استقبال بي‌نظير اهل سنت از آن، آمال و آرزوي بسياري از سياستمداران آرمان‌گرا را در دارالاسلام (جهان اسلام) جاني تازه بخشيد.
    بر اساس اين تئوري شيعيان با اهل سنت يا همان دشمنان اعتقادي خود كه پيرو غاصبين خلافت و حكومت حقه اهل بيت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم هستند، بايد با توجه به مباني مشترك ديني مثل خداي واحد، دين واحد، كتاب واحد، قبله واحد و پيامبر واحد با هم متحد باشند.
    نگارنده معتقد است كه پيدا نمودن مباني ديني و اعتقاديِ مشترك در بين شيعيان اثني عشري و دشمنان اعتقادي آنان امري محال و غير ممكن مي‌باشد.
    خدائي كه شيعيان بر اساس تعاليم پيشوايان ديني خويش شناخته‌اند و به او ايمان دارند، واحد و بي‌نياز از تمام اوصافي است كه نياز را تعريف يا معني مي‌نمايد، جسم نيست و بر مخفي و آشكار عالِم و آگاه است.
    خدائي كه اهل سنت مي‌پرستند، جسم است و بر بعضي از اُمور آگاهي ندارد و براي اطمينان از انجام صحيح امور خودش شخصاً به بازرسي اوضاع مي‌پردازد.
    خداي اهل سنت در روز قيامت در صحراي محشر حاضر شده و هنگامي كه به پرونده اعمال تمام بندگانش رسيدگي نمود و اهل بهشت را روانه بهشت نمود و اهل جهنم را روانه جهنم كرد، سوار بر خَر و درازگوش خود شده و تمام زوايا و گوشه‌هاي آن صحراي بيكران را با كنجكاوي تمام جستجو مي‌كند تا يك وقت يكي از بندگان گنهكار از ترس مجازات خودش را در جائي پنهان نكرده باشد و پس از فراغت از اين جستجو، به سراغ اهل جهنم رفته و به علت اينكه بسياري از بندگانش عاصي و طاغي بوده‌اند، گنجايش ان همه گناهكار را ندارد، پس به ناچار از اُلاغش پياده شده و يك پايش را بر روي اهل جهنم گذاشته و چنان فشار مي‌دهد كه گوئي پنبه و پشم را درون كيسه گوني مي‌فشارد و جابجا مي‌كند تا همه اهل جهنم در آن جاي بگيرند.*1
    شيعيان در اعتقادات ديني خويش معتقد هستند كه قوانين ديني بر اساس فطرت انساني وضع شده است و پيامبران و فرستادگان الهي معصوم بوده و از ارتكاب هر گونه گناه و اشتباهي مصونيت دارند تا در دريافت، درك و ابلاغ دستورات الهي دچار اشتباه و خطا نشوند.
    اهل سنت اعتقاد دارند كه مصالح زندگي بشري باعث وضع قوانين ديني گرديده و بر همين اساس به پيامبراني اعتقاد دارند كه بر خلاف فطرت انساني در آن واحد با دو خواهر ازدواج نموده و اولاد آنان نيز با خواهران خويش عقد ازدواج بسته و براي تصاحب منصب نبوت حاضر مي‌شوند تا با پيامبر خدا خدعه نمايند و حتّي حاضر ميشوند براي تصاحب يك زن شوهردار از نگاه كردن به اندام برهنه او خوداري نكرده، بلكه شوهر بيگناه و وفادار او را به مأموريت و كاري خطير بفرستد كه مطمئن است از آن مأموريت زنده بر نمي‌گردد.*2
    شيعيان كتاب آسماني قرآن را به نام قرآن مجيد مي‌شناسند و آيه شريفهء" بسم الله الرحمن الرحيم" را يك آيه مستقل در هر سوره دانسته و معتقد هستند كه پس از شهادت حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم كه بر اثر تناول غذاي آلوده به زهر كه توسط زن يهودي تدارك ديده شده بود و بعد از غصب خلافت توسط كودتاگران سقيفه بني ساعده و به شهادت رساندن حضرت محسن عليه‌السلام، حضرت امير‌المؤمنين علي عليه‌السلام از جاي برنخاست جز براي حوائج ضروري، تا اينكه كتابت و تدوين قرآن مجيد را به پايان رساند و آن را براي اتمام حجت به مردم ارائه نمودند. اما خليفه دوم مردم را از پذيرش آن منع نمود و گفت آنچه در نزد ما است ما را كفايت مي‌كند. قرآن حاضر بخشي از تمام قرآن است و نسخهء كامل و تمام آن در نزد حضرت ولي الله الاعظم، حضرت امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف مي‌باشد و انشاء الله پس از حصول فرج بر اساس آن حكم مي گردد و در آن قرآن حتي حكم و اُرْشِ خَرش نيز آمده است. نگارنده از باب مثال و براي نمونه و با تأكيد بر اينكه شيعه فعلاً و در زمان قبل از وقوع فَرَج مؤظف به قرائت و عمل به قرآن حاضر مي‌باشد و همه آنچه موجود است از قرآن است اما همه قرآن نيست، يك مورد از تفاوت قرآن اهل سنت با قرآني كه شيعه به آن معتقد است را بيان مي‌كند. در قرآن موجود كه به قرآن عثماني معروف است و در عهد خلافت غاصبانه خليفه سوم جمع آوري و نسخه برداري شد( بقيه نسخ را با ضرب و شتم از صاحبان و كاتبان آن گرفته و نابود كردند)، در آيه 130 سوره صافات به خط عثمان طه، چنين ثبت شده است: سَلَمٌ عَلَي إِلْ يَاسِينَ، ولي حضرت حجت بن الحسن العسكري عجل الله تعالي فرجه الشريف خطاب به محمد حميري مي‌فرمايند: هرگاه خواستيد به وسيلهء ما، به سوي خداوند تبارك و تعالي و به سوي خود ما توجه كنيد، پس بگوئيد چنانكه خداي تعالي فرموده است: سَلَامٌ عَلَي اَلِ يَس *3
    با اندكي تأمل در متون مقدس ديني متوجه مي‌‌شويم كه براي خواندن آية‌الكرسي علي ‌التَّنزيل در روز جمعه فضليت بسيار نقل شده و مرحوم علامه محمد باقر مجلسي رحمه الله عليه مي‌گويد: به روايت علي بن ابراهيم قمي رضوان الله تعالي عليه و او از شيخ كليني رحمه الله عليه آية ‌الكرسي علي التََنزيل چنين است:اللهُ لَا اِلَهَ اِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّوُمُ لَا تَاْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَوَاتِ وَ مَا فِي الْاَرْضِ وَ مَا بَيْنَهُمَا وَ مَا تَحْتَ الثَّري عَالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهَادَةِ .....*4
    اگر به دقت در آيه فوق نگريسته شود، متوجه مي‌شويم كه وَ مَا بَيْنَهُمَا وَ مَا تَحْتَ الثَّري در قرآن‌هاي موجود كه در زمان خليفه سوم نسخه برداري شده است، خذف شده و فقط آنچه در آسمان‌ها و زمينهاي هفتگانه است، براي خداوند متعال و در يد قدرت او مي‌باشد و در باره فضاي لايتناهي و آنچه در ميان آسمان‌ها و اعماق زمين است، از خداوند متعال قطع يد شده است.
    ادامه دارد ...
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از حضرت اميرالمؤمنين امام علي عليه‌السلام روايت است كه فرمودند: گوئي عجم را مي‌بينم كه خيمه‌هايشان در مسجد كوفه است و قرآن را همانطور كه نازل شده است به مردم مي‌آموزند.
    اَصْبَغ بن نباته مي‌گويد: عرض كردم: مگر همانطور كه نارل شده نيست؟
    فرمودند: نه. هفتاد نفر از قريش به نام خودشان و نام پدارانشان از قرآن محو شده است، و ابولهب را جا نگذاشتند مگر به منظور سرزنش رسول الله(صلي الله عليه و آله و سلم)، چون عموي او بود.*5
    اهل سنت كتاب آسماني قرآن را به نام قرآن كريم مي‌شناسند و معتقد هستند كه آيه شريفه " بسم الله الرحمن الرحيم" فقط در سوره مباركه حمد يك آيه مستقل بوده و در ساير سوره‌ها جزئي از آيه اول آن سوره محسوب مي‌شود.
    اگر كساني كه در همسايگي و مجاورت اهل سنت زندگي مي‌كنند و يا به خاطر بعضي مسائل و مطامع دنيوي با آنان حشر و نشر دارند، به هنگام نماز در مساجد يا منازل آنان حضور يابند و نماز اقامه كنند يا از يك قبله نماي دقيق استفاده مايند، متوجه مي‌گردند كه آنان به قبله‌ائي غير از قبلهء شيعيان نماز مي‌خوانند. البته عكس مطلب هم صدق مي‌كند و شيعه هم به قبله‌ائي متفاوت با قبله اهل سنت نماز خود را اقامه مي‌كند.
    پيامبري كه شيعيان به نبوت او ايمان دارند، بنده برگزيده خداوند متعال است كه از هر نوع خطا و اشتباهي مصون است و هيچ امري را جز با كسب اجازه از خداوند متعال انجام نمي‌داد و در روز غدير خم كه بزرگترين روزهاي الهي است، رسالت الهي خويش را بنا به دستور خداوند متعال براي تعيين و معرفي خليفه و جانشين خويش و رهبر امت در مرحله بعد از خود با عنايت به آيه شريفه يَا اَيُِهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا اُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَّبِكَ ؤَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ*6 نصب و معرفي نمود تا اُمت پس از او دچار حيرت و گمراهي و ذلالت نگردد و ما به انجام اين امر گواهي ميدهيم كه: اَشْهَدُ اَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالَاتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِاُمَّتِكَ يعني: به تحقيق گواهي ميدهيم كه تو رسالت پروردگارت را تبليغ و ابلاغ كردي و امت خويش را نصيحت نمودي.*7
    پيامبري كه اهل سنت به نبوت او ايمان دارند، بدون كوچكترين توجهي در امر خطير رهبري و زعامت مسلمانان، بدون كوچكترين توجهي امت را به خودشان واگذار نمود و براي او اهميت نداشت كه بر مردم چه خواهد گذشت. لذا گروهي از اصحاب دلسوز و فرهيخته پيامبر كه از تفرقه و گمراهي و هلاكت امت نگران بودند، در سقيفه بني ساعده دور هم جمع شدند و بر خلافت يكي از صحابه كبار اجتماع نمودند.
    پيامبري كه اهل سنت به نبوت او ايمان دارند، امكان دارد دچار اشتباه و نسيان و هذيان‌گوئي شود و بر اساس همين تفكر و انديشه است كه هنگامي كه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم در واپسين لحظات عمر مبارك خويش تقاضاي دوات و كاغذ(بنا به بعضي روايات پوست يا كتف كه همان استخوان پهن شانه گاو يا شتر است) نمود تا مطلبي را براي ثبت در تاريخ بيان نمايند، خليفه دوم در كمال جسارت و گستاخي فرياد كشيد: إِنَّ هَذَا الرَّجُل لِيَهْجُر يعني همانا اين مرد هذيان مي‌گويد.*8
    اما يك درخواست نابجا از جانب اهل سنت(شما بخوانيد دشمنان اعتقادي شيعه) و چند اشكال از جانب نگارنده اين مطالب:
    آخوند رَهْبَر رئيس حوزه عرفاني قره بولاغ در تركمن صحرا(اين حوزه‌ها با تشكيلات صوفيه و دراويش فرقه نقشبندي كردستان ايران و عراق در ارتباط هستند و ادعا مي‌شود با حوزه‌هاي علميه رباني متفاوت هستند.) مي‌گويد: وحدت را شيعيان پيشنهاد كرده‌اند و بايد خودشان هم هزينه‌هاي آن را پرداخت نمايند.
    نگارنده معتقد است كه بايد پرسيد: هزينه‌هاي درخواستي پيروان كودتاگران سقيفه و دشمنانِ اهل بيت رسول الله چه چيز و چقدر است؟
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: با اين وحدت، با تبري و تولي به عنوان دو ركن اعتقادي شيعه چه بايد كرد؟
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: وقتي حضرت امام محمد باقر عليه‌السلام مي‌فرمايند كه جدم حسين عليه‌السلام نه در كربلا و روز عاشوراء، بلكه در مدينه و در روزي كه درب خانهء مادرم فاطمهء زهراء سلام الله عليها را آتش زدند، به شهادت رسيد، اين وحدت را چگونه مي‌شود توجيح نمود و در روز قيامت چگونه مي‌شود نگاه‌هاي سرزنش كننده پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم را تحمل نمود.
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: چگونه ميتوان در چشمان اشك آلود حضرت فاطمه سلام الله عليها نگاه كرد و داغ شهادت حضرت محسن و جگر پاره‌پارهء حضرت امام حسن و فرق شكافته شده حضرت امام علي و سر بريده امام حسين و اسارت ناموس اهل بيت، حضرت زينب كبري عليها و عليهم‌السلام را در اعماق آن چشمان اشكبار مشاهده نكرد.
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: چگونه مي‌توان در روز قيامت در صورت كبودي نگاه كرد كه حتي مدت زمان هفتاد و پنج يا نود و پنج روزهء طول بيماري ناشي از صدمات روحي و جسمي وارده و ضرب و جرح وقايع غصب خلافت، نيز نتوانست آن كبودي‌ها را برطرف نمايد.
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: با اين وحدت چگونه بايد زيارت عاشورا خواند و ناله نمود و خطاب به آن شهيد مظلوم صحراي كربلا گفت: اِني سِلمٌ لِمَن سالِمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حَارِبَكُم.............. وَ وًَليٌ لِمَن وَالَاكُم وَ عَدُوٌ لِمَن عَادَاكُم........
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: با اين وحدت چگونه بايد زيارت عاشورا خواند و فرياد زد: اللهُمَ العَن اَوَلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَ مُحَمَدٍ وَ اَلِ مُحَمَدٍ وَ اَخَرَ تَابِعٌ عَلَي ذَالِك..... و مگر نه اين است كه اخرين افراد از دشمنان اهل بيت حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه و آله و سلم، تابعان اولين ظلم كننده(.....كسي كه بر صورت ياس كبود سيلي زد..... كسي كه بر در خانه او آتش برد.....) بر اين خاندان شريف مي‌باشند؟
    نگارنده معتقد است كه بايد از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني پرسيد: نكند خداي ناكرده هزينه‌هائي كه شيعه براي تحقق اين وحدت پوشالي و غير اعتقادي بايد بپردازد، فراموش نمودن مطالب مطرح شده در سئوالات نگارنده مي‌باشد.
    راستي، شما سئوالي نداريد كه از ارائه دهندگان تئوري وحدت شيعه و سني بپرسيد؟
    پي‌نوشت:
    *1- صحيح مسلم از صحاح سته اهل سنت
    *2- اهل سنت به ازدواج حضرت يعقوب عليه‌السلام در آن واحد با دو خواهر معتقد بوده و معتقد هستند كه خداوند براي بقاء نسل حضرت آدم عليه‌السلام اجازه داد كه فرزندان پسر به صورت ضربدري با خواهران دوقلوي و توأمان يكديگر ازدواج نمايند. آنان معتقد هستند كه حضرت سليمان عليه‌السلام به اندام برهنه همسر يكي از افسران لشكرش كه در گوشه يكي از باغات مشغول استحمام بوده است، نظر افكند و عنان اختيار از كف داده و براي تصاحب آن زن مؤمنه، همسر مؤمن او را به جنگي خطرناك فرستاد كه ميدانست پيروزي در آن جنگ امكان ندارد و آن افسر در طي جنگ كشته شد. البته اعتقادات سخيف اهل گمراهي بسيار و بي‌شمار است كه براي اطلاع بيشتر بايد به كتب قصص‌الانبياء تأليف شده اهل سنت مراجعه نمود.
    *3- مفاتيح‌الجنان، مقدمه و شرح قبل از آغاز زيارت آل يس
    *4- مفاتيح‌الجنان، اعمال روز جمعه
    *5- مكيال‌المكارم، جلد 1، صفحه 78، نقل از غيبت نعماني، صفحه 125
    *6- سوره مباركه مائده، آيه 67
    *7- مفاتيح‌الجنان، زيارت حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم در روز شنبه
    *8- اسرار آل محمد عليهم‌السلام، ترجمه كتاب سليم بن قيس هلالي توسط اسماعيل انصاري زنجاني خوئيني، پاييز 1385، صفحه575

    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از جمله گرفتاری های شیعیان راستین، مبتلاء بودن به حکومت حاکمان ظلم و جور می باشد. پیوسته این وضع ادامه دارد تا در آن صبح جمعهء موعود با ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف، از آن رهائی یابند. حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرموده اند: شیعیان ما پیوسته خوار و ذلیل هستند تا آنگاه که مهدی ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیاید، آنگاه عزیزان ذلیل و ذلیل ها عزیز می شوند......................... آگاه باشید همه اقشار حکومت خواهند کرد، آنگاه مهدی خواهد آمد. راوی( گویا مفضل بن عمر بوده است) می گوید: من به گریه افتادم و عرض کردم: یا بن رسول الله صلی الله علیه و آله، آیا همه باید حکومت کنند؟حضرت(ع) فرمودند: بله. لازم است همه حکومت نمایند،تا وقتی مهدی ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به حکومت رسید و"عدالت بر قرار نمود"، ادعا نکنند و نگویند:" اگر ما هم حکومت می کردیم، عدالت بر قرار می کردیم".
    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۲۹ در ساعت ۲۰:۰۷
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    239
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    وظایف شیعیان راستین ...
    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    1 ـ پرهيز از شك:
    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    2 ـ چنگ زدن به امرِ اول تا وصول به امرِ آخر:
    نقل قول نوشته اصلی توسط ya-zahras نمایش پست
    3 ـ رعايت معيارهاي عصر ائمه عليهم السلام، در تولي و تبري و پيروي كردن و سرپرست گزيدن:
    4 ـ رجوع به سنّت نبوي و سيرة اهل بيت عليهم‌السلام:
    همانطور كه دو حرم مقدّس وجود دارد كه يكي را خدا قرار داده و ديگري را رسول بزرگوارش؛ دو مرجع بزرگ هم وجود دارد كه يكي قرآن است كه خداوند نازل فرموده و بزرگتر است و ديگري سيره (اعمّ از فعل و قول و تقرير) كه حاصل زندگي پيامبر اكرم صلّي الله عليه وآله و اهلبيت عليهم السلام، در طي چند قرن است و پيداست كه سيره، به دليل برخورد با مقتضيات زمانها و رويارويي با حوادث واقعه و پاسخ به آنها، بمثابه مفسّر و شارح قرآن است. همانطور كه در حديث مشهور نبوي به، مسلمانان سفارش شده كه به هنگام هجوم فتنه‌هائي كه چون پاره‌هاي ابر سياه در شب تيره و تاريك ميباشند، به قرآن پناه ببرند و در حديث مشهور ديگري، از جدايي ناپذيري ثقلين تا قيامت و لزوم رجوع و تمسّك به آن دو جهت مصون ماندن از گمراهي سخن رفته است. به همين دليل است كه اساسي‌ترين وظيفه شيعه در عصر حيرت(غيبت) براي رهايي از سرگرداني، رجوع به مدينه (يعني متن و بستر مكانيِ پيدايش سيره مذكور) ذكر ميشود. چنانكه اميّه بن علي القيسي ميگويد:
    قلت لابي جعفر محمد بن علي الرضا، عليهماالسلام، من الخلف بعدك؟ فقال: إبني عليّ و ابنا عليّ، ثم اطرق مليّا، ثّم رفع رأسه ثمّ قال: إنّها ستكون حيرة. قلت: فإذا كان ذلك فإلي اين؟ فسكت ثُم قال: لا أين، حتي قالها ثلاثا... فقال إلي المدينة. فقلت: أيّ المُدن؟ فقال: مدينتنا هذه، و هل مدينة غيرها؟
    به ابي جعفر محمد بن علي، عليهماالسلام( امام جواد عليه السلام) گفتم: امام جانشين شما كيست؟ فرمود: پسرم علي و دو پسر علي(يعني پسرش امام حسن عسكري و نوه بزرگوارشان، امام زمان عليه السلام). آنگاه مدتي سرش را پايين انداخت و بعد از آن سرش را بلند كرد و فرمود: همانا بهزودي حيرتي خواهد بود. عرض كردم: وقتي كه چنين شد به كجا بايد روي آورد؟ حضرت سكوت كردند، سپس فرمودند: به هيچ جا، و اين عبارت را سه بار تكرار كردند. سؤالم را تكرار كردم، فرمودند: به مدينه. عرض كردم: كدام يكي از شهرها؟ فرمودند: به همين مدينه خودمان، و آيا مدينه‌اي جز آن هست؟
    از سكوت حضرت ميتوان استنباط كرد كه هيچ راه حلّي جاي خالي امام غايب را پر نميكند (چون هيچكس در عصر غيبت كبري نخواهد توانست مستقيماً مستند به آن حضرت باشد) و بطور قطعي مردم را از حيرت نجات نميدهد، امّا براي آنكه گمراه نشوند و ثابتقدم بمانند، ايشان مردم را به مدينه ارجاع ميدهند و ميدانيم كه مدينه محل نزول وحي و ايجاد سيره (اعم از سنت نبوي و سيره اهل البيت، عليهمالسلام) بوده است و مقصود ايشان از مدينه، در و ديوار آن نيست و مردم آن نيز نيستند؛ زيراكه در بسياري از زمانها منافقان فراواني هم در آن ميزيستند و اينك نيز تحت سيطره گروهي ديگر از دشمنان خاندان پيامبر اكرم صل الله عليه و آله به نام گمراهان وهّابي است. بلكه شايد مقصود رهايي نظري از هر زمان و مكاني و رجوع به ثقلين است كه چون خورشيدي تابان، مدينه را از ديگر شهرها، و سه قرن نخستين هجري را از بقيه قرون متمايز كرده‌اند. يعني وقتي يك انديشمندِ مُصلحِ مسلمان به دنبال راه حلّي براي هدايت در شرايط حيرت است، بايد خود را از قيود شرايط زماني و مكاني پيرامونش رها كرده و از آن بيرون برود و به آن سه قرن در مدينه بنگرد و دنبال راه حل بگردد

    ویرایش توسط ya-zahras : ۱۳۸۹/۰۳/۳۰ در ساعت ۱۳:۳۰
    ایمیل جدید من : ehsan_313313@yahoo.com
    سوره ی نجم ایه ی 57
    انچه باید نزدیک شود ! نزدیک شده است .

    سوره ی نجم ایه ی 59
    ایا از این سخن تعجب میکنید !
    سوره ی نجم ایه ی 61
    و پیوسته در غفلت و هوسرانی به سر میبرید !

    اللهم عجل لولیک الفرج


صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود