صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: نگرش عرفان شیعی « بررسی نور در قران و قران در نور »

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نگرش عرفان شیعی « بررسی نور در قران و قران در نور »




    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش
    برای شروع موضوع بد نیست که در ابتدا این مطلب جالب را هم مور مطالعه قرار دهیم


    سرعت نور در قرآن

    سرعت دقیق نور ۲۹۹۷۹۲۴۵۸ متر در ثانیه است.

    یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ (سوره ی سجده - آیه ی ۵)
    « خدا مسائل زمین را از فضا اداره می کند و بعدها (اوامر وی) در شبانه روز معادل هزار سالی که شما می شمارید بطور زیگزاگی بطرف وی بر می گردد».
    آیه می گوید که اوامر خدا در روز به اندازه هزار سالی که ما می شماریم به طرف خدا حرکت میکند. منظور آیه از سالی که ما (مسلمانان) می شماریم سال قمری است که مربوط به گردش ماه بدور زمین است. ماه در هر سال 12 بار دور زمین می گردد و در هر 1000 سال 12000 بار. مسافتی که ماه در 12000 بار گردش خود بدور زمین طی می کند ۲۵.83134723 بیلیون کیلومتر است. یعنی اوامر خدا در یک شبانه روز مسافت مزبور را طی میکنند. هر شبانه روز ۸۶۱۶۴.09966 ثانیه است. اگر مسافتی که اوامر خدا در روز طی میکنند را بر ثانیه ها تقسیم کنیم سرعت حرکت اوامر خدا در ثانیه بدست می آید. بترتیب زیر:
    ۲۵.83134723 (بیلیون کیلومتر) تقسیم بر ۸۶۱۶۴.09966 (ثانیه) = 299792.458 کیلومتر در ثانیه
    سرعتی که برای حرکت اوامر خدا در ثانیه بدست می آید 299792.458 کیلومتر در ثانیه است، و این سرعت همان سرعت حرکت نور در ثانیه است.
    در رابطه با زیگزاگی حرکت کردن نیز چنانکه می دانیم چیزی در فضا مستقیم حرکت نمی کند بلکه هر چیزی تحت تآثیر نیروی جاذبه کائنات خم می شود. و خم شدن مکرر به این طرف و آن طرف ناشی از نیروی جاذبه کائنات نیز مسیری زیگزاگی برای پدیده ایجاد می کند.

    از سایت قرآن شناسی قرآن شناسی


    .............................................. حق یارتان ........................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۷:۰۸


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

    با توجه به اظهارات کاربر اتقوفراسةالمؤمن که پس از محرومیت 2 هفته ای از جانب مدیر محترم سایت مجددا" با آیدی etaghoallahشروع به فعالیت و نشر اکاذیب ویا طرح موضوعات خارج از عرف و فقه واکثرا" ادعاهای واهی و وهمی نموده اند لذا برای رفع شبهه ی گفتار ایشان در مورد نور بودن اائمه و اخیرا"پیامبر (ص) و بعید نیست در اینده ..... این تاپیک را ایجاد نمودم بدیهی است نیاز به همکاری مستند دوستان و دوستداران اعتلای اسلام ضروری است از همه ی دوستان سپاسگزارم



    نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »نقلنگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور » نوشته اصلی توسط : بیطرف منصفنگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »با عرض سلام
    دوست من من احساس میکنم حرفهای برادرمان اتقوا به نام کاربردی جدید از دهان شما خارج می شود دوست من ایا بهتر نیست قران را تفسیر به رای نکنیم و از علم علمای این موضوع استفاده نمایم برای شخص امی مثل من تفسیر شما در مورد پیامبر سخت است چون تا انجای که در قران دیدم خداوند فرموده محمد (ص) هم مثل شما انسان است یا ما از بین خودتان رسولا را می فرستیم ولی در تفسیر شما رسول الله را از نور میداند نه از جسم خاکی ایا این تضادی در ایات قران ایجاد نمیکند پیامبر و معصومین ما همه انسان هستند ولی انسانهای که به کمال واقعی رسیده که خداوند انسان کامل را خلیفه خود معرفی میکند پس باید بدانیم که این بزرگان اینه و الکو برای بشریت هستند تا امثال من جاهل از طرز زندگی ان بزرگان الگو کرفته و راه معرفت را پیدا کنم نه اینکه مانند علویان یا تصوف مولا علی(ع) را تا حد خدای بالا برده و علی الله شویم دوست من عشق زیاد خوب است ولی اگر بر حسب دین عقل و شریعت باشد که خارج از ان عاشق را کور کرده و از افراط به کمراهی کشیده میشود شاید من نتوانسته باشم روح مطلب را به درستی بیان کنم پس از استاد خادم قران
    تقاضا دارم که این موضوع را روشن نمایند
    با تشگر
    نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »نگرش عرفان شیعی  « بررسی نور در قران و قران در نور »


    سلام بر بقیةالله الاعظم و منتظرانش

    و با تشکر از برادر بزرگوار جناب بیطرف منصف

    برای پاسخ به پرسش جناب عالی با توجه به اینکه بحث از عنوان این تاپیک خارج است لذا این موضوع را تحت عنوان نگرش عرفان شیعی« بررسی نور در قران و قران در نور » دنبال خواهد شد لذا از تمام کاربران محترم تقاضا دارم اگر مطلبی با عنوان فوق دارند ویا سوالی در این رابطه دارند به تاپیک مقابل مراجعه فرمایند. http://www.askquran.ir/showthread.php?t=22494&p=327439

    بدیهی است اگر در این تاپیک (عرفان و تصوف در ادب پارسی ) مطلبی غیر مرتبط با موضوع اصلی نوشته شود ؛ حذف خواهد شد

    .................................. . حق یارتان .........................................

    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۹:۵۷


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    با توجه به کاربرد متداول نور برای تعریف از مقدسات وهمچنین ادعایی که مبنی بود بر این که وجود ائمه (ع) از نور است این مطالب را در قالب یک مقاله ی تحقیقی خدمت دوستان گرامی تقدیم میکنم.

    ابتدا تعریف علمی از نور :

    در جهان جسم شناخته شده یا مدل مشخص که نور به ان شبیه شده باشد وجود ندارد. اما ساختار وجودی انسان بر 2 پایه استوار است .درک درونی و درک بیرونی وحسی . واین نشان میدهد که برای فهم هر چیز لازم نیستکه حتما" درک حسی یا بیرونی حاصل شود.بلکه آن چه را انسان با ادراکات درونی خود به آن می رسد درکی عمیق تر از آن حاصل می شود.

    سرشت نور( درک بیرونی وظاهری از نور )کاملا" شناخته شده است. اما در این که واقعیت نور (تلفیق درک درونی ودرک بیرونی از نور) و حقیقت نور (صرفا" درک درونی از نور ) چیست؟

    چون ما با نور مرئی کار میکنیم اغلب تصاویر و محاسبات خود را در این ناحیه از گستره ی الکترو مغناطیسی نور انجام میدهیم.

    نور مرئی برحسب طول موجاز حدود 400 نانو متر(طیف نور ابی رنگ) تا 700 نانو متر(طیف نور قرمز رنگ )گسترده شده است که حد وسط ان طول موج555 نانو متر (نور زرد رنگ ) است که چشم انسان بیشترین حساسیت رانسبت به ان دارد.

    گستره ی یک ناحیه ی دارای پیوستگی نوری که به ناحیه ی مرئی نامیده می شودتا فرو سرخ(مادون قرمز ) کشیده میشود.
    خواص نور و نحوه یتولید سرعت نوردر محیط های مختلف متفاوت است. بیشترین سرعت نور در خلاء(جهان غیر مادی)و به طور تقریبی که نزدیک به خلع می باشد در هوا است .

    سرعت نور در داخل جهان ما دی به پارامترهای متفاوت برحسب حالت و خواص الکترو مغناطیسی(رسانا یا نارسانا بودن ؛جذب و ذخیره کردن ؛ منعکس کردن و.....)وابسته است (1)

    در طبیعت نورهای مختلفی با طول موجهای مختلف مشاهده شده است. اما مشهور ترینان نور سفید است که یک نور مرکب از سایر طول موجها است
    نور به ماهیت های متفاوت تقسیم میشود :
    1 ماهیت ذره ای
    2ماهیت موجی
    3- ماهیت الکترو مغناطیسی
    4- ماهیت متفاوت نور در جهان مادی

    ادامه دارد انشاءالله ......

    ........................................... حق یاران .........................................


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    1- ماهیت ذره ای نظریه ی نیوتون :
    نور ذراتکوچکی هستند که ازیک جسم نورانی منتشر میشود .احتمالا" در این نظریه چون در محیط های همگن به نظر میرسد نور در امتداد خط مستقیم منتشر میشود ان را به صورت ذرهدر نظر گرفته باشند .و این را یک قانون نامیدند. ( 2 )

    2- ماهیت موجی نور نظریه ی هویگسن huygnes
    که نظریه ی نشر موجی نور است .به این شرح :
    حرکت نور به صورت موجی است و از چشمه های نوری به تمام جهات پخش می شود. از طریق این نظریه میتوان با به کار بردن امواج اصلی و موجک های ثانویه قوانین باز تاب و شکست نور را تشریح کرد .
    از این نظریه نتایج تداخلی دیگری هم میتوان به دست آوردکه عبارتند از :
    بوجود امدن فریز های روشن وتاریک در اثر باز تاب نور از لایه های نازک ویا پراش نور در اطراف مانع. ( 2 )

    3- ماهیت الکترو مغناطیس نظریه ی جیمز کلارک ماکسول james clark maxwell
    نور نوعی انرژی الکترو مغناطیسی است و معمولا" به عنوان امواج الکترو مغناطیسی توصیف میشود
    گستره ی کامل امواج الکترو مغناطیسی شامل :
    امواج رادیویی -تابش مادون قرمز یا فرو سرخ -نور مرئی از قرمز تا بنفش - تابش فرا بنفش - پرتو ایکس و پرتو گاما می باشد ( 3 )

    ماهیت کو انتومی نور نظریه ی بلانک - انیشتن -وبور:

    برای اولین بار پیشنهاد شد که انرژی الکترو مغناطیسی کوانتیده است یعنی جذب یا نشر انرژی میدان الکترو مغناطیسی به وسیله ی مقدارهای گسسته ای به نام فوتون انجام می گیرد ( 4 )
    این دیدگاه ونظریه به اثبا ت رسیده نتیجه ی این مباحث این است که :
    نور خاصیت دو گانه دارد برخی از پدیده ها مثل تداخل و پراش خاصیت موجی ان را نشان میدهد و برخی دیگر مانند پدیده ی فتو الکتریک خاصیت ذره ای نور را نشان میدهد ( 5 )

    ادامه دارد انشاءالله......

    ..................................... حق یارتان ...............................


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    تا اینجا انچه بشر ابتدائا"از کلمه ی نور میفهمد همین نورهای محسوس است که هنوز هم صد در صد حقیقت ان از نظر فیزیکدانان کشف نشده
    است .
    اما مسلم این است که در جهان ماده موجودی به نام نور وجود دارد .
    در یک نتیجه گیری از مطالب بالا تعریف نور در جهان مادی این چنین است .
    نور حقیقتی است که(در جهان مادی)به دو شک مرئی ونامرئی وجود دارد
    که منشاء ان الکترو مغناطیس استو با ماهیت های مختلف در جهان بروز میکند. تغییر پذیر است کا به دو شکل تغییر در منشاء وذات نور و تغییر در نمود وظاهر نور انجام میگیرد.
    تغییر در منشاء وذات =خاصیت دوگانگی و گستره ی امواج اکترو مغناطیسی
    تغییر در نمود و ظاهر نور = انعکاس و شکست نور

    مرحله وگام بعدی در شناخت نور بررسی واژه ی نور از لحاظ لغوی است
    که در دو مرحله انجام میگیرد :
    1 - معنا شناسی تاریخی
    پیدایش لغت نور ؛لغات در هر زبانی به چهار طریق ظهور پیدا میکنند :
    وضع - اشتقاق - ترکیب - اقتباس
    در بررسی کلمه ی نورو ریشه یابی تاریخی ان به این نتیجه رسیدیم کهاین لغت از لغات داخل شدهدر زبان عربی است و اصل ان از زبان سریانی بوده است .
    این لغت در زبان سریانی به معنای ضیاء و روشنایی به کار رفته است.
    این لغت دارای مشتقاتی از قبیل نار نیز میباشد که ان هم لاز ریشه ینور است . و به معنای (آتش و شعله است .
    با این توضیح لفظ نور لفظی معرّب است
    اشتراک بین نار و نور این است که دو امر ملازم با یکدیگر هستند یعنی هر گاه نوری باشد حرارتی هم وجود دارد و هر گاه حرارتی باشد منشائیاز نور در ان وجود دارد .

    ادامه دارد انشاءالله ......

    ........................................... حق یارتان ...........................................


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    117
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط اتقوا فراسة المؤمن نمایش پست
    حضرت امام حسين (ع) عن حبيب بن مظاهر الأسدي أنه قال للحسين (ع ): أي شيء كنتم قبل أن يخلق الله عز و جل آدم (ع )؟

    فقال عليه السلام : كنا أشباح نور ندور حول عرش الرحمن ، فنعلم للملائكة التسبيح و التهليل و التحميد.


    از حبيب ابن مظاهر اسدي روايت شده است كه از حضرت حسين عليه السلام پرسيد:شما خاندان پيش از آنكه خداوند آدم را بيافريند چگونه بوديد؟

    امام حسین علیه السلام فرمودند: " همانند نورهايي بوديم كه اطراف عرش الهي سير مي كرديم و فرشتگان را درس تسبيح و تهليل و تحميد مي آموختيم

    بحار الانوار، ج 60، ص 311


    عجب وضعی داریم بابا منظوراز نور در این روایات اون نوری نیست که شما فکر می کنید

    «نور» عبارت است از آنچه كه در ذات و كون و خود، ظاهر و روشن باشد، و از نظر اثر بيرونى هم، مظهر و روشن كننده غير خود باشد. اين مفهوم مصاديق گوناگونى دارد كه در شدت و ضعف صدق مفاد آن بر آنها، متفاوت مى‏شوند؛ مثلاً مى‏توان بر خورشيد، اطلاق نور كرد و بر يك لامپ روشن نيز مى‏توان اطلاق نور كرد؛ زيرا هم خورشيد و هم لامپ، در ذات و گوهر خود ظاهر و روشن بوده و هم روشن‏كننده غير خود مى‏باشند؛ ولى روشنى و روشنگرى خورشيد كجا و روشنى و روشنگري لامپ كوچك كجا؟!
    گفتنى است هر چه كه در ذات خود، ظاهر و روشن است و هر چيزى را ظاهر و روشن مى‏سازد ـولو اين كه روشنگر يك مجهول، سؤال، راه معنوى و بازنمودن يك حقيقت باشد نور است و بر آن نور اطلاق مى‏شود. به همين دليل گفته مى‏شود: علم نور است، زيرا هم در ذات خود ظاهر است و هم در پرتو علم است كه مى‏توان بسيارى از راه‏ها را شناخت و مجهولات را كشف كرد، چرا كه علم روشنگر نيز هست. بنابراين، نبايد پنداشت كه واژه «نور»، تنها بر امور حسي و چيزى كه داراى فوتون‏هاى به خصوصى است و در علم فيزيك از كم و كيف آن بحث مى‏شود، اطلاق مى‏گردد، بلكه اين تنها يكى از مصاديق بارز و روشن اين واژه است.
    با توجه به اين توضيح، مى‏توان بر «وجود» نيز «نور» اطلاق كرد؛ زيرا وجود در ذات خود امرى ظاهر و روشن بوده و با تعلق «وجود» به اشيا، آنها نيز ظاهرگرى و روشنگرى مى‏كنند.
    به هر حال، نور هم بر نور حسي، اطلاق مى‏شود و هم بر نور فراحسى و چه بسا كه نور حسي، از نور غيبى فروغ و نور مى‏گيرد.
    با استفاده از سایت www.javab,ir


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط اتقوا فراسة المؤمن نمایش پست
    بزرگوار منظور من از نور ائمه یا اینکه ائمه از نورند همان نوری است که در حدیث امام حسین اوردم که امام حسین فرموده ما همانند نور هایی بودیم حول عرش الهی ان هم قبل از خلقت حضرت ادم ع
    اینکه شما مصداق های دیگری از نور اورده اید درست است اما منظور ما چیز دیگری بوده انگار سوء تفاهم شده
    ممنون از پاسخگویی شما
    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    جناب اتقوا.... لطفا" حداقل به معنای ظاهری اسم خود احترام بگذارید ودر مورد مطالبی که مینویسید تقوا پیشه کنید . مگر انسان هرچه به دهنش رسید مجاز است که بر زبان بیاورد؟

    شما بدون داشتن صلاحیت وتخصص هرچه به ذهنتان میرسد باز گو میکنید این از شان یک انسان عاقل و بالغ به دور است در حالی که به نظر میرسد شما باید بالغ و انشاءالله عاقل باشید.
    برادر گرامی از اینکه شما آرزو دارید که یک روحانی موفق باشید بنده خوشحالم اما باید به عرض برسانم نابرده رنج گنج میسر نمیشود وشما را توصیه به کسب معارف دینی تحت نظر اساتید مینمایم که انشاءالله به ارزوی خود برسید . اما تا ان موقع شما را به تقوا در افکار و ابراز عقاید شخصی در باره ی دین و به خصوص ائمه دعوت میکنم
    ضمنا" برای توضیح علمی ودقیق وتحقیقی ادعای شما بنده این تاپیک را ایجاد کرده ام و نور را در تمام جهات ممکنه ی علمی بررسی می نمایم تا جای شبهه نماند کمی تحمل بفرمایید و هرچه از ذهنتان تراوش میشود روی سایت قرار ندهید عالم قوانینی دارد که اگر مطابق ان رفتار نکنید همه گان طردتان میکنند واحترام و کرامت انسانیت فرد به خطر میافتد شما با این نوشتارتان علاوه بر توهین به ائمه به اذهان و افکار و اعتقادات دیگران توهین میکنید ودر مقابل کم اطلاعان که ممکن است فریب مطالب شما را بخورند مدیون میشوید لذا مجددا" شما را به خصوص در باره ی قران کریم وائمه ی اطهار به رعایت تقوا در افکار و نوشته هایتان دعوت میکنم

    ......................................... حق یارتان ...............................................
    ویرایش توسط ••ostad•• : ۱۳۸۹/۰۵/۱۳ در ساعت ۲۳:۲۲


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بربقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    معنا شناسی توصیفی :

    در این قسمت تعداد دفعاتی که لفظ نور با مشتقاتش در قران کریم به کار رفته رابیان میکنیم البته بررسی دقیق برای این بحث مختصر میسر نیست
    و چون محور اصلی در اینجافقط لفظ نور است تنها به بررسی ایاتی می پردازیم که این کلمه در ان ایه وجود دارد .وسعی میکنم به این نتیجه برسیم که این لفظ به چند معنا در قران کریم به کار رفته است؟
    این لفظ بدون حضور مشتقاتش و تنها با در نظر گرفتن مخاطبان 43 مرتبه در قران کریم امده به این ترتیب:
    24 مرتبه به صورت النور..........(نوری معرف و معلوم)
    9 مرتبه به صورت نورا"............(نوری مشخص و تعیین شده)
    1 مرتبه به صورت نورکم........((نور شما )
    1 مرتبه به صورت نورنا...........(نور ما )
    4 مرتبه به صورت نوره...........(نور او )
    4 مرتبه به صورت نورهم........(نور ایشان )
    به کار رفته است. البته کلمات دیگری که از ریشه ی این کلمه باشد در قران کریم وجود دارد. مانند «نار و منیر» : منابع القران کریم - تفسیر صافی - واژه های قرانی

    و اما به دلیل این که بحث مفصل در این باره به تالیف کتاب نیازمند است و از حوصله ی اکثر دوستان خارج میباشد مطالب را فشرده وخلاصه عرض میکنم و محور بحث را فقط بر روی موضوع وادعای مطرح شده قرار میدهم .

    در ابتدای بحث پس از بررسی مختصر دیدگاه علمی کلمه ی نور به این نتیجه رسیدیم که نور در جهان مادی دارای یک سری اثار ونشانه ها می باشد
    و همچنین دارای خاصیت دو گانه ومتغیر الوقوع ومتغیرالظهور است. در وقوع خود تابع ذات است و در ظهور خود تابع تاثیرات محیط و مواد است که این برای ادامه ی بحث ما و نتیجه مفید میباشد .
    دراین قسمت معنای واژه ی نور رادر ایات قران بررسی میکنیم و سپس به مقایسه ی این مفاهیم در قران کریم با مفاهیم علمی ومادی میپردازیم.

    ایات 15 و16 سوره ی مائده:

    خداوند در این ایه به طور کلی اهل کتاب را مخاطب قرار داده و انها را به سوی اسلام دعوت میکند. اسلامی که ایین اسمانی انها را از خرافات پاک کرده و انها را به راه راست ؛راهی که از هرگونه انحراف وکجی به دور است هدایت میکند.
    ابتدا در ایات قبل اشاره به کتمان حقایق توسط اهل کتاب می نماید و سپس به روشنگری پیامبر (ص)توسط ایات قران می پردازد . پس از ان اشاره به اهمیت وعظمت قران واثرات عمیق ان در هدایت و تربیت بشر کرده ومیگوید:
    قد جائکم من الله نورُ وکتابُ مبین
    از طرف خداوند نور وکتابی اشکار به سوی شما امد
    یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام
    همان نوری که خداوند به وسیله یانکسانی را که درپی کسب خشنودی او باشند به طرق سلامت هدایت میکند
    و یخرجهم من الظلمات الی النورباذنه
    انها را از انواع ظلمتهاو تاریکی ها(ظلمت شرک - ظلمت جهل -ظلمت پراکندگی ونفاق و ...)به سوی نور توحید - نور علم -و نور اتحاد وهمدلی هدایت ورهبری می نماید
    ویهدیهم الی صراط مستقیم
    و انها را به مسیری که هیچ گونه کجی در ان از نظر اعتقاد و برنامه ی عملی نیست هدایت مینماید «با بهره گیری از تفسیر نمونه وتفسیر صافی »

    ادامه دارد انشاءالله.......

    ........................................... حق یارتان .........................................


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    150
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    منتظر پاسخ شما با ایات و روایت هستیم !؟

    به نام الله نور
    سلام بر نور الله حضرت مهدی عج و شیعیان حضرت که از نور حضرت نور می گیرند ...
    بزرگواران من به خاطر شما نه به خاطر نفسم و به خاطر اینکه ناحق محروم شدم بر گشتم تا سندهایی را می خواستید عرضه کنم
    اینها باز هم چیزهایی را تکذیب کردند که علم به ان نداشتند اما
    ( ای اتقوا فراسة المومن ازرده نشو که ) :
    و لیسئلن یوم القیامة عما کانو یفترون .
    روز قیامت به یقین از تهمت هایی که می بستند سوال خواهند شد .
    سوره ی عنکبوت ایه ی 13 :
    روز ظهور هم پشیمان و گریان خواهند شد ...
    ...
    خداوند مخلوقات خود را پشت سر هم خلق کرد تا اینکه نوبت به اشرف مخلوقات رسید بعد خداوند این انوار الهی خویش را در صلب ادم قرار داد و ... همه ی انبیاء امدند برای 2 چیز توحید و ولایت این 14 معصوم ... خب توی توحید و ولایت عدل هست معاد هست نبوت هست نماز هست روزه هست و ... همه ی اوجبات و واجبات و مستحبات و ....

    چرا حضرت ابراهیم علیه السلام با روح به معراج رفت اما حضرت محمد با جسم ؟


    چون حضرت ابراهیم از خاک است و خاک این توانایی را ندارد ( البته برای خداوند هیچ چیز غیر ممکن نیست اما خداوند به مصلحت خویش بنا داشته که اوامرش را با اسبابش پیاده کند
    حضرت ابراهیم این توانایی را نداشت و گرنه خداوند داشت ) اما حضرت محمد ص از نور است و نور این توانایی را دارد ...

    در قران و در زیارت ال یاسین و زیارت صاحب الامر علیه السلام که بارها خوانده اند ندیده اند ................. :

    ایا ندیده اند خداوند متعال در قرآن سوره صف آیه 8 میفرماید :

    يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ (امام مهدی عج ) بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ (امام مهدی عج) وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون

    آنها ميخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، ولي خدا نور خود را به صورت تام قرار میدهد، هر چند كافران را خوش نیاید.
    در حدیث در خصوص این آیه آمده است وَ اللَّهُ مُتِمُّ الْإِمَامَةِ وَ
    الْإِمَامَةُ هِيَ النُّورُ


    الكافي ج 1 ص 195 ح 6 / بحارالأنوار ج 64 ص 55 و ج 35 ص396

    ایا ندیده اند در زیارت ال یاسین : این 14 معصوم ... انتم الاول و الاخرو ان رجعتکم حق ... اول و اخر که از صفات خداست چرا این صفات خدا درباره ی هیچ موجودی الا 14 معصوم بیان نشده است ؟ اصلا میدانند اول و اخر یعنی چه ؟
    ایا ندیده اند : اللهم محمد نبی رحمتک کلمة نورک
    ایا ندیده اند : و اذهبت عنهم الرجس و طهرتهم تطهیرا
    ایا ندیده اند : یابن الانوار الزاهرة
    ایا ندیده اند :نور الله و لذی لا یطفی
    ایا ندیده اند : اشهد ان بولایتک تقبل الاعمال و تزکی الفعال و تضاعف الحسنات وتمحی السیئات فمن جاء بولایتک و اعترف بامامتک قبلت اعماله و صدقت اقواله و تضاعف حسناته و محیت سیئاته و من عدل عن ولایتک و جهل معرفتک و استبدل بک غیرک کبه الله منخره فی النار و لم یقبل الله له عملا و لم یقم له یوم القیامة وزنا ...
    اشهدک یا ولینا یا صاحب الزمان بهذا ظاهره و کباطنه ...
    التماس دعای فرج برای مولای غریب ما امام عزیز ما حضرت مهدی عج امان اهل زمین ...

    ای امام المنتظر ! حاجتی ! حاجتک ! حاجتنا ! الفرجنا !

    اگر خدایی نکرده کسانی با حضرت مهدی عج ارتباط ندارند بیاندیشند ببینند چه اشکالاتی دارند که ارتباط ندارند
    چرا که یقینا اشتباهات بزرگی دارند که تا به حال حتی به ارتباطات کوچکی هم نرسیده اند

  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    1,268
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    4 روز 6 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانش

    خدا را شکر که شما بالاخره متوجه قوانین سایت شدید
    در این تاپیک هر پستی که مربوط به موضوع باشد در خدمتیم البته به شرط اینکه:
    که موهومات نباشد وصبر کنید زیرابه ما مثل شما یک دفعه الهام نمیشود و باید علمی برخورد کنیم
    اگر جز خودتان کس دیگری را هم میبینید ما هم داریم به استناد ایات مطلب را ارایه میدهیم .در صورت عدم رعایت ادب نوشتاری ومطالب قید شده در مقررات سایت اینجا هم مطالبتان حذف خواهد شد.

    .......................................... حق یارتان ..............................................


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود