صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا زن ها باید برای هر کاری از مردها اجازه بگیرد؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا زن ها باید برای هر کاری از مردها اجازه بگیرد؟




    آیا توهین به آزادی و شخصیت زن نیست که تا وقتی مجرد هستند باید از پدر و وقتی ازدواج میکنند باید از همسر اجازه بگیرند؟
    آیا حقوق زن زیر سوال نمیرود؟

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    2,082
    مورد تشکر
    84 پست
    حضور
    14 روز 16 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط maheyakhi نمایش پست
    آیا توهین به آزادی و شخصیت زن نیست که تا وقتی مجرد هستند باید از پدر و وقتی ازدواج میکنند باید از همسر اجازه بگیرند؟
    آیا حقوق زن زیر سوال نمیرود؟

    با سلام،
    اولاً باید عرض کنم، نفس اطاعت دليل بر تحقير نيست و در اطاعت زن از مرد تحقيري مشاهده نمي شود . كما اينكه خداوند به امت خود دستور داده كه از رسول و اولياء اطاعت كنند .
    " اطيعوا الله واطيعوا الرّسول واولي الامرمنكم ‌" {سوره نساء،آیه59}
    بنابراين بحث اطاعت في حد نفسه مفهوم تحقير را ندارد . مثلاً اطاعت فرزندان از والدين به معناي تحقير فرزندان نيست . در اجتماع موارد ديگري از اطاعت را داريم واين بخاطر جنبه هاي مختلفي است كه در افراد وجود دارد .مثلاً يك پزشك در ساختن بناء از يك معمار اطاعت مي كند يا براي تعمير اتومبيلش از يك تعمير كار اطاعت مي كند ونظر او را اجرا مي كند يا با لعكس .
    نيازمنديها ي افراد نسبت به يكديگر بواسطه شئونات مختلفي است كه در آنها وجود دارد . در مقايسه زن با مرد نيز به دليل تفاوت در توانمنديها در موضوعات مختلف ، يكي از ديگري مأمور به اطاعت وتبعيت است ومعناي تحقير را ندارد .
    ثانیاًدر اوامر و نواهي الهي (يعني آنچه شرعا بر زن واجب يا حرام است مثل نماز يا ترك گناه و امثال آن) امر و نهي و رضايت و عدم رضايت واذن و عدم اذن شوهر اثري ندارد بلكه بر زن واجب است مطيع شرع باشد اما در مورد خروج از منزل و پوشيدن لباس و انجام مستحبات بايد مطيع شوهر باشد، مگر اين كه شوهر در پوشيدن لباس از او بخواهد كه بدون رعايت حجاب و يا با لباس مهيج بيرون رود كه در اين صورت اطاعت لازم نيست و براساس منابع فقهي لازم است زني كه به عقد دائم با مردي ازدواج كرده براي هرگونه لذتي براي شوهر تمكين نمايد و براي بيرون رفتن از منزل از او اجازه بگيرد مگر چند مورد كه استثناء شده و در ورقه ضميمه ذكر شده است و اگر از رفتن به خانه خويشان مثل پدر و امثال اينها هم نهي كند بايد اطاعت نمايد(جامع‏المسائل آيت‏الله فاضل، ج 1، ص 462 تا 464).
    بنابراین اینگونه نیست که زن باید بطور مطلق برای هر کاری از شوهرش اجازه بگیرد.
    ثالثاً اینکه چرا زن باید از شوهرش اطاعت کند:
    خانواده يك واحد اجتماعي همانند اجتماع بزرگ است كه بايد رهبر و سرپرست واحد داشته باشد؛ زيرا تعدد رهبري و سرپرست در محيطهاي كوچك اجتماعي مانند خانواده و حتي در جمعيت‏هاي بزرگ، موجب پراكندگي و اختلاف مي‏شود. از اين رو، به ناچار يك نفر بايد عهده‏دار سرپرستي خانواده و اداره امور زندگي اعضاي آن باشد. طبيعي است كه درباره مسائل مهم، سرپرست يك مجموعه تصميم مي‏گيرد و ديگران بايد از فرمان‏هاي او اطاعت كنند. اكنون بايد ديد كدام يك از مرد و زن صلاحيت رهبري و سرپرستي خانواده را دارد و اسلام در اين زمينه چه دستوري داده است.
    قرآن كريم به اين مسأله توجه نموده و صريحاً دستور داده كه سرپرست خانواده بايد مرد باشد؛ آن جا كه مي‏فرمايد: «الرّجال قوّامون علي النّساء بما فضّل اللَّه بعضهم علي بعض و بما انفقوا من اموالهم.»{نساء،آیه34} يعني مردان به جهت خصوصياتي كه خداوند به آنان نسبت به زنان داده و به خاطر انفاقي كه از مال خود مي‏كنند، سرپرست زنان هستند. اين آيه كريمه دو چيز را به عنوان علت و حكمت سرپرستي مرد ذكر مي‏كند:
    دومين عامل مؤثر در سرپرستي و مديريت مرد بر خانواده آن است كه معمولاً وي قادر به رفع نيازمندي‏ها و اداره آبرومندانه اعضاي خانواده است. تأمين زندگي مشكل‏ترين مسأله‏اي است كه همواره دامنگير خانواده‏ها بوده است. توان جسمي و رواني مرداقتضاي كار و كسب بيش‏تر را دارد و باعث مي‏شود كه امكانات مناسبي را براي برآوردن نيازمندي‏هاي زن و فرزند تدارك نمايد. بر اين اساس است كه قرآن مي‏فرمايد:
    (و بما انفقوا من اموالهم)، يعني مديريت مرد بر خانواده به خاطر پرداختن هزينه زندگي اعضاي خانواده است كه آن را در سايه زحمت و هزينه زندگي اعضاي خانواده است كه آن را در سايه زحمت و تلاش به دست آورده است. به جز موارد استثنا، معمولاً زن توان اداره امور زندگي خانواده را ندارد؛ از سوي ديگر، به لحاظ مسؤوليت خطير و ارزشمند پرورش و تربيت فرزندان و گرم نگاه داشتن كانون خانواده، خداوند ويژگي‏هايي نظير لطفات روح، عطوفت، مهرباني، بردباري و ايثار، به زن عطا كرده است تا بتواند در پرتو برخورداري از اين خصوصيات، نقش خود را به عنوان يك همسر و مادر مهربان به خوبي ايفا كند؛ همان مسؤوليتي كه مردان از انجام آن ناتوانند.
    نكته قابل ذكر، آيات و روايات ناظر به نوع مرد و زن است؛ بدين معنا كه مرد بايد سرپرست خانواده باشد ولي ممكن است برخي از مردان به علت بيماري، جنون، اختلالات رواني و امثال آن، نتواند مديريت خانه را عهده‏دار شوند و در مقابل، زن بتواند خانه را داره كند. در چنين مواردي مانعي ندارد كه زن مدير خانواده باشد. اين امر به اصل «الرجال قوّامون علي النساء»{نساء،آیه34}. خللي وارد نمي‏سازد؛ زيرا اين موارد، از اين قاعده مستثنا هستند؛ همان گونه كه اغلب قوانين اجتماعي استثنا پذيرند.


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    537
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 3 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    1187
    آپلود
    0
    گالری
    206



    نقل قول نوشته اصلی توسط maheyakhi نمایش پست
    آیا توهین به آزادی و شخصیت زن نیست که تا وقتی مجرد هستند باید از پدر و وقتی ازدواج میکنند باید از همسر اجازه بگیرند؟
    آیا حقوق زن زیر سوال نمیرود؟

    والله تا اونجا که ما میدونیم این مرد ها هستند که از زن ها اجازه می گیرند

    یک مشت زن زلیل بدبخت ( فیلم امروزه سینما های تهران و شهرستان ها )

    زن خودش چیه که باز بیاد اجازه از مرد بیگیره و

    البته اجازه داریم تا اجازه . شما کدومش رو میگید
    ویرایش توسط منذر : ۱۳۸۹/۰۵/۱۷ در ساعت ۰۷:۰۶





    زخم
    دیدیم و پی مرحم شدیم




    بچه ها ما به بزم عشق نا محرم شدیم






  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    2,350
    مورد تشکر
    19 پست
    حضور
    28 روز 16 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    0
    گالری
    14



    کاربر گرامی آسیب پذیری زن در جامعه با مرد یکی نیست کما اینکه شیوه نگهداری کاکتوس با ارکیده متفاوت

    است ،شما نمیتونید یک گیاه آپارتمانی رو در باغچه منزل نگهدارید چون به لحاظ مقاومت در برابر نوسانات دما و

    نور بسیار با گیاهان باغچه ای متفاوت است. زن هم در هر شرایطی نمیتونه فعالیت داشته باشه به لحاظ لطافت

    آسیب پذیری بالایی داره. حال در زمان فعلی که انطور نیست و با توجه به شناختی که ایجاد می شود غالبا" خانم

    ها و اقایان در این نکات ریز نمی شوند اگر هم کسی با این حکم مشکل دارد میتواند در شرایط ضمن عقد قید کند،

    یعنی در واقع محدودیتی نیست و صحبت کاربر مولود حسین هم درسته فعلا" که آقایون هستند که بدون اجازه

    خانمها آب هم نمی نوشندحالا ما به بقیه هم میگیم: آقایون چرا اجازه نمی گیرن اخه ؟؟؟ معنی نداره!!چون مرد

    هم نباید بدون اجازه ی زنش از خونه بره بیرون!!؟

    زیاد هم تحت تاثیر جو سازی های حاکم در جوامع غربی قرار نگیرین که جدا" از زن موجودی حقیر تصویر میکنن

    اینکه زن در شرایطی باشه که مورد سوءاستفاده نباشه محدودیت نیست محدودیت اینه که شما بعنوان یک ابزار

    باشی جهت ارائه محصولات یا خدمات شرکتها بشکلی مستهجن ،نگاه جنسی به زن ،زن رو تحقیر میکنه

    و خوشبختانه قوانین اسلام راه رو برای چنین سوء بهره هایی بسته است.


    ویرایش توسط مریم : ۱۳۸۹/۰۵/۱۷ در ساعت ۰۸:۰۷


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    در تبیین و توضیح شبهه یا سوال فوق استاد فرزانه آیت الله جوادی آملی به نکات و مسائل مهمی پرداخته اند که در ذیل ارائه می شود :
    ...باید دانست آنجا که زن و مرد به عنوان دو صنف مطرح می شود ، هرگز مرد قوام و قیم زن و نیز زن ، تحت قیمومت مرد نیست ؛ بلکه قیمومت در مورد رابطه زن و شوهر است . وانگهی این قوام بودن نیز نشانه کمال و تقرب به خدا نیست ، چنانکه در مجامع و ... افرادی به نام مدیر و مسئول و کارگزار ، قوام دیگرانند ، اما این مدیریت ، فخر معنوی نیست ، بلکه مسئولیتی اجرایی و تقسیم کار است . قوام بودن مربوط به مدیریت اجرایی است زیرا قران می فرماید " الرجال قوامون علی النساء بما فضل الله بعضهم علی بعض و بما انفقوا من اموالهم " 1 توانایی مرد در مسائل اجتماعی و شم اقتصادی و تلاش او برای تحصیل مال و تامین نیاز های منزل و اداره زندگی بیشتر است و چون مرد مسئول تامین هزینه زندگی است ، سرپرستی داخل منزل هم با اوست و این سرپرستی مزیتی و فضیلتی برای مرد نیست ؛ بلکه کار اجرایی و وظیفه است ، یعنی روح قیوم و قوام بودن وظیفه مندی است ؛ پس قران کریم نمی گوید که زن در فرمان مرد است ، بلکه می فرماید : مرد وظیفه سر پرستی زن و منزل را به عهده دارد . اگر این آیه بصورت تبیین وظیفه تلقی شود و نه اعطای مزیت ، آنگاه روشن می شود که جمله " الرجال قوامون علی النساء " به معنای ( یا ایها الرجال کونوا قوامین ) است ، یعنی ای مردها ! به امر خانواده قیام کنید ، همانطور که در مسائل قضایی می فرماید :" کونوا قوامین بالقسط شهداءلله " 2 به دیگر سخن ، تعبیر " الرجال قوامون علی النساء " جمله ای خبری است ولی روح آن انشاست ؛ یعنی ای مردها ! قوام منزل و سرپرست آن باشید و کارها را در بیرون انجام دهید و اداره زندگی را در منزل به عهده بگیرید . اسلام دو حکم الزامی را در کنار هم ذکر می کند ، از سویی به زن دستور تمکین از شوهر می دهد و از طرف دیگر به مرد دستور کار پردازی و سر پرستی زن را می دهد و این هر دو ، بیان وظیفه و جریان امور خانواده است و هیچ یک ، نه معیار فضیلت است و نه موجب نقص . 3 1- نساء / 34 2- نساء /135 3- با اندکی تلخیص ، زن در آیننه جلال و جمال ، عبدالله جوادی آملی ، صص 325-327
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    ايشان در توضيحي ديگر مي فرمايند :
    معنای قیم بودن شوهر نسبت به زن ، یک امر حقوقی تخلف ناپذیر یا اختلاف ناپذیر نیست ؛ زیرا در صورتی که زن استقلال اقتصادی و صلاحیت اداره ، تدبیر ، نگهبانی و نگهداری حیثیت خویش را داشته باشد ، می تواند در متن عقد نکاح محدوده آن قیمومیت را با توافق شوهر تعیین نماید تا به هیچ وجه به استقلال و کیان وجودی او آسیبی نرسد .
    ... قیام به اداره زندگی حق مستقلی [ غیر از تمکین غریزی ] است که قلمرو آن می تواند با تعهد متقابل و تراضی طرفین مشخص شود و تحدید بعضی از انحاء یا مراتب یا مراحل آن ، نه مخالف با کتاب و سنت معصومان است و نه مباین با مقتضای عقد نکاح .
    ... باید توجه داشت که عنوان سالار به معنای فرمانروا و حکمران و فوق قانون و غیر مسئول ، برای هیچ کسی نسبت به دیگری روا نیست خواه در حریم خانه و به نام مرد سالاری باشد یا در متن جامعه و به عنوان رئیس سالاری یا عناوین دیگر .
    نتیجه آنکه :
    1-آیه " الرجال قوامون علی النساء " مربوط به زن و شوهر است نه زن مقابل مرد .
    2-این قیمومت معیار فضیلت نیست ، بلکه وظیفه است .
    3-قیم بودن زن و مرد در محور اصول خانواده است ؛ گاهی زن قیم مرد و زمانی مرد قیم زن است و در اصول خانوادگی بسیاری از مسائل عوض می شود .
    4-قیمومت مرد با شرایط ضمن عقد ، تحدید پذیر و قابل واگذاری است .
    5-قیمومت در ربان قران به معنای فرمانروایی و سالارگری نیست ، بلکه یعنی سرپرستی و مدیریت و مسئولیت پذیری و چنین قیمومتی نه تنها مقام نیست که خدمتگزاری است .
    لذا دوست گرامي ! اولا اين كسب اجازه - جز در دو موردي كه وظيفه زن تلقي مي شود - اطاعت و كسب اجازه از باب هماهنگي در مديريت و همسويي در برنامه ريزي هاي خانوادگي است در ثاني چنين مسئوليتهايي ، مديريتي است و قابل واگذاري است .
    در مورد ازدواج دختر و اذن پدر نيز اين اذن حكم مشورت مفيد و سازنده را دارد زيرا عموما دختران بدليل تجربه كم و بي اطلاعي از خصوصيات و ويژگي هاي جنس مردان و عواطف سرشار نمي توانند در زمينه ازدواج ديدي همه جانبه داشته باشند گذشته از اين مساله ، اين اذن هم مطلق نيست زيرا اگر دختر خواستگار خوب داشته باشد و پدر بدون دليل مخالفت كند دختر با مراجعه به حاكم شرع مي تواند با اذن حاكم شرع بدون اذن پدر ازدواج نمايد .
    دليل ديگر بر اين مدعا اين است كه ازدواج براي بار دوم نياز به اذن پدر ندارد از اينجا مشخص مي شود هم اذن و اجازه اي كه فرموديد مطلق نيست و هم اين اجازه حكمت دارد و نه تنها ناقض اختيار و حقوق زن نمي باشد بلكه در جهت حفظ منافع وي است .
    ویرایش توسط هدی : ۱۳۸۹/۰۵/۱۷ در ساعت ۰۸:۰۴
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    364
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط maheyakhi نمایش پست
    آیا توهین به آزادی و شخصیت زن نیست که تا وقتی مجرد هستند باید از پدر و وقتی ازدواج میکنند باید از همسر اجازه بگیرند؟
    آیا حقوق زن زیر سوال نمیرود؟
    والا تا اونجایی که من میدونم هیچ کجای دین نیومده که اگر زن خواست آب بخوره باید از شوهرش اجازه بگیره. اصلا زن برای خیلی از کار هایی که میکنه نیاز به اجازه نداره، فقط دو سه تا مورد هست که میگن زن باید از شوهر اجازه بگیره مثل بیرون رفتن از خانه شوهر که البته اون هم در قبالش، یک سری امتیازاتی به زن داده شده تا تعادل برقرار بمونه.

  10. تشکر


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    امام محمد باقر(ع):
    زنى بمحضر پيغمبر (ص) آمد و عرضه داشت: حق شوهر بر زن چيست؟ فرمود: آنكه فرمان او برد و مخالفت و عصيان او نكند، و چيزى از خانه او بدون اجازه او صدقه ندهد و روزه مستحب جز با اجازه او نگيرد، و اگر بر پشت مركب (آماده سفر) است و شوهر از او آميزش خواست امتناع نكند. و جز با اجازه او از خانه بيرون نرود، كه اگر بىاجازه او بيرو...ن رود فرشتگان آسمان و زمين و رحمت و غضب بر او نفرين فرستند، تا گاهى كه بخانه برگردد.

    زن پرسيد: يا رسول اللَّه چه كسى حقش بگردن مرد بيش از همه مىباشد؟
    فرمود: پدر و مادر.

    پرسيد چه كسى حقش بر زن بيش از همگان است؟ فرمود: شوهر، پرسيد: منهم باندازه شوهر بگردن او حق دارم؟ فرمود: نه، و صد يك آن را نيز نداري.
    زن گفت: قسم بخداوندى كه ترا برگزيد، اختيارم بدست هيچ شوهرى نخواهم داد.


    مكارم الأخلاق
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch

  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    364
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    امام محمد باقر(ع):
    زنى بمحضر پيغمبر (ص) آمد و عرضه داشت: حق شوهر بر زن چيست؟ فرمود: آنكه فرمان او برد و مخالفت و عصيان او نكند، و چيزى از خانه او بدون اجازه او صدقه ندهد و روزه مستحب جز با اجازه او نگيرد، و اگر بر پشت مركب (آماده سفر) است و شوهر از او آميزش خواست امتناع نكند. و جز با اجازه او از خانه بيرون نرود، كه اگر بىاجازه او بيرو...ن رود فرشتگان آسمان و زمين و رحمت و غضب بر او نفرين فرستند، تا گاهى كه بخانه برگردد.

    زن پرسيد: يا رسول اللَّه چه كسى حقش بگردن مرد بيش از همه مىباشد؟
    فرمود: پدر و مادر.

    پرسيد چه كسى حقش بر زن بيش از همگان است؟ فرمود: شوهر، پرسيد: منهم باندازه شوهر بگردن او حق دارم؟ فرمود: نه، و صد يك آن را نيز نداري.
    زن گفت: قسم بخداوندى كه ترا برگزيد، اختيارم بدست هيچ شوهرى نخواهم داد.


    مكارم الأخلاق
    این رو از کجا دیدی؟ حلیه المتقین؟
    در کل هر روایتی چیزی رو بر مردم واجب نمیکنه. نمیشه با استناد به یک روایت گفت که فلان عمل واجبه یا واجب نیست، بنده هم عرض کردم، کلا دو سه مورده که زن باید از شوهر اطاعت کنه و در قبالش یک سری امتیازاتی هم به زن داده شده.
    مانند اینکه شوهر حق نداره زن رو به مسافرتی که دوست نداره ببره، زن هیچ وظیفه ای در خانه شوهرش نداره، حتی میتونه برای کاری که در خانه شوهر انجام میده، حقوق مطالبه کنه، زن وظیفه ای برای شیر دادن و نگه داری از کودک نداره ( گویا در اون زمان، خیلی از زن ها دوست نداشتن بچه هاشون رو شیر بدن) و تمامی این وظایف با شوهره و اگر زن شیری هم به کودک خودش داد، میتونه در قبالش از شوهرش مطالبه حقوق کنه و .....

    پ.ن.

    یک چیزی رو هم الان یادم اومد، تو اون روایتی که شما فرمودید نوشته که اگر شوهر در هر حالی که زن روی شتر نشسته و .... اصلا این حرف درست نیست، اگر دوست نداشته باشه میتونه تمکین نکنه و تنها اتفاقی که میفته در قبالش اینه که شوهرش میتونه نفقه اش رو قطع کنه، همین.
    یعنی حتی برای تمکین کردن هم اجباری وجود نداره.
    ویرایش توسط leadertime : ۱۳۸۹/۰۵/۱۷ در ساعت ۱۳:۵۱

  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط leadertime نمایش پست
    این رو از کجا دیدی؟ حلیه المتقین؟
    در کل هر روایتی چیزی رو بر مردم واجب نمیکنه. نمیشه با استناد به یک روایت گفت که فلان عمل واجبه یا واجب نیست، بنده هم عرض کردم، کلا دو سه مورده که زن باید از شوهر اطاعت کنه و در قبالش یک سری امتیازاتی هم به زن داده شده.
    مانند اینکه شوهر حق نداره زن رو به مسافرتی که دوست نداره ببره، زن هیچ وظیفه ای در خانه شوهرش نداره، حتی میتونه برای کاری که در خانه شوهر انجام میده، حقوق مطالبه کنه، زن وظیفه ای برای شیر دادن و نگه داری از کودک نداره ( گویا در اون زمان، خیلی از زن ها دوست نداشتن بچه هاشون رو شیر بدن) و تمامی این وظایف با شوهره و اگر زن شیری هم به کودک خودش داد، میتونه در قبالش از شوهرش مطالبه حقوق کنه و .....
    دیدگان محترم رو باز کنید زیرش نوشتم منبعش کجاست : "مكارم الأخلاق"

    منبع حرفتون کجاست ؟
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود