جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا دست‌ از سر مردم‌ بر نميداريد؟!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    تشکر:
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا دست‌ از سر مردم‌ بر نميداريد؟!




    علامه سيد محمد حسين تهراني به نقل ازعارف وارسته مرحوم سيد هاشم حداد در كتاب روح مجرد فرمودند: يك‌ شب‌ كه‌ با رفقا به‌ مسجد الخَيف‌ داخل‌ شديم‌، ديدم‌ آقاي‌ حاج‌ سيّد احمد زنجاني با جميع‌ رفقاي‌ طهراني‌ و ايراني‌ گرد هم‌ نشسته‌، و
    ايشان‌ سخت‌ از وضع‌ طهارت‌ و نجاست‌ حجّاج‌ و مَعابر ناراحت‌ است‌، و گويا نيز در وقت‌ دخول‌ به‌ مسجد الخَيف‌ ترشّحي‌ از آن‌ آبها به‌ ايشان‌ شده‌ است‌، و ايشان‌ را چنان‌ متغيّر نموده‌ بود كه‌: خداوندا! بارالها! ميخواهيم‌ دو ركعت‌ نماز با طهارت‌ در مسجد تو بجاي‌ آوريم‌، ببين‌ مگر اين‌ عربها و اين‌ مردم‌ با اين‌ وضع‌ و كيفيّت‌ ميگذارند؟!
    من‌ به‌ او پرخاش‌ كردم‌ و گفتم‌: مريدي‌ از نزد استادش‌، حضور بزرگي‌ رفت‌. آن‌ مرد بزرگ‌ به‌ او گفت‌: ما عَلَّمَكُمْ اُستاذُكُم‌؟! «استاد شما به‌ شما چه‌ چيزي‌ تعليم‌ كرده‌ است‌؟!» مريد گفت‌: عَلَّمَنا اُستاذُنا بِالْتِزامِ الطّاعاتِ و تَركِ الذُّنوبِ! «استاد ما به‌ ما التزام‌ به‌ طاعتهاي‌ خدا و ترك‌ نمودن‌ گناهان‌ را تعليم‌ نموده‌ است‌!»
    بيان‌ حدّاد كه‌: التزام‌ به‌ طاعات‌ و تجنّب‌ از معاصي‌ بدون‌ توجّه‌ به‌ خدا، مجوسيّت‌ محضه‌ است‌



    آن‌ بزرگ‌ گفت‌: تِلْكَ مَجوسيَّةٌ مَحْضَةٌ؛ هَلاّ أمَرَكُمْ بِالتَّبَتُّلِ إلَي‌ اللَهِ وَالتَّوَجُّهِ إلَيْهِ بِرَفْضِ ما سِواهُ؟!
    «اين‌ كارها صرفاً آداب‌ دين‌ مجوس‌ است‌ (زردشتيها كه‌ قائل‌ به‌ دو مبدأ خير و شرّ، و نور و ظلمت‌اند). چرا شما را امر نكرد تا يكسره‌ به‌ سوي‌ خدا برويد، و توجّهتان‌ به‌ وي‌ باشد؛ به‌ فراموش‌ كردن‌ و دور ريختن‌ ماسواي‌ خدا؟!»
    آقا جان‌ من‌! شما چرا دين‌ خدا را عوض‌ مي‌كنيد؟! چرا شريعت‌ را وارد پيچ‌ و خم‌ مي‌نمائيد؟! چرا مردم‌ را از خدا مي‌بُريد و به‌ اعمالشان‌ سوق‌ ميدهيد؟! مگر دين‌ رسول‌ الله‌ دين‌ آسان‌ و راحت‌ نيست‌؟! مگر نفرمود: بُعِثْتُ عَلَي‌ شَرِيعَةٍ سَمْحَةٍ سَهْلَةٍ. «من‌ بر شريعت‌ بدون‌ گير و بند، و شريعت‌ قابل‌ إغماض‌ و گذشت‌، و شريعت‌ آسان‌ مبعوث‌ شده‌ام‌.»؟! مگر رسول‌ خدا و أئمّه‌
    نفرموده‌اند: هر چيز، به‌ هر شكل‌ و صورت‌ و در هر زمان‌ و مكان‌ طاهر است‌، مگر آنوقت‌ كه‌ علم‌ يقيني‌ به‌ نجاست‌ آن‌ پيدا كني‌؟!
    شما مطلب‌ را واژگون‌ نموده‌ايد و ميگوئيد: همۀ چيزها نجس‌ است‌ تا ما علم‌ يقيني‌ به‌ طهارت‌ آن‌ پيدا كنيم‌!
    چرا دست‌ از سر مردم‌ بر نميداريد؟! چرا مردم‌ را با پيغمبرشان‌ و با دين‌ سهل‌ و سَمْحه‌ و آسانشان‌ رها نمي‌كنيد؟! چرا راه‌ توجّه‌ و انقطاع‌ به‌ خدا را مي‌بنديد؟! چرا بر روي‌ باب‌ مفتوح‌ قفل‌ ميزنيد؟!
    همۀ مردم‌ حجّ مي‌كنند، بايد از ميقات‌ كه‌ احرام‌ مي‌بندند تا وقت‌ تقصير و قرباني‌ كه‌ از احرام‌ بيرون‌ مي‌آيند توجّهشان‌ به‌ خدا باشد. غير از خدا نبينند و نشنوند، و ذهنشان‌ يك‌ لحظه‌ از خدا منقطع‌ نگردد. اعمال‌ و رفتار را نبايد به‌ نظر استقلالي‌ نظر كرد. تكاليفي‌ است‌ از طواف‌ و نماز و غيرهما كه‌ طبعاً انجام‌ داده‌ مي‌شود؛ و در تمام‌ اين‌ اعمال‌ بايد منظور خدا باشد، نه‌ عمل‌. بايد فكر و انديشه‌ به‌ خدا باشد نه‌ به‌ صحّت‌ و بطلان‌ عمل‌. اين‌ همان‌ مجوسيّت‌ محضه‌ است‌ كه‌ خداوند واحد را مختفي‌ نموده‌ و دو خداي‌ عمل‌ خوب‌ و عمل‌ بد را بجاي‌ آن‌ نشانده‌ است‌.
    اين‌ مردم‌ بدبخت‌ را شما از ميقات‌ تا خروج‌ از احرام‌ از خدا جدا مي‌كنيد! از وقت‌ احرام‌ در تشويش‌ مي‌اندازيد كه‌ مبادا ترشّحي‌ به‌ بدنم‌، به‌ احرامم‌ برسد. مبادا شانه‌ام‌ از خانه‌ منحرف‌ شود. مبادا در حال‌ طواف‌ از مطاف‌ بيرون‌ آيم‌. مبادا نمازم‌ باطل‌ باشد. مبادا طواف‌ نِساءَم‌ باطل‌ آيد و تا آخر عمر زن‌ بر خانه‌ام‌ حرام‌ باشد.
    هيچيك‌ از اينها در شريعت‌ نيامده‌ است‌. همين‌ نماز معمولي‌ كه‌ خود مردم‌ ميخوانند درست‌ است‌. طوافشان‌ درست‌ است‌. شما آنها را باطل‌ مي‌كنيد و مُهر بطلان‌ به‌ آنها ميزنيد! و ترشّح‌ همين‌ آبهاي‌ مشكوك‌ را نجس‌ دانسته‌ايد!

    و در اينصورت‌، حجّ مردم‌ بكلّي‌ ضايع‌ شده‌ است‌. يعني‌ حاجي‌ كه‌ بايد از ميقات‌ تا پايان‌ عمل‌ همه‌اش‌ با خدا باشد، و با تقصير و حَلْق‌ از انقطاع‌ به‌ خدا و احرام‌ با خدا بيرون‌ آيد؛ از ابتداي‌ احرام‌ از خدا منصرف‌ مي‌شود، و اين‌ انصراف‌ و تشويش‌ و تزلزل‌ براي‌ او باقي‌ مي‌ماند تا آخر عمل‌؛ وقتي‌ از عمل‌ فارغ‌ شد، اينجا نفس‌ راحتي‌ مي‌كشد و خدا را مي‌يابد.
    تمام‌ احتياط‌هائي‌ كه‌ در اين‌ موارد انجام‌ داده‌ مي‌شود و مستلزم‌ توجّه‌ به‌ نفسِ عمل‌ و غفلت‌ از خداست‌، همه‌اش‌ غلط‌ است‌.
    در شريعت‌ رسول‌ الله‌ و در زمان‌ رسول‌ الله‌ كجا اينگونه‌ احتياط‌ كاريهاي‌ عَسِر و حَرِج‌ آمده‌ است‌؟ اصل‌ اوّلي‌ عدم‌ عُسْر و عدم‌ حَرَج‌ و عدم‌ ضَرر است‌. اصل‌ اوّلي‌ ما در قرآن‌ كريم‌ وَ تَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلاً[67]است‌. (يعني‌ يكسره‌ از همه‌ ببُر و به‌ خداوند روي‌ آور.)


    مراد حقيقي‌ از احتياط‌ در «وَ خُذْ بِالاِحْتياطِ في‌ جَميعِ ما تَجِدُ إلَيْهِ سَبيلاً»

    احتياطي‌ را كه‌ مرحوم‌ قاضي‌ قدَّس‌ الله‌ سرَّه‌ در ضمن‌ حديث‌ عنوان‌ بصري‌ دستورالعمل‌ همۀ شاگردهايش‌ قرار داده‌ بود كه‌: وَ خُذْ بِالاِحْتِيَاطِ فِي‌ جَمِيعِ مَا تَجدُ إلَيْهِ سَبِيلاً[68](و در هر جائي‌ كه‌ به‌ سوي‌ احتياط‌ راه‌ يافتي‌ آنرا پيشۀ خود ساز!) منظور عملي‌ است‌ كه‌ راه‌ انسان‌ را به‌ خدا باز كند، نه‌ آنكه‌ موجب‌ سدّ طريق‌ شود، و راه‌ توجّه‌ و ابتهال‌ و حضور قلب‌ را بگيرد. مقصود عملي‌ است‌ كه‌ براي‌ مؤمن‌ يقين‌ آورد و وي‌ را در ايمان‌ مستحكم‌ كند، نه‌ آنكه‌ او را متزلزل‌ و مشوّش‌ كند، و بيت‌ الله‌ الحرام‌ را در نزد او خانۀ عقوبت‌ مُجَسّم‌ كند،

    و حجّ اين‌ خانه‌ را يك‌ عمل‌ جبري‌ اضطراري‌ از ناحيۀ أهرمن‌ شيطاني‌ براي‌ عقوبت‌ جلوه‌ دهد. اين‌ همان‌ مجوسيّت‌ محضه‌ است‌.
    همۀ غذاهاي‌ مسافران‌ و ميهمانخانه‌ و آشاميدنيهاي‌ آنها حلال‌ و طاهر است‌، همۀ آبهاي‌ مترشّحه‌ از ناودانها و جويها طاهر است‌ مگر زمان‌ علم‌ به‌ نجاست‌. بنابراين‌ اي‌ آقاي‌ من‌ اينك‌ با اين‌ ترشّحي‌ كه‌ به‌ تو شده‌ است‌ برخيز و نمازت‌ را بجاي‌ آور، و اصلاً تصوّر نجاست‌ و عدم‌ طهارت‌ در خودت‌ منماي‌ كه‌ بدون‌ شكّ از تسويلات‌ شيطان‌ است‌ كه‌ ميخواهد انسان‌ را از فيض‌ عظيم‌ نماز و بيتوته‌ و توجّه‌ و دعا در اين‌ مسجد شريف‌ محروم‌ دارد.


    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    با سلام و تشکر از مطلب مفیدی که نوشتید

    مسائل طهارت و نجاست گرچه خیلی مهم است ولی افراط و تفریط در آن امری ناپسند است، یعنی همانطور که بی تفاوتی به نجاست و عدم پرهیز از آن خلاف است، وسواس در برخورد با محیط نیز خلاف است و انسان را دچار اسراف در آب و خلجانهای فکری میکند.

    علماء اسلام که خود بیان کننده احکام شرعی هستند بسیار طبیعی با این مسائل برخورد میکردند، خاطره زیر را بخوانید:
    حاج آقا مصطفی خمینی تعریف میکرد با پدرم (امام خمینی) به یکی از هتلهای بغداد وارد شدیم با مستقر شدن در اتاق پدرم حمام رفت، ایشان با پای خیس و بدون دم پائی روی فرش اتاق آمدند، به ایشان گفتم اینجا بغداد است و هتل محل توریستی است، هر کسی با هر دین و ملتی می آید، وضع فرش کف اتاق معلوم نیست، خوب است احتیاط کنید و...
    ایشان به آرامی منحصر به فرد خود فرمودند:
    مصطفی! منکه چیزی (از نجاست) ندیدم اگر تو دیدی اجتناب کن.

    بنابراین نجاسات وقتی پرهیز از آن واجب است که هم دیده شود و هم سرایت آن به بدن و لباس ما ثابت شود، در ادامه خاطرات بیشتری از این دست ثبت خواهد شد، دوستان نیز اگر موارد مشابهی دارند بفرمایند.
    موفق باشید
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نمونه ای دیگر:

    خاطره اي که يکي از عزيزان در مورد زماني که امام پاريس بودند رو براي ما نقل کردند؛ اينجا براي شما مينويسم.
    اين عزيز از دانشجوياني بودند که پاريس تحصيل کرده و اونزمان که امام خميني (ره) به پاريس رفته بودند جزء دانشجويان فعالي بودند که براي انقلاب خيلي زحمت کشيدند . ايشون تعريف ميکردند که ........



    ما خيلي سر مسائل نجس و پاکي تو کشور غريب وسواس به خرج ميداديم و تا حدودي خودمون رو هم زجر ميداديم. اين وسواس به حدي بود که ما رو در رفتاراي اجتماعيمون دچار افراط و تفريط کرده بود. بعد از ورود امام و کاروان همراه به پاريس ما دانشجويان تشکلهاي اسلامي انگار جون گرفته و هر روز به نوفل لوشاتو مي رفتيم و به سخنراني هاي امام گوش مي کرديم و در حاشيه هم با ولع به صحبتهاي اطرافيان و همراهان امام؛ در خصوص رفتاراي فردي امام گوش جان ميداديم.
    يکي از روزهايي که ما به نوفل لوشاتو رفتيم ديديم بحث نجس و پاکي مي باشد و يکي از آقايون روحاني تعريف کردند که حضرت امام به حمام رفتند و ما همه هول شديم که بدويم حوله ي پاک و تميز براي امام آماده کرده و به درب حمام به ايشون برسونيم . تو همين فاصله که ما از حمام رفتن امام آگاه شده و حوله رو آماده کرديم ديديم که امام از حمام بيرون آمده و خب ما تعجب کرديم که امام با چه حوله اي خودشون رو خشک کردند . از ايشون سئوال کرديم و ايشون فرمودند که با حوله اي که در رختکن حمام آماده شده و آويزون بود خودم رو خشک کردم و آمدم بيرون .

    اين عزيز نقل ميکرد که بعد از ديدن اين مطلب از امام و اينکه امام اون حوله رو که شسته شده و اونجا آويزون شده بود پاک دونستن و در صورتي که اگه ما بوديم قطعا در طهارت اون حوله شک ميکرديم ؛ بعد از اين سعي کرديم در اجراي احکام ديني متعادلتر رفتار کنيم.


    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    تشکر:
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    متاسفانه كساني كه بيش از حد در امر نجس و پاكي حساسيت به خرج ميدهند بايد در پاكي خودشان شك كرد.

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده





  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    335
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غريب نمایش پست
    متاسفانه كساني كه بيش از حد در امر نجس و پاكي حساسيت به خرج ميدهند بايد در پاكي خودشان شك كرد.
    به نظرم اين حرف يه مقدار زيادي نامرديه در مورد اين اشخاص بسياري از اين اشخاص به خاطر به ارث بردن اين بيماري (وسواس) و تاثير عوامل ژنتيك گرفتار اين مشكل هستند و با مصرف دارو سعي در كنترل اين مشكل دارند اينطور نيست كه همه اين افراد با بي توجهي و يا كم توجهي به مساله طهارت و نجاست بتونن بر مشكلشون غلبه كنن .

    انسان در مورد كسي كه ناخواسته و به دليل بيماري گرفتار چنين مشكلي شده و خودش هم رنج ميبره نبايد اينگونه صحبت كنه .

    انسان در همه موارد بايد سعي كنه با نگاهي تخصصي و ريزبينانه به مشكلات ديگران اونهاو درك كنه.



    ویرایش توسط غريب : ۱۳۸۹/۰۷/۱۹ در ساعت ۱۶:۱۱


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    تشکر:
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ْآلاله نمایش پست
    به نظرم اين حرف يه مقدار زيادي نامرديه در مورد اين اشخاص بسياري از اين اشخاص به خاطر به ارث بردن اين بيماري (وسواس) و تاثير عوامل ژنتيك گرفتار اين مشكل هستند و با مصرف دارو سعي در كنترل اين مشكل دارند اينطور نيست كه همه اين افراد با بي توجهي و يا كم توجهي به مساله طهارت و نجاست بتونن بر مشكلشون غلبه كنن .

    انسان در مورد كسي كه ناخواسته و به دليل بيماري گرفتار چنين مشكلي شده و خودش هم رنج ميبره نبايد اينگونه صحبت كنه .

    انسان در همه موارد بايد سعي كنه با نگاهي تخصصي و ريزبينانه به مشكلات ديگران اونهاو درك كنه.


    سلام.
    به هر حال اين افراد بايد درمان شوند چون همه را به غير از خودشان نجس ميدانند.
    من هم طرف صحبتم شخص خاصي نبوده كه شما به خودتون گرفته ايد. من كلا مطرح كردم.
    بسياري از اين افراد بيماري خود را نمي پذيرند و به جاي درمان از خودشون حكم و مسئله به جاي اسلام و قرآن صادر ميكنند كه هيچ جايي نوشته نشده يا گفته نشده است. طرف صحبتم با اين افراد بود.


    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده





  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    335
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غريب نمایش پست
    سلام.
    به هر حال اين افراد بايد درمان شوند چون همه را به غير از خودشان نجس ميدانند.
    من هم طرف صحبتم شخص خاصي نبوده كه شما به خودتون گرفته ايد. من كلا مطرح كردم.
    بسياري از اين افراد بيماري خود را نمي پذيرند و به جاي درمان از خودشون حكم و مسئله به جاي اسلام و قرآن صادر ميكنند كه هيچ جايي نوشته نشده يا گفته نشده است. طرف صحبتم با اين افراد بود.
    بله كاملا موافقم حرف درستيه بايد درمان بشن هيچ حرفي هم توش نيست .

    ولي شما فرموديد :

    من هم طرف صحبتم شخص خاصي نبوده كه شما به خودتون گرفته ايد. من كلا مطرح كردم.

    منظورتونو نفهيمدم كه من به خودم گرفتم !!!يعني چي ؟!!

    يعني اگه من به خاطر مراجعه و ديدن بسياري از اين افرادي كه مراجعه ميكنن و جلوي چشمم ديدم كه از بيماريشون رنج ميبرن و حتي در پي درمان اون هستن شما در موردشون فرموديد بايد در پاكي خودشان شك كرد گفتم نبايد انقدر كلي صحبت كرد و اين جملرو در موردشون گفت يعني من به خودم گرفتم!!!


    بسياري از اين افراد بيماري خود را نمي پذيرند و به جاي درمان از خودشون حكم و مسئله به جاي اسلام و قرآن صادر ميكنند كه هيچ جايي نوشته نشده يا گفته نشده است. طرف صحبتم با اين افراد بود.

    شما چون كلي گفته بوديد من گفتم كلي گفته نشه وگرنه حرف شما در مورد اين اشخاص خاص كاملا صحيحه .

    ولي در جمله شما :

    متاسفانه كساني كه بيش از حد در امر نجس و پاكي حساسيت به خرج ميدهند بايد در پاكي خودشان شك كرد.

    همه مخاطب قرار گرفته بودند حداقل در ظاهر .



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    تشکر:
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ْآلاله نمایش پست
    بله كاملا موافقم حرف درستيه بايد درمان بشن هيچ حرفي هم توش نيست .

    ولي شما فرموديد :

    من هم طرف صحبتم شخص خاصي نبوده كه شما به خودتون گرفته ايد. من كلا مطرح كردم.

    منظورتونو نفهيمدم كه من به خودم گرفتم !!!يعني چي ؟!!

    يعني اگه من به خاطر مراجعه و ديدن بسياري از اين افرادي كه مراجعه ميكنن و جلوي چشمم ديدم كه از بيماريشون رنج ميبرن و حتي در پي درمان اون هستن شما در موردشون فرموديد بايد در پاكي خودشان شك كرد گفتم نبايد انقدر كلي صحبت كرد و اين جملرو در موردشون گفت يعني من به خودم گرفتم!!!


    بسياري از اين افراد بيماري خود را نمي پذيرند و به جاي درمان از خودشون حكم و مسئله به جاي اسلام و قرآن صادر ميكنند كه هيچ جايي نوشته نشده يا گفته نشده است. طرف صحبتم با اين افراد بود.

    شما چون كلي گفته بوديد من گفتم كلي گفته نشه وگرنه حرف شما در مورد اين اشخاص خاص كاملا صحيحه .

    ولي در جمله شما :

    متاسفانه كساني كه بيش از حد در امر نجس و پاكي حساسيت به خرج ميدهند بايد در پاكي خودشان شك كرد.

    همه مخاطب قرار گرفته بودند حداقل در ظاهر .
    سلام.
    بي خيال آلاله جان.
    صلوات:salavat10:

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده




  10. تشکر


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    335
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غريب نمایش پست
    سلام.
    بي خيال آلاله جان.
    صلوات:salavat10:
    سلام بر شما


    ميگم چون تو جامعه عرف شده وقتي دعوا و بحث ميشه براي تموم شدن قضيه ميگن صلوات بفرستيد اينجا نوشتيد صلوات يه وقت دوستان فكر ميكنن تا الان داشتيم دعوا ميكرديم الان ميخوايم صلح كنيما !!

    من پيشنهاد ميدم اينجا يه حمد و سوره بخونيم (البته بعد صلوات هر كاري ميكنم از دلم نمياد بگم صلوات اينجا نباشه )

  12. تشکر


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    تشکر:
    1
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط ْآلاله نمایش پست
    سلام بر شما


    ميگم چون تو جامعه عرف شده وقتي دعوا و بحث ميشه براي تموم شدن قضيه ميگن صلوات بفرستيد اينجا نوشتيد صلوات يه وقت دوستان فكر ميكنن تا الان داشتيم دعوا ميكرديم الان ميخوايم صلح كنيما !!

    من پيشنهاد ميدم اينجا يه حمد و سوره بخونيم (البته بعد صلوات هر كاري ميكنم از دلم نمياد بگم صلوات اينجا نباشه )
    سلام.
    منم براي اينكه يه وقت سو تفاهم نشه و خداي نكرده دلگيري پيش نياد گفتم صلوات

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده




اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود