صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا امامان با اين همه قدرت روحي همه حاجتهاي مردم را نميدهند؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا امامان با اين همه قدرت روحي همه حاجتهاي مردم را نميدهند؟




    اوّل‌ آنكه‌: غالباً دعاهاي‌ مردم‌ جدّي‌ نيست‌، و از درون‌ قلب‌ برنخاسته‌ است‌. دعاهاي‌ مردم‌ چه‌ بسا از روي‌ عادت‌ و تقليد و اتّكاء به‌ اسباب‌ ظاهريّه‌ و اعتماد به‌ امور اعتباريّه‌ است‌. و در اينصورت‌، حقيقت‌ دعائيكه‌ از سرّ ايشان‌ برخاسته‌ باشد نيست‌؛ وگرنه‌ در صورت‌ اضطرار و انقطاع‌ كامل‌، همين‌ دعاها مستجاب‌ و خواهشها برآورده‌ ميگردد.
    أَمَّن‌ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوٓءَ.
    «يا آن‌ كس‌ كه‌ دعاي‌ بيچارگان‌ و درماندگان‌ را برآورده‌ ميكند در صورتيكه‌ او را بخوانند، و گرفتاري‌ و مضرّت‌ را از آنان‌ برميدارد؟»
    علّت‌ دوّم‌ اينستكه‌ دعاها غالباً به‌ منافع‌ شخصي‌ است‌

    دوّم آنكه‌: دعاها غالباً به‌ منافع‌ شخصي‌ و إعراض‌ از منافع‌ عمومي‌ است‌. يعني‌ شخص‌ دعا كننده‌ براي‌ خودش‌ چيزي‌ را بخصوصه‌ مي‌طلبد در صورتيكه‌ اگر بر آورده‌ شود مستلزم‌ سلب‌ آن‌ چيز از وي‌ خواهد بود. مثلاً شخصي‌ متوسّل‌ به‌ امام‌ مي‌شود و جدّاً دعا ميكند كه‌ ظلم‌ همسايه‌ از وي‌ رفع‌ شود، درحاليكه‌ خودش‌ در درون‌ منزل‌ پيوسته‌ به‌ زنش‌ شديدتر از آن‌ ظلم‌ ميكند و كسي‌ هم‌ خبر ندارد؛ در اينصورت‌ اگر خداوند فقط‌ دعاي‌ او را دربارۀ همسايه‌ مستجاب‌ كند و او را از بين‌ ببرد، به‌ زن‌ بيچارۀ اين‌ ظالم‌ ظلم‌ نموده‌ است‌، چرا كه‌ ظلم‌ او را بر زنش‌ مستدام‌ داشته‌ است‌؛ و اگر دربارۀ همۀ ظالمان‌ كه‌ مقتضاي‌ سعۀ أسماء

    جلاليّۀ اوست‌ مستجاب‌ نمايد، بايد در وهلۀ اوّل‌ خود اين‌ مرد را از ميان‌ بردارد، چرا كه‌ در درون‌ خانه‌ به‌ زنش‌ ظلم‌ مي‌نمايد. امّا چون‌ انسان‌ هميشه‌ به‌ خويشتن‌ خوش‌ بين‌ است‌، ظلم‌ خود را قبيح‌ نميداند، بلكه‌ ظلم‌ خود را ظلم‌ نمي‌بيند، آنگاه‌ دعا براي‌ رفع‌ ظلم‌ غير ميكند. اين‌ گونه‌ از دعا هم‌ مستجاب‌ نمي‌گردد، زيرا كه‌ مـآلش‌ به‌ از ميان‌ رفتن‌ جميع‌ ستمكاران‌ از جمله‌ خود اوست‌.
    علّت‌ سوّم‌: غالب‌ خواسته‌هاي‌ مردم‌، بر خلاف‌ مصالح‌ واقعيّۀ آنان‌ است‌

    سوّم‌ آنكه‌: دعاهاي‌ مردم‌ غالباً بر خلاف‌ مصلحت‌ آنهاست‌؛ يعني‌ آنان‌ روي‌ انديشه‌ و فكر خود چيزي‌ را مي‌طلبند و بر آن‌ اصرار دارند كه‌ اگر بر آورده‌ شود بر ضرر آنهاست‌؛ ولي‌ چون‌ خودشان‌ در پردۀ حجاب‌ واقعند و بر أسرار آگاه‌ نيستند، چنين‌ تخيّل‌ مي‌نمايند كه‌ به‌ منفعتشان‌ است‌. مردم‌ غالباً از مصالح‌ و مفاسد معنوي‌ و حقيقي‌ غافلند، و مصلحت‌ و مفسده‌ را بر اساس‌ زياده‌روي‌ در شهوات‌ و تمتّع‌ از لذائذ خسيسۀ دنيويّه‌ و اندوختن‌ مال‌ و ثروت‌ و ما شابهها تصوّر مي‌كنند؛ خواه‌ موجب‌ آرامش‌ خيالشان‌ بشود يا نشود، و خواه‌ روحشان‌ را آزاد نگه‌ بدارد و يا ندارد، و يا نفسشان‌ را در تعب‌ بيفكند يا نيفكند، و بطور كلّي‌ خواه‌ درجه‌ و مقام‌ علمي‌ و قرب‌ آنان‌ را به‌ خداوند بيفزايد و يا نيفزايد؛ درحاليكه‌ اين‌ انديشه‌ خلاف‌ صلاحشان‌ ميباشد.
    چه‌ بسا يك‌ قاشق‌ حلواي‌ شيرين‌، در بدنشان‌ ايجاد سمّ كشنده‌ بنمايد؛ و چه‌ بسا زيادي‌ مال‌ و زراندوزي‌، آنان‌ را به‌ طغيان‌ و سركشي‌ درآورد؛ و چه‌ بسا صحّت‌ مزاج‌، ايشان‌ را به‌ غفلت‌ و مَرَح‌ و فخريّه‌ بكشاند؛ و چه‌ بسا قدرت‌ بدن‌ و پهلواني‌ موجب‌ به‌ خاك‌ در آوردن‌ رقيب‌، و موجب‌ عُجب‌ و خودپسندي‌ آنها گردد؛ و امثال‌ اين‌ مثالها كه‌ چه‌ بسيار است‌. آنوقت‌ در برابر به‌ چنگ‌ آوردن‌ منفعتي‌ قليل‌ و موقّتي‌، مضرّتي‌ كثير و دائمي‌ به‌ آنها ميرسد و خودشان‌ هم‌ نميدانند. مسكينان‌ دنبال‌ لهو و لعب‌ مي‌روند، و چشم‌ به‌ لذّت‌ زودگذر ميدوزند، و از تعب‌ و خستگي‌ و درماندگي‌ روحشان‌ بدون‌ اطّلاع‌ ميباشند.

    كلام‌ حدّاد: حاجات‌ مردم‌ غالباً امور مادّي‌ است‌؛ همه‌ مي‌گويند: وصله‌اي‌ به‌ وصله‌هاي‌ لباس‌ ما اضافه‌ كن‌!

    حضرت‌ حدّاد قدَّس‌ الله‌ سرَّه‌ ميفرمود: من‌ مي‌بينم‌ در همۀ حرمهاي‌ مشرّفه‌ مردم‌ خود را به‌ ضريح‌ مي‌چسبانند و با التجا و گريه‌ و دعا ميگويند: وَصْله‌اي‌ بر وصله‌هاي‌ لباس‌ پارۀ ما اضافه‌ كن‌ تا سنگين‌تر شود. كسي‌ نمي‌گويد: اين‌ وصله‌ را بگير از من‌ تا من‌ سبك‌تر شوم‌، و لباسم‌ ساده‌تر و لطيف‌تر شود!
    حاجات‌ مردم‌ غالباً راجع‌ به‌ امور مادّي‌ است‌ گرچه‌ مشروع‌ باشد، مثل‌ أدا شدن‌ قرض‌ و بدست‌ آمدن‌ سرمايۀ كسب‌ و خريدن‌ منزل‌ و ازدواج‌ دختر جوان‌ و شفاي‌ مريض‌ و ميهماني‌ دادن‌ در ماه‌ رمضان‌ و امثالها. و اينها خوب‌ است‌ در صورتيكه‌ موجب‌ قرب‌ و تجرّد انسان‌ گردد، نه‌ آنكه‌ بر شخصيّت‌ و أنانيّت‌ وي‌ افزوده‌ كند و هستي‌ او را تقويت‌ نمايد؛ زيرا اين‌ تقويتِ هستي‌ موجب‌ سنگيني‌ نفس‌ و بُعد از راه‌ خدا مي‌شود؛ به‌ خلاف‌ آنكه‌ اينها بايد موجب‌ قرب‌ و سبكي‌ و انبساط‌ نفس‌ گردد.
    عملي‌ خوب‌ و صلاحِ واقعي‌ بشر است‌ كه‌ موجب‌ قرب‌ شود و نفس‌ او را آزاد كند، خواه‌ توأم‌ با منفعت‌ طبعي‌ و طبيعي‌ باشد و يا نباشد. و به‌ عبارت‌ ديگر: مجموعۀ انسان‌، مجموعه‌اي‌ مانند حيوان‌ و نبات‌ و جماد نيست‌ كه‌ فقط‌ پيكرش‌ ملحوظ‌ باشد و بس‌. انسان‌ داراي‌ نفس‌ ناطقه‌ و قابليّتِ ارتقاء به‌ أعلي‌ علّيّين‌ است‌. و در اينصورت‌ اگر به‌ آن‌ پيكر فقط‌ دلخوش‌ باشد بسي‌ زيان‌ كرده‌ است‌، و حقيقت‌ وجودي‌ و ثمرۀ حياتي‌ خود را به‌ ثمن‌ بَخْسي‌ فروخته‌، و در ميدان‌ بازي‌ اين‌ دنيا محروم‌ مانده‌ است‌.
    در مثل‌ اين‌ فروض‌ اگر امامان‌ بخواهند حاجات‌ همه‌ را برآورند و دعاي‌ همه‌ را مستجاب‌ گردانند، برخلاف‌ مصلحت‌ ايشان‌ مَشْي‌ نموده‌اند. امامان‌ مُصلح‌ عالم‌ بشريّت‌اند. حكم‌ طبيب‌ را دارند كه‌ به‌ بيمار غذا و دواي‌ تلخ‌ و أحياناً عمليّۀ جرّاحي‌ و سوزن‌ و پرهيز و گرسنگي‌ ميدهد. عاقلان‌ ميدانند و از دستور طبيب‌ سرپيچي‌ نمي‌كنند؛ ولي‌ جاهلان‌ و شهوت‌پرستان‌، يا أطفال‌

    بي‌سرپرست‌ گوش‌ فرا نمي‌دارند، و با دست‌ خود گور خود را در مقابل‌ خود حفر مي‌نمايند.
    البتّه‌ چون‌ نفسِ التجا و دعا محبوبيّت‌ دارد، اين‌ متوسّلين‌ و دعا كنندگان‌ بهرۀ معنوي‌ مي‌برند، و در اين‌ أعتاب‌ عاليه‌ داراي‌ بهجت‌ و نشاط‌ و سبكي‌ مي‌گردند، و از لذّت‌ دنيا و عبادت‌ بهره‌ور مي‌شوند؛ و احياناً مي‌بينيم‌ در صورتي‌ كه‌ مصلحت‌ اقتضا كند حاجاتشان‌ برآورده‌ ميگردد، و مريضهاي‌ مشرف‌ به‌ مرگ‌ و كور و افليج‌ شفا مي‌يابند، و با برآورده‌ شدن‌ نيازها به‌ أوطان‌ خود مراجعت‌ مي‌نمايند.


    منبع: كتاب روح مجرد


    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چرا امامان با اين همه قدرت روحي همه حاجتهاي مردم را نميدهند؟
    اگر اینطور باشه با خدا برابر میشن ..
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    اگر اینطور باشه با خدا برابر میشن ..
    سلام.
    هيچ وقت با خدا برابر نميشن حتي اگر همه حاجات مردم را بدهند. اما از طرف خدا اجازه دارند اين كار را انجام بدهند. مثل حضرت مسيح(ع) كه از طرف خدا اجازه داشت كه مرده را زنده كند . چون مرده زنده كردن فقط خاص خداست اما خداوند اين قدرت و اجازه را به ايشان داد.

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده




  5. تشکرها 3


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط sara9556 نمایش پست
    سلام.
    هيچ وقت با خدا برابر نميشن حتي اگر همه حاجات مردم را بدهند. اما از طرف خدا اجازه دارند اين كار را انجام بدهند. مثل حضرت مسيح(ع) كه از طرف خدا اجازه داشت كه مرده را زنده كند . چون مرده زنده كردن فقط خاص خداست اما خداوند اين قدرت و اجازه را به ايشان داد.

    سلام
    شما چطور می توانی ثابت کنی که امامان هم مانند عیسی از طرف خدا اذن دارند ؟؟ چطور ؟؟؟
    عیسی شخصاخودش به مردم گفتکه ای مردم من به اذن خدا می توانم مرده را زنده کنم
    خوب شما اگر راست می گویی سخنی از امامی بیاور که گفته باشند ای مردم من می توانم مرده را زنده کنم !!!!
    خوب بیاور تا ما هم به حرف شما اعتقاد پیدا کنیم
    اگر نیاوری دلیل بر این است که آنها به هیچ وجه روحشان از این وصله ها خبردار نیست بلکه برای آنها بعدا جعل کرده اند !

    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۵/۲۳ در ساعت ۱۴:۳۵

  7. تشکر


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    6,000
    مورد تشکر
    77 پست
    حضور
    117 روز 12 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    19
    گالری
    71



    نقل قول نوشته اصلی توسط sara9556 نمایش پست
    سلام.
    هيچ وقت با خدا برابر نميشن حتي اگر همه حاجات مردم را بدهند. اما از طرف خدا اجازه دارند اين كار را انجام بدهند. مثل حضرت مسيح(ع) كه از طرف خدا اجازه داشت كه مرده را زنده كند . چون مرده زنده كردن فقط خاص خداست اما خداوند اين قدرت و اجازه را به ايشان داد.
    سلام اگه شفابخشي امامان را بدون قدرت خدا در نظر بگيريم ميشه شرك
    خدا به هيچ امام يا پيامبري اجازه نداده بدون اذن خداوند شفا بده امامان يك واسطه بين ما و خدا هستند تا ما كه گناهكار هستيم با وساطت اين امامان بتونيم حاجاتمون رو از خدا بگيريم در ضمن هيچگاه پيامبران و امامان را باهم مقايسه نكنيد
    ياحق

  9. تشکرها 3


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    سلام
    شما چطور می توانی ثابت کنی که امامان هم مانند عیسی از طرف خدا اذن دارند ؟؟ چطور ؟؟؟
    عیسی شخصاخودش به مردم گفتکه ای مردم من به اذن خدا می توانم مرده را زنده کنم
    خوب شما اگر راست می گویی سخنی از امامی بیاور که گفته باشند ای مردم من می توانم مرده را زنده کنم !!!!
    سلام.
    بد نيست قرآن را يك ورقي بزنيد.
    سوره مائده آيه 110:

    إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلًا وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الأَكْمَهَ وَالأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوتَى بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ
    ﴿۱۱۰﴾


    ياد كن] هنگامى را كه خدا فرمود اى عيسى پسر مريم نعمت مرا بر خود و بر مادرت به ياد آور آنگاه كه تو را به روح‏القدس تاييد كردم كه در گهواره [به اعجاز] و در ميانسالى [به وحى] با مردم سخن گفتى و آنگاه كه تو را كتاب و حكمت و تورات و انجيل آموختم و آنگاه كه به اذن من از گل [چيزى] به شكل پرنده مى‏ساختى پس در آن مى‏دميدى و به اذن من پرنده‏اى مى‏شد و كور مادرزاد و پيس را به اذن من شفا مى‏دادى و آنگاه كه مردگان را به اذن من [زنده از قبر] بيرون مى‏آوردى و آنگاه كه [آسيب] بنى‏اسرائيل را هنگامى كه براى آنان حجتهاى آشكار آورده بودى از تو باز داشتم پس كسانى از آنان كه كافر شده بودند گفتند اين[ها چيزى] جز افسونى آشكار نيست
    (۱۱۰)

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده




  11. تشکرها 2


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خوب شما اگر راست می گویی سخنی از امامی بیاور که گفته باشند ای مردم من می توانم مرده را زنده کنم !!!!
    من تو كجاي مطلبم ادعا كردم كه امامي گفته باشه مردم من مي توانم مرده زنده كنم كه حالا شما از من مدرك و سند مي خواهيد؟!!!

    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده




  13. تشکرها 2


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    10
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط sara9556 نمایش پست
    سلام.
    هيچ وقت با خدا برابر نميشن حتي اگر همه حاجات مردم را بدهند. اما از طرف خدا اجازه دارند اين كار را انجام بدهند. مثل حضرت مسيح(ع) كه از طرف خدا اجازه داشت كه مرده را زنده كند . چون مرده زنده كردن فقط خاص خداست اما خداوند اين قدرت و اجازه را به ايشان داد.
    امام ها تنها واسطه هايي از جانب خدايند و افراد براي گرفتن حاجاتشون اين ها را به دليل عصمت و مقامي كه نزد خدا دارند واسطه اي براي گرفتن حوائجشون مي كنند.

  15. تشکرها 3


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط جستجوگر تنها نمایش پست
    امام ها تنها واسطه هايي از جانب خدايند و افراد براي گرفتن حاجاتشون اين ها را به دليل عصمت و مقامي كه نزد خدا دارند واسطه اي براي گرفتن حوائجشون مي كنند.
    چرا خود خدا وارد عمل نمیشه ؟
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch

  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    1,564
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    266



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    چرا خود خدا وارد عمل نمیشه ؟
    با سلام
    خدا که وارد عمل نشه که همه حاجتها بی پاسخ می ماند...مثلا شخصی 100 بار برود زیارت امامی و حاجت بخواهد..تا خدا نخواهد که حاجت روا نمی شود.....ولی چرا بیشتر حاجتهای اینچنینی داده شده؟ به خاطر حرمت و مقام امامی دارد که بنده متوسل به آن می شود...در حقیقت امام واسطه قرار می گیرد ....
    به طور مثال : شخصی گناه کرده ....این موضوع بدین معنا نیست که خودش مستقیم نمی تونه از خدا طلب مغفرت کنه....بلکه توسل به امامان باعث میشه با دست پر بیشتری بسوی خدا چیزی رو طلب کنه.....

    اینکه چرا همه حاجتها رو نمی دهند....این کاملا دست خداوند است..خدا صلاح هر کسی رو بهتر از خودش می دونه.....پس اگر کسی پابوس امامی رفت و حاجت نگرفت...دلیل بر این نمیشه که ان امام نتوانسته حاجت بده....حتما صلاح بر ان دیده شده که یا در زمانی دیگر یا به نوعی دیگر حاجت روا بشه..حالا در این بین چه کسی باید صلاح بدونه؟
    حضرت حق و لا غیر


    السلام علیک یا ابا عبدالله (ع)
    السلام علیک یا عباس بن علی (ع)

    اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود