صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیت‌الله مجتهدی: روزهای 13، 14 و 15 رمضان دعای «مجیر» بخوانید

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    358
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیت‌الله مجتهدی: روزهای 13، 14 و 15 رمضان دعای «مجیر» بخوانید




    مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح دعای روز سیزدهم ماه مبارك رمضان با اشاره به فضیلت روزهای 13، 14 و 15 این ماه گفت: در این سه روز خواندن دعای «مُجیر» كه در مفاتیح‌الجنان ذكر شده، مستحب است.
    آیت‌الله مجتهدی: روزهای 13، 14 و 15 رمضان دعای «مجیر» بخوانید

    به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس در دعای روز دوازدهم ماه رمضان می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ وَ صَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى كَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى وَصُحْبَةِ الْأَبْرَارِ بِعَوْنِكَ یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاكِین»
    «اى خدا در این روز مرا از پلیدى و كثافات پاك ساز و بر حوادث خیر و شر قضا و قدرت صبر و تحمل عطا كن و بر تقوى و پرهیزكارى و مصاحبت نیكوكاران موفق دار به یارى خود اى مایه شادى و اطمینان خاطر مسكینان.»

    * «دعا» برای رسیدن به كمال است

    مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی در ابتدای شرح دعای روز سیزدهم ماه مبارك رمضان، ضمن توصیه به خواند دعای «مجیر» در روزهای 13، 14 و 15 ماه مبارك، در خصوص مضامین بلند عرفانی و آمیزه‌‌های عمیق ادعیه اسلامی می‌گوید: دعا تنها برای دستیابی به ثواب نیست، بلكه اصل دعا خواندن برای رسیدن به كمال است.

    * غذاهای حلال در استجابت دعا تأثیرگذار است


    این مجتهد فقید در شرح «اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ» می‌گوید: در این دعا از خدا می‌خواهیم ما را از كثافات پاك كند. منظور از «كثافات»، چرك گناه و معصیت است. انسان اگر اهل معصیت باشد، بوی بدی به خود می‌گیرد و اگر مؤمن باشد، خوش‌بو خواهد بود. «اویس قرن» هنگامی كه به ملاقات پیامبر ‌(ص) آمده بود، فضای خانه رسول‌الله ‌(ص) را معطر كرده بود و فردای آن روز كه پیامبر (ص) به خانه خویش باز گشت، فرمود: «إِنِّی لَأَجِدُ نَفَسَ الرَّحْمَنِ مِنْ جَانِبِ الْیمَن»، یعنی پیامبر (ص) رایحه خوش اویس را استشمام كرده بود.
    وی در ادامه با تأكید بر برطرف كردن بوی تعفن روح می‌افزاید: در حال حاضر زمانه به گونه‌ای است كه طهارت واقعی نداریم و همه چیز شبهه‌ناك است. در طول سال انواع غذاهای حرام و شبهه‌ناك را خورده‌ایم و «ماه رمضان» فرصتی برای شست‌وشوی باطنی است. تناول غذاهای حلال در استجابت دعاتأثیرگذار است.

    * قرائت قرآن در هنگام سحر، زنگار دل را از بین می‌برد

    این عارف برجسته با اشاره به عبارت «الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ» كه «كثافات و پلیدی گناه» است، ادامه می‌دهد: گناه آدمی را كثیف می‌كند و دل را زنگار می‌گیرد. برای اینكه زنگار قلب را از بین ببریم باید سحرها قرآن بخوانیم. در روایت آمده است كه قلب انسان زنگ می‌زند، همان‌طوری كه آهن زنگ می‌زند، پس قلبتان را با استغفار و قرائت قرآن جلا بدهید. همچنین كمك كردن و دستگیری از یتیمان هم زنگار دل را از بین می‌برد.

    * در برابر قضا و قدر الهی صبور باشیم

    آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح عبارت «وَصَبِّرْنِی فِیهِ عَلَى كَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ» می‌گوید: در این بخش از دعا از خدا می‌خواهیم كه ما را در برابر قضا و قدر خویش راضی كند. بنابراین از خدا درخواست می‌كنیم كه خدایا مرا بر تقدیر خودت صابر قرار بده! مراد از «كَائِنَاتِ الْأَقْدَارِ»، قضا و قدر حتمی الهی است. هر كس در لوح محفوظ قضا و قدری دارد كه نمی‌داند صلاح او در آن امر است.
    این استاد اخلاق ضمن اشاره به بیتی با مضمون «دل بی‌غم در این عالم نباشد / اگر باشد بنی‌آدم نباشد» گفت: در این دنیا هر شخصی به میزان خود دارای غم و مشكل است. استادم (مرحوم شیخ علی‌اكبر برهان) می‌گفت: اگر یك روز گفتی كه من غصه‌ای ندارم، بدان كه اجلت نزدیك است! سید بن طاوس به فرزندش می‌گوید: پسرم خانه كه می‌سازی، بگذار گوشه‌ای از آن خرابه باشد تا بدون غصه و دغدغه نمانی.

    * فلسفه روزه «تقوا» است

    این مجتهد فقید در شرح «وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقَى» می‌گوید: در این بخش از دعا از خدا می‌خواهیم كه ما را موفق به تقوی كند. تقوا به معنی این هست كه اگر كسی از اعمال ما با خبر شود، طوری زندگی كرده باشیم كه ناراحت نشویم. ماه مبارك رمضان فرصتی برای تمرین تقوا است.
    این مجتهد فقید در شرح عبارت «وَصُحْبَةِ الْأَبْرَارِ» گفت: در این بخش از دعا از خدا می‌خواهیم كه خدایا ما را با خوبان و ابرار همنشین كند. باید به این نكته توجه داشت كه با چه كسی همنشین می‌شویم چانچه در شعری داریم: «با بدان كم نشین كه صحبت بد / گر چه پاكی تو را پلید كند». حتی طلاب در زمان قدیم توجه می‌كردند با طلبه‌ای كه اهل نماز شب نیست، هم‌حجره نشوند.
    مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی به فراز پایانی دعای روز سیزدهم ماه مبارك رمضان یعنی «بعَوْنِكَ یا قُرَّةَ عَینِ الْمَسَاكِین‏» اشاره می‌كند و می‌گوید: خدایا به كمك و یاری خودت این چهار دعای من را مستجاب كن، ای كسی كه روشنی چشم فقرا هستی.



    چه حالي داره اي خدا سينه زدن تو كربلا
    غسل زيارت از فرات ،نگاه به گنبد طلا
    الهي كه يه شب بياد تو حرم اعتكاف كنيم
    با پرچم هيئتمون دور ضريح طواف كنيم
    دم دماي سحر كه شد از توي بين الحرمين
    بريم تو صحن حرم عباس علمدار حسين
    با ذكر يا ام البنين پا توي صحنش ميذاريم
    ار بارگاه با صفاش سوغاتي تربت مياريم
    غصه كربلات آقام عقده توي گلوم شده
    يه عمريه زيارت حرمت آرزوم شده





  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    59
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ماه رمضان ، بهار دعا برای فرج امام زمان (عج)







    امام صادق علیه السلام : در ماه رمضان منتظر ظهور قائم آل محمد باشید

    آیت‌الله مجتهدی: روزهای 13، 14 و 15 رمضان دعای «مجیر» بخوانید



    بسم الله الرحمن الرحیم
    لِكُلِّ شَي‏ءٍ رَبيعٌ ... (1)
    السلام علیک یا ربیع الانام یا صاحب الزمان و السلام علیک یا ربیع الدعاء یا شهر رمضان
    با توجه به آیات قرآن کلام الله المجید و احادیث معصومین علیهم السلام
    هدف از خلقت انسات چیست ؟
    ما خلقت الجنّ و الإنس إلّا لیعبدون (2)
    هدف از خلقت انسان ، عبادت و بندگی خداوند متعال است

    در ابتدا باید دانست که عبادت چیست !؟

    در سوره غافر آيه 60 كه مربوط به اهميت دعاست خداى تعالى فرموده :

    «و قال ربُّكمادعونى استجب لكم انَّ الَّذین یستكبرون عن عبادتى سید خلون جهنَّم داخرین»
    »بخوانید مرا (دعا کنید) تا اجابت كنم شما را همانا کسانی که تکبر می ورزند از عبادت من (دعا) با خوارى به دوزخ در افتند.«
    امام باقرعليه السلام در تفسير این آیه فرموده اند : عبادت همان دعا است (3) در همین آیه خود خداوند هم دعا را عبادت خوانده است ادعونی ، عبادتی
    اهميت دعا و فضيلت آن به حدى است كه خداى تعالى در قرآن كريم در جای دیگری آن را هدف خلقت و آفرينش انسان قرار داده و فرموده:
    »قل ما يغبؤبكمْ ربّى لوْلا دُعاؤكُمْ«
    بگو اگر دعاى شما نبود پرودگار من به شما هیچ توجهى نداشت (4)
    و رسول خداصلى الله عليه وآله فرموده اند:
    الدُّعاءُ مخُّ العبادةِ / دعا مغز عبادت است (5)
    از رسول بزرگوار اسلام روایت شده:
    «ان الدعا هو العبادة; (5) یقینا دعا عبادت است .»
    از حضرت باقر علیه السلام روایت شده:
    «افضل العبادة الدعا; (5) برترین عبادت دعاست .»
    و بدين ترتيب نتيجه مى ‏گيريم كه هدف ازخلقت انسان همان عبادتى است كه مغز آن دعا و بلكه به فرموده خداوند متعال و امام باقر علیه السلام عبادت خود دعاست
    بنابراین
    هدف از خلقت انسان دعاست
    بهترین ماه خداوند برای عبادت ( دعا ) کدام ماه است ؟
    رسول الله حضرت محمد (صلوات الله علیه و اله
    ) ماه رمضان ماه خدا ، نامش نام خدا و بهترین ماه خداوند است که اعمال بندگان در آن مقبول و دعاهایشان نیز در آن مستجاب است ماهى که نزد خداوند روزهایش بهترین روزها ، شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است (6) وشب قدر که از هزار ماه برتر است لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ از شبهای مخصوص به این ماه است و در روایات برای تعیین شب قدر به شب بیست و سوم ماه رمضان تاکید بیشتری شده است بندگان از سوی خداوند متعال در همه ی ایام امر به دعا شده اند اما در برخی ایام خاص مانند ماه مقدس رمضان تاکید بیشتری بر دعا و کثرت آن شده است (7)
    در ضمن در این ماه دعای روزه دار رد نمی شود پیامبر اکرم (ص) : خداوند در هر شب ماه رمضان می فرماید :« به عزت و جلالم سوگند ، به فرشتگان فرمان داده ام درهای آسمان را بر روی بندگان دعا کننده من بگشایند » (8) و باز پیامبر اکرم (ص) فرموده اند : ماه رمضان ماه استغفار ، ماه روزه و ماه دعا است ، (9) امام سجاد (ع) هم در ماه رمضان جز به دعا و تسبیح و استغفار و تکبیر لب نمی گشودند (10)
    بنابراین ماه رمضان بهترین ماه دعاست

    بهترین دعاها چیست ؟
    امام صادق علیه السلام در بهترین ماه و بهترین شب آن هم شب 23 رمضان می فرمایند که دعای سلامتی و فرج امام زمان عج اللهم کن لولیک ... را در این شب بخوانید و در همین روایت تاکید به کثرت این عمل نیز شده است در همه حالات و اوقات در رکوع و سجود و ... (11) با توجه به اینکه امام صادق علیه السلام در بهترین ماه ، بهترین شب و بهترین ساعات به بسیار خواندن این دعا امر فرموده اند میتوان فهمید که بهترین دعا، دعا برای فرج امام زمان (عج) است البته که در روایات دیگر هم به آن تصریح شده ، افضل الاعمال انتظار الفرج و همچنین رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله میفرمایند : أفضل العبادة انتظار الفرج / بهترين عبادت، انتظار فرج است با توجه به اینکه عبادت همان دعا میباشد پس بهترین دعا ، دعا برای فرج می باشد (12) همچنین از سوی امام زمان حضرت مهدی (عج) هم مهمترین دعا ، به دعای بسیار برای تعجیل در امر فرج تاکید شده است (13)
    بنابراین بهترین دعا ، دعا برای فرج است

    اینک باید دانست راه دعا (عبادتِ) خداوند چیست !؟
    راه دعا (عبادتِ) خداوند معرفت اوست (14) که معرفت خداوند همان معرفت امام است (15) ، جالب اینجاست که به فرموده ی امام زمان عج بهترین عمل برای کسب معرفت باز هم خود دعاست و آن دعا ، دعا برای فرج امام زمان عج است (16) که موجب تحصیل معرفت نسبت به خداوند می شود این هم دلیل دیگری برای این موضوع است که دعا برای فرج افضل اعمال یعنی افضل عبادات می باشد (17) ، و بر همگان واجب است نه فقط بر عده ای و اوج مطلب اینجاست که بدون این عبادت (انتظار فرج) هیچ عملی از بندگان پذیرفته نیست (18) و همچنین برای همین است که امام حسن عسکری علیه السلام هم فرموده اند در اخر الزمان همه هلاک می شوند مگر کسانی که به توفیق الهی موفق به دعا برای فرج شوند (19) این یعنی اگر ریشه و اصل عبادت یعنی دعا برای فرج نباشد دیگر عبادات مثل نماز و روزه و حج و زکات و ... به تنهایی موجب جلوگیری از هلاکت نمی شوند همانند بسیاری از دشمنان اهل بیت که چه بسا اهل نماز و روزه و حج و ... هستند اما اهل اتش اند (20) البته این اتش و جهنم برای دشنان اهل بیت است و هلاکت برای شیعیان و محبان اهل بیت اینگونه نیست که انها هم اهل اتش باشند بلکه هلاکت درجات مختلفی دارد مثلا برای دوستان و محبان گناهکار یا حتی محبانی که اهل نماز و روزه و ... هستند اما اهل دعا برای فرج نیستند همین اندازه از هلاکت کافیست که یا تقربشان به خداوند کم است یا با دعا و دیگر اعمالشان باعث تعجیل در فرج حجت خدا نیستند یا از اصحاب امام زمان عج نمی شوند یادر دنیا مکافات غفلت خویش را با گرفتاری ها و عذاب های دنیوی می بینند یا در برزخ گرفتار مشکلات مخصوص به آن عالم می شوند و همچنین در اخرت در درجات پایین بهشت قرار می گیرند و بسیاری موارد دگر که اینها همه از درجات هلاکت است اما شیعیان واقعی ای که اهل دعا برای فرج و دیگر عبادات و دستورات الهی هستند و از محرمات الهی پرهیز می کنند و همچنین اهل تقوا ، ورع ، حسن خلق و ... هستند هر کدام به میزان اعمال ، یقین و اخلاصشان درجات بالایی در زمان ظهور امام زمان عج دارند و از انصار و اصحاب مولا صاحب الزمان هستند و در بهشت نیز همنشین اهل بیت بوده و در درجاات عالی قرار خواهند گرفت و حقیقتا اینها اهل نجات کامل و از همه درجات هلاکت به دور هستند .
    بنابراین هدف از خلقت انسان انتظار و دعا برای فرج می باشد .

    این موضوعِِ مهم کاملا منطلقی و عقلانی نیز می باشد زیرا نتیجه ی نهایی افضل عبادات (انتظار و دعا برای فرج) تحقق و برپائی افضل اهداف یعنی حکومت خداوند متعال بر روی کل زمین به وسیله ی اخرین حجتش حضرت حجت بن الحسن العسکری سلام الله علیه است که زمین از زمان حضرت آدم علیه السلام تا به حال شاهد تحقق این بزرگترین وعده الهی نبوده است.
    حال با توجه به مطالب فوق 3 روایت دیگر در ذیل میاوریم تا نتیجه ای عالی از آیات و روایات بگیریم
    امام صادق (ع) : التقدير فى ليلة تسعة عشر و الابرام فى ليلة احدى و عشرين و الامضاء فى ليلة ثلاث و عشرين.
    مقدرات در شب نوزدهم ماه رمضان تعیین ، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم
    امضا می شود (21)
    امام صادق(ع) می فرمایند:
    "
    دعا، قضاء الهی را بر میگرداند،اگر چه قضاء الهی محكم شده باشد، از این رو زیاد دعا كن كه آن كلید هر رحمت و بر آوردن هر حاجت است (22)
    از رسول اكرم(ص) سؤال شد كه: آیا دعا می‏تواند سرنوشت را تغییر دهد و جلوی قدر الهی را بگیرد؟ حضرت فرمود: دعا می‏تواند سرنوشت را تغییر دهد. دعا جلوی قدر الهی را نمی‏گیرد، بلكه خود دعا نیز از قدر الهی است (23)
    نتیجه گیری : با توجه به آیات و روایات اصل عبادت دعا و اصل دعا ، دعا برای تحقق حکومت الهی یعنی دعا برای فرج و ظهور اخرین ذخیره ی الهی امام زمان عج است زیرا بنا بر اراده خداوند با ظهور امام زمان عج حکومت خداوند بر روی زمین محقق می شود و دیگر عبادات مانند نماز و روزه و حج و زکات و ... از شئونات و دستورات دعا و زیر مجموعه آن می باشد ، حال با توجه به اینکه دعا تقدیرات الهی را تغییر می دهد و شبهای قدر هم شبهای تعیین و تاکید و امضا قدر الهی می باشد
    و همچنین با در نظر گرفتن اینکه ماه رمضان بهترین ماه خداوند و انتظار و دعا برای فرج بهترین اعمال بندگان است توفیق به جا آوردن بهترین عمل را در بهترین ماه از خداوند عزوجل و حجت عزیزش مولا صاحب الزمان عج ( آنهم به صورت همگانی که این مهم نیز مورد تاکید احادیث می باشد (24) ) برای همه روزه داران گرامی خواستاریم.

    امام صادق علیه السلام : در ماه رمضان منتظر ظهور قائم آل محمد باشید (مفاتیح الجنان)
    ان شاء الله با دعای جدی و همگانی در این ماه عزیز شاهد ظهور عزیز خداوند باشیم

    و من الله توفیق
    منبع : نهضت جهانی دعای فرج
    ------------------------------------------------------------------------
    پی نوشت ها :
    1 - امام باقر(ع) مي‏فرمايد: لِكُلِّ شَي‏ءٍ رَبيعٌ وَ رَبيعٌ الْقُرآنِ شَهْرِ رَمَضان/ هرچيزي بهاري دارد و بهار قرآن ماه رمضان است / وسائل، ج 7، ص 218.

    2- سوره الذاریات ایه 56
    3- اصول كافى، بايب فضل الدعاء،
    4 - سوره فرقان، آيه 77
    5 - بحارالانوار، ج 93، ص 300 و محجة البیضاء، ج 2، ص 283 - 282 .
    6 - امالى شيخ صدوق
    7 -. الكافى ، ج ۴ ، ص 88
    8 - فضائل الاشهر الثلاثه، ص 99
    9 - فضائل الأشهر الثلاثة ، ص 117
    10- امام صادق عليه‏السلام : كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ عليه‏السلام إذا كانَ شَهرُ رَمَضانَ لَم يَتَكَلَّم إلاّ بِالدُّعاءِ و التَّسبيحِ و الاِستِغفارِ و التَّكبيرِ/ الكافى ، ج 4 ، ص 88
    11 – مفاتیح الجنان ، الکافی ج 4
    12- کمال الدين، ص644 و بحارالأنوار، ج 52، ص 125، ح 11 ؛ كمال الدين، ص 287، ح 6
    13- کمال الدین ،ص۴۸۴
    14 - امام رضا(ع) می فرمایند : نخستین قدم برای سیر در آسمان بندگی خداوند معرفت اوست / شیخ صدوق، توحید، باب التوحید و نفی التشبیه، ح 2
    15 - امام حسین علیه السلام : معرفت خدا عبارت است از اينكه اهل هر زمان امامي را كه اطاعتش بر آنان واجب است، بشناسد /|علل الشرايع، ج 1
    16 - از امام زمان (عج) سوال شد وظیفه شیعیان در عصر غیبت چیست ؟ فرمودند : برای ظهور من بسیار دعا کنید برای شما معرفت حاصل می شود هر گاه به این معرفت رسیدید خدا را شکر کنید و منتظر ظهور باشید | منتخب الاثر ص 90
    17 - رسول خدا (ص): افضل العبادة انتظار الفرج برترین عبادت انتظار فرج است بحارالانوار جلد 52 صفحه 125.
    18 - امام صادق فرمودند : هیچ عملی بدون انتظار فرج و ظهور امام زمان (عج) نزد خداوند پذیرفته نیست . | بحارالانوار 52/140
    19 - امام حسن عسكرى(علیه السلام) می‏‌فرماید:به خدا، فرزندم مهدى را غیبتى است كه در آن هیچ كس از هلاكت نجات ‏نمى‏یابد، مگر كسى كه خداى (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا براى تعجیل فرجش توفیق عنایت‏فرماید / اكمال الدین و اتمام النعمه، ج 2، ص 384
    20 - امام صادق (ع) فرموده اند:
    اِنَّ النّاصِبَ لَنا اَهلَ البَیتِ لایُبالی صامَ اَم صَلی، زَنی أَم سِرَق، اِنَّهُ فیِ النّارِ. اِنَّهُ فی النّار
    همانا دشمن ما اهل بیت تفاوتی نمی کند که نماز بخواند و روزه بگیرد یا زنا و دزدی کند. او در هر صورت در آتش است ثواب الاعمال، ص 203 بحارالانوار ج 27 ص 235 ح 51
    21 - وسائل الشيعه، ج 7 ص 259
    22 - اصول كافی، ج 4، ص 216
    23 - اقتباس و نقل به مضمون از مجموعه َآثار، ج 1، ص 395
    24 - شخصی ازامام محمد باقر علیه السلام می پرسد : چرا در امت های گذشته وقتی حجت خدا غائب میشد غیبت او این مقدار طولانی نمیشد ؟ حضرت فرمودند :زیرا آنها برای برطرف شدن غیبت،برای توبه وتضرع و دعا "اجتماع" میکردند ، ولی دراین امت تاکنون چنین اجتماع و تجمعی صورت نگرفته است/ کتاب شیوه های یاری قائم آل محمد صلی الله علیه وآله فقیه ایمانی
    لینک ثابت نظر دهید
    امام صادق سلام الله علیه :
    انتم لو فعلتم لَفَرَّجَ اللهُ عنّا،
    اگر شما شیعیان فرج را بخواهید خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند

    بحار الأنوارجلد 52

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    دعای مجیر در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار است و ازحضرت رسول صلى اللّه علیه و آله روایت شده و دعایى است که جبرئیل براى آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند آورد و کفعمى در«بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده و در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده،

    از جمله اینکه هر که این دعا را در«
    ایام البیض»[ روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم ] ماه رمضان بخواند گناهش آمرزیده می‏شود،هرچند به عدد دانه‏ هاى باران و برگهاى درختان و ریگهاى بیابان باشد. و خواندن آن براى شفاى‏ بیمار و اداى دین و بى‏ نیازى و توانگرى ورفع غم و اندوه سودمند است.


    سُبْحانَكَ يا اَللّهُ تَعالَيْتَ يا رَحْمنُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ
    منزهى اى خدا برترى تو اى بخشنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَكَ يا رَحيمُ تَعالَيْتَ يا كَريمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ يا مُجيرُ
    منزهى اى مهربان برترى تو اى كريم پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    ...

    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۹۱/۰۵/۱۱ در ساعت ۱۰:۴۲


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    خداوند رحمت ، خداوند غافر
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    منزه تویی، برتر از هر چه هست
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    کریمی رحیمی به ما بندگان
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    به عالَم تو مالک به هستی تو سلطان
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    به عِلوی تو قدّوس و سِفلی سلام
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو ایمَن کن خائفان و شهود عوالِم
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو با اقتدار و عزیز و جلالت
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    سزد کبریایی تو را و بزرگی تو را
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    منزّه تویی خالق ما سِوی
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    (ادامه دارد)

    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۹۱/۰۵/۱۱ در ساعت ۱۰:۴۷


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    قضاها و تقدیر، از تو عَیان
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو ای هادی و باقی و لایَزال
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو بخشنده ایّ و تو توبه پذیر
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    گشاینده ی باب رحمت تویی
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    ز تو خَلقِ عالََم در آسایشند
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو مولای مایی و سیّد به عالَم
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو

    دست
    نگهبان خَلقی ، قریبی به ما
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    سر آ غاز هستی توییّ و سر انجام کار
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    خدای منزّه ، حمید و مجید

    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست


    بذاتت قدیمی، به شوکت عظیم
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    غفوریّ و نعمت دِهِ شاکرن
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    گواهی و ناظر به خلق به هستی
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    تو بخشنده ای و تو مهربان
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    (ادامه دارد)

    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۹۱/۰۵/۱۱ در ساعت ۱۰:۵۳


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    به امر تو از قبر خارج شویم
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    تو ای وارث عالم هر چه هست
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    حیات و ممات همه دست تو است
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    مبرا تویی ای رفیق شفیق
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    انیس من مونس من تویی
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    چه زیباست هستی همه ز تو زیبا
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    نهانی به کنه و بذاتت قدیم
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    پرستش خصوص ....................
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    توبخشنده ای بی نهایت تو مافوق سطوت
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    پذیرای ذکری پذیرای شکری
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    تو بخشنده ای بی تقاضا گواهی به .....
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    پناه بی پناهان بزرگ بزرگان
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    به هستی عالم تو سایق تو لاحق
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    به رتبت بلندی به وعده تو صادق
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست
    شکافنده نور و ظلمت زدایی
    پناهم بده از عذاب و بگیرم تو دست

    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۹۱/۰۵/۱۱ در ساعت ۱۱:۰۸


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    11,935
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    33 روز 6 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    406
    آپلود
    94
    گالری
    278



    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
    به نام خداوند بخشنده مهربان

    سُبْحانَکَ یا اَللّهُ تَعالَیْتَ یا رَحْمنُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ
    منزهى اى خدا برترى تو اى بخشنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى

    یا رَحیمُ تَعالَیْتَ یا کَریمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مَلِکُ
    اى مهربان برترى تو اى کریم پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى پادشاه

    تَعالَیْتَ یا مالِکُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا قُدُّوسُ
    برترى تو اى مالک پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى مبرا از هر عیب

    تَعالَیْتَ یا سَلامُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُؤْمِنُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى سلامت بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى امان بخش برتر آمدى

    یا مُهَیْمِنُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عَزیزُ تَعالَیْتَ یا
    اى نگهبان پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى نیرومند برتر آمدى اى

    جَبّارُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُتَکَبِّرُ تَعالَیْتَ یا مُتَجَبِّرُ
    با جبروت و عظمت پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى داراى بزرگى و کبریاء برتر آمدى اى صاحب جلال و شوکت

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا خالِقُ تَعالَیْتَ یا بارِئُ اَجِرْنا
    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى اى آفریننده برتر آمدى اى پدید آرنده پناه ده ما را

    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُصَوِّرُ تَعالَیْتَ یا مُقَدِّرُ اَجِرْنا مِنَ
    از آتش اى پناه ده منزهى اى صورت ده برتر آمدى اى اندازه گیر کارها پناه ده ما را از

    النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا هادى تَعالَیْتَ یا باقى اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا
    آتش اى پناه ده منزهى اى راهنما برتر آمدى اى باقى پناه ده ما را از آتش اى

    مُجیرُ سُبْحانَکَ یا وَهّابُ تَعالَیْتَ یا تَوّابُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ

    پناه ده منزهى اى بخشنده برتر آمدى اى توبه پذیر پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا فَتّاحُ تَعالَیْتَ یا مُرْتاحُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى اى گشاینده برتر آمدى اى آسایش بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا سَیِّدِى تَعالَیْتَ یا مَوْلاىَ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى آقاى من برترى تو اى سرور من پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا قَریبُ تَعالَیْتَ یا رَقیبُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى نزدیک برترى تو اى مراقب اعمال بندگان پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا مُبْدِئُ تَعالَیْتَ یا مُعیدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى اى آغاز کن آفرینش برتر آمدى اى بازگرداننده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا حَمیدُ تَعالَیْتَ یا مَجیدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى اى پسندیده برتر آمدى اى ستوده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا قَدیمُ تَعالَیْتَ یا عَظیمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى دیرینه برترى تو اى با عظمت پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا غَفُورُ تَعالَیْتَ یا شَکُورُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى اى آمرزنده برتر آمدى اى پاداش ده سپاسگزاران پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا شاهِدُ تَعالَیْتَ یا شَهیدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى اى شاهد برترى تو اى گواه پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا حَنّانُ تَعالَیْتَ یا مَنّانُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ
    منزهى تو اى بسیار مهربان برترى تو اى نعمت بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو

    یا باعِثُ تَعالَیْتَ یا وارِثُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا
    اى برانگیزنده برترى تو اى ارث بر جهانیان پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى

    مُحْیى تَعالَیْتَ یا مُمیتُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا شَفیقُ

    زنده کننده برترى تو اى میراننده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى مهربان

    تَعالَیْتَ یا رَفیقُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا اَنیسُ تَعالَیْتَ

    برترى تو اى رفیق پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى همدم برترى تو

    یا موُنِسُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا جَلیلُ تَعالَیْتَ یا
    اى مونس پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى شوکتمند برترى تو اى داراى جمال و

    جَمیلُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا خَبیرُ تَعالَیْتَ یا بَصیرُ
    زیبایى پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى آگاه برترى تو اى بیناى

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا حَفِىُّ تَعالَیْتَ یا مَلِىُّ اَجِرْنا مِنَ

    به کارها پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى مهربان برترى تو اى بى نیاز مطلق پناه ده ما را

    النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مَعْبُودُ تَعالَیْتَ یا مَوْجُودُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ
    از آتش اى پناه ده منزهى اى معبود حقیقى برتر آمدى اى موجود بالذات پناه ده ما را از آتش

    یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا غَفّارُ تَعالَیْتَ یا قَهّارُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    اى پناه ده منزهى اى آمرزش پیشه برترى تو اى داراى قهر و سطوت پناه ده ما را از آتش اى پناه ده




    ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند

    و

    چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان یافتند.

    تلاطم های زندگی حکمتی از جهان هستی است...

    پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه اطرافمان



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    11,935
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    33 روز 6 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    406
    آپلود
    94
    گالری
    278



    سُبْحانَکَ یا مَذْکُورُ تَعالَیْتَ یا مَشْکُورُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى یاد شونده برترى تو اى سپاس دارنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا جَوادُ تَعالَیْتَ یا مَعاذُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ
    منزهى تو اى بخشنده برترى تو اى پناهگاه پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو

    یا جَمالُ تَعالَیْتَ یا جَلالُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا سابِقُ
    اى (اصل هر) زیبایى برترى تو اى (بخشنده هر) بزرگوارى پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى
    تو اى سبقت گیرنده

    تَعالَیْتَ یا رازِقُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا صادِق
    برترى تو اى روزى دهنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى راست گفتار

    تَعالَیْتَ یا فالِقُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا سَمیعُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى شکافنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى شنوا برترى تو

    یا سَریعُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا رَفیعُ تَعالَیْتَ یا بدیعُ
    اى شتابنده (در اجابت ) پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى بلند مرتبه برترى تو اى آفریننده

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا فَعّالُ تَعالَیْتَ یا مُتَعالُ اَجِرْنا
    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى کننده (آنچه بخواهى ) برترى تو اى والامرتبه پناه ده ما را

    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا قاضى تَعالَیْتَ یا راضى اَجِرْنا مِنَ
    از آتش اى پناه ده منزهى تو اى داور برترى تو اى راضى پناه ده ما را از

    النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا قاهِرُ تَعالَیْتَ یا طاهِرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا

    آتش اى پناه ده منزهى تو اى چیره بر خلق برترى تو اى پاکیزه پناه ده ما را از آتش اى

    مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عالِمُ تَعالَیْتَ یا حاکِمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ

    پناه ده منزهى تو اى دانا برترى تو اى حکمران پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا دآئِمُ تَعالَیْتَ یا قآئِمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ

    منزهى تو اى جاویدان برترى تو اى قیام کننده به امور خلق پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو

    یا عاصِمُ تَعالَیْتَ یا قاسِمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا غَنِىُّ
    اى نگهدار برترى تو اى قسمت کننده روزى پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى بى نیاز


    تَعالَیْتَ یا مُغْنى اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا وَفِىُّ تَعالَیْتَ

    برترى تو اى بى نیاز کننده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى وفادار برترى

    یا قَوِىُّ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا کافى تَعالَیْتَ یا شافى
    تو اى نیرومند پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى کفایت کننده برترى تو اى شفا دهنده

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُقَدِّمُ تَعالَیْتَ یا مُؤَخِّرُ اَجِرْنا
    پناده ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى مقدم دارنده برترى تو اى عقب انداز پناه ده ما را

    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا اَوَّلُ تَعالَیْتَ یا آخِرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا
    از آتش اى پناه ده منزهى تو اى اول برترى تو اى آخر پناه ده ما ر از آتش ا

    مُجیرُ سُبْحانَکَ یا ظاهِرُ تَعالَیْتَ یا باطِنُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    پناه ده منزهى تو اى پیدا برترى تو اى ناپیدا پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا رَجآءُ تَعالَیْتَ یا مُرْتَجى اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ

    منزهى تو اى امید برترى تو اى مایه امیدوارى پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا ذَاالْمَنِّ تَعالَیْتَ یا ذَاالطَّوْلِ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى صاحب نعمت برترى تو اى صاحب احسان پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا حَىُّ تَعالَیْتَ یا قَیُّومُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ
    منزهى تو اى زنده برترى تو اى پاینده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو

    یا واحِدُ تَعالَیْتَ یا اَحَدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا سَیِّدُ
    اى یگانه برترى تو اى یکتا پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى آقا

    تَعالَیْتَ یا صَمَدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا قَدیرُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى بى نیاز پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى توانا برترى

    یا کَبیرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا والى تَعالَیْتَ یا مُتَعالى
    تو اى بزرگ پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى حکمران برترى تو اى والامقام

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عَلِىُّ تَعالَیْتَ یا اَعْلى اَجِرْنا مِنَ

    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى والا برترى تو اى والاتر از همه پناه ده ما را از

    النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا وَلِىُّ تَعالَیْتَ یا مَوْلى اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا

    آتش اى پناه ده منزهى تو اى صاحب اختیار برترى تو اى سرور پناه ده ما را از آت

    مُجیرُ سُبْحانَکَ یا ذارِئُ تَعالَیْتَ یا بارِئُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    اى پناه ده منزهى تو اى آفریننده برترى تو اى پدید آرنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا خافِضُ تَعالَیْتَ یا رافِعُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى پایین آرنده برترى تو اى بالا برنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا مُقْسِطُ تَعالَیْتَ یا جامِعُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ

    منزهى تو اى به انصاف رفتار کننده برترى تو اى گردآورنده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا مُعِزُّ تَعالَیْتَ یا مُذِلُّ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ
    منزهى تو اى عزت بخش برترى تو اى ذلت بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو

    یا حافِظُ تَعالَیْتَ یا حَفیظُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا قادِرُ
    اى نگهبان برترى تو اى نگهدار پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى توانا

    تَعالَیْتَ یا مُقْتَدِرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عَلیمُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى با اقتدار پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى دانا برترى تو

    یا حَلیمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا حَکَمُ تَعالَیْتَ یا حَکیمُ
    اى بردبار پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى داور برترى تو اى فرزانه




    ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند

    و

    چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان یافتند.

    تلاطم های زندگی حکمتی از جهان هستی است...

    پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه اطرافمان



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    11,935
    مورد تشکر
    4 پست
    حضور
    33 روز 6 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    406
    آپلود
    94
    گالری
    278



    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُعْطى تَعالَیْتَ یا مانِعُ اَجِرْنا
    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى عطا ده برترى تو اى مانع از عطا پناه ده ما را
    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا ضآرُّ تَعالَیْتَ یا نافِعُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ
    ده منزهى تو اى زیان رسان برترى تو اى سودرسان پناه ما را از آتش

    یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُجیبُ تَعالَیْتَ یا حَسیبُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا

    اى پناه ده منزهى تو اى اجابت کننده برترى تو اى حسابگر پناه ده ما را از آتش اى

    مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عادِلُ تَعالَیْتَ یا فاصِلُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ

    پناه ده منزهى تو اى دادگر برترى تو اى جدا کننده پناه ده ما را از آتش اى پناه د

    سُبْحانَکَ یا لَطیفُ تَعالَیْتَ یا شَریفُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    منزهى تو اى مهربان برترى تو اى شریف پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا رَبُّ تَعالَیْتَ یا حَقُّ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا
    منزهى تو اى پروردگار برترى تو اى ثابت پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى

    ماجِدُ تَعالَیْتَ یا واحِدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا عَفُوُّ
    گرامى برترى تو اى یگانه پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى باگذشت

    تَعالَیْتَ یا مُنْتَقِمُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا واسِعُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى انتقام کش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى وسیع رحمت برترى تو

    یا مُوَسِّعُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا رَؤُفُ تَعالَیْتَ یا
    اى گشایش بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى مهرورز برترى تو اى

    عَطوُفُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا فَرْدُ تَعالَیْتَ یا وِتْرُ
    با عطوفت پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى یگانه برترى تو اى تک و تنها

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُقیتُ تَعالَیْتَ یا مُحیطُ اَجِرْنا
    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى حافظ و نگهبان برترى تو اى محیط بر هر چیز پناه ده ما را

    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا وَکیلُ تَعالَیْتَ یا عَدْلُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ
    از آتش اى پناه ده منزهى تو اى وکیل برترى تو اى سراسر عدل و داد پناه ده ما را از آتش

    یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُبینُ تَعالَیْتَ یا مَتینُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ
    اى پناه ده منزهى تو اى آشکار کننده برترى تو اى ثابت سستى ناپذیر پناه ده ما را از آتش اى پناه ده

    سُبْحانَکَ یا بَرُّ تَعالَیْتَ یا وَدُودُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا

    منزهى تو اى نیکوکار برترى تو اى بسیار مهربان پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى

    رَشیدُ تَعالَیْتَ یا مُرْشِدُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا نُورُ
    ارشاد کننده برترى تو اى رهنمون پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى نور

    تَعالَیْتَ یا مُنَوِّرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا نَصیرُ تَعالَیْتَ
    برترى تو اى روشنى بخش پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى یاور برترى ت

    یا ناصِرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا صَبُورُ تَعالَیْتَ یا
    اى یارى ده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى بردبار برترى تو اى

    صابِرُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُحْصى تَعالَیْتَ یا

    شکیبا پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى شمارنده برترى تو اى

    مُنْشِئُ اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا سُبْحانُ تَعالَیْتَ یا دَیّانُ
    ایجاد کننده پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى منزه برترى تو اى کیفر ده

    اَجِرْنا مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا مُغیثُ تَعالَیْتَ یا غِیاثُ اَجِرْنا
    پناه ده ما را از آتش اى پناه ده منزهى تو اى فریادرس برترى تو اى دادرس پناه ده ما را

    مِنَ النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا فاطِرُ تَعالَیْتَ یا حاضِرُ اَجِرْنا مِنَ
    از آتش اى پناه ده منزهى تو اى آفریننده برترى تو اى حاضر پناه ده ما را از

    النّارِ یا مُجیرُ سُبْحانَکَ یا ذَاالْعِزِّ وَالْجَمالِ تَبارَکْتَ یا ذَاالْجَبَرُوتِ

    آتش اى پناه ده منزهى تو اى صاحب عزّت و زیبایى بزرگى تو اى صاحب جبروت

    وَالْجَلالِ سُبْحانَکَ لا اِلهِ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّى کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ
    و جلال منزهى تو معبودى جز تو نیست ((منزهى تو و همانا من از ستمگرانم

    فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجىِ الْمُؤمِنینَ وَ صَلَّى اللّهُ
    پس مستجاب کردیم دعاى او (یعنى یونس ) را و او را از اندوه نجاتش دادیم و این چنین مؤ منین را نجات بخشیم )) و درود

    عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینَ وَالْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ حَسْبُنَا
    خدا بر آقاى ما محمد و آلش همگى و ستایش خاص پروردگار جهانیان است و خدا ما را بس است

    اللّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلىِّ العَظیمِ

    و او نیکو وکیلى است و جنبش و نیرویى نیست جز به خداى والاى بزرگ


    ویرایش توسط ╫❀نیایش❀╫ : ۱۳۹۱/۰۵/۱۲ در ساعت ۱۰:۰۷

    ماهی ها از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند

    و

    چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان یافتند.

    تلاطم های زندگی حکمتی از جهان هستی است...

    پس از خدا بخواهیم دلمان آرام باشد نه اطرافمان



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    اما کلمه مجیر اسم فاعل از ماده «ج و ر» است به معنای پناه دادن و مجیر به معنای پناه دهنده از عذاب جهنم و آتش آن است که از اسمای خداوند است . در مورد دعاي مجير؛ گفتني است كه هر کس اين دعا را در ايام البيض ماه رمضان بخواند گناهش آمرزيده مي شود هر چند زياد باشد و براي شفاي مريض، قضاي دين، غني و توانگري و رفع هم و غم مفيد است.



    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود