صفحه 1 از 10 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: " چند نمونه از مغایرات مفاتیح الجنان با قرآن "

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    " چند نمونه از مغایرات مفاتیح الجنان با قرآن "




    سلام بر دوستان عزیز

    نوشتار زیر چند خطی است از کتاب " تضاد مفاتیح الجنان با قرآن " نوشته آیت الله برقعی


    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


    وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقًا يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ
    در ميان آنها کسانى هستند که به هنگام تلاوت کتاب (خدا)، زبان خود را چنان مى‏گردانند که گمان کنيد (آنچه را مى‏خوانند،) از کتاب (خدا) است؛در حالى که از کتاب (خدا) نيست! (و با صراحت) مى‏گويند: «آن از طرف خداست!» با اينکه از طرف خدا نيست، و به خدا دروغ مى‏بندند در حالى که مى‏دانند!

    موضوع مقاله زیر در خصوص یک کتاب است کتابی که ملای نویسنده اش شیخ عباس قمی و نامش را هم مفاتیح الجنان گذارده اند ! در اول این کتاب ، چند سوره از قرآن آورده شده ، و در حاشیة آنها ثواب‌های اغراق‌آمیزی آورده که بطلان آنها بر هر عاقل خبیری روشن است، مثل آنکه می‌گوید: «سورة یس به صاحبش می‌رساند خیر دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند از او بلای دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند هر شری را، و روا می‌کند هر حاجتی را»، و اینها یقیناً دروغ است، زیرا رسول خدا و بسیاری از اصحابش او سورة یس را خواندند ولی شرور از آنان دفع نشد. و یا می‌نویسند: «هر که بشنود جهت او باشد هزار نور و هزار یقین»، در حالی که اگر یقین به آخرت را می‌گوید که یک یقین کافی است. و یا می‌نویسد «هر که در قبرستان سورة یس بخواند خدای عزوجل عذاب اموات را تخفیف دهد و از هر آفتی محفوظ است، و اگر بمیرد داخل بهشت شود».

    اینها اخباری است غلوآمیز و ناشی از اوهام و غفلت راویان کذاب و همچنین مولف کتاب است . و یا می‌نویسد: «سورة الرحمن می‌آید از نزد خدای عزوجل و می‌ایستد، نزد خدای تعالی در جائی که نزدیکتر از آن نیست بخدای تعالی». جناب قمی فکر نکرده که می‌آید از نزد خدا و می‌ایستد نزد خدا معنی ندارد و یا می‌نویسد: «هر کس روز بخواند و بمیرد شهید مرده است، و هر کس شب بخواند و بمیرد شهید مرده است». باید گفت: پس دیگر میدان جهاد و آلات حرب لازم نیست. و گوید: «هر کس شیعه باشد و در نماز شب جمعه سورة جمعه و سبح اسم ربک بخواند و در نماز ظهر آن جمعه و منافقین بخواند گویا عمل رسول خدا را بجا آورده، و جزای او بهشت است». طبق این خبر ارزش عمل رسول خدا مطابق است با تنها رو خوانی بدون تعقل دو عدد سوره و باز نوشته که: «النبأ العظیم» هم ولایت است، و هم علی است، در صورتی که خود علی در دعاهای خود در صحیفة علویه می‌گوید: «من ایمان آورده‌ام به "نبأعظیم" که قیامت باشد». و در خود در سورة "عم یتساءلون" خدا بیان کرده که نبأ عظیم، خبر روز قیامت است. و عبارت صحیفة علویه در دعای روز دوشنبه این است: «الحمد لله الذی هدانی بالإسلام وأکرمنی بالإیمان وبصرنی فی الدین وعرفنی الحق الذی عنه یؤفکون والنبأ العظیم الذی هم فیه مختلفون». معلوم می‌شود نویسندة مفاتیح از کلام منتسب به علی مطلع نبوده است، و در فضیلت سورة قدر نوشته که: «هر کس در نماز بخواند از جانب خدا به او ندا شود که گناهان گذشتة تو را خدا آمرزید، عمل را از سر گیر». یعنی: دو مرتبه جنایات را از سر گیر. من نمی‌دانم چرا نویسندگان این اخبار و خوانندگان آن فکر خود را بکار نیرداخته‌اند و ندانسته‌اند که این اخبار ضد قرآن و قانون إلهی است که فرموده: « هر كس هموزن ذرّه‏اى كار خير انجام دهد آن را مى‏بيند!. و هر كس هموزن ذرّه‏اى كار بد كرده آن را مى‏بيند!». «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ * وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ» (الزلزلة: 7- 8). و یا «هر کس در گرو اعمال خود است».«كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ». [المدثر: (38)].

    در (ص 29) همین کتاب نقل نموده که: «هر که معصیت خدا را در شب جمعه ترک کند حق تعالی گناهان گذشتة او را بیامرزد». در حالی که قرآن فرموده: « نه به آرزوهای شما و نه به آرزوهای اهل کتاب است، هر کس بدکاری کند به آن جزا داده شود، و جز خدا هیچ یار و یاوری برای خود نخواهد یافت»« لَيْسَ بِأَمَانِيِّکُمْ وَلاَ أَمَانِيِّ أَهْلِ الْکِتَابِ مَن يَعْمَلْ سُوءاً يُجْزَ بِهِ وَلاَ يَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللّهِ وَلِيّاً وَلاَ نَصِيراً » (نساء: 123) حال خواننده مختار است کلام خدا را قبول کند یا روایت سراسر کذب مفاتیح را. در (ص 31) نقل کرده که «هر کس در هر شب جمعه سورة بنی اسرائیل را بخواند، نمیرد تا به خدمت قائم برسد». و این خبر از صادق نقل شده، در صورتی که به عقیده خودشان در زمان او ، امام قائمی نبوده جز خودش. و نیز در همان صفحه برای خواندن سورة ص ثواب‌هائی نقل کرده که ضد عقل و قرآن است، و گوید: «هر که سورة الم سجده را در هر شب جمعه بخواند خدا او را بر اعمال او حساب نکند». و این ضد آیة 6 سورة اعراف است که فرموده: «البته از تمام مردمی که رسول برایشان فرستاده سؤال می‌کنیم، و البته از خود انبیا و پیامبران مرسل (نیز) سؤال خواهیم کرد»« فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ » (اعراف: 6)


    وقتی خدا پیامبران را مسئول می‌داند چگونه هر کس سوره‌ای بخواند مسئول حساب و کتاب خدا نباشد؟!! در اعمال روز جمعه (ص 37) روایت کرده که هر کس سه انار بخورد تا صد و بیست روز وسوسة شیطان از او دور گردد و معصیت خدا نکند و داخل بهشت شود ! و در (ص 39) نمازی را روایت کرده که اگر از آن فارغ شدی میان تو و خدا گناهی نمی‌ماند." که البته این دستور برای جری کردن گنه‌کاران خوب است. و در (ص 40) می‌گوید: از گناهان بیرون آید مانند روزی که از مادر متولد شده است. بنابراین، هر کس گناهی کرد این نماز را می‌خواند و معصوم می‌شود. و پس از نماز دعایی از قول علی آورده که جملات آن بر خلاف عقل و شرع است، از آن جمله می‌گوید:: «اللهم بمحمد ولیی وبعلی ولیی وبالائمة الراشدین». راوی جعال آن قدر نفهمیده که علی نمی‌گوید: بعلی ولیی، و ائمة راشدین، آنها هرگز خدا را به خودشان قسم نداده‌اند. چقدر نادان است آنکه خدا را قسم بدهد به خودش. باید گفت: چه قدر مغرور‌کننده است اگر بگوئیم: هر که این نماز را با این کلمات زشت بخواند تمام گناهانش آمرزیده شود و گوید: گناهان گذشته و آیندة او آمرزیده شود! باید گفت: از راویان نادان کم سواد بهتر از این چیزها توقع نیست.


    ادامه دارد......
    .


    إِيَّاكَ نَعْبُدُ .............................................. وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

    تنها تورا میپرستم و بس ......................... جز تو یاری نجویم ز کس




    .

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از همه بدتر و رسواتر در نمازي که به نام صاحب الزمان است و در دعائي که موجب کفر و شرک و ضد قرآن است آورده که : «يا محمد يا علي يا علي يا محمد أکفياني فإنکما کافياي يا محمد يا علي يا يا علي يا محمد انصراني فإنکما ناصراي، يا محمد يا علي يا علي يا محمد احفظاني فإنکما حافظاي يا مولاي يا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث أدرکني أدرکني أدرکني» تا آخر. در اين دعا: اولاً، غير خدا را خوانده که شرک و ضد ده‌ها آيات قرآن است که از آن جمله در سورة جن فرموده:

    «فَلا تَدْعُو مَعَ اللَّهِ أَحَداً» (الجـن: 18).
    «احدي را با خدا نخوانيد»
    « قُلْ إِنَّمَا أَدْعُوا رَبِّي وَلاَ أُشْرِکُ بِهِ أَحَداً » (جن: 20).
    «بگو: (اي محمد!) فقط پروردگارم را مي‌خوانم و احدي را شريک او نمي‌کنم»

    و در سورة احقاف آية 5- 6 فرموده:
    « وَمَنْ أَضَلُّ مِمَّن يَدْعُوا مِن دُونِ اللَّهِ مَن لاَ يَسْتَجِيبُ لَهُ إِلَي‏ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَهُمْ عَن دُعَائِهِمْ غَافِلُونَ وَإِذَا حُشِرَ النَّاسُ کَانُوا لَهُمْ أَعْدَاءً وَکَانُوا بِعِبَادَتِهِمْ کَافِرِينَ (احقاف: 5-6)
    «و کيست گمراه‌تر از آنکه غير خدا را مي‌خواند کسي را مي‌خواند که اجابت او نمي‌کند تا قيامت، و آنان از دعاي ايشان آگاه نيستند. و چون مردم در قيامت محشور شوند آنان براي ايشان دشمنند، و بعبادت ايشان کافر و منکر بوده‌اند».

    و آيات ديگر که خواندن و حاضر و ناظر و سميع و بصير دانستن غيرخدا را در همه جا شرک شمرده است. و به اضافه، نويسنده هر يک از محمدو علي را يک مرتبه مقدم داشته و مرتبة ديگر مؤخرکه به ايشان برنخورد و گله نکنند که محمد بگويد: چرا نام مرا مقدم نداشتي؟!! و يا علي بگويد: چرا نام مرا مؤخر داشتي؟!!! و لذا در تقديم و تأخير مکرر کرده که جاي گله نباشد !!! و بعد گويد: شما دو نفر مرا کفايت کنيد. آيا اين صاحب الزمان شما قرآن نخوانده که سورة زمر آية 36 مي‌فرمايد:

    « أَلَيْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ » (زمر: 36)
    «آيا خدا كفايت‏كننده بنده‏اش نيست؟».

    و در آيات ديگر فرموده:

    « وَكَفَى بِالله حَسِيباً » و «وَكَفَى بِاللَّهِ نَصِيراً» (نساء آيه ي 6 و 45).

    «خداوند حسابرسى را كافى است». «و كافى است كه خدا ياورِ [شما] باشد».

    خدا فرموده: من براي نصرت و سرپرستي و حساب و ساير امور کافي هستم، ولي اين ها مي‌گويند: اي محمد و علي شما دوتا ما را کفايت و ياري و نصرت دهيد. در حالي که محمد و ساير پيامبران از دنيا بي‌خبر و در عالم ديگر بدون خوف و حزن و تکليف ساکن مي‌باشند و جز رضاي خدا به چيزي توجه ندارند. اما اين دعا سازان از دين بي‌خبر، دعا ساخته‌اند که اي محمد و علي «احفظاني»، يعني مرا حفظ کنيد، آيا اينها آيات قرآن را نخوانده که خدا در سورة هود آية 57 فرموده:

    « إِنَّ رَبِّي عَلَي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ حَفِيظٌ » (هود: 57)
    «پروردگارم حافظ و نگاهبان هر چيز است».
    و در سورة نساء آية 80 فرموده:
    « فَمَا أَرْسَلْنَاکَ عَلَيْهِمْ حَفِيظاً » (نساء: 80)
    «ما تو را بر آنان نگاهبان نفرستاده‏ايم‏».
    و در سورة انعام آية 107 فرموده:
    « وَمَا جَعَلْنَاکَ عَلَيْهِمْ حَفِيظاً » (انعام: 107)
    «و نگردانيديم ترا بر ايشان نگاهبان‏».

    و آيات ديگر که خدا به رسول خود مي‌گويد: تو حافظ ديگران نيستي، ما تو را حافظ و نگهبان قرار نداديم" آيا مدعيان علم و حديث چرا اينقدر بايد خرافي و از قرآن بي‌خبر باشند تا خود به شرک وارد شوند و ملت را هم دعوت به شرک سازند. آيا آن کسي که به صاحب الزمان خيالي مي‌گويد: الغوث و يا أدرکني و يا به فريادم برس، فکر نکرده که غيرخدا فريادرس نيست. آيا رسول خدا و ساير انبياء کجا خود را فريادرس مردم خوانده‌‌اند آن هم پس از وفاتشان.

    در (ص 49) در اعمال روز جمعه نوشته که: «هر کس بعد از نماز صبح يا ظهر فلان صلوات را بفرستد تا يک سال گناهي بر او نوشته نشود». خوبست تمام اراذل و اوباش و فاسق و ستمگران به اين حديث عمل کنند و سالي يک مرتبه اين دو کلمه را بگويند که ديگر گناهي بر آنان نوشته نشود و در دنيا بي‌بند و بار، و در آخرت وارد بهشت شوند!! و در (ص 51) گويد: روز جمعه است که امام عصر زمين را از لوث شرک و کفر پاک مي‌کند" و اين مخالف آيات قرآن است که فرموده:

    «وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ». (المائدة: 64).
    «و ما تا روز قيامت ميانشان دشمنى و كينه افكنده‏ايم‏‏».

    که آيات بسياري در قرآن دلالت دارد که تا روز قيامت کفر و شرک بين بشر وجود خواهد داشت، و کفار از بين نمي‌روند. و در (ص 52) نقل کرده صلواتي را از مهدي که مي‌توان گفت بسياري از خرافات و موهومات ضد قرآني و ضد عقل را در آن جمع کرده‌اند. مانند اينکه در وصف رسول خدا مي‌گويد: «المفوض إليه دين الله»، يعني: دين خود را واگذار به او کرده که هر چه خواست در دين بگويد و يا عمل کند." و اين باطل محض است، زيرا در قران مي خوانيم که وقتي رسول خدا يک چيز را بر خود حرام کرد، خدا در سورة تحريم به او عتاب کرده که:« يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکَ ( 1) " و اگراين تفويض راست بود ديگر آن عتاب معني نداشت. و نيز چون گروهي از منافقين براي عدم حضور به جهاد معتذر به عذرها شدند و رسول خدا بدون تحقيق به ايشان اذن داد. حق تعالي او را مورد عتاب قرار داده که:«عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ».«خداوند تو را ببخشد! چرا به آنها اجازه دادى؟!».و لذا خدا در سورة مائده به او مي‌گويد: «و هر كس كه به آنچه خداوند نازل كرده است حكم نكند، اينانند كه كافرند»« وَمَن لَمْ يَحْکُم بِمَا أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ » (مائده:44) و در آية ديگر مي‌گويد:«وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ * لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيَمِينِ * ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ»(الحاقه: 44- 46) «و اگر اين پيامبر بعضي از گفتگوها را به ما نسبت مي‌داد. او را بقدرت و شدت گرفته بوديم سپس شاهرگش را بريده بوديم».

    بنابراين، دين تنها از طرف خداست و محمد حق ندارد چيزي زياد و يا کم نمايدو بعد حجت تراشي کرده و دوازده امام را حجت قرار داد، در حالي که خدا در سورة نساء آيه 165 مي‌فرمايد:

    « رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلاَّ يَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَي‏ اللّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ» (نساء: 165)
    «پيامبراني بشارت آور و هشدار دهنده [فرستاديم] تا پس از [آمدن] آنها براي مردم نزد خدا حجتي نباشد».

    در آخر اين دعا ، ائمه را «عروة الوثقي وحبل المتين وصراط المستقيم» خوانده است. با اينکه علي مکرر در نهج البلاغه مي‌فرمايد: «عروة الوثقي وحبل الله المتين قرآن است». و مي‌فرمايد: «من تابع دين و مطيع حبل الله مي‌باشم» نه خود من حبل الله باشم ! و مگر علي در هر نماز عرض نمي ‌کند: خدايا! ما را به صراط مستقيم هدايت نما، ولي اين راوي گمراه مي‌گويد: خود او ( علي ) صراط مستقيم است ! پس او که در نمازش مي‌گفته: «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» الفاتحة: (6). حتما داشته شوخي يا دروغ مي‌گفته است؟!( نعوذ با الله از تهمت و غيبت ) و از بي‌سوادي و ناداني آنکه در آخر اين دعا براي امام غايب خود دعا مي‌کند که «اللهم صل علي وليک وولاة عهدک والأئمة من ولده ومدفي أعمارهم وزد في آجالهم وبلغهم أقصي آمالهم»، «خدايا! به واليان عهد خود و امامان از فرزندان او عمر زياد بده، و در مدت عمرشان زياد کن»، اين راوي خيال کرده امامان همه از فرزندان مهدي بوده و همه زنده هستند، لذا براي ايشان از خدا طول عمر مي‌خواهد !!! و بعد از خدا خواسته که مهدي را از دست جباران و ستمگران خلاص کند. اما کسي نبوده که به او بگويد: امام غايب شما مگر در دست ظالمين است تا خدا او را خلاص کند ؟!! آنها اين همه بدعت در اسلام آورده‌اند و بعد در کمال پرروئي و وقاحت فرياد بر مي آورند که خدايا دين خود را تجديد کن، و آنچه از دين محو شده و از کتاب تبديل شده احيا کن و آنچه تغيير داده شده اظهار کن که بدعتي نزد آن نباشد " اين راوي دعا مانند آن دزدي است که خود چيزي را بدزدد و هي فرياد کند که : آي دزد ، آي دزد !!
    .


    إِيَّاكَ نَعْبُدُ .............................................. وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

    تنها تورا میپرستم و بس ......................... جز تو یاری نجویم ز کس




    .

  5. تشکرها 2


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    56
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیان نمایش پست
    سلام بر دوستان عزیز

    نوشتار زیر چند خطی است از کتاب " تضاد مفاتیح الجنان با قرآن " نوشته آیت الله برقعی

    سلام.
    اگه شبه شبتون بخير
    اگه روزه روزتون بخير

    يه خبر دارم در حد المپيك.

    مولوي عبد العزيز شمبلوني با شجاعت تمام، زبان به حقيقت گشود او كه خود علام كرده است جانش در خطر است، و مابقي عمر خود را با ترس و تهديد خواهد گذراند؛ ولي اعلام كرده است يك مسلمان واقعي هر گز بيمي از بيان حق ندارد.

    و اما اصل ماجرا :

    ( اقا جون من از همين اول بگم كسي منو از سايت اخراج نكنه يا فحش و بد و بيرا نباشه چون من فقط دارم گزارش مي دم ).

    مولوي عبد العزيز مي گويد در تحقيقات چندين ساله اي كه داشته است به اين نتيجه رسيده است كه حد اقل 500 روايت از روايات صحيح بخاري و صحيح مسلم كذب و دروغ است. و عده اي كذاب و دروغگو و مفتر اين روايات را جعل و دو امام بخاري و امام مسلم بدون هيچ دقت و توجهي؛ فقط به خاطر اينكه گويندگان اين روايات در حزب و گروه انها بوده اند؛ نقل كرده اند.
    ( اين جمله از منه : در صحيح بخاري از علي ع به تعداد انگشتان دست روايت پيدا نمي كنيد، دليلشم بايد از خود اقاي بخاري بپرسيد).

    راستش من كه اين خبر رو ديدم؛ 500 روايت خيلي بود. ديدم اگه بخوام همه رو كپي كنم اينجا واويلا ميشه. يه دو روز وقت من گرفته ميشه و فكر كنم سايت اونقدر سنگين ميشه كه بايد با جك بلندش كرد.
    براي همين از باب نمونه فقط روايات مربوط به خدا رو از صحيح بخاري اينجا ميزارم.
    راستي تا يادم نرفته : اينكه اين مطلب رو اينجا مي زارم بريا اينه كه تعارض و تناقضات صحيحترين كتاب بعد از قران رو به اطلاع دوستان برسونم. جواب علمي مطالب هم بر عهده كارشناسان و پاسخگويان محترم سايت.


    1. خدا ديده مى‏شود

    حديث أوّل: «روزى پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله به ماه شب چهارده نگريست و فرمود: همان‏طور كه شما اين ماه را مى‏بينيد به زودى پروردگارتان را بى‏هيچ مانع و مزاحمتى خواهيد ديد.1


    حديث دوم :«وقتى اهل بهشت داخل بهشت شدند خداى تبارك و تعالى مى‏فرمايد: آيا چيزى مى‏خواهيد بيفزايم؟
    ... آنگاه خداوند حجاب را كنار مى‏زند. چيزى به آنها محبوب‏تر از نظر به پروردگارشان داده نشده است.2

    2 ـ اعضاء و جوارح خدا

    الف ) انگشتان خدا


    «مردى از دانشمندان يهود نزد رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وس م آمد و گفت: يا محمّد! خداوند آسمانها را بر انگشتى و زمين‏ها را بر انگشتى و درخت را بر انگشتى و آب و خاك را بر انگشتى و ساير خلايق را بر انگشتى نگه مى‏دارد... پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وس م هم جهت تصديق قول او خنديد....3

    ب ) پاي خدا ( طبق اين روايت خدا نيز خود جهنمي است، البته چون گناهش كوچك بوده فقط پايش در جهنم مي رود).
    &laquo... وأمّا آتش، پس آن پر نمى‏شود تا آنكه (خداوند) پايش را (در آن) قرار مى‏دهد در اين هنگام است كه (جهنّم) مى‏گويد بس است بس است (و در بعض روايات سه بار آن را مى‏گويد).
    اينجاست كه جهنّم پر مى‏شود و قسمتهاى مختلف آن بهم جمع مى‏شوند.4

    ج ) كمر خدا
    «أبو هريره از پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله نقل مى‏كند كه چون خداوند از آفرينش فارغ شد رَحِم برخاست و كمر خدا را گرفت خدا گفت: دست بردار. گفت: اين مكان جايى است كه بايد از بريده شدن (قطع رحم) به تو پناه آورد. خدا گفت: آيا راضى نمى‏شوى كه هر كه با تو وصل كرد من با او وصل كنم و هر كه تو را قطع كرد من با او قطع كنم؟ گفت: بلى اى پروردگار من... .5


    3 منزل خدا

    .... در اينجا رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله (البته بنا به نقل صحيحين) مى‏فرمايد كه من از پروردگارم در منزلش اجازه مى‏گيرم و به من اجازه داده مى‏شود . و چون او را ديدم به سجده مى‏افتم (معلوم مى‏شود كه تا آن موقع خدا را نديده بود! علّت آن معلوم است زيرا خداى صحيحين در خانه‏اش بود و بيرون نيامده بود تا بتوان او را ديد!) . من خارج مى‏شوم (معلوم است كه از كجا خارج مى‏شود، از خانه خدا كه داخل آن شده بود!) و آنانى را كه برايشان اجازه شفاعت گرفتم از جهنّم بيرون آورده وارد بهشت مى‏كنم سپس برمى‏گردم و از پروردگارم در خانه‏اش اجازه مى‏گيرم.6

    6. خدا هر شب پايين مى‏آيد ( جون من اين يكي رو با لذت بخونيد)


    «پرودگار ما هر شب، يك سوم به آخر شب مانده، به آسمان دنيا مى‏آيد و مى‏گويد: كيست مرا بخواند تا او را اجابت كنم؟ كيست كه از من بخواهد تا به او عطا كنم؟ كيست كه از من آمرزش بطلبد تا او را بيامرزم.7

    توجه : البته خدائى كه ديده شود و منزلى داشته باشد و داراى دست و پا و كمر و... باشد، چرا به پايين نيايد؟
    راستي زمين كروى است و هميشه قسمتى از زمين ثلث آخر شب است؛ با توجّه به اين موضوع، آيا خوانندگان اين كتابها از خود نمى‏پرسند كه اگر هميشه خدا در زمين است پس كى به آسمان مى‏رود؟

    7. خودتون اسم بزاريد

    خداوند به خواب پيامبرش آمده و كف دست خود را بين دو شانه‏اش گذاشت و دستش هم به اندازه‏اى بود كه نوك انگشتانش به سينه حضرت رسيد. با اين حساب بايد هيكل او هم در حدود هيكل يك انسان و بسيار كوچكتر از هيكل حضرت آدم عليه‏السلام ـ مطابق نقل صحيحين ـ باشد. چه آنكه آن دو (بخارى و مسلم) نوشته‏اند كه قد آن حضرت 60 ذراع (تقريبا 30 متر) بوده است
    .8

    اي داد بيداد / اي داد بر من؛ حواسم نبود حداقل يه چند كلمه جناب مولوي شمبلولي رو معرفي كنم. ولي خب عيب نداره هر وقت دوستان عزيز ايت الله برقعي رو كمي معرفي كردن ما هم ايشون رو معرفي مي كنيم.

    ----------------------------------------------------------
    1. صحيح بخارى، ج 1، ص 145، باب مواقيت الصلاة وفضلها، باب فضل صلاة العصر و نيز ص 150، باب فضل صلاة الفجر، وج 6، ص 173، تفسير سوره ق، و ج 9، ص 156، كتاب التوحيد، باب وكان عرشه على الماء.

    2. الف ـ صحيح مسلم، ج 1، ص 163، كتاب الايمان، باب اثبات رؤية المؤمنين ربّهم سبحانه و تعالى (باب 80)، ح 297.


    3. صحيح بخارى، ج 6، ص 157، تفسير سوره زمر، و ج 9، ص 150 و 151 و 165 و 181، كتاب التوحيد، بابهاى: «ما يذكر في الذات (دو حديث) » و «ما جاء في قول اللّه تعالى انّ رحمة اللّه قريب من المحسنين» و «كلام الرّب عزّ وجلّ يوم القيامة مع الانبياء وغيرهم&raquo.

    4. صحيح بخارى، ج 6، ص 173، تفسير سوره ق، و ج 9، ص 143 و 164، كتاب التوحيد، بابهاى: قول اللّه تعالى «انّا الرّزّاق ذو القوّة المتين» و «ولا تنفع الشفاعة عنده...&raquo.

    5. صحيح بخارى، ج 6، ص 167، تفسير سوره محمّد صلى‏الله‏عليه‏و‏سلم .

    6. صحيح بخارى، ج 9، ص 161، كتاب التوحيد، باب وكان عرشه على الماء.

    7.
    الف ـ صحيح بخارى، ج 2، ص 66، باب التهجّد في اللّيل، باب الدعاء والصلاة من آخر الليل، وج 8، ص 88، كتاب الدعوات، باب الدعاء نصف الليل، وج 9، ص 175، كتاب التوحيد، باب قول اللّه تعالى: يريدون ان يبدّلوا كلام اللّه... .

    ب ـ صحيح مسلم، ج 1، ص 521، كتاب صلاة المسافرين و قصرها، باب 24، ح 168.

    ج ـ سنن ترمذي، ج 5، ص 492، كتاب الدعوات، باب 79، ح 3498.

    د ـ سنن ابن ماجه، ج 1، ص 435، كتاب اقامة الصلاة والسنّة فيها، باب 182، ح 1366.

    ه ـ سنن أبي داود، ج 4، ص 234، كتاب السنّة، باب في الرد على الجهميّة، ح 4733.


    8. صحيح بخارى، ج 4، ص 160، كتاب بدء الخلق، باب قول اللّه تعالى: وإذ قال ربّك للملائكة... .

    ویرایش توسط طاها_طاها : ۱۳۸۹/۰۶/۲۴ در ساعت ۱۶:۱۷


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    500
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله خیر الاسماء
    سلام علی من اتبع الهدی
    با خواندن این مقاله خیلی عصبانی و ناراحت شدم. اما چه میشه کرد تا بوده همین بوده و دل پر درد روزی مومنین میشود الحمدلله.تصمیم گرفتم به تک تک ادعاهای این مقاله جواب بدم اما دو
    دل بودم. استخاره کردم میانه اومد.
    از این رو بنده هم به چند ادعای اول میپردازم زیرا مشت نمونه خروار است.




    نویسنده مقاله نوشته است:
    در حاشیة آنها ثواب‌های اغراق‌آمیزی آورده که بطلان آنها بر هر عاقل خبیری روشن است، مثل آنکه می‌گوید: «سورة یس به
    صاحبش می‌رساند خیر دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند از او بلای دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند هر شری را، و روا می‌کند هر حاجتی را»، و اینها یقیناً دروغ است، زیرا رسول خدا و بسیاری از اصحاب او سورة یس را خواندند ولی شرور از آنان دفع نشد.
    پاسخ بنده: به نویسنده اش عرض میکنم که الحمدلله یک عاقل خبیر هم در بین علمای شیعه پیدا شد و به این مطلب پی برد.!!! به واقع بزرگان شیعه چون ابن طاووس و شیخ کلینی و ... به این مطلب پی نبردند و شما بعد از 1400 سال فهمیدید؟؟؟
    به عبارت مقابل خوب دقت کنید((سورة یس به صاحبش می‌رساند خیر دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند از او بلای دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند هر شری را، و روا می‌کند هر حاجتی را))
    در هیچ جای این عبارت حرفی از خواندن یا قرائت نیامده.در صورتی که نویسنده مقاله در مقام نتیجه گیری میفرمایدرسول خدا و بسیاری از اصحاب او سورة یس را خواندند ولی شرور از آنان دفع نشد.)) هر چند اگر لفظ قرائت و خواندن هم می امد باز هم به صحت این مطلب خدشه ای وارد نمی امد.
    صاحب سوره یاسین خواننده ظاهری ان نیست. بلکه کسی است که صاحب این سوره است و این سوره دارایی اوست. نه دارایی اعتباری بلکه دارایی حقیقی. صاحب این سوره ،این سوره را در جانش پیاده کند.علم و عمل جوهرند و انسان ساز.
    انسان با علم و عملش متحد میشود. اتحاد علم و عالم و معلوم است.فتدبر فافهم

    نویسنده مقاله نوشته است:«هر که بشنود جهت او باشد هزار نور و هزار یقین»، در حالی که اگر یقین به آخرت را می‌گوید که یک یقین کافی است.

    پاسخ بنده:نویسنده مقاله انچنان در الفاظ عوامانه و ظاهری غرق است که چشمش یارای دیدن حقایق را ندارد.یقین مراتب دارد. به اندازه مراتب و درجات انسان یقین نیز مراتب بر میدارد. یقین سلمان با اباذر متفاوت است. اما سلمان ان مرتبه از یقین اباذر را نیز داراست. در ضمن عدد هزار نشان کثرت است و دال بر این است که رتبه و مقام بالایی از یقین به شنونده این سوره مبارکه داده میشود. فتدبر فافهم
    نویسنده مقاله شنیدن را تنها به شنیدن ظاهری معنا میکند. وقتی کسی قران را با دهانش قرائت میکند صوتی از دهانش تولید
    میشود که بر اثر تموج هوا به گوش ظاهری شخص میرسد و قوه سامعه ان را به حس مشترک میدهد و ...
    اما ایا شنیدن تنها به این معناست. مثال: شاگردی در مدرسه شاگرد اول میشود. وقتی از معلمش میپرسید که چه شد که او
    شاگرد اول شد. معلم میگوید او حرف میشنید.
    حرف شنیدن یعنی عمل کردن یعنی در مقام اول کسب علم و سپس عمل به ان علم . العلم امام العمل
    برای تعریف کردن از کودکی به او میگویند بچه حرف گوش کنی است. ایا اگر بشنود و پشت گوش بیاندازد باز هم میگویند حرف

    گوش کن است؟؟؟؟؟؟

    نویسنده مقاله مینویسداینها اخباری است غلوآمیز و ناشی از اوهام و غفلت راویان کذاب و همچنین مولف کتاب است))

    پاسخ بنده:بنده عرض میکنم این اخبار همگی حق هستند و وهم و غفلت جنابعالی رهزنتان شده.برای مثال روایتی است که به قاری قران در اخرت میگویند اقرا وارق. بخوان و بالا برو.
    اما قرائت را درجات و مراتبی است به درجات و مراتب اطوار وجودی انسان، یعنی همان طور که انسان صاحب مراتب ظاهر و
    مثال و عقل و قلب و روح و سر است، قرائت نیز به همین ترتیب مدارج می یابد.
    اقرا باسم ربک الذی خلق. خداوند در خطاب اولیه اش به پیامبر اکرم از ایشان میخواهد که او را در تمام مراتب وجودی اش
    بخواند.
    روایتی دیگراز پیامبر میگوید.صلوا کما رایتمونی اصلی. یعنی نماز بخوانید انگونه که میبینید من نماز میخوانم. نفرمود که
    انگونه من نماز میخوانم شما هم بخوانید بلکه فرمود انگونه که شما میبینید من نماز میخوانم بخوانید. کسی ظاهر اعمال رسول خدا را میبیند و فقط دلا و راست میشود. کسی نیز الفاظش را میبیند و مشابه اش را میگوید و کسی هم باطن را میبیند و ...

    متعرض باقی مطالب مقاله نمیشوم زیرا عاقل را اشاره کافی است و بطلان مطالبش بر حق بینان و حق جویان اشکار است
    هیچ


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    1,002
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    11 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0



    بسم الله خیر الاسماء
    سلام علی من اتبع الهدی
    با خواندن این مقاله خیلی عصبانی و ناراحت شدم. اما چه میشه کرد تا بوده همین بوده و دل پر درد روزی مومنین میشود الحمدلله.تصمیم گرفتم به تک تک ادعاهای این مقاله جواب بدم اما دو
    دل بودم. استخاره کردم میانه اومد.
    از این رو بنده هم به چند ادعای اول میپردازم زیرا مشت نمونه خروار است.


    من چنین میاندیشم که سخن ناصواب ادمی را به خشم نمی اورد ازنقد!های شما هم ناصواب بودن کل مقاله کلمه به کلمه اش نمایان است ! در ادامه من نیز چند مشت از خروار نشان میدهم بی انکه بخواهم ریشه ایران باستانی برخی از این دعاهای ساختگی را بازگویم
    اینرا میگویم چراکه همکنون هم میبنیم کسانی که دست چپ وراستشان را تمیز نمیدهند امروز ه دکان دعانویسی باز کرده اند

    نویسنده مقاله نوشته است:
    در حاشیة آنها ثواب‌های اغراق‌آمیزی آورده که بطلان آنها بر هر عاقل خبیری روشن است، مثل آنکه می‌گوید: «سورة یس به
    صاحبش می‌رساند خیر دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند از او بلای دنیا و آخرت را، و دفع می‌کند هر شری را، و روا می‌کند هر حاجتی را»، و اینها یقیناً دروغ است، زیرا رسول خدا و بسیاری از اصحاب او سورة یس را خواندند ولی شرور از آنان دفع نشد.
    پاسخ بنده:به نویسنده اش عرض میکنم که الحمدلله یک عاقل خبیر هم در بین علمای شیعه پیدا شد و به این مطلب پی برد.!!! به واقع بزرگان شیعه چون ابن طاووس و شیخ کلینی و ... به این مطلب پی نبردند و شما بعد از 1400 سال فهمیدید؟؟؟
    عجب نقد شیوا وپر استدلالی
    یاد سخن دکتر شریعتی می افتم که چنین نوشت :«دعا در تشیع صفوی وردی است که خاطر جمعی می اورد تخدیر میکند امید واهی میدهد ثوابهای بیربط به قضیه بز می اورد وجانشین مسئولیتهای سنگین که خرج دارد وحمت و ضرر و خطر میشود»تشیع علو تشیع صفوی323

    صاحب سوره یاسین خواننده ظاهری ان نیست. بلکه کسی است که صاحب این سوره است و این سوره دارایی اوست. نه دارایی اعتباری بلکه دارایی حقیقی. صاحب این سوره ،این سوره را در جانش پیاده کند.علم و عمل جوهرند و انسان ساز.
    نویسنده مقاله شنیدن را تنها به شنیدن ظاهری معنا میکند. وقتی کسی قران را با دهانش قرائت میکند صوتی از دهانش تولید میشود که بر اثر تموج هوا به گوش ظاهری شخص میرسد و قوه سامعه ان را به حس مشترک میدهد و ...
    اما ایا شنیدن تنها به این معناست. مثال: شاگردی در مدرسه شاگرد اول میشود. وقتی از معلمش میپرسید که چه شد که او
    شاگرد اول شد. معلم میگوید او حرف میشنید.
    گیریم که این یک دو را به معنا ی باطنی گرفتیم ایا همه دعاهای اینچنینی مفاتیج را میتوان توجیه کرد؟!!!(البته همه دعاهای مفاتیح چنین نیستند اما دعای اینچنین دارد) بشخصه یاد بخشش گناهان توسط کشیشان می افتم

    «از امام ابو عبدالله صادق - -عليه السلام- - روايت شده که هر کس پس از نماز صبح يا نماز ظهر بگويد: خداوندا درود خود و درود فرشتگان و فرستادگنت را بر محمد و آل محمد قرار ده. يک سال کناه او نوشته نمي‌شود»! مفاتیح49 اعمال روز جمعه.ن.ک نقدکتب حدیث

    لابد منظور از گناه " گناه ظاهری نیست گناهی است که ما انرا نمیشناسیم و قرائت صلوات نیز همان خواندن ظاهری نیست خواندنی ناشناختنی است
    و مردم را در گناهکاري جرأت مي‌بخشد و هدف شريعت را که ايجاد تقوي و تهذيب نفس است تباه مي‌سازد بويژه اگر کسي هر ساله آن درود را تکرار نمايد، البته تا پايان زندگاني نبايد گناهش ثبت شود! ن.ک نقد کتب حدیث

    «و ايضا وارد شده که چوبي يا آهني بگذارد بر دندان درد کن(!) و افسون کن آن را از جانب آن هفت مرتبه: «بسم الله الرحمن الرحيم العجب کل العجب دوده تکون في الفم تاکل العظم و تنزل الدم. انا الراقي و الله الشافي .... »!
    معناي عبارت اخير اينست که: «جاي شگفتي است، کمال شگفتي! کرمي است در دندان که استخوان را مي‌خورد و خون را مي‌ريزد. من افسون‌کننده‌ام و خدا، شفابخش ...». در حاشيه مفاتيح، صص 289-290.
    گويا اصطلاح «کرم خوردگي دندان» مخترع اين دعا را بگمان افکنده که واقعاً کرم در دندان پنهان شده است

    جالب اینکه شبیه این دعا در متون خرافی پیش از اسلام امده همانند بسیاری دیگر

    خوردن سه انار ادمی را به بهشت میبرد
    «از حضرت موسي بن جعفر - -عليه السلام- - مروي است که هر که يک انار در روز جمعه ناشتاب خورد تا چهل روز دلش را نوراني گرداند و اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار بخورد تا صد و بيست روز وسوسة شيطان را از او دور گرداند و هر که وسوسة شيطان از او دور گردد، معصيت خدا نکند و هر که معصيت خدا نکند داخل بهشت شود»!مفاتيح الجنان (در اعمال روز جمعه)، ص 36.

    خوردن باطنی مد نظر است!


    موارد دیگری که متن ان صریحا مخالف قران است وجود دارد .ن.ک .دانلود کنید: کتاب نقد کتب حدیث



    بارخدایا! به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه ، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش ،فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور،عشق بی هوس ،تنهایی در انبوه جمعیت،دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند،روزی کن

  9. تشکرها 4


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    126
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    دوست دیگر ما جناب m.abdangchi نیز با مطالب درج شده در این تاپیک مخالف هستند ولی ای کاش ایشان نیز مخالفت خود را دلایل محکم و واضح بیان میکردند.

    به نویسنده اش عرض میکنم که الحمدلله یک عاقل خبیر هم در بین علمای شیعه پیدا شد و به این مطلب پی برد.!!! به واقع بزرگان شیعه چون ابن طاووس و شیخ کلینی و ... به این مطلب پی نبردند و شما بعد از 1400 سال فهمیدید؟؟؟
    دوست من , آیا واقعا این جای تعجب دارد که عده زیادی به مدت چند قرن در اشتباه باشند؟
    چند میلیارد مسیحی قریب به 2000 سال است که به اشتباه فکر میکنند که مسیح به صلیب کشیده شده و بدتر از آن یقین دارند که مسیح پسر خدا و خداست.قطعا هنگامی که به آنان نیز بگویند در اشتباهند پاسخی همانند شما خواهند داشت. ولی افسوس که چنین پاسخی جای حقیقت را نخواهد گرفت.

    در هیچ جای این عبارت حرفی از خواندن یا قرائت نیامده...... هر چند اگر لفظ قرائت و خواندن هم می امد باز هم به صحت این مطلب خدشه ای وارد نمی امد......صاحب سوره یاسین خواننده ظاهری ان نیست.
    گرامی , متن نوشته بسیار واضح است. شما با اینگونه ادعا نمی توانید مسله را کتمان کنید. هر چه گنداب را بیشتر هم بزنید , بوی آن بیشتر پخش خواهد شد!
    "هر که در قبرستان سورة یس بخواند خدای عزوجل عذاب اموات را تخفیف دهد و از هر آفتی محفوظ است، و اگر بمیرد داخل بهشت شود"
    یعنی شما میگویید که منظور خواندن در قبرستان نیست؟؟؟ منظور عمل کردن به سوره یس در قبرستان است؟؟؟

    هر چند اگر لفظ قرائت و خواندن هم می امد باز هم به صحت این مطلب خدشه ای وارد نمی امد.
    باور بفرمایید که نوشتن در برابر این سخن شما سخت است.
    یعنی شما عقیده دارید که اگر سوره یس را در قبرستان بخوانید آنگاه شما به بهشت داخل گردید؟؟
    شما عقیده دارید که اگر سوره تارحمن را بخوانید و بمیرید شهید محسوب میگردید؟
    شما عقیده دارید که که اگر سوره قدر را در نماز بخوایند تمام گناهان شما بخشوده میشود و میتوانید از اول شروع کنید؟؟
    شما به این عقیده دارید که "در (ص 49) در اعمال روز جمعه نوشته که: «هر کس بعد از نماز صبح يا ظهر فلان صلوات را بفرستد تا يک سال گناهي بر او نوشته نشود»؟؟؟
    شما عقیده دارید .....

    می بخشید نام دین شما که چنین عقایدی در آن مرسوم است چیست؟؟ مسلما اسلام نیست چون اسلام کاملا مخالف این دین و این عقاید است!!
    ویرایش توسط بیان : ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ در ساعت ۰۲:۴۹
    .


    إِيَّاكَ نَعْبُدُ .............................................. وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

    تنها تورا میپرستم و بس ......................... جز تو یاری نجویم ز کس




    .

  11. تشکرها 2


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    173
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 2 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    0
    گالری
    0

    سلام




    نقل قول نوشته اصلی توسط بیان نمایش پست
    سلام

    دوست دیگر ما جناب m.abdangchi نیز با مطالب درج شده در این تاپیک مخالف هستند ولی ای کاش ایشان نیز مخالفت خود را دلایل محکم و واضح بیان میکردند.



    دوست من , آیا واقعا این جای تعجب دارد که عده زیادی به مدت چند قرن در اشتباه باشند؟
    چند میلیارد مسیحی قریب به 2000 سال است که به اشتباه فکر میکنند که مسیح به صلیب کشیده شده و بدتر از آن یقین دارند که مسیح پسر خدا و خداست.قطعا هنگامی که به آنان نیز بگویند در اشتباهند پاسخی همانند شما خواهند داشت. ولی افسوس که چنین پاسخی جای حقیقت را نخواهد گرفت.



    گرامی , متن نوشته بسیار واضح است. شما با اینگونه ادعا نمی توانید مسله را کتمان کنید. هر چه گنداب را بیشتر هم بزنید , بوی آن بیشتر پخش خواهد شد!
    "هر که در قبرستان سورة یس بخواند خدای عزوجل عذاب اموات را تخفیف دهد و از هر آفتی محفوظ است، و اگر بمیرد داخل بهشت شود"
    یعنی شما میگویید که منظور خواندن در قبرستان نیست؟؟؟ منظور عمل کردن به سوره یس در قبرستان است؟؟؟


    باور بفرمایید که نوشتن در برابر این سخن شما سخت است.
    یعنی شما عقیده دارید که اگر سوره یس را در قبرستان بخوانید آنگاه شما به بهشت داخل گردید؟؟
    شما عقیده دارید که اگر سوره تارحمن را بخوانید و بمیرید شهید محسوب میگردید؟
    شما عقیده دارید که که اگر سوره قدر را در نماز بخوایند تمام گناهان شما بخشوده میشود و میتوانید از اول شروع کنید؟؟
    شما به این عقیده دارید که "در (ص 49) در اعمال روز جمعه نوشته که: «هر کس بعد از نماز صبح يا ظهر فلان صلوات را بفرستد تا يک سال گناهي بر او نوشته نشود»؟؟؟
    شما عقیده دارید .....

    می بخشید نام دین شما که چنین عقایدی در آن مرسوم است چیست؟؟ مسلما اسلام نیست چون اسلام کاملا مخالف این دین و این عقاید است!!
    آقا/خانم محترم اجازه دهید بنده هم مطلبی عرض کنم به عقیده من آدمی که گناهکاره هیچوقت به دنبال قرآن و سوره های قرآن نمیره تا گناهان گذشته اش پاک بشه یا با خواندن فلان سوره بهشت را قسمتش کنه مطمئن باشید کسانی که کلام الهی را میخوانند به قصد قربت و عمل کردن به دستورات الهی حتما گناهانشان آمرزیده میشود و قطعا مومنان وارد بهشت می شوند...

  13. تشکر


  14. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    42
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0



    مباحث و مطالب جالبی بود و بسیار استفاده بردیم احادیث موجود در مفاتیح یا امثالهم دیگر نقش پررنگی در زندگی اجتماعی ما ندارد و به نظر من پرداختن به آن ها زیاد مهم نیست
    لطفا اگر افرادی اطلاعاتی دارند در مورد آسیب ها و تحریف های موجود در فقه که تاثیر زیادی مخصوصا بر جامعه ی امروز ما دارد بپردازند
    با تشکر

  15. تشکر


  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    56
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اميد وارم كه در پيشگاه خدا جوابگوي نسبتهايي كه مي دهيد باشيد.
    البته خب چنين رفتار هايي از شما بعيد نيست.

    ولي شما اين ايت الله برقعي رو معرفي نكرديد؛ تا ما ببينيم اين اقا كيه؟
    ولي من با اطلاعاتي كه از اين اقا دارم؛ معتقدم كه اين علامه عزيز شما خود شيطان است. و سربازان شيطان كساني هستند كه دور او جمع شده اند.

    شما اگر صداقت داريد؛ چرا فقط به كتابهاي شيعه اشكال ميگيري؟

    و اما در رابطه با جواب ددن به اراجيف ارباب شما من به زودي يكي از كارشناسان سايت را دعوت مي كنم به اين تاپيك تا معلوم شود؛ خود او چه گفته و شما كه پيرو او هستيد در كجاي كار قرار داريد.

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ در ساعت ۱۷:۵۲ دلیل: حذف نقل قول از پست حذف شده

  17. تشکر


  18. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    500
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0



    mmj نوشته است: من چنین میاندیشم که سخن ناصواب ادمی را به خشم نمی اورد ازنقد!های شما هم ناصواب بودن کل مقاله
    کلمه به کلمه اش نمایان است !

    پاسخ بنده:سخن ناصوابی که از دهان شخصی که به ادعای خود مقاله، ایت الله است و بر خلاف صد ها روایت صحیح السند سخن
    یاوه میگوید به حق جای ناراحتی و عصبانی شدن دارد. چرا نباید عصبانی شد؟ از بی دینان و دشمنان مذهب حقه تشیع انتظاری
    نیست اما از شیعیان انتظار این مطالب ناروا نمیرود.اگر کسی مواجه با ناحقی شد و عصبانی نشود مومن نیست. زیرا این یک
    دستور اخلاقی است که از امامان ما به ما رسیده و ریشه در قران دارد. اما انسان باید بداند در چه موضعی باید عصبانی شد و هر مطلبی و هر اتفاقی باعث خشمگین شدن مومن نمیشود.مثلا ضرر مالی موجب خشم گرفتن مومن نمیشود اما هر جا که ببیند حقی ناحق شده موظف است که خشمگین شود و در حد توان در جهت نمایان کردن حق بکوشد. مومن میداند که چطور پس از خشمش عمل کند تا در جهت رضای حق متعال باشد.

    mmj :در ادامه من نیز چند مشت از خروار نشان میدهم بی انکه بخواهم ریشه ایران باستانی برخی از این دعاهای ساختگی را
    بازگویم
    پاسخ بنده:بسیار مشتاقیم تا این ریشه ها را بیان بفرمایید.
    در ضمن در ادامه در مورد ان مشت هایی که فرمودید نقدی خواهم نوشت تا ببینیم در مشتتان چیزی هست یا که نه.
    جناب mmj :عجب نقد شیوا وپر استدلالی
    یاد سخن دکتر شریعتی می افتم که چنین نوشت :«دعا در تشیع صفوی وردی است که خاطر جمعی می اورد تخدیر میکند امید
    واهی میدهد ثوابهای بیربط به قضیه بز می اورد وجانشین مسئولیتهای سنگین که خرج دارد وحمت و ضرر و خطر میشود»تشیع
    علو تشیع صفوی323
    پاسخ بنده: نقد شما بر مطلب بنده شیوا تر و پر استدلال تر بود.
    اگر باور ندارید به مطلب بنده مراجعه میکنیم:
    مطلب بنده((به نویسنده اش عرض میکنم که الحمدلله یک عاقل خبیر هم در بین علمای شیعه پیدا شد و به این مطلب پی
    برد.!!! به واقع بزرگان شیعه چون ابن طاووس و شیخ کلینی و ... به این مطلب پی نبردند و شما بعد از 1400
    سال فهمیدید؟؟؟))
    خوب ایا این حرف بنده بی منطق و دلیل بود؟؟؟
    بنده این مطلب را در جواب یک شیعه دادم نه انسان بی دین یا یک شخصی سنی. شیعیان بر روی سفره شیخ کلینی و ابن طاووس
    و علامه مجلسی و ... نشسته اند. هر چه شیعه دارد از این علمای بزرگوار دارد. این ها بودند که ان معارف ناب را به
    دست ما رساندند. اگر بنده این مطلب را در پاسخ به یک غیر شیعه عرض میکردم حق داشتید بفرمایید که بی منطق حرف زده ام اما خطاب من به یک به اصطلاح ایت الله بوده .فتدبر
    mmj:گیریم که این یک دو را به معنا ی باطنی گرفتیم ایا همه دعاهای اینچنینی مفاتیج را میتوان توجیه کرد؟!!!(البته همه
    دعاهای مفاتیح چنین نیستند اما دعای اینچنین دارد) بشخصه یاد بخشش گناهان توسط کشیشان می افتم
    پاسخ بنده:هر روایتی و حدیثی را باید در همان موطن بررسی کرد. بنده چند ادعای اول نویسنده مقاله را پاسخ دادم. اگر
    روایات دیگری مشابه ان مطالب باشد به همین صورت توجیه میشود. ظاهرا بی اطلاعی شما از کلام معصومین شما را به خطا
    انداخته که ان شا الله اینطور نیست. اگر کسی چند صباحی در کتب روایی گشت و گذاری کند میبیند همه روایات وارده(صحیح السندو صحیح المضمون) کد و رمز هستند. زیرا به فرموده خود امام معصوم ان ها به قدر عقول مردم با ان ها سخن میگفتند. اگر یک عرب شتر چران در مورد توحید از امیر المومنین سوال بپرسد جوابی ساده میشنود و اگر سلمان بپرسد جواب دیگری خواهد شنید. حال ایا رواست که سلمان بگوید پاسخ داده شده به ان عرب شتر چران خطا و نارواست؟؟؟؟؟

    mmj:«از امام ابو عبدالله صادق - -عليه السلام- - روايت شده که هر کس پس از نماز صبح يا نماز ظهر بگويد:
    خداوندا درود خود و درود فرشتگان و فرستادگنت را بر محمد و آل محمد قرار ده. يک سال کناه او نوشته نمي‌شود»!
    مفاتیح49 اعمال روز جمعه.ن.ک نقدکتب حدیث
    لابد منظور از گناه " گناه ظاهری نیست گناهی است که ما انرا نمیشناسیم و قرائت صلوات نیز همان خواندن ظاهری نیست
    خواندنی ناشناختنی است
    و مردم را در گناهکاري جرأت مي‌بخشد و هدف شريعت را که ايجاد تقوي و تهذيب نفس است تباه مي‌سازد بويژه اگر کسي هر ساله
    آن درود را تکرار نمايد، البته تا پايان زندگاني نبايد گناهش ثبت شود! ن.ک نقد کتب حدیث

    پاسخ بنده:به همان حدیثی که نوشتید استناد میکنم.در این حدیث امده ((هر کس پس از نماز صبح یا نماز ظهر ...))
    از این قسمت از حدیث مشخص میشود که شخص مقید به خواندن نماز است. و در قران هم آمده ان الصلات تنهی عن الفحشی و
    المنکر. حال از شما میپرسم ادعای قران مبنی بر باز دارنده بودن نماز از فحشا و منکر باطل و گزاف است؟؟؟؟؟؟
    خیر باطل نیست. نماز گزار داریم تا نماز گزار. هر خم و راست شدنی که نماز نیست. در یک عمل عبادی چون نماز
    جمیع عبادات قلبی و عقلی لحاظ شده است.نماز عبادتی جامع است که خاصیت زکات و حج و جهاد و صوم و غیره ها را
    داراست.از تفصیلش خود داری میکنم که اگر بخواهید بیشتر بدانید به مقدمه نوشته شده توسط حضرت علامه حسن زاده بر کتاب
    اسرار الصلات مهدی سمندری مراجعه کنید.
    حال از شما میپرسم یک شخص نماز گزار که به واقع نماز گزارده گرد خطا و گناه به دامانش مینشیند؟؟؟ ان هم نماز گزاری که ولایت دارد. و ولایت ظاهرش همین صلوات است و باطنش مودتی است که در سینه شخص خوابیده.
    mmj:«و ايضا وارد شده که چوبي يا آهني بگذارد بر دندان درد کن(!) و افسون کن آن را از جانب آن هفت مرتبه:
    «بسم الله الرحمن الرحيم العجب کل العجب دوده تکون في الفم تاکل العظم و تنزل الدم. انا الراقي و الله الشافي .... »!
    معناي عبارت اخير اينست که: «جاي شگفتي است، کمال شگفتي! کرمي است در دندان که استخوان را مي‌خورد و خون را
    مي‌ريزد. من افسون‌کننده‌ام و خدا، شفابخش ...». در حاشيه مفاتيح، صص 289-290.

    گويا اصطلاح «کرم خوردگي دندان» مخترع اين دعا را بگمان افکنده که واقعاً کرم در دندان پنهان شده است

    پاسخ بنده: در روایاتی آمده که ناخنهایتان را کوتاه کنید زیرا ان جا محل زندگی شیطان
    است. ایا شما شیطان را به ابلیس معنا میکنید؟؟؟ نه خیر. شیطان همان میکروب ها هستند در اینجا. امام معصوم وقتی با
    عوام سر و کارش بیفتد مجبور است به قدر فهم ان ها حرف بزند.
    اگر در قران آمده الله نور السماوات و الارض . شما میگویید خداوند همین نوز ظاهری شمع است؟؟؟؟ که مثلا سرعتش فلان
    قدر و فوتون های انژی انطوری دارد و ...؟؟؟؟ ایا میگویی نور خدا با فوت کردن از بین میرود؟؟؟؟
    در ضمن. مگر شما به دعا اعتقاد ندارید؟؟؟؟ چه بسیار افرادی که این دعا ها را خواندند و شفا یافتند. لابد میپرسید چرا
    چوب یا اهن در روایت آمده.
    از شما میپرسم چرا حضرت موسی باید عصا را که یک چوب است بر دریا بزند؟؟؟ مگر بی عصا نمیشود؟؟؟؟
    توجه کنید که جهان ، جهان اسباب و علل و وسیله هاست. چه خبرهاست در نظام هستی. منطق شما بسیاری از ایات را هم
    زیر سوال میبرد.
    mmj:جالب اینکه شبیه این دعا در متون خرافی پیش از اسلام امده همانند بسیاری دیگرخوردن سه انار ادمی را به بهشت میبرد
    «از حضرت موسي بن جعفر - -عليه السلام- - مروي است که هر که يک انار در روز جمعه ناشتاب خورد تا چهل روز
    دلش را نوراني گرداند و اگر دو انار بخورد تا هشتاد روز و اگر سه انار بخورد تا صد و بيست روز وسوسة شيطان را از او دور
    گرداند و هر که وسوسة شيطان از او دور گردد، معصيت خدا نکند و هر که معصيت خدا نکند داخل بهشت شود»!مفاتيح الجنان
    (در اعمال روز جمعه)، ص 36.
    خوردن باطنی مد نظر است!

    پاسخ بنده:شما بر چه مبنا متون قبل از اسلام را خرافی میدانید؟؟؟؟؟ فلاسفه مسلمان الان بر سر سفره ارسطو و افلاطون و علمای قبلش
    نشسته اند. ایا ان کتب خرافی است؟؟؟ حتی در اناجیل مسیحیان که ما قائل به تحریفش هستیم بسیاری از مطالب حقه آمده.
    نورانی شدن دل که در روایت آمده مربوط به تاثیرات تکوینی و همچنین تاثیرات طبی میوه انار است. انار میوه ای است
    بهشتی. و دانشمندان چه اثرات خارق العاده ای برایش ذکر فرموده اند.
    شما بهشت را بهشت موعود و شیطان را به ابلیس و ... معنی میکنید.
    شیطان اسمس است پر مصداق.که مصداق اتم ان ابلیس است. بهشت را در کتب لغت پیدا کنید. مومن دم به دم در بهشت
    است. اگر سلامت بدنی داشته باشد بهشت اوست. اگر گناه نکند بهشت اوست...
    اگر بر اثر بی احتیاطی بیمار شود جهنم اوست.
    از این دست تعبیرات در روایات الی ما شا الله آمده است. چرا باید ان ها را اینقدر محدود کنیم.
    مثلا در روایاتی امده قبرستان وادی السلام بهشت است. ایا شما میگویید این روایت با روایتی که میگوید عرض بهشت برابر
    عرض اسمان ها و زمین است متناقض است؟؟؟؟ خیر. هر دو حقند. ان از بهشتی منظوری دارد و این منظور دیگری.
    الفاظ مخصوصا در کلام عرب بسیار معناهای وسیعی دارند. مثلا آب در نشئه طبیعت اب ظاهری است. در عالم مثال به علم
    معنی میشود. از این روست که در خواب اب به علم تفسیر میشود. در بهشت علم میشود نهرهای خمر و عسل و شیر. که
    این نهر ها در سوره محمد امده اند.
    اینقدر در ظواهر توقف نکنیم و دید کوته بین نداشته باشیم.
    چو بشنوی سخن دل نگو که خطاست
    سخن شناس نئی دلبرا خطا اینجاست
    ویرایش توسط (bidel) : ۱۳۸۹/۰۶/۲۵ در ساعت ۱۴:۲۹
    هیچ

  19. تشکر


صفحه 1 از 10 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. """ به قضاوت خود نشسته اید؟؟؟ """
    توسط nasim7 در انجمن اخلاق
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۲, ۲۰:۲۶
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۳۰, ۱۳:۰۹
  3. """درسهايي از علامه طباطبائي""""
    توسط The Praises to God در انجمن افلاکیان خاک نشین
    پاسخ: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۳, ۱۳:۴۵
  4. پاسخ: 804
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۱۴, ۲۳:۱۳
  5. آیا "دین داری" با "تقلید ازمراجع" رابطه ای داره؟؟؟؟
    توسط کهیعص در انجمن اجتهاد و تقلید
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۰, ۰۳:۱۹

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود