صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا ائمه در بقیع دفن شدند ولی ابابکر و عمر در کنار پیامبر؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7

    چرا ائمه در بقیع دفن شدند ولی ابابکر و عمر در کنار پیامبر؟؟




    با سلام خدمت همه دوستان و تسليت سالروز تخريب بقيع توسط نوکران مشرکين

    يکي از سؤالاتي که اين روزها درباره بقيع مطرح است اين است که:

    چرا ائمه در بقيع دفن شدند؟
    اگر به عقيده وهابيت ميت بعد از وفات با خاک يکسان است و هيچ شرافتي ندارد پس چرا ابوبکر و عمر در کنار قبر پيامبر دفند؟

    ابتدا يک نکته:
    در اين مجال صحبتي از انواع تبرک در زمان حيات پيامبر نمي‌کنيم، تبرکاتي از قبيل:
    1- نوزادان را تبرکا خدمت پيامبر مي‌آوردند.
    2- تبرک به موي و ناخن حضرت، خصوصا زماني که براي خروج از احرام مو و ناخن را مي‌چيدند.
    3- تبرک به عرق حضرت.
    4- تبرک به آب وضو که در اين وادي روايات فراوان‌تري به چشم مي‌خورد.
    5- و...

    بلکه در اين مجال تبرک بعد از وفات ايشان را بررسي ميکنيم:
    بخاري (محمد بن اسماعيل بخاري از مؤلفين به نام و معتبر اهل سنت کتابي دارد به نام صحيح بخاري که نزد اهل سنت معتبرترين کتاب بعد از قرآن است) در جلد چهارم کتابش بابي دارد به نام:

    باب ما ذكر من درع النبي صلى الله عليه وسلم وعصاه وسيفه وقدحه وخاتمه وما استعمل الخلفاء بعده من ذلك مما لم يذكر قسمته ومن شعره ونعله وآنيته مما تبرك أصحابه وغيرهم بعد وفاته (يعني: باب رواياتي که از سپر و عصا و شمشير و کاسه و انگشتر پيامبر و هرآنچه که خلفاء بعد از وفات ايشان آنها را به عنوان تبرک مورد استفاده قرار مي‌دادند)

    در اين باب روايات فراواني ذکر مي‌کند، حال سؤال اينجاست:
    وقتي انگشتر و کفش و آينه و عصاي حضرت (که فقط مدتي همراه ايشان بوده) بعنوان تبرک مورد استفاده قرار گيرد قطعا جسم مطهر ايشان منشأ برکت بيشتري خواهد بود، در واقع خدا چنين خاصيتي را براي بعضي قرار داده است، همان خدائي که مي‌توانست خودش مستقيما چشم يعقوب را شفا دهد ولي آن شفا را با پيراهن يوسف همراه کرد، وقتي پيراهني که چند صباحي تن يوسف بوده داراي چنين برکتي شده، خود آن بزرگوار قطعا منشأ خيرات و برکاتي فراواني بوده و خواهد بود.

    به هر حال در تبرک به قبر و جسد پيامبر همين بس که ابابکر و عمر اصرار داشتند که کنار پيامبر دفن شوند و آن را براي خود فضيلتي شمرده و تابعين آنان نيز به آن افتخار کرده و مي‌کنند و خواهد کرد.


    ویرایش توسط صالح : ۱۳۸۹/۰۶/۲۷ در ساعت ۰۶:۳۸
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    در واقع دفن شدن کنار قبر پيامبر إقرار عملي بر مشروعيت تبرک بعد از وفات است، همان چيزي که فرقه انگليسي وهابيت از آن به عنوان شرک ياد مي‌کنند، پس بهتر است که ابوبکر و عمر و عايشه را نيز مشرک بخوانند.

    حال چرا نام عايشه را در کنار ابابکر و عمر برده شد؟!
    چون عايشه فردي بود که نگذاشت شرافت آرميدن در کنار قبر مطهر پيامبر نصيب اولاد پيامبر شود.
    عايشه بدون اينکه اجازه از صاحب خانه (پيامبر) داشته باشد، کساني را در کنار پيامبر دفن کرد که پيامبر راضي به هم‌جواري آنان نبود.
    آري عايشه کسي است که مانع شد امام حسن مجتبي عليه السلام در خانه پدري خودشان دفن شوند.
    عايشه بخوبي دريافته بود که هم‌جواري قبر مطهر پيامبر نبايد براي مخالفين دستگاه خلافت شرافت به ارمغان آورد، به همين دليل مانع شد، گرچه او مانع نشد وصيت امام حسن مانع شد.
    اصل داستان را مرور کنيم:
    امام حسن عليه‏ السلام با برادر وصيت فرمود که:
    مرا در جوار رسول خدا بخاک سپار بشرط که فتنه انگيخته نشود و خوني ريخته نگردد.
    و چون در نزد آن حضرت مکشوف بود که عايشه و مروان و ديگر مردم از بني‏ اميه حاجز و مانع خواهند گشت، لذا به امام حسين عليه ‏السلام فرمود:
    جسد مرا بسوي مضجع رسول خدا حمل ده تا عهد خويش را با او تازه کنم و از آنجا بخوابگاه مادرم فاطمه برسان پس از آنجا بگورستان بقيع تحويل فرماي و با خاک سپار و بدان که از عايشه جز بد بر ما نيايد و مردمان دانايند بر کردار او بر خصومت او با خدا و رسول را و بر خصمي او ما اهل بيت را.
    چون سرير امام حسن عليه‏ السلام را در مسجد رسول خداي آوردند و در کنار قبر پيغمبر جاي دادند بني‏اميه چنان دانستند که حسن عليه‏ السلام را در جوار پيغمبر بخاک خواهند سپرد، مروان بن الحکم بر استر خويش زين بست و برنشست و به نزديک عايشه آمد و گفت:
    چه آسوده نشسته‏ي اينک بني‏هاشم حسن را در پهلوي پيغمبر دفن ميکنند و حشمت ابوبکر که پدر تست شکسته ميشود و اين فخر از پدرت و از عمر بن الخطاب مرتفع ميگردد.
    عايشه گفت:
    راي چيست؟
    گفت:
    تعجيل کن و مانع باش.
    و از استر خويش پياده شد و گفت:
    هان اي عايشه برنشين و شتاب کن تا من بني‏اميه را ملازم رکاب کنم.
    عايشه بيتواني بر استر مروان سوار شد و او اول زني است که در اسلام بر زين نشست و مروان چهل تن از بني‏ اميه و دوستان ايشان را شاک السلاح با سنان و کمان و تيغ و تير ملازم رکاب او ساخت و ايشان در رکاب عايشه به مسجد رسول خدا آمدند
    عايشه بايستاد و گفت:
    بيرون بريد پسر خود را از خانه من همانا هيچ شيئي در اين خانه مدفون نشود و پرده حشمت رسول خداي چاک نگردد.
    حسين عليه‏ السلام فرمود:
    اي عايشه تو و پدر تو ابوبکر از قديم حجاب حشمت رسول خداي را چاک زديد و تو داخل کردي در بيت رسول خدا کسي را که قربت او را دوست نميداشت و خداوند در روز حساب از کردار ناستوده تو پرسش خواهد فرمود: اين وقت مروان بن الحکم و آل ابي‏ سفيان و از پسرهاي عثمان هر که حاضر بود گفتند:
    اميرالمؤمنين عثمان شهيد مظلوم را در بدتر مقامي از بقيع بخاک سپردند چگونه ميگذاريم حسن را با رسول خدا دفن کنند اين هرگز نخواهد شد تا گاهي که شمشيرها بشکند و نيزه‏ ها بند بگسلاند و کمانها از خدنگ خالي شود
    امام حسين عليه‏ السلام فرمود:
    سوگند بخداوندي که حرم مکه را حريم خود مقرر داشت که حسن عليه‏السلام که پسر علي و پسر فاطمه است احق است به رسولخدا و در آمدن بخانه او از ابوبکر و عمر که بي‏اجازت او داخل بيت او شدند و سوگند با خداي که حسن احق است از عثمان که حمال گناهان و بيرون کننده ابوذر بسوي ربذه است و آنکس که با عمار و عبدالله کرد آنچه کرد و مروان را که طريد رسول خداي بود پناه داد و کليد ملک را در کف او نهاد.

    اين وقت بني‏ هاشم خواستند تا حسن عليه‏ السلام را در جوار رسول خدا بخاک سپارند، از آنسوي بني‏ اميه جنبش کردند و آغاز مبارزت نمودند و خدنگها بگشادند به روايت ابن شهرآشوب هفتاد چوبه‏ي تير بر جنازه ‏ي مبارک امام حسن آمد و عايشه خود را از استر بزير افکند و گفت:
    سوگند با خداي هرگز حسن در اينجا دفن نخواهد شد مگر آنکه کنده شود گيسوان من.
    و اشاره بسوي گيسوي خود نمود.
    ابن‏ عباس گويد چون چشم عايشه بر من افتاد گفت بنزد من بيا اي پسر عباس همانا دلير شديد بر من در دنيا و ميخواهيد کسي را داخل خانه من کنيد که دوست ندارم
    و...
    ادامه داستان را در اينجا مطالعه کنيد.

    آري! ايچنين دشمنان خدا و پيامبر و اهل بيت مانع دفن امام حسن شدند و پس از آن نيز امام سجاد و باقر و صادق عليهم السلام در بقيع دفن شدند، تمام اينها بخاطر دشمني عايشه با خدا و رسول است.

    نتيجه بحث اينکه دفن ابابکر و عمر در حرم، بخاطر شرافت قبر رسول الله است، همان قبري که گروهک تروريستي وهابيت آن را مصداق شرک مي‌دانند، همان شرکي که قبله آمال همان گروهک است، همانها که راه‌پيمائي در حمايت از قرآن را نيز شرک مي‌دانند، اکنون هيچ آزادانديشي در وابسته مشرکين بودن وهابيت ترديدي به خود راه نمي‌دهد.

    خدايا ظلم و جور وهابيت را از سر مسلمين جهان کوتاه کن.
    اللهم آمين بحق محمد و آله الطيبين الطاهرين.
    ویرایش توسط صالح : ۱۳۹۰/۰۴/۲۲ در ساعت ۲۰:۰۳
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    در واقع دفن شدن کنار قبر پيامبر إقرار عملي بر مشروعيت تبرک بعد از وفات است، همان چيزي که فرقه انگليسي وهابيت از آن به عنوان شرک ياد مي‌کنند، پس بهتر است که ابوبکر و عمر و عايشه را نيز مشرک بخوانند.

    حال چرا نام عايشه را در کنار ابابکر و عمر برده شد؟!
    چون عايشه فردي بود که نگذاشت شرافت آرميدن در کنار قبر مطهر پيامبر نصيب اولاد پيامبر شود.
    عايشه بدون اينکه اجازه از صاحب خانه (پيامبر) داشته باشد، کساني را در کنار پيامبر دفن کرد که پيامبر راضي به هم‌جواري آنان نبود.
    آري عايشه کسي است که مانع شد امام حسن مجتبي عليه السلام در خانه پدري خودشان دفن شوند.
    عايشه بخوبي دريافته بود که هم‌جواري قبر مطهر پيامبر نبايد براي مخالفين دستگاه خلافت شرافت به ارمغان آورد، به همين دليل مانع شد، گرچه او مانع نشد وصيت امام حسن مانع شد.
    اصل داستان را مرور کنيم:
    امام حسن عليه‏السلام با برادر وصيت فرمود که:
    مرا در جوار رسول خدا بخاک سپار بشرط که فتنه انگيخته نشود و خوني ريخته نگردد.
    و چون در نزد آن حضرت مکشوف بود که عايشه و مروان و ديگر مردم از بني‏اميه حاجز و مانع خواهند گشت، لذا به امام حسين عليه‏السلام فرمود:
    جسد مرا بسوي مضجع رسول خدا حمل ده تا عهد خويش را با او تازه کنم و از آنجا بخوابگاه مادرم فاطمه برسان پس از آنجا بگورستان بقيع تحويل فرماي و با خاک سپار و بدان که از عايشه جز بد بر ما نيايد و مردمان دانايند بر کردار او بر خصومت او با خدا و رسول را و بر خصمي او ما اهل بيت را.
    چون سرير امام حسن عليه‏السلام را در مسجد رسول خداي آوردند و در کنار قبر پيغمبر جاي دادند بني‏اميه چنان دانستند که حسن عليه‏السلام را در جوار پيغمبر بخاک خواهند سپرد، مروان بن الحکم بر استر خويش زين بست و برنشست و بنزديک عايشه آمد و گفت:
    چه آسوده نشسته‏ي اينک بني‏هاشم حسن را در پهلوي پيغمبر دفن ميکنند و حشمت ابوبکر که پدر تست شکسته ميشود و اين فخر از پدرت و از عمر بن الخطاب مرتفع ميگردد.
    عايشه گفت:
    راي چيست؟
    گفت:
    تعجيل کن و مانع باش.
    و از استر خويش پياده شد و گفت:
    هان اي عايشه برنشين و شتاب کن تا من بني‏اميه را ملازم رکاب کنم.
    عايشه بيتواني بر استر مروان سوار شد و او اول زني است که در اسلام بر زين نشست و مروان چهل تن از بني‏اميه و دوستان ايشان را شاک السلاح با سنان و کمان و تيغ و تير ملازم رکاب او ساخت و ايشان در رکاب عايشه بمسجد رسول خدا آمدند
    عايشه بايستاد و گفت:
    بيرون بريد پسر خود را از خانه من همانا هيچ شيئي در اين خانه مدفون نشود و پرده حشمت رسول خداي چاک نگردد.
    حسين عليه‏السلام فرمود:
    اي عايشه تو و پدر تو ابوبکر از قديم حجاب حشمت رسول خداي را چاک زديد و تو داخل کردي در بيت رسول خدا کسي را که قربت او را دوست نميداشت و خداوند در روز حساب از کردار ناستوده تو پرسش خواهد فرمود: اين وقت مروان بن الحکم و آل ابي‏سفيان و از پسرهاي عثمان هر که حاضر بود گفتند:
    اميرالمؤمنين عثمان شهيد مظلوم را در بدتر مقامي از بقيع بخاک سپردند چگونه ميگذاريم حسن را با رسولخدا دفن کنند اين هرگز نخواهد شد تا گاهي که شمشيرها بشکند و نيزه‏ها بند بگسلاند و کمانها از خدنگ خالي شود
    امام حسين عليه‏السلام فرمود:
    سوگند بخداوندي که حرم مکه را حريم خود مقرر داشت که حسن عليه‏السلام که پسر علي و پسر فاطمه است احق است به رسولخدا و در آمدن بخانه او از ابوبکر و عمر که بي‏اجازت او داخل بيت او شدند و سوگند با خداي که حسن احق است از عثمان که حمال گناهان و بيرون کننده ابوذر بسوي ربذه است و آنکس که با عمار و عبدالله کرد آنچه کرد و مروان را که طريد رسول خداي بود پناه داد و کليد ملک را در کف او نهاد.

    اين وقت بني‏هاشم خواستند تا حسن عليه‏السلام را در جوار رسولخدا بخاک سپارند، از آنسوي بني‏اميه جنبش کردند و آغاز مبارزت نمودند و خدنگها بگشادند بروايت ابن شهرآشوب هفتاد چوبه‏ي تير بر جنازه‏ي مبارک امام حسن آمد و عايشه خود را از استر بزير افکند و گفت:
    سوگند با خداي هرگز حسن در اينجا دفن نخواهد شد مگر آنکه کنده شود گيسوان من.
    و اشاره بسوي گيسوي خود نمود.
    ابن‏عباس گويد چون چشم عايشه بر من افتاد گفت بنزد من بيا اي پسر عباس همانا دلير شديد بر من در دنيا و ميخواهيد کسي را داخل خانه من کنيد که دوست ندارم
    و...
    ادامه داستان را در اينجا مطالعه کنيد.

    آري! ايچنين دشمنان خدا و پيامبر و اهل بيت مانع دفن امام حسن شدند و پس از آن نيز امام سجاد و باقر و صادق عليهم السلام در بقيع دفن شدند، تمام اينها بخاطر دشمني عايشه با خدا و رسول است.

    نتيجه بحث اينکه دفن ابابکر و عمر در حرم، بخاطر شرافت قبر رسول الله است، همان قبري که گروهک تروريستي وهابيت آن را مصداق شرک مي‌دانند، همان شرکي که قبله آمال همان گروهک است، همانها که راه‌پيمائي در حمايت از قرآن را نيز شرک مي‌دانند، اکنون هيچ آزادانديشي در وابسته مشرکين بودن وهابيت ترديدي به خود راه نمي‌دهد.

    خدايا ظلم و جور وهابيت را از سر مسلمين جهان کوتاه کن.
    اللهم آمين بحق محمد و آله الطيبين الطاهرين.
    بنام خدا
    البته درمورد مجاورت قبور ميتوان به قبر هارون عباسي لعنت الله عليه درمشهد اشاره كردكه هنگام زيارت حرم امام هشتم(ع) به هارون لعنت ميشود

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    1,468
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0




    الّهُمَّ العَن اَوّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذالِک


    یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد
    بغض چندین ساله ی ما باز شد


    .....


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    154
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    دود گر بالا نشیند کسر شأن شعله نیست
    جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است.
    التماس دعا
    گندم شهر حسین روزی ما شد
    باز سر سفر ها غذای حسین است



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    606
    تشکر:
    1
    حضور
    20 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست

    يکي از سؤالاتي که اين روزها درباره بقيع مطرح است اين است که:

    چرا ائمه در بقيع دفن شدند؟
    اگر به عقيده وهابيت ميت بعد از وفات با خاک يکسان است و هيچ شرافتي ندارد پس چرا ابوبکر و عمر در کنار قبر پيامبر دفند؟


    جواب سوال خیلی راحت و ساده است . عمر و ابوبکر که وهابی نبودند و اصولا دین وهابی تازه تاسیس است . عمر و ابوبکر هم مثل مسلمانان دیگه برای تبرک به پیامبر کنار دست پیامبر اسلام دفن شدند . ( حالا کاری به اعمالی که انجام دادن نداریم )

    وهابیون اگر در عقیده خودشان راسخ بودند و به گفته خودشان یقین و باور قلبی داشتند میبایست قبر پیامبر و ابوبکر و عمر را نیز همانند دیگر قبور بقیع خراب و صاف میکردند ... که نکردند به همین راحتی .....





    ویرایش توسط king81 : ۱۳۸۹/۰۶/۲۷ در ساعت ۱۹:۵۵
    ۩۩۩... پس بگذارید سرسپردگی به خداوند لباس درونتان باشد نه نمایش بیرون...در پنهان ترین لایه های روحتان باشد، نه آواز آشکار لبهایتان.... بگذارید سرسپردگی به خداوند در میان استخوان دنده هایتان باشد...۩۩۩


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,775
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 6 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    7



    نقل قول نوشته اصلی توسط king81 نمایش پست
    اصولا دین وهابی تازه تاسیس است .

    دین نفرمائید، بلکه فرقه بنامید، گروهک.
    توضیح:
    در میان ما مسلمانان یک دین داریم و پنج مذهب (جعفری، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی) لذا میگویند اصوله دین سه تاست (توحید، نبوت، معاد) و اصول مذهب دوتاست (عدل و امامت)
    اما وهابیت یک گروهکی که خود را به اسلام میچسباند بدون هیچگونه مستندی!
    نقل قول نوشته اصلی توسط king81 نمایش پست
    وهابیون اگر در عقیده خودشان راسخ بودند و به گفته خودشان یقین و باور قلبی داشتند میبایست قبر پیامبر و ابوبکر و عمر را نیز همانند دیگر قبور بقیع خراب و صاف میکردند ... که نکردند

    آنها بعد از تخریب قبور ائمه بقیع سراغ تخریب گنبد خضراء و حرم شریف نبوی بودند، ولی علماء شرق آسیا (هند و پاکستان و مالزی و...) گفتند اگر جسارت کنید اعلان جهاد میکنیم و از ترس آنان نکردند و تاکنون نیز جرأت چنین کاری پیدا نکردند.

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن أعدائهم اجمعین
    از دست ندهید
    آیدی قبلی بنده : پاسخگوی اعتقادی


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    590
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    4
    تشکر:
    1
    حضور
    6 روز 12 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    2
    گالری
    0



    این عشق آتشین زدلم پاک نمی شود
    مجنون به غیر خانه ی لیلا نمی شود
    بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند
    هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود


    کاش تا خیمه سبزت برسد فریادم
    من از آن روز که در بند توأم آزادم.





  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۰
    نوشته
    5,567
    صلوات
    200
    تعداد دلنوشته
    2
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    59 روز 4 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    47
    آپلود
    3
    گالری
    196



    مهم اینه که چه کسانی کجا دفن شدن

    مهم این نیست که محل دفن کجاست

    اینم یه کج فهمی و کوچک اندیشی دیگه از لجن زار وهابیته

    اف بر وهابیت که فکر میکنن با این کارها ارزش ائمه اطهار شیعه میاد پایین


    ***************************


    ܓ✿ اللهم عجل لولیک الفرج ܓ✿


    ***************************


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    107
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    چرا ائمه در بقيع دفن شدند؟
    برای آنکه بقیع قبرستان بود، و معمولا در شریعت اسلام مرده ها را در قبرستان دفن می کنند، برای همین ائمه و سایر اصحاب را در بقیع دفن کردند.

    اگر به عقيده وهابيت ميت بعد از وفات با خاک يکسان است و هيچ شرافتي ندارد پس چرا ابوبکر و عمر در کنار قبر پيامبر دفند؟
    اولا ما فرقه ای بنام وهابیت نداریم! شما در این دنیا یک نفر را معرفی کنید که صراحتا بگوید: من وهابی هستم! یعنی همانگونه که یک صوفی می گوید: من صوفی هستم، و یک شیعه می گوید: من شیعه هستم! یک نفر را ذکر کنید که بگوید: من هم وهابی هستم!؟ این لقب را شیعه از روی ناکامی به مخالفین خود نسبت می دهد تا اذهان مردم را منحرف کنند.

    دوما: از نظر اهل سنت میت با خاک یکسان نیست، البته جسد میت همانند جمادات بی حرکت و ناشنوا و نابینا است! ولی جسد و میت یک انسان مسلمان حرمت دارد و برای همین است که پیامبر صلی الله علیه و اله در حدیثی ما را از لگد مال کردن و یا نشستن به جسد مرده مسلمان نهی کرده اند. درحالیکه شیعه خود تمام اینکارها را می کند!!
    در ضمن پیامبر صلی الله علیه و اله را در حجره عایشه رضی الله عنها دفن کردند، چون بر طبق شریعت اسلام: پیامبران را در جایی دفن می کنند که در آنجا فوت کرده، و پیامبر صلی الله علیه و اله در حجره عایشه و بر بالین او وفات فرمودند، لذا ایشان را در همانجا دفن کردند.
    اما چرا ابوبکر و عمر رضی الله عنهما را در آنجا دفن کردند؟
    برای آنکه آن دو بزرگوار در زمان حیات یار و وزیر رسول خدا صلی الله علیه و اله بودند و دوست داشتند که بعد از مرگ نیز در کنار قبر ایشان دفن شوند تا در هنگام حشر و بیرون آمدن مردگان از قبرها همراه ایشان و درکنار ایشان از قبر بیرون آیند. بنابراین این ربطی به شرافت خاک و یا میت ندارد، هیچکس با دفن شدن در کنار قبر فرد صالحی از عذاب نجات نمی یابد، و اگر مثلا فرد کافری را نزد یکی از اولیاءالله دفن کنند، وجود قبر و میت این فرد صالح نفعی به آن کافر نمی رساند.

    در واقع دفن شدن کنار قبر پيامبر إقرار عملي بر مشروعيت تبرک بعد از وفات است، همان چيزي که فرقه انگليسي وهابيت از آن به عنوان شرک ياد مي‌کنند، پس بهتر است که ابوبکر و عمر و عايشه را نيز مشرک بخوانند.
    این سخن جز سفسطه چیزی نیست، اگر اهل سنت به تبرک قبور اعتقادی داشتند، آنر صراحتا بیان می کردند و همانگونه که گفتیم دفن شدن در کنار قبر فرد صالحی نفعی به مرده دیگر نمی رساند، تا بخواهد به آن تبرک جوید!! اگر تبرک به قبر در نظر شیعه وجود دارد، پس لازم به این همه سفسطه نیست، یک آیه از قرآن بیاورند تا فصل الخطاب قرار گیرد، ولی دریغ از آیه ای از قرآن بناچار به مسائل بی ربط می پردازند.
    در ضمن اگر به قول شما اهل توحید (یا وهابی نزد شیعه) دست ساخته انگلیس است! پس چرا فقط اهل توحید هستند که با انگلیس و آمریکا و ناتو می جنگند ولی شیعه همکار آنها در عراق و افغانستان است و ایران روابط پنهانی با آنها دارد؟ کدامیک انگلیسی هستند؟

    حال چرا نام عايشه را در کنار ابابکر و عمر برده شد؟!
    چون عايشه فردي بود که نگذاشت شرافت آرميدن در کنار قبر مطهر پيامبر نصيب اولاد پيامبر شود.
    عايشه بدون اينکه اجازه از صاحب خانه (پيامبر) داشته باشد، کساني را در کنار پيامبر دفن کرد که پيامبر راضي به هم‌جواري آنان نبود.
    آري عايشه کسي است که مانع شد امام حسن مجتبي عليه السلام در خانه پدري خودشان دفن شوند.
    عايشه بخوبي دريافته بود که هم‌جواري قبر مطهر پيامبر نبايد براي مخالفين دستگاه خلافت شرافت به ارمغان آورد، به همين دليل مانع شد، گرچه او مانع نشد وصيت امام حسن مانع شد.

    اولا آن مکانی که پیامبر صلی الله علیه و اله در آنجا دفن شدند، حجره ای متعلق به عایشه رضی الله عنها بود، در ضمن بعد از وفات رسول خدا صلی الله علیه و اله اجازه دست کسی است که در آنجا ساکن است، و کسی نمی تواند بجای عایشه رضی الله عنها تصمیم بگیرد، آن حجره متعلق به عایشه رضی الله عنها بود و چه کسی می تواند آنجا را از وی بگیرد؟؟
    و اگر ابوبکر و عمر رضی الله عنهما در آنجا دفن شدند برای این بود که:
    1- قبل از ائمه شیعه فوت کردند.
    2- عایشه رضی الله عنها به آنها اجازه داد.
    3- حجره آنقدر وسیع نبود که دیگر جایی برای دفن مرده داشته باشد تا بعد از آنها نیز افراد دیگری در آنجا دفن شوند.
    البته آنهمه مقدمه چینی از تبرک و شرافت میت و وهابیت و غیره برای آن بود تا سرانجام این مطلب را به مخاطب خود القاء کنيد که: عایشه دشمن ائمه شیعه است! تا با ریختن این زهر و سم، مردم عوام شیعه را نسبت به ام المومنین عایشه تحریک کنيد و بغض و کینه او را در قلب بپرورانند! پس تمام تلاشهای شما برای این نکته بود تا بقول خود ثابت کنيد که عایشه رضی الله عنها با ائمه دشمن بوده پس شما هم با او دشمن باشید!
    عایشه رضی الله عنها هرگز مانع از دفن حسن رضی الله عنه در خانه پدریش نشده است، زیرا اولا آن حجره متعلق به پدر حسن رضي الله عنه نبوده است! بلکه متعلق به خودش بود. ثانیا: حجره او دیگر جایی نداشت تا بخواهند فرد دیگری را در آنجا دفن کنند، سوما: مگر حسن رضی الله عنه چه وقت خواسته تا در آنجا دفن شود که عایشه رضی الله عنها اجازه نداده باشند!؟؟ حالا چرا شما نمایندگی حسن رضی الله عنه را برعهده گرفته و بجای ایشان سخن می گویيد؟؟
    آیا هدف شما چیزی جز تحریک احساسات عوام الناس شیعه بر علیه عایشه رضی الله عنها است؟ قطعا هدف شما همین است که به هر دری زده تا شاید شبهاتی را بیابيد و از آن جهت رسیدن به خواسته ی خود استفاده کنيد.
    شما چه ناراحت باشيد یا نباشيد، این حقیقتی است که عایشه رضی الله عنها:
    - در قرآن کریم و در سوره نور چندین آیه در شرافت و پاکدامنی او از سوی خدا نازل شد.
    - از محبوبترین همسران پیامبر صلی الله علیه وسلم نزد ایشان بودند.
    - شرافت امهات المومنین را پیدا کردند، که در دنیا و قیامت مادر مومنان است.
    - زنی عاقل و هوشیار و مجتهد بود، و از تمامی همسران و زنان صحابه و اهل بیت عالم تر بود.
    - پیامبر صلی الله علیه و اله در آخرین لحظات عمرشان بر بالین و سینه ایشان وفات فرمودند.
    - پیامبر صلی الله علیه و اله در حجره عایشه رضی الله عنها دفن شدند.
    و ده ها شرافت دیگر را که گوشها و دیده های متعصب ( نه متفكر ) تحمل شنیدن و دیدن آنرا ندارند.

    والله اعلم
    وصلی الله وسلم علی محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين
    ویرایش توسط saman.jamaly : ۱۳۹۰/۰۴/۲۶ در ساعت ۲۱:۴۳ دلیل: اشتباه نوشتاري
    برو ای گدای مسکین در خانه خدا زن
    .که علی همیشه میزد در خانه خدا را


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. جمع بندی قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!
    توسط taslim در انجمن قیامت
    پاسخ: 41
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, ۰۸:۱۹
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود