صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: می خواهید بدونید که امام زمان بیاد جز یارانش هستید یا نه ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    0

    می خواهید بدونید که امام زمان بیاد جز یارانش هستید یا نه ؟




    سلام دوستان
    یه سوالاتی هستش که پرسیدن آنها باعث تغییر در ابعاد مختلف زندگی می شود و به نظر من دونستن این سوال ها واجب هستش بنابرین بنده یه سوالاتی را مطرح می کنم که چنین تاثیر داشته باشد شما هم باید همراهی کنیدو به این سوالات جواب بدهید تا بحث ما جلو برود بنابرین از شما درخواست می کنم که به این سوالها جواب بدهید.
    اول یک مقدمه برای شروع سوال براتون می ذارم :
    متن عربى :
    وَرَوى اءَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُجَرِيرَ الطَّبَرِى الاِْماميِّ في كِتابِ((دَلائِلِالاِْمامَةِ))قالَ:
    حَدَّثَنا اءَبُو مُحَمَّدٍسُفْيانُ بْنُ وَكيعٍ، عَنْ اءَبيهِ وَكيعٍ، عَنِ الاَْعْمَشِ قالَ:
    قالَ اءَبُومُحَمَّدٍ الْواقِدِيُّ وَزُرارَةُ بْنُ خَلَجٍ:
    لَقينا الْحُسَيْنَ بْنَعَلِيٍّ عَلَيْهِمَا السَّلامُ -قَبْلَ اءَنْ يَخْرُجَ إِلَى الْعِراقِفَاءَخْبَرْناهُ ضَعْفَ النّاسِ بِالْكُوفَةِ وَاءَنَّ قُلُوبَهُمْ مَعَهُوَسُيُوفَهُمْ عَلَيْهِ.
    فَاءَوْمَاءَ بِيَدِهِ نَحْوَ السَّماءِ فَفُتِحَتْاءَبْوابُ السَّماءِ وَنَزَلَتِ الْمَلائِكَةُ عَدَدا لايُحْصيهِمْ إِلا اللّهُعَزَّ وَجَلَّ فَق الَ عليه السّلام :
    ((لَوْلاتَقارُبُ الاَْشْياءِ وَهُبُوطُ الاَْجْرِ لَقاتَلْتُهُمْ بِهؤُلاءِ، وَلكِنْاءَعْلَمُ يَقينا اءَنَّ هُناكَ مَصْرَعى وَ مَصْرَعَ اءَصْحابى لا يَنْجُومِنْهُمْ إِلاّ وَلَدى عَلِيُّ)).
    وَرَوى مُعَمَّرُبْنُ الْمُثَنّى فى مَقْتَلِ الْحُسَيْنِ عليه السّلام ، فَقالَ ما هذالَفْظُهُ:
    فَلَمّا كانَ يَوْمُ التَّرْوِيَةِ قَدَمَ عُمَرُ بْنُ سَعْدِ بْنِاءَبى
    ترجمه :
    ابو جعفر محمد بن جرير طبرى امامىالمذهب - عَلَيْهِ الرَّحْمَة - در كتاب((دلائلالامامة))خود روايت نموده كه گفت از براى ما حديث كردابو محمد سفيان بن وكيع از گفته پدر خويش و او از((اَعْمش)). روايت كرده كه ابومحمد واقدى و زرارة بن خلج چنين گفتند كه ما به شرف ملاقات جناب ابى عبداللّهالحسين عليه السّلام رسيديم قبل از آنكه ايشان از مكّه معظّمه نهضت به سوى عراقفرمايد؛ پس ضعف حال اهل كوفه را به خدمتش ‍ عرضه داشتيم و گفتيم با اينكه دلهايشانمايل خدمت آن جناب است و لكن شمشيرهايشان را بر روى او كشيده اند.
    امام حسينعليه السّلام به دست مبارك خود اشاره به سوى آسمان نمود، پس درهاى آسمان باز شد وملائكه بسيار نازل گرديد به عددى كه احصاى آنها را بجز خداى U كسى نمى داند؛ پسفرمود: اگر نمى بود تقارب اشياء به هم ديگر (يعنى آنكه بايد هر امر مقدّرى به موجباسباب مقدّره او جارى و واقع گردد) و باطل شدن اجر و ثواب ، هر آينه به كمك اينملائكه با اين مردم مقاتله مى نمودم ، و لكن به موجب علم اليقين مى دانم كه در آنزمين است محل افتادن من و اصحاب و ياران من و باقى نخواهد ماند از همه ايشان احدىمگر فرزند دلبندم على امام زين العابدين عليه السّلام .
    مَعْمَر بن مُثَنّى درباب شهادت ابى عبداللّه عليه السّلام به اين مضمون روايت نموده كه چون روز ترويه شدعمربن سعد بن ابى وقّاص - عَلَيْهِ اللَّعْنَةُ - با لشكرى انبوه به امر يزيد پليدوارد مكه معظّمه گرديد
    برگرفته از لهوف
    حالا می ریم سراغ اولین سوال :
    شاید به این سوال بخندیدولی به قلبتان مراجعه کنیدو صادقانه جواب بدید که امام زمان را دوست داریم یا نه؟
    جواب دادید؟ اگر جواب دادید ادامه بحث را مطالعه فرمایید:
    حالا یه مقدار این سوال را ریزتر می کنم اون این است اونایی که اهل بیت را دوست دارند 2دسته هستند :
    1-یا سیوفهمعلیه اند2- یا سیوفهم له اند
    حالاسوالم را یه جوری دیگه طرح می کنم :
    1-از کجا معلوم که ما جز سیوفهم علیه نباشیم 2-چه طور میشه قلب یک طرف باشه و عمل طرف دیگه باشد
    کی می تونه الان بگه من جز اون دسته از آدم هایی هستم که قلوبهم معه و سیوفهمله هستم از کجا باید بفهمیم؟
    اگر بگیم ملاک دوست داشتن امام حسین است خواب خیلی ها اون زمان بودند که امام حسین را دوست داشتند مثل کوفیا که در متن بالا آمده است این که ملاک نمی شه ما باید ملاک داشته باشیم تا خودمان را بسنجیم اگر ملاک عمل باشد هستند آدمایی که عمل خیلی قوی داشتن ولی آخرش اما کشت شدند مثل ابن ملجم و بلعم با عوراو....
    آقا ما امام زمان را دوست داریم خیلی ها هم اهل کوفه امام حسین را دوست داشتند ولی اهل کوفه با این که امام حسین را دوست داشتند ولی امام را به شهادت رساندنداز کجا معلوم که ما جز اون دسته از آدم ها نباشیم چه ملاک می دید که آقا محبت من جز اون دسته از محبت هایی نیست که اهل کوفه داشتند بلکه محبت من نسبت به امام حسین محبت واقعی است فقط یه چیزی بگم که لطفا مارا حواله به روز عاشورا نکنید که تو روز عاشورا بفهیم که چه کار هستیم که هیچ فایده ای هم نداردمن الان می خواهم بفهم که هنوز اتفاقی نیافتاده است
    تو تاریخ هستش، خیلی باور نمی کردند که امام حسین را بکشند چرا چون از بس نشانه های محبت به امام حسین توشون بود باور نمی کردند که امام حسین را بکشند حالا از کجا معلوم که محبت ما نسبت به امام حسین محبت کوفی نباشد؟
    امیدوارم تونسته باشم سوالم را مطرح کنم وقابل فهم باشد
    لطف کنید سریع پاسخ ندهید یه مقدار فکر کنید بعد پاسخ بدهید
    یا علی
    1- جاری شدن قران بر زبان
    2-
    جاری شدن قران بر دل
    3-
    جاری شدن قران در متن جامعه
    تا وقتى عموم مردم با ظاهر قرآن آشنا نشوند، تحقق بخشيدن به نظام قرآنى در متن جامعه آسان و ممكن نمى‌نمايد و اين‌جاست كه ارزش قاريان و حافظان قرآن و معلمان و مقريان آشكار مى‌شود.


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    سلام علیکم

    در این مبحث که مطرح فرمودید چند ایراد جزئی وجود دارد که در ذیل مطرح میکنم.
    1- انسانها همانطوریکه فرمودید در شرایط حاد اقدام به تصمیم گیریهائی میکنند که شاید در تمام عمرشان کاملا متضاد آنرا معتقد بودند یا حداقل با آن موافق نبودند مانند حربن یزید ریاحی رحمه الله علیه

    2- انسان تا زمانیکه در آن شرایط واقع نشده باشه قادر به محک و نتیجه گیری قطعی نیست لذا پاسخ آری یا نه مطلق نمی باشد.

    3- اکثر قریب به اتفاق کسانیکه اظهار ارادت به چیزی یا مطلبی میکنند اطلاعات زیادی از ماهیت آن مورد ( مثالا امام زمان ) ندارند و ارادت آنها نوعی تعصب گرائی کورکورانه است.
    و یا عده ای که از آن مطلوب مطالبی را می دانند و اشراف دارند و این اشراف اگر همملبس به لباس یقین هم باشد باز هم نتیجه گیری قطعیت ندارد.
    مثلا برسیسای عابد که وفای به عهد را فراموش کرد و عهدش با خدای متعال را شکست و اسیر هوای نفس شد.

    حال ما انسانی را فرض کنیم که آگاه است و به تعصب امامش را نپذیرفته که بعد از حضورش شک کندو با یقین در شرایطی حاد قرار بگیرد و پا پس نکشد و وفای به عهد نماید میشود مطلوب نظر شما.

    پس 1- علم به آنچه مطلوب است 2- یقین به آنچه که مطلوب است 3 - وفای به آنچه که مطلوب است.

    شما اگر سراغ داشتید سلام مرا به او برسانید.

    یاحق
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام از اینکه وارد بحث شدید خیلی ممنون
    جواب 1- تمام این صحبت هایی که کردیدجز ایرادات این سوال نمی شه بلکه جز خود سوال می شه ما هم می خواهیم همین را بدانیم که چطور می شه یک نفری مثل حر ، حر می شود و یک نفری مثل برسیسای عابد اون چنین می شود ما هم همین را می خوایم بدونیم که چه ملاکی تو حر بودکه این چنین شد مثلا امام علی بارها به خود ابن ملجم می گفت که تو من را می کشی خواب امام تو اون لحظه چی توی ابن ملجم می دید که این حرف را بهش زد خود ابن ملجم حافظ قران هم باور نمی کردکه یه روزی امام را به شهادت می رساند بعدش هم من نمی خوام تا روز عاشورا صبر کنم که ببینم این طرفی هستم یا نه من به عنوان یک جوان می خوام همین الان بفهمم که هنوز هیچ اتفاق نیافتاده و هیچ کربلایی رخ نداده بفهمم توی این میدان کدام طرفه هستم
    جواب2-من به شما می گم که اگر این ملاک تا زمانی که توی وجودتان باشد می تونید به صورت قطع بدون اینکه توی شرایطی واقع بشین جواب بدهید که کدوم طرفی هستید بعدش هم خواب ما هم دنبال همین هستیم قبل از این که توی شرایط قرار بگریم تکلیفمان مشخص بشود که کدوم طرفی هستیم
    جواب 3-بحث ما در مورد خودی هااست نه غیر خودها ، غیر خودیها که تکلیفشان مشخص است
    می دونستین که این خودی ها بودند که امام حسین را کشتند این یتیمای کوفه بودند که امام را کشتند گریه کننان اهل بیت بودن که امام راکشتند بحث درمورد خودی هااست اون هایی که گریه کن امام حسین هستند من می خوام بدونم منی که گریه کن امام حسین هستم با امامم یا مقابل امام
    امدوارم متوجه بزرگی و اهمیت این سوال شده باشید که به شدت به ما توی خوب شدن کمک می کند این مباحث باید بیشتر با فکر کردن روی احادیث و قران و دیگر کتاب جواب داده شود
    خیلی ممنون از نظراتتون
    تشکر
    یا علی
    ویرایش توسط مجید1400 : ۱۳۸۹/۰۷/۰۲ در ساعت ۱۰:۵۵ دلیل: یه جمله جا انداختم
    1- جاری شدن قران بر زبان
    2-
    جاری شدن قران بر دل
    3-
    جاری شدن قران در متن جامعه
    تا وقتى عموم مردم با ظاهر قرآن آشنا نشوند، تحقق بخشيدن به نظام قرآنى در متن جامعه آسان و ممكن نمى‌نمايد و اين‌جاست كه ارزش قاريان و حافظان قرآن و معلمان و مقريان آشكار مى‌شود.


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0

    محک زدن بر اساس یک تصور




    نقل قول نوشته اصلی توسط مجید1400 نمایش پست
    2-من به شما می گم که اگر این ملاک تا زمانی که توی وجودتان باشد می تونید به صورت قطع بدون اینکه توی شرایطی واقع بشین جواب بدهید که کدوم طرفی هستید بعدش هم خواب ما هم دنبال همین هستیم قبل از این که توی شرایط قرار بگریم تکلیفمان مشخص بشود که کدوم طرفی هستیم
    سلام علیکم
    این امکان وجود ندارد.

    اگر به پاسخ من را صرفا میخواهید بداینددر حال حاضر میتوانم بگویم بعنوان بی طرف تماشاچی خواهم بود.

    چون نه آنقدر گمراهم که با طرف ظالم باشم و نه آنقدر به حق الیقین و یقین حق رسیده ام که بگویم که با طرف حقم.

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۷/۰۲ در ساعت ۱۱:۳۲
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    شما که می گید این امکان وجود ندارد بدین معنی است که شما راه فکر کردن برای خودتان بسته اید با یک جمله خودتان خلاص کردیدو دیگه به این موضوع فکر نمی کنیدمن از شما می خوام که فکر کنید چون این تفکر باعث رشد شما می شود نمی خوام که تماشا چی باشید نظیر بدید و پیشنهاد بدید از بزرگان بپرسیدحداقل باید در این رابطه یک الی دو هفته فکر کنید تا این سوال به جونتون بیافتد
    من به شما قول می دم این ملاک وجود دارد البته این ملاک این طوری نیستش که راحت بدستش بیاوریم ما الان از شما فعل ملاک را میخواهیم حالا بدها که ادامه بدیم تازه به این میرسیم که چه کار کنیم که این ملاک درونمان بوجود بیاد و چه کارکنیم که اون را تقویتش کنیم
    راستی تا یادم نرفته این را هم بگم توی دنیا سه تاچیز نداریم یا ما حق یا نا حق بین نداریم البته درسته بعضی مواقع گناهی میکنیم ولی از اصلمون دور نیستیم هنوز امید به رستگاری داریم شما باید تشخیص بدید که کدوم طرفیه هستید بی تفاوت نباید باشید
    باز می گیم فکر کنید
    یا علی
    1- جاری شدن قران بر زبان
    2-
    جاری شدن قران بر دل
    3-
    جاری شدن قران در متن جامعه
    تا وقتى عموم مردم با ظاهر قرآن آشنا نشوند، تحقق بخشيدن به نظام قرآنى در متن جامعه آسان و ممكن نمى‌نمايد و اين‌جاست كه ارزش قاريان و حافظان قرآن و معلمان و مقريان آشكار مى‌شود.


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    5 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام دوستان
    مثل این که کسی نمی خواهد شروع کنه پس خودم شروع می کنم :
    دوستان نظرتون درباره حب دنیا چیه ؟یعنی این که من این حب دنیا را به خودم بزنم معلوم به شه کدوم طرفیم .
    البته این را بگم این نظر من است شما می تونید نظرات دیگه ای داشته باشید می تونید در این مورد با هم دیگه صحبت کنیم
    آیا حب دنیا می تونه ملاک ما باشد؟لطفا نظر دهید
    ادامه دارد... .
    یا علی
    ویرایش توسط مجید1400 : ۱۳۸۹/۰۷/۰۸ در ساعت ۱۷:۰۲
    1- جاری شدن قران بر زبان
    2-
    جاری شدن قران بر دل
    3-
    جاری شدن قران در متن جامعه
    تا وقتى عموم مردم با ظاهر قرآن آشنا نشوند، تحقق بخشيدن به نظام قرآنى در متن جامعه آسان و ممكن نمى‌نمايد و اين‌جاست كه ارزش قاريان و حافظان قرآن و معلمان و مقريان آشكار مى‌شود.


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    نوشته
    43
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط مجید1400 نمایش پست
    سلام دوستان
    مثل این که کسی نمی خواهد شروع کنه پس خودم شروع می کنم :
    دوستان نظرتون درباره حب دنیا چیه ؟یعنی این که من این حب دنیا را به خودم بزنم معلوم به شه کدوم طرفیم .
    البته این را بگم این نظر من است شما می تونید نظرات دیگه ای داشته باشید می تونید در این مورد با هم دیگه صحبت کنیم
    آیا حب دنیا می تونه ملاک ما باشد؟لطفا نظر دهید
    ادامه دارد... .
    یا علی:rose:
    بستگی داره حب دنیا چی تعریف بشه
    اگه حب دنیا این باشه که برای بدست آوردن مادیات دست به هر کاری بزنیم قطعا می تواند معیار باشد ولی
    اگه منظور تلاش برای بدست آوردن مال باشد نه!
    من هم به این بحث علاقه دارم لطفا دوستان وارد بحث شوند


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    97
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن


    شرط اول قدم آنست که مجنون باشی




  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    97
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حواستون باشه که اولین شرطش محب بودن و دوست داشتنه پش نباید صرفا به دوست داشتن دلخوش کرد بلکه از نظر حافظ اولین قدمه حال آنکه قدمهای زیادی در این راه هست!ان شاءالله خدا به هممون کمک کنه.آمین



  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    177
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 روز 9 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    6



    بارها این سوال رو از خودم کردم و به این نتیجه رسیدم که اگه کسی رو بیشتر از خودم دوست داشته باشم جونم رو براش میدم (این رو امتحان کردم! شاید بگی خوب به خاطر اون فرد شاید از بتونی امامت هم بگذری؛ باز با قاطعیت میگم که نه چون امامم رو خیلی بیشتر از اون دوست دارم یه مثال ساده تا حالا شده دوست داشته باشی تو یه مجلسی بری اما چون اون مجلس گناهه به خاطر امام زمانت نری؟؟؟؟ و این رو هم بدونی که اگه به اون مجلس نری خیلی ها تو رو ترد میکنن حتی پدر و مادرت؟؟؟ بارها و بارها بهت سرکوفت میزنن اما تو به خاطر یه لذت برتر این لذت رو کنار بگذاری ) و از اونجایی که عاشق امام حاظر و ناظر هستم حتما در صف یاران او خواهم بود نه در مقالبشان. پس به تبع اولی اگر زمان جد بزرگوارشان بودم به دفاع از ولایت می پرداختم در صحرای کربلا
    این محق نمیشه مگر اینکه حب مال و دنیا رونداشته باشی یعنی زمانی میتونی این حرف رو بزنی که دنیا برات ارزش نداشته باشه وقتی میتونی از مال و فرزندت و هرآنچه دوستش داری بگذری واسه چیز فراتر (به خاطر خدا ) وسوسه شیطان مانع کارت نمیشه چون حب مال و فرزنده که عامل بدبختی انسانهاست
    خداهم در قران فرموده شما را با مال و فرزند می آزمایم . پس ببینید چقدر وابسته به اونها هستید و چقدر میتونید به خاطر خدا از اونا چشم پوشی کنید؟؟؟
    {این رو امتحان کردم! شاید بگی خوب به خاطر اون فرد شاید از بتونی امامت هم بگذری؛ باز با قاطعیت میگم که نه چون امامم رو خیلی بیشتر از اون دوست دارم یه مثال ساده تا حالا شده دوست داشته باشی تو یه مجلسی بری اما چون اون مجلس گناهه به خاطر امام زمانت نری؟؟؟؟ و این رو هم بدونی که اگه به اون مجلس نری خیلی ها تو رو ترد میکنن حتی پدر و مادرت؟؟؟ بارها و بارها بهت سرکوفت میزنن اما تو به خاطر یه لذت برتر این لذت رو کنار بگذاری
    اگه نشد ، میشی قوم موسی ؛ وقتی که از دست فرعونیان نجات پیدا کردن و از نعمت بهشتی برخوردار شدند ، موسی میگن ما یه نوع غذا نمیخواییم سبزی خیار سیر گندم پیاز و چیزهای دیگه هم میخواییم موسی بهشون میگه آیا غذای پست تر رو با غذای بهتر میخوایید عوض کنید (بقره 61) }

    باید ثابت كنیم كه شایسته‌ی سلام و درود عرشیانیم

    باید گوهر درونمان را از هرچه زنگار پاك كنیم...


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود