جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید







موضوع: چرا روش شيخين بر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم ترجيح دارد؟
-
۱۳۸۷/۰۲/۲۰, ۰۸:۴۸ #1
- تاریخ عضویت
ارديبهشت ۱۳۸۷
- نوشته
- 12
- مورد تشکر
- 20 پست
- حضور
- نامشخص
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
چرا روش شيخين بر پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم ترجيح دارد؟
سوالات يك شيعه از پيروان زمامداران
(اين سوالات را به تفكيك موضوعي در تاپيك هاي مختلف در همين بخش مطرح خواهم كرد . اميدوارم با حضور صميمي و منطقي برادران اهل سنت پاسخي در خور دريافت كنيم . )
مقدمه:پيروان اهل بيت سوالات فراواني از پيروان زمامداران دارند كه قرنها بي پاسخ مانده است گوشه اي از آنها را من در اينجا مطرح مي كنم تا روزنه اي باشد براي حق طلبان ؛ ما مسلمانها در زندگي اجتماعي خود در اين دنياي پر خطر و پر حيله دو ساحت را در پيش روي خود داريم كه همه بايد به آن توجه نماييم
الف: در مقابل دشمنان اسلام؛ در اين زمينه همه ما بايد توجه به مشتركات داشته باشيم و مدافع يكديگر باشيم مسلمان با مسلمان ديگر از هر مذهبي كه باشند خدا و پيامبر و قران و سنت و احكام مشترك دارد طبيعتا منافع مشترك دارد نيز بايد توجه داشت كه دشمنان اسلام با اسلام مخالف هستند اگرنزد گروه ومذهبي رفتند و از آن تعريف و از ديگري بد گويي كردنددليل اين نيست كه واقعا طرفدار آن گروه هستند كه از آن مدح مي كنند بلكه در نزد ديگري هم بد گويي طرف مقابل را مي نمايند به عبارتي آنان منافع دنيايي خود را مي خواهند و از اساس با پيامبر و قران و اسلام مخالف هستند اينجا است كه عقل مي گويد مسلمين در مقابل دشمن بايد متحد باشند و از يكديگر دفاع نمايند و واقعا بر اساس مشتركات متحد شوند و گرنه آسيب خواهند ديد همانطور كه در اين زمان اين مطلب كاملا مشهود است .
ب:اما طرف ديگر سكه اين است كه در بين خود ضمن پرهيز از اتهام به يكديگر راه تحقيق عالمانه و عاقلانه را براي خود باقي بگذارند زيرا اجتماع نقيضين محال است يعني محال است كه در يك لحظه در مكان واحد شب باشد و در همان حال كه شب است روز نيز باشد گر چه واقعيت خارجي اين است كه در بين مسلمين مذاهب مختلف هست و هر كدام هم سخن از حق بودن خود مي زنند اما بر اساس عقل امكان ندارد كه همه حق باشند زيرا در مواردي به تناقض مي انجامد و تناقض محال است به عبارتي محال است هم صحابه همه عادل باشند و هم اين كه بعضي عادل باشند نه همه؛ و محال است كه پيامبر هم جانشيني براي خود معين نكرده باشد و هم معين كرده باشد و...پس عقل مي گويد بايد تحقيق نمود تا آنچه را خدا براي هدايت مخلوق خود توسط جبرييل بر پيامبر با عظمت اش نازل نموده پي برد و پيروي كرد .همه ما مسلمانها وظيفه داريم از خدا كه خالق و مدبر ما در دنيا و آخرت است و از فرستاده او رسول گرامي اسلام پيروي كنيم و بدانيم پيامبران همه معصوم هستند تناقض گويي نمي كنند و هر گز بر خلاف فرمان خدا كاري را انجام نمي دهند در رأس همه انبيا از لحاظ عقلانيت و كمالات اخلاقي و فضائل پيامبر اسلام قرار دارد پس آنچه را كه كاستي به حساب آيد لايق و شايسته پيامبر و دين خدا نيست گر چه در مورد آن رواياتي وجود داشته باشد زيرا در زمان حيات آن حضرت دروغ هايي را به حضرت نسبت دادند و حضرت اين را اعلام نمود و فرمود: نسبت دروغ به من زياد شده من بر خلاف قران سخن نمي گويم آنچه بر خلاف قران به من نسبت داده شود از من نيست پس بايد دقت نماييم و چهره زيباي دين خدا و پيامبر خدا را به امور نا معقول يا مخالف قران آلوده ننماييم و با سعه صدر و دور از تعصب به يكديگر نظر كنيم و از آزاد انديشي فاصله نگيريم و از يكديگر سوال نماييم و پاسخ ها را مورد دقت قرار داده آنچه به حق نزديكتر است را بپذيريم كه خدا ما را به همين مطلب دعوت مي نمايد «ٱلَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ ٱلْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُۥٓ ۚ أُو۟لَـٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ هَدَىٰهُمُ ٱللَّهُ ۖ وَأُو۟لَـٰٓئِكَ هُمْ أُو۟لُوا۟ ٱلْأَلْبَـٰبِ [٣٩-١٨] همان کسانی که سخنان را میشنوند و از نیکوترین آنها پیروی میکنند؛ آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند. » بر اين اساس نبايد از مناظره و سوال خوف داشته باشيم و به عبارت ديگر نه منافع مشترك و رعايت وحدت ما را از سوال و مناظره و تحقيق باز دارد و نه سوال و مناظره ما را از دفاع مشترك از يكديگر دور نمايد.بنا براين من به عنوان يك شيعه سوالاتي را از غير شيعيان دارم و از آنها مي خواهم كه بر اساس عقل و آنچه در كتاب هاي خودشان آمده انديشه نمايند و سوالات مرا پاسخ دهند من از اتهام پرهيز مي كنم و مي خواهم كه آنها هم با دليل سخن بگويندتا حق معلوم شود. البته بعضي كتابها عليه ما نوشته وتهمت هاي فراوان به ما زده اند من نمي خواهم آن كار را انجام دهم گر چه حق مقابله به مثل را دارم .سوالات من براي انديشه كردن در امر دين است.
چرا پيروان زمامداران، زمامداران را بر پيامبر خدا ترجيح مي دهند زيرا هر جا امر بين سنت و روش پيامبر و روش شيخين دائر شود روش شيخين را ترجيح مي دهند مثل نماز تراويح و متعة نسا و قصر يا تمام خواندن نماز در سفرو شستن پا در وضو سه طلاق در يك جلسه بستن دستها در نماز .... هيچ يك از اين اختلافات زمان پيامبر نبوده است؟
-
تشکر
-
۱۳۸۸/۰۷/۲۱, ۰۷:۲۴ #2
- تاریخ عضویت
آذر ۱۳۸۷
- نوشته
- 150
- مورد تشکر
- 292 پست
- حضور
- 21 ساعت 30 دقیقه
- دریافت
- 0
- آپلود
- 0
- گالری
- 0
با سلام
پیروان معاویه بن هند آکلة الاکباد ، نه تنها سنت خلفای مبدع را بر سنت رسول خدا ترجیح میدهند بلکه مخالف صریح با نص کلام الله نیز دارند ، مگر بصریح قرآن نباید در وضو پا وسر را مسح کرد ؟ وامسحوا بروسکم وارجلکم
ضمنا خلیفه دوم خودش را بالاتر از خدا و پیامبرش میدیده به این حدیث صحیح توجه کنید و تعجب کنید از کلمات آبی رنگ :
ان ابن عباس -رضي الله عنه- يأمُرْ بالْمُتْعَةَ ، وكان ابنُ الزبُّيْرِ يَنْهى عنها ، قال : فذكرتُهُ لجابرٍ ، فقال : عَلَى يَدِيَّ دارَ الحديثُ : تَمتَّعْنا مع رسول اللُّه -صلى الله عليه وسلم- ، فلما قام عمر قال «: إنَّ اللَّه كان يُحِلُّ لرسولِهِ ما شَاءَ بما شاءَ ، وإنَّ الْقُرْآنَ قد نَزَلَ مَنازِلَهُ ، فَأتِمُّوا الحجَّ والعمرةَ للهِ كما أمركم اللَّه ، وأَبِتُّوا نكاحَ هذه النساء ، فلن أُوتَى بِرَجُلٍ نكح امرأة إلى أجلٍ إلاَّ رجَمْتُهُ بالحِجارةِ». بخاری ومسلم
اطلاعات موضوع
کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
اشتراک گذاری