صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا کر و لالها نمی اندیشند ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    91
    تشکر:
    1
    حضور
    8 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا کر و لالها نمی اندیشند ؟




    این مطلب در وبلاگی بود منتظر پاسخ هستم

    قرآن، کسانیکه اندیشه نمی‌کنند را مانند کر و لالها می‌داند:

    إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ (انفال/22) همانا بدترين جنبندگان نزد الله كران و لالان هستند آنهائی كه نمى‏انديشند.

    همانگونه که مشاهده می‌گردد، در این آیه، به کر و لالها توهینی آشکار شده است

    از یک سو، هنگامیکه می‌خواهد مثال افرادی که نمی‌اندیشند را بزند؛ بهترین مثالی که می زند ‌، همین کر و لالها هستند؛ و از سوی دیگر بر طبق قضا و قدر الهی، خداوند آنها را اینگونه آفریده است.

    همچنین، هنگامیکه قرآن قصد دارد بدترین جنبندگان را معرفی نماید، از کسانی نام می‌برد که مانند افراد کر و لال اندیشه نمی‌کنند.

    شاید گفته شود که قرآن در اینجا قصد توهین به کر و لالها را ندارد و منظورش افرادی است که درست از فکرشان استفاده نمی‌کنند؛ در پاسخ باید گفت چه لزومی دارد که قرآن مثال افراد کر و لال را بیاورد؟!


    پاسخگوي مباحث کلامي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۸/۲۸ در ساعت ۱۸:۰۶

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    توهین واضح تو قران زیاده که خدایی بودنش رو زیر سوال میبره و بر عکس عامی بودن و سخن پیامبر بودن رو موجه تر میکنه!!

    حالا این به نظر من خیلی این زمینه رو نداره
    چون ترجمه درست این ایه اینه:
    بدترين جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالي هستند که انديشه نمي‌کنند.

    و این با ترجمه ای که شما نوشتی فرق داره و این بار منفی و توهین امیز رو خیلی نداره. و میشه گفت منظورش افرادیه که گوش شنوا ندارن و اندیشه نمیکنن.
    ( "و" نه "یا")
    ولی خب به نظر منم بازم کامل توجیه پذیر نیست و واقعا میتونست به جای انسان حیوان یا اجسام رو مثال بزنه که اندیشه نمیکنن و ....!!
    "کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد،
    اما کسی که خود را به خواب زده هرگز!"








  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط blue sky نمایش پست
    توهین واضح تو قران زیاده که خدایی بودنش رو زیر سوال میبره و بر عکس عامی بودن و سخن پیامبر بودن رو موجه تر میکنه!!

    حالا این به نظر من خیلی این زمینه رو نداره
    چون ترجمه درست این ایه اینه:
    بدترين جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالي هستند که انديشه نمي‌کنند.

    و این با ترجمه ای که شما نوشتی فرق داره و این بار منفی و توهین امیز رو خیلی نداره. و میشه گفت منظورش افرادیه که گوش شنوا ندارن و اندیشه نمیکنن.
    ( "و" نه "یا")
    ولی خب به نظر منم بازم کامل توجیه پذیر نیست و واقعا میتونست به جای انسان حیوان یا اجسام رو مثال بزنه که اندیشه نمیکنن و ....!!
    با سلام
    اتفاقا کاملا توجیه پذیره و باید مطمئن بود که قران از سوی خدا نازل شده و پیامبر فقط واسطه دریافت بوده
    همین!!!
    و هیچ توهینی هم به هیچ قشری نشده
    تو پست پایین توضیح میدم
    یا علی(ع)
    ویرایش توسط Behrooz_313 : ۱۳۸۹/۰۸/۲۸ در ساعت ۲۲:۰۴
    الهی العفو...

  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    3,614
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    6 روز 20 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    124
    آپلود
    158
    گالری
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط جوشش نمایش پست
    این مطلب در وبلاگی بود منتظر پاسخ هستم


    قرآن، کسانیکه اندیشه نمی‌کنند را مانند کر و لالها می‌داند:

    إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ (انفال/22) همانا بدترين جنبندگان نزد الله كران و لالان هستند آنهائی كه نمى‏انديشند.

    همانگونه که مشاهده می‌گردد، در این آیه، به کر و لالها توهینی آشکار شده است

    از یک سو، هنگامیکه می‌خواهد مثال افرادی که نمی‌اندیشند را بزند؛ بهترین مثالی که می زند ‌، همین کر و لالها هستند؛ و از سوی دیگر بر طبق قضا و قدر الهی، خداوند آنها را اینگونه آفریده است.

    همچنین، هنگامیکه قرآن قصد دارد بدترین جنبندگان را معرفی نماید، از کسانی نام می‌برد که مانند افراد کر و لال اندیشه نمی‌کنند.

    شاید گفته شود که قرآن در اینجا قصد توهین به کر و لالها را ندارد و منظورش افرادی است که درست از فکرشان استفاده نمی‌کنند؛ در پاسخ باید گفت چه لزومی دارد که قرآن مثال افراد کر و لال را بیاورد؟!


    پاسخگوي مباحث کلامي
    با سلام
    اصلا توهینی نشده
    ببینید فرق است بین کرو لالی که فاقد توانایی شنیدن و و تکلمه با کسی که دارای این امکانات الهی همچون حرف زدن و شنیدن هست
    اما در عمل خودشو به نشنیدن و حرف نزدن به موقع!! میزنه
    مثلا کسی که حواسش سر جاش نیست و جلوشو نمیبینه و میخوره زمین بهش میگن مگه کوری
    خب این مگه کوری گفتن توهین به نابینا ها نیست
    بلکه یه حالت تلنگر به افراد بینا هست که حواسشون باشه که خدا چه نعمتی بهشون داده

    مثلا کسی که استاد دانشگاهه ولی یه نامه ساده نمیتونه بنویسه
    اینجا اگر بهعش بگن مگه بی سوادی آیا توهین به بی سواداس؟؟؟
    نه چرا؟
    چون این شخص با وجود نعمت سواد داره مثل بی سوادا رفتار میکنه و اتفاقا افراد بی سواد نسبت به این اشخاص دارای برتری هستن
    چون تکلیفی به عهده ندارن که بخواد خوب انجام بدن یا بد ولی اون استاد دانشگاه چرا...
    در ضمن این ایه یادتون نره که لا نکلف الله نفسا الا وسعهااااا((خدا کنه درست نوشته باشم))
    یا علی(ع)
    الهی العفو...


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط behrooz_313 نمایش پست
    با سلام
    اتفاقا کاملا توجیه پذیره و باید مطمئن بود که قران از سوی خدا نازل شده و پیامبر فقط واسطه دریافت بوده
    همین!!!
    و هیچ توهینی هم به هیچ قشری نشده
    تو پست پایین توضیح میدم
    یا علی(ع)
    شما مختارید هر جور دوست دارید فکر کنید و به هر چیزی که میخواید اطمینان داشته باشد
    ولی
    من بایدی رو در این اطمینان به خدایی بودن نمیبینم و به فکر و منطقم اجازه ی تامل و چالش میدم. شما نمیتونید بایدی برای من تعیین کنید. پس اطمینان االکی نمیتونم داشته باشم!
    توهین هم بوده و هست و خیلی جاهاهم نمونه هاشو اوردم ولی خب متاسفانه این سایت ظرفیت شنیدنشو نداره و منم الان دیگه فرصت این بحث رو ندارم.
    بنابران با شما در این باره بحثی نمیکنم. شما نظرتونو گفتید منم نظرمو. هر دو هم به یه میزان حق داریم نظر بدیم. نهایتا برداشت با خوانندس
    موفق باشید
    "کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد،
    اما کسی که خود را به خواب زده هرگز!"








  8. تشکر


  9. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط behrooz_313 نمایش پست
    با سلام
    اصلا توهینی نشده
    ببینید فرق است بین کرو لالی که فاقد توانایی شنیدن و و تکلمه با کسی که دارای این امکانات الهی همچون حرف زدن و شنیدن هست
    اما در عمل خودشو به نشنیدن و حرف نزدن به موقع!! میزنه
    مثلا کسی که حواسش سر جاش نیست و جلوشو نمیبینه و میخوره زمین بهش میگن مگه کوری
    خب این مگه کوری گفتن توهین به نابینا ها نیست
    بلکه یه حالت تلنگر به افراد بینا هست که حواسشون باشه که خدا چه نعمتی بهشون داده

    مثلا کسی که استاد دانشگاهه ولی یه نامه ساده نمیتونه بنویسه
    اینجا اگر بهعش بگن مگه بی سوادی آیا توهین به بی سواداس؟؟؟
    نه چرا؟
    چون این شخص با وجود نعمت سواد داره مثل بی سوادا رفتار میکنه و اتفاقا افراد بی سواد نسبت به این اشخاص دارای برتری هستن
    چون تکلیفی به عهده ندارن که بخواد خوب انجام بدن یا بد ولی اون استاد دانشگاه چرا...
    در ضمن این ایه یادتون نره که لا نکلف الله نفسا الا وسعهااااا((خدا کنه درست نوشته باشم))
    یا علی(ع)
    اولا که خودتون دارید میگید عامه ی مردم!
    منم گفتم این صحبتها از یک فرد عامی بیرون میاد و قابل پذیرشه و مشکلی نیست ولی خدا نه عامیه! نه چیزی .. اون خالق همه و خدای همه باید باشه چه کور، چه کر، چه معلول و ... و برای کوبوندن یه نفر و یه طرز فکر از نقصی که خودش تو وجود بنده هاش گذاشته مایه نمیذاره و از اون نقص برای تحقیر سایرین استفاده کنه!! این حتی به دور از انسانیته حالا خدایی بودن رو خودتون بسنجید!

    در ثانی
    در صحبت عامه برای فردی که "نمیبینه" از صفت کور استفاده میکنن و برای کسی که نمیشنوه از صفت کر و لال و برای کسی که نتونسته بخونه از صفت بیسواد. نه اینکه به کسی که ندیده بگن ناشنوا و بیسواد و برای کسی که نشنیده بگن کور!!! یا مثل اینجا از کور و کر اسم ببره ولی اخرش بگه اندیشه نمیکنن!! درحالی که کوری و کری به اندیشه ربط نداره و استفاده ی نابجا از یه صفت توهینه!
    نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه ولی مثالهایی که شما زدید همه به هم ربط داره و بی ربط نیست.در حالی که بن نقص کری و لالی و فردی که اندیشه نمیکنه هیچ وجه تشابهی نیست!! پس مقایسه بیمعنیه!!
    "کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد،
    اما کسی که خود را به خواب زده هرگز!"








  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان گرامي

    همچنان كه مي دانيد قرآن كريم در بسياري از موارد جهت روشن شدن مطلب از تمثيل و تشبيه استفاده مي كند ، تا مخاطب بتواند به وسيله مثال مطلب را دريافت كند ، در اين آيه شريفه خداوند انسان هاي بدون قوه انديشه و تفكر را ، به افراد كر و لال تشبيه مي كند . همچنانكه يك فرد نابينا از ديدن دنياي پيرامون خود محروم است و به دليل عدم برخورداري از قوه بينايي قادر به مشاهده پيرامون خود نيستند ، همچنان يك فرد لايعقل ( فردي كه انديشه و تعقل نمي كند) به هيچ عنوان حقايق پشت پرده عالم ماده را نخواهند ديد .

    فردي كه از قوه شنوايي ( سامعه) بي بهره است از شنيدن صداهاي پيرامون خود محروم مي باشد ، در حقيقت كسي كه تعقل و انديشه نمي كند نيز همانند كسي است كه از قوه شنوايي بي بهره بوده فلذا فرياد ها و نهيب هاي و همچنين تبشير هاي حق را نمي شنود .
    با اين توضيح هيچ توهيني به افراد كر و لال صورت نگرفته است ، بلكه اين يك تمثيل و تشبيه رسايي است كه خداوند سبحان بكار برده است كه ميشود گفت بهترين تشبيه همين است .

    با تشكر




  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66



    با او

    عرض سلام و ادب و تشکر از دوستان پاسخگو ؛

    چنان که همکار محترم ، پاسخگوی مباحث کلامی فرمودند نباید از آیات متشابه و همچنین وجود آرایه های ادبی همچون تشبیه و استعاره در آیات الهی غافل شد. و دلیل زیبایی قرآن و قابل فهم بودن آن برای عموم مردم همین استفاده از تمثیل و تشبیه و ... است و مسلما بحث علمی و گزاره های دقیق منطقی و خشک که مخصوص علومی چون فلسفه و ریاضی است به درد انتقال پیام به عموم افراد جامعه با سطح سواد و شغل و شرایط متفاوت نمی خورد.

    اما در مورد سوالتان اولا یک ماجرایی را نقل کنم. عده ای از وهابیان معتقدند قرآن هر چه هست همان ظاهر آیات است و باید به ظاهر آیات و معنی خود الفاظ آیات توجه کرد. گفته شده که بن باز رهبر بزرگ وهابیان که کور هم بود ، در مجلسی با شهید سید صدر بحثی می کرده اند. شهید صدر می گوید چقدر بد است که تو در آخرت هیچ یک از نشا نه های الهی و اتفاقات را نخواهی دید. بن باز می پرسد چرا نمی بینم؟
    شهید صدر می گوید در آیه ی 72 سوره ی اسراء امده : و من كان فى هذه اعمى فهو فى الاخرة اعمى و اضل سبيلا ؛ هر كسى در اين جهان يعنى دنيا نابينا باشد در آخرت نيز نابينا خواهد بود.... گفتند خب اگر طبق اعتقاد شما ، ظاهر الفاظ آیات الهی ملاک باشد ، پس در این آیه کور به همین معنی کور بودن چشم فیزیکی است و تو که کور هستی ، در آخرت هم کور خواهی بود.

    لذا اینکه بگوییم منظور از همه ی آیات الهی همان منظور ظاهری و کلمات است ، مشکلات فراوانی را پیش می اورد.

    و ثانیا ممکن است بگویید که خب اینطور هم که ما می گوییم ، انوقت هر کس از آیات یک برداشتی که خودش بخواهد می کند و هر کس معنای دلخواهش را با تفسیر الفاظ و تشبیه و استعاره و .... در می اورد.
    و اینکه ما می گوییم ظاهر آیات الهی حجت است چه می شود؟

    در این مورد هم جالب است بدانید که در علم اصول بحثی داریم بنام «اصالت ظهور» که در این بحث گفته می شود ظاهر آیات و عبارات حجت است. اما اینجا می آیند بین ظهور و ظاهر ها تفکیکی می کنند. می گویند یک ظهور علمی داریم و یک ظهور عوامی داریم. در ظهور علمی ، ظاهر را با توجه به همه ی قرینه های عقلی و نقلی و حالی و مقالی که در متن هست ترجمه می کنند و ملاک قرار می دهند. ولی در ظهور عوامی ، بدون توجه به قرائن ، همان اولین و سطحی ترین معنی مستقلی که برای لفظ به ذهن می آید ملاک قرار می گیرد.و این درست نیست.

    ثالثا باید توجه کنیم که هر لفظی چند جزء دارد : روح واژه ، اجزاء واژه ، مصادیق واژه ، کاربرد واژه در زمان و مکان و .... .مثلا اگر روح واژه ی سمع و بصر و... ورود هر گونه مطلبی به دنیای درون انسان باشد ، این هر گونه ممکن است که رخ دهد. و تمایز است بین گوش کردن و شنیدن. چه بسا دو نفر یک مطلب را از طریق گوششان دریافت کنند ، اولی آن را شنیده ، به معنای آن توجه کرده و آن را بررسی کرده و در آن تامل کند. نفر دوم صرفا آن را بشنود ، بی توجه به معنی و تامل در آن ، آن را رد کند و به دنبال کارش برود. حالا این نفر دوم با فرد سومی که کلا کر است و نمی شنود ، چه تفاوتی دارد؟ او هم نشنیده ، این هم که شنیده ، توجهی نکرده و همچون فرد کرد گویی نشینده است ، پس نفر دوم هم در مقابل نفر اول همچون فرد کری است که نمی شنود.


    اما در آخر در مورد دوست عزیز آیدی بلو اِسکای که اشاره به نظریه ی بشری بودن وحی و تجربه ی نبوی و محتوا از خدا ، لفظ از پیامبر و مفهوم مجرد از خدا ، تنزل آن به کلام بشری توسط پیامبر و .... اشاره کردند ، اگر لازم بود حاضر هستم در تاپیک مستقلی در مورد این بحث صحبت کنیم و بی اساس بودن این حرف ها را به شکل استدلالی ثابت کنم با اتکا به ادله ی عقلی و نقلی.
    و قطعا به حجت عقل و نقل ، قرآن هم محتوای مجردش ، هم محتوای تنزل یافته ی دنیوی اش و هم الفاظ اش یعنی سه جنبه ی وجود حقیقی ، وجود ذهنی و وجود لفظی یا کتبی است هر سه جنبه ی قرآن کریم همه مستقیما از جانب حضرت حق بوده است.

    دردمند و سربلند
    طارق

    ویرایش توسط طارق : ۱۳۸۹/۰۸/۲۹ در ساعت ۱۶:۰۵
    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط طارق نمایش پست
    اما در آخر در مورد دوست عزیز آیدی بلو اِسکای که اشاره به نظریه ی بشری بودن وحی و تجربه ی نبوی و محتوا از خدا ، لفظ از پیامبر و مفهوم مجرد از خدا ، تنزل آن به کلام بشری توسط پیامبر و .... اشاره کردند ، اگر لازم بود حاضر هستم در تاپیک مستقلی در مورد این بحث صحبت کنیم و بی اساس بودن این حرف ها را به شکل استدلالی ثابت کنم با اتکا به ادله ی عقلی و نقلی.
    و قطعا به حجت عقل و نقل ، قرآن هم محتوای مجردش ، هم محتوای تنزل یافته ی دنیوی اش و هم الفاظ اش یعنی سه جنبه ی وجود حقیقی ، وجود ذهنی و وجود لفظی یا کتبی است هر سه جنبه ی قرآن کریم همه مستقیما از جانب حضرت حق بوده است.
    اگه اون شرایطی که قبلا صحبت کرده بودیم توش تاپیک رعایت بشه خوشحال میشم صحبتهاتون رو بشنوم و در صورت منطقی بودن از اشتباه بیرون بیام
    و البته فقط با استدال عقلی (نه نقلی!)
    "کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد،
    اما کسی که خود را به خواب زده هرگز!"








  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۶
    نوشته
    262
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    17
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی مباحث کلامی نمایش پست
    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان گرامي :rose:

    همچنان كه مي دانيد قرآن كريم در بسياري از موارد جهت روشن شدن مطلب از تمثيل و تشبيه استفاده مي كند ، تا مخاطب بتواند به وسيله مثال مطلب را دريافت كند ، در اين آيه شريفه خداوند انسان هاي بدون قوه انديشه و تفكر را ، به افراد كر و لال تشبيه مي كند . همچنانكه يك فرد نابينا از ديدن دنياي پيرامون خود محروم است و به دليل عدم برخورداري از قوه بينايي قادر به مشاهده پيرامون خود نيستند ، همچنان يك فرد لايعقل ( فردي كه انديشه و تعقل نمي كند) به هيچ عنوان حقايق پشت پرده عالم ماده را نخواهند ديد .

    فردي كه از قوه شنوايي ( سامعه) بي بهره است از شنيدن صداهاي پيرامون خود محروم مي باشد ، در حقيقت كسي كه تعقل و انديشه نمي كند نيز همانند كسي است كه از قوه شنوايي بي بهره بوده فلذا فرياد ها و نهيب هاي و همچنين تبشير هاي حق را نمي شنود .
    با اين توضيح هيچ توهيني به افراد كر و لال صورت نگرفته است ، بلكه اين يك تمثيل و تشبيه رسايي است كه خداوند سبحان بكار برده است كه ميشود گفت بهترين تشبيه همين است .

    با تشكر

    صحبت شمارو قبل از اینکه بفرمایید تو پست قبل از شما توضیح داده بودم و ایرادشو عرض کرده بودم
    تو ادبیات و در ارایه ی تشبیه، باید یک "وجه شبه" وجود داشته باشه که باعث ربط اونها به هم میشه و این موردیه که تو اینجا اصلا رعایت نشده پس شامل این خاصیت صفت و تشبیه نیست!

    کاش حداقل یک دور پستهارو میخوندید و بعد به عنوان پاسخگو جواب میدادید نه اینکه مطالب اماده ی خودتونو کپی پیست کنید!

    نقل قول نوشته اصلی توسط blue sky نمایش پست
    اولا که خودتون دارید میگید عامه ی مردم!
    منم گفتم این صحبتها از یک فرد عامی بیرون میاد و قابل پذیرشه و مشکلی نیست ولی خدا نه عامیه! نه چیزی .. اون خالق همه و خدای همه باید باشه چه کور، چه کر، چه معلول و ... و برای کوبوندن یه نفر و یه طرز فکر از نقصی که خودش تو وجود بنده هاش گذاشته مایه نمیذاره و از اون نقص برای تحقیر سایرین استفاده کنه!! این حتی به دور از انسانیته حالا خدایی بودن رو خودتون بسنجید!

    در ثانی
    در صحبت عامه برای فردی که "نمیبینه" از صفت کور استفاده میکنن و برای کسی که نمیشنوه از صفت کر و لال و برای کسی که نتونسته بخونه از صفت بیسواد. نه اینکه به کسی که ندیده بگن ناشنوا و بیسواد و برای کسی که نشنیده بگن کور!!! یا مثل اینجا از کور و کر اسم ببره ولی اخرش بگه اندیشه نمیکنن!! درحالی که کوری و کری به اندیشه ربط نداره و استفاده ی نابجا از یه صفت توهینه!
    نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه ولی مثالهایی که شما زدید همه به هم ربط داره و بی ربط نیست.در حالی که بن نقص کری و لالی و فردی که اندیشه نمیکنه هیچ وجه تشابهی نیست!! پس مقایسه بیمعنیه!!

    "کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد،
    اما کسی که خود را به خواب زده هرگز!"








صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود