صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا قرآن مهجور است؟! همه نظر بدن

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    چرا قرآن مهجور است؟! همه نظر بدن




    سلام
    یک سوال مدت هاست ذهن منو مشغول کرده

    مگر در خانه ها قرآن نیست؟ قرآن در خانه‌ ی هر مسلمانی نه یکی ، بلکه حتّی گاهی چند مدل و با چند خط و ترجمه ی متفاوت هست .
    در زندگی گاهی قسم به قرآن می‌خوریم ،
    شب قدر هم قرآن سر می‌گیریم ،
    «بك یا الله» هم می ‌گیم ،
    مسافر رو هم از زیر قرآن رد می‌كنیم ،
    آیاتش هم به عنوان كاشی‌ كاری و زینت در محراب‌ها و ضریح‌‌ها و حرم‌ها و مساجد می‌نویسیم ،

    گاهی آیات مهم را نیز با خط خوش بالای معابر و مکان ها می زنیم ،

    اما هنوز هم قرآن مهجور هست

    یعنی چی که قرآن مهجور مانده؟
    اصلا آیا قرآن مهجور است؟
    چه راهی برای بیرون آوردن قران از مهجوریت وجود داره؟


    کار شناس بحث : پاسخگوي مباحث قرآني
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۴:۵۹


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بحثی کوتاه درباره آیه کریمه




    وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً (فرقان/30)
    و پيامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها كردند»

    قبل از بررسی مطلب، بهتر است ابتدا بحث کوتاهی درباره آیه مورد اشاره داشته باشیم

    علامه طباطبایی در الميزان (ج‏15/ص205) ذیل این آیه می فرمایند:
    منظور از «رسول» در این آیه پیامبر اسلام است به قرینه ذکر قرآن [که کتاب آسمانی ایشان است]. قرآن از پیامبر اسلام با تعبیر «رسول» یاد نمود تا هم تأکیدی داشته باشد به رسالت و پیام آوری حضرت از سوی باری تعالی و هم اینکه بینی تکذیب کنندگان رسالت حضرت و تکذیب کنندگان قرآن را به خاک بمالد. (و عبر عنه بالرسول تسجيلا لرسالته و إرغاما لأولئك القادحين في رسالته و كتابه)

    «مهجورا» از ماده هَجر (به معنای ترک کردن) است.

    ظاهر آیه اینست که عبارت «وَ قالَ الرَّسُولُ ...» عطف است بر جمله «يَعَضُّ الظَّالِمُ ...»؛ نتیجه اینکه همانگونه که «يَعَضُّ الظَّالِمُ ...» در قیامت رخ می دهد، این شکایت پیامبر از مهجور ماندن قرآن توسط امت هم در قیامت به پروردگار عرضه می شود؛ بنابراین تعبیر به «قالَ الرَّسُولُ» (که فعل ماضی است)، [ بجای تعبیر به «یَقولُ الرَّسُولُ» یا «سَیَقولُ الرَّسُولُ» (که فعل مضارع و مستقبل است) ]، بخاطر اینست که می خواهد حتمیت وقوع مطلب را برساند، [همانگونه که در قرآن کریم از حتمیت وقوع قیامت با افعال ماضی یاد نموده مانند: إِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ (واقعه/1) و نیز مانند آیات ابتدایی سوره تکویر]. 1

    منظور از «قوم» در این آیه، امت پیامبر است و شکایت از قوم به اعتبار خطاکاران آنها و مهجور کنندگان قرآن است.



    پی نوشت:
    -------------------------------------------
    1- در تفسیر نمونه (ج15/ص76) ذیل این آیه آمده است:
    ظاهر جمله "قال" فعل ماضى است و نشان مى ‏دهد كه اين سخن را پيامبر (ص) در همين دنيا به عنوان شكايت بازگو كرده است، و اكثر مفسران نيز بر همين عقيده ‏اند اما بعضى ديگر همچون علامه طباطبائى در الميزان معتقدند كه اين سخن مربوط به قيامت است و فعل ماضى در اينجا به معنى مضارع مى‏ باشد. مرحوم طبرسى در مجمع البيان نيز آن را به عنوان يك احتمال ذكر كرده ولى آيه بعد كه جنبه دلدارى به پيامبر (ص) دارد، دليل بر اين است كه تفسير مشهور صحيح تر است.



    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ در ساعت ۱۷:۵۶
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    آیة الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه (ج15/ص76) ذیل این آیه می نویسد:

    اين سخن و اين شكايت پيامبر (ص) امروز نيز هم چنان ادامه دارد كه از گروه عظيمى از مسلمانان به پيشگاه خدا شكايت مى‏ برد كه اين قرآن را به دست فراموشى سپردند؛ قرآنى كه رمز حيات است و وسيله نجات، قرآنى كه عامل پيروزى و حركت و ترقى است، قرآنى كه مملو از برنامه‏ هاى زندگى مى‏ باشد؛ اين قرآن را رها ساختند و حتى براى قوانين مدنى و جزائيشان دست گدايى به سوى ديگران دراز كردند!

    هم اكنون اگر به وضع بسيارى از كشورهاى اسلامى مخصوصا آنها كه زير سلطه فرهنگى شرق و غرب زندگى مى‏ كنند نظر بيفكنيم، مى‏ بينيم قرآن در ميان آنها به صورت يك كتاب تشريفاتى درآمده است! تنها الفاظش را با صداى جالب از دستگاه هاى فرستنده پخش مى‏ كنند و جاى آن در كاشى كاريهاى مساجد به عنوان هنر معمارى است! براى افتتاح خانه نو و يا حفظ مسافر و شفاى بيماران و حداكثر براى تلاوت به عنوان ثواب از آن استفاده مى‏ كنند.
    حتى گاه كه با قرآن استدلال مى‏ نمايند، هدفشان اثبات پيشداوری هاى خود به كمك آيات با استفاده از روش انحرافى تفسير به رأى است.

    در بعضى از كشورهاى اسلامى مدارس پر طول و عرضى به عنوان مدارس "تحفيظ القرآن" ديده مى‏ شود و گروه عظيمى از پسران و دختران به حفظ قرآن مشغولند، در حالى كه انديشه ‏هاى آنها، گاهى از غرب و گاه از شرق، و قوانين و مقرراتشان از بيگانگان از اسلام گرفته شده است و قرآن فقط پوششى است براى خلافكاری هايشان.

    آرى، امروز هم پيامبر (ص) فرياد مى‏ زند: خدايا! قوم من قرآن را مهجور داشتند! مهجور از نظر مغز و محتوا، متروك از نظر انديشه و تفكر، و متروك از نظر برنامه‏ هاى سازنده‏ اش!

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ در ساعت ۱۱:۱۱
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    بحثی درباره معنای صحیح «اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»




    گرچه مهجور كردن قرآن امري نكوهيده و مورد سرزنش و توبيخ است، ولي آيا پيام اين آيه بيان كردن نكوهش مهجور كردن قرآن است، به تعبير ديگر آيا«اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»دقيقاً به معناي «قرآن را مهجور كردند»می ‌باشد؟

    هجر يهجر با مصدر هَجر يا هجران در مفردات راغب چنين معنا شده است: «مفارفة الانسان غيره امّا بالبدن او باللسان او بالقلب»؛ يعني «دوري كردن بدني، زباني يا قلبي از ديگري. بنابراين اگر خداي متعال در آيه مذكور از اين فعل استفاده كرده بود معناي آن چنين مي‌شد: از قرآن دوري كردند، اعراض كردند، آن را ترك كردند و خلاصه قرآن را مهجور نمودند. ولي كلمه «اتّخاذ»كه به معناي اخذ (به دست آوردن و تحصيل و گرفتن) است، هنگامي كه با كلمه «مهجوراً»آمده است، معناي جديدي را القا مي‌كند، كه غير از معناي مهجور كردن قرآن است، چرا كه استفاده از فعل «اتخذوا»(گرفتند، تحصيل كردند و...) نوعي توجه به مفعول و پرداختن و دست يافتن به آن را القا مي‌كند.

    علاوه بر آن چه گفته شد، برخي از لغت‌دانان نيز «هجر»را به معناي «ترك گفتن چيزي همراه با وجود نوعي ارتباط با آن»معنا نموده‌اند.
    در آيه سي‌ام سوره فرقان، خداوند با استفاده از كلمه «اتخذوا»بيانگر اين نكته است كه اتفاقاً قوم رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ نه تنها قرآن را واننهاده‌اند و ترك نگفته‌اند، بلكه آن را در اختيار گرفته و به آن دست يافته‌اند ولي تمام مسأله اين است كه اين بدست آوردن و در اختيار گرفتن قرآن به گونه‌اي است كه در اثر عدم درك صحيح و شناخت اصولي و استفاده شايسته و بايسته، قرآن در اين ميان عملا مهجور و متروك مانده است.


    بنابراين، معناي صحيح «اتخذوا هذا القرآن مهجوراً»، اين است كه «قرآن را به مهجوريت گرفتند» مهجور كردن و به مهجوريت گرفتن مانند تعابيري چون مسخره كردن و به مسخره گرفتن، بازي كردن و به بازي گرفتن...تفاوت ظريفي با هم دارند. در اولي (بازي كردن، مهجور كردن، مسخره كردن و...) فعل صريح و آشكار صورت مي‌گيرد وفاعل نيز دانسته، ترس و ابايي ندارد كه فعل را صريح و بي‌پرده انجام دهد تا ديگران به واقعيت فعل وي پي ببرند، در حالي كه در دومي (به بازي گرفتن، به مهجوريت گرفتن، به مسخره گرفتن...) فاعل به هر علت (حتي جهل) صريحاً به انجام فعل مبادرت نمي‌ورزد، بلكه آن را در هاله و پرده‌اي از خفا و پوشش انجام مي‌دهد، به گونه‌اي كه در ابتدا نمي‌توان به واقعيت فعل وي پي برد، بلكه شايد در ابتدا عكس آن هم به نظر برسد.

    مهجور كردن قرآن يعني ترك قرآن و اعراض و روي گرداني و دوري از آن، در حالي كه به مهجور گرفتن قرآن يعني پرداختن به قرآن ولي به گونه‌اي كه اگر چه در ظاهر از اين قرآن ورزي‌ها و رويكردهاي مختلف قرآني بوي توجه و اقبال و استفاده به مشام مي‌رسد ولي حقيقت مطلب اين است كه در همة اين رويكردها قرآن بيگانه و ترك شده است.

    در مهجور كردن قرآن شخص به خانه قرآن قدم نمي‌گذارد ولي در به مهجوريت گرفتن قرآن، فرد به ميهماني صاحب خانه‌اي فاضل و حكيم نايل شده است ولي به جاي توجه به ميزبان و استفاده از محضر وي، گرفتار نقش و نگار در و ديوار خانه و گلها و... شده است. در مهجور كردن قرآن، بيمار از ‎آغاز به طبيب مراجعه نمي‌كند و به سراغ قرآن كريم نمي‌آيد، در حالي كه در به مهجوريت گرفتن قرآن، بيمار به طبيب مراجعه كرده و داروهاي شفا بخش وي را گرفته است ولي از آنها استفاده‌اي نمي‌كند تا به كام مرگ فرو مي‌رود.


    بخشی از مقاله جناب آقای علی اکبر مؤمنی؛ به نقل از:
    http://www.andisheqom.com/Files/qura...l=4&subid=4105

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ در ساعت ۱۱:۲۲
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    عدم آشنايي نسبت به نقش قرآن در زندگي انسان از عوامل مهم مهجوریت قرآن است




    هر قدر انسان نسبت به عظمت و منزلت قرآن و نقش آن در زندگي خويش جاهل باشد، به همان ميزان شوق و ذوق او در اطاعت از آن كمتر خواهد شد؛ وقتي انسان نداند كه اين كتاب چه فايده و بركاتي براي او دارد، به يقين رغبتي در توجه و پيروي از آن نشان نمي‌ دهد.

    متأسفانه برخي با نگرش تك بعدي به قرآن، گمان كرده‌اند که قرآن مجموعه‌اي از احكام فردي و توصيه‌هاي اخلاقي است كه پيروانش را به يك سري توصيه‌هاي اخلاقي، عبادي و فردي دعوت نموده است. غافل از آن كه قرآن در زمينه‌هاي گوناگون از جمله مباحث اخلاقي، سياسي، اجتماعي، حكومتي، تربيتي، جامعه شناسي، فقهي، اقتصادي و ... دستور العمل های لازم را به پيروان خود ارائه نموده است.

    قرآن در بين ما حضور دارد و محبوب است؛ اما عملا مهجور است. مردم قرآن را تلاوت مي ‌كنند و تا اندازه‌اي به آن آشنا هستند، امّا بيشتر براي قصد ثواب و اموات خوانده مي‌ شود و اين در فرهنگ ما رواج دارد؛ هرکس خارج از وقت اذان، صداي تلاوت قرآن را بشنود، تصور مي ‌كند كسي از دنيا رفته و برای او مراسم ختم گرفته اند! در حقيقت خیلی از مواقع، خواندن قرآن در نزد عموم يادآور مرگ است، چرا كه وقتي مردم عزيزي از دست مي‌دهند، با تدارك حجله و گذاشتن نوار قرآن از طريق بلندگو، حزن و اندوه خود را ابراز مي‌ دارند.


    سخن ما و هدف بحث یک کلمه است و آن اینکه: قرآن، كتاب زندگی و عمل و برنامه انسان سازی است و این چیزی است که عموما از آن غافلیم.

    باور این مطلب اولین قدم در راه مهجوریت زدایی از این تحفه آسمانی است. برای رسیدن به چنین باوری هم لازم است که معارف قرآنی توسط قرآن پژوهان و حاملان و عاملان به آن، در سطح جامعه منتشر شود و عموم افراد را با فرهنگ و معارف قرآنی آشناتر نمود.

    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    412
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    63
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم ربَ الشَهداء و الصَدَیقین

    السَلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع )



    با تشکَر از پاسخگوی محترم و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشون .
    متن کامل آیه مورد نظر


    همراه با ترجمه :

    « وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا
    ﴿۳۰﴾ »

    و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را متروک ساختند».


    (ترجمه ,برداشت از سایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی)
    ماندگاری هر ملّتی رابطه ی جدا نشدنی

    با سرمایه های تاریخی و معنوی آنها دارد

    پی آواز حقیقت بدویم


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    قران مهجور شده چون فقط سر قبر مرده ها برای ثواب خوانده می شود
    وقتی سفر می رویم مادرمان برای اینکه خطری و اتفاقی برایمان نیفتد می آورد تا از زیر آن رد شویم
    قران می خوانیم به صورت نور آن را قرائت می کنیم فقط برای ثوابش اما افسوس کمی هم تدبر و تعقل در آن می کردیم
    قران بر روی سنک برنج مس طلا و ... می نویسیم برای اینکه بگوییم ما قران می خوانیم
    به قول شریعتی مرحوم :

    قرآن، من شرمنده توام،
    اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند میشود
    همه از هم می پرسند - چه کسی مرده است؟
    چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا فقط تو را برای مردگان ما نازل کرده است

    قرآن، من شرمنده توام،
    اگر تو را از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام
    یکی ذوق می کند که تو را بر روی برنج نوشته ، یکی ذوق می کند که تو را با طلا نوشته ، یکی ذوق می کند که تو را فرش کرده

    یکی به خود می بالد که تو را در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده ، و ...... آیا واقعا خدا تو را فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟

    قرآن، من شرمنده توام،

    اگر حتی آنان که تو را می خوانند و تو را می شنوند‌
    آنچنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند
    اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند ، مستمعین فریاد می زنند ” احسنت ....! ” گویی مسابقه نفس است

    قرآن، من شرمنده توام،
    اگر به یک فستیوال مبدل شده ای
    حفظ کردن تو با شماره صفحه ، خواندن تو از آخر به اول ، این یک معرفت است یا یک رکورد گیری ؟
    ای کاش آنان که تو را حفظ کرده اند ، حفظشان کنی، تا این چنین تو را اسباب مسابقات هوش نکنند
    خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو.
    آنان که، وقتی تو را می خوانند چنان حظ می کنند، گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است
    آن چه ما با قرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیده ایم"""

    ویرایش توسط taslim : ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ در ساعت ۱۹:۲۴


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    « وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا ﴿۳۰﴾ »

    و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را متروک ساختند».



  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    667
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    57



    اگه به ما ميگفتن همين الان فرصت اين فراهم شده كه خدا باهات حرف بزنه چيكار ميكرديم ؟
    مشكل اينه كه ما هنوز باور نكرده ايم كه وقتي قرآن ميخوانيم خدا همان لحظه در واقع داره بطور زنده با ما صحبت ميكنه.
    " قرآن كلام خداست "، بايد اين جمله را باور كنيم.
    وصيت شهدا :
    خواهرم سرخي خونم را به سياهي

    چادرت به امانت دادم پس امانت دار باش


    اللهم عجل لولیک الفرج


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    132
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    با سلام

    پیامبر در قیامت شکایت میکنند که پروردگارا قوم من این قرآن را مهجور نگاه داشتند...
    آقا یا خانم پاسخگو به مسائل قرآنی نوشتید :

    هم اكنون اگر به وضع بسيارى از كشورهاى اسلامى مخصوصا آنها كه زير سلطه فرهنگى شرق و غرب زندگى مى‏ كنند نظر بيفكنيم، مى‏ بينيم قرآن در ميان آنها به صورت يك كتاب تشريفاتى درآمده است! تنها الفاظش را با صداى جالب از دستگاه هاى فرستنده پخش مى‏ كنند و جاى آن در كاشى كاريهاى مساجد به عنوان هنر معمارى است! براى افتتاح خانه نو و يا حفظ مسافر و شفاى بيماران و حداكثر براى تلاوت به عنوان ثواب از آن استفاده مى‏ كنند.
    حتى گاه كه با قرآن استدلال مى‏ نمايند، هدفشان اثبات پيشداوری هاى خود به كمك آيات با استفاده از روش انحرافى تفسير به رأى است.

    در بعضى از كشورهاى اسلامى مدارس پر طول و عرضى به عنوان مدارس "تحفيظ القرآن" ديده مى‏ شود و گروه عظيمى از پسران و دختران به حفظ قرآن مشغولند، در حالى كه انديشه ‏هاى آنها، گاهى از غرب و گاه از شرق، و قوانين و مقرراتشان از بيگانگان از اسلام گرفته شده است و قرآن فقط پوششى است براى خلافكاری هايشان.

    آیا شما می خواهید کشور ایران را مستثنا کنید؟ یعنی به نظر شما پیامبر در قیامت از دیگر مسلمانان است که شکایت می کند و کاری به ایران ندارد؟
    آیا واقعا فکر میکنید در ایران به تشریح احکام و آیات قرآن اهمیت داده میشود؟
    خب کافی است برنامه های یک ماه رادیو قرآن یا شبکه قرآن را زیر نظر داشته باشید تا به این نتیجه برسید که بیش از نود درصد برنامه های آنان نمایش مسابقات قرآنی، پخش قرآن با صدای قاریان خوش صدا و در کل تلاوت قرآن است. وقتی هم به خود قرآن و آیاتش می پردازند به خاطر سیل روایات، آیات قرآن اجازه نفس کشیدن پیدا نخواهند کرد. در کدام برنامه قرآنی جمهوری اسلامی کارشناسان آمده اند و بحث کرده اند که مثلا چرا در فلان جا خدا برای توصیف خود از "احد" استفاده کرده و از "واحد" استفاده نکرده؟ این مثال کوچکی بود. اگر در برنامه ای هم به تفسیر قرآن پرداخته اید بخث شما یا قصص قرآنی با ساخت انیمیشن های کودک پسند بوده و یا تفسیرات گوناگون که اگر پیامبر امروز زنده بود از این تفسیرات شما شاخ در میاورد.
    آیا کسانی که قرآن را به خاطر ثوابش میخوانند و به خاطر جوایز قرآنی بیشتر از الاغ ارزش دارند:

    " مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ"


    قصد من توهین نیست ولی آیا مانند یهودیان، در اسلام هم خر نداریم؟ کسی که مدعی حمل قرآن است ولی هیچگاه آن را در زندگی پیاده نمیکند.

    یک سوال:

    اگر مسلمانان قرآن را مهجور داشته اند پس به چه چیز دیگری مشغول شده اند؟
    روایات
    احادیث
    تفاسیر رنگارنگ
    اختلاف و تفرقه افکنی
    بررسی تاریخ 1400 سال پیش و زنده کردن واقعیات فراموش شده
    .
    .
    .
    همه اینها و اجرای هر کدام توسط هر انسانی دوری از قرآن است.

    آیا رد شدن از زیر قرآن میتواند ما را در سفرمان سلامت کند؟
    آیا نوشتن قرآن بر کاغذ و آویزان کردن آن به گردن میتواند بلایا را از ما دور کند؟
    آیا نوشتن قرآن بر کاغذ و آویزان کردن آن به گردن حیوانات میتواند وضع حملشان را تسریع ببخشد؟
    آیا گذاشتن قرآن بر سفره هفت سین می تواند سال را برایمان شاد کند؟
    آیا گذاشتن قرآن بر سفره عقد میتواند آینده زوج ها را تضمین کند؟
    آیا آویزان کردن قرآن بر در خانه ها و آینه ماشین ها میتواند ما را از چشم زخم دور نگه دارد ( تازه بعضی ها انواع سنگ های آبی رنگ! و نعل اسب و ... آویزان میکنند که با آنها کاری ندارم)
    آیا واقعا قرآن این اهداف را به دنبال دارد؟




صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود