صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ++توجه:یک صوت ده دقیقه ای :عزاراداری صحیح و انحرافات حاضر

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66

    شاد ++توجه:یک صوت ده دقیقه ای :عزاراداری صحیح و انحرافات حاضر




    با او

    عرض سلام و ادب ؛

    یک صوت ده دقیقه ای استبسیار جالب و شنیدنی از استاد محمد حسین رحیمی از اساتید ممتاز حوزه و از شاگردان آیت الله جوادی آملی و آیت الله امجد پیرامون اینکه عزادارای صحیح چیست؟ عزاداری حاضر و انحرافات حاضر چیست و چگونه است؟

    امیدآنکه شنیدن این صوت کمی ما را به تامل وادارد...........

    فایل در پیوست مطلب قرار دارد ، برای دانلود کردن ، روی اسم فایل کلیک راست کرده و گزینه ی save target as را بزنید.

    التماس دعای فراوان
    طارق

    فايل هاي پيوست شده فايل هاي پيوست شده
    ویرایش توسط طارق : ۱۳۸۹/۰۹/۱۹ در ساعت ۱۵:۵۲
    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    بنام خدا
    سلام دوست عزيزطارق گرامي
    سخنان فايل را دقيقا گوش دادم ولي بسيار جاي نقد داردسخنران همه موارد را از ديد محدود خود نگاه ميكند.
    اين حسين كيست كه دل ها همه ديوانه اوست
    اين چه شمعي است كهجانها همه پروانه اوست

    ايشان بايد ashoora dayوغيره راهم در نظر بگيرد
    حسين فقط مال ما نيست مال همه بشريت است
    هر كه در عزاي حسين (ع)گريه كند -بگرياند-يا اداي شبيه گريه دراورد بي اجر نيست
    بوي سيب وحرم حبيب وكرببلا خيلي پيام دارد
    ...زتربت شهدا بوي سيب مي ايد...زتوس بوي رضاي غريب مي ايد...
    به نظر من سخنران مقداري لقمه اش را بزرگتر گرفته ونتونسته بحث خودشو جمع وجور كنه...
    يا حق

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۷
    نوشته
    346
    تشکر:
    1
    حضور
    90 روز 2 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    29
    آپلود
    0
    گالری
    5



    نقل قول نوشته اصلی توسط belher2 نمایش پست
    سخنان فايل را دقيقا گوش دادم ولي بسيار جاي نقد داردسخنران همه موارد را از ديد محدود خود نگاه ميكند.
    اين حسين كيست كه دل ها همه ديوانه اوست
    اين چه شمعي است كهجانها همه پروانه اوست

    ايشان بايد ashoora dayوغيره راهم در نظر بگيرد
    حسين فقط مال ما نيست مال همه بشريت است
    هر كه در عزاي حسين (ع)گريه كند -بگرياند-يا اداي شبيه گريه دراورد بي اجر نيست
    بوي سيب وحرم حبيب وكرببلا خيلي پيام دارد
    ...زتربت شهدا بوي سيب مي ايد...زتوس بوي رضاي غريب مي ايد...
    به نظر من سخنران مقداري لقمه اش را بزرگتر گرفته ونتونسته بحث خودشو جمع وجور كنه...
    يا حق
    دوست عزير belher2 متاسفانه من تو پستي كه داديد جز چند تا شعر چيز ديگه اي نميبينم اگر واقعا نقدي داريد بفرماييد ...در ضمن ممنون ميشم اگر بفرماييد بوي سيب و حرم حبيب چه پيامي دارد؟ ممنون ...


    سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ




  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66

    شاد




    با او

    عرض سلام و ادب ؛

    در مورد مطالب آیدی محترم belher2 :

    اولا یک توصیه و آن اینکه از انجا که خداوند به علمای دین اسلام و به اولیائش حرمت بسیاری قائل است ، بهتر است هنگام اظهار نظر در مورد مطالب یک بزرگی ، یک عالِم عامِل سالها غرق در معارف دین اسلام بوده ، مراقب تعبیرات و کلمات باشیم و متاسفانه یکی از آفت های امروز جامعه ی ماست که همه خیلی راحت در مورد یک عالِمی با هر اصطلاحی اظهار نظر می کنند و او را به صِرف اینکه حرف هایش با عقاید و سلایق شخص من همراه نیست مورد هجوم الفاظ عُقلا ناپسند قرار می دهند.

    لذا تعابیری مثل : داردسخنران همه موارد را از ديد محدود خود نگاه ميكند. و یا اینکه : به نظر من سخنران مقداري لقمه اش را بزرگتر گرفته از سوی بنده و شما خطاب به یک استاد جا افتاده خیلی جالب و با حفظ ادب نیست.

    گرچه بخشی از این مطلب را پای این می گذارم شما که ایشان و علمیت ایشان را دقیق نمی شناسید.

    *******

    و اما در مورد مطالبی که فرمودید ؛

    اولا ایشان هم در صوت می فرمایند که آن روزی که سراسر وقت شور است و ناله و .... روز عاشورا و تاسوعاست و حتی اگر دقیق گوش کنید می فرمایند که این دو روز وقت سخنرانی و فلسفه ی قیام امام حسین و ... نیست.

    ثانیا حرف ایشان در صوت این است که به شور بیشتر از شعور و به مصائب جسمانی اهل بیت بیشتر از مصائب حقیقی و روحانی اهل بیت توجه شده و بی اعتنایی به کلمات آنها خودش بزرگترین مصیبت روحانی است.

    الان ما خودمان هدفمان این است که عزاداری کنیم برای زنده ماندن معارف امام حسین و آنچه که امام حسین به خاطر آن جان خود و فرزندانش را فدا کرد. اما در عمل ، در اکثر هیئت ها ، نه متولیان و نه شرکت کنندگان واقعا به دنبال فهم عمیق معارف امام حسین و هدف امام حسین هستند و در واقع خودمان در همین هیئت ها معارف امام حسین که دلیل شهادت ایشان هم بود را مهجور کرده ایم و این نقض غرض است.

    اما در مورد شعر ، باید ببینیم منظور از پیام داشتن چیست؟ یک وقت می گوییم شعر باید پیام داشته باشد. یک وقت می گوییم ، می خواهیم برای شعر پیام سازی بکنیم.
    بله با تفسیر ، شما بی معنی ترین کلمات عالَم را هم می توانید، عمیق ترین مطالب را از آن بیرون بکشید.

    بله من خودم این توانایی را دارم که در یک تاپیک حدود ده صفحه از تفسیر این شعر بوی سیب و حرم حبیب و کرببلا و نسبت دادن میان این سه اصطلاح به هر نحو ممکن معارف ظاهرا بسیار عمیق را در بیاورم.

    اما پیام داشتن یک شعر ، در رشته ی ادبیات فارسی یک تعریف و ضابطه ای دارد.
    آیا از این ضابطه های پیام داشتن یک شعر در ادبیات فارسی مطلع هستید؟
    آیا از ترکیب کلمات و ضوابط آن ، از تمزیج عبارات و قواعد آن اطلاع دارید؟

    با این ضوابط و قواعد خود اصول شعر و تحلیل شعر به دست می آید که این سه عبارت به این شکل در کنار هم معنی نمی دهد. اگر لازم است در تاپیک دیگری پیرامون اصول محتوایی شعر در ادبیات فارسی این ها را از منابع قویم این رشته اورده و تحلیل کنم.

    و اما این شعری که نوشتید :
    اين حسين كيست كه دل ها همه ديوانه اوست
    اين چه شمعي است كهجانها همه پروانه اوست

    اتفاقا این شعر را استاد خود بسیار عنایت ویژه به آن دارند و می خوانند.ولی ربط این شعری که آوردید با مطلبتان متوجه نشدم. ولی در کل شعر بسیار عالی است.

    و در آخر اینکه اولا این صوت سخنرانی نیست بلکه بعد از کلاسشان چند نفر ماندیم در مورد عزاداری صحیح سوال کردیم و ایشان توصیح مختصری دادند و همان طور که از صوت معلوم است جلسه ی پرسش و پاسخ است نه سخنرانی و به عنوان جلسه ی پرسش و پاسخ، بسیار عالی مطلب را مطرح کردند و جمع کردند.

    در آخر هم اینکه اشکالی ندارد خیلی هم خوب است که لطف کردید و نظرتان را فرمودید ، ولی این انتقادات به ادله ی فوق بنظر بنده وارد نیست ولی در هر حال قضاوت با خوانندگان عزیز دیگر.

    موفق وموید
    طارق

    ویرایش توسط طارق : ۱۳۸۹/۰۹/۲۰ در ساعت ۰۱:۳۶
    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0




    سلام علیکم جمیعا

    الحمد لله رب العالمین

    طارق گرامی بعد از مدتها شنیدم آن چیزی که دوست داشتم بشنوم.

    این کلام صحیح است ایشان دعوت به شعور میکند و لازمه شعور هم فهم هدایتی است که بزرگانی جانشان را در راهش هدیه کردند.

    ولی یک مشکلی که هست این است که
    اولا در باب شعور تعئین خط مشی فکری نشده و اگر هم شده آنقدر بین این خطهای فکری و الگوهای ارائه شده تعدد موضوع است که در آن بسختی میتوان یک حرکت فکری و هدایتی واحدی را بعنوان خط هدایت اصلی تعئین کرد.

    البته نمیگویم که نیست. هست ولی بیان این مطلب بعهده روحانیت است .

    مشکل دوم در باب شور باید این را در نظر داشت که شعر بدون شور هم عاقره و مانند عالم بی عمل از بین رفتنی است و با این توصیف که شور لازم است
    اگر کمی توجه در کلام ایشان میفرمودید میدید که ایشان هم دقیقا نمیدانست چطور بیان کند که این شور غناست آن شور صواب ( بمانند غنای موسیقی که کجا غناست و کجا نیست و جمعی در این باب تفرق رای دارند )

    لذا برای اینکه شعور را بدست آوریم نباید توی سر شور بزنیم

    و از طرفی هم شعور حسینی خط مشی جامعی داشته باشد که این خط مشی جامع بسیار کمک میکند که شیعیان بدانند کدام شور غنا و کدام شعر صحیح است.

    دوستان عزیز و فهیمی همچون بهلر گرامی از اینکه شور حسینی را غنا مینامم از حضورشان عذر میخواهم چراکه ممکن است دل آزرده گردند ولی دلیلی هست که این مطلب را تائید میکند که بعضی از شورهای به اصالت حرکت امام حسین لطمه زده و میزند.

    من باب مثال آمدم از فلان مداح کلیپی برای دوستان بگذارم دیدم دارد میگوید من سگم و سگ فلانیم.

    خب این توحینه و این شور شور نیبست غنائی است منتج شده از نبود شعور حسینی.

    و من الله التوفیق


    یاحق


    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    بنام خدا
    هركس به زباني صفت وحمد تو گويد
    بلبل به غزلخواني وقمري به ترانه
    عرض سلام به همه دوستان به ويژه طارق عزيز
    در مورد اينكه اگر جسارتي ازواژه هايم احساس مي فرمائيدپوزش ميخواهم ليكن در سخراني مورد نظر سخن بسيار تندتر است وايراد گيري اين عالم (جاافتاده ازديدگاه شما)خيلي عريانتر است.وبه هر حال جا افتادن يك فرد دليل بر اين نيست كه بي پروا به ديگران اشكال بگيرد وخود را عالم دهر بداند.وبدتر از آن ما به ان دليل سر به عقيده اش بنهيم
    من در بين الحرمين نوحه بوي سيب را با تمام وجود احساس كرده وبا شواهد مورد اشاره اش درك نموده وافراد ي كه با ان زمزمه حالي پيدا كرده اند ديده ام حال اگر كسي معني انرا نمي داند گناه سراينده ومرثيه خوان نيست.
    دوست گرامي منظورم از:اين حسين كيست كه دل ها همه ديوانه اوست
    اين چه شمعي است كه جانها همه پروانه اوست
    همين است كه افرادي به حسين عشق ميورزند كه شايد از ديدگاه يك فرد ديگر مسلمان هم نباشند.
    من بايك تكنسين آلماني يه روزي در كاري همراه بوديم كه علت تعطيلي ايام تاسوعا وعاشورا را با تمسخر ازمن پرسيد
    اندك توصيفي از امام حسين كردم ديدم كه با تمام وجود ابراز ارادت كرده وگفت اگه ما نيز چنين كسي را ميشناختيم از شما بيشتر به وي احترام ميگذاشتيم.صد البته به اينكه بايد نوحه شور وشعور را توام داشته باشد ايمان دارم وازدوست گرامي bina88كه به ان اشاره نموده اند سپاسگزارم.
    مرثيه گو دراصل شاعر نيست اوحرف دل خود را ميزندوبه قول استاد حالت....شاعر نيم وشعر ندانم كه چه باشد...من مرثيه خوان دل ديوانه خويشمبه هر حال اين برداشت شخصي بنده بود وبه نظر من با به به وچهچه گفتن وترس ازانتقاد راه به جائي نخواهيم حتي با حذف تاپيك(متني كه در جواب دوستم ازاده در مورد بوي سيب به صورت لينك روايت از بحار الانواراوردم اما جاش خيلي خاليه)بردوضمن اظهار عقيده بايد نظر ديگرانرا هم ارزش قائل شد
    هرچند من رشته الهيات وفلسفه نخوانده ام ولي در ميان افراد فني هم ديده ام كساني را كه به نقد منصفانه ميپردازند
    واينكه در نوا خواني حضرت اباعبد الله(ع)كودكاني هستند حتي معني (كلمه)شعوررا نمي دانند اما امام را بيشتر ازما درك نموده وبا صداي سنج وطبل دستان سوچكشان رقص ارادت ميكنندچه بسا درزمان كودكيمان وقتي گريه مادرانمان را در غزاداري ائمه (عليهم السلام)ميديديم ما نيز بدون درك مسئله به تبعيت از مادر اشك ميزيختيم.عاشورا حقيقتي است كه عاشق وسخنران وفيلسوف و...هركدام به نوبه خود غرق درمعناي خود دارد....
    يا حق

    ویرایش توسط belher2 : ۱۳۸۹/۰۹/۲۰ در ساعت ۱۵:۱۱
    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  8. تشکرها 3


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط az4deh نمایش پست
    دوست عزير belher2 متاسفانه من تو پستي كه داديد جز چند تا شعر چيز ديگه اي نميبينم اگر واقعا نقدي داريد بفرماييد ...در ضمن ممنون ميشم اگر بفرماييد بوي سيب و حرم حبيب چه پيامي دارد؟ ممنون ...
    يا علام القلوب
    از انجات كه همكاران خادم قراني شما تاپيك بنده را حذف نمودندكه واقعا بايد برايشان ارزش قائل شدوانهم به خاطر نقد اينجانب بود دوباره جواب شما را مينويسم
    http://diniteach.blogfa.com/8810.aspx

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  10. تشکر


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66



    با او

    عرض سلام و ادب ؛

    اولا در مورد فرمایشات آیدی محترم بینا ؛

    قبل از عرائضم اینکه وقتی در امضایتان نام دکتر شریعتی عزیز را دیدم ، بنظرم رسید در این ایام محرم جمله ای از آن معلم شهید در مورد حرکت امام حسین (ع) نقل کنم :

    « فتواي حسين اين است: آري! در نتوانستن نيز بايستن هست براي او زندگي، عقيده و جهاد است. بنابراين، اگر او زنده است وبه دليل اين كه زنده است، مسئوليت جهاد در راه عقيده را دارد. انسان زنده، مسئول است و نه فقط انسان توانا. و از حسين، زنده‌تر كيست در تاريخ ما، كيست كه به اندازه او حق داشته باشد كه زندگي كند؟ و شايسته باشد كه زنده بماند.
    نفس انسان بودن، آگاه بودن، ايمان داشتن، زندگي كردن، آدمي را مسئول جهاد مي‌كند و حسين مثل اعلاي انسانيت زنده، عاشق و آگاه است. توانستن يا نتوانستن، ضعف يا قدرت، تنهايي يا جمعيت، فقط شكل انجام رسالت و چگونگي تحقق مسئوليت را تعيين مي‌كند نه وجود آن را.
    »


    و همین طور می فرماید :

    « برخي درباره آثار شهادت حسيني ترديد كردند و آن را قيامي خوانده‌اند كه شكست خورده است شگفتا! كدام جهاد و كدام جنگ پيروزي بوده است كه دامنه فتوحاتش در سطح جامعه در عمق انديشه و احساس و در طول زمان و ادوار تاريخ ، اين همه گسترده و عميق و بارآور باشد.
    حسين با شهادت "يد بيضاء" كرد ، از خون شهيدان "دم مسيحايي" ساخت كه كور را بينا مي‌كند و مرده را حيات مي‌بخشد... اما نه تنها در عصر خويش و در سرزمين خويش، كه شهادت جنگ نيست، رسالت است، سلاح نيست، پيام است، كلمه‌اي است كه با خون تلفظ مي‌شود.
    »



    ثانیا در مورد فرمایشتان اینکه همیشه آنچه که اسلام توصیه می کند ، راه تعادل است و به بیان عمیق تر اسلام مساوی تعادل است. لذا در جمع بین شور و شعور در فرهنگ امام حسین هم باید در قدم بعد از حدود شرعی و غنا و.... ، در دامنه ی تعادل حرکت کرد ، تعادل با عدل هم ریشه است و عدل در کلام امام علی (ع) استقرار هر شیء در جای خودش می باشد. لذا شور در حد خودش و جای خودش در کنار شعور لازم است و البته شعور هم که اصل توسل و حرکت حسینی قائم به آن است در جای خودش.

    لذا گزینش هر یک از دو راه افراط و تفریط در این عرصه همچون هر عرصه ی دیگری ، انسان را جاهل می نماید چرا که مولانا علی بن ابی طالب می فرماید : لاتری الجاهل الا مفرط او مفرّطا ، جاهل را نمی بینی مگر در یکی از دو طریق افراط یا تفریط.

    امیدآنکه خداوند راه صحیح تعادل در عمل و مصادیق را به ما بنمایاند.

    موفق و موید
    التماس دعا
    طارق

    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  12. تشکرها 2


  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    641
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    14 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    84
    آپلود
    9
    گالری
    66



    با او


    عرض سلام و ادب ؛



    در مورد فرمایشات آیدی محترم belher ؛



    1. بنده نگفتم که چون ایشان عالِم جا افتاده ای است پس حرف ایشان را بپذیریم ، بلکه بنده گفته ام که چون ایشان عالِم جا افتاده ای است رعایت احترام را در نقد داشته باشیم و مراقب الفاظ مورد استفاده در مورد چنین استادی باشیم.


    سابق علما وقتی می خواستند به عالِم دیگری یا مثلا استادشان اشکال کنند ، حتی لفظ نقد و انتقاد را به کار نمی بردند بلکه نقدشان را مطرح کرده و نقد وارده را ناشی از سوء فهم خود از بیان استاد معرفی می کردند که جانب ادب در نهایت خودش در کلام جاری باشد.


    2. همچنین بنده این را هم نگفتم که ما نباید نقد کنیم و جلوی نقد و سوال و .... را ببندیم. منتها حدود و ضوابط و اصول اساسی نقد را بدانیم و به کار ببندیم. با این شروط قطعا نقد سازنده و مفید است. منتها ضوابطی دارد از جمله اینکه خالی از مغالطه هایی همچون نقد قائل به جای نقد قول و .... خالی باشد و نقد ما متکی به یک استدلال قوی و یا استناد به منبع موثقی باشد.


    3. در مورد پاک شدن پستتان ، بنده نه موافق پاک شدنش بودم و نه در مورد پاک شدنش در جریان بودم ، لذا تشخیص آیدی محترم منذر بوده و بنده از حدود اختیار و نظر بنده خارج است و البته به تشخیص ایشان احترام می گذارم.


    4. در مورد اینکه عده ای با همین مداحی ها و شعر ها و شور ها با حضرت مرتبط اند و .... چنین ارتباطی که صِرفا متکی به شور و شعر و احساس باشد و خالی از تعقل و فکر و تامل در کلمات و معارف اهل بیت ، به درد نمی خورد. و هیئت ها و مراسمی که نقش پر رنگی در مهجور سازی کلمات و معارف اهل بیت دارند با سخنرانی های نا مناسب و زمان کم و توجه بیش از حد به احساس و شعر و شور ، قطعا کارشان اشتباه است.


    5.دقت کنید که ارتباطی که با یک احساس و شور و شعر خالی ایجاد شود ، با یک احساس و شور و شعر هم از دست می رود و قوام نخواهد داشت. آنچه که به ارتباط با اهل بیت قوام می بخشد ، عقیده است که حاصل تعقل و تفکر است.


    6.همیشه توصیه ی اهل بیت و به تبع علمای بزرگ دین این بوده است که عقل باید بر قوای دیگر ما مسلط شود ، انسان احساس دارد ، شهوت دارد ، غضب دارد ، عقل دارد ، ترحم دارد و .... ولی کمال انسان در این است که میان اینها عقل بر بقیه حاکم شود که این مسلما با توجه بیش از حد به شعر و شور و بی توجهی به شعور و تعقل و معارف اهل بیت و تفکر حاصل نخواهد شد.
    برای مطالعه ی بیشتر در مورد تسلط عقل بر قوای دیگر به آثار شهید مطهری از جمله آزادی معنوی رجوع بفرمائید.


    التماس دعای فراوان
    طارق

    ویرایش توسط طارق : ۱۳۸۹/۰۹/۲۱ در ساعت ۰۲:۲۴
    اي حيوان ناطق بدان:
    برباد فنا تا ندهي گرد خودي را
    هرگز نتوان ديد جمال احدي را
    و بدان فرودگاه شيطان خودبيني و تكبر است براي همين است كه شيطان به عزّت خدا قسم خورد همه را اغوا كند جز مخلَصين را و ويژگي انسان با اخلاص آن است كه آنقدر محو جمال و جلال خداست كه نه در فكر و نه در عمل هيچ توجهي به خويش ندارد.
    رابطه ي عكس ميان توجّه به خدا و تكبر بسيار مهم است در مسير سعادت انسان.

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. تشکرها 3


  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0

    دلیل را از عزاداران حسینی بپرسید




    نقل قول نوشته اصلی توسط طارق نمایش پست
    5.دقت کنید که ارتباطی که با یک احساس و شور و شعر خالی ایجاد شود ، با یک احساس و شور و شعر هم از دست می رود و قوام نخواهد داشت. آنچه که به ارتباط با اهل بیت قوام می بخشد ، عقیده است که حاصل تعقل و تفکر است.

    سلام علیکم جمیعا و رحمه الله و برکاته

    گاها شور بانی تعقل و تفکر میگردد ولی اینکه لزوما به نتیجه حقیقی نهفته در نهضت عاشورا اشخاص دست پیدا کنند درصد کمی را باید در نظر گرفت.

    من باب نمونه بنده مطالبی را عرض میکنم و دوستان بروند از مردم اهل ئعزیه حسین ابن علی علیه السلام بپرسند پاسخ مشخص میشود:

    این را هم قبلا بگویم که وهابیون تا توانستند در جهت انحراف مفاهیم نهضت امام حسین از ما پیش افتاده اند که در ادامه عرض میکنم.

    بفرمائید از اهالی هئیات مذهبی بپرسید که به چه دلیل علی علیه السلام - امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام با معاویه ابن ابی سفیان و یزید بن معاویه جنگیدند و بیعت نکردند و به قتال برخواستند طبق حکم قرآن و سنت نبوی ؟


    ( با این توضیح که وهابیون دلیل حرکت و قیام امام حسین را باز پس گیری خلافت از معاویه ذکر کرده اند و بعضی از روحانیون هم گفته اند که دلیل اختلاف علی علیه السلام با معاویه بخاطر حاکمان یکی از ولایات بوده )


    آدرس سند این عریضه را در ذیل گذاشته ام


    یا همین جا از کاربران دعوت کنید که ذکر کنند دلیل جنگ صفین با 10000 کشته و نهایتا شهادت علی علیه السلام بدست خوارجی که از این جنگ ظهور کردند و بانی شهادت علی علیه السلام شدند

    و دلیل بیعت نکردن امام حسن علیه السلام و نهایتا شهادت این بزرگوار بدلیل عدم بیعت با معاویه


    و نبرد امام حسین علیه السلام و شهادت خودشان و عزیزانشان و 72 تن از نیکان تاریخ تشیع و اسارت و ... و عدم سازش و بیعت با یزید چه بود ؟


    توضیح اینکه وهابیون و فرقه دراویش ضاله بین مردم شایع کرده اند که امام حسین قبل از نبرد عاشورا خواسته یزید را ببیند !!! ( یزیدی که در شام است نه در کوفه ) و امام حسین فرموده اگر نمیگذارید یزید را ببینم پس اجازه بدهید از همین راه باز گردم

    اینهم سند این عرایض

    http://islamwebpedia.rr.nu/show_madkhal.php?itemid=1593

    بسم الله

    یاحق
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۸۹/۰۹/۲۱ در ساعت ۰۳:۰۵
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

  16. تشکرها 2


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود