صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا در اسلام حقوق بشر وجود دارد ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آيا در اسلام حقوق بشر وجود دارد ؟




    چرا در اسلام حقوق بشر وجود ندارد



    در یکی از سایتها این سوال را دیدم که در حد توان خودم به ان جواب دادم حال ان را ینجا مطرح میکنم تا نظر دوستان و کارشناسان محترم را نیز در باره ان بدانم در ان شوال امده بود که
    حقوق بشر در اسلام
    کشتن نوجوانی به احتمال کفر در آینده
    در داستان موسی و خضر، خضر جوانی را می‌کشد:
    « [موسی و خضر] رفتند تا به پسری رسیدند. [خضر] او را کشت‌. موسی گفت‌: آیا جان پاکی را بی آنکه مرتکب قتلی شده باشد می‌کشی‌؟ مرتکب کاری زشت گردیدی‌...[خضر گفت] اما آن پسر، پدر و مادرش مومن بودند، ترسیدیم که آن دو را به عصیان و کفر دراندازد. خواستم تا در عوض او پروردگارشان چیزی نصیب‌شان سازد به پاکی بهتر از او و به مهربانی نزدیک تر از او[آیه ۱۱]. »
    منتقدان درباب این آیه معتقدند که مجموعه قوانین کیفری دنیای مدرن، مجازات کودکان نابالغ را نمی‌پذیرند. همچنین هیچ فردی را نمی‌توان به احتمال آنکه ممکن است در آینده مرتکب جرم شود، مجازات کرد. مجازات به جرم ارتکابی تعلق می‌گیرد، نه جرم ناکرده.[۲۶]

    کشتن تمام مردم به علت کشتن یک شتر
    در قرآن گفته شده الله تمام قوم ثمود را به دلیل آنکه یکی از آنان شتر حضرت صالح را می‌کشد، نابود کرده‌است:

    « ما آن ماده شتر را برای آزمایش‌شان می‌فرستیم‌. پس مراقب‌شان باش و صبر کن و به آنها بگوی که آب میان‌شان تقسیم شده‌. نوبت هر که باشد او به سر آب می‌رود. یارشان را ندا داد و او شمشیر بر گرفت و آن را پی کرد. عذاب و بیم‌دادن‌های من چگونه بود؟ ما برای آن‌ها یک آواز سهمناک فرستادیم‌. پس همانند علف‌های خشک آغل گوسفند شدند[آیه ۱۲]. »
    علی‌بن ابی‌طالب در این خصوص می‌گوید که قطعاً یکی از آنان شتر را کشته‌است، ولی به دلیل سکوت همراه با رضایت، خدا همه آنان را نابود کرد[۴۴]. در جایی دیگر از قرآن این داستان تکرار شده‌است:

    « حال آنکه پیامبر خدا به آنان [قوم ثمود] گفته بود این شتر خداوند است، او و بهره آبش را رعایت کنید، سپس او را دروغزن شمردند و آن [شتر] را پی کردند، آنگاه پروردگارشان آنان را به گناه‌شان، به یکسان نابود ساخت و از عاقبت کارش نترسید[آیه ۱۳] »
    مخالفان در مورد این داستان معتقدند این مجازات به هیچ‌وجه با جرم ارتکابی تناسب ندارد. حتی مدافعان حقوق حیوان‌ها، کسی را به دلیل کشتن یک شتر نمی‌کشند، چه رسد به نابودی کل مردمی که این فرد از آنها بوده‌است.[۲۶] این ادعا در حالی است که قرآن خود به صراحت گفته این شتر، شتری معمولی نیست.[آیه ۱۴]


    کارشناس بحث : پاسخگوي کلامي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۰۹/۲۱ در ساعت ۰۸:۲۱
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نگاهی به منشور حقوق بشر ( 2500 سال پیش - قبل از اسلام )

    ماده 1

    تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند . همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید نسبت به یکدیگر با روح برادری رفتار کنند .

    ماده 2

    هر کس می تواند بدون هیچ گونه تمایز ، خصوصا از حیث نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان ، مذهب ، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگر و همچنین ملیت ، وضع اجتماعی ، ثروت ، ولادت یا هر موقعیت دیگر ، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است ، بهره مند گردد. به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی ، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد . گواه این کشور مستقل ، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد.

    ماده 3

    هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد .

    ماده 4

    احدی را نمی توان در بردگی نگه داشت و داد و ستد بردگان به هر شکلی که باشد ممنوع است.

    ماده 5

    احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد .

    ماده 6

    هر کس حق دارد که شخصیت حقوق او در همه جا به عنوان یک انسان در مقابل قانون شناخته شود .

    ماده 7

    همه در برابر قانون ، مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند.همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه حاضر باشد و بر علیه هر تحریکی که برای چنین تبعیضی به عمل آید به طور تساوی از حمایت قانون بهره مند شوند.

    ماده 8

    در برابری اعمالی که حقوق اساسی فرد را مورد تجاوز قرار بدهد و آن حقوق به وسیله قانون اساسی یا قانون دیگری برای او شناخته شده باشد ، هر کس حق رجوع به محاکم ملی صالحه دارد .

    ماده 9

    احدی نمی تواند خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید بشود .

    ماده 10

    هر کس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مساوی و بی طرفی ، منصفانه و علنا رسیدگی بشود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او توجه پیدا کرده باشند، اتخاذ تصمیم بنماید.

    ماده 11

    1- هر کس به بزه کاری متهم شده باشد بی گناه محسوب خواهد شد تا وقتی که در جریان یک دعوای عمومی که در آن کلیه تضمین های لازم برای دفاع از تامین شده باشد ، تقصیر او قانونا محرز گردد.

    2- هیچ کس برای انجام یا عدم انجام عملی که در موقع ارتکاب ، آن عمل به موجب حقوق ملی یا بین المللی جرم شناخته نمی شده است محکوم نخواهد شد . به همین طریق هیچ مجازاتی شدیدتر از آنچه که در موقع ارتکاب جرم بدان تعلق می گرفت درباره احدی اعمال نخواهد شد.

    ماده12

    احدی در زندگی خصوصی ، امور خانوادگی ، اقامتگاه یا مکاتبات خود نباید مورد مداخله های خود سرانه واقع شود و شرافت و اسم و رسمش نباید مورد حمله قرار گیرد . هر کس حق دارد که در مقابل این گونه مداخلات و حملات ، مورد حمایت قانون قرار گیرد

    ماده13

    1- هر کس حق دارد که در داخل هر کشوری آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب نماید.

    2- هر کی حق دارد هر کشوری و از جمله کشور خود را ترک کند یا به کشور خود باز گردد.

    ماده14

    1- هر کس حق دارد در برابر تعقیب ، شکنجه و آزار ، پناهگاهی جسنجو کند و در کشورهای دیگر پناه اختیار کند.

    2- در موردی که تعقیب واقعا مبتنی به جرم عمومی و غیر سیاسی و رفتارهایی مخالف با اصول و مقاصد ملل متحد باشد ، نمی توان از این حق استفاده نمود .

    ماده15

    1- هر کس حق دارد ، که دارای تابعیت باشد.

    2- احدی را تمی توان خود سرانه از تابعیت خود یا از حق تغییر تابعیت محروم کرد.

    ماده16

    1- هر زن و مرد بالغی حق دارند بدون هیچ محدودیت از نظر نژاد ، ملیت ، تابعیت یا مذهب با هم دیگر زناشویی و هنگام انحلال آن ، زن و شوهر در کلیه امور مربوط به ازدواج دارای حقوق مساوی می باشند.

    2- ازدواج باید با رضایت کامل و آزادانه زن ومرد واقع شود .

    3- خانواده رکن طبیعی و اساسی اجتماع است و حق دارد از حمایت جامعه و دولت بهره مند شود.

    ماده17

    1-هر شخص ، منفردا یا به طور اجتماعی حق مالکیت دارد .

    2- احدی را تمی توان خود سرانه از حق مالکیت محروم نمود .

    ماده 18

    هر کس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان و مذهب بهره مند شود .این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است . هرکس می تواند از این حقوق یا مجتمعاً به طور خصوصی یا به طور عمومی بر خوردار باشد.

    ماده 19

    هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی، آزاد باشد .

    ماده20

    1- هرکس حق دارد آزادانه مجامع و جمعیت های مسالمت آ میز تشکیل دهد.

    2- هیچ کس را تمی توان مجبور به شرکت در اجتماعی کرد.

    ماده21

    1- هر کس حق دارد که در اداره امور عمومی کشور خود ، خواه مستقیما و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشد شرکت جوید.

    2- هر کس حق دارد با تساوی شرایط ، به مشاغل عمومی کشور خود نایل آید.

    3- اساس و منشا قدرت حکومت ، اراده مردم است . این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به طور ادواری ، صورت پذیرد .انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رای مخفی یا طریقهای نظیر آن انجام گیرد که آزادی رای تامین نماید .

    ماده22

    هر کس به عنوان عضو اجتماع حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است به وسیله مساعی ملی و همکاری بین المللی ، حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود را که لازمه مقام و نمو آزادانه شخصیت اوست با رعایت تشکیلات و منابع هر کشور به دست آورد.

    ماده23

    1- هر کس حق دارد کار کند. کار خود را آزادانه انتخاب نماید ، شرایط منصفانه و رضایتبخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد.

    2- همه حق دارند که بدون هیچ تبعیضی در مقابل کار مساوی ، اجرت مساوی دریافت دارند.

    3-هر کس که کار میکند به مزد منصفانه و رضایت بخشی ذیحق می شود که زندگی او و خانواده اش را موافق شئون انسانی تامین کند و آن را در صورت لزوم با هر نوع وسایل دیگر حمایت اجتماعی، تکمیل نماید.

    4-هر کس حق دارد که برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد و در اتحادیه ها نیز شرکت کند.

    ماده 24

    هر کس حق استراحت و فراغت و تفریح دارد و به خصوص به محدودیت معقول ساعات کار و مرخصی های ادواری ، با اخذ حقوق ذیحق می باشد.

    ماده25

    1- هرکس حق دارد که سطح زندگی او ، سلامتی و رفاه خود و خانواده اش را از حیث خوراک ومسکن ومراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تامین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری ، بیماری ، نقص اعضا ، بیوگی ، پیری یا در تمام موارد دیگری که به علل خارج از اراده انسان ، وسایل امرار معاش از بین رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود.

    2- مادران وکودکان حق دارند که از کمک و مراقبت مخصوصی بهره مند شوند . کودکان چه براثر ازدواج و چه بدون ازدواج به دنیا آمده باشند ، حق دارند که همه از یک نوع حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

    ماده26

    1- هر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بهره مند شود . آموزش و پرورش لااقل تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید مجانی باشد . آموزش ابتدایی اجباری است . آموزش حرفه ای باید عمومیت پیدا کند و آموزش عالی باید با شرایط تساوی کامل ، به روی همه باز باشد تا همه ، بنا به استعداد خود بتواند از آن بهره مند گردند.

    2- آموزش و پرورش باید به طوری هدایت شود که شخصیت انسانی هر کس را به حد اکمل رشد آن برساند و احترام حقوق و آزادی های بشری را تقویت کند . آموزش و پرورش باید حسن تفاهم ، گذشت و احترام عقاید مخالف و دوستی بین تمام ملل و جمعیت های نژادی یا مذهبی و همچنین توسعه فعالیت های ملل متحد را در راه حفظ صلح ، تسهیل نماید.

    3- پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش فرزندان خود نسبت به دیگران اولویت دارند.

    ماده27

    1- هر کس حق دارد در زندگی فرهنگی اجتماع شرکت کند ، از فنون و هنرها متمتع گردد و در پیشرفت علمی و فوائد آن سهیم باشد.

    2-هر کس حق دارد از حمایت منافع معنوی و مادی آثارعلمی ، فرهنگی یا هنری خود برخوردار شود.

    ماده28

    هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی راکه در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد.

    ماده29

    1- هرکس در مقابل آن جامعه ای وظیفه دارد که رشد آزاد کامل شخصیت او را میسر سازد.

    2- هر کس در اجرای حقوق و استفاده از آزادی های خود ، فقط تابع محدودیت هایی است که به وسیله قانون ، منحصرا به منظور تامین شناسایی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران و برای مقتضیات صحیح اخلاقی و نظم عمومی و رفاه همگانی ، در شرایط یک جامعه دموکراتیک وضع گردیده است.

    3- این حقوق و آزادی ها ، در هیچ موردی نمی تواند بر خلاف مقاصد و اصول ملل متحد اجرا گردد.

    ماده 30

    هیچ یک از مقررات اعلامیه حاضر نباید طوری تفسیر شود که متضمن حقی برای دولتی یا جمعیتی یا فردی باشد که به موجب آن بتواند هر یک از حقوق و آزادی های مندرج در اعلامیه را ازبین ببرد ویا در آن راه فعالیتی بنماید.
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    چرا در اسلام حقوق بشر وجود ندارد



    در یکی از سایتها این سوال را دیدم که در حد توان خودم به ان جواب دادم حال ان را ینجا مطرح میکنم تا نظر دوستان و کارشناسان محترم را نیز در باره ان بدانم در ان شوال امده بود که
    حقوق بشر در اسلام
    کشتن نوجوانی به احتمال کفر در آینده
    در داستان موسی و خضر، خضر جوانی را می‌کشد:
    « [موسی و خضر] رفتند تا به پسری رسیدند. [خضر] او را کشت‌. موسی گفت‌: آیا جان پاکی را بی آنکه مرتکب قتلی شده باشد می‌کشی‌؟ مرتکب کاری زشت گردیدی‌...[خضر گفت] اما آن پسر، پدر و مادرش مومن بودند، ترسیدیم که آن دو را به عصیان و کفر دراندازد. خواستم تا در عوض او پروردگارشان چیزی نصیب‌شان سازد به پاکی بهتر از او و به مهربانی نزدیک تر از او[آیه ۱۱]. »
    منتقدان درباب این آیه معتقدند که مجموعه قوانین کیفری دنیای مدرن، مجازات کودکان نابالغ را نمی‌پذیرند. همچنین هیچ فردی را نمی‌توان به احتمال آنکه ممکن است در آینده مرتکب جرم شود، مجازات کرد. مجازات به جرم ارتکابی تعلق می‌گیرد، نه جرم ناکرده.[۲۶]

    کشتن تمام مردم به علت کشتن یک شتر
    در قرآن گفته شده الله تمام قوم ثمود را به دلیل آنکه یکی از آنان شتر حضرت صالح را می‌کشد، نابود کرده‌است:

    « ما آن ماده شتر را برای آزمایش‌شان می‌فرستیم‌. پس مراقب‌شان باش و صبر کن و به آنها بگوی که آب میان‌شان تقسیم شده‌. نوبت هر که باشد او به سر آب می‌رود. یارشان را ندا داد و او شمشیر بر گرفت و آن را پی کرد. عذاب و بیم‌دادن‌های من چگونه بود؟ ما برای آن‌ها یک آواز سهمناک فرستادیم‌. پس همانند علف‌های خشک آغل گوسفند شدند[آیه ۱۲]. »
    علی‌بن ابی‌طالب در این خصوص می‌گوید که قطعاً یکی از آنان شتر را کشته‌است، ولی به دلیل سکوت همراه با رضایت، خدا همه آنان را نابود کرد[۴۴]. در جایی دیگر از قرآن این داستان تکرار شده‌است:

    « حال آنکه پیامبر خدا به آنان [قوم ثمود] گفته بود این شتر خداوند است، او و بهره آبش را رعایت کنید، سپس او را دروغزن شمردند و آن [شتر] را پی کردند، آنگاه پروردگارشان آنان را به گناه‌شان، به یکسان نابود ساخت و از عاقبت کارش نترسید[آیه ۱۳] »
    مخالفان در مورد این داستان معتقدند این مجازات به هیچ‌وجه با جرم ارتکابی تناسب ندارد. حتی مدافعان حقوق حیوان‌ها، کسی را به دلیل کشتن یک شتر نمی‌کشند، چه رسد به نابودی کل مردمی که این فرد از آنها بوده‌است.[۲۶] این ادعا در حالی است که قرآن خود به صراحت گفته این شتر، شتری معمولی نیست.[آیه ۱۴]


    در مورد بی ارزش بودن حقوق بشر در اسلام کم گفتی دوست گرامی


    من یک نمونه ی دیگر بگویم


    در سال پنجم هجری در غزوه ی بنی قریظه

    علی و مسلمانان دیگر بدستور محمد در یک روز هفتصد نفر یهودی را که دست وپا هایشان

    را از قبل بسته بودند گردن زده

    و اجساد آنها را در گودالهایی که از پیش برای همین کار کنده بودند انداختند !!!!

    والله چی بگم از شجاعت سرور آزادگان جهان که با یک ضربت ذوالفقار سر از تن آن اسیران بخت بر

    گشته ی دست و پا بسته می پراند !!!!!


    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۸۹/۰۹/۲۲ در ساعت ۱۳:۰۶


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست
    در مورد بی ارزش بودن حقوق بشر در اسلام کم گفتی دوست گرامی


    من یک نمونه ی دیگر بگویم


    در سال پنجم هجری در غزوه ی بنی قریظه

    علی و مسلمانان دیگر بدستور محمد در یک روز هفتصد نفر یهودی را که دست وپا هایشان

    را از قبل بسته بودند گردن زده

    و اجساد آنها را در گودالهایی که از پیش برای همین کار کنده بودند انداختند !!!!

    والله چی بگم از شجاعت سرور آزادگان جهان که با یک ضربت ذوالفقار سر از تن آن بخت بر

    گشتگان دست و پا بسته می پراند !!!!!

    بسيار جالب بود بزرگوار، اي كاش يه مقداري هم در خصوص اين غزوه توضيح ميداديد .
    اونچه كه من از اين غزوه ميدونم و يه جاهايي خوندم يهودياني كه شما ميگيد در عين نا عدالتي توسط حضرت امير(ع) به دستور حضرت محمد(ص) به هلاكت رسيدن يه جورايي تاوان اعمالشون رو دادند، نه اينكه در عين بي گناهي مورد هجوم نا جوانمردانه قرار بگيرن.
    من فعلا كاري به قضاياي شكل گيري غزوه قرظيه ندارم اما اين خوده يهوديان بودند كه داوری سعد _رئیس قبیلۀ اوس _ رو قبول كردند و گفتند هر حكمي ايشون بده قابل قبول و اجرا بشه، اين حكم رو كه ديگه حضرت محمد (ص) نداده بودند، اونا حكم اعمالي كه انجام داده بودند رو گرفتند

    درسته حضرت محمد (ص) اهل رحمت بودند اما عدالت هم مصداقی از رحمت و قصاص نیز «زندگی» است از مصادیق رحمت اسلامه است که ستم دفع بشه و از اساس نابود بشه
    البته اين برداشت من بود مطمئنم اساتيد پاسخگو پاسخ كامل رو ارائه ميكنند


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    معنی غزوه در قاموس عربی برابر "تهاجم" است .
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    معنی غزوه در قاموس عربی برابر "تهاجم" است .
    بنام خدا
    سلام بر دوستم انرژي واعضاي محترم كانون
    اگرچه در صدر اسلام جنگهايي به وقوع مي پيوست اما شرايط حاكم بر انزمان هم تاثير داشت
    وبه شكل كنوني كه مراكزامنيتي وانتظامي وپليسي منظم شكل گرفته نبود.
    براي مثال پدر بزرگم نقل ميكردحدود 60سال قبل روستاهاي خراسان رضوي دائما دستخوش دزدي وحمله افراد مسلح ميشدكه حتي برجي ازخشت به صورت استوانه اي چهار طبقه هنوز درخانه روستائي ما كه مقداري از ان خراب شده دليل بر نا امن بودن ان زمان دارد .
    در ان زمان بعضي مواقع دزدها نيز مورد هجوم افراد روستا قرارگرفته وكشته ميشدند بنا براين شرايط زمان قبل را نميتوان به زمان حال تشبيه نموده واستنتاج كردكه چون درصدر اسلام هجمه هايي عليه مشركان ويا غير مسلمانان صورت ميگرفته دليل بر موضع هجومي اسلا م باشد.
    قران اشاره دارد كه با يد به كساني كه به فكر فتنه انگيزي عليه اسلام بودندرحم نكرد تا ريشه فتنه از بين برود.
    درهمان زمان دين اسلام موجب صلح بين قبايلي ازجمله اوس وخزرج وغيره شدبنا براين اگراسلام را متهم به هجوم عليه ديگران كنيم منصفانه نيست.
    هرچند درزمان حال حقوق بشر ابزار دست قدرتهاي بزرگ شده است.وبرداشتهاي انها از اين تعبير متفاوت وسليقه اي است.
    مگر انها درجنگ عراق كويت وافغانستان حقئق مردم را رعايت ميكنند
    ماه قبل يا يك مهندس سويل از پاكستان صحبت ميكردم كه خيلي از حملات بي پرواي به كشورش گله مند بودمگر اين موارد جزئ حقوق بشر نيست؟
    به اميد اينكه هركسي به حقي كه لياقت دارد برسد
    بدرود

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نمی دونم چرا تا حرف از حقوق بشر میشه همه دست به گریبان مغالطه و غرب و استکبار و کشورها و یا دولت هایی که اجرا نمی کنند میشیم !! هر کشوری حقوق بشر رو رعایت نمیکنه کار بسیار اشتباهی میکنه حالا چه آمریکا یا انگلیس یا اسرائیل و چه ایران .. این دلیل نمیشه چون اون کشور رعایت نمیکنه دلیلی میشه بر اینکه من رعایت نکنم و یا غیره
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۸
    نوشته
    1,487
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    4 روز 12 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    1164
    آپلود
    119
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    نمی دونم چرا تا حرف از حقوق بشر میشه همه دست به گریبان مغالطه و غرب و استکبار و کشورها و یا دولت هایی که اجرا نمی کنند میشیم !! هر کشوری حقوق بشر رو رعایت نمیکنه کار بسیار اشتباهی میکنه حالا چه آمریکا یا انگلیس یا اسرائیل و چه ایران .. این دلیل نمیشه چون اون کشور رعایت نمیکنه دلیلی میشه بر اینکه من رعایت نکنم و یا غیره
    با سلام
    به به چه کلام شیرینی البته خطوط آخرش
    موفق باشید
    یا حق
    آفت دين سه چيز است، داناى بد كار و پيشواى ستم كار و مجتهد نادان‏
    حرکت کشتی نجات آدمیان احتیاجی به دریا ندارد.این کشتی روی قطره اشکی مقدس که برای حسین بن علی ریخته می شود می گذرد.علامه جعفری


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    53
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    57 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    0



    حسین آقا کجاش زیبا بود؟
    SeN BeNiM KaRaNLıKTa IşıĞıM YoKLuKTa VaRLıĞıMSıN





    sEvGiLim AŞK olMAsA,vaRLIk BütÜn AfsaNeDİR





    Herşey den güzeli,En mutlusu,En sağlıknısi,En Iyisi,En büyük Aşklar sizin,sağlık sizin,kazanlık sizin,ama dosTluĞünuz bizler den olsun



    * * * * * * * *

    YeNi YIL kUTlU OLSuN


    * * * *

  11. تشکرها 2


  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    معنی غزوه در قاموس عربی برابر "تهاجم" است .

    با نگاهي به تاريخ جنگها و غزوات صدر اسلام ( مثل غزوۀ طائف، جنگ موته، غزوه خندق، غزوه حنین، جنگ بئر معونه ، غزوه بدر، غزوه احد و ... ) ميشه متوجه شد بسياري از اين جنگها و غزوات مقابله با يورش دشمن بوده، نه حمله.
    از طرف ديگه پيامبر (ص) در راه پيشبرد هدف ومقصود خود كه همانا گسترش اسلام ودرس توحيددرسراسر جهان بود تنها به جنگ رو نياوردن بلكه درآغاز با تبليغات آرام وملايم مردم را به خير ونيكي وبينش وآگاهي دعوت ميكردند واگر از اين روش نتيجه اي حاصل نمي شد وظلم وستم وفساد و ديكتاتوري در جامعه ازبين نمي رفت راه دوم را پيش مي گيرد و با مقاومت منفي وهمكاري نكردن وقطع رابطه ي اقتصادي از ظالم وستمكار روي برمي گردانند واگر در اين مرحله هم به نتيجه نرسيد راه سوم كه قيام مسلحانه وجنگ است را انتخاب مي كردند، اسلام تنها در مقابل ستمگراني كه با برهان واستدلال قانع نشده ولجاجت ودشمني ورزيده ومانع هدايت ورشد فكري،سياسي جامعه بوده اند شيوه نظامي را برگزيده.
    در عين حال پيامبر در تمام جنگ ها سفارش مي كردند كه از تخريب،آتش سوزي،استفاده ازسم،بستن آب بر روي دشمن،كشتن زنان وكودكان واسراء خودداري كنيد.
    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۸۹/۰۹/۲۱ در ساعت ۱۴:۲۶


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود