صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: واقعاً چه کسی خون ریز و بی رحم است ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    واقعاً چه کسی خون ریز و بی رحم است ؟




    سوالهای در این باره شده که در حد خود جواب دادم و نظر کارشناسان محترم و دوستان اگاه را هم میخواهم بدانم
    ایا این ایات را دیده اید؟
    فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

    پس هنگامي كه ماه هاى حرام سپرى شود ، مشركان را هر جا يافتيد ، بكشيد و به اسيرى بگيريد و محاصره كنيد و در هر كمين گاهى به كمين آنان بنشينيد ; ولى اگر توبه كردند و نماز را بر پا داشتند و زكات پرداختند ، پس آزادشان گذاريد ; زيرا خدا بسيار آمرزنده و مهربان است .

    سَتَجِدُونَ آخَرِينَ يُرِيدُونَ أَن يَأْمَنُوكُمْ وَيَأْمَنُواْ قَوْمَهُمْ كُلَّ مَا رُدُّوَاْ إِلَى الْفِتْنِةِ أُرْكِسُواْ فِيِهَا فَإِن لَّمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُواْ إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوَاْ أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثِقِفْتُمُوهُمْ وَأُوْلَـئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا

    به زودى گروهى ديگر را مي يابيد كه مي خواهند [ با پيمان متاركه جنگ ] از ناحيه شما و قوم [ مُشركِ ] خود ايمن و آسوده باشند ، [ ولى اينان به خاطر خباثت باطنشان نسبت به پيمان هايشان مورد اطمينان نيستند ، به همين سبب ] هر بار به فتنه [ و جنگ با مسلمانان ] دعوت شدند ، با سر در آن فرو مي افتند . پس اگر [ از جنگ با شما ]كناره نگرفتند ، و پيشنهاد صلح و آشتى نكردند ، و بر ضد شما دست [ از فتنه و آشوب ]برنداشتند ، آنان را هر جا يافتيد بگيريد و بكشيد ; آنانند كه ما براى شما نسبت به [ گرفتن و كشتن ] آنان دليلى روشن و آشكار قرار داديم .

    وَدُّواْ لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُواْ فَتَكُونُونَ سَوَاء فَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ أَوْلِيَاء حَتَّىَ يُهَاجِرُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتَّمُوهُمْ وَلاَ تَتَّخِذُواْ مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلاَ نَصِيرًا

    آنان دوست دارند همان گونه كه خود كافر شده اند ، شما هم كافر شويد ، تا [ در كفر و ضلالت ] با هم برابر و يكسان باشيد . بنابراين از آنان دوستانى انتخاب نكنيد تا آنكه در راه خدا [ براى پذيرش دين ] هجرت كنند ; پس اگر [ از هجرت ] روى برتافتند [ و به خيانت و جنايتشان بر ضد شما ادامه دادند ] آنان را هر كجايافتيد بگيريد و بكشيد ، و از آنان يار و ياورى نگيريد .

    وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَلاَ تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاء الْكَافِرِينَ

    و آنان را [ كه از شرك و كفر و هيچ ستمي بازنمي ايستند ] هر كجا يافتيد ، به قتل برسانيد و از جايى كه شما را بيرون كردند بيرونشان كنيد و فتنه [ كه شرك ، بت پرستى ، بيرون كردن مردم از خانه و كاشانه و وطنشان باشد ] از قتل وكشتار بدتر است . و كنار مسجدالحرام با آنان نجنگيد مگر آنكه در آنجا با شما بجنگند ; پس اگر با شما جنگيدند ، آنان را به قتل برسانيد كه پاداش وكيفر كافران همين است .
    یا از خود سوال پرسیده اید که اگر قران بر حق است چرا به جای کشتن از قانع کردن استفاده نمیکند ؟ ایا افراد را بخاطر عقاید باید کشت؟؟؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۰۹/۲۱ در ساعت ۱۷:۲۳
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بنام خدا
    با عرض سلام
    با خواندن ایات بالا سوالهای مختلفی در ذهن انسان میگذرد که اگر نتواند پاسخ مناسب برای ان پیدا کند به این نتیجه میرسد که دین اسلام بر حق نیست سوالاتی از این دست که 1 خداوند که میداند چه کسی کافر یا فساد میکند پس واقعا چرا انها را افرید تا بعد دستور کشتن انها را بدهد2 شاید خداوند انها را با اینکه میدانست فساد میکنند و کافر میشوند افرید تا بعد از مرک انها را مجازات کند که این از عدلت بدور است یا در مورد ان جوانی که کشتن نوجوانی به احتمال کفر در آینده
    در داستان موسی و خضر، خضر جوانی را می‌کشد:
    « [موسی و خضر] رفتند تا به پسری رسیدند. [خضر] او را کشت‌. موسی گفت‌: آیا جان پاکی را بی آنکه مرتکب قتلی شده باشد می‌کشی‌؟ مرتکب کاری زشت گردیدی‌...[خضر گفت] اما آن پسر، پدر و مادرش مومن بودند، ترسیدیم که آن دو را به عصیان و کفر دراندازد. خواستم تا در عوض او پروردگارشان چیزی نصیب‌شان سازد به پاکی بهتر از او و به مهربانی نزدیک تر از او[آیه ۱۱]. » ایا این عدالت است که قبل از جرم شخصی قصاص شود3 در ضمن مگر خداوند نمیفرماید که هیچ اجباری در دین نیست پس چرا هر کس که کافر شد باید کشته شود یا در مورد ان جوان شاید در اینده از توابین و نیکوکاران میشد اگر بگویم که خداوند از اینده خبر دارد پس به همین علت دستور مرک او را صادر کرده پس اختیاری که به انسان داده شده بی معنا است
    از مجموع این سوالها 3 چیز مشخص شد
    1 چرا کفار خلق میشوند که بعد کشته شوند؟
    2 عدالت خداوند در مورد ان جوان وکفار چگونه است؟
    3 اختیار انسان وقتی که خداوند از پیش قضاوت کرده ورای داده چگونه است در مورد داستان ان جوان؟
    البته دوستان اگر سوال دیگری به ذهنشان رسید اضافه کنند
    برای برسی ایات اول باید به این سوالها پاسخ داده شود و بعد با در نظر گرفتن شان نزول ایات به هر کدام در جای خود جواب داد
    به این علت که جواب پرسشها مانند زنجیر به یگدیکر مربوط است و اگر در درک اولین پاسخ دچار ابهام باشیم به دیگر سوالها نمیشود استناد کرد بعد از پاسخ اول هر کونه شبه وجود دارد بفرماید تا بعد از رفع شدن ان ادامه بحث را داشته باشیم
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۰۹/۲۲ در ساعت ۰۴:۲۳
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    1 چرا کفار خلق میشوند که بعد کشته شوند؟
    با عرض سلام
    در پاسخ به این سوال اول باید دلیل خلقت را دریابیم همانطور که در تایپ هدف خداوند از خلقت انسان بیان شد خداوند در خلقت خود دو هدف در نظر گرفته یکی وظیفه تکوینی خلقت و دیگری وظیفه تشریعی مخلوق که در پاشخ به این سوال ما کاری به وظیفه تشریعی نداریم و در مورد وظیفه تکوینی بحث را اغاز میکنیم
    همانطور که قبلا گفته بودیم هدف خداوند از وظیفه تکوینی موجودات کسترش کاهنات می باشد که انسان از این موضوع مستثنا نیست و ما به استناد ایه شریفه
    سوره الز مر ایه 6 میفرماید او شما را از یک تن افرید پس از ان جفت او را قرار دادو برای استفاده شما هشت قسم از چهار پایان ایجاد کردو شما را در بطن رحم مادران در سه تاریکی با تحولات کوناکون می افریند این خداست پروردکار شما که سلطان ملک وجود اوست و هیچ خدای جز او نیست پس ای مشرکان از درکاه او به کجا میبرنتان
    گفتیم که کار انسان این است که پستترین و پاینترین روح موجود که روح جماد است را به والاترین روح موجود که روح انسانی است تبدیل کند یعنی جماد به نبات و نبات به حیوان و حیوان به انسان و در اخر امر این روح را به خداوند تسلیم نماید و این کار در جبر مطلق انجام میکیرد و برای خداوند فرقی نمیکند که این کار را یک مومن یا یک کافر انجام دهد چون این وظیفه تمام انسانها است پس در جواب سوال باید گفت که تمام انسانها برحسب وظیفه خود عمل میکنند و در اول هیچ کدام نه کافراند و نه مومن با اینکه علم خداوند بر اینده انان اگاهی دارد که چه کسی کافر میشود و چه کسی مومن پس اولا علم خدا باعث فعل ما نیست و ثانیا همه باید این کار را انجام دهند چه کافر چه مومن و اگر بعد کشته میشوند برحسب نافرمانی از دستور است
    ادامه دارد
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۰۹/۲۲ در ساعت ۰۴:۵۱
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست

    2 عدالت خداوند در مورد ان جوان وکفار چگونه است؟

    خوب برای اینکه یتوانیم جواب این سوال را بدهیم یک مثال میزنم
    زمانی که باران می اید باران بر تمام گیاهان بطور مساوی میبارد و هر گیاه به تناسب خودش از اب باران استفاده میکند یک علف کوچک یک قطره و یک درخت بزرگ چند لیتر خوب حال در اینجا وظیفه هر کیاه نسبت به برداشت اب و غذا متفاوت است علف چند وظیفه کوچک دارد محیط را سبز کند و شاید خوراک دام شود ولی درخت باید محیط را سبز کند شاید خوراک دام را بدهد سایه تولید کند میوه بدهد از چوب خود برای اتش بدهد و غیره پس نسبت به برداشت بیشتر وظیفه بیشتری دارد خداوند نیز باران رحمت است و بر تمام جهان بصورت مساوی میبارد و ظرفیتهای مختلف از این رحمت به اندازه ظرفیت خود توشه میکیرند و در مقابل مانند درخت یا علف باید جوابکو باشند برای همین است که خداوند در قران میفرماید ما بقدر وسع هر کسی تکلیف معین میکنیم (یعنی هر کس به اندازه توانای که دارد به همان اندازه تکلیف دارد) و این عین عدالت است
    و اگر در مورد ان جوان نگاه نکنیم و به موضوع بطور کلی توجه کنیم میبینیم خداوند چون میدانست که ان جوان در اینده چه خواهد شد به او محبت کرده و وسع او را زیاد نفرموده تا در عوض ان تکلیفی که او نمیتواند انجام دهد زیاد شود و همانطور که در ایه امد میبینید که پدر و مادر ان جوان مومن بودند و شاید دعای خیر انان موجب نجات ان جوان از اتش جهنم شده
    برای روشن شدن بهتر مثالی میزنم شما به اندازه موجودات دنیا ترازو در نظر بگیرید که تمام ترازوها با هم در یک سطح تراز هستند در یک کفه وسع و در کفه دیگر تکلیف
    و وقتی خداوند میفرماید به ذره حساب میشود به این علت است که هیچ وقت دو کفه از تراز خارج نمیشوند یک کفه در این جهان و کفه بعدی در جهان دیکر هر چقدر در اینجا وسع دارید در انجا تکلیف برای همین است که دین امده تا تکالیف ما را بگوید میخواهیم تکلیفمان در ان دنیا کم شود دین گفته از وسع خود کم کن به این معنا که از وسع مال انفاق کن از وسع سلامتی نماز و روزه بگیر و غیره تا فردای قیامت انسان مدعی بر این نشود که خداوند تو خودت به من دادی و خدا وند میفرماید من دادم و در عوض ان تکلیف نهادم ایا به تکلیف خود عمل کردی
    برای مثال چرا امام حسین شهید شد برای اینکه از نظر وسع ایمان او تا انجای بود که تکلیفش بر این پایه بود و اگر غیر از این عمل مینمود چون به تکلیف عمل ننموده بود مجارات الهی بر او واجب میشد
    پس رحمت خداوند عین عدالت اوست و بر هیچ کس کوچکترین ستمی نمیشود چه کافر و چه مومن
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    بنام خدا

    3 اختیار انسان وقتی که خداوند از پیش قضاوت کرده ورای داده چگونه است در مورد داستان ان جوان؟
    ا
    تمام موجودات بر حسب روح و توان و فطرت خود طبق قانون خداوندی داری شعور واختیار هستند که طبق ان قانون توانای عدول از و ظیفه و فطرت خود را ندارندو انسان به واسطه روح عظیم خود داری اختیاری بدون مرز شده و بدین سبب است که میتواند از فطرت خود عدول کند و قانون خداوندی را بشکند و برای این که قانون خداوندی را شکسته مجازات میشود و دین امده تا قانون و فطرت انسان را به او یاد اوری کند این را باید بدانیم که علم خداوند باعث فعل ما نیست اگر رانندی به تابلوهای راهنمای توجه نکرد و به هشتار دیگران در مورد تحوی رانندکی توجه نکرد اگر ان رانند تصادف کرد به معنای ان است که چون ما میدانستیم با این کونه رانندکی تصادف میکند مقصر ما هستیم مای که به او اخطار داده بودیم پس اختیاری از ان جوان صلب نشده تود و طبق بحث عدالت خداوند در کل به او عنایت فرموده تا در گرداب گناه غرق نشود
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  10. تشکرها 2


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    1 چرا کفار خلق میشوند که بعد کشته شوند؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    رحمت خداوند عین عدالت اوست و بر هیچ کس کوچکترین ستمی نمیشود چه کافر و چه مومن

    خداوندى كه جز كمال محض نيست، آفرينش و رحمت رسانيدن به مخلوقات لازمه صفات ذات او است. خدا رحمان و فياض است و رحمانيت و فياضيت او محدوديت بردار نيست و اگر چيزى امكان هستى يافتن داشته باشد، خداوند فيض هستى را از وى دريغ نمى دارد، چرا كه دريغ داشتن نقص است و با كمال مطلق بودن خدا سازگار نيست.[1] شاهد اين گفتار، آياتى از قرآن كريم است از جمله: «وَ مَا كَانَ عَطَـآءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا;[2] و عطاى پروردگارت هرگز از كسى منع نشده است.» و «الرحمن;[3] خداوند رحمن است» پس رحمت واسعه الهى شامل تمام بندگانش مى شود يعنى به تمام آن ها افاضه وجود مى كند تا راه كمال و سعادت را در پيش گيرند


    [1]. ر.ك به الميزان، همان، ج 13، ص 75 و نهاية الحكمة، علامه طباطبايى، جامعه مدرسين، ص 326.
    [2]. اسراء، 20.
    [3]. الرحمن، 1.


    ویرایش توسط مجیب : ۱۳۸۹/۰۹/۲۹ در ساعت ۱۱:۱۱


    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    از خود سوال پرسیده اید که اگر قران بر حق است چرا به جای کشتن از قانع کردن استفاده نمیکند ؟ ایا افراد را بخاطر عقاید باید کشت؟؟؟

    با سلام
    جناب بی طرف منصف
    قضاوت عجولانه نکنید . شما در شرایط از زمان نبوده اید
    آیا پیامبر کفار در غیر از آن ماه ها هر جا می یافت می کشتند ؟ یعنی هر کس مشرک بود باید به قتل می رسید یا مشرکانی بودند که شمشیر به دست برای نابودی مومنین مجهر شده بودند و با پیامبر مبارزه می کردند ؟

    اصولا عدالت خدا فرا تر از اندیشه ماست که بخواهیم به جای خدا بنشینیم و قضاوت کنیم ؟


  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    علم خداوند در مورد آن جوان که توسط معلم موسی کشته شد.
    چرا موسی اعتراض کرد که چرا آن جوان را کشتی ؟؟

    حکمت این کار ؟

  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    346
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با مطالعه تاریخ میتوان فهمید پیامبر مکه که قدرتی نداشت بسیار مهربان بود و آیاتی هم که بر او نازل میشد کار وی را تصدیق میکرد اما پیامبر مدینه که دارای قدرت بود بخشش را فقط در قبال قبول دینش داشت . اگر دین اسلام را پذیرفتی که هیچ اگر نه گردن زده خواهی شد و زن و فرزندانت سبی و برده

    آرزویی ندارم ... از چیزی نمی ترسم ... من آزادم

  15. تشکرها 2


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۷
    نوشته
    514
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    فعلا كه پيامبردروغ ونيرنگ فراماسونري ده سال اخير با دروغ يازده سپتامبر اينهمه مسلمون رو كشت ومردم بيدار مسلمون در حال قيام براي آزادي وپاكي وشرف وانسانيت كه تو متن اسلام وقوانين زيباي خدا موج مي زنه هستند اقيانوس بيداري اسلامي كه نشات گرفته از قلب هاي پاك وفطرت بيدار شده ي مسلمانان است قربانياني جز مفسدان وزورگويان جهاني وشاهان عرب واسراييل ندارد .اندكي صبر سحر نزديك است.
    بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین
    http://mhb90.blogfa.com/

  17. تشکرها 3


صفحه 1 از 12 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود