صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    351
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    32
    آپلود
    0
    گالری
    2

    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت




    چگونه توسط موتورهای جست وجو دیده شویم؟
    تحقیقات و بررسی هایی که در سال ۲۰۰۶ در حوزه جست وجوهای اینترنتی انجام شد، نشان داد که ۹۳ درصد از کاربران اینترنتی که با موتورهای جست وجو مطلبی را جست وجو می کنند، در صفحه نتایج به دست آمده از سرچِ موتور جست وجو فقط همان صفحه اول را بررسی می کنند و نگاهی به صفحه های بعدی نمی اندازند. اگرچه درصدی از این کاربران کم سن هستند - طوری که آنها را در این بررسی دخالت نداده ایم - با این حال نتیجه همان است و کاربران در همان صفحه اول دنبال جوابشان می گردند.
    به همین دلیل هم هست که اکثر وب سایت ها اصرار دارند که موقع نمایش نتایج سرچ در موتورهای جست وجو، اسم و لینکشان جزو ۱۰ گزینه اول باشد.استفاده از تکنیک search engine optimization)SEO) می تواند به گسترش شرکت های کوچک کمک کند و موقعیت های خوبی برای پیشرفت آنها فراهم کند. با در نظر گرفتن این چند نکته می توانید اسم و سایت خود را در رده های اول نتیجه سرچ کاربران قرار دهید:
    ۱) اولویت ها را مشخص کنید
    اول هدفتان از جست وجو را به طور دقیق برای خودتان مشخص کنید و اولویت هایتان را در این کار درجه بندی کنید. به تدریج هم با بررسی جست وجوهای بازدیدکنندگان، آنها را اصلاح می کنید: هدفتان ارائه اطلاعات کدام محصول یا چه جور خدماتی هست؟ قرار است که کاربران و بیننده های سایت چه خدماتی بگیرند، خرید کنند، یا فقط مطالعه کنند و اطلاعاتی کسب کنند؟ حالا بر اساس چنین اطلاعات و دورنمایی که دارید، ببینید که چه طور می توانید خودتان را در صدر لیست نگه دارید؟ مثلاً کارشناسان گوگل بررسی می کنند که کاربران اکثراً چه واژه های کلیدی را در جست وجو به کار می برند و بیشتر استفاده می کنند و غیره.
    ۲) کلمات کلیدی را پیدا کنید
    معمولاً دریک تجارت، محصولات و خدمات همان طوری معرفی و تبلیغ نمی شوند که مشتریان آنها را می شناسند. در این میان ابزارها، شیوه ها و برنامه هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین واژه ها و عبارات را برای SEO برای خودتان پیدا کنید. با خدمات رایگان AdWords Keyword Tool که شرکت گوگل ارائه می کند به راحتی و سریع می توانید یک تخمین کلی از واژه های رایجی که کاربران در جست وجویشان به عنوان کلمات کلیدی استفاده می کنند، به دست بیاورید.
    این برنامه در اصل ابتدا برای بازارهای اینترنتی و فروشگاه های گوگل طراحی شده بود که کلمات و عباراتی کلیدی برای کاربرانی که خرید اینترنتی می کردند، تعیین کنند. اما کاربرد برنامه به این جا محدود نشد و این برنامه کاربردهای بیشتری هم پیدا کرد و در بخش هایی که جست وجو بر پایه کلمات و عبارات بود، خیلی مفید واقع شد. این بحث تا حدی مهم و مفید است که برخی شرکت های بزرگ بخشی به عنوان «فهرست واژگان کلیدی کاربردی» دارند که بر اساس تعداد دفعاتی که کاربران این کلمات کلیدی و پرکاربرد را برای جست وجو تایپ می کنند، و همچنین تعداد صفحات وِبی که در جواب آن عبارات در اینترنت برای آنها هست، امتیاز و رتبه ای برای آن کلمه یا عبارت در نظر می گیرد.
    ۳) کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید
    استفاده زیاد از فقط یک کلمه یا عبارت و به کار بردن واژه های نادرستی که مفهوم جست وجوی شما را مشخص نمی کنند و به عبارتی راه به جایی نمی برند، باعث می شود که موتورهای جست وجو تشخیص بدهند که این روش جست وجو رسمی و صحیح نیست و کاربری شما را نادیده بگیرند. در اینجا چند نکته را برای شما آورده ایم تا به درستی از واژه ها استفاده کنید:
    - هر صفحه را به یک واژه کلیدی و مترادف های آن اختصاص بدهید. زمانی که صفحه شما وحدت موضوعی (حول آن واژه کلیدی) داشته باشد، احتمال اینکه موتور جست وجو صفحه شما را شناسایی و رونمایی کند خیلی بیشتر می شود.
    - آن کلمه کلیدی را در آدرس HTML خود بگذارید و حواستان باشد که این آدرس، با فاصله ها و علامتگذاری هایش، بیشتر از ۶۵ حرف نباشد.
    - کلمات کلیدی را در هدینگ همه صفحات بگنجانید. ضمن اینکه چندین بار در بینابین مطالب صفحه تکرار شوند. و بهتر هم است که در همان اوایل صفحه باشند؛ نه یکی دو خط آخر.
    - در این صفحه لینک هایی تعبیه کنید که در رابطه با همین کلمات باشند و دقت کنید که در نوشتن متن این لینک ها از خود کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلاً اگر کلمه کلیدی، رزومه است، متن لینک را این طور بنویسید: «راهنمایی هایی برای نوشتن رزومه». نه اینکه: «اینجا را کلیک کنید».
    - هر موقع که توانستید، کلمات کلیدی را در آدرس URLتان بیاورید. حتی اگر آدرس URLتان به ظاهر بی معنی بشود (مثلاً www.domain.com/?page_hd=۸).
    ۴) Linkbait بسازید
    یک موقعیت خیلی خوب که می توانید داشته باشید، این است که محصول یا خدمات شما از سوی کسان دیگر و مثلاً در وبلاگ های پربیننده دیگر هم به صورت لینک نوشته شده باشد. مخصوصاً اگر لینکی وجود داشته باشد که همان کلمه کلیدی را دارد و با کلیک روی آن، صفحه ای از سایت شما باز می شود؛ این یک امتیاز عالی برای شماست.
    - سعی کنید که اطلاعات جذاب، خواندنی و مفیدی در این صفحه ها وجود داشته باشد و طبق هدفی که در سایت خود دارید، محتوای این وبلاگ هم تا حدی غنی و مربوط به همان صفحه و سایت اصلی شما باشد. اگر این وبلاگ، این ویژگی ها را ندارد و مفید نیست، کلمه کلیدی و لینک سایت خود را در وبلاگ ها، صفحه ها یا مقاله های دیگر هم بگذارید. این کار را با شبکه های اجتماعی (social networks) هم به راحتی می توانید انجام دهید. این را هم بگوییم که موتورهای جست وجو عاشق وبلاگ ها هستند؛ پس حتماً این کار را انجام دهید.
    - عباراتی برای تبلیغ محصول یا خدماتی که می دهید به همراه لینکی که همان کلمه کلیدی در آن به کار رفته و به سایت شما می رسد، را در سایت های اجتماعی و گروهی پربیننده بگذارید. بهتر است که مستقیماً هم با اشخاصی که این وبلاگ ها و سایت ها را مدیریت می کنند در ارتباط باشید.
    - وقتی سایت های دیگر قبول می کنند که لینک سایت شما را در صفحه شان بگذارند، از آنها بخواهید که حتماً کلمه کلیدی را در آدرس لینک به کار ببرند.
    ۵) موتورهای جست وجو را با وب سایت خود آشتی دهید
    وقتی موتور جست وجو به دنبال صفحه هایی در جواب جست وجوی یک کاربر می گردد، معمولاً مهم است که این کلمه کلیدی در چند سطر اول سایت (یا وبلاگ یا ...) که می خواهد به عنوان جواب ارائه دهد آمده باشد. پس سعی کنید اصلاً با انبوه فلَش و Ajax و غیره سایت خودتان را شلوغ نکنید؛ چون تا حد زیادی احتمال شناخته شدنتان توسط موتور جست وجو را پایین می آورد. باز هم ترفندهایی هست که می تواند احتمال شناخته شدن شما توسط موتور جست وجو را بالا ببرد. گوگل این چند مورد دیگر را آورده است:
    - از یک مرورگر متنی مانند Lynx استفاده کنید که تا حدی متوجه نحوه سایت یابی این موتورهای جست وجو، و اینکه چطور سایت شما را پیدا می کنند، شوید. یا در قسمت مشاهده گر lynx آدرس URL خودتان را بگذارید تا متوجه شوید که صفحه با Lynx چه طور دیده می شود.
    - مطمئن شوید که سایت شما دو یا چند مورد از یک متن و محتوا یا URLهایی که به یک صفحه ارجاع می دهند را نداشته باشد.
    - یک نقشه سایتِ XML بسازید و آن را برای موتورهای جست وجو بفرستید. به این ترتیب آنها لیستی از URLهایی از سایت شما، که می خواهید نمایش داده شوند، خواهند داشت.


    ● پیگیر باشید
    خیلی مهم است که هر هفته به طور منظم وقت بگذارید و حواستان به موقعیت سایتتان در گوگل باشد. کلمات کلیدی را مرور یا به روز کنید و به دنبال فرصت های بیشتر و بهتر لینک گذاری و تبلیغ سایت خود باشید. این را هم در نظر بگیرید که اکثر رقبای شما هم این اطلاعات پایه را دارند و آنها نیز سعی می کنند این نکته ها را رعایت کنند.
    كتاب "آموزش سخت افزار" با فرمت جاوا قابل اجرا در تمامي گوشي هاي همراه
    دانلود

    لينك پست
    .................................................. ..........................

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    351
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    32
    آپلود
    0
    گالری
    2

    دعوت اموزش بهره گیری از آمار ترافیک سایت




    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت
    بهره گیری از آمار ترافیک سایت
    اكثر شركتهايي كه وب سايت دارند به آمار ترافيک سايت دسترسي دارند كه معمولا توسط شرکت ارائه کننده خدمات ميزباني سايت (Web Hosting) فراهم شده است. كساني كه از اين فايل ها استفاده نمي كنند (يا با شركت ميزبان وبي كه قرارداد دارند آنها را در اختيارشان قرار نمي دهد) متوجه نيستند چه چيزي را از دست مي دهند .اطلاعات فراواني براي دستيابي وجود دارد كه استفاده از اين اطلاعات مي تواند تاثير بسزايي در بازده كار داشته باشد .آنچه در اينجا آورده مي شود آمارهاي اصلي است كه معمولا در دسترس هستند و همچنين پيشنهادهايي در مورد چگونگي استفاده از اين اطلاعات.
    افسانه تعداد بازديد كنندگان (Hit)
    مساله ايست كه اكثر بازديد کنندگان سايتها به آن دچار هستند که سايتهائي را مي بينند که خود ستايي نظير بيست هزار هيت در روز يا چيزي نظير اين را انجام مي دهند.اما اين به چه معناست ؟ متاسفانه براي يك بازارياب اينترنت تقريبا هيچ معنايي ندارد.
    هيت در واقع به تعداد تقاضاهايي گفته مي شود كه سرويسگر شبكه (Web Server) دريافت مي كند. مثال بسيار ساده در اين مورد اين است كه اگر صفحه اصلي شما (homepage) داراي بيست فايل گرافيكي مجزا باشد هر بازديد كننده از آن صفحه بيست هيت شمارش مي شود. بنابر اين اگر ادعا كنيد بيست هزار هيت در روز داشته ايد در حقيقت در مورد هزار بازبين كننده صحبت كرده ايد و واضح است كه چنين آماري از نظر تحليل تجاري قابل استناد نيست.
    ميانگين بازديدكنندگان (روزانه ، هفتگي و ماهانه)
    سنجش حقيقي فعاليت وب سايت است. مسلما در اغلب شرايط تعداد بالاتر بازديدكنندگان مطلوب است(و دستيابي به آن تا اندازه اي هدف بشمار ميرود). بدون دستيابي به اين اطلاعات و بدون آگاهي از پيشينه بازديد كنندگان قضاوت اينكه آيا بناي ابتكار تجاري شما در جلب بازديد کننده، بصورت الکترونيکي (Online) يا سنتي (Offline)، موفق بوده است يا خير غير ممكن خواهد بود. بايد توجه كرد كه هر چه بازديدكنندگان بيشتر باشند باقي اطلاعات صحيح تر خواهد بود. علت ساده است و آن اينكه الگوي استفاده در يك گروه نمونه بزرگتر گوياتر از الگو در يك نمونه كوچكتر است ، جايي كه گروهي محدود از مصرف كنندگان خاص مي توانند در نتايج ايجاد ابهام كنند.
    ميانگين زمان صرف شده و تعداد صفحات بازديد شده
    ميتواند براي مشخص كردن اينكه چقدر سايت شما توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار كند مفيد واقع شود. اگر ميانگين زماني كه افراد در سايت بوده اند كم باشد (مثلا كم تر از يك دقيقه) يا ميانگين مخاطبين تنها از يك يا دو صفحه بازديد كرده باشند ممكن است اين نشان دهنده يك مشكل باشد. شايد سايت شما بازديدكنندگان مناسبي جذب نكرده است و آنها با نگاهي سريع به سايت هنگامي كه متوجه مي شوند آنچه كه جويايش بوده اند نمي يابند از آن خارج مي شوند. امكان دارد بازديدكنندگان در يافتن اطلاعات سر درگم شده اند و تصميم گرفته اند در جاي ديگري جوياي اطلاعات باشند. حتي امكان دارد با وجود اينكه سايتتان مورد علاقه خودتان است، ارتعاشات ذهني نامناسبي القاء مي کند. علت هرچه باشد آگاهي از مدت زماني كه افراد در سايت شما بوده اند و تعداد صفحاتي كه نگاه كرده اند مي تواند مشكلات احتمالي را به شما گوشزد كند و شما را در برآورد كردن راه حل مناسب ياري دهد.
    پرطرفدارترين و كم طرفدارترين صفحات
    اين اطلاعات در مشخص كردن بخش هاي داغ و يا قسمتهايي كه در وب سايت شما چندان مورد توجه قرار نگرفته اند، كمك مي كند. اگر متوجه شويد صفحه اي كه از نظر شما بسيار مهم است مورد توجه واقع نشده شايد ارتباط (Link) به اين صفحه بايد چشمگيرتر و جذابتر شود. از طرف ديگر اگر بخشهايي از سايت را که كم اهميت تر مي دانيد بازديدكنندگان زيادي را به خود اختصاص داده است مي توانيد بخشي از بازاريابي و فروش خود را تغيير دهيد و در آن نقطه متمركز كنيد. مي توانيد مطمئن باشيد هر اطلاعاتي از اين موقعيتها دريافت كنيد بينش ارزشمندي در مورد علايق و انگيزه هاي بازديدكنندگان به شما مي دهد.
    صفحات خروج اصلي (Top Exit)
    صفحات خاصي از سايت شما هستند كه بازديدكنندگان پس از آنكه اطلاعات مورد نيازشان را دريافت كردند با ديدن آنها از سايت خارج مي شوند (بالاخره آنها نمي توانند تا ابد بمانند). ممكن است يك صفحه تاييديه (confirmation page ) مثال خوبي براي نقطه خروج باشد. يك صفحه ارتباط با سايت كه به مخاطبين اطلاع مي دهد چگونه مي توانند با شركت شما در ارتباط باشند نيز مناسب است. متاسفانه اين به هيچ وجه واقع بينانه نيست كه تصور كنيم هر يك از بازديدكنندگان شما دقيقا همان چيزي را كه جوياي آن است در سايت شركت شما مي يابد. بنابراين طبيعي است كه صفحات خروجي متعددي در نظر گرفته شود اگرچه درصد بالايي از بازديدكنندگان از صفحات مجزا از سايت خارج شوند در اين مورد بررسي دقيق ضروري است. گاهي تغيير جزيي در محتوا تاثير مثبتي در حفظ و بازگشت دوباره مخاطبان ايجاد مي كند.
    عبارات جستجوي اصلي (Top Search Phrases)
    اطلاع از اين عبارات در آگاهي از اينكه چه گروههايي از سايت شما بازديد مي كنند بسيار مفيد است. اگر عبارات مرتبط استفاده شده باشد بازديدكنندگان يكدست بوده اند و مي توانيد فرض را بر اين بگذاريد كه بازديدهاي هدفمندي در جريان است. از طرف ديگر اگر عبارات پراکنده و متفاوتي براي يافتن سايت شما به كار رفته باشد متوجه مي شويدكه بخشي از بازديدكنندگان از ويژگي هاي همانند برخوردار نيستند. بعلاوه هنگامي كه متوجه مي شويد افراد سايت شما را با تايپ كردن نام شركتتان پيدا مي كنند مي توانيد از اينكه نام و علامت تجاري شرکت شما (Brand name) توسط عموم شناخته شده است، خرسند باشيد. با مورد ملاحظه قرار دادن عبارات جستجويي كه بازديدكنندگان شما به كار مي برند به درك بهتر از مخاطبين خود دست مي يابيد.

    نتيجه گيري
    در خاتمه، برخي افراد از اين اطلاعات بهت زده و هراسان مي شوند (اغلب به اين علت كه حجم زيادي اطلاعات به دستشان مي رسد) اما نبايد چنين باشد زيرا آمارهاي تخصصي بيشماري در اين زمينه وجود دارند كه مي تواند براي تحليلهاي عميق تر مورد استفاده قرار گيرند.
    عوامل بالا اطلاعات ارزشمندي در مورد بازديدكنندگان سايت و عملكرد وب سايت در اختيارتان قرار مي دهند. به ياد داشته باشيد اين اطلاعات به دليلي توليد و در اختيار شما قرار مي گيرند واين به شما بستگي دارد كه از آنها استفاده كنيد.
    كتاب "آموزش سخت افزار" با فرمت جاوا قابل اجرا در تمامي گوشي هاي همراه
    دانلود

    لينك پست
    .................................................. ..........................


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    351
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    32
    آپلود
    0
    گالری
    2

    دعوت اموزش پشتیبان گیری از بانک‌های اطلاعاتی MySQL




    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت
    پشتیبان گیری از بانک‌های اطلاعاتی MySQL





    امروزه با همه گیر شدن سایت‌های پویا، بسیاری از سرویس‌دهنده‌های وب که این نرم‌افزارهای کاربردی وب را اجرا می‌کنند، دارای تعداد زیادی بانک اطلاعاتی هستند که همانند فایل‌های دیگر نیاز است تا بصورت مرتب از آنها نسخه‌های پشتیبان تهیه شود. گاهی اهمیت نسخه‌های پشتیبان از بانک‌های اطلاعاتی از نسخه‌های پشتیبان فایل سیستم بیشتر است. دلیل آن هم روشن است، بسیاری از اطلاعات مهم در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌شوند نه در فایل سیستم!
    در مقاله حاضر اسکریپتی را ایجاد خواهیم کرد که عمل پشتیبان گیری را بطور خودکار بر روی یک سرویس‌دهنده ثالث در ساعات خاصی از روز انجام دهد. اتصال به سرویس‌دهنده ثالث می‌تواند بصورت اشتراک‌های nfs و یا از طریق ssh صورت پذیرد.
    در قدم نخست باید موارد ابتدایی و لازم برای انجام پشتیبان گیری را فراهم کرد. نخست باید بر روی سرویس‌دهنده بانک اطلاعاتی MySQL کاربری را ایجاد کرد که دارای حداقل دسترسی برای خواندن و ذخیره اطلاعات باشد. برای این منظور دستورات زیر را وارد می‌کنیم:
    mainserver# mysql -u root -p
    mysql> grant select,lock tables on *.* to bkuser@localhost identified by 'bkpass';
    بجای bkuser و bkpass می‌توانید نام کاربر و کلمه عبور مورد نظر خودتان را استفاده نمایید.
    در صورتی که بخواهید تا فایل‌های نسخه‌های پشتیبان از طریق ssh در سرویس‌دهنده مقصد کپی شوند، باید چند کار اضافه‌تر نیز انجام دهید. بدلیل اینکه ارتباط باید بصورت خودکار و بدون دخالت کاربر صورت گیرد، باید عملیاتی را انجام داد تا باعث شود تا سرویس‌دهنده اصلی بتواند بدون نیاز به کلمه عبور به سرویس‌دهنده مقصد متصل گردد. برای این کار از روش ارسال کلید عمومی ssh سرویس‌دهنده مقصد بر روی سرویس‌دهنده اصلی استفاده می‌شود. برای ایجاد کلیک عمومی ssh بر روی سرویس‌دهنده مقصد، دستور زیر را وارد نمایید:
    backupserver$ ssh-keygen -t dsa -f $HOME/.ssh/id_dsa -P ''
    backupserver$ chmod -R 700 .ssh/
    سپس فایل id_dsa.pub موجود در شاخه ssh. را در شاخه root/.ssh/ سرویس‌دهنده اصلی با نام authorized_keys2 کپی نمایید:
    backupserver$ scp .ssh/id_dsa.pub root@mainserver:/root/.ssh/authorized_keys2

    بسته به شماره نسخه سرویس‌دهنده ssh ای که بر روی سرویس‌دهنده اصلی در حال اجراست، ممکن است نیاز داشته باشید تا نام فایل authorized_keys2 به authorized_keys تغییر داده شود. برای این منظور می‌توانید یک لینک از آن به فایل authorized_keys ایجاد کنید:
    mainserver# ln -s /root/.ssh/authorized_keys2 /root/.ssh/authorized_keys

    نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که کلید عمومی یک کاربر غیر از کاربر ریشه را بر روی سرویس اصلی قرار دهید تا در صورتی که احتمالا سرویس‌دهنده اصلی شکسته شود، امکان دسترسی کامل نفوذگر بر روی سرویس‌دهنده پشتیبان فراهم نگردد. برای مثال می‌توانید یک کاربر با نام backup بر روی سرویس دهنده مقصد ایجاد کنید. پس از کپی کلید بر روی سرویس‌دهنده اصلی، مجوز آنرا برای امنیت بیشتر بر روی 600 تنظیم کنید:
    mainserver# chmod 600 /root/.ssh/authorized_keys*
    در مرحله بعدی شاخه‌ای را که فایل‌های پشتیبان در آن ذخیره خواهد شد را بر روی سرویس‌دهنده مقصد ایجاد می‌کنیم:
    backupserver$ mkdir /home/backup/bkstore/

    اکنون تمامی مقدمات برای بکارگیری اسکریپت پشتیبان گیری از بانک اطلاعاتی انجام شده است. اسکریپت مورد استفاده ما دارای ساختاری به شکل زیر است:
    #!/bin/sh
    DATESTAMP="`date +%Y-%m-%d`"
    echo -n "Processing Auto DB Backup..."
    echo
    cd /var/lib/mysql/
    for x in *
    do
    if [ $x = "my.cnf" ]; then
    echo $x
    echo "invalid DB..."
    else
    echo $x
    echo "valid DB..."
    mysqldump -u bkuser -pbkpass $x > /root/dbs/tmp/$x.$DATESTAMP.sql
    fi
    done
    cd /root/dbs/
    rm `find tmp/ -size 0`
    echo "Compressing DB Backups..."
    tar -czf dbs.$DATESTAMP.tar.gz tmp/*
    rm tmp/*.sql
    echo "Copying DBs..."
    scp dbs.$DATESTAMP.tar.gz backup@backupserver:/home/backup/bkstore/
    cd
    همانطور که مشاهده می‌کنید، نحوه عمل این اسکریپت بسیار ساده است. اسکریپت وارد شاخه var/lib/myslq/ که در آنجا بانک‌های اطلاعاتی ذخیره می‌شود شده و با استفاده از یک حلقه ساده for و دستور mysqldump شروع به پشتیبان گیری از بانک‌های اطلاعاتی می‌کند. در نهایت نیز تمامی فایل‌ها را بصورت فشرده در آورده و با استفاده از دستور scp بر روی سرویس‌دهنده مقصد کپی می‌کند. در صورتی که سرویس‌دهنده مقصد با استفاده از اشتراک nfs به سرویس‌دهنده اصلی متصل بود، تنها به یک دستور cp اکتفا می‌کردیم و نیازی به بکارگیری کلیدهای عمومی ssh وجود نداشت ولی امنیت در هنگام انتقال اطلاعات در حالت دوم یعنی بکارگیری ssh بیشتر است.
    اسکریپت بالا را با نامی مانند mysqlbk در مسیر root/ ذخیره کرده و مجوز اجرا به آن می‌دهیم:
    mainserver# chmod +x mysqlbk
    برای اینکه عملیات پشتیبان گیری بصورت خودکار و در ساعت خاصی از روز انجام گیرد، می‌توانیم از cron استفاده کنیم. دستور زیرا را تایپ کرده:
    mainserver# crontab -e
    سپس خط زیر را وارد می‌کنیم:
    0 3 * * * /root/mysqlbk
    از این پس هر روز در ساعت ۳ صبح عملیات پشتیبان گیری و کپی بر روی سرویس‌دهنده مقصد بصورت خودکار انجام خواهد شد.
    برای افزایش ضریب اطمینان می‌توان اسکریپت خودکاری را بر روی سرویس‌دهنده مقصد تعبیه کرد که فایل‌های پشتیبان را به محل امن دیگری انتقال دهد.
    با ایجاد تغییرات کوچکی در اسکریپت فوق می‌توان از آن برای پشتیبان گیری دایرکتوری‌های خانگی کاربران نیز استفاده کرد.
    كتاب "آموزش سخت افزار" با فرمت جاوا قابل اجرا در تمامي گوشي هاي همراه
    دانلود

    لينك پست
    .................................................. ..........................

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    1,324
    صلوات
    17776
    تعداد دلنوشته
    12
    تشکر:
    1
    حضور
    21 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    1

    آموزش مباحث مجازی و اینترنت




    تاپیک مختص به مباحث اینترنتی و آموزش های مرتبط با آن

    ویرایش توسط amirreza1373000 : ۱۳۸۹/۰۹/۲۵ در ساعت ۱۷:۵۷

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    30
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    62
    آپلود
    0
    گالری
    0

    ساخت ایمیل در یاهو




    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    وقتی روی signup تو یاهو می زنم صفحه در حالت لود شدن می مونه و صفحه ی عضویت رو باز نمی کنه یا ناقص باز می کنه و در حال لود شدن می مونه لطفا راهنمایی کنین

  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    1,324
    صلوات
    17776
    تعداد دلنوشته
    12
    تشکر:
    1
    حضور
    21 روز 19 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    19
    آپلود
    0
    گالری
    1



    لطفا بعد از این که صفحه نصفه میاد کنترل + اف5 رو بزنید اگر مجددا نیومد از مرورگر دیگری استفاده نمایید
    با تشکر

  11. تشکرها 3


  12. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    30
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    62
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام و تشکر این کارایی که گفتین کردم فایده نداشت
    :salavat10:

  13. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1,095
    تشکر:
    1
    حضور
    10 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    197
    آپلود
    13
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط amirreza1373000 نمایش پست
    لطفا بعد از این که صفحه نصفه میاد کنترل + اف5 رو بزنید اگر مجددا نیومد از مرورگر دیگری استفاده نمایید با تشکر
    اگر مشکل ورود به یاهو دارید
    علتها را در این بحشها هستند:
    1- مرورگر اپتامیز نشده
    2- کانکت شما با اینترنت اپتامیز نشده یا سرعت اینترنت شما بسیار پائین است
    3- مشکل در ویندوز شما است که لازم است که از نرم افزارهای بهینه سازی استفاه نمائید.

    اینها اختلالات معمول هستند.

    یاحق
    اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    30
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    4 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    62
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    مشکل از سرعت اینترنتم بود که بر طرف شد

  15. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    49
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    0

    تغییر پسورد در یاهو مسنجر




    پس از اینکه وارد میل خودتان شدیدار قسمت بالا سمت راست گزینه Option را کلیک کنید سپس از منوی باز شده گزینه mail option را انتخاب کنید .
    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت

    در سمت چپ تعدادی گزینه می بینید روی Account information کلیک کنید تا وارد صفحه Account info شوید .
    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت
    در این صفحه روی گزینه Change Password کلیک کنید .
    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت
    اندکی صبر کنید تا صفحه login باز شود .در کادر Passwordپسورد قبلی را وارد کنید.
    آموزش و ترفند های مربوط به اینترنت
    بعداز وارد کردن پسورد روی sign in کلیک کنید تا وارد صفحه Change Password شوید در این صفحه سه کادر خالی مشاهده می کنید که در کادر اول پسورد قیلی ود ر کادر دوم پسورد جدید و درکادر سوم پسورد جدید را دوباره تکرار کنید و در پایان بر گزینه Save کلیک کنین تا پسورد جدید ذخیره بشه و در پایان پیغام You have successfully chosen a new Password ظاهر میشود.


    مهندس مرجان فیض محمدی

    آدمکی که می خواهد دیگر آدم شود ...
    ... دعا کنین برام آی آدما ...

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود