جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حسين مني وانا من حسين....چرا فقط حسين (ع)

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155

    حسين مني وانا من حسين....چرا فقط حسين (ع)




    بنام خدا
    ان في قتل الحسين حراره لاتبرد وابدا"

    هر چند امام حسين محدود به دنياي اسلام نيست كه هر كس دنبال ازادي وازادگي است اظهار ارادت به اورا با هر زباني ابراز ميكند
    در قاره هاي گوناگون وكشورهاي پرجمعيتي مثل هند وچين با روشهاي خود ابراز ارادتشان به حسين(ع)نمود ميكند.
    اما سوال اينست كه حصرت رسول(ص)از بين همه امامان چرا فرمود حسين ازمن ومن از حسينم
    ياحق


    کار شناس بحث : پاسخگوي مباحث اعتقادي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۰/۰۳ در ساعت ۱۰:۵۷
    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط belher2 نمایش پست
    بنام خدا
    ان في قتل الحسين حراره لاتبرد وابدا"

    هر چند امام حسين محدود به دنياي اسلام نيست كه هر كس دنبال ازادي وازادگي است اظهار ارادت به اورا با هر زباني ابراز ميكند
    در قاره هاي گوناگون وكشورهاي پرجمعيتي مثل هند وچين با روشهاي خود ابراز ارادتشان به حسين(ع)نمود ميكند.
    اما سوال اينست كه حصرت رسول(ص)از بين همه امامان چرا فرمود حسين ازمن ومن از حسينم
    ياحق


    کار شناس بحث : پاسخگوي مباحث اعتقادي

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    76
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    جواب این سوال اینست که :
    اولا در مورد باقی اهل بیت و ائمه (ع) نیز سخنانی به این مضمون دارند خصوصا در حدیث کسا.
    دوم آنکه این تاکید ایشان به سبب آگاهی اشان از آینده و لزوم تاکید بر این موضوع که قاتلان ایشان بدانند که چه کسی را دارند میکشند است(در آینده پس از ایشان).
    سوم آنکه این حدیث اهمیت و جایگاه ایشان به سبب نقشی که در حفظ اسلام و دین و مبارزه با ظلم بود،را نمایان میکند.
    اگر امام حسین (ع خود را فدا نمیکرد،تسنن نیز از بین میرفت.اگر رقابت و تقابل با تشیع و تاثیرپذیری از آموزه های آن و ائمه (ع) نبود،تسنن نیز از بین رفته بود.جا دارد بحثی در این سایت پیرامون ابعاد تاثیرگذاری مکتب عاشورا بر کل بشریت ایجاد شود.
    ویرایش توسط filis : ۱۳۸۹/۱۰/۰۳ در ساعت ۱۶:۰۱


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    432
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط belher2 نمایش پست
    بنام خدا
    ان في قتل الحسين حراره لاتبرد وابدا"

    هر چند امام حسين محدود به دنياي اسلام نيست كه هر كس دنبال ازادي وازادگي است اظهار ارادت به اورا با هر زباني ابراز ميكند
    در قاره هاي گوناگون وكشورهاي پرجمعيتي مثل هند وچين با روشهاي خود ابراز ارادتشان به حسين(ع)نمود ميكند.
    اما سوال اينست كه حصرت رسول(ص)از بين همه امامان چرا فرمود حسين ازمن ومن از حسينم
    ياحق


    کار شناس بحث : پاسخگوي مباحث اعتقادي
    به نام خدا
    با تشکر مختصراً عرض می کنم که این فرمایش حضرت رسول صلی الله علیه و آله علاوه بر جنبه عاطفی و ارتباط قلبی نسبت به امام حسین علیه السلام، ناظر به سرنوشت اسلام و تأثیر حرکت آن حضرت (که همه انبیاء علیهم السلام از آن با خبر شده بودند) در بقای دین و هدایت جوامع انسانی می باشد.

    با نگاهی اجمالی به تاریخ اسلام می بینیم که پس از رحلت نبی مکرم صلوات الله علیه و آله روح اسلام که محوریت ولایت است از جامعه اسلامی رفته رفته کنار گذاشته شد و حاکمیت مسلمین و خلافت پیامبر به دست افرادی مثل یزید رسید. همان یزیدی که بعد از کشتن امام و یارانش مژده نابودی اسلام را به اجدادش می داد. پس می بینیم که هدف اصلی غاصبان خلافت نابودی اسلام و نام پیامبر (ص) بود، اما امام حسین علیه السلام با قیام و شهادت خود و یارانش از این نابودی جلوگیری کرد.
    و اینک پس از گذشت قرن ها می بینیم که هنوزهم بهترین عاملی که اسلام ناب محمدی را در بین جوامع انسانی حفظ می کند یاد حسین علیه السلام و برپاداری مجالس او است و حتی نام و یاد سایر ائمه نیز به برکت خون سید الشهداء زنده مانده است.

    بنابراین حسین از پیامبر است و پیامبر از حسین صلوات علیهما و آلهما.


    مرگ را چیزی جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز سرشکستگی و رنج نمی دانم. (سیدالشهدا امام حسین علیه السلام)

    آخرین پاسخ های این بنده

  6. تشکرها 2


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    بنام خدا
    در يكي از مجالس عزاداري داستاني را شنيدم كه بد نيست خلاصه اش را نقل كنم
    روزي حضرت فاطمه(سلام الله عليها) به طرف گهواره امام حسين(ع) رفت ديد قنداقه حضرت نيست سراسيمه به پيش رسول الله(ص) برگشت وسبب سوال كردپيامبر فرمود ملائكه قنداقه اورا به عرش برده اند وفوج فوج به ديدارش ميروند.
    يكي از ملائكه كه ظاهرا بر اثر نافرماني بال اوسوخته بود پطروس ملك بود به بال خود را به قنداقه حضرت ماليد وشفا يافت
    وازان پس در هر مجلسي كه ذكر امام باشد ان ملك خدمتگزاري ميكند وبال خود را فرش زير پاي دوستاران امام قرار ميدهد....

    ویرایش توسط belher2 : ۱۳۸۹/۱۰/۰۴ در ساعت ۱۳:۳۶
    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط belher2 نمایش پست
    بنام خدا
    ان في قتل الحسين حراره لاتبرد وابدا"

    هر چند امام حسين محدود به دنياي اسلام نيست كه هر كس دنبال ازادي وازادگي است اظهار ارادت به اورا با هر زباني ابراز ميكند
    در قاره هاي گوناگون وكشورهاي پرجمعيتي مثل هند وچين با روشهاي خود ابراز ارادتشان به حسين(ع)نمود ميكند.
    اما سوال اينست كه حصرت رسول(ص)از بين همه امامان چرا فرمود حسين ازمن ومن از حسينم
    ياحق


    کار شناس بحث : پاسخگوي مباحث اعتقادي
    ؟؟
    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۱
    نوشته
    1,531
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    21 روز 1 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام و عرض ادب
    پیامبر اکرم (ص) از بین همه امامان در مورد حضرت حسین (ع) حسینٌ منّی و أنا من حسین فرمودند ،زیرا:

    1-تعبیر: "من از اویم و او از من است" نشانة وحدت کامل فکری، روحی، مرامی و خطّ مشی است. رسول گرامی(ص) نیم قرن پیش از حادثة کربلا خواسته قیام و نهضت حسینی را تداوم راه خویش بداند و دشمنان سید الشّهداء را که دست خود را به خون او آلودند،‌ دشمنان و قاتلان خود به حساب آورد،‌ چرا که خشم و رضا و جنگ و صلح و یاری یا جفا بر حسین(ع)، همسان با خشم و رضا و جنگ و صلح و یاری و جفا بر پیامبر خدا است، زیرا این دو بزرگوار، یک جان در دو بدن و یک فکر و مرام در دو زمانند.

    2-مفهوم بلند دیگری که در این حدیث نهفته، آن است که وجود پیامبر(ص) و آیین و مکتب او در وجود حضرت أبا عبدالله الحسین(ع) تداوم یافته است.نگهبان دین پیامبر(ص)، امام حسین(ع) می باشد و قیام و شهادت او سبب بقای دینِ رسول خدا است. این سخن پیامبر(ص)، تنها بار عاطفی ندارد، بلکه بیانگر یک حقیقت اجتماعی و تاریخی است.
    این که فرموده اند: " الاسلام نبوی الحدوث، حسینی البقاء" اشارة به احیاگری دین پیامبر(ص) در سایة قیام عاشورا است. پیدایش اسلام، محمّدی(ص) است و بقای آن، حسینی(ع)!

    به تعبیر امام خمینی ره " با زنده نگه داشتن او، اسلام زنده می شود" از این رو "أنا من حسین(ع)" که پیامبر(ص) فرمود، معنایش این است که حسین(ع) مال من است، و من هم از او زنده می شوم.





  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط کنیز فاطمه(سلام الله علیها) نمایش پست
    سلام و عرض ادب
    پیامبر اکرم (ص) از بین همه امامان در مورد حضرت حسین (ع) حسینٌ منّی و أنا من حسین فرمودند ،زیرا:

    1-تعبیر: "من از اویم و او از من است" نشانة وحدت کامل فکری، روحی، مرامی و خطّ مشی است. رسول گرامی(ص) نیم قرن پیش از حادثة کربلا خواسته قیام و نهضت حسینی را تداوم راه خویش بداند و دشمنان سید الشّهداء را که دست خود را به خون او آلودند،‌ دشمنان و قاتلان خود به حساب آورد،‌ چرا که خشم و رضا و جنگ و صلح و یاری یا جفا بر حسین(ع)، همسان با خشم و رضا و جنگ و صلح و یاری و جفا بر پیامبر خدا است، زیرا این دو بزرگوار، یک جان در دو بدن و یک فکر و مرام در دو زمانند.

    2-مفهوم بلند دیگری که در این حدیث نهفته، آن است که وجود پیامبر(ص) و آیین و مکتب او در وجود حضرت أبا عبدالله الحسین(ع) تداوم یافته است.نگهبان دین پیامبر(ص)، امام حسین(ع) می باشد و قیام و شهادت او سبب بقای دینِ رسول خدا است. این سخن پیامبر(ص)، تنها بار عاطفی ندارد، بلکه بیانگر یک حقیقت اجتماعی و تاریخی است.
    این که فرموده اند: " الاسلام نبوی الحدوث، حسینی البقاء" اشارة به احیاگری دین پیامبر(ص) در سایة قیام عاشورا است. پیدایش اسلام، محمّدی(ص) است و بقای آن، حسینی(ع)!

    به تعبیر امام خمینی ره " با زنده نگه داشتن او، اسلام زنده می شود" از این رو "أنا من حسین(ع)" که پیامبر(ص) فرمود، معنایش این است که حسین(ع) مال من است، و من هم از او زنده می شوم.


    بنام خدا
    درمورد اينكه پيامبر(ص)اين جمله را درباره امام حسين بطور خاص فرمودند بايد دلايل محكمتري باشد زيرا تمام ائمه عليهم اسلام اجمعين ادامه دهنده دين ان حضرت بودند ووجود شريف هر كدامشان براي بقاي اسلام عزيز موثر بوداما
    كربلا نقطه عطفي است كه آيين حسين
    گشت يكسان به مرام شرف ودين حسين
    وقتي فرزند يكي از نامداران صدر اسلام بنام عمر سعد وقاص روبه روي امام حسين قرار ميگيرد نشان دهنده وضعيت گمراه جامعه اي است كه نيك وبد را گم كرده اند تا جايي كه امام را به مردم نادان ان زمان خارجي معرفي ميكنند وانسانهاي گمراه حتي سنگ زدن را به بدن بي جان امام عبادت مي پندارند اگر گواهي پيش از شهادت حضرت رسول در باره فرزندش نبود چگونه مردم حقيقت را در يابند؟
    ان زماني كه زبيده در خرابه شام از زينب (س)(كه بعنوان اسير درانجا مقيم ميشود)مي خواهد كه خود را معرفي كند نشان ازوضعيت گمراه جامعه داردكه حتي همسر حاكم به نا حق ان زمان از اين جريان بي خبر است وهنگامي كه زبيده از اصل ونصب زينب مطلع ميشود(همانطور كه بيشتر دوستان اين واقعه را شنيده اند)حود را در قدمهاي بانوي صبور ميا اندازد نتيجه همان سفارشاتي است كه درمورد حسين از حضرت رسول اكرم بودبدون شك نهضت كربلا بي بديل ترين واگاهترين حركتي بود كه دراوج ايثار واز خود گذشتگي انجام شد ودر انقلابات متن اسلام ايثاري عريانتر از ان وجود ندارد وبراي اينكه اين حركت بتواند به جوشش خود ادامه دهد نيازمند تضميني از طرف رسول الله بود تا با اگاهي دادن پيش از موعد اين نهضت را حمايت كند

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    3,876
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    17 روز 10 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    164
    آپلود
    93
    گالری
    155



    نقل قول نوشته اصلی توسط belher2 نمایش پست
    بنام خدا
    درمورد اينكه پيامبر(ص)اين جمله را درباره امام حسين بطور خاص فرمودند بايد دلايل محكمتري باشد زيرا تمام ائمه عليهم اسلام اجمعين ادامه دهنده دين ان حضرت بودند ووجود شريف هر كدامشان براي بقاي اسلام عزيز موثر بوداما
    كربلا نقطه عطفي است كه آيين حسين
    گشت يكسان به مرام شرف ودين حسين
    وقتي فرزند يكي از نامداران صدر اسلام بنام عمر سعد وقاص روبه روي امام حسين قرار ميگيرد نشان دهنده وضعيت گمراه جامعه اي است كه نيك وبد را گم كرده اند تا جايي كه امام را به مردم نادان ان زمان خارجي معرفي ميكنند وانسانهاي گمراه حتي سنگ زدن را به بدن بي جان امام عبادت مي پندارند اگر گواهي پيش از شهادت حضرت رسول در باره فرزندش نبود چگونه مردم حقيقت را در يابند؟
    ان زماني كه زبيده در خرابه شام از زينب (س)(كه بعنوان اسير درانجا مقيم ميشود)مي خواهد كه خود را معرفي كند نشان ازوضعيت گمراه جامعه داردكه حتي همسر حاكم به نا حق ان زمان از اين جريان بي خبر است وهنگامي كه زبيده از اصل ونصب زينب مطلع ميشود(همانطور كه بيشتر دوستان اين واقعه را شنيده اند)حود را در قدمهاي بانوي صبور ميا اندازد نتيجه همان سفارشاتي است كه درمورد حسين از حضرت رسول اكرم بودبدون شك نهضت كربلا بي بديل ترين واگاهترين حركتي بود كه دراوج ايثار واز خود گذشتگي انجام شد ودر انقلابات متن اسلام ايثاري عريانتر از ان وجود ندارد وبراي اينكه اين حركت بتواند به جوشش خود ادامه دهد نيازمند تضميني از طرف رسول الله بود تا با اگاهي دادن پيش از موعد اين نهضت را حمايت كند
    وبه شهادت تاريخ دين پيامبر را خون حسين زنده نگهداشت همانگونه كه قبل از شهادتش امام رو به شمن كرده وفرمود: ان كان دين محمد لم يستقم الا بقتلي فيا سيوف خذيني

    ما عابران رهگذري بي نشانه ايم
    جاماندگان قافله اي جاودانه ايم
    پائيزلحظه ها چه شتابان رسيد وما
    دلواپسان رويش چندين جوانه ايم


    دانلودمحبوب ترین مجموعه تفسیر قران کانون گفتگوی قرانی

    (
    تفسیر20جلدی المیزان)



    http://www.askquran.ir/downloads.php?do=file&id=3611

    گروه شاعران کانون:http://www.askquran.ir/group.php?groupid=140

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود