صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهات در دین اسلام

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    5
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    شبهات در دین اسلام




    با عرض سلام
    ببخشید شبهات زیادی به دین اسلام دارم که مرا زیاد گیج کرده امیدوارم جواب سئوالاتم را از شمابگیرم
    سئوالات من
    1. چرا اعمال دین اسلام خیلی شبیه به ادیان دیگر میباشد به خصوص به زرتشت برای مثال نماز 5 گانه و وضو و تیمم حتا حجاب هم در دین زرتشت هم هست ایا دین زرتست در دین اسلام تاثیر گذاشته یا ایرانیان در تاریخ اسلام بودند که باعث این تاثیرات شدند مثله سلمان فارسی یا بخاری که بردزبه زرتشتی بود این یکی از چندین سئوالم بود که ممنون میشم جوابم را بدید/


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۰/۰۴ در ساعت ۲۳:۴۲

  2. تشکرها 2


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام و عرض ادب
    در پاسخ به پرسش دوست محترم عرض مي شود ؛ ماهيت همه اديان در حقيقت يكي است به اين معني كه اديان بر حسب درك و فهم مردم زمان خودش از جانب حق تعالي نازل شده است ، اين طور نيست كه مثلا دين مسيحيت يك دين باشد و اسلام دين ديگري ، همه اديان آسماني از يك ماهيت الهي برخوردار اند منتهي خداوند متعال براي هر زماني دين متناسب با آن زمان را نازل مي كرده است تا نيازهاي آنها را برآورده كند. اگر خداوند متعال از اول دين اسلام را بر مردم اعصار گذشته نازل مي كرد امر عبثي بود ؛ چون بسياري از احكام اسلام به درد آنها نمي خورد. اگر خدا اين كار را مي كرد مثل آن بود كه پدري بخواهد فرزند هفت ساله خود را در كلاس دبيرستاني ثبت نام كند. روشن است كه بچه تا كلاس هاي پايين تر را نگذراند نوبت به كلاس بالاتر نمي رسد . اينكه كسي بچه هفت ساله را به كلاس دبيرستاني راه دهد در حق آن بچه لطف نكرده است بلكه عمر او را ضايع كرده است.

    اما در بعد باطني اديان، بايد توجه داشت كه باطن هر ديني به اندازه سعه وجودي و عظمت باطني پيامبر آن دين است ؛ يعني باطن تورات به اندازه باطن حضرت موسي(ع) است و باطن انجيل معادل باطن حضرت عيسي(ع) است و باطن قرآن، باطن نبي اكرم است. یعنی كتاب هر پيامبري صورت كتبي خود اوست. در عصر حضرت عيسي(ع) بالاترين مرتبه وجودي از آن حضرت عيسي(ع) بود لذا همه افراد امت او از او پايين تر بودند و انجيل براي آنها كافي بود چون در هيچ امتي، افراد آن امت نمي توانند به مقام پيامبر آن امت برسند.

    بعد باطني قرآن كريم به قدري عميق است كه نه تنها مردمان امتهاي قبلي كه انبياي آنها نيز نمي توانند به تمام حقيقت آن دست يابند. اگر حضرت عيسي(ع) قرآن را بخواند تنها به اندازه انجيل از آن مي فهمد و حضرت موسي(ع) تنها به اندازه تورات از آن مي فهمد؛ لذا اگر قرآن براي امتهاي قبلي نازل مي شد مثل اين بود كه تورات يا انجيل بر آنان نازل شده است.

    در واقع تورات و انجيل و صحف و ديگر كتب آسماني همگي مراتبي از قرآن كريم هستند و قرآن، جامع همه کمالات آنهاست. قرآن بايد براي امت آخرالزمان نازل مي شد؛ چون تنها در اين امت كساني هستند كه مي توانند تمام آن را بفهمند ؛ تنها در این امت کسانی وجود دارند که انجیل و تورات ، جوابگوی تمام نیازهای علمی و معنوی آنها نیست و آنها اهل بيت(ع) هستند؛ چنين نيست كه همه امت اسلام بتوانند به عمق قرآن دست يابند.

    اكثر مسلمين از قرآن به اندازه تورات و انجيل هم نمي فهمند، تنها قليلي هستند كه از قرآن بيش ازتورات و انجيل مي فهمند و وجود آنها باعث شده است كه كتابي در اين حد نازل شود ؛ تا هم آنها بهره ببرند هم دیگران.





  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0




    بنابراين در بعد باطني نيز به خاطر وجود انسانهاي ويژه است كه ديني با اين عمق نازل شده است اگر آنها نبود ديني با اين عمق هم نازل نمي شد. همچنين اگر امثال اين افراد در زمانهاي سابق مي بودند اين دين بر آنها هم نازل مي شد.

    چنين نيست كه وجود پيامبر در دريافت دين، مؤثر نباشد؛ قابليت پيامبر و امت او در نزول آيات الهي مؤثر است. قرآن كامل ترين كتاب آسماني است چون دريافت كننده آن كاملترين انسان است و در امت او ائمه(ع) وجود دارند كه مي توانند حقايق قرآن را دريابند و امام معصوم(ع) تا روز قيامت در زمين خواهد بود لذا قرآن نيز هميشه فهمنده دارد.

    طبق حديث ثقلين قرآن و اهل بيت تا قيامت باهمند تا هر دو در كنار حوض كوثر بر پيامبر وارد شوند. پس به اين معني نيز اسلام دين كامل است چون پيامبر اسلام، انسان كامل است و در امت او نيز انسان هايي كاملتر از همه انبياء(ع) وجود دارند.

    همچنين وقتي گفته مي شود دين اسلام كاملترين دين است، مقصود اين است كه اسلام با تمام حقيقتش دين كامل است و بالاتراز آن ممكن نيست ؛ اما معني اين عبارت آن نيست كه فهم ما از دين اسلام، كاملترين فهم است.

    در گذشته كه آهنگ رشد مردم کند بوده است هرچند قرن ، يك دين كاملتر مي آمده است ؛ اما از عصر پيامبر اسلام به بعد ، رشد فكري مردم به قدري زياد شده است كه لازم است هر لحظه دين جديدي بيايد، لذا خداوند متعال ديني و كتابي فرستاد كه داراي همه حقايق است ولي اين دين و كتاب ِآن را به گونه اي قرار داد كه مردم هر عصري به تناسب نيازهاي زمان خودشان بتوانند حقايق را از اين دين به دست آورند؛ لذا حقيقت دين اسلام كامل و ثابت است اما اين حقيقت يكجا براي مردم ظاهر نمي شود بلكه به مرور زمان حقايق آن ظاهر مي شود.

    یعنی در گذشته به مرور زمان دین های جدیدی می آمدند ولی بعد از پیامبر اسلام به جای تجدید دین ، معارف دین اسلام ، به مرور زمان به ظهور می رسد. وجود ائمه(ع) تا روز قيامت نيز براي همين است كه در هر زماني حقايق قرآن را به تناسب آن زمان ظاهر كنند.

    خود پيامبر(ص) در عصر خود ، مقداري از اين حقايق را روشن نمود اما همه را ظاهر نکرد؛ بعد از او نيز هر امامي در عصر خود مقداري از حقايق را روشن كرد، تا زمان غيبت فرا رسيد؛ در این زمان عده ای از علمای اسلام تحت تربیت اهل بیت (ع) به قدری رشد کرده بودند که می توانستند با قدرت اجتهاد خود حقایق پنهان دین را آشکار کنند لذا در این دوره كشف حقايق قرآن به شاگردان اهل بيت(ع) محول شد و كشف اين حقايق همچنان ادامه دارد ؛ و هر چه به پیش می رود فهم امت اسلام از حقایق دین عمیقتر می شود لذا فهم علماي امروزي ما در تمام علوم اسلامي هزاران بار بيشتر از علماي زمان غيبت صغري شده است و اين روند تا زمان ظهور امام عصر(ع) ادامه خواهد داشت.

    امام عصر(ع) هم كه ظهور نمودند همه حقايق قرآن را به يك باره به مردم نخواهند فرمود بلكه باز به تدريج حقيقت اسلام را آشكار خواهد كرد؛ واین روند آشکار سازی معارف قرآن تا روز قیامت ادامه خواهد یافت .




  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0




    در واقع جامعه بشری در ابتدا مثل یک طفل دبستانی است که معلم در ابتدا فقط به اومطالب را یاد می دهد وانتظار ندارد که او خود ، دنبال یاد گرفتن باشد . در این دوره اگر خدا کتابی مثل قرآن می فرستاد و وظیفه کشف حقایق کتاب آسمانی را به خود جامعه واگذار می کرد بشر مثل همان طفل دبستانی از کسب معارف سر باز می زد. خداوند متعال مدام جامعه را کلاس به کلاس بالا آورد تا به مرحله ای رساند که خود بشر طالب فهم شد و خود مشتاق شکوفا شدن شد در این دوره مدتی معلمان الهی انسانهای مستعد جامعه را تحت نظارت گرفته و آنها را تشویق به تعمق و تفکر نمودند و آنگاه که این شاگردان به حد استنباط و اجتهاد رسیدند معلمین الهی خود را کنار کشیدند و از کنار ناظر کار این جامعه شدند تا جامعه فرصت خود شکوفایی بیابد ؛ و وقتی این جامعه به اوج فکری خود رسید آنگاه دوباره معلم الهی (امام زمان (ع) ) تشریف می آورد و باب جدیدی ازمعرف قرآن را می گشاید ؛ و شرط گشوده شدن این باب آن است که بشربا سعی خود به آن حدّ لازم از رشد بار یابد.

    پس حاصل مطلب این شد که دین ــ برای انسانهای عادی ( غیر معصوم ) ـــ همواره در حال ظاهر شدن است ؛ و به یک معنا هنوز هم لحظه به لحظه از خفا به ظهورمی رسد و از باطن به ظاهر می آید؛ و این روند تا قیامت جاری است ؛ خدا را یک دین بیش نیست ؛ وهمان یک دین است که لحظه به لحظه در ظهور است به همين جهت است كه اعمال اديان شبيه به هم هستند ، البته لازم به ذكر است كه اديان ديگر متأسفانه تحريف شده اند و عقايد خرافي در اين اديان رخنه كرده است .





  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    5
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    ممنون از جوابتون من بیشتر در مورد شبیه بودن اعمال دین زر تشت و اسلام میخواستم بدونم

  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,042
    مورد تشکر
    5 پست
    حضور
    2 روز 23 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط amir_01 نمایش پست
    ممنون از جوابتون من بیشتر در مورد شبیه بودن اعمال دین زر تشت و اسلام میخواستم بدونم

    با سلام مجدد


    همان گونه كه قبلا گفته شد اديان همگي از يك ريشه اند و در حقيقت دين واحدي هستند كه در زمان هاي متفاوت با توجه به ظرفيت زمان نازل شده اند ، فلذا اين گونه شباهت ها طبيعي است :


    در ابتدا شباهت های دین زرتشت و اسلام را خدمت شما عرض مي كنم:


    از پیشوایان‌ اسلام‌، روایاتی‌ وجود دارد مبنی‌ بر این‌ که‌ زردشتیان‌ پیامبری‌ داشتند و او صاحب‌ کتاب‌ آسمانی‌ بود، لیکن‌ بعداً از بین‌ رفت‌. (مجلسی، بحارالانوار، ج 14، ص463)
    طبق‌ این‌ دیدگاه‌: آیینی‌ که‌ زرتشت‌ به‌ جهانیان‌ عرضه‌ داشت‌، آیین‌ توحیدی‌ بود و به‌ مبدأ و معاد و هدایت‌ شریعتی‌ خداوندی‌ و نبوت‌ معتقد بود.

    شهید مرتضی‌ مطهری‌ می‌گوید: "آن‌ چه‌ در مورد زرتشت‌ محقق‌ است‌ این‌ که‌ او مردم را به‌ توحید در عبادت‌ دعوت‌ می‌کرد. اهورامزدا از نظر شخص‌ زرتشت‌ نام‌ خدای‌ نادیده‌، خالق‌ جهان‌ و انسان‌ است‌، و تنها موجودی‌ است‌ که‌ شایسته‌ پرستش‌ است‌." (مرتضى مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص 191)

    زرتشتی‌ها معتقدند که‌ روح‌ آدمی‌ پس‌ از مرگ‌ در عالم‌ دیگری‌ زندگی‌ می‌کند و زندگی‌ او براساس‌ کارهای‌ دنیوی‌اش‌ می‌باشد. فرد اگر نیکوکار باشد، در زندگی‌ پس‌ از مرگ‌، متنعم‌ می‌شود و از زشتکاری‌ خویش‌ معذب‌ می‌گردد. (مبلغی، ادیان و مذاهب ،ج1،ص،375و366)
    آنان‌ به‌ بهشت‌، جهنم‌ و« اعراف‌» اعتقاد دارند.

    در این‌ باورها (مبدأ، معاد و نبوت‌ عامه‌) بین‌ اسلام‌ و زرتشت‌ اشتراک‌ هست‌. در مسائل‌ اخلاقی‌ همانند راستگویی‌ و پرهیز از دروغ‌ نیز دو آیین‌ تا حدودی‌ مشترک‌اند. از آن جایی‌ که‌ شعار زرتشتیان‌ پندار نیک‌، گفتار نیک‌ و کردار نیک‌ است‌، و می‌گویند: راستگویی‌ آدمی‌ را بهشت‌ و دروغگویی‌ به‌ جهنم‌ سوق‌ می‌دهد. شبیه‌ این‌ اعتقاد در اسلام‌ هم‌ وجود دارد که‌ گفته‌ شده‌: نجات‌ در صداقت‌ و هلاکت‌ در دروغگویی‌ است.‌

    اما جدای‌ از این‌ چند امر مشترک‌، در بسیاری‌ از امور تفاوت‌ هست‌، مثلاً دین‌ اسلام‌ بر محور رهنمودهای‌ پیامبر اسلام‌، وحی‌ به‌ حضرت‌ و قرآن‌ قرار دارد که‌ زرتشتی‌ها این امور را قبول‌ ندارند.

    آنان‌ آتش‌ را مقدس‌ می‌شمارند و در آتشکده‌ها آتش‌ را فروزان‌ نگاه‌ می‌دارند. پیراهن‌ مقدس‌ « سدره‌» را طی‌ مراسمی‌ به‌ تن‌ پسران‌ می‌پوشانند و ریسمان‌ مقدس‌ «کستی‌» را بر کمرشان‌ می‌بندند. کالبد‌ مردگان‌ را در« برج‌ خاموش»‌ یا در« دخمه‌» می‌نهند و آن‌ را غذای‌ لاشخورها می‌سازند. این‌ها را مسلمانان‌ قبول‌ ندارند.

    در اعتقاد زرتشتیان‌ جهان‌ از دو نظام‌ خیر و شر تشکیل‌ شده‌ است‌. ذات‌ خوب‌ به‌ همراه‌ شش‌ فرشته‌ روح‌های‌ جاویدان‌ و ازلی‌ را تشکیل‌ می‌دهند.و ذات‌ به‌ همراه‌ شش‌ فرشتة‌ شر، هفت‌ روح‌ خبیث‌ را تشکیل‌ می‌دهند. (جان ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 475)

    زردشتی‌ها‌ به‌ ازدواج‌ با محارم‌ روی‌ می‌آورند، که‌ در اسلام‌ پذیرفته‌ شده‌ نیست‌ در اسلام‌ امهات‌ مسائل‌ احکامی‌ و آنچه‌ که‌ به‌ عنوان‌ فروغ‌ دین‌ معروف‌ است‌، در ده‌ عنوان‌: نماز، روزه‌، حج‌، جهاد، امر به‌ معروف‌، نهی‌ از منکر، زکات‌، تولی‌ و تبری‌، خلاصه‌ می‌شود که‌ این‌ها را زردشتی‌ها قبول‌ ندارند.( براى اطلاع بیشتر ، مراجعه شود به : تاریخ ادیان و مذاهب جهان، مبلغى آبادانی، ج 1، ص 293 به بعد؛ نیز تاریخ جامع ادیان، جان ناس، ص 447 به بعد)





  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    76
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام
    منظور جنابAMIR_01 این شبهه بود که چرا در میان ادیان آسمانی دیگر تنها دین زرتشت تا این حد در برخی اعمال به اسلام شباهت دارند.
    ببخشید شبهات زیادی به دین اسلام دارم که مرا زیاد گیج کرده امیدوارم جواب سئوالاتم را از شمابگیرم
    من به عنوان یک مسلمان وظیفه خودم میدانم به سوالات شما پاسخ بگویم.تنها کافی است بعد از ایجاد هر پست یک پیغام خصوصی در این باره به من بدهید.
    چرا اعمال دین اسلام خیلی شبیه به ادیان دیگر میباشد به خصوص به زرتشت برای مثال نماز 5 گانه و وضو و تیمم حتا حجاب هم در دین زرتشت هم هست ایا دین زرتست در دین اسلام تاثیر گذاشته یا ایرانیان در تاریخ اسلام بودند که باعث این تاثیرات شدند مثله سلمان فارسی یا بخاری که بردزبه زرتشتی بود این یکی از چندین سئوالم بود که ممنون میشم جوابم را بدید/
    برخی دستورات همچون حجاب در ادیان غیر آسمانی نیز موجود است و میتواند باقی مانده تعالیم انبیای پیشین باشد و از دیگر ادیان آسمانی متاثر شده باشد.این موارد در اکثر ادیان هستند و نمیتوان آن را به نام دین خاصی جا زد.

    اما در مورد نماز های پنج گانه! در دین زرتشت:
    اصولا واژه نماز به معنی نماز خواندن نیست بلکه منظور از نمازهای پنج گانه در دین زرتشت دعا خواندن است(دعاهای خاصی دارند).

    اما شباهت در پنج بار بودن آن با نماز روزانه در اسلام از این جهت است که پس از اسلام این دین به دلیل تاثیرپذیری زیاد ،نماز ش که سه گانه بود،کم کم به پنج تغییر کرد.
    در لینک زیر بحث هایی درباره نماز زرتشتیان شده که البته دیدنشون خیلی هم خالی از لطف نیست:
    نماز زرتشتیان

    برای درک تغییرات دین زرتشت پس از ظهور اسلام و متاثر شدنش از اسلام میتوانید به آدرس زیر رجوع کنید:
    تغییر در متون دین زرتشتی پس از اسلام از زبان زرتشتیان متعصب و برخی پژوهشگران

    متون دینی زرتشت همگی پس از دوران اسلامی نوشته شده و از اسلام متاثر بوده چنانچه کتابی متعلق به قرن پنجم هجری! است که از متون دینی زرتشتیان بوده و زرتشتیان(به احتمال زیاد موبدان) از ماجرای معراج پیامبر (ص) آن را کپی کرده اند و به آن شباهت بسیار دارد(ادویراف نامه).بیشتر محققان و حتی باستان پرستان همچون پور داود و .. آن را ساخته دوران اسلامی میدانند اگرچه همان قدمتش و شواهد دیگر خود نشان از جعلی بودن ان و همینطور تغییرات گسترده در دین زرتشت پس از دوره های اسلامی است.(مشت نمونه خروار است)

    اما تاریخ زرتشتیان به حدی در هاله ابهام و تناقض است که رد پای غرض ورزی و نیرنگ در تحریف آن کاملا مشخص است.مثلا داستانی ساختگی به نام سنجان وجود دارد که محتوای آن علت مهاجرت زرتشتیان به هند است که در آن عامل مهاجرت را حفظ دینشان! و دوری از سختی! به سبب فشار! مسلمانان است!.داستان های ساختگی از این قبیل بسیار است برای مثال در لینک زیر راجع به دروغین بودن داستان سنجان با دلیل سخن رفته:
    افسانه مهاجرت پارسیان
    داستان سنجان یک جعل بزرگ برای ایرانی نمایاندن دین زرتشتی است درحالی که قدمت مهاجرت آنها به بیش از اینها میرسد.آن قدر جعل و ابهام در تاریخ این وجود دارد که به راحتی نمیتوان راجع به مسئله ای در مورد آن به طور قطع نظر داد.
    داستان دروغ کتاب سوزی توسط اعراب و مسلمانان نیز حربه ای برای جبران کمبودهای علمی دوران قبل از اسلام و پوشاندن آن با این افسانه سرایی هاست.
    آنچه که مسلم است اینست که اوستا مکتوب نبوده و چندین قرن پس از اسلام مکتوب شده یقینا به طور شدید متاثر از اسلام شده است.چه آنکه اعمال و رفتارشان (به طور کلی آدابشان) به جهت ضعیف بودن فرهنگشان نسبت به فرهنگ اسلامی در آنان حل شده و کم کم تغییر یافت.جالب است که در مورد اوستا گفته میشود موبدان آن چه را که قرنها نسل به نسل میدانستند! به نام اوستا بعدها مکتوب کردند.آخر کدام عقل سالمی این موضوع را خواهد پذیرفت؟؟!مسلما در آن تغییرات زمانه و تاثر از مسلمانان راه یافته است.چه آنکه وقتی متنی مکتوب در دسترس نیست احکام و اعمال را از همسایگان مسلمان خود میگرفتند دست کم باید تغییراتی همچون پنج گانه شدن نماز در آنها راه یافته باشد.
    اما احکام و مفاهیم دین زرتشت به هیچ وجه نمیتوانسته به قرآن و آداب الصلاه و .. را یابد.هیچ راهی برای رسیدن آنها به اعراب آن دوران نبوده.سلمان نیز توسط همان باستان پرستان که اسلام را متاثر از ادیان دیگر میدانند،رومی! معرفی میشود!(برای پوشاندن این ننگ که در زمان ساسانی دسته دسته از زرتشتیت خارج میشدند که یک نمونه اش سلمان است)
    پس یا باید سلمان را رومی و غیر ایرانی بنامیم و دین زرتشت را متاثر از اسلام یا اینکه سلمان را یکی از هزاران نفر اواخر دوران ساسانی بنامیم که از دین زرتشت خارج شده بود و این ادعاها را بپذیریم.
    در هر صورت ارادت خاصی که سلمان به پیامبر(ص) داشت و همچنین رنج ها و سختی هایی که به وی رسید مشخص میکند که اگر وی دین اسلام را متاثر از دین زرتشت میدانست،نباید به آن ایمان میاورد چون هیچ نفع مادی نیز نمیبرد و خود نیز نخواست که ببرد(حتی زمانی که حاکمان غاصب به ایشان و دیگر اصحاب پیامبر(ص) پیشنهاد پول و وعده مال و .. در ازای سکوت در برابر برخی اعمالشان را میدادند).
    این زرتشتیان بودند که با ورود اسلام متاثر شدند وگرنه قرآن و احکام نماز و .. را پیامبر (ص) قبل از همه اینها بیان کردند و اصولا آن زمان با زرتشتیان مواجه نشده بودند بلکه زرتشتیان بودند که بعدها با اسلام (در بعدها) مواجه شدند و از آن تاثیر پذیرفتند چه انکه تمام متون دینی اشان در چندین قرن پس از اسلام تازه مکتوب شد (آن را هم از فرهنگ کتابت و علم اموزی مسلمانان آموختند).

    برای روشن شدن این موضوع که در دوران قبل از اسلام مکتوب کردن متون دینی وجود نداشته و این رسم را از مسلمانان یاد گرفتند و بعد از سده های اسلامی از آنان تقلید کردند به لینک زیر نگاه کنید:
    فقر واژگانی دوران ساسانی و خرافه ای به نام کتاب نویسی

    مسلمانان در همه جا پیشگام در عرصه علم و کتابت بودند اما اسلام ستیزان و توطئه گران تاریخ را وارونه بیان کرده آنان را کتاب سوز و .. معرفی میکنند و با جعلیات فراوان قصد دارند نداشته های خود را با توجیهاتی چون کتاب سوزی و افسانه هایی چون مکتوب بودن اوستا و متون دینی زرتشتیان تا قبل از اسلام بپوشانند.در حالی که در آن دوران هیچ دانشمندی از ایران برنخواست و علم آموزی و کتابت بعد از اسلام در ایران گسترش یافت.
    مسلما موبدانی که جامعه طبقاتی را ایجاد کرده و به مردم عادی اجازه تحصیل نمیدادند و با آگاهی آنان دشمن بودند بیش از هر کس دیگری میدانستند که مکتوب شدن متون دینی اشان جز در قید و بند کردن خودشان و محدود کردنشان در ایجاد تحریفات و جعلیات به نفع خود پیامد دیگری ندارد.موبدانی که در دوران های مختلف حرفشان سند و حکم فقهی بود و در دوران ساسانی ترک تازی های فراوان کرده اند، هر چه خواستند از ازدواج با محارم تا خرافاتی چون دیو و ... وارد دین زرتشت کردند و این تحریفات تا پس از سده های اسلامی و حتی در زمان حال نیز ادامه دارد.

    برای درک تاثیرپذیری زیاد دین زرتشت در دوره های باستان از دیگر فرهنگ ها و ادیان و در سده های پس از اسلام و همچنین در زمان حال کافی است نگاهی به نامعلوم بودن ریشه این دین که به علت شباهت بسیارش به ادیان دیگر نامعلوم است و بیشتر به غلافی سردرگم میماند به لینک زیر نگاه بیندازید:
    ریشه اوستا در وداهای هندی

    لینکی دیگر نیز برای شما که علاقه مند به مطالعه این دین هستید میگذارم:
    حقایقی درباره دین زرتشت
    ویرایش توسط filis : ۱۳۸۹/۱۰/۱۱ در ساعت ۱۳:۲۰


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    5
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر اینطوری هستش پس چرا سنی ها از کسانی تقلید میکنند که گذشته زرتشتی داشتند مثله بخاری و هنبلی و حنیفه حتی تاریخ نوس اسلام مثله طبری هم زرتشتی بودند
    یک سئوال چرا قران ا در زمان حضرته محمد نوشته نشد و در زمانه خلفا و بعد از حمله به ایران نوشته شد و این هم میدانیم که طرز نماز خواندن حضرت محمد با ما فرق داشت کسانی مثله بخاری و هنبلی و حنیفه طریق نماز خواندن و وضو گرفتن را به ما یاد دادند
    چیزی که من میدونم دین زرتشت اولین دین یکتا پرستی در دنیا بود و مسیحیت و حتی دین یهودی از زرتشت تقلید کردند

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب filis

    با سپاس از مطالب مفیدتان

    1. برخی سلمان را شخصیتی افسانه ای می دانند همانند دختر یزدگرد سوم که به عقد ازدواج امام حسین درآمد.

    2. برخی مدعی هستند که نماز در قران تنها برای دو وعده در روز مقرر شده است یعنی نماز فجر و نماز عشا.

    نظر جنابعالی چیست؟

  12. تشکر


  13. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    132
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط amir_01 نمایش پست
    اگر اینطوری هستش پس چرا سنی ها از کسانی تقلید میکنند که گذشته زرتشتی داشتند مثله بخاری و هنبلی و حنیفه حتی تاریخ نوس اسلام مثله طبری هم زرتشتی بودند
    یک سئوال چرا قران ا در زمان حضرته محمد نوشته نشد و در زمانه خلفا و بعد از حمله به ایران نوشته شد و این هم میدانیم که طرز نماز خواندن حضرت محمد با ما فرق داشت کسانی مثله بخاری و هنبلی و حنیفه طریق نماز خواندن و وضو گرفتن را به ما یاد دادند
    چیزی که من میدونم دین زرتشت اولین دین یکتا پرستی در دنیا بود و مسیحیت و حتی دین یهودی از زرتشت تقلید کردند
    دوست عزیز شما این همه اطلاعات را از کجا به دست آوردید؟

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود