صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا امام علی هنگام تولد قرآن خواندند؟؟؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    21
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    71
    آپلود
    0
    گالری
    0

    آیا امام علی هنگام تولد قرآن خواندند؟؟؟




    بنام خدا
    سلام

    توی یکی از سایتهای مذهبی، تاپیکی با همین عنوان دیدم که نوشته بود مرحوم محدث قمی در کتاب منتهی الامال نقل کرده اند که امام علی پس از تولد آیاتی چند از قرآن را تلاوت کرده اند.
    از اونجا که من علمی در مورد حدیث ندارم، این تاپیک را زدم که بپرسم
    اولاً چنین حدیثی وجود داره یا نه؟
    ثانیاً اگه وجود داره، قابل اعتماد است یا نه؟
    با تشکر


    کارشناس بحث : پاسخگوي کلامي
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۰/۱۹ در ساعت ۲۲:۳۴
    آن کس که بداند و نداند که بداند
    بیدار کنیدش که بس خفته نماند


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9





  4. تشکرها 2


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    نقل قول نوشته اصلی توسط a3moni نمایش پست
    بنام خدا
    سلام
    :rose:
    توی یکی از سایتهای مذهبی، تاپیکی با همین عنوان دیدم که نوشته بود مرحوم محدث قمی در کتاب منتهی الامال نقل کرده اند که امام علی پس از تولد آیاتی چند از قرآن را تلاوت کرده اند.
    از اونجا که من علمی در مورد حدیث ندارم، این تاپیک را زدم که بپرسم
    اولاً چنین حدیثی وجود داره یا نه؟
    ثانیاً اگه وجود داره، قابل اعتماد است یا نه؟
    با تشکر
    :rose:

    سلام و رحمت خداوند متعال بر شما

    این حدیث در کتاب "امالی" صفحه 708 چاپ دارالثقافه قم ؛ نوشته شیخ طوسی از علمای قرن چهارم و پنجم هجری نقل شده است. و همچنین در کتاب بحار الانوار ج 35 ص 36 ؛نیز این روایت نقل شده است.

    و عبارت مورد نظر در ضمن یک روایت طولانی چنین است :

    ... قال ثم دخل رسول الله (صلى الله عليه و آله)، فلما دخل اهتز له أمير المؤمنين (عليه السلام) و ضحك في وجهه، و قال السلام عليك، يا رسول الله، و رحمة الله و بركاته. قال ثم تنحنح بإذن الله (تعالى)، و قال «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» إلى آخر الآيات. فقال رسول الله (صلى الله عليه و آله) قد أفلحوا بك، و قرأ تمام الآيات إلى قوله «أُولئِكَ هُمُ الْوارِثُونَ الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيها خالِدُونَ» فقال رسول الله (صلى الله عليه و آله) أنت و الله أميرهم، تميرهم من علومك فيمتارون، و أنت و الله دليلهم و بك يهتدون... .

    سپس رسول خدا صلی علیه و اله داخل شد؛ هنگام داخن شدن پیامبر علی علیه السلام در آغوش مادرش تکانی خورد و بر چهره پیامبر خندید و بر پیامبر سلام کرد و فرمود سلام و رحمت و برکت خداوند بر شما. سپس علی علیه السلام به اذن خداوند صدایش را در سینه فرو برد و سپس گفت :
    «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ»تا اخر ایات؛ سپس رسول خدا فرمود که مومنون به واسطه تو رستگار میشوند؛ و ادامه ایات را خواند تا : «أُولئِكَ هُمُ الْوارِثُونَ الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيها خالِدُونَ» سپس رسول خدا فرمود ای علی بخدا قسم تو امیر مومنین هستی تو بر اساس علمت انها را رهبری می کنی و انها نیز امیری تو را می پذیرند تو راهنمای ایشان هستی و به واسطه تو هدایت میشوند.


    و اما در مورد قابل اعتماد بودن این حدیث :

    این روایت به سه طریق از احمد بن شاذان نقل شده است که مرحوم شیخ طوسی آنها را در کتاب "امالی" به طور کامل نقل کرده است. و در یک طریق از قول امام صادق علیه السلام از قول پدران بزرگوارش نقل شده است.
    شاید نتوان همه راویانی
    را که در سند این حدیث قرار گرفته اند توثیق نمود. ولی بر فرض صحت روایت مضمون این حدیث قابل دفاع و قابل پذیرش است. هر چند ما اصراری نداریم که حتما این مضمون را اثبات کنیم. ولی چنانچه کسی سند حدیث را قبول کند مضمون آن قابل دفاع و پذیرش است.
    ویرایش توسط سید مهدی : ۱۳۸۹/۱۰/۲۴ در ساعت ۰۰:۵۶


  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    2,310
    صلوات
    10
    تعداد دلنوشته
    1
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    45 روز 13 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    30
    آپلود
    0
    گالری
    2



    از ذکر علی مدد گرفتیم!


    آیا امام علی هنگام تولد قرآن خواندند؟؟؟

    ویرایش توسط ابدیت : ۱۳۸۹/۱۰/۲۳ در ساعت ۱۴:۳۱
    روزی به طبیب عشق با صدق و صفا
    گفتم که کجا روم، چیست دوا؟!

    گفتا که اگر علاج دردت خواهی
    بشتاب به دربار شه طوس رضا


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    132
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط a3moni نمایش پست
    بنام خدا
    سلام

    توی یکی از سایتهای مذهبی، تاپیکی با همین عنوان دیدم که نوشته بود مرحوم محدث قمی در کتاب منتهی الامال نقل کرده اند که امام علی پس از تولد آیاتی چند از قرآن را تلاوت کرده اند.
    از اونجا که من علمی در مورد حدیث ندارم، این تاپیک را زدم که بپرسم
    اولاً چنین حدیثی وجود داره یا نه؟
    ثانیاً اگه وجود داره، قابل اعتماد است یا نه؟
    با تشکر


    کارشناس بحث : پاسخگوي کلامي
    آقای a3moni من چی بگم خوتون باید تصمیم بگیرید!
    آیا میشود قرآن را از خرافات بیرون کشید؟
    حرف زدن کودک یک بار در قرآن آمده و آن هم به مدد روح یا همان جبریل است مطالب زیر در مورد عیسی را از وبلاگ خودم کپی کرده ام. هنوز بحث آنجا تکمیل نشده به همین خاطر ممکن است ناقص باشد:


    هنگامي را که خداوند به عيسي بن مريم گفت: «ياد کن نعمتي را که به تو و مادرت بخشيدم زماني که تو را با "روح القدس" کمک کردم؛ که در گهواره، با مردم تکلم میکردی. 5:110
    حرف زدن عیسی در گهواره به اذن خدا و کمک روح القدس بود و این کمک قبل از به دنیا آمدن عیسی به مریم با عنوان "کلمات" القا شد:
    مسیح، عیسی بن مریم و فرستاده خدا است و "کلمه های او" به مریم القا شد .... 4:171


    البته اکثر ترجمه هایی که دیده ام "کلمته" را به مخلوق خدا ترجمه کرده اند که من این ترجمه را درست نمیدانم. چرا که مخلوق چنان کلمه غریبی در زبان عربی نیست که خدا بخواهد از غیر آن استفاده کند و "کلام الله" در آیات قرآن واقعا به معنای کلام پروردگار است (چه به صورت مستقیم مانند ماجرای موسی و از پشت حجاب و چه به صورت غیر مستقیم و از طریق وحی یا همان کتب آسمانی42:51 )


    کلمه الله :48:15 - 4:46 - 7:137 - 3:64 - 5:13 - 7:143 - 9:6 - 2:75 - 7:158 - 9:40 - 3:39 - 31:27 - 6:34 - 8:7 - 42:24 - 10:64 - 40:6 - 10:23 - 7:144 - 39:19 - 18:27 - 10:96 - 43:28 - 18:109 - 10:82 - 6:115


    باید توجه داشت که کلماتی که برای توبه به "آدم" القا شد نیز نوعی از کلمات خدا بود 2:37. کلمات خدا محدود نیست و هیچ دریای مرکبی قادر به نوشتن آنها نیست ولی از میان آن همه کلمه تنها قرآن را برای هدایت ما فرستاده. که اگر کمی در این باره بیندیشیم ممکن است انقلابی رخ دهد.... 31:27
    از میان آیات قرآن به این آیه هم بر میخوریم:
    هنگامي را که فرشتگان گفتند: «اي مريم خداوند تو را به کلمه‌اي از طرف خودش بشارت مي‌دهد که نامش «مسيح، عيسي پسر مريم» است؛ در حالي که در اين جهان و جهان ديگر، صاحب شخصيت خواهد بود؛ و از مقربان است.
    اینکه خداوند مانند دیگر آیات قرآن که بشارت به فرزندی است از واژه هایی مانند


    "ان الله يبشرك بيحيى" یا


    "فبشرناها باسحاق"


    استفاده میکند یا مانند این آیات، بشارت به دادن "غلام" است: 51:28 - 19:7 - 15:53 - 37:101
    و تنها در مورد عیسی این توصیف را به کار برده خود جای تأمل بسیار است.


    البته یک دوست شیعه که با من در همین مورد بحث میکرد میگفت آیا امکان ندارد امام علی هم در گهواره سخن گفته باشد؟ این کار که از قدرت خدا بیرون نیست!

    من نمیتوانستم با آیات قرآن به او بفهمانم که هر معجزه ای که در قرآن آمده حتما برای امام علی هم ثابت نبوده! مثلا آیا امام علی عصایی نداشت که تبدیل به مار شود؟ چطور مگه از قدرت خدا چنین چیزی خارج است؟



    آیا تا به حال فکر کرده ای که چرا عیسی در گهواره سخن گفت؟



    از مدیران عزیز خواهش میکنم نظرم را حذف نکنند. به خدا خسته شدم از بس نظراتم را چند باره فرستادم



  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    با سلام
    وقتي حضرت علي متولد مي شوند هنوز پيامبر به رسالت برگزيده نشده بود .و از ايات قران خبري نداشت .
    پس چطور اين گفتگوي قراني بين يك نوزاد و شخصي كه هنوز پيامبر نيست اتفاق افتاده است !!!!!!!!
    ايا خرافه از اين بزرگتر ؟

    تا وقتي به هر چه مي خوانيم با تفكر منطقي و بدون تعصب فكر نكنيم هر بلايي كه دلشان بخواهد به اسم اسلام بر سر ما در مي اورند.
    البته دوست عزيز من خودم عاشق حضرت علي و كمالات اين اسطوره تمام زمانها هستم ولي هرگز افكا ر خرافي و غير عقلاني را كه با عقل سليم در تضاد باشد را نمي توانم بپذيرم .اميدوارم كمي راهنما باشد .
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام و رحمت خداوند متعال بر بندگان شایسته اش

    نقل قول نوشته اصلی توسط نوزاد نمایش پست
    آقای a3moni من چی بگم خوتون باید تصمیم بگیرید!
    آیا میشود قرآن را از خرافات بیرون کشید؟
    حرف زدن کودک یک بار در قرآن آمده و آن هم به مدد روح یا همان جبریل است مطالب زیر در مورد عیسی را از وبلاگ خودم کپی کرده ام. هنوز بحث آنجا تکمیل نشده به همین خاطر ممکن است ناقص باشد:


    هنگامي را که خداوند به عيسي بن مريم گفت: «ياد کن نعمتي را که به تو و مادرت بخشيدم زماني که تو را با "روح القدس" کمک کردم؛ که در گهواره، با مردم تکلم میکردی. 5:110
    حرف زدن عیسی در گهواره به اذن خدا و کمک روح القدس بود و این کمک قبل از به دنیا آمدن عیسی به مریم با عنوان "کلمات" القا شد:
    مسیح، عیسی بن مریم و فرستاده خدا است و "کلمه های او" به مریم القا شد .... 4:171


    البته اکثر ترجمه هایی که دیده ام "کلمته" را به مخلوق خدا ترجمه کرده اند که من این ترجمه را درست نمیدانم. چرا که مخلوق چنان کلمه غریبی در زبان عربی نیست که خدا بخواهد از غیر آن استفاده کند و "کلام الله" در آیات قرآن واقعا به معنای کلام پروردگار است (چه به صورت مستقیم مانند ماجرای موسی و از پشت حجاب و چه به صورت غیر مستقیم و از طریق وحی یا همان کتب آسمانی42:51 )


    کلمه الله :48:15 - 4:46 - 7:137 - 3:64 - 5:13 - 7:143 - 9:6 - 2:75 - 7:158 - 9:40 - 3:39 - 31:27 - 6:34 - 8:7 - 42:24 - 10:64 - 40:6 - 10:23 - 7:144 - 39:19 - 18:27 - 10:96 - 43:28 - 18:109 - 10:82 - 6:115


    باید توجه داشت که کلماتی که برای توبه به "آدم" القا شد نیز نوعی از کلمات خدا بود 2:37. کلمات خدا محدود نیست و هیچ دریای مرکبی قادر به نوشتن آنها نیست ولی از میان آن همه کلمه تنها قرآن را برای هدایت ما فرستاده. که اگر کمی در این باره بیندیشیم ممکن است انقلابی رخ دهد.... 31:27
    از میان آیات قرآن به این آیه هم بر میخوریم:
    هنگامي را که فرشتگان گفتند: «اي مريم خداوند تو را به کلمه‌اي از طرف خودش بشارت مي‌دهد که نامش «مسيح، عيسي پسر مريم» است؛ در حالي که در اين جهان و جهان ديگر، صاحب شخصيت خواهد بود؛ و از مقربان است.
    اینکه خداوند مانند دیگر آیات قرآن که بشارت به فرزندی است از واژه هایی مانند


    "ان الله يبشرك بيحيى" یا


    "فبشرناها باسحاق"


    استفاده میکند یا مانند این آیات، بشارت به دادن "غلام" است: 51:28 - 19:7 - 15:53 - 37:101
    و تنها در مورد عیسی این توصیف را به کار برده خود جای تأمل بسیار است.


    البته یک دوست شیعه که با من در همین مورد بحث میکرد میگفت آیا امکان ندارد امام علی هم در گهواره سخن گفته باشد؟ این کار که از قدرت خدا بیرون نیست!

    من نمیتوانستم با آیات قرآن به او بفهمانم که هر معجزه ای که در قرآن آمده حتما برای امام علی هم ثابت نبوده! مثلا آیا امام علی عصایی نداشت که تبدیل به مار شود؟ چطور مگه از قدرت خدا چنین چیزی خارج است؟



    آیا تا به حال فکر کرده ای که چرا عیسی در گهواره سخن گفت؟



    از مدیران عزیز خواهش میکنم نظرم را حذف نکنند. به خدا خسته شدم از بس نظراتم را چند باره فرستادم

    قبل از هر مطلبی توجه دوستان را به این بخش جلب میکنم :

    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی کلامی نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی کلامی نمایش پست
    شاید نتوان همه راویانی را که در سند این حدیث قرار گرفته اند توثیق نمود. ولی بر فرض صحت روایت مضمون این حدیث قابل دفاع و قابل پذیرش است. هر چند ما اصراری نداریم که حتما این مضمون را اثبات کنیم. ولی چنانچه کسی سند حدیث را قبول کند مضمون آن قابل دفاع و پذیرش است.


    نمی دانم چرا ما پیوسته می خواهیم همه چیز اسلام را از عینک شیعه یا سنی ببینیم. در حالی که علم و دانش شیعه و سنی ندارد.

    بیان روش بحث؛
    ببینید دوست گرامی در هیچ کجای قران سخنی از ازدواج پیامبر با خدیجه و یا عایشه نشده است. و همچنین در هیچ جای قران صحبت از ابوسفیان نشده است. در حالی که هیچ انسانی در صحت این مسائل شک نمیکند.

    تمنای کمی دقت دارم
    به نظر شما اگر کسی سوال کند :
    ایا عایشه همسر رسول خدا بوده است یا نه؟
    ایا خدیجه همسر رسول بوده است یا نه؟

    و ما در جوابش بگوییم در قران تنها از زن فرعون نام برده شده است که اسمش معلوم نیست و از مریم نام برده شده است که شوهری نداشت.
    ایا این جواب روش مند و عقلانی است؟
    به نظر شما چگونه باید جواب دقیقی به این سوال داد؟؟

    اگر کسی سوال کند ایا ابوسفیان واقعا وجود داشته است؟
    و ما در جوابش بگوییم در قران تنها از ابو لهب نام برده شده است که ... .
    ایا این جواب عاقلانه است؟
    جواب دقیق این سوال را در کجا باید جستجو کرد؟
    می توان گفت چون اینگونه مسائل در قران نیامده است همه اش خرافه است؟

    خدا خیر دنیا و اخرت را نصیب شما بکند از حذف پستها گلایه میکنید



  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    خدا خیر دنیا و اخرت را نصیب شما بکند از حذف پستها گلایه میکنید

    نقل قول نوشته اصلی توسط نوزاد نمایش پست
    از مدیران عزیز خواهش میکنم نظرم را حذف نکنند. به خدا خسته شدم از بس نظراتم را چند باره فرستادم

    علت را باید در جواب سوالاتی که عرض شد جستجو کنید.

    و اما بحث؛


    شکل گرفتن یک دانش در ذهن هر انسان دو مرحله عمومی را طی میکند :


    1. دانستن. چگونگی تحقق یک پدیده.
    2. فهم
    یدن. چرایی تحقق یک پدیده.


    همه انسانها از ابتدا تا کنون میدانسته اند که خورشید نور دارد.
    ولی بشر اخیرا فهمیده است که نور خورشید از چه طریقی تولید میشود.

    و البته هر کدام از فهمیدن و دانستن راه و روشی مخصوص به خود دارد.

    و حتی بعضی مسائل در حالت عادی هرگز فهمیده نمی شوند هر چند نسبت انها علم داریم.
    مثلا همه ما میدانیم که نماز صبح دو رکعت است ولی هرگز نمی توانیم بفهمیم که چرا دو رکعت است. ( مگر اینکه خود خدا از طریق پیامبرش به ما بگوید).

    بر این اساس انسان هر چه را که نمی داند قبول نمیکند. ولی وقتی دانست قبول میکند ولو اینکه نتواند علتش ان را فهم کند.


    وقتی ما با یک گزارش تاریخی که میگوید کودکی سخن گفته است مواجه می شویم راه دانستن این سخن راستی ازمایی گویندگان ان سخن است.
    نه موضع گیری شیعی و سنی.

    اگر یقین کردیم درست است قبول میکنیم ولو اینکه عقل ما نتواند علتش را بفهمد.
    و اگر یقین کردیم که دروغ است نمی پذیریم ولو اینکه عقل ما خیلی هم خوشش بیاید.
    ولی چنانچه یقین به صحت یا اشتباه بودنش نکردیم. حق نداریم نه ردش کنیم و نه اثباتش.

    سخن گفتن یک نوزاد در کودکی ( هر کس که باشد) محال ذاتی نیست. هر چند محال عادی است. بنابر این عقلا امکان وقوعش وجود دارد.

    حالا اگر گزارشی که از ان خبر میدهد قابل اعتماد باشد قبول میکنیم و اگر قابل اعتماد نباشد قبول نمی کنیم.


    شما اگر تحت تاثیر نگرش سنی یا شیعی می خواهی این موضوع را انکار کنی باید این گزارش را مورد تحلیل قرار بدهید.

    حالا این گوی و این میدان.

    نقل قول نوشته اصلی توسط نوزاد نمایش پست
    البته یک دوست شیعه که با من در همین مورد بحث میکرد میگفت آیا امکان ندارد امام علی هم در گهواره سخن گفته باشد؟ این کار که از قدرت خدا بیرون نیست!

    من نمیتوانستم با آیات قرآن به او بفهمانم که هر معجزه ای که در قرآن آمده حتما برای امام علی هم ثابت نبوده! مثلا آیا امام علی عصایی نداشت که تبدیل به مار شود؟ چطور مگه از قدرت خدا چنین چیزی خارج است؟

    از انجا که همه انچه در مورد حضرت عیسی علیه السلام گفته شده بود ربطی به موضوع ندارد با اجازتون از اونها میگذرم. ( البته اگر مایل بدید در این زمینه اطلاعاتتون رو در اختیار دیگران قرار بدید و از اطلاعات دیگران استفاده کنید؛ موضوعی مستقل ایجاد کنید و بنده را نیز خبر کنید).

    دوست عزیز همانطور که اشاره شد؛

    اینکه ما با اعتماد بر قران کریم چنانچه موضوعی در قران مطرح شده باشد به ان اعتماد میکنیم و میپذیریم. منافاتی ندارد که موضوعات دیگر یا عین همان موضوع برای افراد دیگر اتفاق افتاده باشد و قران هم از انها سخن نگفته باشد.

    کسی حق بدون دلیل ندارد همه انچه را در قران رخ داده برای علی علیه السلام اثبات کند. تفاوت قضیه که شما از ان غافلید در این است :


    همانطور که ما از قران ابولهب را میشناسیم و از خارج قران ابوسفیان را میشناسیم. ولی هر گز نمیگوییم شخصی هم به نام ابو قمبلوس وجود داشته است. چون نه در داخل قران و نه در خارج از قران سخنی از وی به میان نیامده است.


    همینطور بر اساس قران سخن گفتن عیسی ع را می پذیریم و از خارج قران سخن گفتن علی ع را می پذیریم (البته اگر کسی توانست اثبات کند گوینده این خبر دروغ گفته است و همچین پدیده ای رخ نداده است خب نمی پذیریم همانطور که به قول شما تبدیل شدن عصا به مار را در دست علی ع نمی پذیریم. چون نه در قران بیان شده است و نه در خارج قران ).


    حالا اینکه کسی به خاطر سنی بودن می خواهد رد کند و یا به خاطر شیعی بودن می خواهد اثبات کنید. خب این یعنی خروج از روش عقلانی در بحث.


    ویرایش توسط سید مهدی : ۱۳۸۹/۱۱/۰۹ در ساعت ۱۰:۴۱


  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    الشوری : وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْري مَا الْكِتابُ وَ لاَ الْإيمانُ وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا وَ إِنَّكَ لَتَهْدي إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ : و همين گونه ما روحى از امر خود را [به صورت قرآن‏] به تو وحى كرديم، [و گر نه‏] تو نمى‏دانستى كتاب چيست و ايمان كدام است؟ ولى ما آن را نورى ساختيم كه هر يك از بندگان خود را كه بخواهيم به وسيله آن هدايت مى‏كنيم، و بى‏ترديد تو [مردم را] به راه راست هدايت مى‏كنى.

    پس حضرت پیامبر پیش از مبعوث شدن یعنی تا پیش از چهل سالگی نه می دانست که کتاب چیست و نه می دانست که ایمان کدام است ولی حضرت علی نه تنها اینها را می دانست بلکه کتاب الله را هم از حفظ بود یعنی آیا حضرت علی از حضرت پیامبر افضل بود؟
    حضرت پیامبر در اولین تجربه وحیانی خود در چهل سالگی دچار اضطراب می شود و خود را می پوشاند در حالیکه . . .
    مشرکان از پیامبر طلب معجزه می کنند و چه معجزه ای از این بالاتر که نوزادی در مهد آیات قران را ترنم می کرده است.



  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    684
    مورد تشکر
    2 پست
    حضور
    3 روز 16 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام و رحمت خداوند متعال بر همگان

    نقل قول نوشته اصلی توسط zkmm نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط zkmm نمایش پست
    وقتي حضرت علي متولد مي شوند هنوز پيامبر به رسالت برگزيده نشده بود .و از ايات قران خبري نداشت .
    پس چطور اين گفتگوي قراني بين يك نوزاد و شخصي كه هنوز پيامبر نيست اتفاق افتاده است !!!!!!!!
    ايا خرافه از اين بزرگتر ؟


    فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا آتَيْناهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنا وَ عَلَّمْناهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْماً (65) قالَ لَهُ مُوسى‏ هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً (66) قالَ إِنَّكَ لَنْ تَسْتَطِيعَ مَعِيَ صَبْراً (67) وَ كَيْفَ تَصْبِرُ عَلى‏ ما لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْراً (68) قالَ سَتَجِدُنِي إِنْ شاءَ اللَّهُ صابِراً وَ لا أَعْصِي لَكَ أَمْراً (69)
    قالَ فَإِنِ اتَّبَعْتَنِي فَلا تَسْئَلْنِي عَنْ شَيْ‏ءٍ حَتَّى أُحْدِثَ لَكَ مِنْهُ ذِكْراً ( کهف/ 70)

    (در آن جا) بنده‏اى از بندگان ما را يافتند كه رحمت (و موهبت عظيمى) از سوى خود به او داده، و علم فراوانى از نزد خود به او آموخته بوديم. (65)
    موسى به او گفت: «آيا از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده و مايه رشد و صلاح است، به من بياموزى؟» (66)
    گفت: «تو هرگز نمى‏توانى با من شكيبايى كنى! (67)
    و چگونه مى‏توانى در برابر چيزى كه از رموزش آگاه نيستى شكيبا باشى؟! (68)
    (موسى) گفت: «به خواست خدا مرا شكيبا خواهى يافت و در هيچ كارى مخالفت فرمان تو نخواهم كرد!» (69)
    (خضر) گفت: «پس اگر مى‏خواهى بدنبال من بيايى، از هيچ چيز مپرس تا خودم (به موقع) آن را براى تو بازگو كنم.» (70)

    دوست عزیز ایا این جملات بین این دو نفر رد و بدل شده است یا خیر؟
    ایا این جملات را از قران میدانید یا خیر؟

    این قضیه نزدیک ده قرن پیش از رسالت پیامبر بوده است. به نظر شما عجیب نیست که صدها سال قبل از محمد ص این گفتگوی قرانی بین این دو نفر رخ داده باشد؟
    چطور است اسم خرافه بر انها بگذاریم و این ایات را از قران حذف کنیم؟

    و منحصر به این مورد نیست :

    فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (29) قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا (30) وَ جَعَلَنِي مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا (31)

    (مريم) به او اشاره كرد گفتند: «چگونه با كودكى كه در گاهواره است سخن بگوييم؟!» (29)
    (ناگهان عيسى زبان به سخن گشود و) گفت: «من بنده خدايم او كتاب (آسمانى) به من داده و مرا پيامبر قرار داده است! (30)
    و مرا- هر جا كه باشم- وجودى پربركت قرار داده و تا زمانى كه زنده‏ام، مرا به نماز و زكات توصيه كرده است! (31)

    یک گفتگوی دیگر قرانی نیز اتفاق افتاده که دست بر قضا بسیار شبیه ماجرای مورد بحث است. به نظرم این ایات را نیز باید حذف کرد؟!؟!؟!

    قبلا هم عرض کردم هیچ شیعه ای اصراری بر اثبات این قضیه ندارد وجود علی ع والاتر و برتر از ان است که کسی مانند من و شما بخواهیم فضیلتی را برای او اثبات یا فضیلتی را از او نفی کنیم.

    ولی دلیلی که شما ارائه میدهید برای رد قضیه مذکور ناکافی است.
    اینکه در یک کتاب ماجرایی نوشته شده باشد و معمولا برای آگاهی از ان باید کتاب را خواند هیچ منافاتی ندارد با اینکه شخصی خودش از نزدیک ماجرا را دیده باشد یا از کسی شنیده باشد و بدون مراجعه به کتاب از این ماجرا اطلاع داشته باشد.

    اولا کسی نگفته که علی ع قران خوانده است. بلکه علی ع جملاتی را بر زبان جاری کرده است که شبیه ایات قران است.
    ایا شما خداوند متعال را عاجز میدانید که کلماتی شبیه انچه که قرار است در اینده به عنوان قران بر پیامبرش نازل کند؛ را بر زبان کودکی جاری کند؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط zkmm نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط zkmm نمایش پست
    تا وقتي به هر چه مي خوانيم با تفكر منطقي و بدون تعصب فكر نكنيم هر بلايي كه دلشان بخواهد به اسم اسلام بر سر ما در مي اورند.
    البته دوست عزيز من خودم عاشق حضرت علي و كمالات اين اسطوره تمام زمانها هستم ولي هرگز افكا ر خرافي و غير عقلاني را كه با عقل سليم در تضاد باشد را نمي توانم بپذيرم .اميدوارم كمي راهنما باشد .


    شما تضادش را نشان بدهید. انگاه ردش کنید. اول نام خرافه بر ان می نهید سپس دنبال دلیل و پیدا کردن تضادش میگردید؟؟؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    الشوری : وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا ما كُنْتَ تَدْري مَا الْكِتابُ وَ لاَ الْإيمانُ وَ لكِنْ جَعَلْناهُ نُوراً نَهْدي بِهِ مَنْ نَشاءُ مِنْ عِبادِنا وَ إِنَّكَ لَتَهْدي إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ : و همين گونه ما روحى از امر خود را [به صورت قرآن‏] به تو وحى كرديم، [و گر نه‏] تو نمى‏دانستى كتاب چيست و ايمان كدام است؟ ولى ما آن را نورى ساختيم كه هر يك از بندگان خود را كه بخواهيم به وسيله آن هدايت مى‏كنيم، و بى‏ترديد تو [مردم را] به راه راست هدايت مى‏كنى.

    پس حضرت پیامبر پیش از مبعوث شدن یعنی تا پیش از چهل سالگی نه می دانست که کتاب چیست و نه می دانست که ایمان کدام است ولی حضرت علی نه تنها اینها را می دانست بلکه کتاب الله را هم از حفظ بود


    نه تنها این نوزاد تازه متولد شده بلکه بسیاری از مشرکان نیز بسیاری از ایات قران را از پیش حفظ بودند. تازه در مورد این مشرکان سند و مدرک یک روایت با چند راوی که ممکن است نتوان همه را تصدیق کرد، نیست؛ بلکه دست بر قضا اینجا ها را خود قران میفرماید که مشرکان چنین و چنان گفتند و عین جملاتشان را اورده است.

    این مشرکین ایات قران را از کجا یاد گرفته و حفظ کرده بودن فقط خدا میداند و بس. این هم نمونه ها :

    وَ قالُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنا مِنَ الْأَرْضِ يَنْبُوعاً (90) أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِنْ نَخِيلٍ وَ عِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الْأَنْهارَ خِلالَها تَفْجِيراً (91)
    أَوْ تُسْقِطَ السَّماءَ كَما زَعَمْتَ عَلَيْنا كِسَفاً أَوْ تَأْتِيَ بِاللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ قَبِيلاً ( اسرا / 92)

    قالَ الَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقاءَنَا ائْتِ بِقُرْآنٍ غَيْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ (یونس/ 15)

    وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ (37/ انعام)

    وَ قالَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ لَوْ لا يُكَلِّمُنَا اللَّهُ أَوْ تَأْتِينا آيَةٌ (118/ بقره)

    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست

    حضرت پیامبر در اولین تجربه وحیانی خود در چهل سالگی دچار اضطراب می شود و خود را می پوشاند در حالیکه . . .


    واقعا عجیب است چون ذالنون نیز وقتی این جملات قرانی را می خواند در جایی نا متعارف بود بود یعنی ذالنون افضل از محمد ص است؟

    وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنادى‏ فِي الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ (87)

    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست

    مشرکان از پیامبر طلب معجزه می کنند و چه معجزه ای از این بالاتر که نوزادی در مهد آیات قران را ترنم می کرده است.


    بله تنها یک کودک نبوده است بلکه قبلا نیز کودکی، ایاتی قرانی را ترنم نموده بود :

    فَأَشارَتْ إِلَيْهِ قالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (29) قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا (30) وَ جَعَلَنِي مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا (31)

    (مريم) به او اشاره كرد گفتند: «چگونه با كودكى كه در گاهواره است سخن بگوييم؟!» (29)
    (ناگهان عيسى زبان به سخن گشود و) گفت: «من بنده خدايم او كتاب (آسمانى) به من داده و مرا پيامبر قرار داده است! (30)
    و مرا- هر جا كه باشم- وجودى پربركت قرار داده و تا زمانى كه زنده‏ام، مرا به نماز و زكات توصيه كرده است! (31)

    البته نباید به مشرکان مکه زیاد سخت گرفت. چون در مرحله قبل یهودان که دست بر قضا موحد نیز بودند زیر بار این اعجاز نرفتند مشرک که جای خود دارد.

    نمیدانم چرا رسول حق به این کودک استشهاد نکرد؟


    باز هم عرض میکنم :
    در دیدگاه قرانی خداوند از اینکه جملاتی شبیه انچه در اینده به عنوان قران بر پیامبرش نازل خواهد شد را بر زبان کودکی جاری کند عاجز نیست.
    کسی که چنین موضوعی را به این بهانه ها انکار کند یعنی قدرت لایزال الهی را قبول ندارد؟!؟!؟
    ما هم اصرار نداریم چنین واقعه ای را حتما اثبات کنیم. ولی چنانچه از راهی قابل اعتماد چنین گزارشی به دست ما برسد؛انقدر به قدرت خداوند متعال ایمان داریم که او را از چنین پدیده ای عاجز ندانیم.



صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. جمع بندی ظلم به زنان از ابتدا تا كنون .چرا؟؟؟ ريشه يابي و درمان
    توسط اشک خدا در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 101
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۱۸, ۰۰:۵۵
  2. بتهای قوم نوح در مسجد کوفه ؟؟؟!!!
    توسط غلامعلی نوری در انجمن مكان ها ، اشخاص و سرنوشت آن ها در قرآن
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۰۵, ۱۱:۳۵
  3. تسریح به احسان یعنی چه؟؟؟
    توسط ذاکره2 در انجمن حقوق و جایگاه زن در قرآن
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۱/۲۰, ۱۸:۰۱
  4. بهائیت و صهیونیسم چرا ؟؟؟
    توسط homamehr در انجمن قرآن و معرفی فرق و مذاهب
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۳/۱۶, ۱۶:۵۱
  5. ؟؟؟ تفاوت http با https در آدرس مرورگر چيست ؟؟؟
    توسط goleleila در انجمن آموزش نرم افزاری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۸۸/۱۱/۱۸, ۱۰:۱۳

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود