صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593

    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ




    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ
    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

    شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!

    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ
    ما شیعیان معتقدیم که معصومین (ع) و اولیای الهی خصوصاَ امام حسین (ع) دارای مقام شفاعت هستند به همین جهت در زیارتنامه هاى حسینى کراراً از خداوند به وسیله آن حضرت تقاضاى شفاعت مى کنیم .
    در سجده اى که در پایان زیارت عاشوراى حسینى انجام مى شود بعد از حمد و ستایش خداوند خدا را به سبب تحمّل مصیبت آن حضرت شکر مى گوییم ، سپس عرضه مى داریم :
    «أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ ;
    خدایا شفاعت حسین را روز ورود در صحنه محشر به من روزى کن » و به دنبال آن مى افزاییم:
    « وَثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَأَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ(علیه السلام) ;
    خداوند گام هاى مرا از روى صدق نزد خودت ، با حسین و یارانش ثابت بدار همان یارانى که خون خود را تقدیم او کردند .»
    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ
    استجابت دعا زیر قبّه آن حضرت و بودن شفا در تربت پاکش جلوه هاى دیگرى از این شفاعت عظمى است .
    و این که در روایات آمده که امام حسین(علیه السلام) هنگام وداع با حرم جدّش لحظاتى در خواب فرو رفت و در عالم رؤیا این سخن را از جدش شنید:
    «اِنَّ لَکَ فِى الْجَنَّةِ دَرَجاتٌ لاتَنالُها اِلاّ بِالشَّهادَةِ ;
    براى تو مقامى نزد خدا تعیین شده که جز با شهادت به آن نمى رسى ».1به یقین یکى از شؤون این مقام، همان مقام شفاعت است .
    آیا شفاعت به این معناست که من هر گناهى را مى خواهم مرتکب شوم ، و هر وظیفه واجبى را بخواهم ترک گویم و بعد دست تمنّا به سوى آن حضرت دراز کرده و او را شفیع خود در درگاه خداوند قرار دهم ؟
    به یقین چنین نیست ،
    شفاعت معصومین و اولیاى الهى(علیهم السلام) چراغ سبز براى انجام گناه نیست ، بلکه به عکس یک عامل بازدارنده در برابر گناه است ،
    زیرا من به هنگام تقاضاى شفاعت مى گویم اگر لغزشى از من سر زد باید مراقب باشم آلوده گناه نشوم تا رابطه من با اولیاى الهى قطع نگردد و روى این را داشته باشم که از آن حضرات بخواهم شفیع من در درگاه خداوند غفور و رحیم باشند .
    ما شیعیان که امید به شفاعت معصومین (ع) داریم باید هنگامى که در مجالس عزاى آنان شرکت مى کنیم و از وعّاظ گرامی،
    شجاعت ها،
    فداکارى ها،
    مبارزه با شرک و ظلم و باطل و دفاع آنها از حق را می شنویم ،
    تصمیم بگیریم که به پیشوایان بزرگ خود اقتدا کنیم و گامى در جاى گام هاى آن حضرات بگذاریم و در حلقه پیروان آنان درآییم و این خود نوعى شفاعت تکوینى است.
    و نیز زمانى که به زیارت تربت پاکشان مى رویم و محلّ شهادت آن حضرات(علیهم السلام) و یاران پاکبازشان را از نزدیک مى نگریم تصمیم بگیریم که ما نیز درهمان مسیر و در همان طریق وارد شویم و با یزیدیان زمان خود به پیکار برخیزیم و اسلامى را که آن حضرات براى حفظ آن،
    خون خود و خون عزیزان و یارانش را فدا کردند زنده نگه داریم و در خود پیاده کنیم،
    حریمش را پاس داریم و در برابر دشمنانى که در هر عصر و زمانى وجود دارند بایستیم و دفاع کنیم تا مشمول شفاعت آن بزرگواران قرار گیریم . 2

    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593





    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

    شفاعت امام حسین (ع) در لسان بزرگان

    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ


    استاد شهید مرتضى مطهرى مى‎نویسد:
    «... بسیارى از عوام مردم... مى‎پندارند كه پیغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و امیرالمومنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) و ائمه اطهار خصوصا امام حسین (علیه‎السلام) متنفذهایى هستند كه در دستگاه خدا اعمال نفوذ مى‎كنند، اراده خدا را تغییر مى‎دهند و قانون را [نعوذبالله] نقض مى‎كنند...»3
    ایشان در ادامه مى‎افزاید:
    «اگر كسى گمان كند كه تحصیل رضا و خشنودى خداى متعال راهى دارد و تحصیل رضا و خشنودى فرضا امام حسین(علیه‎السلام) راهى دیگر دارد و هر یك از این دو جداگانه ممكن است سعادت انسان را تامین كنند دچار ضلالت بزرگى شده است،
    در این پندار غلط چنین گفته مى‎شود كه خدا با چیزهایى راضى مى‎شود و امام حسین (علیه‎السلام) با چیزهاى دیگر،
    خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، راستى، درستى و ...
    و با ترك گناهان راضى مى‎گردد ولى[نعوذبالله] امام حسین (علیه‎السلام) با این كارها كارى ندارد رضاى او در این است كه مثلا براى فرزند جوانش على اكبر گریه و یا لااقل تباكى كنیم،
    حساب امام حسین از حساب خدا جداست به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته مى شود كه تحصیل رضاى خدا دشوار است زیرا باید كارهاى زیادى را انجام داد تا او راضى گردد ولى تحصیل خشنودى امام حسین(علیه‎السلام) سهل است فقط گریه و سینه زدن و زمانى كه خشنودى امام حسین (علیه‎السلام) حاصل گردد او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت مى‎كند و كارها را درست مى‎كند...
    و گناهان هر چه باشد با یك فوت از بین مى رود این چنین تصویرى از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است بلكه شرك در ربوبیت است و به ساحت پاك امام حسین (علیه‎السلام) كه بزرگترین افتخارش عبودیت خداست نیز اهانت است...»4
    به عقیده ایشان امام حسین شفیع كسانى است كه از مكتب او هدایت یافته اند او شفیع كسانى نیست كه مكتبش را وسیله گمراهى ساخته اند.5
    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ
    درست است كه حضرت امام حسین (علیه‎السلام) كشتى نجات امت اسلامى است اما نه براى كسانى كه چون پسر نوح یك عمر نافرمانى كرده و تنها با اسم شیعه حسینى انتظار رهایى و شفاعت دارند.
    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ
    آن چشمى كه براى اباعبدالله نگرید و آن دلى كه از سوز این حماسه شكوهمند نشكند چشم و دل انسانى نیست و این گریه‎ها و سوگواریهاست كه پیوند عاطفى جامعه را با ماجراى جاویدان كربلا مستحكم نموده و جویبارهاى باصفاى معنویت را به سوى دشتهاى تشنه معرفت جارى مى نماید و روح سلحشورى و استوارى را در بین شیعیان تقویت مى كند اما این مطلب با آن جداست كه این فروغ معنوى شهید شد تا مردم دور هم نشسته گریه كنند و با این كار از معاصى خویش نجات یابند,
    آخر این كه با سیاق آیات قرآن و مكتب رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) سازگارى ندارد و این درست نیست كه جد امام حسین (علیه‎السلام) براى تزكیه و تهذیب بیاید و العیاذبالله حضرت امام حسین(علیه‎السلام) كشته شود تا منفذى براى نجات گناهكاران پدید آید .
    چقدر تأسف انگیز است كه بگوییم امامى كه در لحظات حساس جنگ نماز خوف خواند از افرادى حمایت مى كند كه حتى در شرایط عادى به نماز وقتى نمى نهند به خاطر این كه به جاى نماز برایش عزادارى كرده اند و به اطمینان شفاعت او پایه و ستون دین را ترك نموده و یا آن را كم اهمیت جلوه داده اند .
    واى به حال مسلمانى كه حقوق اسلامى را رعایت نكند و واجبات دینى و دستورات قرآنى را انجام ندهد و یا خداى نكرده به ارتكاب امور حرام آلوده گردد و آنگاه دلش به این خوش باشد كه من پیرو اباعبدالله (علیه‎السلام) هستم، این شخص چگونه مریدى است كه نه از كارهاى امام حسین(علیه‎السلام) خوشش مى‎آید و نه حضرت امام حسین(علیه‎السلام) از اعمال او راضى است .
    به قول مرحوم دكتر آیتى:
    "بسیارى از مردم مرید امام حسین (علیه‎السلام) شده‎اند و از این جهت است كه او را نشناخته‎اند و تصور كرده‎اند كه مى‎شود با یك سلام و تعارف امام را طرفدار خود ساخت ، اگر كسى معناى پیامبرى و امامت را نیك بشناسد، به اینگونه اشتباهات گرفتار نمى شود و براى پیغمبر و امام در مقابل دستگاه خدا حسابى باز نمى كند و مى داند كه بزرگى پیغمبر و امام بر پایه بندگى خدا استوار است و جز از راه بندگى پروردگار نمى توان از پیغمبر و امام بهره مند شد ."6
    ღ.•**•.ღ شفاعت امام حسین(ع) در قیامت!ღ.•**•.ღ




    پی نوشت ها :
    1- بحارالانوار، ج 44، ص 313 و 328
    2- اهداف قیام حسینی ، ص 117
    3- مرتضى مطهرى ، عدل الهى ،ص265
    4- همان ، ص266 ـ 267
    5- همان ،ص271
    6- ابراهیم آیتى ، بررسى تاریخ عاشورا ، ص125 ـ 126
    __________________


    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    629
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    24
    آپلود
    0
    گالری
    105



    مثل همیشه عالی بود و انسان را
    لحظاتی هم که شده از دنیا جدا
    و به آخر و عاقبت خودش میبرد
    دستتون درد نکنه این موعضه ها
    در دل ها نفوذ زیادی داره ممنون
    از همه ی زحمت هایی که میکشید



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    به تصریح قران در روز قیامت شفیعی وجود ندارد. مالک یوم الدین الله است. شفاعت بزرگان محدود به این دنیا است آن هم در مورد کسانی که الله از آنها راضی و خشنود باشد.


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,095
    مورد تشکر
    20 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    33
    آپلود
    3
    گالری
    17



    به نام خدا و سلام بر شما
    وقتتون بخیر

    به تصریح قرآن کریم در قیامت شفاعت وجود دارد.


    اگر منظور شما به آیاتی همچون این موارد هست:


    وَاتَّقُوا یوْمًا لَا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیئًا وَلَا یقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا یؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ ینْصَرُونَ

    و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمی‌پذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته می‌شود؛ و نه غرامت از او قبول خواهد شد؛ و نه یاری می‌شوند.

    «البقرة/48»


    قُلْ لِلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِیعًا لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ثُمَّ إِلَیهِ تُرْجَعُونَ

    بگو: «تمام شفاعت از آن خداست، (زیرا) حاکمیت آسمانها و زمین از آن اوست و سپس همه شما را به سوی او بازمی‌گردانند!»

    «الزمر/44»


    توسط آیات دیگری همچون این موارد تخصیص خورده است:


    یوْمَئِذٍ لَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِی لَهُ قَوْلًا

    در آن روز، شفاعت هیچ کس سودی نمی‌بخشد، جز کسی که خداوند رحمان به او اجازه داده، و به گفتار او راضی است.

    «طه/109»


    وَلَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ عِنْدَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ حَتَّى إِذَا فُزِّعَ عَنْ قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ رَبُّكُمْ قَالُوا الْحَقَّ وَهُوَ الْعَلِی الْكَبِیرُ

    هیچ شفاعتی نزد او، جز برای کسانی که اذن داده، سودی ندارد! (در آن روز همه در اضطرابند) تا زمانی که اضطراب از دلهای آنان زایل گردد (و فرمان از ناحیه او صادر شود؛ در این هنگام مجرمان به شفیعان) می‌گویند: «پروردگارتان چه دستوری داده؟» می‌گویند: «حق را (بیان کرد و اجازه شفاعت درباره مستحقان داد)؛ و اوست بلندمقام و بزرگ‌مرتبه!»

    «سبأ/23»

    -------------------------

    مسلما این شفاعتی که خداوند اذن داده و در این آیات از آن نام برده شده است، مربوط به این دنیا نیست و در مورد قیامت هست.

    .



  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب پاسخگوی احکام
    با سپاس ، نظر یکی از مفسران قران به شرح زیر است :
    و مقصود از داعی در جمله :يَتَّبِعُونَ الدَّاعِي‏، آن ملکی است که ظاهرا برای حساب دعوت می‌کند. و مقصود از مَنْ أَذِنَ لَهُ ممکن است مشفوع له باشد بقرینه يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْديهِم‏ ... که بنده شناس فقط خدا می‌باشد و او احوال گذشته و آینده و جلو و عقب بندگان را می‌داند. و ممکن است مقصود از مَنْ أَذِنَ لَه‏، شافع مأذون له باشد. بهر حال چه شافع و چه مشفوع له باشد کلمة أَذِنَ ماضی است و گذشته را می‌رساند که اگر شفاعت را همان استغفار انبیاء و ملائکه به اذن پروردگار برای مؤمنین و یا استغفار خود مؤمنین دربارة یکدیگر فرض کنیم، ممکن است بگوئیم در آن روز فایده دهد. و می‌توان گفت: منظور از شفاعت ابلاغ رحمت خداوند است به مؤمنین که انبیاء آن را ابلاغ کنند. بنابراین باید گفت: شفاعت به آن طوری که در بین مردم گفته می‌شود وجود ندارد. و از بعضی ائمه (ع ) نقل شده که فرمود: «إنما أمروا بالصلاة علی المیت لیشفعوا له و یدعو له بالمغفرة لأنه لم یکن في وقت من الأوقات أحوج إلی الشفاعة فیه». یعنی، مسلمانان مأمور شده‌اند که بر میت نماز گذارند تا برای او شفاعت کنند و برای او به آمرزش دعا کنند زیرا در هیچ وقتی از اوقات این میت محتاج‌تر به شفاعت از آن ساعت نیست. بهر حال شفاعت در روز قیامت یک نوع ابلاغ رحمت خداوند برای مؤمنین است. و ممکن است استثناء در آیه را استثناء منقطع بگیریم.
    ویرایش توسط Lachini : ۱۳۸۹/۱۱/۰۱ در ساعت ۲۰:۳۷


  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,095
    مورد تشکر
    20 پست
    حضور
    3 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    33
    آپلود
    3
    گالری
    17



    با سلام مجدد خدمت شما

    مسأله شفاعت از اصول مسلم اسلام است و در این مورد روایات متعددی از شیعه و اهل سنت نقل شده است و انکار اصل این موضوع بر خلاف رویه عالمان مذاهب از متقدمین و متاخرین هست. (نظرات را در لینکی که در پایان پست ارجاع می دهم مطالعه بفرمایید.)

    در قرآن كريم نيز آيات متعددى درباره آن وجود دارد که برخیش در پست قبلی ذکر شد. آیات دیگری هم هست که اشاره به موضوع شفاعت در قیامت دارد و این دسته از آیات اینقدر صراحت دارند که واضح هست مربوط به قیامتند.

    در آیاتی از سوره مبارکه مدثر می فرماید:

    قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ«43»
    می‌گویند: «ما از نمازگزاران نبودیم،

    وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ«44»
    و اطعام مستمند نمی‌کردیم،

    وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِینَ«45»
    و پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا بودیم،

    وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِیوْمِ الدِّینِ«46»
    و همواره روز جزا را انکار می‌کردیم،

    حَتَّى أَتَانَا الْیقِینُ«47»
    تا زمانی که مرگ ما فرا رسید!»

    فَمَا تَنْفَعُهُمْ شَفَاعَةُ الشَّافِعِینَ«48»
    از این رو شفاعت شفاعت‌کنندگان به حال آنها سودی نمی‌بخشد.


    این نفع نبخشیدن شفاعت شفاعت کنندگان برای دنیاست یا قیامت؟؟

    و یا در همان آیاتی که در پست قبلی عرض شد، کاملا واضح هست که در مورد احوالات روز قیامت و اهل محشر هست.



    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    ...و می‌توان گفت: منظور از شفاعت ابلاغ رحمت خداوند است به مؤمنین که انبیاء آن را ابلاغ کنند...
    و اما اینکه شفاعت را به معنای ابلاغ رحمت خداوند بگیرید، نقض عقیده به شفاعت در قیامت نیست. مسلما هیچ کسی بدون اذن خداوند اجازه شفاعت ندارد و از او قبول نیست و اذن خداوند برای شفاعت شفیعان، یقینا رحمت هست و شفاعت شفیعان از مستحقین نیز به نوعی ابلاغ رحمت خداوند متعال به آنهاست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط لاچینی نمایش پست
    ...بنابراین باید گفت: شفاعت به آن طوری که در بین مردم گفته می‌شود وجود ندارد...
    بله، اگر منظورتون آن دسته از عوام مردم هست که بر فرض هر گونه خطا و گناهی را ممکن است مرتکب شوند به امید شفاعت شفیعان روز جزا، این یک نظر افراطی و غیر قابل قبول هست.

    -----------------

    این بخش و این تاپیک جایگاه ادامه این بحث نیست و بنده هم در جایگاه علمی این موضوع نیستم. لذا پیشنهاد میکنم اگر مایلید در این خصوص موضوعی در بخش مربوطه ایجاد کنید و پاسخگویان محترم کلامی و اعتقادی در خدمت باشند:

    http://www.askquran.ir/forumdisplay.php?f=512

    در بخش مربوطه موضوعاتی نیز از قبل در این رابطه وجود دارد که ممکن است برای ادامه این بحث مناسب باشد.

    چند موضوع به نظر من خیلی جالب اومد:

    (در لینک اولی، شفاعت از دیدگاه متکلمین شیعه و اهل سنت را بیان کرده است.)

    شفاعت و توسل
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=6449

    شفاعت در روز قیامت و عدل الهی
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=17258

    مسئله ي شفاعت در دنيا حاصل مي شود يا در آخرت؟
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=18449

    .




  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر پاسخگوی احکام
    1. با سپاس از لینکهایی که معرفی فرمودید.
    2. ولی فرموده اید که " مسأله شفاعت از اصول مسلم اسلام است و در این مورد روایات متعددی از شیعه و اهل سنت نقل شده است و انکار اصل این موضوع بر خلاف رویه عالمان مذاهب از متقدمین و متاخرین هست."
    لطفا فکر ما هم باشید چرا که ما تنها مسلمانیم و نه اهل سنت عمدتا بنی امیه و نه شیعه.


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود