صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مسلمانان پاسخ دهند!!!!!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مسلمانان پاسخ دهند!!!!!!




    مسلمانان پاسخ دهند!!!!!!
    با سلام
    مسلمانان همواره پسر خدا بودن مسيح را - كشتي گرفتن يعقوب با خدا - چك و چونه زدن ابراهيم را با خدا را و داستانهايي نظير آن ....... رانوعي شرك ميدانند اما خود پاسخي در برابر همين نوع ايرادها ندارند و دست به تفسير و تراشيدن معاني مجازي ميزنند - اما سوال اين است چرا وقتي اسلام تا اين حد به بت پرستي نزديك است از مسيحيت و يهوديت انتقاد ميكند:

    1 - دست هاي خدا گشاده است(مائده، 64).
    2 - دست خدا بالاي دستها يشان است(فتح، 10).
    3 - خدا آدم را با دو دست خود ‏آفريد(ص، 75).
    4 - رنگ خدا بهترين رنگ است(بقره، 138).
    5 - خدا تيراندازي کرده و کافران را کشته است(انفال، 17).

    ‏مفسران تمام اين موارد را تفسير به معني مجازي مي کنند. براي اينکه با عقل فلسفي که مي گويد خدا موجودي مادي نيست، تعارض ‏دارند. از همين قبيل است اين نوع آيات:

    6 - خدا را چرت و خواب فرا نمي گيرد(بقره، 255).
    7 - فراموش کار نيست(طه، 52 – ‏مريم، 64).
    8 - خريد و فروش مي کند(توبه، 111).
    9 - قرض الحسنه مي گيرد و بهره مي دهد(حديد، 11و 18). ‏

    لطفا با ارئه سند و دليل پاسخ دهيد -


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي

    ویرایش توسط paul : ۱۳۸۹/۱۱/۰۳ در ساعت ۲۳:۵۷
    ( زیرا خدا جهان را آنقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را فرستاد تا هرکه به او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد )انجیل یوحنا 3 : 16


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام
    شما حتما شوخی میکنید
    از وسط ایات تعدای کلمه استخراج کرده اید و بعد به انها ایراد میگیرید این نوع جدید بحث است یا ما را .....
    باز خدا را شکر که نگفتید طبق فران خدا فرموده پرستش نکنید یا چیزهای دیگر چون اگر بخواهید میتوانید از وسط ایات جملات و کلمات بد تر از اینها هم جدا کنید اگر مسلمان به ایات تورات یا انجیل تحریف شده ایراد میکیرد کل ایایه را مطرح میکند و حتی ایات قبل و بعد ان را هم در نظر میگیرد نه اینچنین ناشیانه عمل میکند
    وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاء وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ

    يهود گفتند که دست خدا بسته است دستهای خودشان بسته باد و بدين سخن که گفتند ملعون گشتند دستهای خدا گشاده است به هر سان که بخواهد روزی می دهد و آنچه بر تو از جانب پروردگارت نازل شده است ، به طغيان و کفر بيشترشان خواهد افزود ما تا روز قيامت ميانشان دشمنی و کينه افکنده ايم هر گاه که آتش جنگ را افروختند خدا خاموشش ساخت و آنان در روی زمين به فساد می کوشند ، و خدا مفسدان را دوست ندارد

    إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا

    همانا كسانى كه با تو بيعت مى‏كنند جز اين نيست كه با خدا بيعت مى‏كنند (اشاره به بيعت در حديبيه)، (اين دست تو) دست خداست كه بالاى دست آنهاست، پس هر كس پيمان شكند جز اين نيست كه به زيان خود مى‏شكند، و كسى كه بدانچه بر آن با خدا معاهده نموده وفا نمايد زودا كه (خداوند) پاداش بزرگى به او بدهد
    امام صادق علیه السلام درباره آیه فوق‏مى‏فرماید: «مقصود از رنگ خدایى همان دین اسلام است.»

    صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ .....از ایه 136 تا 140 البقره

    » 136. و [شما اى پيروان اسلام!] بگوييد: «ما به خدا و به آنچه بر [پيامبر ]ما فرو فرستاده شده، و به آنچه بر ابراهيم و اسحاق و يعقوب و اسباط فرو فرستاده شده، و به آنچه به موسى و عيسى داده شده، و به آنچه به [ديگر] پيام‏آوران ازسوى پروردگارشان داده شده است، ايمان آورده‏ايم. ما ميان هيچيك از آنان فرق نمى‏نهيم؛ [همه را بى‏هيچ تعصّبى پيام‏آور خدا مى‏دانيم‏] و دربرابر او تسليم هستيم.» 137. پس اگر آنان [نيز] به‏مانند آنچه شما به آن ايمان آورده‏ايد، ايمان آورند، بيقين راه يافته‏اند؛ و اگر روى برتافتند، جز اين نيست كه آنان [راه بيگانگى از حق را گرفته و] در ستيزى آشكارند؛ و خداوند بزودى [شرّ] آنان را از تو دفع خواهد كرد، كه او شنوا و دانا است. 138. رنگ خدايى [بپذيريد! و به توحيد و تقوا كه جانتان را به آن رنگ‏آميزى و آراسته است، بگراييد؛] و چه كسى از خدا خوش‏نگارتر [و چه رنگى از رنگ خدا بهتر]؟! و ما تنها او را مى‏پرستيم. 139. [اى پيامبر!] بگو: «آيا درباره خداى يكتا با ما بحث و گفتگو مى‏كنيد؟! بااينكه او پروردگار ما و پروردگار شماست؛ و عملكرد ما از آنِ ما، و عملكرد شما از آنِ شماست؛ و ما بر او اخلاص مى‏ورزيم.

    و مابقی ایات نیز به همین ترتیب پس اگر انصاف داشته باشید مثل منافقان که از وسط ایات مواردی به نفع خود پیدا میکردند و با حذف مابق میخواستند به منافع خود برسند عمل نمیکردید

    در کتاب مقدس، پیدایش، باب ۳۲، آیات ۲۴ تا ۲۹، شاید کشتی گرفتن یعقوب با خدا هستیم و نصرت یافتن، یعقوب بر خدا:
    «۲۴ و يعقوب تنها ماند و مردي با وي تا طلوع فجر كشتي مي گرفت. 25 و چون او ديد كه بر وي غلبه نمي يابد، كف ران يعقوب را لمس كرد، و كف ران يعقوب در كشتي گرفتن با او فشرده شد. 26 پس گفت: »مرا رها كن زيرا كه فجر مي شكافد. گفت: تا مرا بركت ندهي، تو را رها نكنم. 27 به وي گفت: نام تو چيست؟ گفت:«يعقوب.» 28 گفت: از اين پس نام تو يعقوب خوانده نشود بلكه اسرائيل، زيراكه با خدا و با انسان مجاهده كردي و نصرت يافتي. 29 و يعقوب از او سئوال كرده ، گفت: مرا از نام خود آگاه ساز. گفت: چرا اسم مرا مي پرسي؟ و او را در آنجا بركت داد.»
    اگر میخواهید ایه مطرح کنید باید اینکونه قبل و بعد و حد اقل کل ایه را بگوید نه اینکونه ....

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۱۱/۰۴ در ساعت ۰۳:۳۵
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0



    البقره :
    صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ«138»
    این است نگارگری الهی و کیست‏خوش‏نگارتر از خدا و ما او را پرستندگانیم

    قُلْ أَتُحَاجُّونَنَا فِی اللَّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ«139»
    بگو آیا درباره خدا با ما بحث و گفتگو می‏کنید با آنکه او پروردگار ما و پروردگار شماست و کردارهای ما از آن ما و کردارهای شما از آن شماست و ما برای او اخلاص می‏ورزیم

    أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَاقَ وَیعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطَ كَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ«140»
    یا می‏گویید ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط [دوازده‏گانه] یهودی یا نصرانی بوده‏اند بگو آیا شما بهتر می‏دانید یا خدا و کیست‏ستمکارتر از آن کس که شهادتی از خدا را در نزد خویش پوشیده دارد و خدا از آنچه می‏کنید غافل نیست


    صبغ

    رنگ, هرمادهای‌که‌با آن‌چیزی را رنگ کنند, به‌معنی‌نانخورش‌مانندسر ه‌چون‌نان را رنگ میکند
    1 - رنگ جمع : اسباغ . 2 - نانخورش .


    وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَینَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِلْآكِلِینَ«المؤمنون/20»

    و از طور سینا درختی برمی‏آید که روغن و نان خورشی برای خورندگان است


    و در ایه 138 البقره انواع ادیان است و اینکه بهترین دین ااسلام و تسلیم محض بودن است و اینکه چه دینی بنده خالص دارد چنانچه در ایات بعد مشخص میفرماید .
    ویرایش توسط بهلول2 : ۱۳۸۹/۱۱/۰۴ در ساعت ۰۹:۳۷
    خدایا مرا آن ده که آن به


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۷
    نوشته
    10,035
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    17 روز 15 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط paul نمایش پست
    و دست به تفسير و تراشيدن معاني مجازي ميزنند
    عدم شناخت صحيح و توجيه نشدن برخي آيات و روايات متشابه و عمل به معني عرفي و ظاهري آنها عاملي براي قول به تشبيه است در حالي­كه محكمات و ضروريات و روايات مبين و حكم عقل قطعي به تأويل و تفسير متشابهات مي­انجامد و برداشت نادرست از اين آيات خود خطائي است كه خود قرآن از آن منع مي­كند و به صراحت كساني را كه در قلوبشان ميل به انحراف است را عامل به متشابهات مي­داند:
    هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ و ابْتِغاءَ تَأْويلِهِ و­ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ والرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وما يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ (7)
    اوست كسى كه اين كتاب [=قرآن] را بر تو فرو فرستاد پاره‏اى از آن آيات محكم [=صريح و روشن] است آنها اساس كتابند و [پاره‏اى] ديگر متشابهاتند [كه تاويل‏پذيرند] اما كسانى كه در دلهايشان انحراف است براى فتنه‏جويى و طلب تاويل آن [به دلخواه خود] از متشابه آن پيروى مى‏كنند با آنكه تاويلش را جز خدا و ريشه‏داران در دانش كسى نمى‏داند [آنان كه] مى‏گويند ما بدان ايمان آورديم همه [چه محكم و چه متشابه] از جانب پروردگار ماست و جز خردمندان كسى متذكر نمى‏شود (7)
    ( سوره مباركه آل عمران )



    یَا إِلَهِی وَ سَیِّدِی وَ مَوْلاَیَ وَ رَبِّی صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِکَ فَکَیْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِکَ



    اگه مي خواي اهل آسمون بهت رحم كنن به اهل زمين رحم كن


  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,097
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    اگر تا امروز حدیث و تفسیر و معنی ظاهری رو باطنی و روایت ها و مبلغین مذهبی نبودن ، تا امروز اثری از قرآن باقی نمی موند ،
    monthly quotes :
    حقیقت نیازمند نقد است ، نه ستایش. فردریش نیچه

    Energy is everything and everything is energy

    I dont understand why there is so much hate between Human Races and Religions

    Become Übermensch


  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    با عرض سلام
    شما حتما شوخی میکنید
    از وسط ایات تعدای کلمه استخراج کرده اید و بعد به انها ایراد میگیرید این نوع جدید بحث است یا ما را .....
    باز خدا را شکر که نگفتید طبق فران خدا فرموده پرستش نکنید یا چیزهای دیگر چون اگر بخواهید میتوانید از وسط ایات جملات و کلمات بد تر از اینها هم جدا کنید اگر مسلمان به ایات تورات یا انجیل تحریف شده ایراد میکیرد کل ایایه را مطرح میکند و حتی ایات قبل و بعد ان را هم در نظر میگیرد نه اینچنین ناشیانه عمل میکند
    وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاء وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ

    يهود گفتند که دست خدا بسته است دستهای خودشان بسته باد و بدين سخن که گفتند ملعون گشتند دستهای خدا گشاده است به هر سان که بخواهد روزی می دهد و آنچه بر تو از جانب پروردگارت نازل شده است ، به طغيان و کفر بيشترشان خواهد افزود ما تا روز قيامت ميانشان دشمنی و کينه افکنده ايم هر گاه که آتش جنگ را افروختند خدا خاموشش ساخت و آنان در روی زمين به فساد می کوشند ، و خدا مفسدان را دوست ندارد

    إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا

    همانا كسانى كه با تو بيعت مى‏كنند جز اين نيست كه با خدا بيعت مى‏كنند (اشاره به بيعت در حديبيه)، (اين دست تو) دست خداست كه بالاى دست آنهاست، پس هر كس پيمان شكند جز اين نيست كه به زيان خود مى‏شكند، و كسى كه بدانچه بر آن با خدا معاهده نموده وفا نمايد زودا كه (خداوند) پاداش بزرگى به او بدهد
    امام صادق علیه السلام درباره آیه فوق‏مى‏فرماید: «مقصود از رنگ خدایى همان دین اسلام است.»

    صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ .....از ایه 136 تا 140 البقره

    » 136. و [شما اى پيروان اسلام!] بگوييد: «ما به خدا و به آنچه بر [پيامبر ]ما فرو فرستاده شده، و به آنچه بر ابراهيم و اسحاق و يعقوب و اسباط فرو فرستاده شده، و به آنچه به موسى و عيسى داده شده، و به آنچه به [ديگر] پيام‏آوران ازسوى پروردگارشان داده شده است، ايمان آورده‏ايم. ما ميان هيچيك از آنان فرق نمى‏نهيم؛ [همه را بى‏هيچ تعصّبى پيام‏آور خدا مى‏دانيم‏] و دربرابر او تسليم هستيم.» 137. پس اگر آنان [نيز] به‏مانند آنچه شما به آن ايمان آورده‏ايد، ايمان آورند، بيقين راه يافته‏اند؛ و اگر روى برتافتند، جز اين نيست كه آنان [راه بيگانگى از حق را گرفته و] در ستيزى آشكارند؛ و خداوند بزودى [شرّ] آنان را از تو دفع خواهد كرد، كه او شنوا و دانا است. 138. رنگ خدايى [بپذيريد! و به توحيد و تقوا كه جانتان را به آن رنگ‏آميزى و آراسته است، بگراييد؛] و چه كسى از خدا خوش‏نگارتر [و چه رنگى از رنگ خدا بهتر]؟! و ما تنها او را مى‏پرستيم. 139. [اى پيامبر!] بگو: «آيا درباره خداى يكتا با ما بحث و گفتگو مى‏كنيد؟! بااينكه او پروردگار ما و پروردگار شماست؛ و عملكرد ما از آنِ ما، و عملكرد شما از آنِ شماست؛ و ما بر او اخلاص مى‏ورزيم.

    و مابقی ایات نیز به همین ترتیب پس اگر انصاف داشته باشید مثل منافقان که از وسط ایات مواردی به نفع خود پیدا میکردند و با حذف مابق میخواستند به منافع خود برسند عمل نمیکردید

    در کتاب مقدس، پیدایش، باب ۳۲، آیات ۲۴ تا ۲۹، شاید کشتی گرفتن یعقوب با خدا هستیم و نصرت یافتن، یعقوب بر خدا:
    «۲۴ و يعقوب تنها ماند و مردي با وي تا طلوع فجر كشتي مي گرفت. 25 و چون او ديد كه بر وي غلبه نمي يابد، كف ران يعقوب را لمس كرد، و كف ران يعقوب در كشتي گرفتن با او فشرده شد. 26 پس گفت: »مرا رها كن زيرا كه فجر مي شكافد. گفت: تا مرا بركت ندهي، تو را رها نكنم. 27 به وي گفت: نام تو چيست؟ گفت:«يعقوب.» 28 گفت: از اين پس نام تو يعقوب خوانده نشود بلكه اسرائيل، زيراكه با خدا و با انسان مجاهده كردي و نصرت يافتي. 29 و يعقوب از او سئوال كرده ، گفت: مرا از نام خود آگاه ساز. گفت: چرا اسم مرا مي پرسي؟ و او را در آنجا بركت داد.»
    اگر میخواهید ایه مطرح کنید باید اینکونه قبل و بعد و حد اقل کل ایه را بگوید نه اینکونه ....
    با سلام
    از نظر لطفتون سپاسگزارم
    نكته اصلي اين نيست كه كسي از جمله اين حقير - مسلمانان را به بت پرستي متهم كنم - بلكه نكته انتخاب رويه ايست واحد در ارزيابي كتب
    در واقع سوال اصلي اين است كه چگونه شما در تاويل و تفسير آيات قران اينگونه به وجه تمثيلي و تشبيهي و سمبوليك بودن واژه ها توجه داريد و متشابهات و محكمات را بكار ميگيريد اما در همين موضوع كشتي گرفتن يعقوب و خدا كه در فرهنگ يهود يك داستان سمبوليك از نوع ارتباط روحاني و مكاشفه اي كه نشان از صميميت و اصرار نبي در گرفتن بركت خاص از خدا دارد و در كلاسهاي ابتدايي مدارس ديني عرضه ميشود بي اعتنا هستيد - چگونه است كه شما آيات قران را بدون تاويل نمي پذيريد ولي در خواندن كتابمقدس همواره تحت اللفظي برداشت كرده و ايراد مي گيريد
    به قول عوام:
    قربون برم خدا را ..........................يك بام و دو هوا را
    اين ور بام گرمه ...........................اون ور بام سردهه
    ویرایش توسط paul : ۱۳۸۹/۱۱/۰۴ در ساعت ۱۴:۱۵
    ( زیرا خدا جهان را آنقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را فرستاد تا هرکه به او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد )انجیل یوحنا 3 : 16


  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط enerji نمایش پست
    اگر تا امروز حدیث و تفسیر و معنی ظاهری رو باطنی و روایت ها و مبلغین مذهبی نبودن ، تا امروز اثری از قرآن باقی نمی موند ،
    یرِیدُونَ أَنْ یطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ«التوبة/32»
    می‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند ولی خداوند نمی‏گذارد تا نور خود را کامل کند هر چند کافران را خوش نیاید

    یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ«الصف/8»
    می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید

    خدایا مرا آن ده که آن به


  9. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    224
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    9 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهاد981 نمایش پست
    یرِیدُونَ أَنْ یطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ«التوبة/32»
    می‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند ولی خداوند نمی‏گذارد تا نور خود را کامل کند هر چند کافران را خوش نیاید

    یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ«الصف/8»
    می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید
    با سلام
    از اينكه هر كس كه سخني از روي ابهام يا انتقاد يا ايراد بيان كند و شما آن كس را كافر بنامي درست نيست - نه با نظر اسلام سازگار است و نه فرهيخته گان مسلمان
    بياد داشته باشيد اگر هر كسي چنين رفتار كند ديگران هم ميتوانند شما را كافر خطاب كنند - در ضمن استفاده ابزاري از آيات قران خود نوعي خاموش كردن آن است
    ( زیرا خدا جهان را آنقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را فرستاد تا هرکه به او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد )انجیل یوحنا 3 : 16

  10. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط paul نمایش پست
    با سلام
    از اينكه هر كس كه سخني از روي ابهام يا انتقاد يا ايراد بيان كند و شما آن كس را كافر بنامي درست نيست - نه با نظر اسلام سازگار است و نه فرهيخته گان مسلمان
    بياد داشته باشيد اگر هر كسي چنين رفتار كند ديگران هم ميتوانند شما را كافر خطاب كنند - در ضمن استفاده ابزاري از آيات قران خود نوعي خاموش كردن آن است
    سلام

    ایا اگر کسی بشما بگوید اگر مبلغین شما نبودند دین شما از بین میرفت کافر نیست ما اعتقاد داریم که انکه دین ما را فرمان داده ان را نگاه خواهد داشت و ما فقط انجام وظیفه میکنیم

    و اینکه از ایات خدا برای اثبات حقانیت خود استفاده کنیم جای نگرانی نیست شما هم اگر میتوانی از کتاب تحریف شده خودتان استفاده کن !
    ضمناً کفر یعنی پوشاندن و ما دلیلی نمیبینیم تا دین خود را بپوشانیم !

    ویرایش توسط بهلول2 : ۱۳۸۹/۱۱/۰۴ در ساعت ۱۴:۳۴
    خدایا مرا آن ده که آن به


  11. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۷
    نوشته
    448
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    2 دقیقه
    دریافت
    90
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط paul نمایش پست
    با سلام
    از نظر لطفتون سپاسگزارم
    نكته اصلي اين نيست كه كسي از جمله اين حقير - مسلمانان را به بت پرستي متهم كنم - بلكه نكته انتخاب رويه ايست واحد در ارزيابي كتب
    در واقع سوال اصلي اين است كه چگونه شما در تاويل و تفسير آيات قران اينگونه به وجه تمثيلي و تشبيهي و سمبوليك بودن واژه ها توجه داريد و متشابهات و محكمات را بكار ميگيريد اما در همين موضوع كشتي گرفتن يعقوب و خدا كه در فرهنگ يهود يك داستان سمبوليك از نوع ارتباط روحاني و مكاشفه اي كه نشان از صميميت و اصرار نبي در گرفتن بركت خاص از خدا دارد و در كلاسهاي ابتدايي مدارس ديني عرضه ميشود بي اعتنا هستيد - چگونه است كه شما آيات قران را بدون تاويل نمي پذيريد ولي در خواندن كتابمقدس همواره تحت اللفظي برداشت كرده و ايراد مي گيريد
    به قول عوام:
    قربون برم خدا را ..........................يك بام و دو هوا را
    اين ور بام گرمه ...........................اون ور بام سردهه
    سلام

    یعنی شما میفرمایید یعقوب دیدار فرزندش را از خدا با اصرار نخواست و یا خواست و به او داده نشد ؟

    خیر ما میگوئیم یعقوب پیامبر مطیع خدا بود و هرگز چیزی را به اصرار از خدا نخواست !

    فرق است بین تاویل و تحریف

    ویرایش توسط بهلول2 : ۱۳۸۹/۱۱/۰۴ در ساعت ۱۵:۰۶
    خدایا مرا آن ده که آن به


صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

فهم معارف در سایه تلمذ, منظور از چله نشینی, مافوق تجرد بودن خدا, مسلمانان پاسخ دهند, معنای لغوی اعتکاف, معنای اصطلاحی اعتکاف, معارف نهفته در آیات قران, نفی تأثیر پذیری ذات بسیط خدا, نفی صفات مادی و حرکت در مجردات, نفی غلبه بر مشیت خدا, نمادی و رمز گونه بودن قران, آیا یهودیان احکامی در دین اسلام وارد کردند؟, آیا اصرار در دعا کشتی گرفتن با خداست؟, ایا آموزه های اسلام به بت پرستی نزدیک است؟, ابعاد وجودی انسان, ازلی بودن خدا و حدوث هرچه غیر از اوست, اسرار عبادات, اعتقاد شیعه نسبت به صفات خبری چیست؟, بطلان صفات ازلی و تغایر با توحید, تناسب مشبه با مشبه به در استعاره, توجه به عدد چهل, توحید افعالی در قران, تسلیم انبیا در مقابل خدا, تشیع و رد صفات خبری و تشبیه, تعامل خدا با انسان در داستان کشتی خدابا یعقوب, دلیل تمسک به متشابهات قران, راههای رسیدن به حقیقت, زیغ قلب و پیروی از متشابهات, صفات خبری خدا و گمراهی گروهی, طریق رهیدن از عالم ماده, عدد چهل و روایات

نمایش برچسب‌ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود