صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا در قرآن اشتباهي وجود دارد ؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    125
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    22

    آيا در قرآن اشتباهي وجود دارد ؟




    با درود
    الله در قرآن می گوید :
    إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ

    در حقيقت پروردگار شما آن خدايى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد سپس بر عرش [جهاندارى] استيلا يافت روز را به شب كه شتابان آن را مى طلبد مى‏پوشاند و [نيز] خورشيد و ماه و ستارگان را كه به فرمان او رام شده‏اند [پديد آورد] آگاه باش كه [عالم] خلق و امر از آن اوست فرخنده خدايى است پروردگار جهانيان

    الله ادعا می کند جهان و زمین و آسمان ها در شش روز یا شش دوره آفریده شده اند ؟
    آیا این اشتباه نیست ؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي علوم قرآن
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۱/۱۵ در ساعت ۱۳:۴۸


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13



    به نام خدا
    در قران كريم چند دسته از آيات وجود دارند كه در خصوص خلقت آسمانها و زمين و زمان آفرينش آنها سخن گفته اند :
    اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَیْنَهُمَا فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَکُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا شَفِیعٍ أَفَلَا تَتَذَکَّرُونَ
    خداوند کسى است که آسمانها و زمین و آنچه را میان این دو است در شش روز [= شش دوران‏] آفرید، سپس بر عرش (قدرت) قرار گرفت؛ هیچ سرپرست و شفاعت کننده‏اى براى شما جز او نیست؛ آیا متذکّر نمى‏شوید؟! «« السجده/4 »»

    و در آیات (ق/38،اعراف/54،حدید/4،فرقان/59) نیز حقیقت آسمانها و زمین در شش روز مطرح شده است.

    حال نگاهی به آیات 9 تا 12 سوره فصلت بیندازیم :

    قُلْ أَئِنَّکُمْ لَتَکْفُرُونَ بِالَّذِی خَلَقَ الْأَرْضَ فِی یَوْمَیْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَندَادًا ذَلِکَ رَبُّ الْعَالَمِینَ
    بگو: آیا شما به آن کس که زمین را در دو روز آفرید کافر هستید و براى او همانندهایى قرارمى‏دهید؟! او پروردگار جهانیان است!
    وَجَعَلَ فِیهَا رَوَاسِیَ مِن فَوْقِهَا وَبَارَکَ فِیهَا وَقَدَّرَ فِیهَا أَقْوَاتَهَا فِی أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ سَوَاء لِّلسَّائِلِینَ
    او در زمین کوه‏هاى استوارى قرار داد و برکاتى در آن آفرید و موادّ غذایى آن را مقدّر فرمود،درست به اندازه نیاز تقاضا کنندگان!
    ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ
    سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالى که بصورت دود بود؛ به آن و به زمین دستور داد: «به وجود آیید (و شکل گیرید)، خواه از روى اطاعت و خواه اکراه!» آنها گفتند: «ما از روى طاعت مى‏آییم (و شکل مى‏گیریم)!»
    فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِی یَوْمَیْنِ وَأَوْحَى فِی کُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَیَّنَّا السَّمَاء الدُّنْیَا بِمَصَابِیحَ وَحِفْظًا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ
    در این هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید، و در هر آسمانى کار آن (آسمان) را وحى (و مقرّر) فرمود، و آسمان پایین را با چراغهایى [= ستارگان‏] زینت بخشیدیم، و (با شهابها از رخنه شیاطین) حفظ کردیم، این است تقدیر خداوند توانا و دانا!
    ..........
    که در این دسته اگر جمع بزنیم مجموع ایام خلقت 8 می شود .دو روز زمین .چهار روز استواری کوهها و تقدیر اوقات و برکات و دو روز خلقت آسمانها:

    8=2+4+2
    پاسخ مشهوری كه به این شبهه داده شده است این است كه " اربعة ایام" (چهار روز) منظور تتمه چهار روز است، به این ترتیب در دو روز اول از این چهار روز زمین آفریده شد، و در دو روز بعد سایر خصوصیات زمین، به اضافه خلقت آسمانها در دو روز مجموعا شش روز (شش دوران) مى ‏شود.
    قبل از پرداختن به پاسخ اصلي و تحليل آيات ذكر اين نكته لازم است
    که" روز" در آیات فوق هرگز به معنى روز معمولى نیست، چرا که قبل از آفرینش زمین و آسمان اصلا روز به این معنى وجود نداشت، بلکه منظور از آن دورانهاى آفرینش است که گاه میلیونها یا میلیاردها سال به طول انجامیده.
    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط هدی : ۱۳۸۹/۱۱/۱۶ در ساعت ۱۵:۵۳
    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    3,123
    مورد تشکر
    119 پست
    حضور
    37 روز 8 دقیقه
    دریافت
    127
    آپلود
    0
    گالری
    13




    اولا تفاوتی آشکار است بین آیات .در تمامی آیاتی که بیان می دارد خلقت آسمانها و زمین در شش روز خلق شده از ماده خلق استفاده شده
    اما در آیه ای که برخی شبهه وارد ساخته اند که مجموع آن می شود 8 روز و مربوط به آسمانها است از لفظ خلق استفاده نشده بلکه از ماده قضی استفاده شده است.

    که ماده قضی با خلق تفاوت دارد و معنی تحکیم کردن و محکم کردن آسمانها را دارد
    بله اگر گفته بود فخلق سبع سَمَاوَاتٍ فِی یَوْمَیْنِ اشکال وارد بود .
    پس نمی توان از ایات استفاده کرد که در شش روز زمین و تقدیرات ..خلق شده و در دو روز آسمانها که بگوییم مجموع آن می شود 8 روز که با دیگر آیات تناقض داشته باشد
    از طرف دیگر آیه دهم ( و جَعَلَ فیها رَوَاسِیَ ...)هم در مورد خلقت زمین نیست بلکه در مورد استوار کردن کوه ها و تقدیر کردن اوقات هست که این مرحله بعد از خلقت صورت گرفته .
    تنها چیزی که می توان گفت در آیات شریفه سوره فصلت تصریح به آن شده در دو روز خلق شدن زمین هست .اما در مورد اینکه آسمانها در چند روز خلق شده اند هیچ بیانی در این آیات نیامده .
    پس تنها می توان گفت خلقت زمین دوروز بوده اما اینکه آسمانها در چند روز بوده را دلیلی از قرآن نداریم که چند روز بوده .

    پس قرآن دو چیز را تصریح نموده :زمین به تنهایی در دو روز خلق شده و مجموع زمین و آسمانها در شش روز.
    که این دو باهم هیچ تناقض و تضادی ندارند

    اليس الله بكاف عبده

    الهی ای فلک هرگز نگردی اگر دور سرحیدر نگردی
    الهی ای نفس بی مهر زهرا درون سینه رفتی برنگردی

    ****
    بشكند دستي كه هتك حرمت اين خانه كرد
    شيعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه كرد

    حضرت زهرا (س) :
    كسی كه عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    21
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    آزادی بیان در این سایت واقعا مشخصه...!!
    نظرات من چرا پاک کردین؟!
    معنی آزادی بیان مسلمانان رو هم فهمیدیم!
    (به خاطر امضا اکانتم رو محدود کردند!)



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۹
    نوشته
    895
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    19 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    1



    نقل قول نوشته اصلی توسط cyrusofgreat نمایش پست
    آزادی بیان در این سایت واقعا مشخصه...!!
    نظرات من چرا پاک کردین؟!
    بله درسته همانطوریکه کورش ارجمند می گوید چرا پاک کردن ؟؟؟

    مگردر خود قرآن در چند جا حق انتخاب بهترین گفته از بین گفته های چندگانه را بیان نکرده است که انتخاب گران را نیز خردمند راستین معرفی کرده است

    الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(الزمر/18)

    به سخن گوش فرامي‏دهند و بهترين آن را پيروي مي‏کنند اينانند که خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان

    وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ (الزمر/55)

    و از نيکوترين آنچه را که از جانب پروردگارتان به سوي شما نازل آمده است پيروي کنيد


    بهتر است شما که پیرو قرآن هستید و آن را وحی ازجانب خدای آسمانها و زمین می شمارید از خشیت الله و عذاب ترسیده و مطابق دستور قرآن کار کنید

    و بگذارید خوانندگان خود سخن استوار تر را از میان سخنان گوناگون گزینش کنند





    ویرایش توسط غلامعلی نوری : ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ در ساعت ۱۶:۰۲

  7. تشکر


  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    2,954
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    16 روز 10 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    611



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلامعلی نوری نمایش پست


    بله درسته همانطوریکه کورش ارجمند می گوید چرا پاک کردن ؟؟؟

    مگردر خود قرآن در چند جا حق انتخاب بهترین گفته از بین گفته های چندگانه را بیان نکرده است که انتخاب گران را نیز خردمند راستین معرفی کرده است

    الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(الزمر/18)

    به سخن گوش فرامي‏دهند و بهترين آن را پيروي مي‏کنند اينانند که خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان

    وَاتَّبِعُوا أَحْسَنَ مَا أُنْزِلَ إِلَيكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ (الزمر/55)

    و از نيکوترين آنچه را که از جانب پروردگارتان به سوي شما نازل آمده است پيروي کنيد


    بهتر است شما که پیرو قرآن هستید و آن را وحی ازجانب خدای آسمانها و زمین می شمارید از خشیت الله و عذاب ترسیده و مطابق دستور قرآن کار کنید

    و بگذارید خوانندگان خود سخن استوار تر را از میان سخنان گوناگون گزینش کنند


    یارب
    سلام جناب غلامعلی
    بستگی داره سخن چی باشه!!
    متاسفانه خیلی از مطالب شما توهین به خدا و مقدسات بوده.شما که اینقدر به آیات قرآن تسلط دارید چرا از عذاب خدا نمیترسید و در باره پروردگار سخنان نامناسب مینویسید.
    اول خود عمل کنید بعد دیگران را از عذاب خدا بترسانید
    یاعلی

    موفق باشید

    یارب

    يا رب منم جويان تو يا خود تويى جويان من

    اى ننگ من تا من منم من ديگرم تو ديگرى




  9. تشکرها 2


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    974
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام بر جناب غلامعلی نوری

    الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(الزمر/18)

    به نظر می رسد مفهوم آیه این باشد که افرادی که دارای این قابلیت باشند که سخنها و دیدگاههایی متفاوت و متضاد را بشنوند و سپس از میان آنها دست به گزینش بزنند و بهترینش را انتخاب کنند شایسته بشارت هستند و حتما موافقید که همه دارای این قابلیت نیستند و تازه برخی هم هستند که اولین سخن را برمی گزینند و دیگر نیازی به شنیدن سخن متفاوت یا متضاد با آن احساس نمی کنند.


  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    17
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام

    بی دین زیاد خودتو اذیت نکن اگه تونستی جواب این ایه رو بدی همه مشکلاتت حل شدنی هست.و خودتتو به شک گرفتار نمیکنی

    أَمْ يقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ(يونس/38)
    ویرایش توسط nematiali : ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ در ساعت ۲۱:۱۸

  12. تشکر


  13. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    125
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    22



    با درود
    متاسفانه این مدت انقدر سرم شلوغ بود که نتوانستم بیایم اما حالا جواب را می دهم
    من منطورم اصلا 6 روز و هشت روز نبود منظور آفرینش آسمان ها در شش روز که آفرینش آسمان بعد از زمین بوده ، قرآن آفرینش آسمان را بعد از زمین فرض می کند و این چیزی است که دفیف از روی تورات و اعتقادات یهود نوشته شده است و من برایتان شرح می دهم :




    كيفيت آفرينش آسمان و زمين

    الله در آياتي به خلقت آسمان و زمين در شش روز اشاره مي‌كند و مي‌ گوید: [إِنَّ رَبَّكُمُ اللهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيامٍ ثُمَّ اسْتَوَي عَلَي العَرْشِ] [الأعراف:54]؛ پروردگار شما، خداوندي است كه آسمان‌ها و زمين را در شش روز آفريد، سپس به تدبير جهان هستي پرداخت.»
    و قريب به همين مضمون در سوره‌هاي يونس آيه 3، هود آيه 7، فرقان آيه 59، سجده آيه 4، قاف آيه 38، و حديد آيه 4 نيز آمده است كه خلق آسمان و زمين را در شش روز بيان كرده است.

    ***
    نخست آسمان خلق شد يا زمين؟
    برخي از يهود از حضرت رسول(ص) پرسيدند: خداوند ابتدا آسمان را آفريد يا زمين را؟ پيامبر(ص) فرمود: «خداوند نخست آسمان را آفريد».
    خداوند نيز در آياتي از قرآن به تقدّم آفرينش آسمان بر زمين اشاره كرده و مي‌فرمايد: [أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا * رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا * وَأَغْطَشَ لَيلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا * وَالأَرْضَ بَعْدَ ذَلِكَ دَحَاهَا] [النَّازعات:27-30] ؛ آيا آفرينش شما (بعد از مرگ) مشكل‏تر است يا آفرينش آسمان كه خداوند آن را بنا نهاد؟! سقف آن را برافراشت و آن را منظّم ساخت، و شبش را تاريك و روزش را آشكار نمود و زمين را بعد از آن گسترش داد.»
    در تفسير دحو الأرض روايت كرده‌اند كه خداوند زمين را كه زير خانه كعبه مانند سفره‌اي جمع بود گستراند و خشكي ابتدا از زير كعبه گسترش پيدا كرد، از اين جهت سرزمين مكّه را «امّ‌القري» نيز مي‌گويند.[2]
    ***

    آسمان در ابتداي خلقت دود بود
    خداوند در سوره فصّلت به كيفيّت خلقت آسمان اشاره مي‌نمايد و مي‌فرمايد: [ثُمَّ اسْتَوَي إِلَي السَّمَاءِ وَهِي دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِيا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَينَا طَائِعِينَ * فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَوَاتٍ فِي يوْمَينِ وَأَوْحَي فِي كُلِّ سَمَاءٍ أَمْرَهَا وَزَينَّا السَّمَاءَ الدُّنْيا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ العَزِيزِ العَلِيمِ] [فصِّلت:11و12]
    سپس آسمان و اجرام آن را خلق فرمود تا از حركت آن شب و روز و فصول و ماه و سال به وجود آيد، چنان‌چه در جايي ديگر مي‌فرمايد: [إِنَّ رَبَّكُمُ اللهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيامٍ ثُمَّ اسْتَوَي عَلَي العَرْشِ يغْشِي اللَّيلَ النَّهَارَ يطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللهُ رَبُّ العَالَمِينَ] [الأعراف:54]؛ پروردگار شما، خداوندي است كه آسمان‌ها و زمين را در شش روز آفريد سپس به تدبير جهان هستي پرداخت با (پرده تاريك) شب، روز را مي‌پوشاند و شب به دنبال روز، به سرعت در حركت است و خورشيد و ماه و ستارگان را آفريد، كه مسخّر فرمان او هستند. آگاه باشيد كه آفرينش و تدبير (جهان)، از آن او (و به فرمان او) ست! پر بركت (و زوال‏ناپذير) است خداوندي كه پروردگار جهانيان است.»
    ***
    كيفيّت خلقت زمين
    در احاديث نبوي(ص) آمده است: «خداوند جوهري سبز رنگ آفريد و از آن هفت طبقه آسمان‌ها و زمين را خلق نمود، آن‌گاه از آنها آب و هوا و بخار را آفريد»، چنان‌چه خداوند در قرآن مي‌فرمايد: [ثُمَّ اسْتَوَي إِلَي السَّمَاءِ وَهِي دُخَانٌ] [فصِّلت:11] ، و سپس آن را تو در تو قرار داد: [الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَوَاتٍ طِبَاقًا] [الملك:3] و آن‌گاه آن را به زينت ستارگان آراست: [إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الكَوَاكِبِ] [الصَّفات:6] ، و رزق مخلوقات را در آن قرار داد: [وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ] [الذاريات:22] ؛ و از رسوبات آب، كره خاكي را آفريد و در حسّاس‌ترين نقطه زمين، خانه كعبه را قرار داد و زمين را از زير خانه گسترده ساخت: [وَالأَرْضَ بَعْدَ ذَلِكَ دَحَاهَا] [النَّازعات:30] ، و چون زمين يك طبقه بود آن را چنان بر هم متراكم نمود كه هفت طبقه گرديد: [أَوَلَمْ يرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا] [الأنبياء:30] ، و پس از آن آسمان را بدون ستون قرار داد[3] و بهشت و جهنّم را آفريد و بهشت را زير عرش الهي و جهنّم را در قعر زمين قرار داد.
    ***
    طبقات هفتگانه آسمان و زمين
    خداوند آسمان را هفت طبقه قرار داد و زمين را نيز هفت طبقه آفريد. اسامي هفتگانه آسمان در قرآن عبارتند از:
    بِناء = [وَالسَّمَاءَ بِنَاءً] [البقرة:22]
    سَقْف = [وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا] [الأنبياء:32]
    طَرَائِق = [وَلَقَدْ خَلَقْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعَ طَرَائِقَ] [المؤمنون:17]
    طِبَاق = [الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَوَاتٍ طِبَاقًا] [الملك:3]
    شِدَاد = [وَبَنَينَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا] [النَّبأ:12]
    رَتْق = [كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا] [الأنبياء:30]
    دُخان = [ثُمَّ اسْتَوَي إِلَي السَّمَاءِ وَهِي دُخَانٌ] [فصِّلت:11]
    اين اسامي براي هر طبقه‌اي از طبقات آسمان است كه جز خداوند و راسخون در علم به تأويل و حقيقت آن آگاهي ندارند

    [JUSTIFYFULL]تمام پیشرفت ها در طول تاریخ اینگونه حاصل شده است که عده ای اجازه نقد و رد باور های رایج و پذیرفته شده زمان خود را به خود داده اند.عده ای به خود این اجازه را داده اند تا به هم عصران زمان خود و آینده گان بگویند که این باور ها دروغ و فریبی بیش نبوده و نیست.
    عده ای به خود این اجازه را داده اند تا بگویند که ای دینداران! ای باورمندان ! تمام باور ها و اعتقادات شما حتی مقدس ترین مقدسات شما هم خرافه و یاوه ای بیش نیست
    [/JUSTIFYFULL]


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    125
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    22



    چند نمونه از این آیات قران رو که کسی نمی تونه مثلش رو بیاره برات میارم استفاده کن
    ویرایش توسط بی دین : ۱۳۹۰/۰۳/۰۸ در ساعت ۱۱:۳۶
    [JUSTIFYFULL]تمام پیشرفت ها در طول تاریخ اینگونه حاصل شده است که عده ای اجازه نقد و رد باور های رایج و پذیرفته شده زمان خود را به خود داده اند.عده ای به خود این اجازه را داده اند تا به هم عصران زمان خود و آینده گان بگویند که این باور ها دروغ و فریبی بیش نبوده و نیست.
    عده ای به خود این اجازه را داده اند تا بگویند که ای دینداران! ای باورمندان ! تمام باور ها و اعتقادات شما حتی مقدس ترین مقدسات شما هم خرافه و یاوه ای بیش نیست
    [/JUSTIFYFULL]


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود