صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: هدف خدا بمعنی باطل نبودن خلقت است نه رسیدن به مقصودی

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0

    دعوت هدف خدا بمعنی باطل نبودن خلقت است نه رسیدن به مقصودی




    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    بر اساس نظریه توحید ، خداوند غنی مطلق است، لذا داشتن هدف برای او بر خلاف تعریف خداست، هدف داشتن یعنی نفی نداشتن و رفتن بسوی داشتن(که همان هدف است) ، سوال اینست خدا چی کم داشت که برای خود هدف قرار داد؟ ایا ایشان به هدف خود رسیده ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    نتیجه اینکه هدف داری برای موجودات ممکن است نه واجب.

    با دروددوست گرامی : بازم یک اشتباه کوچک و درعین حال بسیار بزرگ از شما سر سزده.
    ببینید شما یا خداوند را غنی مطلق میدانید یا نمیدانید.
    اگر نمیدانید که باید برید از اساس وجود چنین خدا را منکر شوید یا سوال کنید تا رفع ابهام شود. که طبعا جوابهای دیگری میطلبد.
    واما اگر خداوند را بی نیاز مطلق میدانید، باید هدف داشتن خدا را معنی و توجیه کنید. و از کتاب آسمانی (قرآن) و البته عقل برای پاسخ به سوالتان کمک بگیرید.
    دراین صورت ، اگر هدف داشتن خدا را بمعنی حق بودن و باطل نبودن خلقت بدانیم بله خداوند در خلقت هستی هدف داشته و آن اینه که جهان را به باطل خلق نکرده ‍قرآن دراینباره به سوال شما چنین پاسخ قاطع میدهد: وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ذَلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ. سوره ص آیه 27 - و آسمان و زمين و آنچه را كه ميان اين دو است به باطل نيافريديم اين گمان كسانى است كه كافر شده [و حق‏پوشى كرده]اند پس واى از آتش بر كسانى كه كافر شده‏اند.
    واگر هدف داشتن را بمعنی فقدان چیزی و رسیدن به آن بدانید . خیر خداوند چنین هدفی ندارد و نمیتواند داشته باشد چون با غنی بودن اوو واجب الوجود بودن سازگار نیست. واینگونه هدف از خصوصیات ممکنات است که فقیر بالذات اندو محتاج .
    بنابراین خلقت انسانها توسط خداوند ازباب هدف داشتن خدا بمعنی اینکه مثلا سودی کسب کند نیست.
    بلکه لازمه واجب الوجود بودن ، فیاض بودن و رحمت نمودن است حال اگر مخلوقی مثل انسان شایسته و لیاقت کسب وجود و دریافت فیض و رحمت از ناحیه خداوند را داشته باشد ، ضرورت دارد که این رحمت وجودی شامل این موجود مستعد بشود . ودرحقیقت اگر خداوند دراینجا این قیض وجودی را به انسان نده ، نقص برخداست.
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۶
    نوشته
    1,957
    مورد تشکر
    3 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    خدای نظریه توحید نه تنها برای ساخت جهان هدف نداشت بلکه برای ساخت انسان هم هدف نداشت . او در بی هدفی مطلق بسر میبرد و می برد.
    ماده که ازلی است و اصلا خلق نشده ، اما کائنات نیز نتیجه صرف وجود خداست.
    دوست گرامی علیجوهر:
    ذکر چنین کلماتی از کسی که خدا راباورمند است سر نمیزند. شما که ماده را ازلی میدانید .و ابتدای هرچیز.
    [quote]
    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    صفت خدا و ذات خدا و تعریف خدا همگی یکی هستند و فرقی هم ندارند. هدف هم یک معنی بیشتر ندارد و آن رسیدن از یک نداشتن به یک داشتن است در نتیجه خدا هدف ندارد چون به قول شما با صفت خدا جور در نمی اید.
    شما که ماده را ازلی و مبداء هر چیز میدانید و درحقیقت از بیخدایی درهستی حرف میزنید ، چگونه به خردتان اجازه میدهید در اینجا با ذهن خودساخته تان صفت خدا و ذات خدا و تعریف خدا و هدف خدا و...همگی را یکجا معنی کنید و نتایج غلط بگیرید.
    آیا بهتر نیست مطالبی را که نمیدانید بپرسید. امیدوارم چنین باشد.
    الهمّ صلّ علی محمّد وآل محمّد

  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    452
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    1- بر اساس نظریه توحید ماده ازلی و در عین حال خدا هم هست. و من می توانم این را ثابت کنم.
    2- کائناتی که من می شناسم مخلوق خدا هستند و نبودند بعدا پیدا شدند - علم هم همین را می گوید-
    3- اما ماده تجلی "روح مطلق هستی " است. - که ازلی و ابدی است.
    4- تعریف کلمه هدف مشخص است. خدای ما هدف نداشت . . نمی خواست نتیجه ای بگیرد.
    5- خدای نظریه توحید "نمی توانست " نیافریند . پس آفرینش نتیجه جبری حظور خداست.

  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    452
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    1- بر اساس نظریه توحید ماده ازلی و در عین حال خدا هم هست.(وجود دارد). منظورم این نیست که ماده همان خداست. و من می توانم این را ثابت کنم.
    2- کائناتی که من می شناسم مخلوق خدا هستند و نبودند بعدا پیدا شدند - علم هم همین را می گوید-
    3- اما ماده تجلی "روح مطلق هستی " است. - که ازلی و ابدی است.
    4- تعریف کلمه هدف مشخص است. خدای ما هدف نداشت . . نمی خواست نتیجه ای بگیرد.
    5- خدای نظریه توحید "نمی توانست " نیافریند . پس آفرینش نتیجه جبری حظور خداست.
    6-حضور و وجود خدای ما یعنی همان وجود ماده و تکامل کائنات.
    7- نمی توان تصور کرد خدا باشد ، چیزی نباشد.

  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    170
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    quote=alijohar;22518]1- بر اساس نظریه توحید ماده ازلی و در عین حال خدا هم هست. و من می توانم این را ثابت کنم.
    2- کائناتی که من می شناسم مخلوق خدا هستند و نبودند بعدا پیدا شدند - علم هم همین را می گوید-
    3- اما ماده تجلی "روح مطلق هستی " است. - که ازلی و ابدی است.
    4- تعریف کلمه هدف مشخص است. خدای ما هدف نداشت . . نمی خواست نتیجه ای بگیرد.
    5- خدای نظریه توحید "نمی توانست " نیافریند . پس آفرینش نتیجه جبری حظور خداست.
    با درود جناب علیجوهر :
    1- نظریه توحید ماده مخلوق است...
    2- ماده نمیتواند مخلوق خدا باشد و درعین حال خداباشد...
    3- ماده با روح فرقشان از زمین تا آسمان است
    4- خدا هدف داشت یعنی بیهوده وباطل خلق نکرد و هدف نداشت یعنی برای رسیدن به چیزی که ندارد....
    5- فکر میکنم حضور را اینگونه مینویسند....
    نتیجه : ننجون که از حرفات چیزی سر درنیاورد؟!!!امید است بیشتر دقت شود.
    برای روشن شدن بیشتر بحث ( ماده و ازلی بودن آن )به این آدرس مراجعه فرمائید .
    http://askquran.ir/showthread.php?t=2630
    ویرایش توسط hoseintabar : ۱۳۸۸/۱۰/۱۲ در ساعت ۱۴:۱۶

  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    6
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    صفت خدا و ذات خدا و تعریف خدا همگی یکی هستند و فرقی هم ندارند. هدف هم یک معنی بیشتر ندارد و آن رسیدن از یک نداشتن به یک داشتن است در نتیجه خدا هدف ندارد چون به قول شما با صفت خدا جور در نمی اید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    بهترین منبع هم خود من هستم اینجا حی و حاضر .


    با چنين پاسخي آن وقت انتظار داريد كسي حرف هاي شما را علمي و قابل خواندن بداند؟

    مرد حسابي اين كه نشد جواب : "بهترین منبع هم خود من هستم " !

    اگر قرار باشد انسان خودش را مرجع هر چيزي بداند كه سنگ روي سنگ بند نمي شود.

    قرآن مي فرمايد:‌
    او کسی است که خورشید را روشنایی، و ماه را نور قرار داد؛ و برای آن منزلگاه‌هایی مقدّر کرد، تا عدد سالها و حساب (کارها) را بدانید؛ خداوند این را جز بحق نیافریده؛ او آیات (خود را) برای گروهی که اهل دانشند، شرح می‌دهد! (يونس: ۵)

    بنا بر اين اگر مي خواهي از دانش هاي قرآني بحث كني و مطلبي را دريابي و ... بايد به سيره اهل دانش عمل كني.
    اگر هم قصد ديگري داري كه خوب ... .


    يه كم در مورد فراز پاياني اين ايه فكر كن. جاي دوري نمي ره.


    بَلْ كَذَّبُوا بِمَا لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذٰلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ ‌[١٠-٣٩] : (ولی آنها از روی علم و دانش قرآن را انکار نکردند؛) بلکه چیزی را تکذیب کردند که آگاهی از آن نداشتند، و هنوز واقعیتش بر آنان روشن نشده است! پیشینیان آنها نیز همین گونه تکذیب کردند؛ پس بنگر عاقبت کار ظالمان چگونه بود!




  8. تشکرها 2


  9. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    452
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    خداوند نظریه توحید در قرآن بما آموخت که بشار ت باد بر بندگانی که سخنان را می شنوند و بهترین را انتخاب می کنند پس اصالت با محتوای کلام است نه اینکه "چون فلان علامه *** چنین گفته پس درست است " ؛
    تو به اندیشه من دقت کن ببین این حرف درست است یا نه ؛ من که یک غلط گیر حرفه ای نیستم تا هم غلط ننویسم و دستم پر باشد از منابع موثقه ! دوست دار ی بحث می کنیم نداری شما را بخیر و ما را به سلامت .
    1- خدای نظریه توحید از آن نظر که غنی مطلق است ، هدفی نداشت چرا که هدف داشتن ویژگی موجودات فقیر است ؛ - حالا منبع این گزاره را از کجابیاورم ؟! بفرما تشریف ببرید اصول فلسفه و روش رئالیسم طباطبایی را بخوانید . - حتما حالا باید بگویم کدام جلد کدام صفحه کدام سطر !-
    2- بر اساس استنباطی که من از متن قرآن کریم کرد ه ام ؛ خداوند خلاق است و این صفت جرء ذات خداست و چون خدا ابدی و ازلی است ؛ پس تجلی خداوند - که همان خلق خداوند است - نیز ازلی و ابدی است . انفکاک بین وجود خدا و تجلی خداوند بر خلاف جهان بینی توحیدی و شرک محض است . - بروید نظریه وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت فیلسوف بزرگ ما ایرانیان را بخوانید-
    3- اما کائنات ازلی نیستند ، نبودند "بعدا" خلق شدند. - بروید نظریه مهبانگ را بخوانید.
    4- خدای نظریه توحید در خلق انسان هدفی نداشت ؛ انسان پیدا شد "چون خداوند وجود دارد" ؛ صرف وجود خداوند یعنی حرکت کائنات به سمت کمال مطلق . در گذر این روند ؛ انسان بصورت فول اتومات پیدا شد !
    5- خداوند نظریه توحید 14 میلیارد سال وقت صرف کرد تا از گل کوزه گران بنده و جنابعالی را بیافریند .چرا آفرید ؟ چون اگر نمی آفرید دیگر افریننده نبود یعنی اصلا خودش هم نبود ! پس آفرید چون بود. - و هیچ کس دیگر نم یتوانست در این مدت بهتر از آدم بسازد-
    این یعنی جهان بینی توحیدی
    ویرایش توسط tabatabay : ۱۳۸۷/۰۳/۲۳ در ساعت ۰۰:۳۵ دلیل: حذف توهين

  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۷
    نوشته
    70
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تناقض !!!




    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    1- خدای نظریه توحید از آن نظر که غنی مطلق است ، هدفی نداشت ...
    2- بر اساس استنباطی که من از متن قرآن کریم کرد ه ام ؛ خداوند خلاق است و این صفت جرء ذات خداست و چون خدا ابدی و ازلی است ؛.....
    3- اما کائنات ازلی نیستند ، نبودند "بعدا" خلق شدند. -..
    با درود جناب علیجوه.
    شما درپست 23 مدعی شدید : ماده که ازلی است و اصلا خلق نشده ..
    و حالا میگید خدا ابدی و ازلی است.
    کلمات متناقض وغیر علمی و غیر مستند درنوشتار شما زیاده. بالاخره خداپرست هستید یا اصل را ماده میدونید؟
    دوست گرامی هدف را دوستان درپست 26 بر دوقسم معنی کردند مراجعه و دقت فرمائید و چیزی را که نمیدونید بخدانسبت ندید. هدفمندی درقرآن بصراحت اومد. بله پست 26 و سوره ص آیه 27 .

  11. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    452
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    1- بر اساس نظریه توحید در عین حال که خدا ازلی و ابدی است ماده هم ازلی و ابدی است. نمی دانم تناقضش در کجاست؟
    2- نکند خدای شما از این اثبات های کشکی که می گویند ماده حادث است "پس " آفریننده ای لازم داره و آن آفریننده خداست استخراج شده ؟ پیامبر ما فرمود لا اله . یعنی چنین خدایی وجود ندارد.

  12. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۷
    نوشته
    67
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    تناقض به اين بزرگي؟!!




    نقل قول نوشته اصلی توسط alijohar نمایش پست
    1- بر اساس نظریه توحید در عین حال که خدا ازلی و ابدی است ماده هم ازلی و ابدی است. نمی دانم تناقضش در کجاست؟
    2- نکند خدای شما از این اثبات های کشکی که می گویند ماده حادث است "پس " آفریننده ای لازم داره و آن آفریننده خداست استخراج شده ؟ پیامبر ما فرمود لا اله . یعنی چنین خدایی وجود ندارد.
    درود بر همه بچه محلاي خوب
    جناب عاليجوهر بنظر ميرسه شما معني ازلي را هم نميدونيد. بعد تعريف خود درآوردي را به توحيد هم نسبت ميديد.
    لا اله را گفتيد. ولي... الالله را فراموش نموديد؟ اله يعني خدا و الله يعني خداي واحد...پس اين چه توحيدي است خدا شما ازاون دم ميزنيد؟!!
    دقت بفرمائيد يا از دوستان اهل علم بپرسيد.

  13. تشکر


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود