جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: توبه و شیطان!!!!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    454
    مورد تشکر
    10 پست
    حضور
    1 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    361
    آپلود
    0
    گالری
    0

    توبه و شیطان!!!!!




    سلام
    یک سوال تو ذهنم اومد
    با وجود اینکه خدا تو قرآن بسیار فرموده که اگه توبه کنید میبخشم.
    آیا با اینکه شیطان این همه گناه کرده ولی بعدش توبه کنه آیا او هم آمرزیده میشه؟؟؟؟؟؟؟



    کارشناس بحث :پاسخگوي مباحث قرآني

    ویرایش توسط mohebbe mother : ۱۳۸۹/۱۲/۱۶ در ساعت ۱۱:۲۰
    http://www.askquran.ir/../../../gall...405/1_L_09.gif


    االلهم صل علی محمد و آل محمد


    اللهم عجل لولیک الفرج(ع)

    اللهم صل علی محمد و آل محمد

  2. تشکرها 3


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mohebbe mother نمایش پست
    سلام
    یک سوال تو ذهنم اومد
    با وجود اینکه خدا تو قرآن بسیار فرموده که اگه توبه کنید میبخشم.
    آیا با اینکه شیطان این همه گناه کرده ولی بعدش توبه کنه آیا او هم آمرزیده میشه؟؟؟؟؟؟؟



    کارشناس بحث :پاسخگوي مباحث قرآني
    با عرض سلام
    امام باقر(ع) نقل است که شیطان به نوح چنین گفت:در سه مورد بیاد من باش که آن سه بزنگاه من است.هنگامی که به خشم آیی و موقعی که میان دو کس داوری کنی و آن زمان که با زن نامحرم در حالی باشی که دیگری با شما نباشد.در روایتی دیگر است که او از یکی از پیامبران الهی درخواست شفاعت کرد.او خواست تا پیامبر خدا از درگاه الهی سؤال کند آیا امکان بازگشت برای او هست یا نه؟خطاب رسید:ای پیامبر ما! به او بگو:اگر بر قبر آدم سجده نماید او را خواهم بخشید.هنگامی که پیغام به او رسانیده شد، پاسخ داد:هنگامی که آدم زنده بود بر او سجده نکردم،حال که مرده و جسدش با خاک قرین شده،چگونه سجده نمایم؟
    البته این را هم با ید بگویم که از نظر ظاهر سجده نکردن ابلیس به انسان درست است چون غیر از خداوند هیچ چیز قابل سجده نیست ولی حکمت فرمان خدا بر سجده به ادم به نظر بنده در جای دیگری است همانطور که میدانیم ابلیس به عنوان موجودی مختار و صاحب اختیار به جایگاهی رسید که ارزوی هر موجودی است تا جای که او را اعزازیل یعنی عزیز شده میگفتند و ابلیس قصد تصاحب مقام بالا تر که همان روح عظم یا صادر اول را دا شت ولی خداوند میفرماید
    احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا امنا و هم لا يفتنون
    (آيا مردم گمان كرده‏اند كه همين كه ادعاى ايمان كردند، آنها را به حال خود رها مى‏كنيم و آنها را امتحان نمى‏كنيم؟)
    و براى اينكه نشان دهد كه امتحان يكى از سنتهاى دائمى و لا يتغير الهى است مى‏فرمايد:
    و لقد فتنا الذين من قبلهم
    بطور قطع بدانيد كه ما كسانى كه قبل از شما بوده‏اند مورد آزمايش قرار داديم و ديگر اينكه به انسانها بفهماند كه صالح كيست و ناصالح كيست
    به خاظر این بود که خداوند به تمام فرشتگان درگاه و ابلیس دستور سجده بر ادم را داد از دو جهت 1 امتحان ابلیس که ایا از تمام جهات کامل شده یا نه و هم از جهت خلقتی که انجام داده بود و لن زمان که ابلیس سجده نکرد به این معنا بود که با اینکه به بالا ترین مکان ممکن رسیده ولی کامل نیست و شایستکی ان روح عظم را ندارد 1 به خاطر نافرمانی 2 بخاطر تکبر 3 بخاطر مقایسه 4 بخاطر ارزش گذاری
    پس چون بر شیطان مسلم شد که او نمیتواند داری ان روح عظم شود تصمیم بر ان کرفت که انسان هم به ان روح عظم نرسد و باز اینجا مرتکب خطای حسادت شد در جمع بندی چون شیطان امیدی به رسیدن به ان روح عشیم و خلیف الله شدن ندارد فقط قصد این را پیدا کرده که انسان را نیز باز دارد بنابر این توبه نخواهد کرد چون فهمید که از امتحان خداوند موفق بیرون نیامده و از اوج به اسفل سافلین سقوط کرده و خداوند او را به پست‌تر رتبه امکان برگردانید و او خود دیگر امید ندارد ولی در رحمت خداوند بر روی تمام موجودات باز است
    همانطور که ادم خطا کرد و بعد توبه نمود و خداوند او را بخشید

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۱۲/۱۴ در ساعت ۱۹:۱۷
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    17
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    در انجيل برنابا - كه اقرب اناجيل به صحّت است - نوشته شده كه حضرت عيسى عليه السّلام براى ابليس شفاعت كرد: «خدايا اين مدّتها عبادت تو را مى كرد، تعليمات مى كرد، فلان مى كرد، بيا از گناهانش ‍ بگذر»!
    با اينكه از زمان آدم تا زمان عيسى عليه السّلام چه كارها، چه فسادها كرده بود. اين چه نورى است كه حتّى به اين هم ترحّم كرد {كه گفت }: خدايا از تقصيراتش بگذر!
    {خداوند} فرمود: «بله ، من حاضرم ببخشم ، بيايد بگويد من گناه كردم ، اشتباه كردم ، ببخش ، همين ؛ بيايد و بگويد: «أَخْطَاْتُ فَارْحَمْنى » بيايد اين دو كلمه را بگويد.
    حضرت عيسى عليه السّلام خيلى خوشحال شد كه كارى در عالم انجام داد، يك كارى كه ديگر مثل ندارد. از زمان آدم تا به حال پر از فساد و اِفساد، حالا واسطه مى شود و وساطتش اثر كرد، قبول شد.
    از همان راهى كه داشت ، شيطان را صدا زد، گفت : «بيا، من براى تو بشارت آوردم !»

    گفت : «از اين حرفها زياد است »
    حضرت عيسی گفت : تو خبر ندارى ، اگر بدانى ، سعى مى كنى ، حريص مى شوى كار را بفهمى .»
    گفت : «من به تو مى گويم اعتنا به اين حرفها نداشته باش ، از اين حرفها زياد است ».
    گفت : «تو خبر ندارى {خداوند} مى خواهد تمام اين مفاسد با دو كلمه خلاص شود.»
    گفت : «بگو ببينم چه بوده است .»
    گفت : «اينكه تو بيايى و در محضر الهى بگويى : «خدايا! أَخْطَاْتُ فَارْحَمْنى ، من اشتباه كردم ، تو ببخش .»
    ببينيد چقدر ما به خودمان ظلم مى كنيم كه به سوى خدا نمى رويم ، به سوى چه كسى مى رويم ؟ آخرش افتادن ميان چاه است ، آخرش پشيمانى است ؛ خوب چيزى كه مى دانى آخرش پشيمانى است ، حالا ديگر نرو.
    {شيطان } گفت : «نه ، او بايد بيايد و بگويد من اشتباه كردم ! تو ببخش ! چرا؟! به جهت اينكه لشكر من از او زيادتر است ! آن ملائكه ايى كه با من سجود نكردند و تابع من شدند، آنها لشكر من هستند! شياطين هم لشكر من هستند، آن اَجِنّه اى هم كه ايمان به خدا نياوردند لشكر من هستند، تمام بت پرستهاى بشر، لشكر من هستند!»
    اين به زيادتى لشكر در روز قيامت مى خواهد مغرور شود! آنجا جاى زيادتى و كمى نيست . هر چقدر زياد باشد جهنّم مى گويد: (هَلْ مِنْ مَزيدٍ). آن وقت تو مى خواهى با زيادتى لشكر كار بكنى ! بله لشكر تو زياد است {امّا} جهنّم جايشان مى شود؛ جهنّم نمى گويد: «اتاق نداريم » جهنّم مى گويد: «هر چقدر هست بياوريد، «هَلْ مِنْ مَزيدٍ؟» يعنى اينكه بياوريد، هر چه زيادتر بياوريد، جا داريم !
    حضرت عيسی گفت : برو ملعون ! نتوانستيم براى تو هم كارى بكنم . تو مى گويى : خدا بايد بيايد من او را ببخشم !؟

    مقصود، حلّ اين مطالب به «علم و جهل ، دانستن و ندانستن ، عالم بودن و جاهل بودن » دَوْر مى زند. اصل مطلب از جهلِ اين بدبخت است . تو اى جاهل ! مى گويى : «چيزى كه آتش شد ديگر ممكن نيست براى خاك خضوع بكند؟» آدم خاكِ به تنهايى است ، يا مجموعِ خاك و يك پاك ديگرى است ؟ تو هم كه فقط آتش نيستى مثل آتش هاى جامد، روح دارى ، مكلّفى ، يك آتشِ مكلّف هستى . {خداوند} به تو فرمود: (أُسْجُدُوا) سجده نكردى ؛ قهراً مجموع روح و جسم انسان يا جنّ يا شيطان يا مَلَك مى شود.
    اين بدبخت خيال كرد كه همين بدن او با بدن اين ، اين ظلمانى و آن نورانى است ؛ ديگر محال است نورانى براى ظلمانى سجده و خضوع كند؛ ديگر نمى داند كه اين نورانى است .
    اى جاهل ! آيا نمى دانستى آن وقتى كه مجلس امتحان ، درس ‍ امتحان شد، تمام ملائكه ، عاجز بودند و عاجز ماندند از اسامى آنهايى را كه خداوند اشاره كرد اسمهاى اينها را بگوييد، يا خودشان ، يا ساير ملائكه ، يا ساير اشياء، همه عاجز بودند. {گفتند}: ما خودمان از خودمان چيزى نداريم ؛ هر چيزى كه به ما ياد دادى بلد هستيم و هر چيزى را كه ياد ندادى بلد نيستيم . {خداوند} به آدم فرمود: «تو بگو!» {آدم } تمام اسامى را بيان كرد.
    حالا كه فهميدى آدم بر تمام ملائكه - با آن همه عظمت ها و اختلاف مراتب در ملائكه - تفوّق پيدا كرد و مقدّم شد، و حال كه فهميدى كه آدم بر تو و همه ملائكه مقدّم است ، باز هم خجالت نكشيدى ، باز هم گفتى : (خَلَقَتنى مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طينٍ)؟ باز هم جاى اين {حرف } است ؟ باز هم نفهميدى !؟
    ببينيد ميزان ، علم و جهل است خوب اگر {تا به حال } نفهميدى كه آدم بايد {به } آنچه معلوماتش است عمل كند، از حالا توبه بكن اقلاً حالا بپرس : «آيا توبه من قبول مى شود يا نه ؟»
    و على هذا، ببينيد چقدر ما غافليم ! چقدر ما به خودمان ظالميم كه واضحات را زير پا مى گذاريم ، مطلب همين است ، دائر مدارِ اين است كه اگر معلومات ما زير پا نباشد {و} مجهولات ما عملى نشود، كار تمام است .





    به نقل از سایت آیتالله العظمی بهجت.



  6. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    سلام به همه دوستان و تشکر از مطالب خوبتان
    رایانه بنده مشکل داشت لذا پاسخ با کمی تأخیر درج شد.

    رحمت الهی محدودیتی ندارد و همه را فرا گرفته و اصلا یکی از علل آفرینش همین بهره مندی از خان رحمت بی کران الهی معرفی شده است:

    إِلاَّ مَنْ رَحِمَ رَبُّكَ وَ لِذلِكَ خَلَقَهُمْ (هود/119)
    مگر كسى را كه پروردگارت رحم كند! و براى همين (پذيرش رحمت) آنها را آفريد


    پس از جهت رحمت و آمرزش الهی محدودیتی وجود ندارد و خدای سبحان همیشه توبه پذیر است؛
    اما ابلیس آگاهانه و با اختیار خود از فرمان الهی سرباز زده و بر گمراهی بندگان خدا قسم یاد نموده و در این گمراه نمودن دیگران از مسیر حق، عزمش را جزم نموده است و هرگز هم توبه نخواهد کرد:

    قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعينَ (ص/82)
    گفت: «به عزّتت سوگند، همه آنان را گمراه خواهم كرد

    یعنی آگاهانه و با اختیار خود مسیر باطل را برگزیده و خود را از لوای رحمت خاصه الهی خارج و محروم نموده است.

    البته این مطلب به ابلیس اختصاصی ندارد و در مورد کفار هم مطلب به همین شکل است یعنی آگاهانه و با اختیار خود، از مسیر حق خارج شده اند و نمی خواهند به تبعیت حق تن دهند:

    وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدينَ (نمل/14)
    و آن را از روى ظلم و سركشى انكار كردند، در حالى كه در دل به آن يقين داشتند! پس بنگر سرانجام تبهكاران (و مفسدان) چگونه بود


    شما هم که الحمدلله در مسیر حق هستید، با اراده و اختیار خود در این مسیر ثابت قدم هستید و اختیار و توان این را دارید که معاذ الله بیراهه بروید و با مسیر ابلیس همراه شوید، اما چون به برکت آموزه های قرآنی راه را از بیراهه شناخته اید، آزادانه و آگاهانه در راه حق قدم برمی دارید و رنج های احتمالی پیمایش مسیر حق را هم برای کسب رضوان الهی و رستگاری و فوز عظیم به جان می خرید پس آگاهی، آزادی، اختیار، انتخاب حق از باطل برای همگان وجود دارد اما این بسته به اراده و انتخاب ما دارد. ابلیس هم آگاهانه در این کج راهه قدم گذاشته و هرگز برنخواهد گشت و توبه نمی کند و الا از جهت توبه پذیری در رحمت الهی همیشه به روی همه بندگان باز است.

    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۸۹/۱۲/۱۷ در ساعت ۱۳:۴۲
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    50
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0





    با سلام و درود

    اگر اشتباه نکنم، در روایتی آمده که یکی از پیامبران خواست واسطه بین خدا و شیطان شود و به شیطان پیشنهاد توبه داد، ولی خود شیطان حاضر به توبه نشد.

    لذا شیطان توبه کردنی، و نیز بخشودنی نیست.






  8. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط شمع شب نمایش پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط شمع شب نمایش پست
    با سلام و درود
    اگر اشتباه نکنم، در روایتی آمده که یکی از پیامبران خواست واسطه بین خدا و شیطان شود و به شیطان پیشنهاد توبه داد، ولی خود شیطان حاضر به توبه نشد.
    لذا شیطان توبه کردنی، و نیز بخشودنی نیست.

    درود خداوند بر شما،
    روایت مورد اشاره شما اینست:


    وَ عَنْ أَنَسٍ قَالَ إِنَّ نُوحاً لَمَّا رَكِبَ السَّفِينَةَ أَتَاهُ إِبْلِيسُ فَقَالَ لَهُ نُوحٌ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا إِبْلِيسُ قَالَ فَمَا جَاءَ بِكَ قَالَ جِئْتُ تَسْأَلُ لِي رَبَّكَ هَلْ لِي مِنْ تَوْبَةٍ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنَّ تَوْبَتَهُ أَنْ يَأْتِيَ قَبْرَ آدَمَ فَيَسْجُدَ لَهُ قَالَ أَمَّا أَنَا لَمْ أَسْجُدْ لَهُ حَيّاً أَسْجُدُ لَهُ مَيِّتاً قَالَ فَاسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ :

    این روایت از زبان انس بن مالک نقل شده (و به پیامبر اکرم استناد داده نشده)؛ انس بن مالک می گوید:
    وقتی نوح (ع) سوار کشتی شد، ابلیس نزد او آمد.
    نوح نبی پرسید: کیستی؟
    گفت: ابلیسم.
    نوح نبی پرسید: چه می خواهی؟
    گفت: آمده ام تا از پروردگارت بپرسی، آیا برای من هم توبه ای وجود دارد؟
    پس خداوند به نوح وحی فرستاد که توبه او اینست که برود و بر قبر آدم سجده کند.
    ابلیس پاسخ داد: زمانی که آدم زنده بود برایش سجده نکردم، حالا [بروم و] برای مرده اش سجده کنم؟!
    پس کبر ورزید و از کافران گشت.


    این روایت که از زبان انس نقل شده، در بحار الأنوار(ج‏60/ص281) آمده و مصدر اصلی روایت که بحار آن را نقل نموده، روایتی از اهل سنت است که سیوطی در درّ المنثور (ج1/ص51) نقل می کند.

    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند


  9. تشکرها 3


  10. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    454
    مورد تشکر
    10 پست
    حضور
    1 روز 5 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    361
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام.
    پس اونی که دوستمون گفته که ابلیس با حض رت عیسی حرف زده اشتباهه؟
    http://www.askquran.ir/../../../gall...405/1_L_09.gif


    االلهم صل علی محمد و آل محمد


    اللهم عجل لولیک الفرج(ع)

    اللهم صل علی محمد و آل محمد

  11. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۹
    نوشته
    35
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    7 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط mohebbe mother نمایش پست
    سلام.
    پس اونی که دوستمون گفته که ابلیس با حض رت عیسی حرف زده اشتباهه؟
    نه چه ربطی داره؟

  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2



    نقل قول نوشته اصلی توسط mohebbe mother نمایش پست
    سلام.
    پس اونی که دوستمون گفته که ابلیس با حض رت عیسی حرف زده اشتباهه؟

    بنده در منابع روایی شیعه جستجو کردم اما جز روایت پیشگفته (در پست 6)، روایتی دیگر که مرتبط با سؤال و جواب انبیا درباره توبه ابلیس باشد، نیافتم. مطلب مورد اشاره شما، همانطور که جناب amess نقل کرده اند از انجیل برناباست. اینکه در روایات ما ظاهرا این مطلب نیامده، دلیل بر نادرستی آن نیست. ممکن است اصل جریان نقل شده، صحیح باشد زیرا به گفته روایات، ابلیس با انبیا در مواضع مختلف سؤال و جواب داشته؛ به عنوان نمونه:

    [قصص الأنبياء عليهم السلام‏] الصَّدُوقُ بِإِسْنَادِهِ عَنِ ابْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ بُرَيْدٍ الْقَصْرَانِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع صَعِدَ عِيسَى ع عَلَى جَبَلٍ بِالشَّامِ يُقَالُ لَهُ أَرِيحَا فَأَتَاهُ إِبْلِيسُ فِي صُورَةِ مَلِكِ فِلَسْطِينَ فَقَالَ لَهُ يَا رُوحَ اللَّهِ أَحْيَيْتَ الْمَوْتَى وَ أَبْرَأْتَ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ فَاطْرَحْ نَفْسَكَ عَنِ الْجَبَلِ فَقَالَ عِيسَى ع إِنَّ ذَلِكَ أُذِنَ لِي فِيهِ وَ هَذَا لَمْ يُؤْذَنْ لِي فِيهِ (بحارالأنوار ج : 14 ص : 271)

    ترجمه:
    پیشنهادی شیطانی و پاسخی موحدانه!

    از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: عیسی (ع) بالای کوهی از کوههای شام رفت که نام آن کوه «اریحا» بود. در این حال ابلیس در تمثال پادشاه فلسطین بر او ظاهر شد و گفت: ای روح الله! تو مردگان را زنده می کنی و کور مادر زاد و مبتلا به پیسی را شفا می دهی، پس خودت را از کوه بینداز! [تو که مرده زنده می کنی و چنین قدرتی داری، دیگر نباید از مردن و آسیب جسمی بترسی زیرا می توانی با قدرتی که داری، دوباره خودت را زنده کنی و دردت را نیز درمان کنی!]

    عیسی (ع) پاسخ داد: درباره آنها (=زنده کردن مرده و شفای کور مادر زاد و پیسی) به من اذن داده شده [یعنی قدرتیست که خدا به من داده و از خودم نیست] اما اینها [=پرت شدن از کوه و نجات آنچنانی] به من اذن داده نشده [یعنی چنین اجازه ای ندارم و چنان قدرتی بر درمان و التیام هم از خود ندارم].
    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۱۱/۱۹ در ساعت ۰۳:۰۹
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود