جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593

    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐




    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین

    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    بخشی از آیات قرآن کریم به بیان ثواب و عقابیست که در قیامت نصیب انسانها می شود. به آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند وعده بهشت و نعمتهای بهشتی داده شد و کسانی را که به آیات الهی و دعوت فرستادگان او پشت کرده و به گناه و معصیت خو کردند از جهنم و عذابهای آن برحذر داشت.

    میزان جزا و پاداش اعمال

    در این مقاله به این موضوع می پردازیم که میزان جزا و پاداش اعمال چقدر خواهد بود؟
    به عبارت دیگر گنهکار را چه میزان عذاب می کنند و اهل طاعت و بندگی را تا چه حد پاداش می دهند؟
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐
    در قیامت عذاب به میزان گناه است

    از آیات سوره نبأ به دست می آید که هر گناهی تنها یک عذاب خواهد داشت؛ به اصطلاح یکی در برابر یکی. خداوند متعال در بیان مجازات تبهکاران می فرماید:

    «لَّا یَذُوقُونَ فِیهَا بَرْدًا وَ لَا شَرَابًا * إِلَّا حَمِیمًا وَ غَسَّاقًا * جَزَاءً وِفَاقًا * إِنهَُّمْ كَانُواْ لَا یَرْجُونَ حِسَابًا * وَ كَذَّبُواْ بَِایَاتِنَا كِذَّابًا»؛
    (24-28/نبأ):
    دوزخیان در جهنم نه هوای خنكى مى‏چشند و نه آشامیدنى باب طبعی؛ مگر آب جوشان و چركاب و خونابه‏اى از بدن دوزخیان‏ و این جزایی است که با اعمالشان وفق دارد (بیشتر نیست)؛ زیرا اینها کسانی بودند که به روز حساب امیدى (باوری) نداشتند و آیات ما را به شدت و با همه وجود انكار مى‏كردند.
    علامه طباطبایی(ره) در تفسیر این بخش می فرماید:
    « "جَزاءً وِفاقاً" دلالت دارد بر مطابقت كامل بین جزا و عمل، پس انسان با عمل خود نمى‏جوید مگر جزایى را كه مو به مو مطابق آن باشد.»
    (المیزان20/273)

    دو نکته مهم
    در مورد این اصل ممکن است سوالهایی پیش بیاید که ما در اینجا دو نکته ذکر می کنیم تا پیشاپیش، جواب آنها را داده باشیم.
    نکته اول:
    برخی کارهای نامشروع در نظر ما یک گناه است اما در حقیقت و در واقع با این کار دو گناه صورت گرفته است از این رو دو تا هم جزا و عذاب خواهد داشت. مانند این نمونه:
    «یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ مَن یَأْتِ مِنكُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَینْ‏ِ وَ كاَنَ ذَالِكَ عَلىَ اللَّهِ یَسِیرًا»(30/احزاب)؛
    اى همسران پیامبر! هر كس از شما كار بسیار زشت آشكارى مرتكب شود عذاب براى او دو چندان خواهد شد، و این كار برای خدا آسان است‏.
    علت این عذاب دو برابر،
    دو گناهه بودن معصیت های آشکاری است که همسر پیغمبر صلی الله علیه و آله مرتکب می شود: یک گناه همان فعل حرامی است که انجام می دهد و گناه دوم، لطمه زدن به آبرو و حیثیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.
    (ر.ک تفسیر نمونه17/283) ب
    نابراین عذابشان دو چندان است.
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

  4. تشکر


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐
    نکته دوم:
    این جزای موافق هم بعد از این است که آن گناه با شوینده هایی که خدا قرار داده است پاک نشود و با داروهایی که او مقرر کرده درمان نشود. این پاک کننده ها و داروهای درمانگر عبارتند از: توبه، عمل صالح، رنج دنیوی، سختی جان کندن، فشار قبر، عذاب برزخ، شفاعت(انبیا و اولیا ع علما و شهدا و صلحا و ...) ، دعای گذشتگان و آیندگان و ...
    در نهایت اگر شدت و عمق گناه به حدی بود که هیچکدام از این امور نتوانست در آن کارگر بیفتد نوبت به سوزاندن زخم می رسد که فرمودند:
    «آخِرُ الدَّوَاءِ الْكَیُّ»؛
    آخرین دارو و راه درمان سوزاندن است.
    (نهج البلاغه، خطبه 168)
    در هر صورت، این یک قانون الهی است که فرمود:
    «مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَلا یُجْزى‏ إِلاَّ مِثْلَها»؛
    آنان كه به صحنه قیامت و حساب، كار بد بیاورند، جز به مانند آن مجازات نبینند.
    (160/انعام)
    اما ثواب حداقل ده برابر است
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    در همان آیه 160/انعام آمده است:
    «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها»؛
    هر کس که کار نیکی به صحنه حساب بیاورد ده برابر به او پاداش خواهند داد؛ یعنی ده ثواب در مقابل یک عمل صالح به او می دهند.
    اگر هم گفتیم «حداقل» با در نظر گرفتن آیاتی بود که به زودی ذکر خواهیم کرد.
    نکته مهم : این ثواب به شرط بقاء عمل در نامه اعمال است زیرا اعمال صالح ممکن است در اثر برخی گناهان دچار آسیب شده و همه یا بخشی از آنها نابود شود از این رو فرمود: «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ»؛ هر کس حسنه ای را بیاورد ده برابر پاداش به او می دهیم.
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

  6. تشکر


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐
    سخنی تکان دهنده از امام سجاد علیه السلام

    حضرت مرتب می فرمود:
    «وَیْلٌ لِمَنْ غَلَبَتْ آحَادُهُ أَعْشَارَهُ»؛
    وای بر کسی که جمع کیفرهای تک تک او از ده تا ده تا ثوابی که به او می دهند بیشتر شود.(معانی الاخبار/248)

    بلکه بیش از ده برابر

    خداوند متعال در آیه 89 نمل و نیز 84 قصص می فرماید:
    «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْها»؛
    هر کس عمل صالحی بیاورد پاداشی بهتر نصیب او می شود.
    همانطور که ملاحظه می شود این خیریت در تعداد خاصی منحصر نشده است و می تواند شامل بیش از ده برابر هم بشود.
    بلکه هر چه بخواهد

    خداوند متعال می فرماید:
    «وَ الَّذِى جَاءَ بِالصِّدْقِ وَ صَدَّقَ بِهِ أُوْلَئكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ * لهَُم مَّا یَشَاءُونَ عِندَ رَبهِِّمْ ذَالِكَ جَزَاءُ الْمُحْسِنِینَ»؛
    و آنكه سخن راست و درست آورد و كسانى كه آن را باور كردند، اینانند كه پرهیزكارانند. براى آنان هر چه بخواهند نزد پروردگارشان فراهم است. این است پاداش نیكوكاران. (33-34/زمر)
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

  8. تشکرها 2


  9. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    12,395
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    12 ساعت 57 دقیقه
    دریافت
    45
    آپلود
    0
    گالری
    593



    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐
    عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    علامه طباطبایی(ره) در تفسیر آیه 38 سوره مبارکه نور
    « لِیَجْزِیهَُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ مَا عَمِلُواْ وَ یَزِیدَهُم مِّن فَضْلِهِ وَ اللَّهُ یَرْزُقُ مَن یَشَاءُ بِغَیرِْ حِسَابٍ»
    اینگونه می نویسد:
    معنى جمله " لِیَجْزِیَهُمُ اللَّهُ أَحْسَنَ ما عَمِلُوا"
    این است كه خداى تعالى به ایشان در مقابل هر عمل صالحى كه در هر باب كرده‏اند پاداش بهترین عمل در آن باب را مى‏دهد و برگشت این حرف به این مى‏شود كه خدا در اعمال صالح ایشان خرده‏گیرى نمى‏كند، تا باعث نقص عمل و انحطاط ارزش آن شود، در نتیجه عمل حسن ایشان احسن مى‏شود.
    كلمه فضل در جمله
    " وَ یَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ"
    به معناى عطاء است، و این خود نص در این است كه خداى تعالى از فضل خودش آن قدر مى‏دهد كه بیش از اعمال صالح آنها می شود. از این آیه روشن‏تر آیه 35 سوره ق است که مى‏فرماید:
    " لَهُمْ ما یَشاؤُنَ فِیها وَ لَدَیْنا مَزِیدٌ"
    هر چه بخواهند و تصور کنند ما به ایشان می دهیم و نزد ما پاداشهایی دارند فراتر از تصورشان.
    و این پاداش زیادى غیر از پاداش اعمال است و از آن عالى‏تر و عظیم‏تر است؛ چون چیزى نیست كه خواسته انسان به آن تعلق گیرد و یا با سعى و كوشش به دستش آورد و این عجیب‏ترین وعده‏اى است كه خدا به مؤمنین داده و ایشان را به آن بشارت مى‏دهد.
    ( ر.ک: المیزان ‏15/179-180)

    گریزی به یک روایت
    اکنون معنای این روایت قدری برای ما روشن می شود که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
    «إِنَّ لِعَلِیٍّ وَ شِیعَتِهِ مِنَ اللَّهِ مَكَاناً یَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ‏»؛
    به حقیقت که برای علی (علیه السلام) و شیعیان او در نزد خدائنت متعال جایگاهی است که اولین و آخرین (تمام) مخلوقات حسرت آن را می خورند.(إرشاد القلوب ج‏2 ص292)
    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    جهان در حسرت آيينه مانده ست
    گرفتار غمي ديرينه مانده ست
    شب سردي ست بي تو بودن ما
    بگو تا صبح چند آدينه مانده ست؟

  10. تشکرها 2


  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۰
    نوشته
    593
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 23 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0




    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐


    ترازوي خداوند چگونه است؟

    آيا ميدانيد همه چيز به نفع مؤمن محاسبه ميشود؟

    خداوند محاسبه اعمال بندگان خود را روز حساب به گونه اي مقرر كرده است كه نتيجه محاسبه به سود مؤمنين تمام شود و در حالي كه مجازات هر گناهي بيشتر از همان گناه نيست پاداش نكوكاران را تا جائي ضريب افزايش عنايت فرموده كه گاهي يك عمل به اندازه يك عمر عبادت افزايش مي يابد و در اين ياد داشت به اختصار با استناد به آيات قران و روايات به چگونگي محاسبه اعمال مي پردازيم و ملاحظه خواهيد فرمود كه خداوند در اين حساب كشي كاملا جانب دارانه و به نفع مؤمنين مقررات وضع فرموده است.
    1- گناهان بلافاصله ثبت نمي شود
    در اصول كافي جلد دوم صفحه 317تا 319 رواياتي آمده است كه در آن به عدم ثبت گناهان تا مهلت مشخصي اشاره شده كه اگر در اين مدت صاحب گناه استغفار كند يا عمل خيري انجام دهد گناهش ثبت نميشود واين مهلت يك روز و هفت ساعت ذكر شده است ، به يك روايت از اين قبيل روايات اشاره ميشود.كافي ج 2 ص 317 حديث 3 {امام صادق (ع) فرمود زماني كه بنده ، گناهي مرتكب شود هفت ساعت به او مهلت داده ميشود اگر استغفار كرد گناهش نوشته نميشود و اگر تا پايان مهلت استغفار نكرد ثبت ميشود و بدرستيكه مؤمن گناه ميكند و بعد از 20 سال متذكر شده واستغفار مي نمايد و خدا گناهش را مي آمرزد ولي كافر بلافاصله گناهش را فراموش ميكند.}
    2- نيت خير بدون عمل به آن ثبت ميشود ونيت عمل بد ثبت نمي شود
    امتياز ديگري كه خدا به مؤمنين داده اين است كه اگر تصميم به كار خيري گرفتند هرچند موفق به انجام آن نشوند خداوند پاداش آن را به آنان عطا ميكند ولي اگر تصميم به گناهي گرفتند تا آنرا انجام ندهند مجازاتي براي آنان نوشته نميشود به روايت زير توجه كنيد:[الكافي‏] ج 2 ص 313ح 4: {فضيل از امام صادق عليه السلام از قول پيامبر صلي الله عليه واله نقل ميكند كه فرمود : بنده خدا تصميم به انجام كار خيري ميگيرد اگر موفق به آن نشود خداوند بخاطر نيت نيكش به اندازه آن كار به او پاداش ميدهد و اگر آنرا انجام دهد ده برابر پاداش ميگيرد واگر بنده تصميم به انجام كار بدي بگيرد وآنرا انجام ندهد كيفري ثبت نميشود واگر آنرا انجام دهد تا هفت ساعت به او مهلت داده ميشود و ملك كاتب حسنات به ملك كاتب سيئات او ميگويد براي نوشتن عجله نكن شايد كار خيري انجام داد كه كار بد را محو كرد( بدرستيكه خدا ميفرمايد حسنات ، سيئات را از بين ميبرد،) يا استغفار كرد "وگفت طلب بخشش ميكنم از خدائي كه جز او پروردگاري نيست ،داناي غيب و آشكار و عزيز و حكيم و غفور و رحيم است وداراي جلال وبه سوي او توبه ميكنم " كيفري براي او نوشته نميشود ولي اگر هفت ساعت گذشت و كار خيري يا استغفار نكرد كاتب حسنات به كاتب سيئات ميگويد بنويس كيفر شقي محروم از رحمت خدا را. }اين دومين امتيازي بود كه خداوند براي مؤمنين هنگام حساب و كتاب مقرر كرده است وتازه اين دو مورد در مقدمه كار است
    و اما امتياز سوم:
    3- حسنات حداقل ده برابر وسيئات فقط يك برابر
    قران به صراحت بيان فرموده است كه جزاي سيئه به ميزان سيئه است ولي حداقل پاداش حسنه ده برابر است وهيچ كار پسنديده اي نيست كه كمتر از ده برابر پاداش داشته باشد ،اين آيه را ببينيد:مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا وَمَن جَاء بِالسَّيِّئَةِ فَلاَ يُجْزَى إِلاَّ مِثْلَهَا وَهُمْ لاَ يُظْلَمُونَ ﴿انعام160﴾ {هر كس كار نيكى بياورد ده برابر آن [پاداش] خواهد داشت و هر كس كار بدى بياورد جز مانند آن جزا نيابد و بر آنان ستم نرود.}همان طور كه ملاحظه كرديد كف پاداش نيكوكاران ده برابر است نه اينكه فقط ده برابر است ، زيرا به حسب شرائط زمان و مكان و... پاداش اعمال نيك ضريب افزايش ميخورد در حالي كه مجازات كار زشت به همان اندازه كار و گناهي است كه انجام شده است و از فضل خدا به دور است كه براي يك خطا چند بار كسي را مجازات كند ولي براي پاداش نيكو كار چنين محدوديتي وجود ندارد بلكه فضل خدا افزايش آنرا ايجاب ميكند.
    4- پاداش بدون حساب و كتاب
    در برخي آيات پاداش محسنان ،بدون حساب وكتاب ذكر شده است و در واقع بدون اندازه گيري خداوند مزد ميدهد كه نهايت بزرگواري وپاداش دهي است، به آيات زير توجه كنيد:
    مَنْ عَمِلَ سَيِّئَةً فَلَا يُجْزَى إِلَّا مِثْلَهَا وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ يُرْزَقُونَ فِيهَا بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿غافر40﴾{هر كه بدى كند جز به مانند آن كيفر نمى‏يابد و هر كه كار شايسته كند چه مرد باشد يا زن در حالى كه ايمان داشته باشد در نتيجه آنان داخل بهشت مى‏شوند و در آنجا بى حساب روزى مى‏يابند.}قلْ يَا عِبَادِ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّكُمْ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا حَسَنَةٌ وَأَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةٌ إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿زمر10﴾ {بگو اى بندگان من كه ايمان آورده‏ايد از پروردگارتان پروا بداريد براى كسانى كه در اين دنيا خوبى كرده‏اند نيكى خواهد بود و زمين خدا فراخ است بى‏ترديد شكيبايان پاداش خود را بى حساب و به تمام خواهند يافت.}بدون حساب را دو معني كرده اند اول اينكه خداوند پاداش كار نيك را بدون اندازه و به دلخواه ومتناسب با فضل و كرم خودش ميدهد و دوم اينكه بدون اينكه كار خيري مؤمن انجام دهد و بدون حساب و كتاب خدا به مؤمنين پاداش و جايزه ميدهد كه در هر دو صورت فضل الهي است.
    5– هفتصد برابر حسنه
    در قران پاداش انفاق در راه خدا 700 برابر آن ذكر شده است ، به ايه شريفه نگاه كنيد:مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿بقره261﴾ {مَثَل كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‏كنند همانند دانه‏اى است كه هفت خوشه بروياند كه در هر خوشه‏اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر كس كه بخواهد چند برابر مى‏كند، و خداوند گشايشگر داناست‏.}پس ضريب افزايش انفاق در راه خدا 700 برابر است كه به خوبي از اين آيه استفاده ميشود.
    6- نماز در مسجد النبي هزار برابر ونماز در مسجدالحرام صد هزار برابر
    يكي از عباداتي كه در هر حال به سرعت ضريب ميخورد نماز است كه اگر به جماعت خوانده شود ضريب بالائي دارد و اگر در مسجد خوانده شود همچنين ، و اگر در مساجد خاصي اقامه شود ضريب آن بيشتر افزايش مي يابد كه اگر اين نماز در مسجد پيامبر خوانده شود 1000 برابر ساير مساجد ثواب دارد و اگر در مسجد الحرام اقامه شود 000/100 برابر ثواب دارد به اين روايت عنايت كنيد:الحج والعمرة ح 117 : {پيامبر خدا صلّى الله عليه و آله: يك نماز در مسجد من، برتر از هزار نماز در مساجد ديگر است، مگر مسجد الحرام. يك نماز در مسجد الحرام، از صد نماز در اين مسجد برتر است. }و در جاي ديگري پيامبر خدا صلّى الله عليه و آله فرمود : {يك نماز در مسجد الحرام، برابر با صد هزار نماز است و يك نماز در مسجد من هزار نماز است و در بيت المقدس پانصد نماز است.}
    7- قبولي ساير اعمال به بركت نماز در مسجد الحرام
    ضريب ديگري كه نماز در مسجد الحرام دارد اين است كه به بركت خواندن يك نماز واجب در آنجا خداوند تمام نمازهائي كه طول عمر خودش ، نماز گزار خوانده و ممكن است به دليل نقائصي كه داشته پذيرفته نشده باشد را مقبول درگاه خودش قرار ميدهد .
    الحج والعمرة ح 120 : {پيامبر خدا (ص): هركس در مسجد الحرام يك نماز واجب بخواند، خداوند همه نمازهايى را كه از روز واجب شدن نماز بر او، خوانده است و همه نمازهايى را كه تا زمان پايان عمر خود خواهد خواند، به بركت اين نماز از او قبول مى كند.}
    8- سي هزار برابردر مضاعف شدن حسنات انسان
    تا آنجا كار پيش ميرود كه يك شب عبادت بهتر از يك عمر عبادت محسوب ميشود.
    اگر فردي 98 سال عمر كند دوران بلوغ وي 83 سال ميشود در حالي كه شب قدر را خداوند بهتر از 1000 ماه يعني 83 سال و اندي قرار داده كه از يك عمر بيشتر ميشود و اين فضيلتي است كه در حساب نميگنجد به اين آيه توجه كنيد:لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿قدر3﴾ شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است.

    آنچه ملاحظه فرموديد بخشي از تفضلات خداوند است كه براي بندگان مؤمنش قرار داده است و از آنها بخوبي استفاده ميشود كه خداوند در مقام آمرزش مؤمنان است و ميخواهد آنان را نجات دهد پس نتيجه اينكه اگر نميشود به هر دليل گناه نكرد اما ميشود با استفاده از فرصتهاي طلائي كه خدا در اختيار قرار داده جهنم نرفت و اين لطف خدا همچنان ادامه دارد

    ▐▐▐▐عجیب ترین وعده خدا به مؤمنین▐▐▐▐

    http://www.ayehayeentezar.com/galler...1235724085.gif


    خوشبختي يعني اينكه خداوند آنقدر عزيزت كند كه مايه آرامش ديگري شوي


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود