صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0

    مطلب قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!




    بسم الله
    با سلام

    قیامت چه زمانی رخ می دهد ؟


    کارشناس بحث : پاسخگوي قرآني

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۸۹/۱۲/۲۴ در ساعت ۱۹:۰۹


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله
    با سلام
    مدیر سایت بعد از کلی نامه نگاری تائیدش کردند
    لطف نمودید .
    با تشکر

    ..................................
    زمان قيامت


    قرآن كريم زمان قيامت را مشخص كرده و اين اولين معرفت حقيقي ما در باره قيامت خواهد بود كه خداوند سبحان در اختيارمان قرار مي دهد

    ظهور زمان واقعي قيامت ، توسط آيات محكم الهي ، ما را در امحاء بسياري از احادیث و سنتهاي غلط ياري خواهد كرد (انشاءالله).


    اين كلام مستقيم خداوند است ؛ پس خوب توجه كنيد:

    ويقولون متى هذا الوعد ان كنتم صدقين
    اگر راست مي گوييد قيامت كي برپا مي شود؟

    سئوال فوق را منكرين معاد از پيامبر مي پرسند و خداوند به او امر مي كند تا در جوابشان بگويد:

    [10:49] قل لا املك لنفسي ضرا ولا نفعا الا ما شاء الله لكل امة اجل اذا جاء اجلهم فلا يستءخرون ساعة ولا يستقدمون
    بگو من حتي مالك نفع و ضرر خود نيز نيستم(تا چه رسد به غيب گويي) مگر اينكه خداوند چيزي را برايم بخواهد. لكن براي هر نسلي اجلي وجود دارد كه وقتي فرا رسد ساعتي از آن پس و پيش نتوانند كرد.

    منكرين معاد اين سئوال را در نه جاي ديگر از قرآن پرسيده اند ، كه يا جوابي مشابه آيه فوق به آنها داده شده و يا پاسخ آنها اين بوده كه قيامت نزديك است

    [34:29] ويقولون متى هذا الوعد ان كنتم صدقين
    [34:30] قل لكم ميعاد يوم لا تستءخرون عنه ساعة ولا تستقدمون
    اگر راست مي گوييد قيامت كي فرا مي رسد؟
    موعدش روزيست كه ساعتي پس و پيش نمي شود.

    [7:34] ولكل امة اجل فاذا جاء اجلهم لا يستاخرون ساعة ولا يستقدمون
    هر نسلي را اجليست و هنگامي كه اين اجل فرا رسد ساعتي پس و پيش نخواهد شد

    يعني چه؟ اينم شد جواب؟!

    گرفتيد چي شد؟ اجل كه سر بياد ساعتي پس و پيش نميشه
    نفهميدم ، چي شد؟! يعني روز قيامت همون روز مرگه؟ يعني مي خواي بگي اونايي كه چند هزار سال پيش مردن قيامتشون برپا شده؟! اين دروغي بيش نيست. مگه خدا خودش نميگه قيامت همگانيه؟ اينكه با عقل جور در نمي ياد، توام حرف زدي ها.
    نه ، شما اشتباه مي كنيد ؛ قرآن نمي خواهد بگويد قيامت براي در گذشتگان برپا شده . قرآن مي گويد روز مرگ براي آنهايي كه مرده اند و خواهند مرد ، همان روز قيامت است .

    آيا اينكه هر نسلي براي خود اجلي دارد كه همان مرگ است ، مي تواند پاسخي براي سئوال : قيامت كي مي رسد ، باشد؟
    ما از قرآن ياد گرفته ايم كه آياتش را به تنهايي نبينيم و حتماً ماقبل و مابعد آنها را هم در نظر بگيريم تا رأي مان صادقانه تر باشد. دقيقاً سه آيه قبل از آيه شماره ۴۸ سوره يونس ، كه در ابتداي آيات فوق بيان گرديده ، آيه اي وجود دارد كه مضمونش چنين است:

    [10:45] ويوم يحشرهم كان لم يلبثوا الا ساعة من النهار يتعارفون بينهم قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله وما كانوا مهتدين
    روزي كه محشورشان كنند گويي جز ساعتي از روز نخوابيده اند. يكديگر را بخوبي مي شناشند(قيافه ها در يادشان مانده است) ، آن روز كساني كه بازگشت به سوي پروردگارشان را تكذيب كرده اند زيانبار شده و ره به جايي نخواهند برد

    و نيز :

    [46:35] فاصبر كما صبر اولوا العزم من الرسل ولا تستعجل لهم كانهم يوم يرون
    ما يوعدون لم يلبثوا الا ساعة من نهار بلغ فهل يهلك الا القوم الفسقون
    پس ، مانند پيامبران اولوا العزم پيش از خود صبر كن و عجله نداشته باش تا عذابي را كه حتما براي آنها خواهد آمد، ببيني. روزي كه آن را ببينند، به نظر شان خواهد رسيد كه جز ساعتي از روز درنگ نکرده اند. اين قرآن اعلاميه اي است: آيا جزستمكاران كسي هلاك مي شود؟

    [79:46] كانهم يوم يرونها لم يلبثوا الا عشية او ضحها
    روزي كه آن را ببينند، احساس خواهند كرد كه جز شامگاه و يا نيمروزي نمرده اند.

    [17:52] يوم يدعوكم فتستجيبون بحمده وتظنون ان لبثتم الا قليلا
    آن روزي که شما را احضار کند، ستايش کنان به او پاسخ خواهيد گفت و تصور خواهيد كرد كه جز مدتي كوتاه از مرگتان نگذشته است.

    [20:103] يتخفتون بينهم ان لبثتم الا عشرا
    [20:104] نحن اعلم بما يقولون اذ يقول امثلهم طريقة ان لبثتم الا يوما

    آنها در ميان خود زمزمه کنان خواهند گفت: بيش از ده روزي از مرگتان نمي گذرد
    ما از گفتارهايشان کاملا آگاهيم. دقيق ترين آنها خواهد گفت: شما بيش از يك روز نمرده ايد.

    [30:55] ويوم تقوم الساعة يقسم المجرمون ما لبثوا غير ساعة كذلك كانوا يؤفكون
    [30:56] وقال الذين اوتوا العلم والايمن لقد لبثتم في كتب الله الى يوم
    البعث فهذا يوم البعث ولكنكم كنتم لا تعلمون

    در آن روز هنگامي كه آن ساعت فرا رسد، مجرمان قسم خواهند خورد كه يك ساعت از مرگشان نمي گذرد. آنها تا اين حد اشتباه مي كردند.
    کساني که از كتاب خداوند بهره اي از علم و ايمان نصيبشان شده است خواهند گفت: "شما به امر خدا تا روز رستاخيز درنگ کرده ايد. اينک، اين روز رستاخيز است، ولي شما آن را تشخيص نداديد."

    يك كلام ختم كلوم:

    ديديد چي شد؟ همه اين مرده ها وقتي بيدار ميشن فكر ميكنن ساعتي يا نصف روزي بيشتر نخوابيدن يا نمردن. مثه اون باباهه كه داشت با خرش از كنار اون آبادي خرابه مي رفت و بعدش افتادو مرد. صد سال بعد كه زنده شد تازه فكر مي كرد يه روز يا يه نصف روز بيشتر اونجا نبوده . يا اصحاب كهف كه بعد از اون مدت طولاني از خواب بيدار شدن و تصور مي كردن فقط نصف روز خوابيدن. آيا به نظر شما اين پديده عجيبيست؟! فكر مي كنيد خداوند از اين سيستم در طبيعت استفاده نكرده ؟! چند نمونه عيني و علمي مي خوايد؟! ده تا؟ صد تا؟ چند تا؟

    حالا حال كرديد چي شد؟!

    آره خودشه. آدمي كه ميميره درست مثه آدمي كه مي خوابه؛ زمان و احساس نمي كنه. من كه صد سال ديگه ، اما اگه شما همين امروز بميريد بعده يه ساعت يا يه نصف روز (به حساب خودتون ) يه هو مي بينيد بيدارتون ميكنن تا حسابتونو برسن . ميبينيد بعضيا كه حسابرسي شدن جلد پشت حكمشون قرمزه .بعد نيگاه مي كنيد مبينيد مال فرعون قرمزه ، مال هيتلرم قرمزه .بعد يه نفر ديگر رو مي بينيد كه مال اونم قرمزه اما اسمشو نمي دونيد كه بهتون ميگن اين پسر پسر پسر... بوش پسره كه يه دونه بمب هيدروژني انداخته تو ناكازاكي و يه دونه اكسيژني(اين بمب در سال سه هزار اختراع ميشه) انداخته تو هيروشيما .بعدش نوبت به شما مي رسه كه حكمتونو بگيريد ، وااااي ؛ مال منم كه قرمزه.
    اونموقع منو مي بينيدركه دارم لي لي كنون مي رم بهشت كه يه دفعه يه نفر جلومو مي گيره: ها ! چي شده؟!
    بده بينيم بابا ، اين كه مال تو نيست . پس مال من كدومه؟
    هميين جلد قرمزه!


  4. تشکرها 3


  5. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    با سلام خدمت جناب تسلیم
    ضمن تشکر از بحث مفیدی که شروع کردید یک پشنهاد دارم که برزخ از منظر قران را لطف کرده در همینجا توضیح دهید .
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

  6. تشکرها 2


  7. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    با سلام خدمت جناب تسلیم
    ضمن تشکر از بحث مفیدی که شروع کردید یک پشنهاد دارم که برزخ از منظر قران را لطف کرده در همینجا توضیح دهید .
    كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

    چگونه خدا را انکار می کنيد ، در حالی که مرده بوديد و او شما را زنده ساخت ، باز می ميراند و زنده می کند و آنگاه به نزد خود باز می گرداند ?

    به نظر بنده زمانی که ما جماد و نبات و حیوان بودیم مرده بودیم و در سه تحول به انسان تبدیل شدیم که ان اولین حیات است أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ
    (سوره الز مر ایه 6 میفرماید او شما را از یک تن افرید پس از ان جفت او را قرار دادو برای استفاده شما هشت قسم از چهار پایان ایجاد کردو شما را در بطن رحم مادران در سه تاریکی با تحولات کوناکون می افریند این خداست پروردکار شما که سلطان ملک وجود اوست و هیچ خدای جز او نیست پس ای مشرکان از درکاه او به کجا میبرنتان)

    و در اینجا که میفرماید باز میمیراند ثُمَّ يُمِيتُكُمْ زمانی است که انسان میمیرد و زمانی که زنده میکند در برزخ استثُمَّ يُحْيِيكُمْ و در دور اخر در قیامت میشود و روح بسوی او باز میکرددثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ
    برای همین در آیه 11 سوره غافر می گویند : (که خدایا ما را دو بار میراندی و دو بار زنده کردی (یعنی یک بار در دنیا مردیم و یک بار در برزخ و یک بار در برزخ زنده شدیم و یک بار در قیامت )یا در آیه 26 سوره جاثیه( خدا به کافران می گوید که او شما را زنده می کند باز می میراند سپس در روز قیامت همه شما را جمع می کند)
    برای همین است که میفرماید لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَن طَبَقٍ (كه شما حالات و منازلى را پشت سر مى‏گذاريد) پس انسان تحول های کوناکون و حالات کوناکون را تجربه میکند به این معنا که انسان هیچ وقت نابود نمیشود فقط تعقیر از عالمی به عالم دیگر دارد با شگلهای مخصوص همان عالم
    البته اگر بعضی از دوستان اعتقاد به برزخ ندارند و یا اگر در ان مورد اشکال دارند یا سوالی به ادرس که در ذیل است مراجعه فرمایند تا بحث کنیم
    البته در مورد برزخ در این قسمت تایپ شماره 26 را مطالعه بفرماید کار ساز استhttp://www.askquran.ir/showthread.php?t=24870&page=3
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۸۹/۱۲/۲۵ در ساعت ۰۶:۱۲
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  8. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,230
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    1 روز 23 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    22



    نقل قول نوشته اصلی توسط بیطرف منصف نمایش پست
    كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَكُنتُمْ أَمْوَاتاً فَأَحْيَاكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ چگونه خدا را انکار می کنيد ، در حالی که مرده بوديد و او شما را زنده ساخت ، باز می ميراند و زنده می کند و آنگاه به نزد خود باز می گرداند ?
    سلام خدمت شما
    طبق ایه شریفه که شما فرمودید انسان اول مرده است سپس در این دنیا زنده میشود زمانی که بدنیا میاید
    سپس هنگام مرگ می میرد و دوباره در قیامت زنده می شود
    این دوبار مردن و دوبار زنده شدن هم منطقی است وهم با ایات قران یکی ا ست

    حال زنده شدن در برزخ جنبه قرانی ندارد و در قران به ان اشاره نشده است .


    ر د
    به نام الله.......به یاد الله .......برای الله

    بیا تا ما فلک راسقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

  9. تشکر


  10. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک خدا نمایش پست
    سلام خدمت شما
    طبق ایه شریفه که شما فرمودید انسان اول مرده است سپس در این دنیا زنده میشود زمانی که بدنیا میاید
    سپس هنگام مرگ می میرد و دوباره در قیامت زنده می شود
    این دوبار مردن و دوبار زنده شدن هم منطقی است وهم با ایات قران یکی ا ست

    حال زنده شدن در برزخ جنبه قرانی ندارد و در قران به ان اشاره نشده است .


    ر د

    با سلام و درود


    «وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً»

    موت خلاف حيات است؛ و اختلاف شده كه آيا نسبت موت و حيات، نسبت تضادّ است كه هر دو امر وجودى و ضدّ يكديگر باشند چنان چه از بسيارى آيات چنین استفاده مي شود، مانند آيه «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ» (ملك آيه 2)، و آيه «حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ» (انعام آيه 61) و آيات ديگر؛ و يا نسبت بين آنها نسبت عدم و ملكه است، كه موت عدم حيات باشد.

    و تحقيق در مقام اين است كه موت نسبت به حيوة نباتى و حيوانى عدم و ملكه است، يعنى با مردن، حيات نباتى و حيات حيوانى زائل مي شود؛ و نسبت به حيوة انسانى نسبت تضادّ است يعنى موت عبارت از انتقال از نشئه ای به نشئه ديگر است.

    و بعبارت ديگر موت عبارت از انتقال از حيات عالم دنيا به حيوة عالم برزخ است. و در آيه شريفه به هر دو معنى اشاره شده است:

    «كُنْتُمْ أَمْواتاً» اشاره به موت به معنى عدم حيات است كه عبارت از دورانى است كه انسان جماد بوده و حس و حركتى نداشته،
    و «فَأَحْياكُمْ» اشاره به حيوة نباتى و حيوانى و انسانى است كه پس از آن به انسان عنايت شده،
    و «ثُمَّ يُمِيتُكُمْ» اشاره بانتقال انسان از عالم دنيا به عالم برزخ است،
    و «ثُمَّ يُحْيِيكُمْ» اشاره به حيات عالم برزخ است كه روح انسانى پس از مردن به بدن نحوه تعلّقى پيدا مي كند(براى سؤال قبر و با زبان روحى تكلّم مي كند و با چشم روحى مى‏بيند و با گوش روحى مي شنود. و پس از سؤال و جواب روح انسانى با قالب مثالى در عالم برزخ متنعّم بنعم روحانى و يا معذّب بعذاب روحانى خواهد بود تا قيامت برپا شود).

    «ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» اشاره به بازگشت روح انسانى و حيوانى به بدن جسمانى است، و معنى رجوع همين است.

    و بعضى از مفسرين جمله «ثُمَّ يُحْيِيكُمْ» را اشاره به حيوة قيامت دانسته‏اند و ثمّ در «ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» را به معنى واو گرفته‏اند، ولى اين معنى خلاف سياق آيه است كه ثمّ در جملات قبل به معنى تراخى و ترتيب گرفته شود و در اين جا از سياق قبل تغيير داده شود.

    _________________
    (أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏1، ص 488)

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۸۹/۱۲/۲۵ در ساعت ۱۸:۱۱

    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  11. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    3,699
    مورد تشکر
    103 پست
    حضور
    39 روز 14 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [مراد از دو مرگ و دو حيات‏]

    (كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً)، اين آيه از نظر سياق نزديك به آيه: "قالُوا رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ، وَ أَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ، فَاعْتَرَفْنا بِذُنُوبِنا، فَهَلْ إِلى‏ خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ" پروردگارا دو نوبت ما را ميراندى، و دو بار زنده كردى، پس اينك بگناهان خود اعتراف مى‏كنيم، پس آيا هيچ راهى بسوى برون شدن هست؟(مؤمن آيه 11) ميباشد، و اين از همان آياتى است كه با آنها بر وجود عالمى ميانه عالم دنيا و عالم قيامت، بنام برزخ، استدلال مي شود.

    براى اينكه در اين آيات، دو بار مرگ براى انسانها بيان شده، و اگر يكى از آن دو همان مرگى باشد كه آدمى را از دنيا بيرون مى‏كند، چاره‏اى جز اين نيست كه يك اماته ديگر را بعد از اين مرگ تصوير كنيم، و آن وقتى است كه يك زندگى ديگر، ميانه دو مرگ يعنى مردن در دنيا براى بيرون شدن از آن، و مردن براى ورود بآخرت، يك زندگى ديگر فرض كنيم و آن همان زندگى برزخى است.

    اين استدلال تمام است، كه بعضى از روايات هم بدان اهميت داده است.


    ___________
    (ترجمه تفسیر المیزان، ج 1، ص 171)


    أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ أَبیها، وَ بَعلِها وَ بَنیها، وَ السِّرِ المُستَودَعِ فیها، بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُک


    خدایا! صلوات و درود تو بر فاطمه، و بر پدر فاطمه، و بر همسر فاطمه، و بر دو پسر فاطمه، و بر آن سرّی که در فاطمه به ودیعه نهاده ای؛ به آن تعداد که علم تو آن را در بر می گیرد.




  12. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0




    مكان قيامت


    محل شروع قيامت يكي از واضح ترين مطالبيست كه در قرآن كريم به آن اشاره شده اما با اين وجود عده زيادي با اعتصام به كلام غير خدا سر نخ و ريسمان را گم كرده و به بيراهه زده اند و بعد چرندياتي به زبان آورده اند كه " گلاب به رو تون" آدم را دچار تهوع مي كند.
    بنده در اينجا نمي خواهم به يك يك آياتي كه در اين باره صحبت مي كنند اشاره كنم و فقط به يك آيه كه ديگر حرفي براي گفتن باقي نمي گذارد متمسك مي شوم:
    خداوند سبحان به آدم و خانواده اش در آستانه هبوط اين جمله را مي گويد:

    [7:25] قال فيها تحيون وفيها تموتون ومنها تخرجون
    گفت: "در آنجا زندگي خواهيد کرد، در آن خواهيد مرد و از آن بيرون آورده خواهيد شد."

    آيا همين يكي كفايت نمي كند؟!

    اما صبر كنيد ببينم ؛ ظاهراً قيامت توأم است با زلزله اي بسيار شديد كه در اثر آن زمين تكه تكه شده و بطور كامل متلاشي مي شود . و نه تنها زمين بلكه كل دنيا با كهكشانهايش از بين خواهند رفت. حال كه ديگر زميني وجود نخواهد داشت ، پس مردگان از كجا بيرون خواهند آمد؟ اگر بگوييد خداوند براي اين كار زميني و آسماني ديگر(همانگونه كه در قرآن اشاره شده) خلق خواهد كرد آيه فوق را چگونه توجيه خواهيد كرد؟ چون در اين آيه سه پديده حيات و مرگ و حشر هرسه در يك زمين اتفاق مي افتد. و باز چه لزومي دارد كه خداوند اين دنيارا تخريب كند و جهاني ديگر بيافريند آن هم فقط و فقط براي حساب كتاب و بعدش آن را بدون استفاده رها نمايد . مگر همين دنياي كنوني براي اينكار چه اشكالي دارد؟ آيا خيلي كوچك است و جوابگوي همه آدمها نيست؟!

  13. تشکرها 3


  14. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحيم
    تَعْرُجُ الْمَلَئكةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فى يَوْم كانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْف سنَة
    فرشتگان و روح در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است به سوى او عروج مى كنند .

    يدبر الأمر من السماء إلى الأرض ثم يعرج إليه في يوم كان مقداره ألف سنة مما تعدون
    از آسمان تا زمين ، امر را تدبير مي كند و سپس در روزي كه مقدارش به حساب شما هزار سال است ، به سوي او عروج مي كند.

    در باره دو آيه فوق ، اقوال و نظريات مختلفي وجود دارد ؛ اما يكي از بر جسته ترين آنها مي گويد: منظور از روزي كه هزار سال طول مي كشد ، همان روز قيامت است . اين نظريه آيات فوق را( كه ظاهراً با يكديگر در تناقض هستند) به صورت زير توضيح مي دهد:

    مدت بر پائي قيامت پنجاه هزار سال است که در روايات آمده است در پنجاه موقف صورت ميگيرد . بنا بر اين آيه 5 سوره سجده در بيان هر موقف است که هزار سال طول ميکشد و آيه 4 سوره معارج در بيان تمام مواقف پنجاه گانه است که پنجاه هزار سال طول ميکشد .

    آيا اين توضيح مي تواند شما را راضي كند؟ مي دانيد مشكل اصلي اين نظريه در كجاست؟

    در هر صورت مي توان از قرآن كريم دلايل محكمي اقامه كرد كه نشان مي دهند منظور از روزي كه مقدارش پنجاه هزار سال و يا هزار سال است ، روز قيامت نيست و در قرآن به هيچ وجه قيامت بدين صورت تعريف نشده است.


    به راستي منظور از روزي كه به حساب ما هزار سال و يا پنجاه هزار سال مي شود ، چگونه روزيست؟؟

  15. تشکرها 3


  16. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    نوشته
    343
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 دقیقه
    دریافت
    9
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با سلام
    دوستان بزرگوار مباحث مطرح شده در این جا از این به بعد شاید در ظاهر مربوط به موضوع بحث نباشد اما در آینده متوجه خواهید شد که این مباحث برای فهم بسیاری از آیات مفید خواهد بود
    منتظر مباحث بعد از عید باشید .
    خدا نگهدار

    عید بر شما مبارک
    قیامت چه زمانی رخ می دهد؟؟!!

  17. تشکر


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ✿^؟؟^✿بیت المال را جــدی بگیرید!✿^؟؟^✿
    توسط neginsabz در انجمن اخلاق
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲, ۱۴:۰۸
  2. بالاخره مادر رستاخیز مسئولیم یانه ؟؟
    توسط غلامعلی نوری در انجمن تفسیر
    پاسخ: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۴, ۲۰:۰۸
  3. سجده به غیرخدا حرام نیست؟؟(سجده برادران به یوسف)
    توسط منتقد کوچولو در انجمن آیات الاحکام
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۸, ۱۷:۵۱
  4. در خدا باوری و دین داری عقل مقدم است یا ایمان؟؟
    توسط paul در انجمن ادیان و فرق در قرآن
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۱۴, ۲۲:۰۷
  5. چرا افضل اعمال ؟؟
    توسط حکمتی فرد در انجمن مهدویت و امام زمان در قرآن
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۸۹/۰۵/۰۴, ۱۱:۰۷

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود