جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: قدرت خلیفه خداوند چقدر است

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0

    قدرت خلیفه خداوند چقدر است




    با عرض سلام
    در بحثهای بسیاری به این موضوع بر میخوریم که پیامبر مرده و توانای شنیدن حرف ما زندگان را ندارد یا مگر زمانی که ما به پیامبر سلام میکنیم ایشان مثل خداوند در همه جا هستند و میشنوند چون در همه جا نیستند این سلام درست نیست یا بحثهای از این دست برای بنده این سوال پیش امده که قدرت ان کسی که به تکامل کامل رسیده مانند پیامبر و خلیفه خداوند بر زمین شده چقدر است اصلا خلیفته الله یعنی چه و ایا خلیفه حتما باید زنده باشد یا نه
    اِذ قالَ رَبُّكَ لِلمَلائكَـﺓِ إِنّي جاعِلٌ فِي ا لاَرضِ خَليفَـﺓً ... (البقره : 30) و چون پروردگارت به فرشتگان گفت: من در زمين خليفه اي مي آفرينم.
    يا داوُودُ إِنّا جَعَلناكَ خَليفَـﺓً فِي الاَرضِ فَاحكُم بَينَ النّاسِ بِالحَقّ ... (ص :26) اي داود، ما تو را خليفة روي زمين گردانيديم، در ميان مردم به حق حكمراني كن.
    وَعَدَاللهُ الَّذينَ امَنُوا مِنكُم وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَستَخلِفَنَّهُم فِي الاَرضِ كَمَا استَخلَفَ الَّذينَ مِن قَبلِهِم... (النّور: 55) خدا به كساني از شما كه ايمان آورده اند و كارهاي شايسته كرده اند وعده داد كه در روي زمين جانشين ديگرانشان كند، همچنان كه مردمي را كه پيش از آنها بودند جانشين ديگران كرد.
    اشرف مخلوقات کیست هدف خلقت چیست
    چرا مسجود شدن فرشتگان .خليفه الله يا جانشين خدا در زمين کیست
    افتخار خداوند به آفرينش انسان فَتَبارَكَ اللهُ اَحسَنُ الخالِقينَ (المؤمنون، 14) در خور تعظيم است خداوند، آن بهترين آفرينندگان در چه هست
    چرا در احادیث چنین امده حديث قدسي: خَلَقتُ الاشياءَ لاَجلِكَ وَ خَلَقتُكَ لاَجلي.
    من (خداوند) همه چيز را براي تو (انسان كامل) و تو را براي خودم آفريدم.
    حديث قدسي: لَولاكَ لَما خَلَقتُ الافلاكَ
    من (خداوند) اگر تو (انسان كامل) نبودي چيزي را نمي آفريدم.
    • بيان حضرت علي(ع) اينست كه انسان، ”جهان اكبر“ است در برابر ”جهان اصغر“ كه عالَم است.
    چرا خداوند در عالم ذر از انسان پیمان بندگی گرفت برای دریافت این پرسشها اول باید انسان را شناخت و بعد ماموریت او را و بعد چگونه قدرت گرفتن او براي شناخت انسان ابتدا بايد معرفت به خداوند پيدا كرد تا جانشيني خدا در زمين معناي خودش را پيدا كند. انسان ”علم اسماء“ يا معرفت به ”اسماء و صفات الهي“ دارد و دليل سجده فرشتگان بر انسان هم همين بود كه آنها اين علم را نداشتند انسان به واسطه همین علم و اسماء به تکامل میرسد این علم چه هست و چکونه به انسان داده شده به نظر بنده همان روح یا صفات یا اسماء که تماما یک معنی میدهد است یا همان صادر اول که در همه چیز با خداوند یکسان است بجز ذات که خداوند متکی به ذات خود است ولی صادر اول(روح) بدون ذات است و متکی و تحت امر خداوند که موجودات یا نفسها بر حسب ظرفیتی که خداوند برای انها در نظر گرفته به انها روح (صادر اول) میدهد و خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داد برحسب ظرفیت او تمام اسماء را به او اموخت یا به عبارت دیگر تمام صفات را به او داد حال ان صفات که بدون ذات بود داری ذات (نفس) شد و اگر نفس انسان بتواند تمام کمالات ان صفات را کسب کند و خود را با ان برابر کند این انسان خلیفه خداوند میشود و حتی زمانی که انسان میمیرد روح را به خداوند باز میگرداند ولی خود داری تمام صفاتی است که از روح اموخته و با ذات خودش ان صفات را حمل میکند اینجا است که انسان میتواند اعادی خدای کند چون ذاتی است با تمام صفات و قدرت خداوندی در این زمان است که خداوند به این موجودی که به این قدرت زیاد رسیده یاد اوره عهد و پیمان اولیه در عالم ذر میاندازد و از او سوال میکند أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ ایا من خدای تو هستم در این جا اگر بنده بگوید بله رستکار است و به عنوان مخلوق خداوند و بنده او در اوج زندگی میکند با همان قدرت ولی بنده و فرمان بردار حق تعالی ولی اگر بگوید خیر من خودم برای خودم اکنون خدا هستم و تکبر کند به افسل سافلین سقوط میکند و از عزیزی و قربت به پست ترین مقام میرسد در اصل این پیمان ضامن اخر بندگی در اخرین مرحله است پس اگر ما پیامبر را انسانی کامل بدانیم پس او خلیفه است و داری قدرتی که از ان در مطلب بالا یاد کردم پس در همه جا میشنود و شاهد بر ما است
    یا ایها النبی انا ارسلناک شاهدا»؛ ای پیامبر ما تو را فرستاده ایم به عنوان شاهد و به عنوان گواه امت (احزاب/ 45)
    و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون و ستردون الی عالم الغیب و الشهادة»؛ و بگو: (هر کاری می خواهید) بکنید که به زودی خدا و رسول او و مؤمنان کار شما خواهند دید، و به زودی به سوی دانای نهان و آشکار بازگردانده می شوید. (توبه/105)


    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث کلامي

    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۰۱/۱۶ در ساعت ۱۴:۲۴
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام
    حال سوال این است طبق گفته بالا ایا انسانی که خلیفه خداوند شد تا چه انداره میتواند از قدرت خود استفاده کند
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    129
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    افسل سافلین
    اسفل السافلین
    دلم میخواد همه آدم ها رو بکشم!


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام
    برای اینکه بفهمیم که قدرت هر انسان یا شی بر حسب چه چیزی بدست میاید و راه تکامل ان چیست اول باید بهفمیم که چکونه امده ایم چکونه میرویم وبه چه دلیل خلق شدیم در ایه انالله و انا اليه راجعون میگوید از جانب خداوند هستیم اول باید بفهمیم که به چه نحوی از جانب خداوند میایم و به چه نحوی به خداوند بازگشت میکنیم و دلیل این امدن و رفتن چیست
    نحوی امدن: از تجلی ذات مقدس خداوند در عالم لاهوت صفات یا اسماءیا همان روح خلق میشود که در عالم جبروت است این مخلوق خداوند(یا صفات خداوند ) در تمام زمینها مانند خداوند است به غیر از اینکه ذات ندارد و متکی به ذات پروردگار است و تحت فرمان او و از مجردات است
    بعد از ان خداوند عالم ملکوت را خلق نموده که تجلی از عالم جبروت است عالم ملکوت عالم نفسها است که نفس به معنای وجود حقیقی میباشد ولی قادر به تکامل نیست چون ذات ندارد ولی شکل و ظاهر دارد ولی از مجردات است و هر چه خداوند از صفات (روح) به او عنایت کند قدرت او میشود مانند فرشتگان که قدرتشان بر حسب ان صفتی است که خداوند به انان اموخته در عالم ملکوت از صفات بر حسب ظرفیت و مشیت خداوند به نفسها داده میشود و هر نفسی داری صفات کریمه میشود از پایین ترین نفس که نفس اماره است که داری روح حیات یعنی یک صفت میشود تا بالاترین نفس که نفس مرضیه است و داری روح عظم یعنی تمام صفات که میگردد
    بعد از ان خداوند عالم ناسوت یا ماده را خلق میکند که از تجلی عالم ملکوت است بدین معنا که این عالم را میشود عالم ذات نیز نام برد در اینجا نفس داری ذات میشود و در تکاپوی تکامل برای کسب نفس بالاتر میشود به این معنی که صفت بیشتری برای خود کسب کند و قاعدتا چون هر ذاتی خود داری صفت است ذات شی صفت سلبیه به وجود میاورد به این معنا که ماره داری صفاتی است که این صفات منسوب به خداوند نمیشود برای مثال اهن داری صفات مثل محکم است ذوب میشود اکسیده میشود و غیره..که اینها صفات مخصوص همان ذات است و غیر از این صفات که مخصوص هر ذاتی است وجود حیات بحش ماده نفس اوست که داری صفت خداوندی است مثلا نفس اهی چون جماد است داری صفت یا روح حیات است به این معنی که اهن در تلاش این است که اکسیده شود خاک شود و تبدیل به نبات شود و زمانی که تبدیل به نبات شد صفت بعدی را که در نبات است کسب میکند و این تلاش ادامه دارد تا به انسان برسد
    اگر به چرخه تکامل انسان نگاه کنید میبینید که در اول جامد بوده یعنی همان غذای که والدین ما خورده اند بعد خون و اسپرم شده یعنی همان نبات بعد از لقاح جنین شده یا همان حیوان و بعد انسان گشته پس طبعا ان نفس جماد یا اماره و نفس نبات یا لوامه و نفس حیوان یا ناطقه را به همراه خود دارد چون از زحمت همانها است که به اینجا رسیده
    اگر نگاه کنید که این نفسها در ظبیعت بدون انجام گناه به وظیفه خود عمل میکنند . کار انان نه اینکه گناه نیست بلکه صواب است جامد به دنبال حیات است نبات به دنبال تکثیر است حیوان به دنبال اصلاح نسل خود و قدرتمند شدن حال تمام این خواص در انسان به واسطه اینکه از تشکیل همین نفسها ساخته شده وجود دارد و وقتی که شیطان یکی از این نفسها را تحریک می کند ان نفس به دنبال هدف اولیه خود حرکت میکند و انسان را با خود همراه میکند مثلا شیطان نفس نباتی را تحریک میکند و انسان به دنبال شهوت میرود با این تفاوت که قبلا نفس نباتی اختیار و قدرت انسان را نداشت ولی در اینجا چون تحت امر انسان است از فطرت خود عدول میکند و بیش از ان چیزی که در تکثیر باید انجام دهد انجام میدهد و عدول از فطرت گناه میباشد حال انسان داری نفس عقله است و رهنمای به اسم دین دارد اگر به وسیله این نفس و رهنمای خود توانست که تمام نفسهای درون خود را کنتری کند و اطمینان حاصل کرد که ان نفسها بدون اجازه او قادر به کاری نیسنتد داری صفات بیشتری میشود و در اینحا داری نفس مطمانه میگردد نفس هر چه به صفات بیشتری دست پیدا کند بالاتر و قوی تر میشود مانند جامد به انسان شد انسان هم میتواند داری روح عظم بشود و دلیل اینکه ولیا از اول داری این نفس هستند این است که چون انان الگوی جامعه هستند و اگر لغزش داشته باشند جامعه را نیز به ان سو سوق میدهند و هدف اصلی که کنترل نفسها است بدست نمیاید پس برای همین موضوع است که خداوند بر سر انسان منت گذاشته و افرادی را اینجنین برای هدایت ما فرستاده حال این نحوی امدن بود نحوی باز گشت باز از همین مسیر است و البته در مورد اینکه تمام افراد بشر توانای کسب این نفسها را دارند ولی پیامبران و ولیا از اول برای اینکار در نظر گرفته شده بودند
    نحوی بازگشت:زمانی که انسان میمیرد ذات خود را دوباره از دست میدهد و نفس به همراه روح یا صفات به عالم ملکوت باز میگردند و انسان روح را به منبع اصلی خود تحویل میدهد و هر انچه از صفات کسب نموده در قالب نفس حضور به هم میرساند هر کس در هر نفسی که بمیرد با همان نفس محشور میشود با این تفاوت که نفسهای که انسان نشدند در جای خود در عالم ملکوت هستند ولی نفسهای که انسان شدند و از فطرت خود عدول کردند به عذاب گرفتار میشوند و تا رفع خطاهای انجام شده مجازات میشوند ولی انان که به کل خداوند را منکر شدند تا ابد مخلد هسنتد
    دلیل امدن : خداوند منان چشمه جوشن زندگی است همانطور که اب زندگی میبخشد بدن اینکه احتیاجی به ان زندگی که بخشیده داشته باشد خداوند نیز از روی مهربانی خلق میکند و خداوند خواهان گسترش است بنابر این این کسترش به این صورت انجام میشود که در عالم ماده با تکامل نفسها و تکثیر انها کائنات بزرگتر میشود
    حال بحث اینجا است که ان نفسی که به درجه اخر رسیده و روح عظم را تصاحب نموده یعنی چه یعنی خلیفه خدا جون داری تمام صفات خداوندی است ولی فاقد ذات و اگر از فرامین خداوند سرپیچی کند دوباره سقوط میکند ولی اگر نافرمانی نکند همان قدرت صفات الهی را دارد و بسیط و محیط است به نفسهای زیر دست خود و عالم ملکوت و عالم ماده البته در قیامت دوباره صاحب ذات میشود چون معاد جسمانی است و در ان زمان است که پیمان بندگی انسان در عالم ذر موجب خروج نمیشود
    البته این موضوع را خیلی اجمالی مطرح کردم در صورتی که بخواهید میتوانیم با ایات قران به این بحث ادامه دهیم

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۲ در ساعت ۱۵:۳۲
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  6. تشکر


  7. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام و ادب خدمت دوست عزیز

    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    بسم الله الرحمن الرحیم.
    از پاسختون متشکرم.
    خوب این عالم لاهوت صفات یا اسماءیا همان چه عالمی هست که روح در آن خلق میشه؟عالم جبورت هم اسم دیگری از این عالم ها هستند یا این یه عالم دیگری هست؟

    عالم لاهوت به استطلا به عالمی گفته میشود که فقط خداوند در ان است خداوند داری تمام صفات کریمه میباشد او خلاق و کامل است و وجود خلاق باید خلق کامل داشته باشد و اگر خلق ناقص انجام دهد به معنی ان است که توانای انجام خلق کامل را ندارد پس اولین موجودی را که خداوند خلق میکند باید از تمام جهات کامل و شبیه خود باشد و ان موجود چیست صفات خود خداوند است که در تمام زمینها مانند خداوند است بجز ذات که خداوند مسبقل به ذات خود است و مخلوق اول متکی به خداوندعالمی را که برای این مخلوق به استلا میگویند عالم جبروت است برای همین میگویند عالم جبروت از تجلی عالم لاهوت است تجلی به معنای ضعیف شده یا جرقه از خرمن اتش


    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    این که میگین روح ذات نداره منظورتون چیه؟

    [/size][/color][/size][/font]
    مخلوق اول را که توضیح دادیم ان صفات یا اسماء است که خداوند ان را به مانند روح به موجودات عنایت میفرماید خوب گفتیم که مخلوق اول در تمام چیزها به مانند خداوند است به غیر از ذات خوب اگر خداوند برای ان ذات هم خلق کند که وجودی مانند خود خلق کرده و ان وقت اصل توحید از بین میرود و چند خدای به وجود میاید و نظم جهان به علت سلیقه های مختلف به هم میخورد و غیره..


    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    3] این جمله یعنی چی؟((نفس به معنای وجود حقیقی میباشد))

    [/size][/color][/size][/font]
    به این معنا است که حقیقت هر موجود همان نفس است به این معنا که رمانی که ما میمیریم جسم خود را به زمین میدهیم و روح خود را به خداوند بازمیگردانیم چه از ما میماند نقس پس ما در اصل همان نفس هستیم که با امانت روح در عالم ماده داری یا جسم یا نوعی ذات مادی شدیم که پس از گذراندن دوره تکامل خود ذات مادی را به خاک تحویل می دهیم و روح خدای را به خداوند و هرچه که در راه تکامل خود از ان روح امانتی کسب نمودیم قدرت ما است و نمودار کسب قدرت یا افول توع نفسی است که با ان میمیریم




    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    منظورتون از این جمله این هست که انگار روح دارای جلوه هست نه جسم.؟((ولی قادر به تکامل نیست چون ذات ندارد ولی شکل و ظاهر دارد ولی از مجردات است[/size][/color][/size][/font]))
    [/size][/color][/size][/font]


    بنده انسان را به سه وجه ترسیم کردم روح یا همان اسماء خداوندی که شکل ندارد و نمونه ان عقل و صفاتی است که در ما موجود میباشد و نمونه بعدی نفس که داری شکل و ظاهر است و برحسب ظرفیتی که خداوند برای ان در نظر گرفته داری روح یا اسماء خداوندی میباشد ولی ذات ندارد که تعریف ان مانند اجسامی است که در خواب یا رویا میبینیم و نمونه اخر جسم است که از ماده میباشد و شکل کیری ان برحسب تکامل در نفسهای مختلف میباشد که این کالبد وسیله برای تکامل نفس است



    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    این جمله((هر چه خداوند از صفات (روح) به او عنایت کند قدرت او میشود)) این سوال را در ذهن من به وجود آورد که آیا خداوند به همه ی نفس ها به یک میزان ظرفیت داده برای صفات یا این ظرفیتهای انسان در ابتدا هم متفاوت بوده؟
    منظورتون از روح حیات که نفس اماره داره چیست؟

    هر موجودی که شما در عالم ماده میبینید از چهار حالت خارج نیست یا بی جان است که به اسطلا عالم جماد میگویم یا نبات یعنی رنده است و خواهان تکثیر یا حیوان است یعنی پیشرفته تر از نبات است یا انسان یا موجودی که از حیوان پیشرفته تر باشد هر کدام از این موجودات وظیفه دارند و خداوند برحسب وظیفه انان به انها قدرت دارد و نحوی قدرت دادن خداوند از طریق روح یا همان صفات خودش میباشد مثلا ظرفیت جامد که داری نفس اماره است فقط به اندازه یکی از صفات است و ان صفت حیات است که موجود بی جان در تلاش این باشد که خود را احیا و زنده گرداندو زمانی که خود را زنده میگرداند داری صفت دیگری میشود که میخواهد تکثیر پیدا کند و به این میگویند عالم نبات با نفس لوامه با روح شهوت و تا اخر که به انسان برسد



    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    نبات مگه به معنی گیاهان نیست؟پس چه ربطی به این جمله داره؟(([/size][/color][/size][/font]بعد خون و اسپرم شده یعنی همان نبات))

    هر چیز که از عالم جماد خارج شود و قصد تکثیر و ازدیاد داشته باشد اگر به مرز حیوان نرسیده باشد نبات است


    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    شما در صحبتهایتون گفتین که اولیای خدا از اول برای اینکار در نظر گرفته شده اند خوب من میخوام بدونم که چرا خداوند روح محمد(ص) را برای پیغمبری انتخاب کرده و این نعمتها را به او داده و روح بنده را برای کسی مثل من؟؟چون فکر میکنم که ابتدای همه ی مخلوقات یکی است و تفاوتی نداره مگر اینکه همون موقعی که خداوند خواسته روح پیغمبر را خلق کنه این تصمیم را گرفته باشه!!

    [/size][/color][/size][/font]
    خدمتان عرض کردم که این از لطف خداوند است که به بندگانش دارد و انسانهای از جنس خود بشر را به گونه ای مامور نموده که انسان را رهنمای کنند و برای اینکار از انها پیمان نبوت گرفته همانطور که از تمام نوع بشر پیمان بندگی تموده که البته این بحث جالبی است که خود تایپ جداگانه میطلبد اگر تایپی در مورد گیمان نبوت و عالم ذر باز کنید در انجا اگر مایل بودید در این مورد بحث میکنیم



    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    3]نفسهای که انسان نشدند در جای خود در عالم ملکوت هستند ولی نفسهای که انسان شدند و از فطرت خود عدول کردند به عذاب گرفتار میشوند و تا رفع خطاهای انجام شده مجازات میشوند ولی انان که به کل خداوند را منکر شدند تا ابد مخلد هسنتد))

    [/size][/color][/size][/font]
    نگاه کنید زمانی که قیامت بر پا میشود تمام موجودات در برابر خداوند حسابرسی میشوند منظور از نفسهای که انسان نشدند همان حیوانات و گیاهان و جمادات هستند که تماما وارد عرفات میشوند پایین ترین محل بهشت چون به وظیفه خود عمل نمودند و از ان عدول نکردند و انسان گنهکار وارد جهنم میشود چون به وظیفه خود عمل نکرده و از فطرت خود عدول نموده تحوی مجازات متفاوت است و هرکس به اندازه گناهی که انجام داده مجازات میشود و بعد وارد عرفات میگردد ولی سه گروه هرگز از جهنم نجات پیدا نمیکنند انانی که خدا را قبول ندارند یا کافرین و منافقین و متجاوزین زنای محسنه




    نقل
    نوشته اصلی توسط : ذوالقرنین

    در مطالبی که در مورد نحوه ی بازگشت نوشتین من این طور از کلمه ی ذات برداشت کردم که ذات یه جورایی مثل همون قدرت اختیار و انتخاب انسان هستش که پس از مرگ از انسان گرفته میشه.برداشت بنده درست هست یا خیر؟

    [/size][/color][/size][/font]
    اختیار و انتخاب و شعور در روح است چون از صفات ثبوتیه است و تمام موجودات از جماد تا به بالا که داری ذات هستند بر حسب ظرفیتی که دارند داری اختیار هستند و ذات را ما همان جسم مادی معرفی نمودیم البته زمانی مرک چون ذات از بین میرود اختیار از نفس سلب میشود ولی این به ان معنا نیست که اختیار در دست جسم است چون صفت اختیار از ثفات خداوند است نه صفات سلبیه
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۲ در ساعت ۱۵:۳۶
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  8. تشکر


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود