صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا نام مبارك حضرت علي(ع) و ائمه اطهار(ع) در قرآن نيامده است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    چرا نام مبارك حضرت علي(ع) و ائمه اطهار(ع) در قرآن نيامده است؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط پاسخگوی اعتقادی نمایش پست
    با سلام خدمت همه دوستان
    درباره نام ائمه معصومین در قرآن، سؤالات فراوانی به همراه جوابش مطرح شده است، بعضی از مطالب در میان مباحثی طرح شده که مناسبت زیادی نداشتند، لذا آن پستها به این تاپیک منتقل شده است، طبیعی است که مقداری ناهماهنگی میان پستها وجود دارد.
    بحث جامعی نیز درباره همین موضوع با عنوان


    دوستان مطالب جسته گریخته تاپیک فعلی را مطالعه اما نظر خودشان را در تاپیک فوق بیان نمایند. موفق باشید.


    با تشکر از مطالبی که درج کردید.
    متاسفانه من نیز همراه با منتقد عزیز تقریباً همان مطالبی را که درباره عدم ذکر نام امام علی در قرآن و نبودن بیان آشکار مبنی بر امامتش در قرآن گفتم، درباره امام مهدی نیز ذکر می کنم.
    این مصلحت ها کدام مصلحتها بودند که مانع شدند نام امامان در قرآن آورده نشود و به امامتشان در قرآن تصریح نشود. توجه کنید که من می گویم تصریح و نه اشاره و کنایه.
    شما کافیست یکبار زیارت جامعه کبیره را که به اعتقاد بسیاری از علما و مراجع تقلید مانیفیست امام شناسی است بخوانید آن وقت در حیرت فرو خواهید رفت که این امامی که ( بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض ) چرا نامش در قرآن نیامده تا جامعه مسلمین این همه دچار تشتت و چند دستگی نشود. فرموده اید وظیفه تفسیر این آیات کنایی بر عهده امامان است تا نشان دهند که این آیات در حق آنان نازل شده است. این استدلال بسیار سست است زیرا از کسی که خود ذینفع است نمی توان انتظار داشت به نفع دیگری حکم صادر کند خاصه آن که هر کدام از مدعیان غیر واقعی امامت این آیات را به دلیل کنایی بودنشان به نفع خود تاویل می کنند.
    ویرایش توسط صالح : ۱۳۸۹/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۱۲

  2. تشکر


  3.  

  4. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۵
    نوشته
    19
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    نقل قول نوشته اصلی توسط کورش ایران نژاد نمایش پست
    با تشکر از مطالبی که درج کردید.
    متاسفانه من نیز همراه با منتقد عزیز تقریباً همان مطالبی را که درباره عدم ذکر نام امام علی در قرآن و نبودن بیان آشکار مبنی بر امامتش در قرآن گفتم، درباره امام مهدی نیز ذکر می کنم.
    این مصلحت ها کدام مصلحتها بودند که مانع شدند نام امامان در قرآن آورده نشود و به امامتشان در قرآن تصریح نشود. توجه کنید که من می گویم تصریح و نه اشاره و کنایه.
    شما کافیست یکبار زیارت جامعه کبیره را که به اعتقاد بسیاری از علما و مراجع تقلید مانیفیست امام شناسی است بخوانید آن وقت در حیرت فرو خواهید رفت که این امامی که ( بکم یمسک السماء ان تقع علی الارض ) چرا نامش در قرآن نیامده تا جامعه مسلمین این همه دچار تشتت و چند دستگی نشود.
    مگر بحث از كيفيت حج ،‌مقدار پرداخت زكات ،‌ كيفيت و تعداد ركعات نماز و دهها بحث ديگر از بحث هاي مهم نبودند پس چرا به اين جزئيات درقرآن پرداخته نشد ه ؟! به همين دليل نام اهل بيت هم در قرآن نيامده است .


    نقل قول نوشته اصلی توسط کورش ایران نژاد نمایش پست
    فرموده اید وظیفه تفسیر این آیات کنایی بر عهده امامان است تا نشان دهند که این آیات در حق آنان نازل شده است. این استدلال بسیار سست است زیرا از کسی که خود ذینفع است نمی توان انتظار داشت به نفع دیگری حکم صادر کند خاصه آن که هر کدام از مدعیان غیر واقعی امامت این آیات را به دلیل کنایی بودنشان به نفع خود تاویل می کنند.
    ظاهرا جناب كورش دقت نكرده يا نخواسته دقت كند و تغافل مي كند كه ما نمي گوييم تفسير آيات بر عهده امامان است بلكه مي گوييم بر عهده پيامبر است چنانكه قرآن نيز به اين مطلب تصريح كرده است .
    ویرایش توسط alii1346 : ۱۳۸۶/۰۵/۲۸ در ساعت ۱۱:۴۴

  5. تشکر


  6. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    جناب علي1346
    فراموش نکن که آن چيزي که شيعه و سني را از هم جدا ساخت و به تبع موجب اختلاف در فروع فقهي شد نه بحث حج و زکات و اين موارد بود که اين حاصل آن اختلاف است بلکه بحث بر سر امامت و جانشيني علي و يا ابوبکر پس از پيغمبر بود. بحث بر سر رجوع به اهل بيت براي فهم صحيح قرآن و حکم خداوند بود و يا عدم رجوع به ايشان براي چنين اموري.
    راستي نوشته ايد: " ما نمي گوييم تفسير آيات بر عهده ي امامان است بلکه مي گوييم بر عهده ي پيامبر است."
    سئوال من اين است آيه قرآن که مي فرمايد از اهل ذکر بپرسيد و يا اين بندها از زيارت جامعه کبيره را چگونه مي فهميد؟
    " ورثه الانبياء...محالّ معرفه الله...حمله کتاب الله...تراجمه لوحيه..."
    موفق باشيد.

  7. تشکر


  8. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۵
    نوشته
    19
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    نقل قول نوشته اصلی توسط کورش ایران نژاد نمایش پست
    جناب علي1346
    فراموش نکن که آن چيزي که شيعه و سني را از هم جدا ساخت و به تبع موجب اختلاف در فروع فقهي شد نه بحث حج و زکات و اين موارد بود که اين حاصل آن اختلاف است بلکه بحث بر سر امامت و جانشيني علي و يا ابوبکر پس از پيغمبر بود. بحث بر سر رجوع به اهل بيت براي فهم صحيح قرآن و حکم خداوند بود و يا عدم رجوع به ايشان براي چنين اموري..
    بسم الله الرحمن الرحيم
    1- مگر در بين اهل سنت در فروع فقهي اختلاف كم است ؟
    2- اگر اموري مانند جواز، لزوم و كيفيت تكتف و صدها فرع فقهي ديگر به صراحت در قرآن مي آمد ديگر اختلافي نبود پس چرا نيامده ؟!
    3- اصولا آيا اين انتظار كه همه چيز بايد در قرآن باشد انتظار به جايي است ؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط کورش ایران نژاد نمایش پست
    جناب علي1346

    راستي نوشته ايد: " ما نمي گوييم تفسير آيات بر عهده ي امامان است بلکه مي گوييم بر عهده ي پيامبر است."
    سئوال من اين است آيه قرآن که مي فرمايد از اهل ذکر بپرسيد و يا اين بندها از زيارت جامعه کبيره را چگونه مي فهميد؟
    " ورثه الانبياء...محالّ معرفه الله...حمله کتاب الله...[b]تراجمه لوحيه" .
    در مقصود اين جانب دقت نشده . منظور اين است كه مثلا در قرآن اصل لزوم اطاعت از اولي الامر آمده ولي تبيين مقصود از اولي الامر و بيان مصاديق آن در قرآن به پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آبه و سلم ) واگذار شد ه چنانكه خداوند مي فرمايد :" و انزلنا اليك الذكر لتبين للناس ما نزل اليهم و لعلهم يتفكرون

    اميدوارم خداوند توفيق فكر كردن را به همه ما عنايت فرمايد

  9. تشکر


  10. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۶
    نوشته
    45
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    جناب علی 1346
    عمده ی حرف من این است که چرا اصل و اساس دین یعنی امامت به صراحت در قرآن نیامده است؟ کمی به این عبارت زیارت جامعه کبیره دقت کنید:
    " من ارادالله بدا بکم"
    این چنین بنیان مرصوصی چرا به صراحت در قرآن نیامد تا بیش از 90 درصد مسلمانان در این آزمون مردود نشوند؟ هر آیه ای که شاهد مثالی بر اشاره ی قرآن بر امامان در قرآن نشان دهید اهل سنت به گونه ای دیگر تفسیر می کنند. شما در عجب که چرا آنها این آیات را درست نمی فهمند و آنها در شگفت که چرا شما به بیراهه رفته اید!!
    اگر هزاران اصل و فرع فقهی در قران به تفصیل می آمد و این بنیان مرصوص در قرآن به صراحت ذکر نمی شد باز نقصان بزرگ بر جای بود. چه زمانی که می گوییم " من اراد الله بدا بکم " یعنی تمامی اهل سنت که بیش از یک میلیارد جمعیتند اصلاً در خداشناسی یعنی ساقه ی اصلی اسلام دچار مشکلند. آیا پیامبر آمد که تنها نزدیک به شصت میلیون نفر به راه راست بیایند؟
    همانگونه که گفتم یا آزمون بیش از حد دشوار بوده است. یا این آزمون مناسب این امتحان دهندگان نبوده است و یا معلم مدرّس بدی بوده است.
    زمانی که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: " ضلّ من فارقکم و فاز من تمسّک بکم و هدی من اعتصم بکم..."
    یعنی فقط این شصت میلیون نفرو اندی نجات یافته اند و نزدیک به یک میلیارد مسلمانان در جهنم. این بود رهاورد رسالت؟
    من کی گفته ام همه چیز باید در قرآن باشد جناب علی1346 ؟
    من می گویم آن چیزی که بدون آن اسلام بی معنی خواهد بود و مسلمانی به هدر، باید در قرآن می آمد. آیا براستی آوردن نام یاجوج و ماجوج از آوردن نام علی و فرزندانش در قرآن مهمتر بود؟ چرا در این سخنان دقت نمی کنید؟ برای لحظه ای هم که شده توجیهات مالوفی که ذهن اکثر شما را آکنده است به کناری نهید و واقع بینانه به گفته های من فکر کنید.
    شما در پست قبلی خود تفسیر آیات را صرفاً وظیفه پیامبر دانستید نه امامان. من نیز گفتم عبارت " تراجمه لوحیه" از زیارت جامعه کبیره را چه می کنید. اگر می خواهید حرف خود را تغییر دهید مشکلی نیست.

  11. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    51
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راهنما نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    بسم الله الرحمن الرحيم
    با سلام وعرض ارادت
    بايد ديد رسالت اصلي قرآن چيست؟طرح مباحث و مسائل مهمّ يا آنچه باعث هدايت انسان مي شود.هر چند جزئي وبه ظاهر غير مهم .اگر فرض دومّ رسالت قرآن باشدطبعا آنچه اقتضاي راه يافتگي مخاطب مي شود را مطرح مي كند.گرچه به نظر بيروني مطلب اصولي ومهمّي نباشد ، اگر از خود قرآن بپرسيم رسالت خود را هدايت معرفي مي كند (انّّ هذا القرآن يهدي للّتي هي اقوم)و(ذلك الكتاب لا ريب فيه هدي للمتّقين) و(شهر رمضان الّذي انزل فيه القرآن هدي للنّاس و بيّنات من الهدي والفرقان)و....
    بر اين اساس درباره امامت قرآن بايد به ميزاني وارد بحث شود كه باعث هدايت مخاطبين (جنّ و انس) شود .و ما معتقديم -چنانكه گذشت -اين مقدار را قرآن مطرح كرده است، طوري كه اگر فرد حقّ جو و منصفي با اين نيّت به محضر قرآن بار يابد قطعا حقّ را خواهد يافت .
    در پايان از شما به خاطر مطالب موشكافانه و دقيقي كه مطرح مي فر مائيد، تشكر مي كنم.
    حسن السئوال نصف العلم

  12. تشکر


  13. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۷
    نوشته
    51
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0

    راهنما نقل قول : امام زمان عليه السلام در قرآن




    بسم الله الرحمن الرحيم

    1- اگررسالت قرآن كريم بيان مباحث مهم بود اعم از اينكه در هدايت انسان ها نقش داشته باشد ياخيراشكال واردبود اماقرآن "هدي للناس " است و گذشت كه اين هدف قرآن درموردامامت حاصل شده است.
    2-اگردقت شود كيفيت بيان بحث بيجادرباره تعداداصحاب كهف دقيقا در راستاي هدف تربيتي قرآن است .
    3- در آنچه درپاسخ قبلي گذشت بيشتردقت شود .
    والسلام على من اتبع الهدى
    حسن السئوال نصف العلم

  14. تشکرها 2


  15. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    2
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط damavand نمایش پست
    آقای حسین تبار عزیزپاسخ به اولا:درست است ولی امامت از اصول مذهب است و نماز از فروع آن. درباره اهمیت امامت توصیه می کنم یکبار دیگر زیارت جامعه کبیره را مطالعه بفرمایید:......
    جناب دماوند بهتراست ابتدا مطالعه كنيد بعد نظر دهيد .

  16. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۷
    نوشته
    57
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نام "ایلیا"که در انجیل مسیحیان آمده،به روایتی همان علی(ع)است.چطور در قرآن نیامده؟

  17. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۷
    نوشته
    191
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0



    سلام به همه، بنده هنوز هم برای مناظره آماده هستم. من به علت مشکلاتی که دارم نمی تونم دائما آن باشم. الانم اعلام می کنم ساعت 11 شب یکشنبه ینی فردا شب. . شما ادعا کردی مستقیم از طرف قرآن که نام علی و آیه ای که جانشینی فقط این شخص رو برای پیامبر تایین می کنه هست. تاپیکتون که عملا رد کرد این موضوع رو..(پس از طرف خداوند برای اثبات اعتقاداتتون استفاده نکنین لطفا) و اما در مورد شیعه و سنی ، به نظر من شما آدم منطقی نمیاین چون ادعایی کردین که اثاثی نداشت. من هنوزم حاضر به مناظره بنشینیم. راستی انتخاب عمر و ابوبکر چه جوری بود؟؟؟؟؟ من نه سنی هستم نه شیعه چون تو این سایت همه اطلاع دارن تازه مسلمون شده بودم و به انتخاب مذهب نرسیدم پس من بدون هیچ کوته فکری سره اعتقاداتم به این مسئله نگاه می کنم. عمرو ابوبکر یه حکومت زمینی بدون استفاده از نام خدارو راه انداختن و تا اونجا که من اطلاع دارم حرفی از خدایی بودن حکومتشون نزدن. اما شاید حکومت علی که به خداوند نسبت داده می شه مثل ادعای شما باشه که اون حرف رو آیه هرو می گم به قرآن مسبت دادین؟
    ویرایش توسط sara.m : ۱۳۸۷/۰۶/۱۶ در ساعت ۱۲:۱۴

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود