صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چطور باور کنم خدا بخشنده و مهربان است؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    331
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    6 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    9

    چطور باور کنم خدا بخشنده و مهربان است؟




    سلام
    خدایی که از خوردن بی اجازه ی یک سیب نگذشت چطور باور کنم بخشنده و مهربان هست؟

    برای من ثابت کنید خدا بخشنده و مهربانه؟؟
    از مثال های کلیشه ای هم نزنین
    مرسی

    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث قرآني

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۴ در ساعت ۰۵:۳۲


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    21
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    3 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0



    بسم الله الرحمن الرحیم
    مضمون حدیثی از امام رضا (ع) که میفرمایند: ما ندیدیم که خداوند انجام کاری را حرام کند مگر که آن چیز مایه ی ذلت و خواری و فساد انسان شود و ندیدیم که خداوند انجام کاری را واجب بشمرد مگر آنکه آن چیز مایه ی سعادت و کمال انسان بشود.
    اگر ما فکر کنیم که خداوند وظایفی را که بر عهده ما نهاده است برای سود خودش است و ما را به آنها امر نموده که خودش سودش را ببرد به هیچ وجه پی به مهربانی و بخشندگی خداوند نمیبریم ولی اگر تفکرمان این باشد که خداوند برای سعادت خودمان این برنامه ها را قرار داده که در اصل هم همین است پی به صفات الرحمن و الرحیم خداوند میبریم و درمی یابیم که خداوند چه اندازه بندگانش را دوست دارد و به چه اندازه سعادت آنها را خواستار است که اینها همه نشانه های مهربانی و بخشندگی خداوند است.
    خداوند متعال به حضرت داوود (ع) میفرمایند:
    ای داوود اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان و مدارایم با آنان و اشتیاق مرا در ترک معصیت هایشان می دانستند بدون شک از شوق آمدن به سوی من می مردند و بندبند وجودشان از محبت من از هم می گسست.
    میزان الحکمه-جلد 4 - صفحه 2797 - محمد محمدی ری شهری

    هیچ کس همراه نیست _ تنهای اول

    دارای بیشترین مدعی انتظار


    اللهم عجل لولیک الفرج


    :salavat10:


  4. #3

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضوانه نمایش پست
    سلام
    خدایی که از خوردن بی اجازه ی یک سیب نگذشت چطور باور کنم بخشنده و مهربان هست؟

    برای من ثابت کنید خدا بخشنده و مهربانه؟؟
    از مثال های کلیشه ای هم نزنین
    مرسی

    کارشناس بحث : پاسخگوي مباحث قرآني
    با عرض سلام
    البته این پست را در تایپ موجودات غیر زمینی زده بودم ولی دیدم که بی ربط به این موضوع هم نیست بنابر این قسمتی از ان که برای این قسمت مفید بود در اینجا نیز مطرح میکنم قرآن تحلیل دیگری از آفرینش انسان به دست می دهد که می تواند شگفت انگیز باشد. تا آن جا سخن از این بود که تنها آب و آهن پس از شکل گیری در کرات دیگر به زمین آمده ولی در آیات قرآن سخن از هبوط آدم نیز به میان آمده است.
    هبوط به معنای افتادن و سقوط است. تاکنون این سقوط و هبوط را به بعد اخلاقی و تشریعی نسبت می دادند و این که آدم به خاطر گناهی از مقام خود سقوط کرده است. ولی به نظر می رسد که آیات قرآن بیانگر آن است که انسان نیز همانند آب و آهن از کرات دیگر به زمین افتاده و آمده است. به این معنا که شکل گیری نخست آدم در زمین نبوده و در کرات و کهکشان دیگری که از نظر وضعیت بهتر بوده شکل گرفته است و سپس از آن جا به زمین سقوط و هبوط کرده است. بنابراین انسان از کرات دیگر به زمین آورده شده است. این بدان معنا خواهد بود که شکل گیری انسان در زمین اتفاق نیفتاده بلکه او در محیطی غیرزمینی که قرآن از آن به جنت و بهشت یاد می کند و در حقیقت از آب مستقیم در امان بوده و کاملا در اعتدال قرار داشته آفریده شده و مدتی بس طولانی که چهل دوره از آن یاد می کنند با همسر و جفت خویش زیست کرده است. آن گاه از عنصری که نمی بایست استفاده کند استفاده می کند و بدنش آشکار می شود. به این معنا که پیش از استفاده از آن عنصر به شکلی دیگر بود و عناصر خلقی وی به این شکل کنونی آشکار نبوده است. در این زمان است که می کوشد تا خود را بپوشاند و نیاز به لباس می یابد؛ زیرا پیش از آن که از عنصر ظاهرساز استفاده کند محیط زیست، مناسب او بود؛ پس از خوردن عنصر و بهره گیری از آن، دیگر آن محیط برای زیست او مناسب نبوده و مانند این بوده که در حرارت بسیار یا سرمای زیاد قرار گرفته باشد و نیاز به پوشش داشته و جسم کنونی اش ظاهر می شود. دراین جاست که ناچار می شود تا از آن کره و محیط زیست خویش کوچ کند و به زمین بیاید که اینجا به گونه ای با شرایط کنونی وی مناسب بود. البته قرآن بیان می کند که او عجله کرد و اگر عجول نبود و ا ز آن عنصر در هنگام خودش استفاده می کرد شرایط به گونه ای برای او فراهم می شد که بتواند در موقعیت بهتری به زمین بیاید ولی عجله برای رسیدن به مقام خلافت وی را وادار ساخت تا از عنصر ظاهرساز جسد استفاده کند و در حقیقت مانند کودکی شد که شش ماهه و پیش از موعد به دنیا آید. از این رو قرآن وی را سرزنش می کند که موجودی عجول است و این که خود را به زحمت افکنده و پیش از آن که از نظر کمالی به اندازه ای برسد که بتواند به زمین کوچ کند اقدام کرده است و یا ا ین که زمین هنوز شرایط کمالی خود را نیافته بود تا پذیرای انسانی شود.به هرحال این گونه شد که انسان از جایی دیگر (سیاره ای در کهکشانی) به زمین مهاجرت می کند. به هر حال سقوط انسان بر حسب اشتباه خودش بوده نه ظلم خداوند

    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۴ در ساعت ۰۵:۳۸
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ


  5. #4

    تاریخ عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۸۸
    نوشته
    1,389
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 8 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    12
    آپلود
    2
    گالری
    107



    چه جالب
    امان از دست این انسان دو پا واقعا درسته که انسان عجوله خود من تو بعضی کارها سریع میخوام تصمیم گیری کنم هر وقتم قرانو به این نیت باز کردم از عجول بدون انسان صحبت میکنه و میگه صبر کن که خدا با صابرین است منم ارامش پیدا میکنم میگم چشم تا ببینیم از خدا چی خوش میاد واقعا اگه این قران نبود ما انسانها چکار میکردیم



  6. #5

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    1- داستان آدم (ع) و خوردن میوه ممنوعه و جزای خدای سبحان در برابر این عمل




    نقل قول نوشته اصلی توسط رضوانه نمایش پست
    سلام خدایی که از خوردن بی اجازه ی یک سیب نگذشت چطور باور کنم بخشنده و مهربان هست؟برای من ثابت کنید خدا بخشنده و مهربانه؟؟
    از مثال های کلیشه ای هم نزنین مرسی
    سلام به شما و تشکر از پرسش خوبی که مطرح نمودید. سؤال شما به واقع ترکیبی از دو بخش است:

    1- داستان آدم (ع) و خوردن میوه ممنوعه و جزای خدای سبحان در برابر این عمل
    2- راههای درک بهتر لطف و رحمت الهی و مهر و بخشایش او
    پاسخ شما را در هر دو بخش عرض می کنم:
    --------------------------------------------------------

    در متن سؤال اشاره ای به داستان خوردن حضرت آدم از درخت ممنوعه شده و اینکه خداوند از تقصیر آدم (ع) نگذشت! بهتر است ابتدا اصل داستان را از بیان شیوای قرآن بخوانیم و ببینیم که آیا توبه و استغفار آدم (ع) مقبول حق تعالی واقع شد یا نه؟
    در قرآن کریم در آیات متعددی به داستان آدم و خوردن میوه ممنوعه اشاره شده از جمله آیات 35 تا 39 بقره و نیز 19 تا 25 اعراف (که در آیات سوره اعراف جزئیات بیشتری ذکر شده)؛


    وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَ كُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمينَ
    فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا كانا فيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتاعٌ إِلى‏ حينٍ
    فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ
    قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْها جَميعاً فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدىً فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ
    وَ الَّذينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ (بقره/35تا39)

    و گفتيم: «اى آدم! تو با همسرت در بهشت سكونت كن و از (نعمتهاى) آن، از هر جا مى‏خواهيد، گوارا بخوريد (اما) نزديك اين درخت نشويد كه از ستمگران خواهيد شد.
    پس شيطان موجب لغزش آنها از بهشت شد و آنان را از آنچه در آن بودند، بيرون كرد. و (در اين هنگام) به آنها گفتيم: «همگى (به زمين) فرود آييد! در حالى كه بعضى دشمن ديگرى خواهيد بود. و براى شما در زمين، تا مدت معينى قرارگاه و وسيله بهره بردارى خواهد بود.»
    سپس آدم از پروردگارش كلماتى دريافت داشت (و با آنها توبه كرد.) و خداوند توبه او را پذيرفت چرا كه خداوند توبه ‏پذير و مهربان است.
    گفتيم: «همگى از آن، فرود آييد! هر گاه هدايتى از طرف من براى شما آمد، كسانى كه از آن پيروى كنند، نه ترسى بر آنهاست، و نه غمگين شوند.»
    و كسانى كه كافر شدند، و آيات ما را دروغ پنداشتند اهل دوزخند و هميشه در آن خواهند بود.

    بنابراین، در آیه 37 سوره بقره به پذیرش توبه آدم (ع) تصریح دارد و اینکه استغفار از او از آن عمل، مقبول حق تعالی واقع گشته است. پس این قسمت پرسش دوست خوبمان که گفته اند:
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضوانه نمایش پست
    خدایی که از خوردن بی اجازه ی یک سیب نگذشت چطور باور کنم بخشنده و مهربان هست؟
    صحیح نیست زیرا به تصریح روشن آیه 37 بقره، توبه آدم (ع) مقبول حق تعالی واقع شد.

    -----------------------------------------------

    نکته دوم اینکه این عمل به واقع گناه یا خطای تکلیفی نبوده؛ آدم با آن مقامى كه خدا در آيات 30 به بعد سوره بقره، براى او بيان نموده، از نظر معرفت و تقوا مقام والایی داشته زیرا او نماينده خدا در زمين بود، معلم فرشتگان بود، مسجود ملائكه بزرگ خدا گرديد، اين آدم با اين امتيازات مسلما گناه نمى ‏كند، علاوه اینکه او پيامبر بود و هر پيامبرى معصوم است لذا اين سؤال مطرح مى‏ شود که: آنچه از آدم سر زد، چه بود؟

    در اينجا سه تفسير وجود دارد كه مكمل يكديگرند:
    1- آنچه آدم مرتكب شد "ترك اولى" و به عبارت ديگر "گناه نسبى" بود و نه "گناه مطلق".
    گناه مطلق، گناهانى است كه از هر كس سر زند گناه است و درخور مجازات می باشد (مانند شرك و كفر و ظلم و تجاوز) و گناه نسبى آن است كه گاه بعضى اعمال مباح و يا حتى مستحب، درخور مقام افراد بزرگ نيست یعنی آنها بايد از اين اعمال هم چشم پوشی کنند، در غير اين صورت ترك اولى كرده ‏اند، فى المثل نمازى را كه ما مى‏خوانيم قسمتى از آن با حضور قلب و قسمتى با غفلت و بى حضور قلب است، این نماز در خور شأن ما است، اين نماز هرگز درخور مقام شخصى همچون پيامبر اکرم یا على (ع) نيست، آنها بايد سراسر نمازشان، غرق در حضور در پيشگاه خدا باشند، و اگر غير اين باشد، حرامى مرتكب نشده اند اما ترك اولى كرده اند.
    آدم (ع) نيز سزاوار بود از آن درخت نخورد؛ هر چند براى او ممنوع نبود بلكه "مكروه" بود.

    2- نهى خداوند در اينجا نهى ارشادى است، يعنى همانند دستور طبيب كه مى‏ گويد: فلان غذا را نخور كه بيمار مى‏ شوى، خداوند نيز به آدم فرمود: اگر از درخت ممنوع بخورى، نتیجه اش این می شود که از بهشت بيرون خواهى رفت و به درد و رنج خواهى افتاد، بنا بر اين آدم مخالفت فرمان خدا نكرد، بلكه مخالفت نهى ارشادى كرد.

    3- اساسا بهشت جاى تكليف نبود بلكه دورانى بود براى آزمايش و آمادگى آدم براى آمدن در روى زمين و اين نهى تنها جنبه آزمايشى داشت. (تفسير نمونه، ج‏1، ص: 187)
    -----------------------------------------------

    و اما پرسش اصلی دوست خوبمان درباره اینست که:
    نقل قول نوشته اصلی توسط رضوانه نمایش پست
    برای من ثابت کنید خدا بخشنده و مهربانه؟؟

    در پست بعدی به پاسخ این مطلب می پردازیم.



    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۱/۲۴ در ساعت ۱۶:۲۳
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  7. #6

    تاریخ عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    2,764
    مورد تشکر
    6 پست
    حضور
    15 روز 10 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    2

    2- راههای درک بهتر لطف و رحمت الهی و مهر و بخشایش او




    راههای زیادی برای درک این مطلب روشن وجود دارد و سخن در این باب بسیار است اما به برخی از این موراد با رعایت اختصاراشاره می کنم:

    1- توجه به نعمتهای بی کران خداوند متعال
    گاهی روزمرگی و عادت به نعمتهایی که همواره پیرامون ماست، مانع از دیدن این نعمتها و قدر دانستن آنها می شود. بدن سالم، فکر سالم، خانواده سالم و ... همه اینها از نعمتهای بسیار بزرگیست که عادت به آنها، ممکن است گاهی ارزش آنها را در نظر ما اندک جلوه دهد.

    گاهی در خیابان یا کوچه یا ... مثلا روشندلی می بینیم که از نعمت هر دو چشم محروم است؛ اینجا کمی درنگ لازم دارد! خود را لحظه ای جای او بگذارید! هر دو چشمتان را ببندید، چه می بینید؟ درکتان از فضای پیرامونتان چیست؟ رنگها! شکلها! دیدن لبخند پدر و مادر! دیدن صورت ماه طفل نو رسیده! شکوه غروب آفتاب تابان! تماشای عظمت دریا! استواری کوه، لرزش بید مجنون و لطافت یک گل سرخ و...

    شما خودتان می توانید هزاران مثال به اینها اضافه کنید که تنها از دریچه نعمت بینایی به شما اعطا شده! اما چه موقع اندکی از قدر این نعمت بزرگ را می توان درک کرد؟ زمانی که مثلا چشممان به روشندلی می افتد و لحظه ای خود را جای او قرار می دهیم.


    مثالی دیگر:
    احتمالا دیده اید زمانی که قرار است طفلی به دنیا بیاید؛ پدر و مادرش و همه کسان او، دست به دعا بر می دارند و می گویند: خدایا سالم باشد! و وقتی می شنوند که پسر یا دختری سالم و زیبا نصیبشان شده، از اعماق قلبشان خوشحال می شوند. اینجا هم یکی از مواردیست که می توان اندکی قدر عافیت و سلامت (که یکی از بهترین دعاهای شب قدر است) را درک کرد.

    خب، اینها از کیست و از کجاست؟ غیر از لطف بی کران حق تعالاست؟!

    2- نصرتهای الهی و دستگیریهای خدای سبحان در مواقع سختی:
    این هم از مواردی است که به درک بهتر و بیشتر درباره لطف و رحمت الهی کمک شایانی می کند. یک مثال ساده از چیزی که خود دیده ام نقل می کنم: یکی از اقوام بنده که نسبت به انجام فرایض دینی از جمله نماز مقداری سست بود، بعد از مدتی سوار بر اتومبیلش، تصادف بسیار سختی در جاده داشت. خودش نقل می کرد که «من گمان کردم از بین رفته ام و تمام کرده ام اما تنها یک روزنه امید بود که مرا نجات داد و آن «خدا» بود. در لحظات بسیار سختی که بدنم و ماشینم بسیار آسیب دیده بود، لطف خدا شامل حالم شد و زندگی را به من برگرداند و از وضعیتی که آدم کمتر جان سالم بدر می برد، مرا نجات داد.»

    الحمدلله بعد از چند ماه هم به زندگی عادی اش بازگشت اما چیزی که جالب بود این بود که: چند ماه بعد از تصادف مهمان ما شد. تا رسید، رفت وضو گرفت و سجاده پهن کرد و مشغول نماز شد. می گفت: اگر الان تمام این حیاط را طلا کنند یا سنگ، برایم فرقی نمی کند. همه چیز گذاراست و از بین می رود و تمام می شود. تنها خدا می ماند و لطفش!

    كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ
    وَ يَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ (الرحمن/26و27)
    همه كسانى كه روى آن [زمين‏] هستند فانى مى ‏شوند،
    و تنها ذات ذو الجلال و گرامى پروردگارت باقى مى ‏ماند!

    3- آمرزش گناهان و دعوت خدای سبحان به این سفره گسترده رحمت و مغفرت الهی:

    این سفره گسترده است و دوست و دشمن، پاک و گنه کار، همه مهمان دائمی این خان رحمتند؛ هیچکس محروم نیست؛ و چه کسی مهمان نوازتر و مهمان دوست تر از خداوند بخشنده و مهربان؛ همه را دعوت کرده، حتی به قول بچه ها «آدم بدا» رو؛

    قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ (زمر/53)
    بگو: «اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده ‏ايد! از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‏ آمرزد، زيرا او بسيار آمرزنده و مهربان است.

    آری، هر قدمی که به سمت خدا برداریم، او بیشتر کمک می کند:

    قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ (آل عمران/31)
    بگو: «اگر خدا را دوست مى ‏داريد، از من پيروى كنيد! تا خدا (نيز) شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد و خدا آمرزنده مهربان است.»

    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً وَ يُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ (انفال/29)
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، براى شما وسيله ‏اى جهت جدا ساختن حق از باطل قرار مى ‏دهد (روشن‏ بينى خاصّى كه در پرتو آن، حق را از باطل خواهيد شناخت) و گناهانتان را مى‏ پوشاند و شما را مي آمرزد و خداوند صاحب فضل و بخشش عظيم است!

    اینها وعده های قطعی خدای تعالاست و همه اینها نشانه لطف و رحمت و بخشش بی کران اوست.


    ویرایش توسط صدیقین : ۱۳۹۰/۰۱/۲۴ در ساعت ۱۶:۰۰
    وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِكَ رَفيقاً (نساء/69)
    و كسى كه خدا و پيامبر را اطاعت كند، همنشين كسانى خواهد بود كه خدا، نعمت خود را بر آنان تمام كرده از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان و آنها رفيق هاى خوبى هستند



  8. #7

    تاریخ عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    629
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    24
    آپلود
    0
    گالری
    105



    گاهی روزمرگی و عادت به نعمتهایی که همواره پیرامون ماست، مانع از دیدن این نعمتها و قدر دانستن آنها می شود. بدن سالم، فکر سالم، خانواده سالم و ... همه اینها از نعمتهای بسیار بزرگیست که عادت به آنها، ممکن است گاهی ارزش آنها را در نظر ما اندک جلوه دهد
    سلام
    دقیقا همینطوره که استاد گفتن
    تا حالا فکر کردید چرا ما ایرانی شدیم
    چرا مسلمان شدیم
    چرا جرج بوش نشدیم
    یا اوباما......(لعنت خدا بر دشمنان دینش)
    این ها همه نعمته که من تو قم متولد میشم
    نه تو آمریکا.........
    من این زندگی قشنگ مردم دوستداشتنی را دارم
    نه مردم خون ریز آمریکا که حتی توی دبیرستانشون
    هم کشت و کشتار فراوونه
    الهی تورا شکر به خاطر همه ی لطفها و مهربانی هایی
    که در حق ما کردی شکککککککککککککررررررررررر ر


  9. تشکرها 2


  10. #8

    تاریخ عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    643
    تشکر:
    1
    حضور
    7 روز 16 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    27
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام
    شما اینجا تشریف اوردید که بحث کنید یا متلک پرانی فرماید اگر مشکلی در جواب میبینید بفرماید اگر نمیتوانید ایراد منطقی برجواب بگیرید پس لطفا .....
    با درود. گاهی وقتها مثال یا بقول شما متلک بهترین جواب است . به نظر من این توجیحات مثل این میماند که ادم پرنده ای را در قفس بیاندازد و بعد سرش منت بگذارد که من چقدر بتو محبت میکنم به تو اب ودانه میدهم نمیگذارم سرد و گرم بشی قفس را برات تزیین کرده ام در حالیکه میتوانم پرهایت را بکنم یک چشمت را کور کنم روزی یک بار در افتاب داغ قرار بدم . ببین من چقدر بتو محبت دارم. مثل ادم هم همینطور است نا خواسته انسان خلق شده و بعد او را اسیر زندگی پر مشقت کرده ولی در عوض برای اینکه این مخلوق خدایی تلف نشود به او اب و غذا و هوا داده و سرش منت هم میگذارد در حالیکه در قرانش میگوید اگر احسانی به کسی کردید بر او منت نگذارید ولی خودش را فراموش کرده . و بعد از کجا میدانم اینهایی که گفته میشه نهایت لطف الهی است؟ اگر ارحم الراحمین است چه اشکال داشت بجای دو چشم چند چشم هم در پشت و اطراف سر انسان قرار میداد؟ راستی چرا خلقتش طوریت که مردان کچل میشوند؟ وجود پستان در مردان برای چیست؟ چه اشکال داشت سر انسان میتوانست بطور کامل بچرخد وووووو. پس لطفا......


  11. تشکر


  12. #9

    تاریخ عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    نوشته
    1,856
    تشکر:
    1
    حضور
    2 روز 19 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0



    با عرض سلام
    با اینکونه منطق شما پس بنده ساکت خواهم شد و نظر گر بحث چون اگر ادامه دهم از موضوع اصلی خارج میشویم
    ویرایش توسط بیطرف منصف : ۱۳۹۰/۰۱/۲۷ در ساعت ۰۶:۳۷
    خداوندا چنانم کن که خواهی/ نجاتم ده از این بندو تباهی
    ببین بزمی که افتاده به چاهی/ ندارد غیر تو امید و راهی
    رهرو عشقم عبادت را ز طاعت میکنم
    ترک دنیا میکنم بر خلق خدمت میکنم
    بهترین پارسایی پنهان داشتن پارسایی است

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
    اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چرا چيزى مى‏گوييد كه انجام نمى‏دهيد

    التماس دعا بزمئ

  13. تشکرها 2


  14. #10

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۹
    نوشته
    1,826
    مورد تشکر
    7 پست
    حضور
    15 روز 14 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    15
    گالری
    0



    نقل قول نوشته اصلی توسط talleb نمایش پست
    با درود. گاهی وقتها مثال یا بقول شما متلک بهترین جواب است . به نظر من این توجیحات مثل این میماند که ادم پرنده ای را در قفس بیاندازد و بعد سرش منت بگذارد که من چقدر بتو محبت میکنم به تو اب ودانه میدهم نمیگذارم سرد و گرم بشی قفس را برات تزیین کرده ام در حالیکه میتوانم پرهایت را بکنم یک چشمت را کور کنم روزی یک بار در افتاب داغ قرار بدم . ببین من چقدر بتو محبت دارم. مثل ادم هم همینطور است نا خواسته انسان خلق شده و بعد او را اسیر زندگی پر مشقت کرده ولی در عوض برای اینکه این مخلوق خدایی تلف نشود به او اب و غذا و هوا داده و سرش منت هم میگذارد در حالیکه در قرانش میگوید اگر احسانی به کسی کردید بر او منت نگذارید ولی خودش را فراموش کرده . و بعد از کجا میدانم اینهایی که گفته میشه نهایت لطف الهی است؟ اگر ارحم الراحمین است چه اشکال داشت بجای دو چشم چند چشم هم در پشت و اطراف سر انسان قرار میداد؟ راستی چرا خلقتش طوریت که مردان کچل میشوند؟ وجود پستان در مردان برای چیست؟ چه اشکال داشت سر انسان میتوانست بطور کامل بچرخد وووووو. پس لطفا......
    با عرض سلام و ادب
    از صنعت تشبیه به خوبی استفاده کردید ولی نا به جا.
    شما وقتی یک پرنده را در قفس می اندازید فقط برای او اولین احتیاجات زندگی را فراهم میکنید.نه اینکه تلاشی برای تعالی او میکنید و نه او را افریدید و ... .پس مثال شما اشتباه است.
    خداوندی که انسان را به بهترین شکل ممکن خلق کرد و تمام اجزا را با تناسب به او بخشید .اگر شما چند چشم دیگر داشتید به فرموده ی خودتان در پشت سر و ... ایا مانند حال از نظر ظاهر و خلقت زیبا بودید؟یا محدودیتی نداشتید؟ بیان این موارد از ریشه نادرست است.
    اما خدایی که بندگان را به بهترین شکل ممکن افرید و به او مهمترین وسیله برای زیستن و تفکر یعنی عقل و قدرت تفکر را داد و راه تعالی انسان را با توجه به عقل و پیامبران نشان داد و انسان را جانشین خود در زمین قرار داد و هر وسیله ای برای زندگی و ارامش را برای انسان محیا نمود.از هر نعمتی نه کم به انسان داد نه زیاد که هر دو باعث مشقت انسان میگردد.و از همه مهتر فرصت زندگی کردن و تعالی را به انسان داد و ...
    حال با این توصیف ها خداوند مهربان نیست؟
    حتی از هر مشقتی (بیماری یا هر بلای دیگر) هم که به انسان میرسد به چند دلیل باید خداوند را شاکر بود اول اینکه بزرگتر و سخت تر از ان را برای ما نفرستاد.دوم اینکه با هر بلا و سختی انسان از تعلقات دنیوی دلسرد شده و تنها به سمت خدا میرود و یاد خدا بیشتر در دلش میباشد.سوم اینکه با هر سختی انسان پخته تر میشود.
    پس حتی بلایایی که به انسان میرسد نیز نشانه ی بزرگی و مهربانی خداوند است.
    Bu dünyanın gidişine
    Bir çare bulsam ...
    Güneş olsam her karanlık
    Yüreğe doğsam



صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود