جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چگونه ازشر کسي که به ضرر ديگران دعا مي نويسددرامان بمانيم؟

  1. #1

    تاریخ عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    2,388
    مورد تشکر
    0 پست
    حضور
    47 روز 22 ساعت نامشخص
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    3

    چگونه ازشر کسي که به ضرر ديگران دعا مي نويسددرامان بمانيم؟




    بنام حضرت دوست

    با سلام

    اين سوال توسط يکي از کاربران محترم سايت مطرح شده است


    سلام من مادرم خيلي اعتقاد به دعا نوشتن داره و خيلي هم دعا به ضرر ديگران و نفع خودش مينويسه(البته پيش دعا نويس ميره).مي خواستم ببينم چطور مي تونيم از شرش در امان باشيم؟
    ممنون


    کارشناس بحث : پاسخگوي اعتقادی 5
    ویرایش توسط همکار مدیر سایت : ۱۳۹۰/۱۱/۲۴ در ساعت ۲۰:۳۴


  2.  

  3. #2

    تاریخ عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    805
    مورد تشکر
    13 پست
    حضور
    16 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    36
    آپلود
    0
    گالری
    0



    [justifyfull][justifyfull]خدمت سوال کننده محترم سلام عرض می کنم
    دعا کردن به ضرر و ضد دیگران اصطلاحا لعن و نفرین گفته میشود اما اثر نفرین همیشگی و در همه جا نیست چون اگر انسانی که مورد نفرین قرار می گیره اگر مستحق چنین نفرینی نباشه ضرری برای اون نخواهد داشت
    رسول خدا(ص) فرمودند: «هرگاه لعنت از دهان لعنت‏گر خارج شود نگاه مى‏كند، اگر راهى به سوى آن چيزى كه متوجه آن شده است يافت به طرفش مى‏ رود وگرنه به طرف كسى كه از دهانش خارج شده است برمى‏گردد».

    حضرت امام باقرعلیه السلام می‌فرماید:"کسی که چیزی را لعنت می‌کند اگر آن شی‌ء مستحق نباشد لعنت به خود گوینده بر می‌گردد. پس از لعن مؤمن بپرهیزید تا مبادا خود گرفتار شوید."(ر. ک‌:میزان الحکمة‌، محمدمحمدی ری شهری‌، ج 5، ص 616، مکتب الاعلام الاسلامی‌، قم‌.)
    سوال
    آیا نفرین کردن از نظر اسلام گناه است؟ و آیا در اثر نفرین کردن یک نفر ‌‌خداوند سرنوشت آن شخص را بر اثر نفرین تغییر می دهد؟
    جواب
    هرگاه بی جهت نفرین کند اشکال دارد و هر نفرینی موثر واقع نمی شود.آیت الله مکارم شیرازی

    این در مورد نفرین بی جهت بود اما نفرین به خاطر ظلم و بدی که در حق دیگران شده باشد مخصوصا اگر در حق والدین باشد اثر دارد
    یونس بن عمّار می‌گوید:به امام صادق‌عرض کردم‌:همسایه‌ای از قریش دارم که وی در کمین و در صدد اذیت و آزار من است و مرا نزد مردم رافضی خطاب می‌کند و می‌گوید:وی اموال را به جعفربن محمد می‌رساند. حضرت امام صادق‌فرمود:او را نفرین کن به این صورت که در سجده آخر از دو رکعت اول نماز شب حمد و سپاس خدا را می‌گویی و سپس بگو:خدایا فلان پسر فلان دربارة من چنین و چنان می‌کند و مرا در معرض خطر قرار داده است‌.
    خدایا وی را هدف تیر سریع خویش قرار ده که دیگر فرصت آزار مرا نداشته باشد و اجلش را نزدیک کن و همین ساعت همین ساعت به سوی او بشتاب‌، من به دستور حضرت امام صادق‌عمل کردم‌، چون به کوفه بازگشتم از حال آن شخص پرسیدم‌، گفتند وی بیمار است‌، لحظاتی بعد صدای شیون از خانة او بر خاست و گفتند که او مرده است‌."(ر. ک‌:وسائل الشیعه‌، شیخ حر عاملی‌، ج 7، ص 133 ـ 134، مؤسسه آل البیت‌:قم‌.)
    حضرت علی‌می‌فرماید:"از نفرین مظلوم بترسید که وی حق خویش را از خدا درخواست می‌کند و خداوند کسی را از حقش باز نمی‌دارد."

    با این توضیح کسی که به دیگران ظلم نکرده باشد و حقی از کسی ضایع نکرده باشد چون مستحق نفرین نیست تاثیری بر اون نخواهد داشت ولی اگر ظلمی به کسی کرده باشد تنها راهش جبران این بی عدالتی و ظلم است و به دست اوردن دل مظلوم


    البته اگر منظور از دعائی که دعا نویس می نویسد طلسم و سحر باشد که احتمال هم دارد منظور همین باشد بهترین راه برای در امان ماندن از شر سحر و جادو و ابطال ان ، این چند مورد است که ذکر می کنم

    1.خواندن چهار قل به همراه داشتن انها و نیز معوذتین
    2.روزی پنج بار خواندن ایت الکرسی و دمیدن به خود و اطرافیان
    3.فردی که سحر شده آیات:"قالَ مُوسی‏ ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللَّهَ سَیُبْطِلُهُ إِنَّ اللَّهَ لا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ، وَ یُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ"‏[ یونس،81و82.] و "وَ أَوْحَیْنا إِلی‏ مُوسی‏ أَنْ أَلْقِ عَصاکَ فَإِذا هِیَ تَلْقَفُ ما یَأْفِکُونَ، فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ، فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِینَ".[اعراف،117و118و119.] را همیشه همراه خود داشته باشد.
    4.این آیه را هفت بار بر سحر شده بخوانند:"سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخِیکَ وَ نَجْعَلُ لَکُما سُلْطاناً فَلا یَصِلُونَ إِلَیْکُما بِآیاتِنا أَنْتُما وَ مَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغالِبُونَ"[قصص، 35]
    منبع دو مورد اخیر :رضی الدین، حسن بن فضل طبرسی، مکارم الأخلاق، ترجمه میر باقری، ج‏2، ص:328 و 329
    [/justifyfull][/justifyfull]
    ویرایش توسط رئوف : ۱۳۹۰/۰۲/۱۵ در ساعت ۰۱:۲۶


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود